Czas choroby jest nieprzyjemnym momentem w życiu każdego człowieka. Jaworzanom problem ten doskwiera dwukrotnie bardziej. W przychodni telefony urywają się, kolejki wydłużą, a panie pielęgniarki tracą cierpliwość.
Nie dla wszystkich pacjentów poranna rejestracja przez telefon kończy się sukcesem. Niestety, trzeba się ubrać, ustawić w kolejce i długo czekać na możliwość przyjęcia u lekarza.
Czy nie można byłoby skrócić udręki pacjentów, poprzez efektywniejszą rejestrację?
Na stronie internetowej poradni Medicus w Jaworze znajduje się zakładka z opcją rejestracji on-line na wizytę, a nawet z okazją do zbadania się bez wychodzenia z domu.
Jednak korzystając z tej propozycji można trafić na przeszkody – e-rejestracja możliwa jest wyłącznie do ośrodka w Lubinie. Pomimo stworzonej wygody lubinianie niechętnie korzystają z tej alternatywy rejestracji. Zaledwie dwie osoby skorzystały z usługi.
Wynika to z uprzedzenia do Internetu, albo braku wiedzy o istnieniu takiego sposobu umówienia się na wizytę. W dobie wszechstronnych mediów, które ułatwiają człowiekowi życie, to społeczeństwo wybiera stare, uciążliwe metody.
Może gdyby poradnia w Lubinie wykazała większą frekwencję rejestracji on-line, to jaworski ośrodek zdrowia, także skorzystałby z takich udogodnień.