Sobota, 27.04.2024 433

 

Pliki cookies 04:28
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama

Głogów dołączył do porozumienia S3. Jawor w kolejce

Wczoraj w w Głogowie został zapoczątkowany projekt gospodarczy, w ramach którego dolnośląskie miasta, strefy ekonomiczne oraz agencje rządowe chcą ściągnąć inwestorów zainteresowanych inwestowaniem wzdłuż budowanej drogi ekspresowej S3.

Ministerstwo Gospodarki, specjalne strefy ekonomiczne i samorz�dy Polski Zachodniej ��cz� si�y w celu stworzenia obszaru aktywno�ci inwestycyjnej w pasie drogi ekspresowej S3. Wczoraj w G�ogowie projekt porozumienia „S3 - Droga Wielkich Mo�liwo�ci”, którego liderem jest Legnicka Specjalna Strefa Ekonomiczna, podpisali przedstawiciele Ministerstwa Gospodarki, Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Legnickiej SSE, Kostrzy�sko-S�ubickiej SSE, Pomorskiej SSE, Wa�brzyskiej SSE „INVEST-PARK”, Kamiennogórskiej SSE Ma�ej Przedsi�biorczo�ci, Agencji Nieruchomo�ci Rolnych oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Dobra i rozleg�a sie� drogowa to podstawa sukcesu ka�dej inwestycji. �wietnie skomunikowane tereny inwestycyjne przyci�gaj� przedsi�biorców, którzy decyduj� o wyborze lokalizacji swojego biznesu. Szans� na dalszy rozwój stref ekonomicznych po�o�onych w zachodniej cz�ci Polski jest kompleksowa budowa drogi ekspresowej S3. Dlatego, przygotowuj�c si� do momentu kiedy S3 po��czy pó�noc z po�udniem kraju, strefy, Ministerstwo Gospodarki oraz samorz�dy Polski Zachodniej ju� teraz ��cz� si�y na rzecz projektu gospodarczego „S3 - Droga Wielkich Mo�liwo�ci”.

Celem porozumienia podpisanego wczoraj w G�ogowie jest stworzenie obszaru aktywno�ci inwestycyjnej wzd�u� drogi ekspresowej S3. – „Mamy realny wp�yw na nasze PKB i na to co b�dzie si� dzia�o na danym terenie. Energia regionów i centralne wsparcie to klucz do sukcesu projektu „S3 – Droga Wielkich Mo�liwo�ci”. Aby najlepiej przygotowa� si� do tego projektu przeprowadzili�my setki rozmów z przedstawicielami samorz�dów i dzi� wiemy, �e jeste�my w stanie stworzy� wspóln� o� inwestycyjn� wokó� drogi S3. Jednak nie chcemy czeka� na jej powstanie. Bierzemy si� do pracy i ju� dzi� przygotowujemy kompleksow� ofert� dla inwestorów” – podkre�li�a Ilona Antoniszyn-Klik - Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki.

Droga S3 ma by� synonimem inwestycji buduj�cej pozytywny klimat gospodarczy Polski Zachodniej. Liderem projektu jest Legnicka Specjalna Strefa Ekonomiczna (LSSE). Rafa� Jurkowlaniec, prezes LSSE, przekonywa�, �e projekt „S3 - Droga Wielkich Mo�liwo�ci” w znacz�cy sposób wp�ynie m.in. na zwi�kszenie oferty inwestycyjnej Dolnego �l�ska. – „Nasz pomys� na obszar wzd�u� drogi S3 to przede wszystkim atrakcyjne dzia�ki, najwy�sze standardy obs�ugi inwestorów, konkurencyjno�� i dost�p do wykwalifikowanych kadr. Maj�c takie atuty i pe�ne wsparcie ze strony rz�du, jestem przekonany, �e ten projekt musi si� uda�” - podsumowa� prezes Rafa� Jurkowlaniec.

