Wtorek, 19.03.2024 284

 

Pliki cookies 08:25
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama
Baltic Home

(FILM) Baranowski przedstawia dokumenty

Wicestarosta Arkadiusz Baranowski mocnym wystąpieniem rozwiał wszelkie wątpliwości co do tego, jak było z niedoszłym uruchomieniem sygnalizacji świetlnej. Podczas sesji zaprezentował pisma, którymi Starostwo wymieniało się z Gminą Jawor.

W swym wystąpieniu Baranowski poza prezentacją dokumentów związanych z komunikacyjnym patem na skrzyżowaniu ulic Szpitalnej, Piastowskiej, Armii Krajowej i Strzegomskiej, odniósł się również do zasady współfinansowania inwestycji.

Komentarze (148)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

zliścia
zliścia10 października 2017 o 11:53
Marny Popis Chłopca z plakatu...nowy kredyt zadłużający gminę ma gwarantować sukces i nowa kadencję najsłabszej Rady Miejskiej w historii Miasta Jawora za to najlepszej w PR od platformersów miejsca pracy dla ludzi nie z Jawora, podwyżki lokali mieszkalnych w ciągu 3 lat rządzenia =2, o umiejętności przyklejania się do sukcesów innych już nie wspomnę. Jawor nam staję się totalna ruiną i nawet trzy skwerki i parę metrów chodnika tego nie zmienią. Czas pożegnać tych co mieli coś obudzić a ciągle śpią w niemocy.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
:(
:(zliścia26 października 2017 o 16:36
martwię się o naszą gminę, nasze pieniądze-na co są wydawane i co nam przyjdzie w przyszłości spłacać
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Nowe szaty cesarza
Nowe szaty cesarza4 października 2017 o 10:49
http://basnie.republika.pl/noweszatycesarza.htm
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bezpartyjny mieszkaniec
bezpartyjny mieszkaniec3 października 2017 o 12:07
trzymam kciuki za p. burmistrza
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wujcio Miecio
wujcio Miecio3 października 2017 o 09:34
z tego co mówił starosta to gmina ma zamiar zaciągnąć jakiś kredyt a zobowiązania swoje ma spłacać do 2030roku do tego jeszcze jak pkp wyremontuje dworzec to będzie miasto go spłacało za wynajmowane pomieszczenia oj czarno to widzę pewnie podwyżki i podwyżki zaserwują nam radni w przyszłym roku
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
no właśnie
no właśniewujcio Miecio26 października 2017 o 18:18
czy ten czynsz najmu wejdzie do taryf za wodę i ścieki lub stawek opłat za odpady i czy w konsekwencji my go będziemy ponosić w opłatach?
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
.
.2 października 2017 o 21:36
Szach mat. Początek końca EB i jego świty.
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jawor
Jawor.3 października 2017 o 13:38
Czekamy na wyraźnego kontrkandydata w nadchodzących wyborach. Kompetentnego z wizją i pracowitego.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Obserwator
Obserwator2 października 2017 o 15:52
Apel burmistrza - czy to sam burmistrz pisze, czy jego wydział propagandy? A ile to dróg wyremontował przez 3 lata obecny burmistrz, może się dowiemy, bo nawet dziur po zimie nie połatał. A te kilka chodników to chyba kpina. No i inwestycja roku. Kibel za 180 tys. zł. Widocznie ważniejszy niż sygnalizacja świetlna.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
realizacja zobowiązań burmistrza
realizacja zobowiązań burmistrzaObserwator2 października 2017 o 16:26
A mnie interesuje budżet gminy na 2018r.-czy znajdzie się w nim wszystko, co do tej pory nie zostało zrealizowane z obietnic wyborczych (remont basenu letniego , budowa hali widowiskowej z kinem, budowa boiska przy SP1, remont zamku). Kadencja ma 4 lata, przyszły rok jest ostatnim, do wywiązania się z zobowiązań.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
skarbnik
skarbnikrealizacja zobowiązań burmistrza3 października 2017 o 07:44
Oby to nie były planowane dochody z przedawnionych (nieściągalnych) roszczeń, a potem e ciągu roku tłumaczenie, że trzeba zwiększyć przychody (zadłużyć gminę), bo podatnicy nie płacą swoich zobowiązań wobec gminy.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
karty na stół
karty na stółrealizacja zobowiązań burmistrza2 października 2017 o 22:42
zobaczymy też, jakie źródła finansowania inwestycji wykaże burmistrz w budżecie gminy na 2018r.-czy faktycznie ma tyle pieniędzy, że się tak nimi rozrzuca, czy też zamierza się zapożyczać, zadłużać gminę
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
laweta obywatelska na lopatach
laweta obywatelska na lopatach2 października 2017 o 15:17
Wicestarosta Baranowski skasowal "lawete obywatelska"
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
czy o to powinien pytać
czy o to powinien pytać2 października 2017 o 14:12
a dlaczego burmistrz nie zbiera podpisów czy mieszkańcy chcą komunikacji żeby burmistrz zrobił tzw .darmową komunikację za którą i tak zapłacimy my wszyscy tylko burmistrz zbiera podpisy czy mieszkańcy chcą żeby starostwo zrobiło światła . Lepiej było by żeby burmistrz konsultował z mieszkańcami co mieszkańcy chcą zeby zrobił burmistrz , a nie pyta mieszkańców co ma robić starosta. Czy to jest normalne ???
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
autor
autorczy o to powinien pytać3 października 2017 o 12:06
wcześniej pisałeś, że burmistrz obiecał darmową komunikację i dlaczego jej nie m a no to teraz będzie
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zliścia
zliściaautor10 października 2017 o 11:55
Taki tani chwyt lizaczek dla dzieci na koniec kadencji mającej załatwić stołeczek na 4 następne lata.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zawrotne tempo realizacji obietnic
zawrotne tempo realizacji obietnicautor3 października 2017 o 12:36
dopiero po 3 latach, jak ludzie zaczęli się o nią dopominać?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
tak uważam
tak uważamczy o to powinien pytać2 października 2017 o 14:50
no właśnie lepiej by było żeby burmistrz martwił się o to co sam ma robić , a nie chce narzucać staroście co ma robić. Pan Starosta to doświadczony urzędnik i sam sobie poradzi bez podpisów zbieranych przez burmistrza i jego radnych.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkanka
mieszkankaczy o to powinien pytać2 października 2017 o 14:23
Dokładnie tak. To proste i logiczne. To jest nastawianie jednych przeciw drugim, taka PR-owska zagrywka. Cała ta kadencja zresztą oparta na PR-arze.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
król jest nagi
król jest nagi2 października 2017 o 09:18
2007 - 2017 inwestycje zrobione przez Powiat Jaworski w Jaworze na kwotę 22 mln! Z tego powiat dołożył ponad 8 mln. A GMINA JAWOR za p. Urbańskiego ok. 1mln 100 tyś. Za p. Bery ok. 190 tyś. przez trzy lata . WSZYSTKO W TEMACIE
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
yhy
yhykról jest nagi10 października 2017 o 11:59
Nagi to chyba delikatnie napisane...wszyscy daliśmy się nabrać PO i SLD i głosując na nich mamy Koalicje Niemocy dla miasta czas uwolnić Miasto od PO i SLD które zachowuje się jak przysłowiowy PSL za rządów Platformersów bo to wstyd dla obywateli Jawora.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Paweł
Pawełyhy13 października 2017 o 08:26
Masz rację , ale teraz nie dajmy się nabrać na pisiorów ,bo niby kto miałby rządzić jakiś Baranowski?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Del
Delkról jest nagi3 października 2017 o 13:31
190 tys razem z autem?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Apel burmistrza: dajcie więcej na chodniki!
