Piątek, 26.04.2024 463

 

Pliki cookies 07:37
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama

(FOTO, FILM) Jak długo kamienice w rynku będą się sypać?

Podczas posiedzenia wspólnego stałych komisji Rady Miejskiej radny Krzysztof Detyna poruszył temat niszczejących kamienic w rynku, których mieszkańcy czekają na możliwość rewitalizacji zabudowy centrum miasta.

- Z tego co wiem mieszkańcy chcieli nawet za własne pieniądze wyremontować niektóre klatki schodowe, nawet zwracano się, żeby dano im materiały i wszystko zrobią sami, ale niestety pani wiceburmistrz Agnieszka Rynkiewicz napisała im odmownie, dlatego że ma być remont kompleksowy kamieniczek łącznie z klatkami schodowymi. Mieszkańcy są w rozkroku. Nie wiedzą, czy mają to robić na własny koszt, czy mają czekać na remonty - zauważał radny Krzysztof Detyna.

O szanach na rewitalizację kamienic w tym roku odpowiadała natomiast Alicja Lewkowicz, naczelnik Wydziału Fundusze Europejskie.

- Zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym Urzędu Marszałkowskiego w tym roku nie przewiduje się naborów na mieszkalnictwo, na rewitalizację budynków mieszkalnych. W przyszłym roku nie wiemy, bo jeszcze nie mamy takiego harmonogramu, nawet planów nie ma - mówiła naczelnik Lewkowicz.

Cała dyskusja w materiale wideo.

Komentarze (107)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

borus
borus20 lutego 2018 o 19:28
Czy Pani wiceburmistrz wykonała wykaz kamienic do rewitalizacji? Wtedy przygladając się takiemu wykazowi można poczynić odstępstwa od kompleksowego remontu kamienic. Można przecież niektórym mieszkańcom wykonac własnymi siłami i środkami prace zabezpieczjące przed dalsza degradacja substancji mieszkaniowej, zabezpieczyć np. odpadające tynki ,rynny, bo odpowiedzialność jest Pani wiceburmistrz za bezpieczeństwo mieszkańców miasta. Przykład frontu kamienicy na Grunwaldzkiej/Kościelnej nad sklepem obuwniczym. Aż strach tam przechodzić .
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
borus
borusborus6 kwietnia 2018 o 21:22
Gmina jako jednostka samorządu terytorialnego w pierwszej kolejności ponosi odpowiedzialność za działanie lub zaniechanie przy wykonywaniu władzy publicznej. W przypadku gdy jej działalność ma charakter niewładczy, gmina za wyrządzoną szkodę ponosi odpowiedzialność według przepisów o odpowiedzialności kontraktowej lub deliktowej przewidzianej w kodeksie cywilnym.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
nie z Jawora
nie z Jawora22 listopada 2017 o 10:07
Wspólnoty mieszkaniowe też nie bez winy, bo do nich nalezy dbanie o stan budynków!
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
nie z Jawora
nie z Jawora22 listopada 2017 o 10:06
Centrum Jawora wyglada paskudnie! XXI wiek, a tu obraz nędzy i rozpaczy! Najważniejsze, że są urzędnicy wszelkiego szczebla i radni być może bezradni. Skandal.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
borus
borus14 października 2017 o 19:10
Szykować tereny pod Strefy Ekonomiczne przy zjazdach z S3 - będą dochody do budżetu miasta
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
aga
aga1 października 2017 o 13:56
szkoda, że te wybory samorządowe już nie są na wiosnę, może za nowego burmistrza coś by ruszyło w sprawie gminnych budynków, zamku
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
z bloku
z bloku1 października 2017 o 13:50
mieszkańcy zasobów spółdzielczych sami muszą płacić za remont swoich bloków i klatek schodowych, burmistrz nie dopłaca im ani grosza, choć płaca podatek od nieruchomości do gminnej kasy
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
*
*z bloku6 października 2017 o 08:37
dokładnie i trzeba dodać, że mieszkańcy bloków spółdzielczych płacą dużo wyższe czynsze niż mieszkańcy kamienic komunalnych.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Przyrzecze
Przyrzecze*6 października 2017 o 09:03
mieszkańcy bloków poza kosztami zarządu płacą nie tylko fundusz remontowy, ale i spłacają kredyt na termomodernizację
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec
mieszkaniec1 października 2017 o 13:15
Żeromskiego, Krótka też obraz nędzy i rozpaczy. Kamieniczki z odpadającym tynkiem, a może i zagrzybione. Dziadostwo.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kia
kia29 września 2017 o 06:38
Należy sprawdzić, kto tak niszczy klatki schodowe.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mak
mak29 września 2017 o 06:28
Od remontu elewacji są wspólnoty mieszkaniowe.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
sas
sas29 września 2017 o 06:27
Przez lata nic nie było robione, a teraz wciągu 3 lat ma być wszystko zrobione
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zygmunt
zygmunt29 września 2017 o 00:08
ale co się czepiata. darmowe autobusy już są . basen przelewa się od wody. zamek jak nowy. kino multi multi pleks. sala widowiskowa stoi. mercedesy czekają na co drugiego. arterie a nie jakieś tam uliczki. oczywiście dworzec też. no i kamienice jak nowe . no co wy nie widzicie tego? Wodzierej jak mówi to je to przecie
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec
mieszkaniec28 września 2017 o 22:55
Proponuję zrobić petycję i zebrać podpisy aby burmistrz wyremontował wreszcie kamienice!
