Środa, 24.04.2024 449

 

Pliki cookies 09:47
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama

Wyrok w sprawie Ewy Uciurkiewicz

Sąd Rejonowy w Legnicy Wydział IV Pracy i Ubezpieczeń Społecznych wydał wyrok w I instancji po rozpoznaniu w dniu 15 maja 2019 r. sprawy z powództwa Ewy Uciurkiewicz przeciwko Urzędowi Miejskiemu w Jaworze o odszkodowanie.

© jawor24h.pl

Sąd Rejonowy w Legnicy Wydział IV Pracy i Ubezpieczeń Społecznych po rozpoznaniu w dniu 15 maja 2019 r. sprawy z powództwa Ewy Uciurkiewicz przeciwko Urzędowi Miejskiemu w Jaworze o odszkodowanie, zasądził od Urzędu Miejskiego w Jaworze na rzecz Ewy Uciurkiewicz kwotę 24 720 zł brutto tytułem odszkodowania w związku z wypowiedzeniem umowy o pracę z naruszeniem przepisów oraz na rzecz Skarbu Państwa (Sąd Rejonowy w Legnicy) kwotę 1.236 zł tytułem zwrotu kosztów sądowych. Ponadto sąd wyrokowi w punkcie I nadał rygor natychmiastowej wykonalności do kwoty 8 240 zł brutto.

Przypomnijmy również, że w innej sprawie 15 stycznia 2018 r. Sąd Rejonowy w Legnicy przywrócił Ewę Uciurkiewicz do pracy w Urzędzie Miejskim w Jaworze na dotychczasowych warunkach pracy i płacy. Ponadto zasądził Urzędowi Miejskiemu w Jaworze zwrot kosztów zastępstwa procesowego na rzecz powódki oraz koszty sądowe na rzecz Skarbu Państwa.

Od tego wyroku Urząd Miejski w Jaworze wniósł apelację, która została oddalona przez Sąd Okręgowy w Legnicy na rozprawie 12 kwietnia 2018 r. Ponadto zasądzono od strony pozwanej na rzecz powódki zwrot kosztów zastępstwa procesowego w postępowaniu apelacyjnym.

Komentarze (167)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

janosik23
janosik239 lipca 2019 o 17:57
A czy to prawda, że radny Pawlinow ma byc dyrektorem szkoły podst. nr 2? 
1 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
niezależny obserwator
niezależny obserwatorjanosik2313 lipca 2019 o 10:20
idze śladem posłanki Witek, tyko drugą stroną.
4 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 2
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Antoni
Antonijanosik2312 lipca 2019 o 12:07
ju z dawno mówili że Pawlinom będzie dyrektorem szkoły Nr 2 .Tylko pytanie czy on się na tego dyrektora nadaje?
3 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Antonina
AntoninaAntoni14 lipca 2019 o 10:11
W Polsce nie trzeba się nadawać, jedni są od roboty a drudzy od brania dużej kasy. BMW wiecznie żywe. 
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Tak
Takjanosik2311 lipca 2019 o 13:35
Z takimi plecami jakie ma, to pewne. Pewnie już jest tylko formalności załatwią i będzie.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Autor
Autor8 lipca 2019 o 15:01
W lipcu sprawa karna ale kiedy??
pytam bo nie wiem co zanieść choremu do szpitala
5 Lubię to: 4
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ania
AniaAutor9 lipca 2019 o 20:36
Tuż tuż
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Petent
Petent3 lipca 2019 o 19:56
A ja jestem ciekawy, dlaczego nie ogłoszono naboru na stanowisko sekretarza w Starostwie. Dotychczasowa pani sekretarz przeszła na emeryturę, a na bip-ie dalej widnieje jej nazwisko. Czyżby znowu szykował się szybki awans bez konkursu, jak na naczelnika wydziału organizacyjnego? Oby tylko tym razem trafniej wybrano, wg jasnych zasad.
2 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Petent II
Petent IIPetent29 listopada 2020 o 14:45

To wtedy to był "mały pikuś", teraz to sie dzieje...

0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
...
...Petent3 lipca 2019 o 23:11
oj Aga, wyluzuj, znajdź sobie kogoś
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworek
jaworek3 lipca 2019 o 18:23
nigdy nic z kulturą !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! obce słowa: dzień dobry, proszę , dziękuję 
- ot cała prawda 
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
alina
alina1 lipca 2019 o 19:50
procedury, prodedury a może by tak sprawdzić kompetencje pani dyrektor ....czy kiedyś pracowała w kulturze  ??? wg mnie nigdy 
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ot co
ot coalina2 lipca 2019 o 12:23
Tym bardziej jak się znalazła na tym publicznym stanowisku?
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
max 1 rok
max 1 rok28 czerwca 2019 o 15:39
Dz.U.2018.0.1983 t.j. - Ustawa z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej
Art. 16a. Powierzenie zarządzania instytucją kultury. Do czasu powołania dyrektora wyłonionego w trybie przepisów art. 15 powoływanie i odwoływanie dyrektora instytucji kultury lubart. 16 konkurs na stanowisko dyrektora instytucji kultury albo do czasu powierzenia zarządzania instytucją kultury osobie fizycznej lub prawnej w trybie przepisów art. 15a powierzenie zarządzania instytucją kultury organizator może powierzyć pełnienie obowiązków dyrektora wyznaczonej osobie na okres nie dłuższy niż do końca sezonu artystycznego następującego po sezonie, w trakcie którego dyrektor został odwołany albo akt jego powołania wygasł – w przypadku instytucji artystycznej oraz na okres nie dłuższy niż rok – w przypadku instytucji kultury innej niż instytucja artystyczna.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ciekawski
Ciekawski28 czerwca 2019 o 14:20
A tak w ogóle to zgodnie z przepisami już dawno powinien być konkurs na stanowisko dyrektora JOKu, ktos cos wie? Od kilku lat obecna pani ma p.o. A powinno to trwać około 3 miesiące.
 
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzaninCiekawski29 czerwca 2019 o 10:27
I CO Z TEGO? KTO DO TEJ PORY COKOLWIEK ZROBIŁ, JAK BYŁY DZIAŁANIA NIEZGODNE Z PRAWEM? NIE LICZ NA  NASZYCH RADNYCH BEZRADNYCH DIETETYKÓW. COŚ NIE SŁYCHAĆ O PODEJMOWANYCH PRZEZ NICH DZIAŁANIACH ZMIERZAJĄCYCH DO WYEGZEKWOWANIA PRAWA. WYMIEŃ CHOĆ JEDNO ZŁOŻONE PRZEZ NICH ZAWIADOMIENIE DO ODPOWIEDNICH ORGANÓW. 
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
PO
POCiekawski28 czerwca 2019 o 15:35
"Pełniący obowiązki dyrektora instytucji kultury
Małgorzata Regulska-Cieślak        13 lutego 2019  
 
Stanowisko „pełniący obowiązki dyrektora”, lub po prostu „p.o. dyrektora” jest dosyć często spotykane. O ile w sektorze prywatnym zasadniczo nie jest uregulowane przepisami powszechnie obowiązującymi, o tyle w sektorze publicznym już tak nie jest. Ponieważ ostatnio kilkukrotnie zetknęłam się z przypadkiem gdy w instytucji kultury funkcjonowało stanowisko „p.o. dyrektora” dziś artykuł będzie poświęcony temu zagadnieniu.

