Ślub to jedno z najważniejszych wydarzeń w życiu, które wzbudza radość i ekscytację, ale też stanowi źródło stresu. Pary, które pragną zawrzeć związek małżeński, marzą o pięknej oprawie uroczystości. Chcą, aby ten dzień wyróżniał się na tle pozostałych i na długo zapadł w pamięć zaproszonych gości. Nie zawsze narzeczeni mają czas, aby samodzielnie zorganizować ślub. Opracowywanie koncepcji wydarzenia i znalezienie firm usługowych, które dostarczą kwiaty, zapewnią oprawę muzyczną etc., rodzi liczne wyzwania. Nic dziwnego, że z usług konsultanta ślubnego korzysta coraz więcej par. Jak odnieść sukces jako wedding planner?
Krok 1. Poznanie potrzeb klientów
Dobry konsultant ślubny potrafi wsłuchiwać się w potrzeby swoich klientów i odpowiadać na nie. Zdaje sobie sprawę, że zawarcie związku małżeńskiego stanowi ich święto, dlatego oczekiwania i wizje narzeczonych powinny być traktowane w sposób priorytetowy. W tym zawodzie niezwykle przydatna okazuje się empatia. Pomaga wczuć się w położenie klientów i lepiej ich zrozumieć.
Krok 2. Umiejętność rozwiązywania sporów
Pracując jako wedding planner, warto przyswoić podstawowe techniki mediacji. Niekiedy partnerzy nie potrafią określić wspólnej wizji ślubu i wesela. Konsultant nie może opowiadać się po żadnej ze stron, obowiązuje go neutralność. Wykorzystując umiejętności łagodzenia sporów, przekonuje narzeczonych do wspólnego poszukiwania rozwiązania, które zaspokoi potrzeby każdej z osób.
Krok 3. Łatwość w nawiązywaniu kontaktów
Umiejętność nawiązywania kontaktów pomaga wykonywać zawód konsultanta ślubnego. Wedding planner organizuje najważniejszy dzień w życiu różnym parom. Niektóre pragną zawrzeć związek małżeński w nietypowym miejscu, innym z kolei zależy na przystrojeniu sali weselnej trudno dostępnymi kwiatami. Dobry wedding planner dysponuje długą listą kontaktów zawodowych, dzięki którym potrafi spełnić życzenia najbardziej wymagających klientów.
Krok 4. Znajomość trendów
Konsultant ślubny musi na bieżąco śledzić trendy, aby wiedzieć, jakie suknie, zwyczaje weselne i dekoracje są obecnie najmodniejsze. Nie chodzi o to, aby narzucać własne wizje klientom o jasno określonych oczekiwaniach, ale by móc zaproponować coś ciekawego tym, którzy się wahają. W podnoszeniu kompetencji zawodowych pomocne okazują się szkolenia branżowe i targi ślubne.
Krok 5. Wyczucie estetyki
Wyczucie estetyki jest bardzo ważne w pracy wedding plannera. Konsultant ślubny często proponuje swoim klientom wystrój sali weselnej i udekorowanie ołtarza. Ważne, aby potrafił wyczuć, jakie elementy ze sobą współgrają, a jakie mogą stać się źródłem nieprzyjemnych komentarzy wśród zaproszonych gości.
Krok 6. Kreatywność
Kreatywność przydaje się przy opracowywaniu scenariuszu ślubu. Wedding planner tworząc oprawę uroczystości, powinien mieć na uwadze możliwości finansowe swoich klientów. W budżecie zawsze należy uwzględnić środki na nieprzewidziane wydatki. Następnie scenariusz wraz z kosztorysem przedstawia się klientom w celu akceptacji.
Krok 7. Współpraca z podwykonawcami
Następnie konsultant ślubny przystępuje do realizacji. Kontaktuje się z podwykonawcami i podpisuje z nimi umowy. Powinien zadbać o takie kwestie jak:
- wynajem sali na wesele,
- zapewnienie oprawy muzycznej,
- wynajęcie fotografa i kamerzysty,
- zamówienie zaproszeń ślubnych,
- zamówienie cateringu,
- wystrój miejsca ceremonii,
- zamówienie bukietu dla panny młodej,
- zakup sukni ślubnej i akcesoriów przy udziale panny młodej.
Krok 8. Kurs konsultanta ślubnego
Dobry konsultant ślubny jest elastyczny, potrafi szybko reagować, uwzględniając zmieniające się okoliczności. Czujesz, że kariera wedding plannera jest dla Ciebie odpowiednia? Weź udział w szkoleniu poprowadzonym przez praktyka z wieloletnim doświadczeniem. “Wedding Planner - kurs konsultanta ślubnego i organizatora wesel”
pomoże Ci zdobyć przydatne umiejętności i poznać trendy w branży.