Apel burmistrza: dajcie więcej na chodniki!2 października 2017 o 09:03
"Od lat bez remontów, dziś pełne dziur i nierówności wołają o pilną wymianę. Mowa o powiatowych chodnikach, ale też nie lepiej jest z miejskimi. W drugim przypadku miasto ma się czym wykazać, bo prace idą pełną parą, a pieniądze idą w miliony. W ostatnich latach zaniedbano problem remontów chodników w Jaworze, co dziś wychodzi jak najgorszy koszmar. Władze Jawora walczą z tym wizerunkiem jak tylko się da. Z kolei powiatowe chodniki zlokalizowane są przy głównych arteriach, z których korzysta wielu jaworzan. Turysta chcąc zwiedzić miasto musi się z nimi zmierzyć. Nic dziwnego, że władzom Jawora zależy na ich wymianie... Tylko czy władzom powiatu zależy w jakimkolwiek stopniu na poprawie wizerunku miasta? Miasto dokłada się do remontów powiatowych chodników na zasadach 50/50. Jednak tempo tych remontów zależy przede wszystkim od wielkości pieniędzy zarezerwowanych w budżecie starosty. Stąd apel burmistrza do Rady Powiatu oraz Zarządu. Bera uważa, że dotychczasowe kwoty przekazywane przez powiat są na bardzo niskim poziomie i apeluje o znaczne ich zwiększenie do 500 tys. Na takiej sytuacji tracą przede wszystkim mieszkańcy Jawora, zmuszeni do korzystania ze zniszczonych chodników. Przez ostatnie trzy lata starosta na wspólne remonty z gminą Jawor przekazał 175 tys. zł, podczas gdy tylko ostatni z początku września przetarg gminy na remont miejskich chodników przekroczył 300 tys. Gmina Jawor chce w 2018 roku pomóc wyremontować powiatowe chodniki przy ulicach Chopina, Piastowskiej, Strzegomskiej i Poniatowskiego. Taką pisemną deklarację złożył burmistrz Jawora do starostwa i teraz oczekuje na poważne potraktowanie spraw Jawora. - Prosiłem starostę i radnych powiatu o zabezpieczenie znacznie większej kwoty w budżecie na rok 2018 na remont chodników powiatowych na terenie Gminy Jawor. Przez ostatnie 3 lata, czyli odkąd jestem burmistrzem Gmina Jawor otrzymała z powiatu zaledwie 175 tysięcy złotych na remont chodników w zarządzie powiatu. To są kwoty daleko za małe. Jako burmistrz jestem od tego, aby realizować inwestycje, na które czekają mieszkańcy Jawora i powiatu. Chcemy pomóc w remoncie powiatowych chodników, które obecnie znajdują się w fatalnym stanie technicznym i zagrażają w bezpiecznym poruszaniu się pieszych. Zaproponowałem zarezerwowanie 500 tys. złotych z budżetu gminy i oczekuję, że powiat zarezerwuje drugie tyle z własnego budżetu. Razem możemy zrealizować remonty za ponad milion złotych. Gmina Jawor jest gotowa aby pomóc, dlatego apeluję, aby powiat zwiększył kwotę na remont chodników – podkreśla burmistrz Jawora Emilian Bera. Warto dodać, że przy ul. Chopina znajduje się Przedszkole Publiczne nr 4 w Jaworze i Przedszkole Niepubliczne "Prymusek". Rodzice dzieci wielokrotnie zgłaszali, że ich pociechy przewracały się idąc po krzywym chodniku z wystającymi płytami. Poruszanie się wózkiem jest prawie niemożliwe. Chodnikiem przy ul. Poniatowskiego poruszają się dzieci uczęszczające do Szkoły Podstawowej nr 2. Z kolei chodniki na Piastowskiej znajduje się przy placówce opiekuńczo-wychowawczej "Jaworowy Start". Chodnik na ul. Strzegomskiej jest usytuowany w samym centrum miasta i prowadzi do jaworskiego rynku. Nie trzeba dodawać, co myślą mieszkańcy o takim stanie chodników. Teraz czas na odpowiedź starosty w tej sprawie, tym bardziej że w otoczeniu Porozumienia Prawicy są radni jak chociażby Maria Piwko zastępca burmistrza poprzedniej kadencji Artura Urbańskiego, która dokładnie może opisać staroście, których chodników nie udało się zrobić przez ostatnie 12 lat urzędowania. Niebawem okaże się czy miasto ponownie otrzyma zaledwie 50 tys. na remont chodnika, a może jednak starosta udowodni, że nie ma mowy o żadnej niechęci do burmistrza Bery i pokaże, że sprawy mieszkańców są na pierwszym miejscu." http://e-legnickie.pl/wiadomosci-z-regionu/jawor/12184-apel-burmistrza-dajcie-wiecej-na-chodniki
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Pytanie
PytanieApel burmistrza: dajcie więcej na chodniki!3 października 2017 o 00:49
Jakie portal e-legnickie ma umowy z ratuszem?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
PR
PRPytanie3 października 2017 o 10:47
Ciekawe są te wszystkie wydatki na „promocje” i co miasto z tego ma
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Zmiana na lepsze?