P.O. dyrektora instytucji kultury – przepisy powszechnie obowiązujące
Zgodnie z art. 16a ustawy z 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz.U.2018.1983 t.j. z dnia 2018.10.16):
  • do czasu powołania dyrektora wyłonionego w trybie przepisów art. 15 lub art. 16 albo
  • do czasu powierzenia zarządzania instytucją kultury osobie fizycznej lub prawnej w trybie przepisów art. 15a
organizator może powierzyć pełnienie obowiązków dyrektora wyznaczonej osobie na okres nie dłuższy niż do końca sezonu artystycznego następującego po sezonie, w trakcie którego dyrektor został odwołany albo akt jego powołania wygasł – w przypadku instytucji artystycznej oraz na okres nie dłuższy niż rok – w przypadku instytucji kultury innej niż instytucja artystyczna.
Praktyka rynkowa, czyli gdzie tkwi błąd?
Praktyka rynkowa pokazuje, że nierzadką sytuacją jest gdy osoba, która jest faktycznie dyrektorem instytucji kultury przez jakiś czas nie może zasiadać na tym stanowisku, gdyż pełni czasowo inne funkcje w innych strukturach (często w strukturach samorządowych) i wówczas organizator instytucji kultury wybiera „p.o.”
P.O. dyrektora instytucji kultury – co na orzecznictwo?
Na tle cytowanego wyżej przepisu wypowiedziały się już sądy.  W wyroku z dnia 10 kwietnia 2018 r. Naczelny Sąd Administracyjny (sygn. akt II OSK 137/18) stwierdził, że „Artykuł 16a ustawy z 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej wyznacza przesłankę dopuszczalności zastosowania trybu powierzenia pełnienia obowiązków dyrektora wyznaczonej osobie. Jest to tryb nadzwyczajny, co wynika z reguły obowiązku organizatora zastosowania trybu uregulowanego w art. 15 lub art. 16 ustawy z 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej. Zastosowanie tego trybu jest dopuszczalne jeżeli stanowisko dyrektora instytucji kultury nie jest obsadzone. Zasadnie w zaskarżonym wyroku Sąd wywiódł, że zastosowanie tego trybu może mieć miejsce tylko gdy doszło do skutecznego odwołania dyrektora instytucji kultury.”
Natomiast w wyroku z dnia 4 października 2017 r. (sygn. akt IV SA/Wr 364/17) Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie stwierdził, że „Regulacja zawarta w art. 16a ustawy z 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej oznacza, że powierzenie przez organizatora pełnienia obowiązków dyrektora wyznaczonej osobie może nastąpić, gdy dyrektor wcześniej został odwołany, bądź akt o jego powołaniu wygasł. Istotne przy tym jest także i to, że w świetle tego artykułu ustawy, nawet zaistnienie skutecznego wcześniejszego odwołania dyrektora, nie obliguje automatycznie organizatora do powierzania pełnienia obowiązków dyrektora wyznaczonej osobie.”
Kiedy można ustanowić pełniącego obowiązki dyrektora instytucji kultury
Powołany artykuł 16a wyznacza przesłankę dopuszczalności zastosowania trybu powierzenia pełnienia obowiązków dyrektora wyznaczonej osobie. Jest to tryb nadzwyczajny, co wynika z reguły obowiązku organizatora zastosowania trybu uregulowanego w art. 15 lub 16 ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, trybu tego nie można sobie dowolnie modyfikować. Zastosowanie tego trybu jest dopuszczalne, jeżeli stanowisko dyrektora instytucji kultury nie jest obsadzone. Jego zastosowanie może mieć miejsce gdy doszło do skutecznego odwołania dyrektora instytucji kultury (por. wyrok NSA z dnia 10 kwietnia 2018 r., II OSK 137/18, (w:) CBOSA), lub tez gdy jego akt powołania wygasł.
Jakie konsekwencje?
Konsekwencje nieprawidłowego stosowania „p.o.” dyrektora instytucji kultury są doniosłe. Konsekwencją może być nieważność aktu powołania takiej osoby przez to czynności prawne podejmowane będą przez taką osobę z oczywistą wadą prawną."
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Sceptyk
SceptykPO30 czerwca 2019 o 18:03
A pani Leonowicz to Ile Lat byla p. o.  Dyrektora,  przypomnij mądralo? 
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
widz
widzSceptyk3 lipca 2019 o 10:04
lepiej przyjrzyj się dobrze jak działa teraz obecna po dyrektora , ja widzę to bardzo kiepsko .
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
obserwator
obserwatorSceptyk3 lipca 2019 o 10:02
Pani Leonowicz była super dyrektorem , bardzo dobrym gospodarzem , dbała o wszystko, pozyskiwała środki skąd tylko się dało i nie był JOK na minusie ,  a teraz   za  p.o dyrektora czy JOK nie jest na minusie ?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
?
?obserwator5 lipca 2019 o 15:40
To dlaczego zrezygnowała z dyrektora JOK i wróciła na przedszkolaków do przedszkola?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Sceptyk
Sceptykobserwator3 lipca 2019 o 23:38
Dom weselny urzadzila z ECMENa,  ot I cała jej gospodarność! 
2 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 2
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin
JaworzaninSceptyk3 lipca 2019 o 07:46
Pani Leonowicz była dyrektorem ,a nie  pełniącym obowiązki . A jeszcze należy zaznaczyć,że bardzo gospodarnym. Wiedziała jak wypracowywać środki .
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
UPS
UPSJaworzanin3 lipca 2019 o 23:50
TAK BYŁA DOBRA, ŻE Z WŁASNEJ WOLI ZREZYGNOWAŁA ZE STANOWISKA
2 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Aąaa
AąaaUPS6 lipca 2019 o 00:06
Co za plota
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
?
?Aąaa8 lipca 2019 o 14:42
Jak to plotka? To nie zrezygnowała sama? Została zwolniona?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
POlityka
POlityka24 czerwca 2019 o 19:01
