Logo Jawor24h.pl
Reklama
KWW Aktywny Powiat

Zawiadomienie na burmistrza złożone w Prokuraturze

Do Prokuratury Rejonowej w Jaworze wpłynęło zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa polegającego na nadużywaniu władzy przez Burmistrza Miasta Jawora.

© jawor24h.pl

Zawiadomienie zożyli przedstawiciele KWW Porozumienie Samorządowe Krzysztofa Kowalczyka. Sprawa dotyczy art. 231 KK.

Jak mówi Art. 231 Kodeksu Karnego:

§ 1. Funkcjonariusz publiczny, który, przekraczając swoje uprawnienia lub nie dopełniając obowiązków, działa na szkodę interesu publicznego lub prywatnego, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

§ 2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w § 1 w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub osobistej, podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.

§ 3. Jeżeli sprawca czynu określonego w § 1 działa nieumyślnie i wyrządza istotną szkodę, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

§ 4. Przepisu § 2 nie stosuje się, jeżeli czyn wyczerpuje znamiona czynu zabronionego określonego w art. 228.

 

Reklama

Komentarze (103)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

taka prawda
taka prawda2 listopada o 15:09
a od dawna i na oczach wszystkich łamane jest prawo, bo brak jest nie tylko szybkiej, ale jakiejkolwiek reakcji
Lubię to! 1
Prawi i S
Prawi i S2 listopada o 14:19
A czy inny komitet tez zareagował na łamanie prawa, czy tylko ten jeden?
Lubię to! 3
Żądamy informacji
Żądamy informacji2 listopada o 10:49
Pytamy się, my Jaworzanie: Co jest z tym zawiadomieniem? Co się ogólnie dzieje z postępowaniami! Wobec braku informacji, może ktoś by podał co się dzieje w gminie?
Lubię to! 3
rzetelne info
rzetelne infoŻądamy informacji2 listopada o 15:06
trzeba zapytać o to w prokuraturze
Lubię to! 1
PR
PR2 listopada o 07:50
Centralne Biuro Antykorupcyjne zatrzymało dyrektora ds. promocji w ratuszu w Żyrardowie i b. rzecznik tego miasta. Według śledczych, osoby te mają mieć związek z wyprowadzeniem 350 tys. zł na lokalną telewizję samorządową. "Ustalenia CBA wskazują, że z Centrum Kultury i Wydziału Promocji Urzędu Miasta Żyrardowa wyprowadzono publiczne pieniądze - ok. 350 tys. zł - na rzecz firmy zewnętrznej należącej do byłej rzecznik prasowej prezydenta, mającej realizować samorządową Telewizję Żyrardowską (TVŻ)" - poinformował PAP Piotr Kaczorek z wydziału komunikacji społecznej CBA. Centralne Biuro Antykorupcyjne zatrzymało dyrektora ds. promocji w ratuszu w Żyrardowie i b. rzecznik tego miasta. Według śledczych, osoby te mają mieć związek z wyprowadzeniem 350 tys. zł na lokalną telewizję samorządową. "Ustalenia CBA wskazują, że z Centrum Kultury i Wydziału Promocji Urzędu Miasta Żyrardowa wyprowadzono publiczne pieniądze - ok. 350 tys. zł - na rzecz firmy zewnętrznej należącej do byłej rzecznik prasowej prezydenta, mającej realizować samorządową Telewizję Żyrardowską (TVŻ)" - poinformował PAP Piotr Kaczorek z wydziału komunikacji społecznej CBA. W lipcu CBA zatrzymała, a sąd zgodził się na areszt wobec prezydenta Żyrardowa. Kaczorek podał, że w związku z ostatnimi zatrzymaniami, przedstawiono mu nowe zarzuty. Źródło: samorzad.pap.pl A Jaworze w tej kadencji mocno wzrosły wydatki na promocje gminy, warto by też sprawdzić na co wydaje tak duże publiczne środki nasz Wydział Promocji.
Lubię to! 3
masakra
masakra2 listopada o 07:39