Zmiana na lepsze?Pytanie3 października 2017 o 08:54
Poprzednik przynajmniej publikował wykaz umów. Tam można byłoby sprawdzić. Zmiana na lepsze?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
po co gdybać?
po co gdybać?Pytanie3 października 2017 o 06:43
Wystarczy złożyć wniosek o udzielenie informacji publicznej i w ciągu 14 dni burmistrz musi udzielić tej informacji. Zapytaj więc, a potem podziel się na tym portalu z ta informacja.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Podsumowanie skarbnika: No to logika
Podsumowanie skarbnika: No to logikaApel burmistrza: dajcie więcej na chodniki!2 października 2017 o 10:12
"Jeśli chodzi o wypowiedzi Pana burmistrza, takie 2 niekonsekwencje, bo mówię, można dużo mówić, bo myśmy przeszli od świateł a zaczęliśmy na wielkiej bańce. Tak naprawdę, jeśli chodzi o światła-skoro jest to tak newralgiczny problem, jak powiedział Pan burmistrz, no to pół my, pół miasto, na stół, mniej chodników i robimy światła. No to logika... A tu się okazuje, że tak naprawdę to światła tak, ale nie... To o co chodzi? Dla mnie-według mnie, chodzi o pieniądze, o nic więcej. Jasne, proste deklaracje i tyle."...
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ale numer
ale numerApel burmistrza: dajcie więcej na chodniki!2 października 2017 o 09:05
50 tyś. ? ręce opadają
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ciekawski
Ciekawski2 października 2017 o 01:48
Dlaczego nikt oprócz Baranowskiego nie zabierał głosu z PiSu? Pan Stanisław Witek nie bronił interesów swojej żony Elżbiety Witek? Przecież był na sali obrad (siwy pan siedzący obok p. Piwko). Bał się EB, czy może wspiera po cichu PO?
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
:)))
:)))1 października 2017 o 23:18
"czy leci z nami pilot?"
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
???
???1 października 2017 o 22:57
Ciekawe skąd burmistrz weźmie na wszystko pieniądze? Czy w 2018 r. planuje aż tak wysokie dochody, że bez zadłużania gminy, z dochodów zrealizuje wszystkie obietnice wyborcze (darmową komunikację, modernizację basenu letniego, budowę hali widowiskowej z kinem, remont gminnych budynków, zamku) i jeszcze dołoży do powiatu 500 tys zł na chodniki?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
żenua
żenua1 października 2017 o 21:58
http://e-legnickie.pl/wiadomosci-z-regionu/jawor/12184-apel-burmistrza-dajcie-wiecej-na-chodniki Naprawdę Panie Bera myśli Pan, że ludzie się na to nabierają?
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
tak myślę
tak myślężenua1 października 2017 o 23:30
niektórzy niestety tak
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
nie fair
nie fair1 października 2017 o 21:47
Po wcześniejszym doświadczeniu z deklaracją ws. świateł, starosta powinien się jakoś zabezpieczyć przed takimi sytuacjami, bo za te "zamrożone" pieniądze mógł coś zrealizować z inna gminą.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec
mieszkaniecnie fair2 października 2017 o 08:47
burmistrz mówił chyba przez 3 lata że da pieniądze na światła ,starosta czekał i zostawiał co roku pieniądze w budżecie na zrobienie świateł. Ale teraz w 2017 r. burmistrz powiedział że róbcie sami i nie dołoży do świateł . Teraz w 2017 r mówi że da na chodniki , ale panie starosto niech Pan lepiej robi sam chodniki , bo wygląda na to że burmistrz tylko mówi,
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
powiat
powiatmieszkaniec2 października 2017 o 09:10
deklarował, że da, ale pokrycia w budżecie gminy na to nie było, dlatego starostwo zanim wprowadzi coś do budżetu na 2018 r. powinno wpierw zawrzeć z burmistrzami i wójtami porozumienie o współpracy, a nie sama deklarację, bo z nią to jak bywa, to wszyscy widzimy
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wniosek
wnioseknie fair2 października 2017 o 06:44
bez podpisanego porozumienia powiat nie powinien więcej "mrozić" pieniędzy w swoim budżecie-przeznaczyć je na zadania, które inny włodarz naprawdę zamierza zrealizować, a nie tylko dyskutować o nich
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Pomysłowy Dobromir
Pomysłowy Dobromir1 października 2017 o 21:42
Ja jutro złożę do starostwa wniosek o realizację jakiejś inwestycji i zadeklarują na nią 50% wkładu-niech powiat zabezpieczy na nią 50% środków w swoim budżecie. Przez połowę 2018 r. będę prosił o wciąż nowe dokumenty i uzgodnienia. Starostwo zablokuje sobie możliwość realizacji za te pieniądze innej inwestycji, a ja pod koniec kadencji rozpiszę petycję do starosty wśród mieszkańców, dlaczego nie zrealizował inwestycji, o którą wnioskowałem. Starosta przez to nie zrealizuje tej i innej inwestycji, straci za to poparcie, a ja zyskam poparcie za petycję do starosty w tej sprawie. Nic mnie to nie będzie kosztowało, ale zyskam poparcie ludzi :)
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
umowa zobowiązuje
umowa zobowiązujePomysłowy Dobromir1 października 2017 o 22:59
starostwo do takich deklaracji powinno brać jakieś dodatkowe zabezpieczenie, żeby w razie czego móc wystąpić z roszczeniem
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
cebulaczek
cebulaczek1 października 2017 o 21:24
trudne sprawy...
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
frt
frt1 października 2017 o 20:54
mało tego napisał żeby zabezpieczyć w budżecie powiatu 17 mln na inwestycje
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec
mieszkaniecfrt1 października 2017 o 21:11
warto by może spytać skarbnika gminy, skąd "wyczarowała" te pieniądze?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
to jakis żart?
to jakis żart?frt1 października 2017 o 21:07
Ty, no ale przecież Bera niedawno jeszcze mówił, że chciałby dużo zrobić, ale stać go tylko na skwerki. To skąd on nagle tyle kasy weźmie i dlaczego w takim razie do tej pory nie ma basenu, komunikacji, hali widowiskowej z kinem, zamek straszy?
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
*
*to jakis żart?1 października 2017 o 22:52
Może burmistrz przez 3 lata oszczędzał, zbierał pieniądze, żeby w 2018 r. bez zadłużania gminy wszystko naraz zrealizować i jeszcze dołożyć starostwu 500 tys zł na chodniki?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ale jazda
ale jazdafrt1 października 2017 o 21:05
pitolisz? a skąd on tyle weźmie-z kredytu?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
?!
?!1 października 2017 o 20:02
Serio burmistrz napisał do starosty w 2015 r., że planuje inwestycję infrastrukturalną "modernizację przebiegu obecnej drogi krajowej S3"?!
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
;)
;)?!1 października 2017 o 20:18
a nie napisał, że planuje też wybudować fabrykę Mercedesa ;)
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Majtek
Majtek1 października 2017 o 15:22
Przepraszam, czy on z kartki czytał? :D
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
oj Majtek, Majtek
oj Majtek, MajtekMajtek1 października 2017 o 15:57
Odczytywał pisma przesyłane pomiędzy powiatem a gminą-Twoim zdaniem miał się ich nauczyć na pamięć?