Tak się dzieje, gdy się myli rządzenie z zarządzaniem.Tak się dzieje, gdy się myli rządzenie z zarządzaniem.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Księciunio
Księciunio22 czerwca 2019 o 09:13
Burmistrz tworzy na siłę Księstwo Świdncko-Jaworskie. Dobrze się przy tym bawi. Tylko my za to płacimy.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzanin21 czerwca 2019 o 09:43
Ile to już burmistrz zatrudnil w Jaworze ludzi powiaząnych za świdnicką wspólnotą? Dlaczego burmistrz zamiast awansowac i zatrudniac jaworzan-wieloletnich doświadczonych pracowników, to zatrudnia ludzi z powiatu świdnickiego, jak np p.Marzenę Korona-Kruk, która bez powodzenia kandydowała ze Wspólnoty Samorządowej Ziemi Świdnickiej, w której zarządzie jest p.Gruntkowska (obslugujaca obecnie nasza gmine i jednostki) i p.Markiewicz (ojciec p. Żmijewskiej)?
11 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Krysia
Krysiajaworzanin24 czerwca 2019 o 16:46
Do naboru stanął też jaworzanin, wieloletni, doświadczony i wykwalifikowany pracownik urzędu, ale zatrudnienie dostała p. Marzena z powiatu świdnickiego, z relacji na FB bliskka znajoma p. Moniki (razem spędzają święta i wolny czas). Pytanie, czy pani Monika z tego względu wyłączyła się z prac komicji konkursowej, czy uczestniczyła w wyborze pani Marzeny? 
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
nepotyn
nepotynjaworzanin24 czerwca 2019 o 16:40
Może by tak radni się dowiedzieli i nam to wyjaśnili?
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
EBaśnie
EBaśnienepotyn11 lipca 2019 o 13:37
Jacy? BezRadni obecnego władcy skwerków? Oni tylko przytakują bo boją się stracić ciepłe posadki za tłuste pencje z naszych miejskich pieniędzy.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Monia
Monia18 czerwca 2019 o 22:23
Jak sobie wybraliście, tak macie. W mieście rządzi PO z SLD, zwalnianie jaworzan, procesy sądowe, postępowania prokuratorskie, zatrudnianie ludzi z innych powiatów, podwyżki podatków, kosztów ogrzewania, wody i ścieków, śmieci. Wysokie pensje i nagrody dla swoich plus ogólne "rozdawnictwo", igrzyka i PR przecież trzeba z czegoś opłacić.  W pierwszej kadencji prawie żadnych inwestycji, 4-letnie dochody mozna nazwać, że "przejedzone", a teraz nie ma z czego robic inwestycji, to trzeba było zaciągnąc kredyty z odsetkami, które spłacacie w podwyższonych daninach publicznych (podatkach od nieruchomości, cenach za wodę i ścieki, opłatach za śmieci i ciepło). 
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
The best
The bestMonia21 czerwca 2019 o 09:15
Tak świetne rządy są w gminie, że aż Prokuratura Okregowa prowadzi postępowanie.
7 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
kryteria
kryteriaMonia19 czerwca 2019 o 16:10
Trzeba by sprawdzić, wg jakich kryteriów rozdzialane sa środki na stowarzyszenia i imprezy z promocji.
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Anka
Ankakryteria24 czerwca 2019 o 10:31
Wg jakich kryteriów gmina rozdziela śroski?
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
rozdawanie
rozdawanie kryteria21 czerwca 2019 o 17:51
Prokuratura Okręgowa w Legnicy sprawadza wydatki na sport z promocji gminy w polkowickim magistracie. A jak wygladają olbrzymie wydatki z promocji gminy w Jaworze? Wg jakich kryteriów rozdzielane i rozdawane były środki publiczne?
6 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
NGO
NGOkryteria21 czerwca 2019 o 09:23
To prawda, czy jest jakiś regulamin z kryteriami podziału, czy wg uznania i po znajomości rozdawane są publiczne środki?
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
andrzej
andrzejMonia19 czerwca 2019 o 15:29
za to w powiecie rzadzi PIS. Drogi świetnie utrzymane, rozwiązano w końcu problem (stworzony przez starostwo!!!)  skrzyżowania Piastowska- Szpitalna. Są nowe ronda na skrzyżowaniu Kuziennicza- Słowackiego i Narutowicza- Kuziennicza. Pracownicy  tak dobrze zarabiają , że aż sami się zwalniają. Panuje w pracy miła atmosfera i nikt nie donosi. I najważniejsze, pracują tylko sami jaworzanie!
14 Lubię to: 8
Super: 1
Ha ha: 5
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
też jaworzanin
też jaworzanin18 czerwca 2019 o 17:11
Szukanie na siłę sensacji tam, gdzie ich nie ma jest typowym sposobem na odwrócenie uwagi od problemu-bezzasadnego i niezgodnego z prawem zwolnienia dokonywanego przez burmistrza. Miejmy nadzieję, że i naborom w urzędzie ktoś się przyglądnie-np. jak i dlaczego zamiast jaworzan zatrudnienie znalazło tyle osób z powiatu świdnickiego, które w jakiś sposób powiązane są ze świdnicką wspólnotą, z której bądź same kandydowały, bądź kandydowali członkowie ich rodzin. Dlaczego np. nie jest publikowana lista osób, które złożyły ofertę i spełniały wymagania? Byli wśród nich jaworzanie, kto zasiadał w komisjach konkursowych, jakie kandydaci mieli kwalifikacje i doświadczenie i dlaczego wybrano akurat osoby z powiatu świdnickiego. Czekamy na informacje.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzanin17 czerwca 2019 o 11:49
historia napisała już dalszą część pracy Pani Uciurkiewicz , tym razem w Starostwie. Może wiec warto napisać, dlaczego przyjeto i na jakich warunkach płacowych do starostwa  Panią Uciurkiwewicz? Kto o to zabiegał (zabiegała)?  I jakie skutki to przyniosło? Wiem ,że bedzie trudno, ale to się komentującym na jawor 24h należy.
24 Lubię to: 19
Super: 2
Ha ha: 2
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Petent II
Petent IIjaworzanin29 listopada 2020 o 14:54

