Poniedziałek, 27.05.2024 141

 

Pliki cookies 23:58
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama

Dolnośląskie „Girls Go Technology” z wizytą w Krakowie

Mercedes-Benz Manufacturing Poland zainaugurował VI edycję projektu „Girls Go Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię”.

© Materiały prasowe / Mercedes-Benz Group Media

  • W tegorocznej edycji uczestniczy rekordowa liczba uczennic ze szkół średnich  regionu jaworskiego.
  • Uczestniczki doświadczyły wirtualnej rzeczywistości (VR), poznały ogólne zasady sztucznej inteligencji i sposoby radzenia sobie ze stresem.

Fabryka Mercedesa w Jaworze już po raz szósty zaprosiła uczennice  liceów i techników powiatu jaworskiego i  Legnicy do uczestnictwa w programie „Girls Go Technology”. Celem projektu jest przełamywanie stereotypów i tradycyjnych podziałów ról  społecznych, a szczególnie  podkreślenie atrakcyjności kierunków technologicznych i inżynierskich dla kobiet. Przedmioty STEM (science, technology, engineering, mathematics)  wciąż określa się jako typowo męskie. Projekt ma pokazać młodym kobietom, że technologia i nauki ścisłe  mogą być doskonałym wyborem na życie zawodowe.

„Girls Go Technology” to projekt dwuetapowy. Pierwszy etap pozwala określić predyspozycje oraz talenty uczestniczek, ale także usłyszeć o fabryce silników i baterii Mercedesa, zawodach przyszłości, roli kobiet w zawodach stereotypowo uznawanych za „męskie”.

Spośród blisko 100 uczennic z Powiatowego Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Jaworze, Zespołu Szkół i Placówek im. Wincentego Witosa z Bolkowa oraz z Europejskiego Liceum Ogólnokształcącego w Legnicy, do projektu zakwalifikowało się 40.

Dziewczyny, zainteresowane dalszym „oswajaniem” technologii zostały zaproszone do drugiego etapu projektu, na który składa się cykl 5 spotkań. Warsztaty odbywają się raz w miesiącu od marca do czerwca – każde z nich są poświęcone innej tematyce.  Uczestniczki poznają technologię od strony cyfryzacji, automatyzacji, rozszerzonej rzeczywistości, zarządzania projektami, sztucznej inteligencji, a także poćwiczą swoje umiejętności miękkie na zajęciach z autoprezentacji, zarządzania stresem oraz dowiedzą się jak przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej. Program ma za zadanie również wzmocnić ich poczucie wartości oraz pewność siebie.

"Kobiety nie garną się do zawodów technicznych nie dlatego, że radzą sobie w nich gorzej, ale dlatego, że w szkołach średnich, poza wielkimi miastami niejednokrotnie brakuje wzorców edukacyjnych czy zawodowych" - mówi dr Ewa Łabno-Falęcka z Mercedes-Benz Manufacturing Poland. "Tylko świadome działania rozwojowe mogą znacznie poszerzyć perspektywy i ambicje uczennic. Kobiecy potencjał czeka na księcia, który go rozbudzi. Mercedes-Benz wcielił się w tę rolę".

Czterdzieści uczestniczek 6. edycji GGT spotkało się pod koniec marca na pierwszych zajęciach, prowadzonych przez specjalistów z firmy AIDAR. Miały okazję doświadczyć rzeczywistości VR oraz dowiedziały się jak projektować innowację w duchu Design Thinking. Warsztaty nr 2 i 3 to warsztaty wyjazdowe, które podobnie jak we wcześniejszych edycjach projektu odbyły się w Krakowie. Eksperci z Sii Polska zaprosili dziewczyny do świata sztucznej inteligencji oraz technik radzenia sobie ze stresem. Poznały historię, sposób działania generatywnej SI oraz najnowsze trendy w tym obszarze. Zakres warsztatów nie ograniczał się tylko do teorii, uczennice przetestowały powszechnie dostępne narzędzia SI i sposoby wykorzystywania ich do wsparcia zadań takich jak tworzenie CV, opracowań, raportów, grafiki czy animacji. Poznały techniki radzenia sobie ze stresem i relaksu, w jaki sposób obniżać napięcie.

"Umiejętności nabyte podczas warsztatów na pewno będą przydatne w życiu codziennym, w szkole, ale także w przyszłości, w pracy: tajniki udanej autoprezentacji i jak zrobić dobre, pierwsze wrażenie czy komunikacja niewerbalna" - podsumował Piotr Bizukojć z Sii Polska. "Na warsztatach ze sztucznej inteligencji okazało się, że duża część uczestniczek wykorzystuje ją już  przy szkolnych zadań, ale mamy nadzieję, że teraz zadania będą jeszcze lepsze".

Warsztaty to nie jedyne doświadczenie z Krakowa, które dziewczyny zabiorą ze sobą do domu. Zwiedziły Stare Miasto i Kazimierz, a wieczór zakończyły kolacją na krakowskim Zabłociu.

Tegoroczna edycja projektu zakończy się w czerwcu.

Partnerami 6. edycji Girls Go Technology są: AIDAR, Randstad, Sii Polska oraz WSSE „INVEST-PARK” Klaster Edukacyjny Invest in EDU.

Komentarze (0)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.