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Renulka bez Mańki
Renulka bez Mańki1 października 2017 o 15:16
Renulka bez Mańki, ale za to z prababcią. No cóż upolowanie jakiegoś chłopa ponad siły i możliwości. Tani botoks garażowy i szminka z bazaru nic nie dały. Ze straganu nici. No to trzeba było znaleźć sposób aby zaistnieć choć na minutę. Ale zawsze to jakiś folklor. No i intelekt na odpowiednim ..... poziomie:)
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
prawda
prawda1 października 2017 o 12:51
Gdyby Baranowski miał taki PR jak Bera... ale v-ce bije burmistrza na głowę pod względem merytoryki.
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ania
Ania1 października 2017 o 11:57
Takie halo z tymi światłami, a to przecież nie aż tak wielka sprawa. Oczywiście ważna tego nie kwestionuję. Jednak to co obserwuję przy tej okazji napawa mnie obawą o inne projekty np basen. Bo wydaje się że w naszym mieście wszystko idzie jak po trudzie i często nie dochodzi do skutku.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
?
?Ania1 października 2017 o 12:14
a w ogóle cos doszło do skutku z tych obietnic?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bolo
bolo1 października 2017 o 11:33
Pan vice,trzymał 3 lata pieniądze na ten cel i czekał nie wiadomo na co ? Z przepisów jasno wynika że to starostwo jest odpowiedzialne za sygnalizację świetlną na tym skrzyżowaniu.Oczywiście nie powiedział jaka to kwota i na co została przeznaczona. Przypadek? Typowa pisowska spychologia.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
obserwator
obserwatorbolo1 października 2017 o 11:40
To ja Cię zapytam odwrotnie-na co burmistrz czekał 3 lata, aby w budżecie gminy zabezpieczyć środki na darmową komunikację, modernizacje basenu letniego, halę widowiskową z kinem, remont zamku piastowskiego? Przez 3 lata się zastanawiał, czy robić światła i realizować obietnice wyborcze?
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
nie politykuj
nie politykujbolo1 października 2017 o 11:36
jak to na co czekało starostwo-aż burmistrz się w końcu zdecyduje, bo p.Urbański złożył deklarację współpracy, ale p.Bera się z niej wycofał
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
LOL
LOL1 października 2017 o 08:16
p.Bera przyszedł na sesję powiatu z ludźmi ze swojego komitetu EB Razem w sprawie rzekomo bardzo pilnej potrzeby zrobienia sygnalizacji świetlnej, ale zamiast na to, to złożył deklarację współpracy na remont chodników
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wszystko w temacie
wszystko w temacie1 października 2017 o 00:29
2007-2017 statystyka zdarzeń drogowych na skrzyżowaniu Armii Krajowej , Szpitalna , Piastowska wypadki drogowe (ofiary śmiertelne, ranni) - 0 stłuczki -26 przez 10 lat Dzięki Panie Wicestarosto Baranowski za rzetelną informację
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
:)
:)1 października 2017 o 00:23
Po tej sesji już chyba nie ma złudzeń, jaki poziom intelektualny jest w Powiecie i Starostwie, a jaki w Gminie. Chodzi oczywiście o osoby kierujące.
11 Lubię to: 11
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
krytyk
krytyk30 września 2017 o 23:26
Filmy na tym portalu trwają około 3 godziny (rzetelnie cały kontekst). Wiecie ile Bera puścił na swoim Facebooku? Aż 2 minuty! No i oczywiście tylko swoją wyuczoną kwestię o chodnikach :) Żenujący chłopiec.
18 Lubię to: 18
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
aktor
aktorkrytyk1 października 2017 o 15:27
Jakby wypowiedzi były poobcinane, to padłby zarzut manipulacji faktami, a tak każdy widzi i słyszy jak było naprawdę. Wrzucanie w neta tylko swojej wypowiedzi, bez pełnej debaty potrafi zniekształcić obraz.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec Jaworka
mieszkaniec Jaworka30 września 2017 o 22:31
A kim jest ta owa p.Renata?gdzies pracuje kogoś reprezentuje?bo coraz cześciej ja widac na każdym kroku ma coś do powiedzenia to nowy nabytek EB Razem czy rzecznik prasowy ktoś wie???
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Anna
Anna30 września 2017 o 21:42
Okazuje się że nasz Pan Burmistrz delikatnie mówiąc "zapomniał" że miał współpracować....pisma i zwodzenie niedoszłego partnera w realizacji zadania... Nieładnie Panie Burmistrzu ...po co ludziom mydlić oczy i pokazywać jak ja chcę ...a Oni nie chcą...? Skoro czarno na białym widać, że powiat liczył na współpracę, wykazywał inicjatywę ... i został wystawiony do wiatru....
11 Lubię to: 11
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
tempo zawrotne
tempo zawrotneAnna30 września 2017 o 23:24
starosta przez trzy lata trzymał w budżecie pieniądze na światła i czekał na burmistrza aż ten zdecyduje się na wypełnienie wcześniejszych deklaracji. No i niestety nie doczekał się pozytywnego zakończenia tej sprawy , bo w 2017 r. burmistrz mówi róbcie sobie sami bo to starosty zadanie. Nie ładnie panie burmistrzu , bardzo nie ładnie , to aż trzy lata potrzeba panu na podjęcie decyzji , to już trzeba było poczekać jeszcze tylko 1 rok tj .do końca kadencji i wtedy może ktoś inny podjąłby właściwą decyzję .
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzanintempo zawrotne1 października 2017 o 07:27
To burmistrz w końcu uważa, że jest tam niebezpiecznie, czy bezpiecznie i czy chce to robić, czy nie, bo nie mogę się połapać-co chwilę zmienia te swoje deklaracje.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ups
upsAnna30 września 2017 o 21:45
Pani Renato, i co Pani na to?
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
...
...30 września 2017 o 21:09
Burmistrz wypadł bardzo dobrze
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ha ha
ha ha...1 października 2017 o 17:38
Chyba oglądaliśmy inny film.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
+
+...30 września 2017 o 21:15
"wypadł" to dobre określenie, ja inaczej postrzegam działania mające na celu budowanie współpracy
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
akcja
akcja30 września 2017 o 21:01
jak tak obserwuję całą tą akcję, to przypomniała mi się akcja z puczem
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin
Jaworzanin30 września 2017 o 18:59
Bardzo dobrze przygotowany do debaty. Bera nie miał czego tam szukać. Po drugie Baranowski konkretnie i do rzecz, a Bera pływa i głupio docina jak jakiś małolat.
12 Lubię to: 12
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
?
?30 września 2017 o 18:00
Pani Renata teraz powinna zapytać burmistrza Emiliana Bery, dlaczego w 2015 r. wycofał deklarację współpracy ze starostwem ws. tej sygnalizacji. Pani Renato, czekamy na to, jak p.Bera Pani to wytłumaczy.