Ludzie są źle traktowani i bez powodu usuwani wg "ich" oceny.

0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
baca
bacajaworzanin18 czerwca 2019 o 10:07
Ogłoszono nabór i wygrała. Trzeba było kandydować, nabór był otwarty.
11 Lubię to: 6
Super: 1
Ha ha: 4
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ewa
Ewabaca20 czerwca 2019 o 13:22
Przestań wprowadzać ludzi w błąd. Nabór na naczelnika wydziału organizacyjnego nie był ogłoszony. Pani EU została naczelnikiem, pytanie więc według jakich kryteriów  oceny.  Bo rozumiem, że wśród wieloletnich, doświadczonych  pracowników  Starostwa nie można było  wybrać?  Ta jest wtedy kiedy kryteria są polityczne, a nie merytoryczne. Też ktoś powinien się przyjrzeć temu  zbyt szybkiemu "awansowi".
9 Lubię to: 6
Super: 1
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
prorok
prorokEwa21 czerwca 2019 o 11:13
Oj Ewela, dostałas polityczny stołek, to go pilnuj, żeby Ci go Aga nie odebrała. Lepiej przyglądnij sie dokumentacji naborów w urzędzie, bo o wielu sprawach może nawet nie zdajesz sobie sprawy, albo "sprzedawano" Ci różne e-bajki.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ala
AlaEwa21 czerwca 2019 o 09:08
W powiecie nie ma czystek kadrowych, wieloletni pracownicy awansują na wyższe stanowiska, podnoszone są pensje do godziwych. I znów Ci nie wyszedł hejt.
6 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Ewa
EwaAla23 czerwca 2019 o 20:35
Ale slogany głosisz, jak dawniej na zjeździe Komitetu Centralnego. Masz w tym jakiś prywatny interes, czy ktoś Ci kazał? Chyba nie wiesz co to jest hejt . Stwierdzenie faktu, że konkursu nie było i wybrano osobę, która bardzo krótko pracowała w Starostwie, z pominięciem wieloletnich pracownikównie jest hejtem, ale smutną rzeczywistością. Wszystko to prawda, ale chyba Cię w oczy kole.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Bajkopisarz
BajkopisarzEwa24 czerwca 2019 o 18:28
Wskaż gdzie jest ogłoszenie o naborze na stanowisko naczelnika wydziału organizacyjnego Starostwa. I przestań wciskać ludziom kit.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ala
AlaEwa24 czerwca 2019 o 09:28
Hejtem jest głoszenie nieprawdy, a nieprawdą jest, że konkursu nie było i wybrano kogoś z pominięciem naboru. Starsz się wprowadzić ludzi w błąd albo z niewiedzy, albo z premedytacją.
3 Lubię to: 2
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Smurfetka
SmurfetkaAla23 czerwca 2019 o 20:20
Gdyby awansowano wieloletnich pracowników, to nie byłoby na stanowisku pani EU i pana AK. Bardzo to jest niesprawiedliwe, że wszystko się bierze pod uwagę, tylko nie to co należy (czyli doświadczenie i staż pracy u danego pracodawcy). To czyją/czyim ktoś jest koleżanką /kolegą w tych czasach jest niestety najważniejsze, a nie kompetencje.
3 Lubię to: 2
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
praca
pracaSmurfetka24 czerwca 2019 o 10:36
"Smurfetka" Weź się w końcu do pracy. System wyświetkla, że cały czas wisisz w necie i potem się dziwisz, że nigdzie nie zaszłaś. Ja na miejscu Twojego pracodawcy już dawno bym Cię wylał z roboty.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Gargamel
Gargamelpraca3 lipca 2019 o 19:47
System wyświetla, że Smurfetka pisze wieczorem, natomiast ty rano. To raczej ciebie powinien wylać pracodawca, bo jesteś w pracy. Widać Smurfetka pisze prawdę, że się tak wkurzasz.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
robot
robotGargamel3 lipca 2019 o 23:09
Ty natomiast śledisz wpisy rano a odpisujesz wieczorem. Pracodawca dawno powinien pozbyć się Ciebie
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Bogusia
BogusiaSmurfetka24 czerwca 2019 o 09:38
Dawno skończyły awanse z zasiedzenia. Dzisiaj trzeba jeszcze coś od siebie dać-podnosić kwalifikacje, zdobywać odpowiednie kompetencje, itp. Czasy PRL-u minęły, gdzie liczyło sie tylko BMW (bierny, mierny, ale wierny).
4 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
znawca życia
znawca życiaBogusia24 czerwca 2019 o 11:00
W tym jaworskim pierdziszewie możesz mieć nawet dwa doktoraty, znać biegle 3 języki obce oraz posiadać uprawnienia do sterowania promem kosmicznym a i tak wygrywa konkurs zazwyczaj ta osoba co ma go wygrać. Tutaj nawet sprzątaczką się zostaje z polecenia. Czasy PRL-u się nie skończyły, zejdź kobieto na ziemię. Teraz jest PRL bis. Im wyższe stanowisko tym większy "specjalista" nierzadko bez pojęcia tam zasiada. Tacy potrafią tylko wymagać od innych, mobbingować szeregowych pracowników i brać za to niemałą kasę oraz sowite premie. To jest zarządzanie po polsku. Niestety potem ten kraj wygląda jak wygląda. Legenda głosi, że kiedyś zapanuje tu normalność bo na chwilę obecną mamy dziki kapitalizm i bezpłacie.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
znajomy znajomego
znajomy znajomegoznawca życia24 czerwca 2019 o 13:43
znawca życia widać zapoznał się z orzecznictwem Sądu i wyrokami, jakie zapadają za tej kadencji
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
yaho
yahoznawca życia24 czerwca 2019 o 13:41
wypisz wymaluj gminne klimaty
3 Lubię to: 2
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bez komentarza
bez komentarzaSmurfetka24 czerwca 2019 o 09:30
jak zwykle gadasz głupoty, ogarnij się
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Bajkopisarz
BajkopisarzAla21 czerwca 2019 o 20:01
Bzdury gadasz. To dlaczego nikt z wydziału nie został naczelnikiem, tylko najmądrzejsza Ewa U.?
4 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ala
AlaBajkopisarz24 czerwca 2019 o 09:34
Widać miała największe kompetencje. Wysil się trochę, zadbaj o swoje kompetencje, to może i Ciebie ktoś kiedyś doceni.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ewela
EwelaEwa21 czerwca 2019 o 09:02
I znów mącisz, nie znając się. Akurat za tej kadencji awansowano wieloletnich pracowników-mieszkańców naszego powiatu na kierownicze stanowiska. 
5 Lubię to: 2
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 2
Lubię to! Udostępnij
Ciekawski
CiekawskiEwela23 czerwca 2019 o 20:24
To wymień proszę kogo, bo naród jest ciekawy i pracownicy, którzy odeszli również😉
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
obejdziesz się
obejdziesz sięCiekawski24 czerwca 2019 o 09:29
szkoda czasu na Ciebie, szukaj sensacji w ratuszu
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
X.
X.obejdziesz się24 czerwca 2019 o 18:30
No widzisz, jakoś trudno wymienić. 
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
dronek
dronekbaca18 czerwca 2019 o 15:13
ha, ha , ha  a kiedy był ten nabór na naczelnika?
wygrała a i owszem ,ale w naborze na inspektora             w wydziale
13 Lubię to: 10
Super: 1
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Słonko przygrzo
Słonko przygrzodronek21 czerwca 2019 o 09:18
A kiedy był nabór na inspektora? Znów Ci się coś pomieszało.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
 no słonko
no słonkoSłonko przygrzo24 czerwca 2019 o 09:34
dokładnie nabór był  do 16.10. 2018 r.  dokładnie stanowisko ds. organizacyjnych i zamówień bublicznych
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
system
system no słonko24 czerwca 2019 o 10:37
A Ty dalej siedzisz w necie, zamiast pracować?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Aga
Aga no słonko24 czerwca 2019 o 10:30
a gdzie widzisz nabór na inspektora?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
leming
lemingdronek18 czerwca 2019 o 15:40
Widać, że się nie znasz, ale za to chętnie zabierasz głos w każdej dyskusji.