Już teraz wszystko jasne, po co burmistrz w ogłoszeniu o naborze na stanowisko sekretarza zawęził kryteria dodatkowe do konkretnych studiów podyplomowych z komunikacji społecznej-PR, choć w urzędzie jest wydział promocji i za ten wydział odpowiada jego Naczelnik, a nie sekretarz.
Lubię to! 4
anka
ankamasakra2 listopada o 15:11
a podczas tych wyborów razem z naczelnikiem od promocji brała udział w konwencji wyborczej jego komitetu
Lubię to! 2
jakieś info?
jakieś info?26 października o 11:24
Złożone i co się dzieje?
Lubię to! 6
Informacje to klucz
Informacje to kluczjakieś info?26 października o 12:24
Racja. Powinniśmy bz na bieżąco informowani.
Lubię to! 6
finito
finito19 października o 22:28
No i się Emil doigrał. Która to już sprawa w prokuraturze? Po co on kandyduje, skoro tak postępuje, żeby nie móc rządzić.
Lubię to! 12
Andrej
Andrejfinito12 listopada o 14:02
Się faktycznie doigral haha banda nieudaczników i konfidentow zawsze miała się dobrze, a tym bardziej teraz dobra zmiana sprzyja. Donosy do prokuratury Uuu grubo.. tylko dlaczego jeszcze żaden z nich nie został poważnie potraktowany? Bo to wszystko stek bzdur wyssanych z palca
Lubię to! 0
Ela
ElaAndrej13 listopada o 09:37
Raczej nie bzdury, bo gdyby tak było, to by była odmowa wszczęcia postępowania. To raczej nieudolność działania odpowiednich służ w tym kraju, skoro brak dotąd działań.
Lubię to! 3
Aleksandra Steć
Aleksandra StećAndrej13 listopada o 10:36
"Czasami trzeba komuś opowiedzieć wszystko. Całe swoje życie. Otworzyć serce i duszę na oścież. Otworzyć umysł. Zrobić przeciąg słów, niech niesie naszą historię. Niech słowa ułożą się w innych dłoniach zupełnie bezpiecznie, opowieścią o tym kim byliśmy, jesteśmy i marzymy aby być. Opowieścią o tym co spieprzyliśmy i o tym, co udało nam się osiągnąć. O bzdurach i rzeczach niezwykle ważnych. O tym co złe i o miłości. O wyblakłych nadziejach i bezczelnej pewności, że nadejdzie nasze jutro."
Lubię to! 0
obserwator 21
obserwator 2119 października o 21:47
ŻENADA- A ja właśnie z rodziną zagłosuję na Kowalczyka. Wierzę, ze dotrzyma złożonych obietnic. A burmistrzowi Berze "palą" się nogawki.
Lubię to! 6
jula
julaobserwator 2119 października o 22:49
Bera swoim zachowaniem sam sobie podpalił te nogawki.
Lubię to! 8
konkret
konkret19 października o 21:20
Trzeba wybrać człowieka prawego, który działa, a nie gada i kręci filmiki ze sobą w roli głównej.
Lubię to! 8
takie rzondy
takie rzondy19 października o 15:30
I tak oto rządy pana Bery skończyły się w prokuraturze...
Lubię to! 16
Reklama
negatywnie oceniam
negatywnie oceniam19 października o 14:53
Powiem krótko, zapracował sobie na to. Procesy sądowe i postępowania prokuratorskie z księżyca się nie biorą. Także Pani Poseł wczoraj dość dosadnie podsumowała burmistrza zachowanie, co ustawiania się do zdjęć przy nie swoich inwestycjach. 4 lata to dużo, by nie tylko wyremontować basen, ale i postawić nowy i to z dofinansowaniem zewnętrznym. Kolejne obietnice, jak nie potrafił przez 4 lata zrealizować poprzednich, dla mnie są nie do przyjęcia. Drugi raz nie dam się nabrać na takie moim zdaniem nieudolne rządy. Szkoda moich podatków.
Lubię to! 14
jaworzanka
jaworzankanegatywnie oceniam19 października o 16:36
Pieniądze na basen były i sa co potwierdził minister no ale z PO powiedzieli od PiSu to my kasy nie chcemy. Ludzie jaworowi i tak bedzie przez kolejne 5 lat Obiecają duzo tylko skąd kasa? Gdyby teraz rząd był z pO a nie z PiS nasz burmistrz z Patformy Obywatelskiej wiecej by ugrał dla Jawora a tak lipa.wybor należy do nas albo zależy nam na losie naszego burmistrza albo zależy nam na dobru nasżego miasta .