12 Lubię to: 12
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Buhahah
Buhahah?30 września 2017 o 18:16
A ja poproszę filmik z tego jak się owa Renata ośmieszyła na sesji, jaki poziom inteligencji Zaprezentowała. Gratuluje burmistrzu takich klakierów. Buahahah
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Zbych
Zbych?30 września 2017 o 18:11
bo to nie jego zadanie, po co gościu ma wykładać kasę na nie swoje
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do Zbycha
do ZbychaZbych2 października 2017 o 09:01
a ja pytam dlaczego burmistrz chce od starosty pieniądze na basen i to nie 100 tys (bo chyba tyle miał burmistrz dołożć do świateł) a chce połowę na basen który bedzie kosztował chyba 17 mil. . To tak jak napisałeś Zbychu ,to według ciebiie starosta też nie powinien dać pieniędzy na basen bo cytuje twoją wypowiedż " bo to nie jego zadanie, po co gościu ma wykładać kasę na nie swoje" Radzę ci Zbychu zanim coś napiszesz to najpierw pomyśl co piszesz, bo chcesz bronić burmistrza a sam go pogrążasz.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wiązana odpowiedzialność
wiązana odpowiedzialnośćZbych30 września 2017 o 18:26
autorze-co to znaczy "jego skrzyżowanie"? to może sobie je zamknąć? to publiczne skrzyżowanie, z którego korzystają jaworzanie i jak sam burmistrz powiedział, należy zadbać na nim o bezpieczeństwo mieszkańców, a za bezpieczeństwo jaworzan odpowiada burmistrz Jawora
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
autor
autorZbych30 września 2017 o 18:20
a starosta tego nie rozumie, to jego skrzyżowanie
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bezpieczeństwo mieszkańców
bezpieczeństwo mieszkańcówZbych30 września 2017 o 18:15
Bo uważa, że należy je zrobić priorytetowo dla bezpieczeństwa mieszkańców, a bezpieczeństwo mieszkańców, to zadanie burmistrza-gminy (art. 7 ust. 1 pkt 14 ustawy o samorządzie gminnym). Poprzedni burmistrz to rozumiał, dlatego zadeklarował współpracę w tym temacie.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
o co caman?
o co caman?30 września 2017 o 17:56
Tak więc prawda jest taka, że p.Bera na początku 2015 r. podtrzymał deklarację współpracy z powiatem, jaką złożył p.Urbański ws. realizacji tej sygnalizacji, ale potem-w połowie 2015 r. się z niej wycofał. Podpisując się pod tą petycją 2017 r. zapomniał o tym, czy co?
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
prośba do Pana Starosty
prośba do Pana Starostyo co caman?30 września 2017 o 22:48
pan burmistrz podpisał się pod petycją do pana starosty za światłami i chyba uczestniczył w zbieraniu podpisów przez radnych PO i SLD (widziałem go przy namiocie gdzie zbierali podpisy) i teraz mam propozycje dla pana starosty . Proponuje aby teraz to pan starosta zbierał podpisy i podpisał się pod petycją do burmistrza aby pan burmistrz naprawił cieknące dachy, , aby wyremontował dziury na ulicach bo po zimie nie są naprawione , aby wyremontował klatki schodowe i budynki itd. , ja też się pod taką petycją podpiszę .
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
przedszkolanka
przedszkolankaprośba do Pana Starosty1 października 2017 o 15:33
Pan starosta to niech zapyta burmistrza, czy ostatecznie jest za tym, aby to robić te światła, czy chodniki i na co zabezpieczy on w budżecie środki, żeby potem znów nie było jakiejś akcji na hop-siup, jak na tej sesji. Inni wójtowie, jakoś normalnie składają propozycje współpracy, a u nas od 3 lat jakaś zabawa w chowanego, czy co?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
też mieszkanka
też mieszkankao co caman?30 września 2017 o 22:24
burmistrz Bera wcale nie wycofał się w połowie 2015, bo jeszcze w 2015 r. na sierpniowej sesji w ratuszu był za tymi światłami , to wynikało z protokołu o którym mówiła poprzednia burmistrz .I zgadzam się że jak chciał się z tych świateł wycofać to mógł to dawno powiedzieć , a nie mówić dopiero teraz w 2017 roku mówi światła zróbcie sami .Co najmniej dziwne postępowanie i dziwna wspólpraca burmistrza i nie mogę już tego słuchać że to w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców. Panie burmistrzu będziemy o tym pamiętać za rok
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
chcę, nie chcę, chcę...
chcę, nie chcę, chcę...też mieszkanka30 września 2017 o 22:39
Sesja rady gminy z dnia 26 sierpnia 2015 r. - pkt. 3 str. 7-wypowiedź burmistrza ws. sygnalizacji na Piastowskiej. http://www.jawor.bip.net.pl/?a=1748 Adekwatny komentarz p.Baranowskiego - "Czy leci z nami pilot?" Czy p.Bera wiedział, co jego zastępczyni-p.Rynkiewicz napisała do starostwa 7 maja 2015 r.?!
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec
mieszkaniec30 września 2017 o 17:27
aż szkoda, że to nie p.Baranowski został burmistrzem, może ta współpraca ze starostwem wyglądałaby inaczej
12 Lubię to: 12
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
alleluja
allelujamieszkaniec30 września 2017 o 18:06
Bogu dzięki, że burmistrzem został p.E.Bera
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin
Jaworzaninalleluja30 września 2017 o 18:51
On z Bogiem nie ma nic wspólnego, raczej z diabłem. Kłamie na każdym kroku.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
komentator
komentator30 września 2017 o 17:26
Mam pytanie czy teraz będziemy bombardowani filmikami? wszyscy i tak wiedzą że to starostwo powinno zrobić światła i tyle w temacie.
15 Lubię to: 15
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
widz
widzkomentator30 września 2017 o 17:28
nikt Cię nie bombarduje, ja chętnie oglądnę jak było naprawdę
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do ?
do ?widz30 września 2017 o 22:35
No to skoro jest informacyjny to nie rozumiem w czym twój problem, że informują?
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
?
?widz30 września 2017 o 22:29
spoko-fejs burmistrza jest fejsem burmistrza-nie chcę to nie wchodzę, a ten portal jest chyba informacyjny, a z jednej sesji ile fimików?