6 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
nie to obiecywał
nie to obiecywał17 czerwca 2019 o 10:46
Procesy sądowe, podwyżki podatków, cen wody, opłat za śmieci , droższe ciepło.
11 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 1
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Bez komentarza
Bez komentarzanie to obiecywał21 czerwca 2019 o 09:24
Rządzi PO z SLD
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
taka prawda
taka prawda17 czerwca 2019 o 10:45
Jaworski burmistrz zwalnia swoich mieszkańców i zatrudnia ludzi z innych powiatów.  Ile to już ludzi zostało za jego kadencji zatrudnionych z powiatu świdnickiego, z którego pochodzi obecna sekretarz i obsługująca burmistrza kancelaria prawna?
11 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
urzędas
urzędastaka prawda21 czerwca 2019 o 11:15
A konkretnie ludzi powiązanych z jedną samorządową wsolnotą świdnicką plus zlecenia do Strzegomia i Świdnicy.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ania
Aniaurzędas21 czerwca 2019 o 19:06
Ile zleceń "poszło" z promocji plus JOK i Muzeum? Na jaką kwotę? Może radni by się tym zainteresowali oraz tym, wg jakich kryteriów rozdawane są publiczne pieniądze z promocjii, na sport, dla organizacji pozarządowych, itp.?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jak jest?
Jak jest?17 czerwca 2019 o 09:41
Czy w tym kraju każdy tak sobie może w nieskończoność bezprawnie zwalniać bez osobistej odpowiedzialności za podejmowane decyzje? Przecież jeśli wszytkie koszty złych decyzji 1 osoby (koszty wynagrodzeń, odszkodowań, zastępstwa procesowego i sądowe) finansowane są nie z własnej kieszeni, a z publicznych pieniędzy, to jaki może być hamulec dla osób zarządzających publicznymi instytucjami przed podejmowaniem nieprawidłowych decyzji?
11 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
odpowiada osoba
odpowiada osobaJak jest?17 czerwca 2019 o 14:09
Art. 231 Kodeksu karnego-Nadużycie uprawnień przez funkcjonariusza publicznego. § 1. Funkcjonariusz publiczny, który, przekraczając swoje uprawnienia lub nie dopełniając obowiązków, działa na szkodę interesu publicznego lub prywatnego, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
8 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
personalnie
personalnieodpowiada osoba18 czerwca 2019 o 10:13
zawsze odpowiada osoba, bo za każdą decyzją stoi jakas osoba/osoby
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kk
kk17 czerwca 2019 o 09:16
Może by tak portal dotarł do informacji, co ze sprawą karną? Na jakim etapie jest postępowanie? Jest jakieś info z prokuratury?
11 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Tak nie można!
Tak nie można!17 czerwca 2019 o 08:32
Kodeks karny w art. 218 wspomina o złośliwym lub uporczywym naruszaniu praw pracownika. Przez złośliwość rozumie się szczególne, wyjątkowe nastawienie związane z dążeniem do wyrządzenia pracownikowi określonej dolegliwości czy szkody. Pracodawca będzie więc uznany za złośliwego w sytuacji, gdy wbrew oczywistemu obowiązkowi prawnemu załatwia sprawę na niekorzyść pracownika w okolicznościach, z których wynika, że odgrywa tu rolę nie obiektywna ocena, lecz jego subiektywne, negatywne uprzedzenie, nastawienie do podwładnego. Z kolei przez uporczywość rozumie się wielokrotność lub długotrwałość naruszania praw pracownika. Jeżeli więc pracodawca z reguły lub wielokrotnie mimo sprzeciwów pracownika odmawia jego żądaniu, choć jest ono uzasadnione, to mamy do czynienia z uporczywością, która świadczyć może także o złej woli sprawcy.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
pod dywan
pod dywan17 czerwca 2019 o 07:37
Może radnym ktoś naopowiadał bajek o "złych" pracownikach i "dobrym królu"?
10 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
XD
XD16 czerwca 2019 o 23:35
Mnie tylko zastanawia dlaczego tak sie dzieje że za rządów obecnego burmistrza tyle osób dobrowolnie odeszło z urzędu? Szkoda tylko że Panu burmistrzowi to nie dało do myślenia.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
konkret
konkretXD17 czerwca 2019 o 18:11
stara zasada mówi pracownik mierny ale wierny, tak też jest .przy takim podejściu pilnujcie swoich spraw!!!!!!!!!!!!!!
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
konkretnie
konkretnieXD17 czerwca 2019 o 09:27
dodaj, że niektóre z płaczem
6 Lubię to: 5
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
emeryt z Jawora
emeryt z Jawora16 czerwca 2019 o 19:56
Sporo "kosztuje" nas ten burmistrz i jego "drużyna". Pozatrudniał ludzi z powiatu świdnickiego, podniesł nam ceny wody i ścieków ( https://jawor24h.pl/film-podwyzszyli-ceny-za-wode-i-scieki,9216,a.html ), opłaty za śmieci ( https://jawor24h.pl/znaczace-podwyzki-za-smieci-w-jaworze,12388,a.html ), wzrosły nam koszty ogrzewania, a teraz jeszcze z naszych podatków trzeba zapłacić za odszkodowania i koszty sądowe za decyzje niezgodne z prawem?
15 Lubię to: 10
Super: 2
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 3
Lubię to! Udostępnij
zawiedziony
zawiedzionyemeryt z Jawora17 czerwca 2019 o 09:44
Ja do ogrzewania coraz więcej dopłacam, choć zimy coraz słabsze i coraz mniej zużywam. Już teraz wiem dlaczego. Czuję się oszukany. https://jawor24h.pl/cieplo-cieplej-goraco,12392,a.html
6 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin-emeryt
jaworzanin-emerytemeryt z Jawora17 czerwca 2019 o 08:37
Jak mają być niskie koszty ogrzewania, jak w gminnej spółce "Ciepło" ludzie w radzie nadzorczej za posiedzenie (2-3 godziny) biorą prawie 4 tys. zł? To szok... Ja z mojej niskiej emerytury muszę pokrywać te koszty w cenie ciepła, nie stać mnie na ogrzewanie, mam wysokie dopłaty. https://jawor24h.pl/cieplo-cieplej-goraco,12392,a.html
10 Lubię to: 6
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 3
Lubię to! Udostępnij
Ciekawostka
Ciekawostkajaworzanin-emeryt18 czerwca 2019 o 18:58
Przeciez biuro kredytowe musi funkcjonowac dzieki wyplatom czlonkom rady nadzorczej
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Czort
Czort15 czerwca 2019 o 23:37
Jak ktoś ma mleko pod nosem nie piwinien zostawać burmistrzem
10 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
zakaz
zakaz15 czerwca 2019 o 21:28
Art. 21 Kodeksu karnego-Złośliwe lub uporczywe naruszanie praw pracownika. § 1a. Kto, wykonując czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, złośliwie lub uporczywie narusza prawa pracownika wynikające ze stosunku pracy lub ubezpieczenia społecznego, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2. § 2. Osoba określona w § 1a, odmawiająca ponownego przyjęcia do pracy, o której przywróceniu orzekł właściwy organ, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku. Analizując zapis omawianego przestępstwa należy zwrócić uwagę na podmiot, który może dopuścić się jego popełnienia. Otóż przestępstwo polegające na złośliwym naruszaniu praw pracowniczych może popełnić pracodawca lub osoba wyznaczona przez pracodawcę do wykonywania spraw z zakresu prawa pracy i prawa ubezpieczeń społecznych. Innymi słowy jest to przestępstwo indywidualne, czyli takie które może popełnić osoba o określonych cechach czy posiadająca określone uprawnienia. Kolejnym jest pojęcie "złośliwości" lub "uporczywości". Celem wskazania, co należy rozumieć pod tymi pojęciami należy przytoczyć wyrok SN o sygn. WA 18/16 z dnia 17 stycznia 2017 roku, zgodnie z którym przestępstwo z art. 218 §1a k.k., "polega na złośliwym lub uporczywym naruszaniu praw pracownika wynikających ze stosunku pracy lub ubezpieczenia społecznego przez osobę wykonującą czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych. Znamię uporczywości zakłada dwa elementy: złą wolę sprawcy i długotrwałość jego zachowania. Owa uporczywość uzewnętrznia się natrętnymi, sekwencyjnymi czy powtarzalnymi zachowaniami (analogicznie jak w wypadku przestępstwa określonego w art. 209 k.k. tj. niealimentacja). Natomiast złośliwość objawia się w niemożliwej racjonalnie do umotywowania woli zaszkodzenia pracownikowi, perfidnym zachowaniu, dokuczeniu mu, poniżeniu, wyrządzeniu krzywdy". Dodatkowo wyrokiem SA w Gdańsku o sygn. II AKa 256/16 z dnia 30 marca 2017 roku został potwierdzony zacytowany wyżej pogląd Sądu Najwyższego, a nadto wskazano, że "ocena uporczywości i długotrwałości ma charakter zindywidualizowany i musi być dokonywana odmiennie, w zależności od konkretnego stanu faktycznego, jednakże zasadne jest uznanie za „długotrwałe” działań trwających w okresie przynajmniej 3 miesięcy". 