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mok
mokmieszkaniec1 października 2017 o 13:53
a ja chcę, aby burmistrz też wyremontował mój blok z moich podatków
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
xy
xymieszkaniec29 września 2017 o 13:17
Zrób petycję. Co masz do roboty?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
czekamy
czekamymieszkaniec28 września 2017 o 23:03
i wyremontował zamek, i wybudował halę widowiskową z kinem
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
edyta
edyta28 września 2017 o 22:43
Chcemy 38 spotkania z burmistrzem na temat koloru doniczek oraz decyzji czy zamiatamy chodniki wzdłuż czy w poprzek. Miasto zamiast działać to tylko dyskutuje
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
:)
:)edyta28 września 2017 o 23:04
:)
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanka
jaworzanka28 września 2017 o 13:34
Ciekawe, które kamieniczki (o których numerach na pewno należą do miasta)?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jan
janjaworzanka29 września 2017 o 11:31
Nikt nie odpowiada więc pewnie żadna.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec z Żeromskiego
mieszkaniec z Żeromskiego28 września 2017 o 10:34
Przyznaję, kamieniczki w Rynku są w fatalnym stanie, ale gdzie drzwi wejściowe są zamykane na klucz, gdzie mieszkańcy dbają o porządek, wnętrza klatek tak obsurnie nie wygladają. Gdzie? Na przykład Rynek 24. Tam jest wspólnota mieszkaniowa i pewnie dlatego. Oczywiście, nie wszyscy muszą i mogą wykupić mieszkania, ale zwracać uwagę, co dzieje się na ich klatkach schodowych, chyba powinni.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Krzysztof
Krzysztofmieszkaniec z Żeromskiego28 września 2017 o 13:46
Wystarczy jedna "czarna owca" w klatce i możesz sobie pomarzyć o czystej i zadbanej klatce schodowej.
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zocha
zochaKrzysztof28 września 2017 o 19:20
Zwłaszcza, gdy ta "czarna owca" ma rodziców, którzy nigdy nie przyznają, że latorośl coś zepsuła, zniszczyła.... wszyscy wkoło są okropni, a ich dziecko to chodzący anioł..... " Czarna owca" ma również wielu znajomych też "czarnych owiec".I tak sobie spędzają wieczór i noc na klatce schodowej..... wtedy z nudów się dzieje..... oj dzieje...... i nie ma to nic wspólnego z mądrym spędzaniem czasu.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zzz
zzzKrzysztof28 września 2017 o 14:04
I tu nie ma co winić władz z Ratusza. Zadanie dla policji.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec z Żeromskiego
mieszkaniec z ŻeromskiegoKrzysztof28 września 2017 o 13:57
Masz rację.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec z Żeromskiego
mieszkaniec z Żeromskiego28 września 2017 o 10:21
Duży udział w zniszczeniu klatek schodowych mają sami jaworzanie, tzn. ich potomstwo wielce udane. Można mieć pretensje do E.B. i jego urzędników o niezałatwienie ważnych spraw, ale czy to oni te klatki pomazali, wulgaryzmy wypisali?! Nikt z mieszkańców nie widział, jak chuligaństwo się panoszyło, nie reagował? Ludzie, zastanówcie się nad tym.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ania
Aniamieszkaniec z Żeromskiego28 września 2017 o 11:47
Zgadzam się z tym, ale to temat rzeka. U nas nawet z dzielnicowym próbowaliśmy coś zaradzić. Ale jak w nocy ktoś dosłownie włamał klamkę to trudno później zamknąć drzwi. Naprwailismy to niedługo okazało się że ( niewiarygodne) ktoś wykręcił śruby!!!! To dzicz jakaś. Drzwi od tyłu ledwie trzymają się witryny i jak się je zamknie to "przechodzący " przez bramę zwyczajnie kopią butem i idą. Żeby upilnowac trzeba by zatrudnić dozorca, a zarząd nie kwapi się żeby wymienić drzwi.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
nie z Jawora
nie z JaworaAnia28 września 2017 o 13:38
Że dzicz, to prawda. Wystarczy popatrzeć, jak wygląda Dworzec PKP. To że ma wyglądać inaczej, wiem. Na razie jest, jak jest.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
nie z Jawora
nie z JaworaAnia28 września 2017 o 13:16
To rzeczywiście macie problem. Współczuję. Jeżeli jest to zarząd wspólnoty mieszkaniowej, należy podjąć uchwałę o wymianie drzwi i uchwała musi być wykonana z pieniędzy na fundusz remontowy. Potrzeba 51 % głosów właścicieli danego budynku za taką uchwałą, a jeżeli nie jest to zarząd właścicielski, domagajcie się wymiany drzwi w administracji, piszcie pisma, są radni, bo chyba niebezradni. Nagłośnijcie w mediach. Potrzeba solidarności mieszkańców. Można zainstalować kamerki. Na moim osiedlu są na niektórych blokach. Kamieniczki w Rynku stanowią tzw. ciąg, ograniczone arkadami , ale mimo to dałoby się je zamontować, a przy zgodzie mieszkańców na korytarzach też.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Anka