Lubię to! 3
Aga
Aga19 października o 12:49
Powinni się wstydzić...wybory z Prokuraturą w tle....I o czym to świadczy...
Lubię to! 8
inka
inkaAga19 października o 13:27
Tak się kończy nieczysta gra, dobrze, że ktoś w końcu na to na to zareagował, bo ludzie są oburzeni takim zachowaniem. Prawa muszą przestrzegać wszyscy.
Lubię to! 11
$
$Aga19 października o 13:41
Burmistrz i jego ekipa powinna się wstydzić za swoje zachowanie. Gdyby nie było złamania prawa, to by nie było zawiadomienia. Proste. Nikt nie jest bezkarny i takim czuć się nie powinien.
Lubię to! 10
podsumowanie
podsumowanieAga19 października o 13:41
trzeba było zachowywać się zgodnie z prawem
Lubię to! 9
żenada
żenada19 października o 12:36
A czy Porozumienie Samorządowe KK zastanowiło się i sprawdziło czy sami też nie prowadzą kampanii z naruszeniem przepisów i czy napewno wszystkie ogłoszenia i spoty wyborcze udostępniane na fb przez KK i jego kandydatów były udostępniane po godzinach pracy i z prywatnego komputera? Bo ja wiem, że nie. Śledząc fb niektórych osób kandydujących (zwłaszcza tych zatrudnionych w urzędach) to przecież widać kiedy został udostępniony spot wyborczy , ogłoszenie i że to było w godzinach pracy. Każdy może wejść i sprawdzić jak było. W internecie nic nie ginie.
A tak poza tym to nieładnie tak donosić na Policję i Prokuratora tylko po to, żeby kogoś zrujnować i to 3 dni przed wyborami. Tak nie postępuje człowiek z zasadami. Przykro mi Panie. Kowalczyk ale mojego głosu Pan nie dostaniesz.
Lubię to! 9
oli
oliżenada19 października o 13:28
człowieku, w jakich czasach Ty żyjesz? dzisiaj ludzie internet mają w komórkach
Lubię to! 5
wyborca
wyborcażenada19 października o 13:30
A tak poza tym to nieładnie tak łamać prawo, wykorzystywać stanowisko do osiągnięcia korzyści dla siebie i ludzi ze sobą powiązanych politycznie. Jaworzanie są tym oburzeni.
Lubię to! 7
Bartek -
Bartek -żenada19 października o 13:37
Ale ładnie jest niszczyć plakatay wyborcze pana KK ?? poza tym jego ekscelencji EB nie trzeba rujnować :) on sam sie zrujnował swoimi działaniami :) a jak dla mnie najlepsza była ucieczka do szpitala , tylko po to aby uniknąć wyroku, tak robi odpowiedzialna osoba ?? ktoś kto nie ma nic do ukrycia ?? nie sądzę ... a Ty skoro tak piszesz , to zapene nadajesz sie do KW pana EB :) 
pozdrawiam 
Lubię to! 11
żenada
żenadaBartek -19 października o 14:51
A co ma Twój komentarz do mojego? Ja o czym innym a Ty o czym innym. To co piszesz w komentarzach dużo mówi o Tobie i tym że to Ty właśnie jesteś z komitetu. Ja nie jestem w żadnym komitecie, nie należę do żadnej partii, ani z nikim się nie utożsamiam. Ale nie podoba mi się wasze działanie bo z tą prokuraturą to już przesada naprawdę żenada. Jedni drugich warci.Dlatego nie zagłosuję na ludzi, którzy robią takie rzeczy tylko dlatego że startują w wyborach na burmistrza czy do rady nieważne której czy do Miasta czy Powiatu.Co to jest? wybory czy konkurs na to kto komu zrobi bardziej chamską akcję, bardziej go poniży i obrzuci błotem? I Wy chcecie mojego głosu? Dobrze że już za chwilę cisza wyborcza bo żal patrzeć na to co wyprawiacie. Chyba wszyscy się zapomnieliście drodzy kandydaci.
Lubię to! 1
żenua