Czy to zostało gdzieś zgłoszone? Przecież tak nie można robić na gruncie prawa. 
7 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
bezczynność
bezczynnośćzakaz17 czerwca 2019 o 16:40
Widać niektórzy nie boją się niczego. Ale skoro od 5 lat robi co chce i żaden organ nie zareagował, to co się dziwić
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Brawo!
Brawo!zakaz17 czerwca 2019 o 08:42
Współczuję tej Pani i podziwiam za wytrwałość, bo pewnie sporo stresu musi ją to kosztować. Jakby tak wszyscy godzili się na nieprawidłowe traktowanie, to by nikt nie przestrzegał prawa.
11 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
z orzecznictwa sądowego
z orzecznictwa sądowego15 czerwca 2019 o 08:30
"W przypadku, gdy pracownik zostaje niesłusznie lub bezprawnie zwolniony, po czym wyrokiem Sądu przywrócony do pracy, a następnie w niedługim czasie (np. jeden lub dwa dni) po przywróceniu stosunek pracy z pracownikiem rozwiązuje, to w takim przypadku można mówić o naruszeniu zasad współżycia społecznego, oraz złośliwym i uporczywym naruszaniu praw pracowniczych (art. 218 k.k.), gdyż takie działanie pracodawcy faktycznie zmierza do zniweczenia skutku wyroku Sądu w postaci przywrócenia do pracy pracownika. " Współczuję tej Pani.
8 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
autor
autor15 czerwca 2019 o 08:27
no i co ?  wygrał to dobiera sobie ludzi, norma. Jak by zatrudniał z PIS to by było cacy? ha ha . bądźmy poważni.  Może zatrudniać ludzi nawet z Krakowa byle by pracowali dla Jawora.
4 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
BŁĄD MYŚLOWY
BŁĄD MYŚLOWYautor17 czerwca 2019 o 13:52
NO POPATRZ "AUTORZE", JAKOŚ SĄD NIE PODZIELA TWOJEGO ZDANIA
5 Lubię to: 3
Super: 2
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin 2
jaworzanin 2autor17 czerwca 2019 o 09:10
Tylko dlaczego koztem naszych jaworzan? Potyrzebuje, to niech sobie zatrudnia, ale nie ma prawa bez przyczyny zwalniać łamiąc prawo.
8 Lubię to: 6
Super: 1
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kumasz?
kumasz?autor17 czerwca 2019 o 08:20
A niech sobie dobiera, jego prawo, ale nie ma prawa bezzasadnie i z naruszeniem prawa zwalniać ludzi.
6 Lubię to: 4
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
sąsiad
sąsiad15 czerwca 2019 o 08:26
Masakra trzeba było pozbyć się naszej jaworzanki (bezzasadnie)-pracownika, który 20 lat pracował w urzędzie, aby na jego miejsce zatrudnić człowieka z powiatu świdnickiego? Ile jeszcze ludzi powiązanych ze świdnicką wspólnotą zostanie zatrudnionych za nasze pieniedze kosztem naszych jaworzan? Radni Pawlinow, Bander i Wojda-Elbrah milczą, bo sami dostali zostali zatrudnieni (Pawlinowa żona w urzędze, on sam dostał dobre warunki w gminnej szkole, Bander i Wojda-Elbrah w gminnej przychodni), ale reszta radnych-Ostapiuk, Ziółkowski, Tomaszewski, Jankowski, etc. naprawdę akceptują takie rządy? 
12 Lubię to: 8
Super: 3
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
emeryt
emeryt15 czerwca 2019 o 07:54
Jaka to musi być uporczywość, żeby kogoś 2 razy bezzasadnie zwalniać i to z naruszeniem prawa. Z tej strony, to burmistrza nie znałem. A taki fajny się wydawał.
11 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 2
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
wstyd
wstydemeryt17 czerwca 2019 o 08:43
Fajna kobieta, nasza jaworzanka, fachowiec. Wstyd burmistrzu!
12 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
U.
U.wstyd20 czerwca 2019 o 13:24
No rzeczywiście bardzo fajna. Rozumiem, że nie znasz? 
1 Lubię to: 0
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bezkrólewie?
bezkrólewie?14 czerwca 2019 o 23:28
Łamie prawo i nic? Żadne organy go za to nie rozliczyły? Każdy tak w Polsce może sobie naruszać prawo? 
8 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Obserwujacy
Obserwujacybezkrólewie?18 czerwca 2019 o 19:02
Przeciez to uklady sad legnica kancelaria swidnica ! I jak mozna doczekac sie sprawiedliwego wyroku !
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzanin14 czerwca 2019 o 23:18
Czyli Burmistrz łamie prawo.  jaka jest za to odpowiedzialność?
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
realista
realista14 czerwca 2019 o 17:40
Miasto się rozwija i to najważniejsze. Nowi ludzie byli i są potrzebni bo to nowe spojrzenie na miasto. Burmistrz wygrał wybory więdz zatrudnił nowych ludzi to normalne. Nie rozumiem dlaczego niektórym wydaj się, że stanowska są dożywotnie.
3 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Ania
Aniarealista17 czerwca 2019 o 16:03
Zgadzam się... może zatrudniać nowych tylko na jakiej podstawie zwalnia się ludzi z wieloletnim doświadczeniem lub doprowadza się do tego że zwalniają się sami.....
5 Lubię to: 3
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin 2
jaworzanin 2realista17 czerwca 2019 o 09:10
Tylko dlaczego kosztem naszych jaworzan? Potyrzebuje, to niech sobie zatrudnia, ale nie ma prawa bez przyczyny zwalniać łamiąc prawo.
7 Lubię to: 5
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
radca
radcarealista17 czerwca 2019 o 08:22
A niech sobie zatrudnia, ale nie ma prawa bezzasadnie i z naruszeniem prawa zwalniać.
10 Lubię to: 8
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
4x4
4x414 czerwca 2019 o 17:12
Burmistrz wygrał wybory i ma prawo doboru ludzi, z którymi ma pracować. Nie ma przymusu pracy w urzędzie...
3 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
BŁĄD MYŚLOWY
BŁĄD MYŚLOWY4x417 czerwca 2019 o 13:52
NO POPATRZ "4X4", JAKOŚ SĄD NIE PODZIELA TWOJEGO ZDANIANO POPATRZ "AUTORZE", JAKOŚ SĄD NIE PODZIELA TWOJEGO ZDANIA
4 Lubię to: 3
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin 2
jaworzanin 24x417 czerwca 2019 o 09:10
Tylko dlaczego kosztem naszych jaworzan? Potyrzebuje, to niech sobie zatrudnia, ale nie ma prawa bez przyczyny zwalniać łamiąc prawo.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
radca
radca4x417 czerwca 2019 o 08:23
A nich sobie dobiera, ale nie ma prawa bezzasadnie i z naruszeniem prawa zwalniać. Jego prawo też obowiązuje i powinien ponieść konsekwencje swoich złych decyzji. Ja na miejscu tej pani i innych pracowników zgłosiłbym to do odpowiednich organów
8 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Vitkac
Vitkac 14 czerwca 2019 o 15:20
To dopiero wyrok pierwszej instancji i chyba nie jest prawomocny. Sąd Okręgowy może przecież uznać coś innego, więc nie ma co się nakręcać. 