Anka28 września 2017 o 07:39
Tak tylko zapytam od ilu lat te kamienice są w takim stanie? 5,10,20,30 lat
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Prorok
Prorok27 września 2017 o 23:55
Niedługo burmistrz znowu obwieści, że remontuje kamieniczki. W roku wyborczym będzie robił wszystko, co nie zrobił przez 3 lata, ale nic nie skończy. Tak było z naszą drogą przez cały Jawor tzw. DK3 - przeszkadzał i Skanska nie skończyła. Teraz robią ją dzięki staraniom starostwa.
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
sąsiad
sąsiadProrok28 września 2017 o 07:46
Moim zdaniem jeżeli są tam lokatorzy, którzy wykupili mieszkania to miasto nie będzie mogło ich wyremontować tylko wspólnoty
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
%
%sąsiad28 września 2017 o 14:10
wystarczy złościć konserwatorowi zabytków( jeżeli obiekt jest zabytkowy) prace odtworzeniowe
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
nie z Jawora
nie z Jaworasąsiad28 września 2017 o 13:47
Do tego potrzebny plan remontu i zgoda konserwatora zabytków, bo samowola być nie może, a koszty duże, bo i remont duży. W środku, zewnątrz. Właścicieli lokali w danym budynku pewnie tylko kilku. 51% właścicieli musi wyrazić zgodę na wszystko i może zacząć się błędne koło, bo bez kredytu nie da się raczej w tym wypadku nic zrobić. Ludzie kredytów nie lubią. Co prawda remont można robić etapami. Najpierw wewnątrz, potem zewnątrz, albo odwrotnie. Wtedy koszty nie beda tak odczuwalne. Można coś we własnym zakresie po akceptacji konserwatora, jezeli znajdzie się akurat mieszkaniec malarz czy tynkarz.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
nie z Jawora
nie z Jaworasąsiad28 września 2017 o 13:39
To prawda.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
NO
NOProrok28 września 2017 o 01:21
Będzie tak jak z basenem, po artykule "Basen widmo" powstał pomysł na pomysł projektu budowy basenu. Tutaj pewnie będzie pomysł na znalezienie dotacji na remont no i co najważniejsze plebiscyt dot. wyboru koloru farby elewacyjnej przedstawionej w wizualizacji projektu którego wykonawca będzie wyłoniony pod koniec 2018 roku. Oczywiście plebiscyt będzie możliwy do śledzenia na Facebooku.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mensedes
mensedes27 września 2017 o 23:20
a gdzie wodzirej ? czyżby zbierał podpisy pod sygnalizację? k
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
praca
pracamensedes29 września 2017 o 08:09
po harcerzu, strażaku, Mikołaju, wodzireju, kolażu, biegaczu teraz się przebranżawia w ankietera? a kiedy będzie pracował jak burmistrz? pensja ankietera jest niższa od pensji burmistrza.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
realista
realistapraca29 września 2017 o 09:26
Rolą burmistrza jest realizowanie zadań gminy i zobowiązań wobec mieszkańców, sam się więc dyskredytuje, jeśli tego nie robi. Sam do tej pory jeszcze nie zrealizował ani jednej obietnicy wyborczej, majątek gminy (zamek, gminne kamienice, itp.) wymaga pilnych remontów, a stawia wymagania powiatowi. Sposób zaś, w jaki "zabiega" o te światła, moim zdaniem, bardziej przypomina działania polityka przed przyszłymi wyborami, niż działania burmistrza. Taki jest mój odbiór całej sytuacji.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
konserwatysta
konserwatystapraca29 września 2017 o 08:42
Rolą burmistrza jest zabieganie np. o sygnalizację dla jaworzan to tylko o nim dobrze świadcz, natomiast wypisywanie takich komentarzy ma na celu jedynie jego zdyskredytowanie
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
praca
pracapraca29 września 2017 o 08:36
A czy to ja mu każę się przebierać, na ulicach zbierać od ludzi opinie o sygnalizacji świetlnej, która nie jest jego zadaniem? Oceniam to co widzę. Ja jestem oburzony jego zachowaniem. Uważam, że burmistrz nie powinien tak się zachowywać--nie podoba mi się to i Twoje oburzenie tego nie zmienia. Objął funkcję burmistrza, pobiera za to 12 tys zł miesięcznie, więc niech zajmuje się tym, co do burmistrza należy. Takie jest moje i nie tylko moje zdanie.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
oburzony
oburzonypraca29 września 2017 o 08:12
Jesteś bezczelny czy ci się to podoba czy nie, jest to burmistrz Jawor - jestem oburzony !