żenuaBartek -19 października o 15:10
a ja nie zagłosuje na ludzi, którzy by osiągnąć cel nawet łamią prawo
Lubię to! 4
Bartek -
Bartek -Bartek -19 października o 15:36
Nie jestem z zadnego komitetu , w *** mam polityke itp . Tylko patrze obiektywnie na to co ludzie robią i w jakie ebajki wierzą. 
Lubię to! 8
od emerytów
od emerytów19 października o 10:23
widać, że burmistrz i jego ekipa robi wszystko, by się dostać... ale żeby takimi metodami? bardzo negatywnie odbieram tą kampanię i poczynania burmistrza, moim zdaniem nadużywanie władzy i stanowiska, by utrzymać się na stołku jest nie do zaakceptowania
Lubię to! 14
Maciuś
Maciuś19 października o 08:55
Widać, że Kowalczyk jest za sprawiedliwością i przestrzeganiem prawa. Nie może być tak że ktoś z racji zajmowanego stanowiska rości sobie prawo do wszystkiego, czasy królestwa gdzie decydowała jedna osoba o wszystkim minęły. Kult jednostki też okazał się zgubny patrząc na historię. Sugeruję troszkę z dystansem podejść do tego tematu, odłożyć emocje, a okaże się że KAŻDY zdrowo myślący mieszkaniec Jawora i Polski potwierdziłby zasadność dokonanego zgłoszenia.
Lubię to! 8
obserwator 21
obserwator 2119 października o 08:34
Pan Matkowski najpierw niech doniesie na siebie za wypowiedzi na swoich pracowników.
Lubię to! 11
Max
Maxobserwator 2119 października o 11:57
Matkowski niech sie zastanowi nad swoim zachowaniem .Krzywdzenia ludzi się nie zapomina .....
Lubię to! 11
bolo
boloMax19 października o 12:26
Tak się działa jak ma się opiekę polityczną, czuje się człowiek bezkarny
Lubię to! 8
Bartek -
Bartek -obserwator 2119 października o 13:17
Kiedyś był naprawdę porządym i wspaniałym człowiekiem...
chyba władza i pieniądze uderzyły do głowy
Lubię to! 6
kk
kk19 października o 08:02
Krótko mówiąc burmistrz nadużywa władzy wykorzystując swoje stanowisko i służbowe social media do prowadzenia kampanii i agitacji wyborczej na rzecz swojego komitetu wyborczego? Czy tylko to, czy jeszcze jakieś inne przekroczenie uprawnień lub niedopełnienie obowiązków miało miejsce?
Lubię to! 8
taka prawda
taka prawda18 października o 21:01
Patrząc na to z innej strony to jednak Bera nie jest w dobrej sytuacji. Otoczył się takimi ludźmi, którzy robią co chcą, a za wszystko on ponosi odpowiedzialność. Naraża się zwalniając wieloletnich pracowników na rzecz osób które ciągną kasę na "jego konto". Emil przemyśl czy warto robić miejsce swoim kosztem swojej własnej przyszłości.
Lubię to! 6
...
...taka prawda19 października o 08:07
facet dla kobiety potrafi zrobić wiele, gorzej gdy kobieta jest z facetem w jakimś celu, a gdy go osiągnie odchodzi do innego celu
Lubię to! 6
Sąd, Komisja i Eksmisja
Sąd, Komisja i Eksmisjataka prawda19 października o 09:46
no cóż, sam wybierał tych ludzi i powinien ponieść za to konsekwencje
Lubię to! 10
jaw
jaw18 października o 20:53
P. Matkowski prosze wystapic do policji kto to jest Bartek i załozyc mu i właścicielowi domeny sprawę w sądzie o zniesławienie
Lubię to! 3
emeryt
emeryt18 października o 18:01
Jak ktoś zajmuje się PR, a nie zna przepisów i nie wie co wolno, a co nie, to potem tak wychodzi. Nasza Pani Poseł też powinna reagować na jawne łamanie prawa. Chcemy normalności w tym mieście.
Lubię to! 20
Reklama
prawidłowa reakcja
prawidłowa reakcja18 października o 17:57
Prawidłowa reakcja, oby wszyscy tak reagowali, gdy łamane jest prawo. Jak się robi co się chce, to potem trzeba wziąć za to odpowiedzialność.