15 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 13
Lubię to! Udostępnij
Tkacz
TkaczVitkac 17 czerwca 2019 o 09:12
Człowieku, jakikolwiek to wyrok, jest to stanowisko Sądu, a skoro jest takie widocznie było nieprawidłowe działanie.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Misio
MisioTkacz17 czerwca 2019 o 09:43
Ehe, tak samo byś powiedział w sprawie Tomasza Komendy? Jego też skazał sąd, a co było dalej, to już wiemy...
2 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Cynik76
Cynik7614 czerwca 2019 o 15:08
Lokalny suweren zrobił swoje i teraz ma siedzieć cicho przez kolejne 5 lat bo nie jest już do niczego potrzebny. Co z tego, że obecna opozycja i media informowali naszą społeczność o polityce kadrowej p. Bery i sposobie jej realizowania. Wystarczyło odpowiednio wykorzystać FB oraz swoje możliwości jako włodarz miasta co dzieli i rządzi  by Jaworzanie uwierzyli iż żyją w zupełnie innym mieście niż to, które codziennie widzą własnymi oczami o ile wyjdą z netu i przejdą się po jego ulicach. Tych co nie uwierzyli albo zadają niewygodne pytania  można ignorować, izolować lub zakrzyczeć jak p. Wieczorka na czerwcowej sesji. Referendum ??? Strachy na lachy, bo każdy jest mocny w gębie gdy w gronie znajomych lub rodziny krytykuje władze lokalne, ale rzadko komu starcza odwagi cywilnej by zorganizować niezadowolonych i próbować ją odwołać czemu zresztą trudno się dziwić w świetle obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa. Logika podpowiada, że obecne status quo w naszym mieście  może być oczekiwaniem na jesienne wybory parlamentarne a po nich jak wiadomo ... potencjalna klęska w razie czego  będzie miała wielu ojców ;)
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
paragraf
paragraf14 czerwca 2019 o 14:17
Bo to znaczy, że zwalnia z naruszeniem prawa? Czy to oznacza, że łamie prawo?
10 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Prawnik
Prawnikparagraf16 czerwca 2019 o 15:45
To oznacza,że burmistrz narusza wobec tego pracownika prawa wynikające ze stosunku pracy,a to jest zabronione. Takiemu pracowników i przysługuje nie tylko prawo do odszkodowania za dyskryminację,ale zgłoszenia tego do odpowiednich organów. Nikt nie jest zwolniony z przestrzegania prawa a już osoba na takim stanowisku napewno. Swoimi decyzjami w dodatku naraża na straty gminę.
8 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Prawnik
Prawnik paragraf14 czerwca 2019 o 15:19
Nie, nie łamie prawa. 
​​​​
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Zz
Zz14 czerwca 2019 o 13:37
Sprawa jak każda inna. Zawsze po wyborach jest wymiana kadr - przyszedł PiS i zobaczcie ile osób wymienili w spółkach skarbu państwa. 
13 Lubię to: 11
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin
JaworzaninZz16 czerwca 2019 o 15:48
Pewnie jesteś z kasty swidnicko-strzegomskiej zatrudnionej w miejsce naszych jaworzan, że takie bzdury opowiadasz. Nikt nie ma prawa naruszać prawa, burmistrza też to dotyczy. 
7 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
bzdura
bzduraZz14 czerwca 2019 o 23:16
W powiecie rządzi PIS, ale NIKOGO nie zwolnił, szanuje ludzi, szanuje swoich mieszkańców. Burmistrz zwalnia z naruszeniem prawa.
6 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
sk
sk14 czerwca 2019 o 12:23
Pycha kroczy przed upadkiem
13 Lubię to: 10
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 1
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Ania
Ania14 czerwca 2019 o 12:17
Skarga za skargą na Panią Rynkiewicz i co....i nic.
9 Lubię to: 7
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Mietek
MietekAnia15 czerwca 2019 o 13:45
No , to Panią to już dawno powinien zwolnić , za opieszałość i nie znajomość przepisów w dziale w którym obecnie jest kierownikiem 👿😈
10 Lubię to: 9
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ania
AniaMietek17 czerwca 2019 o 16:07
Za zaniedbania....powinna odpowiedzieć karą finansową
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzaninAnia15 czerwca 2019 o 07:57
A jak myślisz, kto ją ma ukarać? Pan Bera? Zapomnij.... Widocznie podoba mu się takie zachowanie, sam ją przecież zatrudnił.
7 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ania
Aniajaworzanin8 lipca 2019 o 20:47
Czyli wszystko dzieje się za jego przyzwoleniem
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanka
JaworzankaAnia14 czerwca 2019 o 16:00
A co ze skargami na matkowskiego
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec
mieszkaniec14 czerwca 2019 o 10:33
szkoda że inni pracownicy zwolnieni w trybie pilnym przez burmistrza Berę nie odwołali się do Sądu bo wtedy byłoby sporo wyroków na niekorzyść Bery i dopiero  wtedy byłoby widać ile osób zostało zwolnionych bezprawnie, a zatrudnił swoich ludzi m.in. ze Strzegomia , Świebodzic itd. Tak burmistrz dbający o mieszkańców Jawora nie powinien robić i za to mieszkańcy Jawora powinni mu podziękować 
14 Lubię to: 14
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Autor
Autormieszkaniec14 czerwca 2019 o 12:23
Odwołali się i powygrywali sprawy w sądzie. Czyli kolejne koszty dla podatników i
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
info
infoAutor15 czerwca 2019 o 07:59
to niech ktoś napisze, ile tych spraw i na jakie koszty naraził budżet przez swoje decyzje
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
czystki
czystkimieszkaniec14 czerwca 2019 o 12:01
oj nazbierało by się tego, ale krążą słuchy o jakimś pozwie zbiorowym
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
katolik
katolik14 czerwca 2019 o 10:30
Tak się zastanawiam, czy jego radnym-jaworzanom, którzy tak się w kościele pokazują nie wstyd, że swoimi osobami firmują to wszystko?
11 Lubię to: 8
Super: 2
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
z parafii
z parafiikatolik14 czerwca 2019 o 12:15
Myślisz, że radne Ostapik, Wojda-Elbrah, radny Jankowski wiedzą o tym wszystkim? Powiem szczem, że mocno by mnie zawiedli, gdyby na to się zgadzali.
8 Lubię to: 6
Super: 1
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Krystek
Krystekz parafii15 czerwca 2019 o 12:38
Jak nie wiedza ! Wiedza dokladnie ! Wstyd panie radne i radni bery !
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Autor
Autorz parafii14 czerwca 2019 o 16:53
Nie. Żyją w krainie rajskiej ułudy.
6 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 3
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
dramat
dramat14 czerwca 2019 o 10:28
zwalnia jaworzan i zatrudnia ludzi z powiatu świdnickiego, gdzie im lokalna społecznośc już podziękowała
14 Lubię to: 14
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
takie rzondy
takie rzondy14 czerwca 2019 o 09:58
W Jaworze rządzi człowiek z Platformy Obywatelskiej wespół z SLD.
9 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 1
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
smutne
smutnetakie rzondy14 czerwca 2019 o 12:03
czystki, podwyżki, itp.
7 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzanin14 czerwca 2019 o 09:57
Wspólnota Samorządowa Ziemi Świdnickiej  - Członek Lilla Gruntkowska, której kancelaria obsługuje Urząd Miejski w Jaworze i niektóre jednostki.  Z tego komitetu startowała w ostatnich wyborach samorządowych   pani  Marzena Korona-Kruk.  Członkiem tego stowarzyszenia jest też ojciec pani Moniki Żmijewskiej - obecnej sekretarz Gminy Jawor. Zwalnia się jaworzan, zatrudnia ludzi z powiatu świdnickiwgo, podwyższa podatki, ceny wody, śmieci, itp. Co się tu dzieje?
 