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
metrowiec
metrowiecwidz30 września 2017 o 20:04
jak jesteś taki przewrażliwiony na punkcie ilości zdjęć i filmów, to chyba nie byłeś na fejsie burmistrza-tam to dopiero jest zdjęć i filmów-wielokrotnie udostępnianych
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
dziwne
dziwnewidz30 września 2017 o 18:06
to taki serial?hm
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
samorządowiec
samorządowiec30 września 2017 o 17:24
Wicestarosta, jako doświadczony prawnik udzielił fachowej, pouczającej lekcji panu burmistrzowi. Znajomość zasady pomocniczości (subsydiarności) jest podstawą do dobrej współpracy.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Prawnik z zawodu
Prawnik z zawodusamorządowiec30 września 2017 o 17:32
Zasada subsydiarności dotyczy relacji między władzami centralnymi a samorządowymi. Polega na przekazaniu kompetencji "w dół". Przykładem jest tego Unia Europejska. Dokształć się proszę lepiej.
12 Lubię to: 12
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Prawnik z zawodu
Prawnik z zawoduPrawnik z zawodu1 października 2017 o 09:41
Kończ, kończ, bo późna godzina z pewnością nie służyła. Napisz to jeszcze raz, bo to jeden wielki bełkot. Poczytaj sobie ustawę o drogach publicznych, bo na wyłącznie podstawie konstytucji, to świata nie zwojujesz.
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Do prawnika z zawodu
Do prawnika z zawoduPrawnik z zawodu1 października 2017 o 00:02
Ustanawiamy Konstytucję Rzeczypospolitej Polskiej jako prawa podstawowe dla państwa oparte na poszanowaniu wolności i sprawiedliwości, współdziałaniu władz, dialogu społecznym oraz na zasadzie pomocniczości umacniającej uprawnienia obywateli i ich wspólnot." Zgodnie z zawartą w preambule Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej zasadą pomocniczości, Polska opiera się na współdziałaniu i komplementarności obywateli i instytucji publicznych stanowiącą jeden z fundamentów demokratycznego państwa prawa. Zasada ta nakazuje przesunięcie procesu decyzyjnego możliwie jak najbliżej obywateli. Zasadę pomocniczości ujmuje się dziś w dwóch jej płaszczyznach: pomocniczości pionowej przekazywania zadań publicznych temu szczeblowi systemu władz publicznych, który jest usytuowany najniżej w ramach tego systemu, oraz jest zdolny do wykonywania danych zadań; pomocniczości poziomej , tj. powierzania, w granicach możliwości finansowych efektywności, wykonywania zadań publicznych jednostkom publicznym oraz niepublicznym na zasadzie porozumień lub umów. Gdzie jest naruszana niezależność gminy przez Powiat który zwraca się o wsparcie finansowe budowy sygnalizacji świetlnej na skrzyźowaniu w tej gminie naprawdę nie wiem? Tym bardziej że ta gmina do dwoch podobnych zadań wcześniej się dołożyła. A jeżeli mówisz decentralizacjì. To kiedy bardziej zadania będą bliżej obywateli, czyli bardziej lub mniej zdecentralizowane? Wtedy gdy będzie robił je tylko powiat czy może gdy zrobi to powiat i gmina? A jeżeli mówimy o decentralizacji to skrzyżowanie Armii Krajowej czy Strzegomska jaki powiat łączy z jakim innym powiatem? Na pewno łączy gminne ulice Wrocławską Jana Pawła II czy Staromiejską i Staszica. No to jak z tą decentralizacją się stało że gminne de facto skrzyżowanie jest powiatowe? A jak to się stało że po 25 latach wrocławska została wreszcie gminna ulicą? Czy nie na drodze wyroku sądowego? Konkludując zasadę subsydiarności to nie tylko decentralizacją i sztywne trzymanie się hierarchiczności ale przede wszystkim współdziałanie i pomocniczość również JST A więc powiatów i gmin dlatego jest to zapisane w preambule Konstytucji Rp najważniejszego aktu normatywnego RP. Na tym kończę .
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
moim skromnym zdaniem
moim skromnym zdaniemPrawnik z zawodu30 września 2017 o 21:27
Panowie prawnicy, jeśli mogę się Wam wtrącić się w słowo, to aby zakończyć Wasz dialog-przyznam, że na wysokim, kulturalnym poziomie, to powiem tak-zwykłego obywatela to za bardzo nie obchodzi, jaka jest struktura, podwładność, on patrzy na to, czy dany burmistrz lub dany starosta potrafią współpracować z innymi, nawet ponad podziałami, dla wspólnego dobra mieszkańców. Niestety nie każdy to potrafi. Jeżeli burmistrz twierdzi, że zależy mu na dobrze jego mieszkańców, posiada środki finansowe i pozwala na to prawo, to racjonalnie postępując, powinien podjąć współpracę ws. realizacji tej sygnalizacji.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Prawnik z zawodu
Prawnik z zawoduPrawnik z zawodu30 września 2017 o 21:21
Nic nie zrozumiałeś... Zasada subsydiarności jest przeciwieństwem centralizacji. Innymi słowy, zadania z władz centralnych przenosimy na samorządy. Nie odnosi się ona w ogóle do relacji między samorządami. Co do istnienia powiatowej straży pożarnej itp, to jest coś takiego jak administracja zespolona, czyli część zadań państwa (w centrali) przeniesiono na powiaty, ale to wcale nie oznacza, że jest między województwem, powiatem albo gminą jakakolwiek zależność. Ostatni komentarz - rozumiem, że miał być śmieszny, ale wyszedł podobnie jak dwa poprzednie. :)
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Do prawnika z zawodu
Do prawnika z zawoduPrawnik z zawodu30 września 2017 o 21:14
Idąc tym tokiem myślenia Powiat powinien narzucić talię za wszystkie usługi świadczy dla gminnej wspólnoty. Przecież gminna jest niezależnym wydzielonym księstwem niech płaci. A konkretnie jej obywatele mają lokalne dowody i paszporty.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Do prawnika z zawodu
Do prawnika z zawoduPrawnik z zawodu30 września 2017 o 21:06
Jeżeli nie ma mìedzy JST zależności to dlaczego pieczę zastępczą czy ponadgimnazjalne szkolmictwo organizuje powiat . A zwierzchnikiem inspekcji i straży jest starosta.Jak gmina jest niezależna to powinna organizować te zadania sama. Np.inspekcje weterynaryjną czy straż pożarną robić oddzielnie sama. A dzieci nie oddawac do powiatowych placowek.No zrobić swój szpital gminny . Polecam poczytać trochę z zakresu administracyjnego prawa .
