Pozycjonowanie stron internetowych ma wiele wymiernych zalet, które przyciągają uwagę firm o różnych charakterze. Aby móc wykorzystać pełnię potencjału SEO należy wykonywać je zgodnie z technikami opisanymi jako White Hat. Czym jest popularny wśród marketerów biały kapelusz oraz jakie założenia należy spełnić, aby zyskać zaufanie algorytmu Google? Na takie oraz inne pytania odpowiadamy w tym artykule. Zapraszamy do lektury i do prowadzenia świadomego SEO!
Strategia białego bądź czarnego kapelusza w pozycjonowaniu. O co tak naprawdę chodzi?
Kolor biały kojarzony jest głównie z transparentnością oraz czystością działań. W przeciwieństwie do czarnego – utożsamianego z czymś złym, niewłaściwym. Profesjonalni marketerzy obie barwy znają praktycznie ma pamięć. Mowa głównie o specjalistach zajmujących się pozycjonowaniem w wyszukiwarce Google. To tam pozytywne oraz negatywne praktyki zostały opisane jako White Hat SEO i Black Hat SEO. W tym tekście skupiamy się jednak na prawidłowych działaniach, zgodnych z wytycznymi udzielanymi przez Google dla ekspertów zajmujących się organiczną walką o szczyt zestawienia tworzonego przez amerykańskiego giganta. Już na samym początku warto zaznaczyć, że techniki znane jako White Hat nie mogą sprowadzać dotkliwych kar na stronę firmową. Filtr i blokada ręczna skutkują nawet całkowitym i często trwałym wyindeksowaniem portalu.
Prezentujemy szczegóły technik White Hat SEO. Sprawdź jak zyskać uznanie algorytmów
Przejdźmy więc do konkretów. Lista najważniejszych elementów, które opisano jako bezpieczne przy pozycjonowaniu stron internetowych jest bardzo długa. Na jej szczycie znajdują się aspekty dotyczące stricte tworzenia oraz optymalizowania treści. Muszą być one unikalne, wyróżniać się najwyższą jakością. Zwróć szczególną uwagę na nagłówki, główne tytuły i na nasycenie frazami kluczowymi. W takim przypadku warto jednak uważać na spam. Wykonywane przy pomocy masy słów pozycjonowanie stron internetowych tylko na pierwszy rzut okaże się skuteczne. W rzeczywistości trzeba znaleźć złoty środek i uważać na kary nakładane przez Google. Kolejnymi, ważnymi aspektami listy White Hat SEO są liczne optymalizacje: struktury URL, kodu strony i współczynnika UX, czyli doświadczenia internauty podczas korzystania z prowadzonej przez Ciebie strony. Dozwolone techniki poruszają również temat zewnętrznego link buildingu. Tutaj także zachodzi zasada: nie ilość, a przede wszystkim jakość odnośników. Jeżeli wybrana przez Ciebie agencja marketingowa, taka jak afterweb.pl będzie stosowała się do wytycznych WHO, Twoja firma może odnieść sukces nawet w najbardziej konkurencyjnych miastach, do których należy Wrocław, Warszawa czy nawet Kraków.