Zadaniem sygnatariuszy dzisiejszego porozumienia b�dzie przygotowanie kompleksowej oferty dla inwestorów. Zadaniem stref ekonomicznych Polski Zachodniej b�dzie przygotowanie atrakcyjnych dzia�ek inwestycyjnych wyposa�onych m.in. w gotowe hale pod wynajem dla ma�ych i �rednich firm. Dodatkowo, wspólnie z samorz�dami lokalnymi, strefy zadbaj� o infrastruktur� towarzysz�c� (drogi, uzbrojenie, sieci). Aby zwi�kszy� atrakcyjno�� oferty parterów porozumienia i zach�ci� do inwestowania wzd�u� drogi S3, Polska Agencja Inwestycji i Informacji Zagranicznych przeprowadzi kampani� promocyjn� skierowan� do inwestorów zagranicznych. S�awomir Majman prezes PAIiIZ, mówi� wczoraj - „Polska Zachodnia potrzebuje nowej wizji. Inwestorzy, których pozyskujemy w pierwszej kolejno�ci zwracaj� uwag� na skomunikowanie terenu na którym chc� zainwestowa�. Wierz�, �e droga S3 b�dzie symbolem sukcesu gospodarczego Polski Zachodniej. Cieszymy si�, �e mo�emy by� partnerem tego niezwyk�ego projektu i wspólnie rozwija� gospodarczo rejon od Ba�tyku do Czech”.
 
Poniewa� projekt „S3 - Droga Wielkich Mo�liwo�ci” ma s�u�y� wytypowaniu i przygotowaniu terenów inwestycyjnych dla inwestorów, m.in. dlatego w�ród partnerów znalaz�a si� Agencja Nieruchomo�ci Rolnych. Dyrektor wroc�awskiego oddzia�u ANR Iwona Dyszkiewicz podkre�la�a dzi� gotowo�� do wsparcia projektu - „Jeste�my gotowi, aby nieruchomo�ci w pasie trasy by�y beneficjentem projektu S3 - Droga Wielkich Mo�liwo�ci. Oferujemy nasze wsparcie, kompetencje i tereny, którymi dysponujemy. Wierz�, �e wkrótce zagospodarujemy wspólnie obszar wzd�u� S3 i pojawi� si� tam nowi inwestorzy”.

Pierwszym samorz�dem lokalnym, który przyst�pi� do podpisanego wczoraj porozumienia jest G�ogów. Kolejni partnerzy ju� zg�aszaj� gotowo�� do przyst�pienia do projektu, a w�ród nich jest tak�e Jawor. – „Mamy to szcz�cie, �e nasze miasto równie� wpisuje si� w ten projekt poprzez budow� nowego przebiegu drogi krajowej S3, która praktycznie przecina nasze tereny inwestycyjne. Dlatego wspólnie ze strefami ekonomicznymi przy wsparciu resortu gospodarki i rz�dowych agencji ju� na tym etapie chcemy powalczy� o inwestorów” - powiedzia� burmistrz Jawora Emilian Bera, który wraz z burmistrzem Bolkowa Jaros�awem Wro�skim uczestniczy� w spotkaniu odbywaj�cym si� w G�ogowie.

W trakcie wczorajszej konferencji swoimi do�wiadczeniami podzieli� si� te� Krzysztof Domarecki, szef rady nadzorczej Seleny FM. W trakcie tworzenia Strategii Rozwoju Województwa Dolno�l�skiego 2020 Krzysztof Domarecki przedstawi� ide� Autostrady Nowej Gospodarki, w któr� wpisuje si� projekt „S3 - Droga Wielkich Mo�liwo�ci”. Autostrada Nowej Gospodarki  to obszar dynamicznego rozwoju przemys�u opartego na najnowocze�niejszych technologiach oraz nowoczesnych us�ugach, skupionych wokó� istniej�cych i projektowanych ci�gów komunikacyjnych. Tak� Autostrad� Nowej Gospodarki ma by� droga S3. – „Polska Zachodnia ma wszelkie dane do tego, aby sta� si� klastrem inwestycyjnym, �eby od Ba�tyku do granicy z Czechami powstawa�y nowe firmy. Koncentracja przedsi�biorstw zwi�ksza zapotrzebowanie na mieszkania, szko�y, szpitale i tak wychodz�c od przemys�u tworzymy pr�ne regiony i rozwijamy potencja� miast i miasteczek bez potrzeby emigracji. Model ten zosta� sprawdzony na obszarze wzd�u� autostrady Wenecja-Mediolan, który jest jednym z najlepiej uprzemys�owionych terenów na �wiecie. Wszystkie firmy korzystaj� z tego, �e ulokowa�y si� w �wietnym pasie komunikacyjnym i dzi�ki temu mog� obni�a� koszty operacyjne. S3 mo�e by� takim kr�gos�upem gospodarczym” - mówi� Krzysztof Domarecki.