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Do prawnika z zawodu
Do prawnika z zawoduPrawnik z zawodu30 września 2017 o 20:59
Zasada subsydiarności jest zapisana w preambule konstytucji RP. Sygnalizacja jest elementem poprawiajacym bezpieczeństwo o które ma dbać gmina. Zadanie własne gminy to też ten element Powiat zwrócił się o partycypację w kosztach do gminy w tej inwestycji. Mając na uwadze zasade subsydiarności.Zabiegali o nią radni miejscy .Deklarację wsparcia złożył poprzedni burmistrz. Państwo to województwa, powiaty i gminy. A nie państwo gmina ,państwo powiat, państwo województwo. Prościej się już nie da.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Prawnik z zawodu
Prawnik z zawoduPrawnik z zawodu30 września 2017 o 20:53
To o czym Ty piszesz, to zakres terytorium, a ja piszę o kompetencjach. W przeciwnym razie, to Zarząd Województwa powoływałby Starostę, a Starosta Burmistrza. Niezależność i brak podległości między JST leżały u założeń reformy samorządowej.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
struktura
strukturaPrawnik z zawodu30 września 2017 o 20:45
gmina jest niżej, bo wchodzi w skład powiatu, a powiat w skład województwa, z województw składa się państwo
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Prawnik z zawodu
Prawnik z zawoduPrawnik z zawodu30 września 2017 o 20:40
Gmina nie jest niżej od powiatu. Tak samo jak województwo nie jest wyżej od powiatu. Są one między sobą równorzędne i nie ma między nimi zależności. Co do Schetynówek - tutaj też brak podstawowej wiedzy. Schetynówki polegają na tym, że 50% dokłada "Państwo", a 50% dana jednostka samorządu terytorialnego, która wnioskuje o remont drogi. Jest takie powiedzenie, że czasami lepiej się nie odezwać...
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Do prawnika z zawodu
Do prawnika z zawoduPrawnik z zawodu30 września 2017 o 18:45
Jak się nie dołożą to nie dostaną. A więc remontu i inwestycji nie będzie. Za Schetyny z PO wymyślono program schetynowek gdzie gminy i powiaty muszą dokładać 50 procent do inwestycji. Zapomnieli o tym Panowie z PO?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
.
.Prawnik z zawodu30 września 2017 o 18:16
Mogą ale nie muszą. Analogicznie czy powiat dokłada się do przebudowy dróg wojewódzkich, czy dostaje 100% środków na realizację (ul. Limanowskiego)
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do prawnika z zawodu
do prawnika z zawoduPrawnik z zawodu30 września 2017 o 18:07
władze województwa dolnośląskiego (W którym rządzi PO) uchwalił uchwałę że powiaty i gminy mają partycypować w kosztach inwestycji drogowych realizowanych z marszałkowskim urzędzie. A więc czym się kierowały Prawniku z zawodu?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
w dół
w dółPrawnik z zawodu30 września 2017 o 17:39
ta przecież gmina jest niżej niż starostwo
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ha ha
ha hasamorządowiec30 września 2017 o 17:29
przestań się ośmieszać
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Marek
Marek30 września 2017 o 17:18
z filmu jednoznacznie wynika, że jest to zadanie powiatu a nie gminy.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do Marka
do MarkaMarek30 września 2017 o 18:19
Ale bezpieczeństwo mieszkańców, to zadanie burmistrza-gminy (art. 7 ust. 1 pkt 14 ustawy o samorządzie gminnym). Poprzedni burmistrz to rozumiał, dlatego zadeklarował współpracę w tym temacie, a p.Bera w 2015 r. z tego się wycofał.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Renata
Renatado Marka1 października 2017 o 07:56
wyglądałoby to dziwne, jakby 3 tys mieszkańców chciało tej sygnalizacji, a burmistrz nie zadeklarował współpracy i partycypacji, choć jak twierdzi ma pieniądze
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec
mieszkaniecdo Marka1 października 2017 o 07:33
To nie przedszkole, a funkcja do czegoś zobowiązuje, zwłaszcza jak jest wysoko opłacana z publicznych pieniędzy. Burmistrz powinien współpracować z powiatem dla dobra jaworzan-tak jak to robią inni włodarze w naszym powiecie i całej Polsce. Jak już się dowiedział od mieszkańców, że chcą tych świateł, bo czują się niebezpiecznie na tym skrzyżowaniu, to powinien złożyć deklarację współpracy, a nie dyskutować o tym. Za chwilę powiat podsumuje złożone przez burmistrzów i wójtów deklaracje współpracy, skonstruuje budżet na 2018 r. i jak wtedy burmistrz wytłumaczy się mieszkańcom-chciałem, aby to było zrobione, ale nie złożyłem deklaracji?
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
?
?do Marka30 września 2017 o 23:32
W powiecie ostrowieckim (świętokrzyskie ) działała koalicja PO - PIS , szef tamtejszej PO nie chciał się z niej wycofać mimo odgórnych poleceń , więc rozwiązano tam struktury PO .U nas PIS popiera starostę i może dlatego burmistrz nie chce współpracować z powiatem? Tak myślę ale mogę się mylić.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
prawda
prawdaMarek30 września 2017 o 17:31
z filmu (z przedstawionych tam dokumentów) jednoznacznie wynika, że p.Urbański zadeklarował współpracę z powiatem w realizacji tej sygnalizacji, a p.Bera w 2015 r. z tej współpracy się wycofał-ot i cała prawda na ten temat
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
123
123prawda30 września 2017 o 18:02
to mogli budować za p.Urbańskiego
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
emeryt
emeryt30 września 2017 o 17:16
p.Baranowski, ale Pan pięknie wypunktował wszystkie zachowania p.Bery i p.Barańskiego. Powiat od 2015 r. zrealizował wiele inwestycji zmniejszając zadłużenie. A jak w tym samym okresie wygląda gmina Jawor?
11 Lubię to: 11
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanka
jaworzankaemeryt1 października 2017 o 21:51
wystarczy przeczytac protokól pokontrolny na stronie bip regionalnej izby obrachunkowej w 2016 r. lub 215, zobaczycie w jakim stanie są finanse gminy jawor i kto za to odpowiada.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
czarodziejski worek?
czarodziejski worek?jaworzanka1 października 2017 o 22:47
I jeszcze złożył do starostwa deklarację na 500 tys zł na chodniki na 2018 r.? Ciekawe skąd je weźmie? Czy w 2018 r. planuje aż tak wysokie dochody, ze bez zadłużania gminy z dochodów zrealizuje wszystkie obietnice wyborcze i jeszcze dołoży do powiatu 500 tys zł na chodniki?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
???
???jaworzanka1 października 2017 o 22:34
Nagrodził, a powinien złożyć zawiadomienie o niedopełnieniu obowiązków przez skarbnika w zakresie nadzoru i spowodowanie strat (szkody) dla gminy (art. 231 § 1 k.k.), bo zgodnie z art. 304 każdy, dowiedziawszy się o popełnieniu przestępstwa ściganego z urzędu, ma społeczny obowiązek zawiadomić o tym prokuratora lub Policję, a instytucje państwowe i samorządowe, które w związku ze swą działalnością dowiedziały się o popełnieniu przestępstwa ściganego z urzędu, wręcz są obowiązane niezwłocznie zawiadomić o tym prokuratora lub Policję oraz przedsięwziąć niezbędne czynności do czasu przybycia organu powołanego do ścigania przestępstw lub do czasu wydania przez ten organ stosownego zarządzenia, aby nie dopuścić do zatarcia śladów i dowodów przestępstwa. Dziwne jest to wszystko. To w końcu w jakim stanie są te finanse gminy? Skąd burmistrz chce wziąć pieniądze na to wszystko?
