Piątek, 26.04.2024 535

 

Pliki cookies 17:35
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama

S3 omija Lubin. Niebawem kolejne kilometry

GDDKiA przekazała kierowcom kolejny, prawie 10-kilometrowy odcinek nowej drogi ekspresowej S3 od węzła Lubin Północ do węzła Lubin Południe, który zakończony został w terminie kontraktowym.

© GDDKiA

Natomiast od 25 czerwca 2018 r. korzystamy już z prawie 24-kilometrowego fragmentu trasy S3 od węzła Lubin Południe do węzła Legnica Południe, gdzie nastąpiło połączenie drogi ekspresowej z autostradą A4.

W Polsce docelowo S3 będzie miała długość blisko 510 km, poprowadzi południkowo od zespołu portów morskich Szczecin - Świnoujście na północy, następnie wzdłuż zachodniej granicy kraju, poprzez okolice Gorzowa Wielkopolskiego, Zielonej Góry, Lubina, Legnicy, Jawora, Bolkowa oraz Kamiennej Góry do południowej granicy Polski. Trasa jest częścią korytarza paneuropejskiego łączącego Szwecję z Grecją. O jej kontynuacji za naszą południową granica w ramach trasy D11 mówi także podpisane memorandum między stronami rządów Rzeczpospolitej Polski i Republiki Czeskiej.

W czerwcu kierowcy otrzymali tylko około 2,5 kilometrowy fragment trasy, którą realizowała firma Mota-Engil, a dziś do dyspozycji jest już cały odcinek o długości około 11,30 km. Wykonawca do 15.06.2018 r. uzyskał wszystkie wymagane prawem pozwolenia, natomiast oddanie całego odcinka związane było z zakończeniem prac na węźle Lubin Północ, który realizowany jest przez konsorcjum firm, z firmą Salini jako liderem. Dzisiejsze otwarcie odcinka pomiędzy węzłami ma długość 9,6 km.

Użytkownicy drogi będą korzystać z trasy o wysokim standardzie, z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pasem awaryjnym. Dzisiejsze otwarcie oznacza także udostępnienie dwóch węzłów drogowych o komfortowym połączeniu z istotnymi drogami regionu, w następujących relacjach:

  • węzeł Lubin Zachód - połączenie drogi ekspresowej S3 z drogą wojewódzką 335, w kierunku Lubina i Chocianowa; 
  • Węzeł Lubin Północ - połączenie drogi ekspresowej S3 z drogą krajową nr 3, która po oddaniu do ruchu S3 stanie się drogą wojewódzką, w kierunku Lubina i Góry.

Kolejne etapy przewidują udostępnienie odcinka S3 od węzła Lubin Północ do węzła Kaźmierzów. Wykonawca tego zadania konsorcjum firm, z firmą Salini jako liderem, prowadzi intensywne prace budowlane na całym zadaniu, aby jak najszybciej trasa S3 została udostępniona kierowcom.

Planowany całkowity koszt projektu S3 od węzła Kaźmierzów do węzła Legnica Południe wynosi 1 875 197 811,83 zł, z czego 988 066 499,79 zł dofinansowane zostało ze środków Unii Europejskiej.

Budowa trasy S3 w woj. lubuskim

Trwa jeszcze realizacja dwóch odcinków drogi ekspresowej S3: Nowa Sól – Gaworzyce i Gaworzyce – Kaźmierzów o łącznej długości ponad 33 km, które realizuje GDDKiA Oddział w Zielonej Górze. Wykonawcami zadań są firmy Dragados oraz konsorcjum Mirbud - PBDIM Erbedim. W tym roku planowane jest ich udostępnienie.

S3 na południe od autostrady A4

Kolejne, budowane obecnie fragmenty trasy S3 prowadzące od autostrady A4 do Bolkowa w kierunku granicy z Czechami, również mają zostać udostępnione kierowcom jeszcze w tym roku. Są to odcinki od węzła Legnica Południe do węzła Bolków. Inwestycja podzielona jest na dwa zadania realizowane przez konsorcjum Eurovia - Warbud oraz Mota – Engil. Stan zaawansowania rzeczowego inwestycji jest na poziomie ok. 90 proc. Koszt całego projektu wynosi ok. 900 mln zł. Planowany termin oddania do  ruchu to październik 2018 r.