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
obiecane przez burmistrza
obiecane przez burmistrzamensedes28 września 2017 o 00:39
A kiedy zacznie zbierać podpisy pod dawaniem pracy w gminie jaworzanom a nie zamiejscowym, uruchomieniem darmowej komunikacji jaworzanom, otwarciem wyremontowanego baseny letniego, otwarciem hali widowiskowej z kinem, wyremontowaniem gminnego zabytkowego zamku? chętnie mus się na tą listę wpiszę i jeszcze wezmę ze sobą rodzinę i znajomych.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec
mieszkaniec27 września 2017 o 21:36
Urbański wyremontował w Rynku dwa duże kilku klatkowe budynki tzw .milerówki , jeden budynek to ten od ul .Legnickiej do ul.Grunwaldziej , a drugi to budynek od ul .Staromiejskiej do ul.Staszica . Zrobił remont dachów i elewacji. W jednym z tych budynków mieszka mój dziadek . Wyremontował również 3 albo 4 mniejsze kamieniczki . A ile budynków wyremontował albo kiedy wyremontuje obecny burmistrz ?
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
właściciel
właścicielmieszkaniec27 września 2017 o 23:23
Budynki te to " Wspólnoty mieszkaniowe" i zostały wyremontowane przez właścicieli budynku z zaciągniętego przez nich kredytu.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
RW
RWmieszkaniec27 września 2017 o 22:05
Nie ma kiedy bo "remontuje" dworzec (za kasę PKP) oraz "buduje" Mercedesa (za kasę prywatnego koncernu). Tak naprawdę, to dziwię się ludziom jak można łykać te PR-owe sztuczki i nawet przez chwilę się nie zastanowić jak jest w rzeczywistości.
12 Lubię to: 12
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
optymista
optymista27 września 2017 o 21:24
Może jak nasi radni będą "pomagać" pani skarbnik na bieżąco przeglądać budżet (po stronie dochodowej i wydatkowej), to może jednak da się coś więcej zrobić?
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
stas
stas27 września 2017 o 21:15
kiedyś było PGKiM byli pracownicy po obieieciu władzy przez pana Artura wszystko sie rozwaliło i kto ma naprawiać ,a w ZLK to nawet panie sprzątające zatrudniane sa na czas określony i zaraz zwalniane ,tak ze nasi radni niech sie biorą do pracy aby kamienice w rynku były wyremontowane
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanka
jaworzankastas30 września 2017 o 09:33
Za prywatne odpowiada wspólnota mieszkaniowa. O tym pamietajmy.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zarządca
zarządcajaworzanka30 września 2017 o 09:37
a ZLK nie zarządza też wspólnotami, w których ma udziały?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanka
jaworzankastas30 września 2017 o 09:32
PGKiM - bardzo dawno temu beznadziejne. Pamiętam panią Ja...., opryskliwa, łaskę robiła, że się odezwała, kompetencje żadne. Załatwienie czegokolwiek przerastało możliwości tej instytucji. Zazanaczam, że mówię o bardzo odległych czasach. Wierzę, że później, kiedy stara kadra poszła na emeryturę, przyszli lepsi pracownicy i tak być powinno.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
z
zjaworzanka30 września 2017 o 09:39
A co zrobić z tymi co przyszli gorsi?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
z Rynku
z Rynkustas27 września 2017 o 21:21
Przecież jest specjalna jednostka powołana przez gminę-ZLK i nawet nowy burmistrz zatrudnił tam swojego dyrektora-Ewę Grajek, więc w czym tkwi przeszkoda, aby dobrze wszystko funkcjonowało?
