Przeniesienie placówki bankowej do innej siedziby na terenie Jawora stworzyło szansę na dogodniejsze rozmieszczenie biur starostwa oraz usprawnienie funkcjonowania urzędu. 28 lipca została podpisana umowa notarialna i nastąpiło protokólarne przekazanie pomieszczeń wraz z wyposażeniem.
- Podjęliśmy decyzję o nabyciu pomieszczeń należących do banku, gdyż znajdują się w tym samym budynku co starostwo, a ich położenie daje możliwość do wygodnej i efektywnej obsługi interesantów. Nową przestrzeń planujemy wykorzystać do przeniesienia Wydziału Komunikacji i Drogownictwa, ponieważ właśnie on obsługuje największą liczbę osób w naszym urzędzie – mówi starosta Stanisław Laskowski. - Nowe pomieszczenia pozwolą na zastosowanie funkcjonalnych rozwiązań, które z pewnością przełożą się na sprawniejszą obsługę i mam nadzieję większe zadowolenie klientów.
Zanim jednak nastąpi planowana zmiana organizacyjna, konieczne będzie przeprowadzenie pewnych prac remontowych, które pozwolą przystosować lokal do nowej funkcji.
- W obecnym pomieszczeniu Wydziału Komunikacji dużą część zajmuje archiwum wydziałowe. Przez Wydział Komunikacji i Drogownictwa Starostwa Powiatowego w Jaworze dziennie przewija się około 150 klientów, rocznie wydajemy około 20 tys. decyzji administracyjnych. Tak więc niezbędnym było dostosowanie pomieszczeń wydziału do wygodnej i efektywnej obsługi interesantów, jak na XXI wiek przystało. W tym celu nabyliśmy lokal od banku, chcemy w nim stworzyć centrum obsługi klienta, tak aby w jednym miejscu można było zarejestrować pojazd, odebrać prawo jazdy oraz dokonać stosownych opłat w kasie. Postaramy się, żeby nowe pomieszczenia był dostosowane do potrzeb osób starszych i niepełnosprawnych. Jak wszystko dobrze pójdzie, od 1 stycznia Wydział Komunikacji i Drogownictwa Starostwa Powiatowego w Jaworze zafunkcjonuje w nowych pomieszczeniach, w nowoczesnej aranżacji – dodaje wicestarosta Arkadiusz Baranowski.
W wydziale mieszkańcy Powiatu Jaworskiego rejestrują pojazdy, wydawane jest prawo jazdy, klienci otrzymują pozwolenia na prowadzenie pojazdów uprzywilejowanych, wydawane są dowody rejestracyjne, przyjmowane zgłoszenia sprzedaży, wydawane zaświadczenia czy dokonuje się zmian danych technicznych pojazdów. W Wydziale Komunikacji następuje wydawanie decyzji administracyjnych, w tym dotyczących zwrotu prawa jazdy po zatrzymaniu albo przywróceniu uprawnień po cofnięciu, egzekucja administracyjna wyroków sądowych w zakresie kary dodatkowej zakazu prowadzenia pojazdów mechanicznych.
Oprócz tego Wydział Komunikacji sprawuje nadzór nad stacjami kontroli pojazdów, transportem zbiorowym prowadzonym na terenie powiatu, nadzoruje i kontroluje szkoły nauki jazdy. Pracownicy Wydziału Komunikacji, prowadzą bieżącą obsługę firm w temacie transportu drogowego wydając wypisy z licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy, wypisy z zezwoleń na wykonywanie przewoźnika drogowego. Wydział Komunikacji zajmuje się również zagadnieniami z zakresu inżynierii ruchu.