Komentarze (12)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

czesiek
czesiek22 lutego 2015 o 20:44
nic nie robi le, robi te nie dobrze.Czy jest co co jest w stanie was zadowoli? Wieczne jki i stkanie.Czy jest kto w stanie wytumaczy nam , mieszkacom Dbrowskiego, Pl Wolnoci itd co my takiego stracimy jak powstanie obwodnica, a w ogle co takiego miasto straci jak TIR-y zaczn jedzi obwodnic? Przecie to jest jaki idiotyzm.Z jednym si zgadzam , e jest to o wiele lat za pno , ale jest to wynik 12 letnich rzdw Urbaskiego.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Wiesiek
Wiesiek22 lutego 2015 o 20:49
To e Rzd przez tyle czasu nie zrobi remontu krajwki, to wynik rzdw Urbaskiego? Kto tu chyba, yka kad ciem i nie potrafi samodzielnie myle...
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
monika
monika22 lutego 2015 o 22:15
nawet nie zdajesz sobie sprawy jak wiele zaley od obrotnego burmistrza.Niestety ,yjemy w kraju gdzie wszystko trzeba dosownie wyrwa,wychodzi zaatwia itd., a same mody w kociele niewiele daj.Duo jed po kraju i zapewniam Ci ,e wjedajc do miasta podobnej wielkoci jak Jawor bez problemu jeste w stanie stwierdzi czy burmistrz w tym miecie ma jaja czy nie i czy jest dobrym gospodarzem.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Wiesiek
Wiesiek22 lutego 2015 o 23:21
Powiedz jeszcze, e s-3 te nam radny Emilian wychodzi i zaatwi... Zdumiewajce jest to, jak ludzie bywaj zalepieni.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
RS
RS21 lutego 2015 o 06:36
Bolkw powinien si modli eby obwodnicy nie byo.Gdy ona powstanie wszyscy zapomn, e takie miasto istnieje.Skorzysta tylko ten co ma dziak za CPN ktr na koszt gminy przeksztaci z rolnej na budowlank. Wielko ponad dwa hektary. Warto rynkowa ok 3 miliony. Tak si wadza w bolkowie przejmuje zwykym miertelnikiem.Bolkw celowo z maej litery.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Darek
Darek21 lutego 2015 o 20:21
Duo gadania, mao faktw. Inwestorzy i tak trafi pod Wrocaw ale wane e jest dobra fotka. Wikszoci jaworzan to wystarczy.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Osa
Osa21 lutego 2015 o 20:35
Do Darka.Jaki kwany ten Twj komentarz.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
PJ
PJ21 lutego 2015 o 20:59
Jednemu psu Burek? Niestety taka prawda, duo gadania mao pracy i efektw. Cigle mamy kampani zamiast normalnoci.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Burak
Burak20 lutego 2015 o 10:16
A gdzie komentarze krytyki dla Pana Bery?
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jan
jan20 lutego 2015 o 14:18
Wroski znowu si podpina do ludzi wpywowch. Cena dziaki ronie.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Obserwator 2
Obserwator 220 lutego 2015 o 20:40
Ju widz jak resort gospodarki wspiera burmistrza JAWORA...
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
edr
edr20 lutego 2015 o 21:38
hipokryzja nie zna granic ! jak to wszystko si ma do wprowadzenia odrolnienia gruntw miejskich panowie i panie z PO . a inwestorzy ju dawno nabyli dziaki pod zielon i sol albo gorzowem. teraz konflikt na wschodzie i odrolnienie skutecznie odcigaj od wszelakich inwestycji . klasyczne bicie piany . ta trasa powstaje o wiele lata za pno ,po drugie raczej bdzie gwodziem do trumny dla takich miasteczek ni dwigni rozwoju. najzwyczajniej dziki niej bd skutecznie omijane a wodarze nie maj pojcia o inwestycjach . wszystkiego dobrego yczymy wszystkim wierzcym w pijar i bilbordziki
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.