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Komentator
Komentatorz Rynku27 września 2017 o 22:18
Bera ma pełną władzę i to on poniesie konsekwencje swoich decyzji. Jego nieporadni także.
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec Rynku
mieszkaniec Rynku27 września 2017 o 21:00
Panie radny Detyna, skoro pani skarbnik już "znalazła" wolne środki, to może niech Pan w imieniu mieszkańców wystąpi i ich przesunięcie. Może jednak "się da" wyremontować chociaż klatki?
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec Rynku
mieszkaniec Rynku27 września 2017 o 20:57
Przecież chyba można te środki przesunąć do ZLK na materiały budowlane dla mieszkańców Rynku-do samodzielnego remontu? Po co to "mrozić" pieniądze w budżecie, a ludziom mówić, że nie ma środków?
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
a dochody wykonane?
a dochody wykonane?27 września 2017 o 20:29
Skoro pani skarbnik dopiero teraz, na komisji, zadała pytanie pani naczelnik od środków zewnętrznych, to znaczy, że nie dokonuje na bieżąco analizy wykonania budżetu po stronie wydatków-gdyby tak było, to by znała odpowiedź na pytanie radnego Detyny i już dawno te środki zostały by "uwolnione"-przesunięte na inne wydatki. Nasuwa się pytanie-co jeszcze "siedzi" w tym budżecie? Czy w ogóle ktoś panuje nad jego wykonaniem? A czy dochody są wykonywane, czy znów dojdzie do przedawnienia roszczeń i strat dla gminy? Wszędzie takimi sprawami w mocy prawa zajmuje się skarbnik. http://www.bibliotekacyfrowa.pl/Content/34863/012.pdf
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
taka rola skarbnika
taka rola skarbnikaa dochody wykonane?27 września 2017 o 20:35
Trochę wstyd, aby skarbnik publicznie pytał o takie rzeczy, powinien na bieżą wiedzieć co ma w budżecie. "Główny księgowy zazwyczaj zajmuje się koordynacją realizacji zadań poszczególnych komórek organizacyjnych jednostki w procesie planowania budżetowego. W związku z tym jednym z jego głównych obowiązków (określonym w art. 54 Ustawy o finansach publicznych) jest dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym. Obowiązki głównego księgowego w tym zakresie wiążą się również ze stałym kontrolowaniem stopnia realizacji planu, zaangażowania wydatków, zagrożeń przekroczenia lub niewykonania planu (w całości i w poszczególnych pozycjach), a także zapewnieniem terminowego rozliczania należności i zobowiązań. [...] Obecnie rola głównego księgowego, obok spełniania wymienionych wyżej funkcji, jest znacznie szersza. Powinien on być także menedżerem przygotowującym decyzje w sprawach finansowych i koordynującym ich realizację, dokonywać wstępnego rachunku ekonomicznego zamierzonych działań, PROWADZIĆ ANALIZĘ BUDŻETU JEDNOSTKI, proponować optymalne metody i sposoby pozyskiwania dochodów i wydatkowania środków pieniężnych przez jednostkę itp."
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
swojak
swojak27 września 2017 o 20:16
samo centrum miasta, otacza burmistrza siedzibę, aż serce boli, gdy patrzę jak teraz wygląda moje kochane miasto
13 Lubię to: 13
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
super men
super menswojak29 września 2017 o 08:15
Skoro cię tak serce boli tera, to może napisz jak wyglądał wcześniej ?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
super men
super mensuper men29 września 2017 o 08:25
estetyka taka sama od lat więc nie wiem o co ci chodzi
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wg mnie
wg mniesuper men29 września 2017 o 08:22
jeśli ktoś opowiada, że dba o estetykę, a nie razi go to co jest pod jego nosem, to jest mało wiarygodny w tym co mówi
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wstyd
wstydswojak29 września 2017 o 08:11
Niby zależy mu na estetyce, a nie widzi co się dzieje dookoła niego, na jego własnym podwórku?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Magda
Magda27 września 2017 o 19:01
Bardzo fajnie wygląda informacja turystyczna. Na pewno przyciągnie turystów... Wstyd.
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
borus
borus27 września 2017 o 18:21
Popatrzcie na centrum Strzegomia - jakie piękne
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Inez
Inezborus27 września 2017 o 19:56
w Świdnicy w Rynku też ładnie. Dlatego liczyłam , że jak przyjadą stamtąd ludzie to wprowadzą świeży powiew.Sądzę że w drugiej kadencji dadzą o sobie znać.Bardzo na to liczę.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
"świeży powiew"
"świeży powiew"Inez27 września 2017 o 20:14
A nie zauważyłeś, że przyszli tu ludzie, którym tamtejsze środowisko już podziękowało za ten "świeży powiew"-przegrali wybory, nigdzie się nie "załapali"?
