Sobota, 27.04.2024 383

 

Pliki cookies 01:26
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama

Jakub Malicki

Dlaczego supermarkety i galerie handlowe są zamknięte o godzinie drugiej w nocy?

Dlatego, że o tej godzinie nie ma klientów. Proste, prawda? Owszem, każdej nocy jest zapewne iluś Polaków, którzy wtedy nie śpią i być może chętnie zrobiliby zakupy. Najwyraźniej jest ich na tyle mało, że nie opłaca się otwierać dla nich

A dlaczego supermarkety i galerie handlowe są otwarte w niedziele? Dlatego, że każdej niedzieli na zakupy biegają tłumy klientów. I sklepy opłaca się otwierać. Gdyby frekwencja na dzielnych zakupach była niska, to wielu sklepów by nie otwierano i wielu pracowników miałoby wtedy wolne.

Dlatego jeśli komuś zależy, aby w niedzielę nie handlowano, niech przestanie wytwarzać popyt na handel. Pisząc po ludzku: niech robi niedzielne zakupy w sobotę, a następnego dnia nawet na sklepy nie spogląda. I namawia do tego innych dla spotęgowania efektu.

Zgłoszonego niedawno pomysłu, aby urzędowo zakazać handlu w niedzielę nie popieram. Nie zgadzam się, ponieważ jest to zakaz urzędowy, czyli ingerencja państwa w działalność gospodarczą i umowy między ludźmi. O tym kiedy sklep jest otwarty decyduje właściciel i władza państwowa nie może się do tego mieszać. Jeśli właściciel znajduje pracowników, którzy zgadzają się na pracę w niedzielę, to nie widzę przeszkód, aby pracowali. Niech państwo nie zabrania zawierania takiej umowy.

Sam pracuję w niedzielę i nie odbieram tego jako coś, co naruszałoby jakieś moje „prawa”. Wręcz przeciwnie: lubię pracować w dni, które dla innych są dniami wolnymi. Jedyną (choć przyznaję znaczną) wadą tego rozwiązania jest to, że łamię ustanowione przez Boga zasady wyznawanej przeze mnie religii chrześcijańskiej. Ale sam się na to zgodziłem i do siebie mogę mieć pretensje.

Część chrześcijan popiera ten pomysł. Rozumiem dlaczego to robią, ale uważam że robią nierozsądnie. Wpuszczają państwo do kolejnej sfery życia. Może tym razem państwowy przymus da pożądany przez nich skutek, ale następnym razem nie musi się tak stać. Następnym razem władza państwowa może ustalić, że pracownicy nie mogą nosić na szyi krzyża. A dlaczego nie? Skoro państwo może ustalać godziny pracy w sklepie, to dlaczego nie może ustalać służbowego dress-code’u?

Proponuję, aby państwo ograniczyło się do zakazywania tylko tego, co łamie wolność innych i nie regulowało umów między ludźmi. Każdego, kto nie chce aby handlowano w niedzielę zachęcam do powstrzymywania się od kupowania w ten dzień.

 

Komentarze (6)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

ekspedientka
ekspedientka29 września 2016 o 16:50
jak pracowałam w stonce to bardzo , ale to bardzo byłam za wolnymi sobotami i oczywiście niedzielami. Obecnie pracuję w placówce podległej starostwu.Urlopy, wolne soboty niedziele nawet popołudnia ,żyć nie umierać.A czy sklepy powinny być otwarte w niedziele ? A niech będą ja już tam nie pracuję i co mnie obchodzi los innych którzy muszą tyrać w niedzielę.Najważniejsze żebym JA mogła zrobić zakupy jak mi przyjdzie na to ochota.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Handlowiec
Handlowiec20 września 2016 o 20:04
Sklepy powinny być otwarte w niedzielę i święta i basta
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zjadliwa żmijka Żaneta
zjadliwa żmijka Żaneta20 września 2016 o 09:54
Ludzie kupują w niedzielę bo dano im taką możliwość. Trudno będzie ich od tego odzwyczaić bo dla wielu "chrześcijan" i nie tylko niedziela rodzinna to wyjazd na spacerek do wielkiej galerii handlowej, nieważne że nie kupią niczego albo kupią niewiele, tutaj istotna jest sprawa żeby się pokazać i obwieścić to potem światu na facebooku tudzież na twiterze. Ewentualnie na drugi dzień w pracy opowiedzieć przy kawce jak było wspaniale. Jakże prymitywne mamy społeczeństwo! Niejeden z nas uważa się za takiego mądrego i jest zachwycony tym postępem i cywilizacją. A kapitaliści zacierają ręce i liczą pieniądze. A może jak zamkną sklepy to ludziom się zacznie nudzić na tyle, że pójdą w niedziele do Kościoła zamiast na spacer do galerii lub do pracy?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
racjonalista
racjonalistazjadliwa żmijka Żaneta20 września 2016 o 10:30
A niby jakim prawem ktoś wszystkim ludziom ma narzucać, jak mają spędzać wolny czas w niedzielę? Czy na miejscu sklepikarza lub restauratora cieszyłbyś się że w niedzielę nie pozwalają ci zarabiać? Co z miejscowościami turystycznymi, gdzie ludzie nie przyjeżdzają modlić się w kościołach, tylko korzystają z atrakcji oraz w naturalny sposób kupują jedzenie, picie i pamiątki?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
R.
R.racjonalista20 września 2016 o 13:59
Być może ironia, jednak napisana w sposób niejednoznaczny do zinterpretowania. Inteligencja powinna też zobowiązywać autora posta aby przekazywał treści tak by były odczytywane zgodnie z jego zamierzeniem.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
luźny gość
luźny gośćracjonalista20 września 2016 o 13:26
hehe jaki bunt, słowo ironia jest Ci obce chyba? post żmijki jest napisany z przymrużeniem oka no ale żeby to dostrzec wymagana jest swego rodzaju inteligencja oraz rzadko spotykana u Polaków cecha - dystans do siebie i otaczającego świata pozdro ziomek
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.