Lubię to! 16
Sebo
Seboprawidłowa reakcja19 października o 08:58
Dokładnie. Choć zastanawiam się po co wydawać pieniądze na kampanię skoro w grudniu ma odbyć się rozprawa dot. tego mobbingu i zgodnie z relacjami świadków jest to już tylko gra na czas, wyrok nie może być inny jak ... (choć to sąd decyduje) i żaden nawet świdnicki adwokat nic tu nie pomoże.
Lubię to! 7
rozmowy
rozmowySebo19 października o 13:32
pracownicy skarżą się na atmosferę w pracy, korzystają z lekarzy o pomocy psychologicznej, więc coś jest na rzeczy
Lubię to! 4
pracownicy
pracownicySebo19 października o 13:38
rozmawia się o pozwie zbiorowym
Lubię to! 6
Stachu
Stachu18 października o 17:50
Czego dotyczy to nadużycie?
Lubię to! 4
...
...Stachu18 października o 19:08
Żartujesz że pytasz...
Lubię to! 5
Piter
Piter18 października o 17:33
To jakichś ponury żart. Co to w ogóle za informacja? Złożyli zawiadomienie i co dalej? Jaka jest jego podstawa, szczegóły. Na parę dni przed wyborami, to wygląda mi na numer wyborczy.
Lubię to! 9
...
...Piter18 października o 19:09
Numer wyborczy to wyprawia Bera i spółka...
Lubię to! 9
info
infoPiter18 października o 19:25
to zapytaj w prokuraturze, czy to żart, czy prawda, z tego co słyszałem, o żartów tu nie ma
Lubię to! 10
Arnold
ArnoldPiter19 października o 08:59
To się okaże, a sprawa wydaje się bardzo rozwojowa, tylko trzeba lekko pogrzebać :)
Lubię to! 7
Sąd, Komisja i Eksmisja
Sąd, Komisja i EksmisjaPiter19 października o 09:49
To nie są żarty, tylko poważne oskarżenia za które idzie się do więzienia i to nie że bezpodstawne, są dowody, świadkowie, a to nie jedyna sprawa jaka jest prowadzona
Lubię to! 5
Hanna
Hanna18 października o 15:12
A ja się zastanawiam, gdzie Państwo wszyscy pracujecie, że w godzinach pracy zamiast wypełniać swoje obowiązki, to siedzicie w internecie i na okrągło mielicie od rana, te same tematy. To brak szacunku do wykonywanej pracy i naciąganie swojego pracodawcy, bo nie za to wam chyba płaci???
Lubię to! 10
Walc
WalcHanna18 października o 15:52
A skąd wiesz czy nie prowadzą własnej działalności, są na emeryturze, urlopie, itp.?
Lubię to! 27
Ania
AniaWalc18 października o 16:53
Może na zasiłku...a może mąż dobrze zarabia za granicą i siedzę w domu i nikt tu niczego nie mieli każdy ma prawo wypowiedzieć się na portalu ale nie ma obowiązku czytania
Lubię to! 6
krytyk
krytykWalc18 października o 17:33
na bezrobociu, na utrzymaniu żony...
Lubię to! 4
jak to w końcu jest?
jak to w końcu jest?Hanna18 października o 17:22
Hanna 15:12 to też czas pracy, przecież w urzędzie pracujesz do 15:30. Chyba że jak Cię Emil zatrudniał to inne godziny wyznaczył.
Lubię to! 17
Justa
Justa18 października o 14:47
Ja się czasami tak zastanawiam, kto temu Emilowi doradza, abo czy on na pewno wie, co jego ludzie wyprawiają? Niewiedza jednak nie zwalnia z odpowiedzialności.
Lubię to! 35
klon
klonJusta18 października o 15:31
Przecież rządzi pierwsza sekretarz Żmijewska a tatuś doradza i jeszcze kancelaria ze Świdnicy.
Lubię to! 25
chaos
chaosklon18 października o 17:23
i jeszcze pani Sozańska wydaje polecenia pracownikom
Lubię to! 8
pst
pstklon18 października o 17:53
od razu powiedz, że rządzą ludzie ze wspólnoty świdnickiej, nawet zastępcę burmistrza wymietli na korytarz
Lubię to! 16
Jaworzanka
JaworzankaJusta18 października o 16:01
Jak tak patrzę to nie wiem czy burmistrz jest świadomy tego co się dzieje.