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
borus
borus27 września 2017 o 18:20
Dobrze widać z Ratusza - widać nie przeszkadza ten widok sypiących się kamienic
14 Lubię to: 14
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
estetyka
estetykaborus27 września 2017 o 18:43
tak samo jak białych, śmierdzących, będących wylęgarnią niebezpiecznego dla zdrowia robactwa odchodów gołębich pod balkonem burmistrza
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Gregory
Gregory27 września 2017 o 18:15
No patrzcie ludzie, jak w trzy lata można zniszczyć Rynek?! Bo przedtem to był cud, miód i orzeszki... I to wszystko pewnie kamienice miejskie i ani, ani jednego prywatnego właściciela w nich nie ma...
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Faza bum
Faza bum27 września 2017 o 17:32
Buhahaha na profilu burmistrZa sami sobie robią burze obecni zwolennicy, byli kukizowcy i wieczni lewi prezesi:)
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
emeryt
emeryt27 września 2017 o 16:51
Niepokoi mnie to, że pani skarbnik musiała aż czekać na posiedzenie wspólne stałych komisji rady, aby dowiedzieć się od pracownika urzędu, że na ten rok nie są planowane nabory na zadanie, które "wisi" w budżecie. Czy to oznacza, że w urzędzie nie ma prawidłowej komunikacji i przepływu informacji, czy też pani skarbnik nie dokonuje bieżącej analizy budżetu? Dlaczego "zamroziła" w budżecie środki na zadanie inwestycyjne, które wiadomo, że nie będzie realizowane? Te środki powinny być przesunięte i wykorzystane na realizację innych pilnych dla jaworzan potrzeb. Czy burmistrz znów chce się przy najbliższym absolutorium "pochwalić" nadwyżka, która powstanie przez niewykonanie wydatków inwestycyjnych? Dlaczego pani skarbnik i burmistrz "mrożą" w budżecie środki, które należałoby efektywnie wykorzystywać - choćby na udostępnienie jaworzanom darmowej komunikacji?
11 Lubię to: 11
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
.
.emeryt27 września 2017 o 17:32
Szykuje się nadwyżka budżetowa
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
nie z Jawora
nie z Jawora27 września 2017 o 16:06
Ale dziadostwo! Na zewnątrz kamieniczki od dawna wyglądają okropnie, a w środku, jak widać na zdjęciach, tak samo! Kamieniczki zabytkowe. Czy one należą do miasta, czy do wspólnot mieszkaniowych? Pewnie do miasta. Jeżeli tak, to nie dziwię się mieszkańcom, że mają tak negatywne opinie o tutejszych urzędnikach. Wstyd Panie burmistrzu! Bazgroły na ścianach nie Pana wina tylko mieszkańców tego grodu ,,uzdolnionych inaczej. " To ich ,, zasługa" w niszczeniu klatek schodowych. Tzw. zbydlecenie z całym szcunkiem do prawdziwych zwierząt.
12 Lubię to: 12
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin
Jaworzanin27 września 2017 o 16:06
Bera obiecał remont jaworskich zabytków. Dlatego się go czepiam. Teraz niech odpowie za swoje słowa.