Odcinek S3 od Bolkowa do granicy państwa, również podzielony na dwa zadania, jest obecnie na etapie procedury przetargowej. W tym roku planuje się podpisanie umów z wykonawcami robót. Ten ostatni odcinek udrożni cały szlak drogowy wzdłuż zachodniej granicy Polski, od Szczecina do Lubawki. Przewiduje się zakończenie prac do 2023 roku.

Główne cele S3 w województwie dolnośląskim

Głównymi celami inwestycji są: wyprowadzenie ruchu, przede wszystkim ciężkiego tranzytu z Legnicy i Lubina oraz ułatwienie połączenia z autostradą A4. Wpłynie to na poprawę poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego, poprawi komfort podróży i znacznie skróci czas przejazdu.

Komentarze (2)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

solo
solo30 sierpnia 2018 o 13:18
http://walbrzych.dlawas.info/wiadomosci/ekspresowa-d11-taka-droga-pojedziemy-z-lubawki-przez-czechy-film/cid,14015,a Ekspresowa D11 - taką drogą pojedziemy z Lubawki przez Czechy (FILM) Nasza nieszczęsna S3, odcinek Bolków - granica państwa czeka wciąż na jakiś przełom, a tymczasem Czesi stworzyli widowiskową wizualizację ostatniego odcinka drogi D11 - film pokazujący, jak będzie wyglądał przejazd nią od Trutnova do granicy z Polską. Polecamy zwłaszcza te wzruszające sekundy, gdy nowa czeska droga ekspresowa spotyka się w Lubawce z polską S3... Wizualizację prezentuje czeski portal regionalny trutnovak.cz. Nowa czeska droga na tym odcinku będzie biegła przez 30 mostów, z czego 13 o długości ponad 100 m, a rekordowy ma być most w miejscowości Poříčí o długości 715 metrów, natomiast po nim most ponad rzeką Ličná - 480 metrów i most w Lamperticach - 400 m. Będą też dwa długie tunele - jeden koło Poříčí, o długości 510 metrów, drugi o nazwie Opevnění, czyli bunkry - tu pod ziemią będzie się jechać przez 430 metrów. Na ponad 20-kilometrowym odcinku są przewidziane 3 zjazdy. Jak dotąd D11 wychodzi z Pragi i po 84 kilometrach dociera w okolice Hradec Králové. Brakuje jeszcze 4 odcinków - Z Hradca do Smiřic, stamtąd do Jaroměřa, potem do Trutnova - i ostatniego. Termin rozpoczęcia prac na pozostałych odcinkach nie jest dokładnie znany. Zależy przede wszystkim od zapewnienia środków finansowych oraz uregulowania kwestii majątkowych. Według deklaracji czeskiego rządu z lata tego roku, cztery odcinki mają zostać oddane do użytku w latach 2021-2024. Gdzieś w tej przyszłości spotkają się z S3, która ma być ukończona około 2023 roku. Na razie na swoją niewirtualną przyszłość czeka nasz odcinek S3. Przetarg przewidziany wcześniej na 15 listopada (to już któraś z rzędu zmiana terminu od maja) został powtórnie przesunięty na 29 listopada. Może będzie ogłoszony w tym roku, a może nie, fizycznie jednak S3 jest już obecna koło Bolkowa, kilkanaście kilometrów od granic naszego miasta, więc powód do radości jakiś jest i za rok być może pojedziemy nią na Sylwestra nad morzem.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
solo
solo28 sierpnia 2018 o 09:39
szczegóły : http://www.radiowroclaw.pl/articles/view/80235/S3-omija-Lubin-Kolejny-fragment-ekspresowki-otwarty
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.