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
stan finansów gminy
stan finansów gminyjaworzanka1 października 2017 o 22:18
Z wystąpienia pokontrolnego RIO z 2016 r. wynika m.in., że 1 stycznia 2016 r. ponownie doszło do przedawnienia gminnych należności (za 2010 r.), które nie były windykowane i nie zostały zabezpieczone hipoteką-ponownie powstała z tego tytułu strata dla gminy, a osobami za to odpowiedzialnymi są burmistrz i skarbnik gminy. I co z tego? Burmistrz skarbnika za to jeszcze nagrodził. Widać wg niego im gorzej, tym lepiej. http://bip.wroclaw.rio.gov.pl/dokumenty/wystapienia_pokontrolne/2016/206K049S16.pdf
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
filmowiec
filmowiecemeryt30 września 2017 o 17:24
przecież te ustalenia głównie tyczą się 2012-2014 ? tylko pytam dlaczego w tedy nie została wybudowana sygnalizacja. Były ustalenia , były zabezpieczone środki.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
myśl logicznie
myśl logiczniefilmowiec30 września 2017 o 17:34
A dlaczego p.Bera ich nie zabezpieczył, tylko czekał do 2017 r., żeby o tym rozmawiać?Jakby po objęciu władzy podtrzymał deklarację współpracy i wprowadził do budżetu gminy na 2016 r. to zadanie, to dziś były by te światła.
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
?
?30 września 2017 o 17:08
Na filmiku słychać,że na 2015r. nie zostały zabezpieczone środki przez Jawor ponieważ starostwo nie sygnalizowało gotowości realizacji
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
co źle zrozumiałeś
co źle zrozumiałeś?30 września 2017 o 18:03
starostwo cały czas sygnalizowało gotowość do realizacji tej sygnalizacji-pisało o tym do gminy i zabezpieczało w swoim budżecie środki na to
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
sprzeczne
sprzeczne30 września 2017 o 17:06
Burmistrz w swojej wypowiedzi z 22 września 2017 r. sam sobie zaprzeczył - jak to burmistrz nie pyta się powiatu o realizację zadań własnych, skoro burmistrz pismem z 16 czerwca 2015 r. pytał starosty, czy ten będzie współfinansował gminny basen letni, boisko, itp.?
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
żenada
żenada30 września 2017 o 17:03
Obejrzałem kolejny filmik z którego jednoznacznie wynika, że w 2012 roku rozpoczęto temat sygnalizacji a w 2014 zostały zabezpieczone środki, moje pytanie brzmi dlaczego wtedy nie została wybudowana sygnalizacja? mamy 2017. Między 2012-2014 było wystarczająco czasu na zrealizowanie zadania
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
już wszystko jasne
już wszystko jasneżenada30 września 2017 o 18:23
Do żenada-bo w 2015 r. burmistrz Emilian Bera wycofał się z tego zadania-wycofał złożona przez burmistrza Urbańskiego deklaracje współpracy ze starostwem ws. sygnalizacji
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mam inne zdanie
mam inne zdaniejuż wszystko jasne30 września 2017 o 21:31
moim zdaniem zrobił źle, gdyby się nie wycofał, to by te światła już były
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
komentator
komentatorjuż wszystko jasne30 września 2017 o 21:19
bardzo dobrze zrobił. każdy robi swoje
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
gość
gośćżenada30 września 2017 o 17:21
gadali, gadali i tyle
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
basen letni
basen letni30 września 2017 o 17:01
16 czerwca 2015 r. burmistrz Emilian Bera pyta starostę, czy powiat zabezpieczy w budżecie na 2016 r. środki na realizację jego obietnicy wyborczych burmistrza-modernizację basenu letniego?! To jakiś żart? A swoja drogą, to dlaczego burmistrz sam nie zabezpieczył w budżecie gminy na 2016 r. środków na modernizację basenu letniego?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zorro
zorrobasen letni30 września 2017 o 18:03
i dlatego burmistrz nie powinien ani złotówki dokładać to zadań starostwa
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
co Ty gadasz?
co Ty gadasz?zorro30 września 2017 o 18:06
to on jest w końcu za, czy przeciw?
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
as
as30 września 2017 o 16:54
do p. Bery "Czy leci z nami pilot?". Panie Baranowski trafnie Pan PODSUMOWAŁ!
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Marcin
Marcinas30 września 2017 o 17:37
wystąpienia p.Rynkiewicz i co do tej sygnalizacji i co do ulic Rapackiego i Wrocławskiej co najmniej dziwne-jakby w ogóle nie była zorientowana w temacie
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
as
asas30 września 2017 o 17:22
a p.Baranowski nie wie?
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
komunikacja
komunikacjaas30 września 2017 o 18:10
po odczytaniu pisma od p.Rynkiewicz wyraził swoją wątpliwość
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
brawo Panie Arku
brawo Panie Arku30 września 2017 o 16:52
Wicestarosta Baranowski pokazał wiarygodność Platformy Obywatelskiej i jej politykierów. "Zielone światła dla J..... Zielone światła do władzy" to było super
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
:)
:)30 września 2017 o 16:50
"Czy leci z nami pilot?" Super p.wicestarosto-elegancko, spokojnie przedstawił Pan wszystkim FAKTY-pełna profeska. Ciekawe, czy p.Bera wiedział, co jego zastępczyni napisała 7 maja 2015 r.?
12 Lubię to: 12
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Mieszkaniec
Mieszkaniec30 września 2017 o 16:45
Wicestarosta przygotowany i skrupulatnie wypunktował jakie dialogi uprawia Miasto...! Mieszkańcy nic o tym nie wiedzą!
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Profeska
ProfeskaMieszkaniec30 września 2017 o 18:08
No i się dowiedzieli, jaka jest prawda. Gratulacje p.Arku.
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Dr. Dre
Dr. Dre30 września 2017 o 16:39
Baranowski swoje, a ustawa o drogach publicznych swoje. Kolejny z serii artykułów mających pokazać, że wcale starostwo nie odpowiada za sygnalizację świetlną...
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
alfa
alfaDr. Dre30 września 2017 o 16:44
Chyba inny film oglądałeś...
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
rb
rb30 września 2017 o 16:09
Pozamiatał...
17 Lubię to: 17
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jadwiga
Jadwiga30 września 2017 o 15:59
super Panie Baranowski. Prawda i tylko prawda.
12 Lubię to: 12
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.