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Anka
AnkaJaworzanin28 września 2017 o 08:12
naobiecywał wszystko naraz , ludzie to "kupili", to niech robi wszystko teraz
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
budowlaniec
budowlaniecAnka28 września 2017 o 08:36
nie wiadomo co tak naprawdę robi, bo tego co obiecał jaworzanom od 3 lat nie widać-to są chyba najdłuższe w historii Jawora przygotowania do realizacji zadań i inwestycji-żeby przez 3 stworzyć jedynie wizualizacje basenu, to wybacz, ale w takie tempo chyba ewenement na skalę kraju
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Misiekmisiewicz
MisiekmisiewiczAnka28 września 2017 o 08:29
Robi to co jest najbardziej potrzebne mieszkańcom. Trzeba byś ślepym żeby tego nie widzieć
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ośmiorniczka
ośmiorniczkaAnka28 września 2017 o 08:25
realisto, co do tej pory "systematycznie zrealizował" ze swoich obietnic wyborczych, bo mam jego ulotkę i póki co-przez 3 lata nie widzę tego, co obiecał. Nie obiecywał przecież ludziom skwerków, ani tego, że zamiast darmowej komunikacji, kupi drogą służbową limuzynę
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
realista
realistaAnka28 września 2017 o 08:16
Ludzie kupili rozwój, który im gwarantował i to realizuje. Zobacz systematycznie realizuje to co jest najbardziej potrzebne.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Autor
Autor27 września 2017 o 15:48
Brawo! Radny Detyna wreszcie znalazł jakąś wadę Bery :D Zdecydowanie winę za stan kamieniczek w rynku nie remontowanych od lat 80 ponosi Emilian Bera! On to doprowadził swoją bezczynnościa do tego że przez ostatnie 40 prawie lat rynek niszczeje :D Pęknę kiedyś ze śmiechu czytając ten portal :D
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Autor
AutorAutor27 września 2017 o 16:23
To sie wyprowadźcie na peryferia jak wam przeszkadzją koncerty w rynku. Bera spełnił już wiekszość obietnic. Jest mercedes, remontuje sie dworzec, bedzie remont basenu, odnawiane sa chodniki i skwerki. Trzeba być ślepym by tego nie widzieć.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do sceptyka
do sceptykaAutor27 września 2017 o 19:02
Aby uporządkować. Wybory samorządowe miały miejsce 30.11.2014 r. Utworzenie Dolnośląskiej Strefy Aktywności Gospodarczej S3 Jawor to następstwo projektu gospodarczego „S3-Droga Wielkich Możliwości” powstałej 19 lutego 2015 roku czyli ok 3 mies od wyborów. Pierwszym samorządem lokalnym, który przystąpił do podpisanego dziś porozumienia był Głogów. Jawor wraz z Męcinką przystąpili w późniejszym czasie do już istniejącego projektu. Pisząc że jest to zasługa obecnego burmistrza jest nadużyciem. Pisząc ze finalizacja budowy Dolnośląskiej Strefy Aktywności Gospodarczej S3 miała miejsce za czasów urzędowania obecnego burmistrza jest prawdą. Z olbrzymim prawdopodobieństwem gdyby burmistrzem był Yogi z pod filarów strefa powstała by również.
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do Jaworzanki
do JaworzankiAutor27 września 2017 o 18:34
Pan Tomczak na miano jak Ty to nazywasz "pogromcy urzędników", zepsuciu sobie opinii publicznej, zasłużył swoim własnym postępowaniem-uporczywym łamaniem praw pracowniczych, wymuszaniem na pracownikach zrzekania się przywilejów, itp. Sposób, w jaki traktował niektórych pracowników był wysoce naganny, zasługiwał na sprawiedliwą karę. Są granice postępowania, których nikomu nie wolno przekraczać, bez względu na to jaką piastuje się funkcję.
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
sceptyk
sceptykAutor27 września 2017 o 18:26
Strefy wam się pomyliły. Tomczak tworzył Kamiennogórską Strefę MAŁEJ Przedsiębiorczości - przy Wrocławskiej, trochę Kuzieniczej i później koło Cukrowni. Za Bery powstała Specjalna Strefa Ekonomiczna przy LSSE - obecnie w zarządzie Wałbrzyskiej SSE. To są dwie różne strefy...
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
oko
okoAutor27 września 2017 o 18:19
- budowa strefy ( wykup gruntów, przetargi - poprzednie władze) "Poprzednie władze" to nie tylko pan Urbański to też pan Tomczak.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanka
JaworzankaAutor27 września 2017 o 18:05
konkluduj , ale pisz prawdę . Specjalna Strefa Ekonomiczna Powstała gdy burmistrzem był Tomczak (pogromca urzędników) >Takie są fakty. Co zrobił Urbański ze strefą to już inny temat.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Optymista
OptymistaAutor27 września 2017 o 16:58
Strefa ekonomiczna powstała za urzędowania poprzedniego burmistrza, jest to wszystko do sprawdzenia w domumenacji. Na to że będzie mercedes w Jaworze złożyło się kilka czynników: - budowa strefy ( wykup gruntów, przetargi - poprzednie władze) - budowa drogi S3 (w planach od kilkunastu lat) - negocjacje między rządem a inwestorem. Konkludujac, nawet gdyby Yogi z pod filarów był burmistrzem szansa na powstanie tej fabryki byłaby taka sama jak przy obecnym burmistrzu.
18 Lubię to: 18
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
oj Cygan, Cygan
oj Cygan, CyganAutor27 września 2017 o 16:55
A ten znów z tym Mercedesem-przestań, bo się wszyscy już z tego śmieją. Mercedesa dla Polski-Jaworza załatwił polski rząd, udzielając wsparcia wartego 81 mln zł. http://www.bankier.pl/wiadomosc/Rzad-doplaci-Mercedesowi-18-7-mln-euro-na-budowe-fabryki-w-Jaworze-7488736.html
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Krzychu
KrzychuAutor27 września 2017 o 16:36
Gdzie w programie wyborczym Bera mówił o Mercedesie, dworcu, skwerkach? Po drugie, Mercedes to zasługa Morawieckiego, dworzec to własność PKP, a basem to na razie marzenie i wizja. Jak na 3 lata to bardzo mało.