Jeśli sprawy zakończą się wyrokiem błyskotliwa i rozpoczęta w młodym wieku kariera polityczna zamknie się bez powrotnie.
Osobny które doradzały nie poniosą odpowiedzialności, będą mogły gdzieś pracować dalej. Natomiast po wyroku może być problem ze znalezieniem pracy nawet jako przedstawiciel handlowy.
Lubię to! 15
suchy
suchy18 października o 14:14
Dlatego potrzebni są w radzie ludzie, którzy będą patrzyli na ręce każdemu burmistrzowi, czy to będzie Kowalczyk, Kucharzyk, czy Bera.
Lubię to! 16
nie dla dietetyków
nie dla dietetykówsuchy18 października o 14:45
W takim razie ja na ludzi z EB razem nie zagłosuję, bo oni nie reagują na to, co się dzieje w mieście, w urzędzie, w podległych jednostkach. Nie zagłosuję na ludzi, co idą po władzę dla kasy, diety, itp.
Lubię to! 26
nadużycie władzy
nadużycie władzy18 października o 14:08
Odpowiedzialność za nadużycie władzy publicznej. https://pk.gov.pl/wp-content/uploads/2013/12/85d8d908591a4bede1e372d893907416.pdf
Lubię to! 6
jaworzanin
jaworzanin18 października o 13:55
Słyszałem że Emil znowu gorzej się poczuł. Jak coś to pisz, podrzucę do Legnicy.
Lubię to! 11
Brawo!
Brawo!18 października o 13:51
W koncu ktoś zgłosił Emilianka za jego ekscesy! A i drodzy czytelnicy p.Kowalczyk nie sra pod siebie gdyż przedstawiciele nie oznacza Kowalczyk! Czytać ze zrozumieniem proponuje powtórzyć!!!!!
Lubię to! 7
KIXA
KIXABrawo!18 października o 14:11
Ale jak ma takich wyborców to dziękuję
Lubię to! 2
Dan
Dan18 października o 13:32
Czego konkretnie dotyczą zarzuty? Z artykułu nie wynika.
Lubię to! 8
Autora
AutoraDan18 października o 14:06
Bo to taki portal mocno moderowany
Lubię to! 3
Sąd, Komisja i Eksmisja
Sąd, Komisja i EksmisjaDan19 października o 09:52
Wystarczy przeczytać poprzednie artykuły...
Lubię to! 6
Reklama
Jaworzanin
Jaworzanin18 października o 13:27
Jedni zarzucają burmistrzowi, że się lansuje, że jest celebrytą. Drudzy, że nic nie zrobił dla Jawora. A ja mam pytanie. Co by zrobili inni gdyby przez te pare lat byli na stołku w urzędzie? To samo. Więc tak serio pytam o co chodzi? A wtedy było by ok? Nagonka wyborcza. Żenada.
Lubię to! 5
oh
ohJaworzanin18 października o 20:38
i tu się mylisz, widać nie wiesz jak mądrze można zarządzać gminą, zresztą ta ekipa też nie wie
Lubię to! 5
mów za siebie
mów za siebieJaworzanin18 października o 22:15
Może ty byś robił to samo...
Lubię to! 3
zdeterminowany
zdeterminowany18 października o 12:55
Przystanki komunikacji publicznej, służbowy facebook burmistrza miasta, zabytkowy mur kościelny... co jeszcze się wydarzy?
Lubię to! 16
mieszkaniec
mieszkaniec18 października o 12:51
Promowanie na służbowym profilu internetowym burmistrza miasta jawora kandydatów komitetu wyborczego obecnego burmistrza dla mnie osobiście jest już nie halo, bo tak naprawdę w ten sposób kandydaci ci otrzymują pewnego rodzaju korzyść osobistą, jakiej nie dostają kandydaci innych ugrupowań politycznych. Zwiększają się w ten sposób ich szanse na wygraną. Dla mnie to nie jest fair.
Lubię to! 18
nic
nicmieszkaniec18 października o 20:41
Robi to od dawna na oczach pani Poseł, Policji, Prokuratury, Sądu, itp.I poparcie kontrkandydata przez Ministra Sprawiedliwości też tu nic nie daje.
Lubię to! 6
taka prawda
taka prawdanic19 października o 16:28
na oczach wszystkich od dawna robi co chce, czuje się bezkarny, bo nikt nie reaguje
Lubię to! 4
takie prawo
takie prawo18 października o 12:20