13 Lubię to: 13
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do Autor
do AutorAutor27 września 2017 o 16:20
Żenujący komentarz. Mieszkając w rynku musimy znosić wszystkie miejskie imprezy, gdzie bawią się i brudzą ludzie z całego miasta. Co dostajemy w zamian? Widać na zdjęciach!!! Za Urbańskiego przynajmniej odnowiono część kamienic. A teraz????
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Aśka
Aśkado Autor28 września 2017 o 07:53
To jak Jawor wygląda to są zaniedbania wieloletnie. Uważam, że to co teraz jest robione to milowy skok i szansa na przyszłość dla Jawora.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
znawca tematu
znawca tematudo Autor27 września 2017 o 23:45
Budynki Rynku są reprezentacją Jawora i dlatego powinno dbać się o nie. Z basenu czy komunikacji miejskiej lub trawników nie będą wszyscy korzystać, a pomimo to robi się to z naszych podatków, za nasze pieniądze. Tak funkcjonuje budżet.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ja
jado Autor27 września 2017 o 18:55
Wiadomo, że mieszkańcy powinni remontowac swój budynek jeżeli są jego właścicielami. w zasobach sółdzielni remonty przerowadza się z funduszu remontowego i burmistrz na to nie daje srodków finansowych, dlaczego ma dawac z moich podatków na mieszkania w Rynku?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
!!!!
!!!!do Autor27 września 2017 o 18:10
ile razy można te bzdury prostować?? Kamienice w Rynku odnowiliśmy my sami , mieszkańcy, za swoje i tylko swoje pieniądze z funduszu remontowego i kredytu. Mam nadzieje ,że to już do was dotarło.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zawiedziony
zawiedzionyAutor27 września 2017 o 16:18
"Znalazł"? Bera obiecał nam to 3 lata temu! Widać, że nie można brać słów Bery na poważnie.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ryneczek
ryneczek27 września 2017 o 15:38
No w końcu ktoś poruszył temat. Bo warunki w których przyszło żyć uwłaczają nie tylko poczuciu estetyki. Chodzi też o zdrowie. Na ścianach kamienic od ul. Barbary rośnie grzyb. Idzie na inne budynki. Wiadomo jak się okna otworzy to wszystko idzie do środka. Ostatnie malowanie klatki schodowej ponad 30 lat temu....
11 Lubię to: 11
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Starówka
Starówkaryneczek28 września 2017 o 00:57
Jak coś chcemy zrobić to na wszystko musi być zgoda wojewódzkiego konserwatora zabytków. Bo to są zabytki klasy pierwszej. Te stare kamieniczki pamiętają 17- 18 wiek. To smutne, że nawet za komuny bardziej dbali. A teraz w ruinie aż serce się kroi. Mamy piękną starówkę ale niestety trzeba by zrobić porządek także z lokatorami którzy tylko dewastuje i zadłużaja mieszkania, że nie wspomnę o tym że nie stać ich na inwestycje w remonty. Ich dzieci dewastuje sąsiednie bramy, wyrywają kontakty niszczą drzwi. Może by się postarać o dofinansowanie?
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Skandal!
Skandal!27 września 2017 o 15:32
Burmistrz tego nie widzi? Przecież codziennie idzie Rynkiem do pracy.
15 Lubię to: 15
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
niezauważalne
niezauważalneSkandal!27 września 2017 o 16:57
albo dojeżdża nowym służbowym samochodem z przyciemnianymi szybami
11 Lubię to: 11
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
emerytka
emerytkaniezauważalne28 września 2017 o 07:58
zapytaj poprzedników dlaczego kamienice tak wyglądają i dlaczego ich nigdy nie remontowali
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
emeryt
emerytniezauważalne28 września 2017 o 07:40
tom dlaczego oszczędza na jaworzanach? dlaczego dotąd nie ma darmowej komunikacji, jaworzanie musza chodzić pieszo?
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ośmiorniczka
ośmiorniczkaniezauważalne27 września 2017 o 17:16
widać, że na sobie nie oszczędza
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin
Jaworzaninniezauważalne27 września 2017 o 17:06
Trochę żenada. Można było kupić również Octavie a nie auto z najwyższej półki z dodatkowym wyposażeniem. Trochę trąci Janukowyczem z Ukrainy.
12 Lubię to: 12
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec z Chrobrego
mieszkaniec z ChrobregoSkandal!27 września 2017 o 16:08
Może patrzy pod nogi, a nie na boki?
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.