Art. 231 kodeksu karnego wskazuje, że funkcjonariusz publiczny, który, przekraczając swoje uprawnienia (wykracza poza swoje uprawnienia służbowe, działa bez podstawy prawnej) lub nie dopełniając obowiązków (zaniechanie, nienależyte lub niedbałe wykonanie swoich obowiązków), działa na szkodę interesu publicznego lub prywatnego, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3. Jeżeli funkcjonariusz działa w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub osobistej, podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10 (np. łapówka, awans, stanowisko). Warto podkreślić, że chodzi zarówno o uzyskanie korzyści dla siebie, jak i dla innej osoby. Natomiast działanie nieumyślne i wyrządzenie istotnej szkody, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2. Funkcjonariusz poniesie odpowiedzialność nie tylko wtedy, gdy szkoda wystąpiła, ale również wówczas, gdy powstało realne jej zagrożenie.
Lubię to! 10
odp. kk
odp. kktakie prawo18 października o 18:14
Odpowiedzialność karana za niezawiadomienie o popełnieniu przestępstwa przez funkcjonariusza publicznego zasadza się na swoistym związku funkcjonalnym i treściowym przepisu art. 231 k.k. oraz przepisu art. 304 § 2 k.p.k. Ten pierwszy określa przy wykorzystaniu techniki kryminalizacji blankietowej znamiona przestępstwa nadużycia władzy publicznej, ten drugi statuuje prawny obowiązek denuncjacji, ciążący expressis verbis na instytucji państwowej i samorządowej. W piśmiennictwie z zakresu prawa procesowego powszechnie wskazuje się, że „niedopełnienie obowiązków wynikających z art. 304 § 2 k.p.k. może prowadzić do odpowiedzialności karnej osoby odpowiedzialnej na podstawie art. 231 § 1–3 k.k.”. Podstawą odpowiedzialności karnej jest w tym przypadku niedopełnienie powinności określonej w przepisie procesowym.
Lubię to! 3
czyny, nie słowa
czyny, nie słowa18 października o 12:14
Jedni narzekają, ale nic nie robią, by ten stan zmienić, a inni działają, i to mi się podoba. Stawiam na ludzi czynu. Jeżeli doszło do naruszenia prawa, to musi być reakcja społeczna i odpowiednich służb, bez względu na to, kogo to dotyczy.
Lubię to! 14
kk
kk18 października o 12:06
Rozdział XXIX Przestępstwa przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego
Art. 228. § 1. Kto, w związku z pełnieniem funkcji publicznej, przyjmuje korzyść majątkową lub osobistą albo jej obietnicę,podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
§ 2. W wypadku mniejszej wagi, sprawca podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
§ 3. Kto, w związku z pełnieniem funkcji publicznej, przyjmuje korzyść majątkową lub osobistą albo jej obietnicę za zachowanie stanowiące naruszenie przepisów prawa,podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.
§ 4. Karze określonej w § 3 podlega także ten, kto, w związku z pełnieniem funkcji publicznej, uzależnia wykonanie czynności służbowej od otrzymania korzyści majątkowej lub osobistej albo jej obietnicy lub takiej korzyści żąda.
§ 5. Kto, w związku z pełnieniem funkcji publicznej, przyjmuje korzyść majątkową znacznej wartości albo jej obietnicę,podlega karze pozbawienia wolności od lat 2 do 12.
Lubię to! 4
Era
Era18 października o 11:47
Jedno jest pewne. Jak zostanie burmistrzem ponownie to będzie często w szpitalu.
Lubię to! 16
Aga
Aga18 października o 11:22
Brawo! Każdy ma obowiązek przestrzegać prawa, burmistrz spod tego obowiązku nie jest wyłączony, a urząd to nie prywatna firma.
Lubię to! 13
123
12318 października o 10:54
I co teraz będziecie wstrzymywać?
Lubię to! 0
Ja
Ja18 października o 10:48
Trochę za późno się ogarneliście:(
Lubię to! 1
Sąd, Komisja i Eksmisja
Sąd, Komisja i EksmisjaJa19 października o 09:55
Racja, gdyby wcześniej to można by w trybie wyborczym do sądu podać.
Lubię to! 1
Reklama
Werasl
Werasl18 października o 10:30
Napiszcie czego dokładnie dotyczy to zawiadomienie.
Lubię to! 0
internauta
internauta18 października o 10:28
Profil na Facebooku Burmistrza Miasta Jawora jest największą tubą propagandową na Dolnym Śląsku. Tam co drugi post ma charakter wyborczy, albo konwencja albo radni promowani i fotografowani. To skandal - u nikogo, ani w Strzegomiu, Świdnicy, Legnicy, Wałbrzychu tak nie jest. Zamiast informować o wydarzeniach, ważnych sprawach dla Jaworzan, to okazuje się że jest to narzędzie wpajania ludziom bajek jak to będzie gdy osiągniemy władzę absolutną.
Lubię to! 11
umiar
umiarinternauta18 października o 12:45
To prawda, mi też to się nie podoba, że za pośrednictwem służbowego facebooku burmistrza miasta tak naprawdę prowadzona jest kampania i agitacja wyborcza na komitet burmistrza. A jak już zobaczyłem na konwencji wyborczej ludzi z promocji i panią sekretarz, to już mnie wprost zamurowało. I nie jestem odosobniony w tych swoich spostrzeżeniach. Jakaś granica w tym wszystkim powinna być.
Lubię to! 13
Jaws
Jaws18 października o 10:23
Tak robią tylko Ci co boją się przegranej....
Bardzo nie czysta walka.
Żałosne
Życzę powodzenia
Ludzie zdecydują już w niedzielę
Lubię to! 12
skandal
skandalJaws18 października o 12:39
człowieku, nieczysto grają ci, co łamią prawo, aby się dostać
Lubię to! 28
mieszkaniec
mieszkaniec18 października o 09:48
Nareszcie~!!! Nareszcie ktoś zareagował na to, co się dzieje. Brak reakcji na nieprawidłowe działanie jest milczącym przyzwoleniem. Ja chce w moim mieście czuć się bezpiecznie i będę głosował na ludzi, którzy postępują zgodnie z prawem.
Lubię to! 36
Zdrowia życzę
Zdrowia życzę18 października o 08:37
Panie Bera, tak gorącej kampanii jeszcze pan nie miał. Gorąca jesień powoduje niemały zawrót głowy. Znowu będzie ucieczka na oddział neurologiczny w Legnicy?
Lubię to! 59
pielęgniarka
pielęgniarka Zdrowia życzę18 października o 11:33
Ilość złośliwości związanego ze zdrowiem Burmistrza to jakieś żarty, lepiej patrzeć na siebie, bo żartując i docinając komuś z powodu zdrowia samemu można jeszcze szybciej znaleźć się w szpitalu. A karma wraca i życzliwe komentarze wrócą ze zdwojoną siłą, życzę powodzenia.
Lubię to! 2
Bartek -
Bartek -pielęgniarka 19 października o 00:20
On nie jest ,ani nie był chory :) po prostu uciekł od odpowiedzialności ...na szczęscie tylko ja jakiś czas :)
Lubię to! 3
pracownik
pracownikpielęgniarka 19 października o 07:58
Pani pielęgniarko kochana, skoro mowa o karmie, to proszę podpytać pracowników, ulu wylądowało na chorobowym i w Poradni Zdrowia Psychicznego przez wprowadzony sposób "zarządzania" i wprowadzoną atmosferę w pracy.
Lubię to! 8
Wyborca
Wyborcapielęgniarka 19 października o 10:21
Już ozdrowiał, biega po ulicach rozdając propagandowy Kurier, a na konwencji EB tryskał zdrowiem. Symulant :/
Lubię to! 3

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


Więcej wiadomości

Reklama
Ostatnie opinie
Reklama

 

jawor24h.pl

Największy portal informacyjny w powiecie jaworskim. Znajdziesz tutaj najświeższe informacje, zdjęcia oraz filmy z Jawora i okolic.