20 Lubię to: 15
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 2
Przykro mi: 1
Wrr: 2
Lubię to! Udostępnij
koszty
koszty14 czerwca 2019 o 09:49
Burmistrz poprzez swoje decyzje wpuszcza gminę w koszty. Czy to jest gospodarne? Może by ktoś sprawdził...
9 Lubię to: 6
Super: 2
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 1
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jakie straty?
jakie straty?koszty14 czerwca 2019 o 12:04
ile to nas kosztuje?
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
?
?14 czerwca 2019 o 09:45
Czy to prawda, że zwolnieni szykują jakiś pozew zbiorowy?
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Autor
Autor14 czerwca 2019 o 09:18
Dziękuję radnym którzy Emiliana wspierają we wszystkim. Lojalni ,wierni i najważniejsze "bezinteresowni"
4 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 3
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
korek
korekAutor14 czerwca 2019 o 09:54
Żona radnego Pawlinowa znalazła zatrudnienie w ratuszu, radna Wojda-Elbrah i radny Bander posady w gminnej Przychodni...
13 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 2
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Parafianin
Parafianinkorek14 czerwca 2019 o 13:03
A radna Ostapiuk też coś dostała, że milcząco aprobuje takie metody?
9 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Judasz
JudaszParafianin15 czerwca 2019 o 21:08
dietkę
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
SK
SK14 czerwca 2019 o 09:06
Na jesieni wszyscy jego fani przetrą oczy ze zdumienia, będzie grubo
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
out
outSK25 czerwca 2019 o 15:07
Pójdzie w posły i zostawi swoich wyborców?
1 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jurek
Jurek14 czerwca 2019 o 06:37
bera sie doczekal ! Teraz bardziej trzesie porami bo juz niedlugo kolejny wyrok ! 
12 Lubię to: 9
Super: 3
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
...
...14 czerwca 2019 o 06:11
Za te stracone przez miasto pieniądze można by wybudować piękny plac zabaw dla dzieci
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Mieszkaniec
Mieszkaniec 14 czerwca 2019 o 00:40
Bez sensu. Przecież zwolnienia dokonała konkretną osoba i to ona powinna zwrócić środki a nie podatnicy
11 Lubię to: 11
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanka
Jaworzanka14 czerwca 2019 o 00:09
Czy ja dobrze rozumiem, burmistrz zwolnił pracownia niezgodnie z prawem i na to miejsce zatrudnił panią z którą jest w osobistej relacji? 
21 Lubię to: 14
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 7
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Olala
OlalaJaworzanka18 czerwca 2019 o 21:04
Jeżeli to prawda że jest z Panią w osobistej relacji, to nie może być jego pracownikiem, prawo zabrania.czy to prawda? ktoś coś wie?
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Info
InfoOlala21 czerwca 2019 o 09:04
Poczytaj pracowników,niejedno wdzięki i słyszeli.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Dramat
Dramat14 czerwca 2019 o 00:03
Przecież to jest jakiś żart, żebyśmy płacili za to ze chciał posadzić swoich kolegów spoza Jawora.
10 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 1
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
emeryt
emeryt13 czerwca 2019 o 22:44
Podwyżki cen wody, śmieci, podatków, ogrzewania, koszty sądowe, odszkodowania.  Nie tak miało to wyglądać, nie to nam obiecywał.
12 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 2
Przykro mi: 1
Wrr: 2
Lubię to! Udostępnij
!!!
!!!13 czerwca 2019 o 22:40
Publiczne pieniądze wydawane są na sprawy sądowe, odszkodowania, wypłaty wynagrodzeń za bezzasadne zwolnienia. Czy to jest gospodarme zarządzanie?
9 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 3
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Czytelnik
Czytelnik 13 czerwca 2019 o 22:38
Dlaczego mieszkańcy musza ponosić te koszty? Niech burmistrz zapłaci,  skoro tak chciał się pozbyć Pani Ewy.
Burmistrz na przyszłość obsadza wszystko swoimi ludzmi a "niewygodnych " sie pozbywa. 
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
desant
desantCzytelnik 15 czerwca 2019 o 21:35
Pozwalniał fachowców-jaworzan z ponad 20-letnim doświadczeniem, a w ich miejsce zatrudnił ludzi powiązanych ze świdnicką wspólnotą samorządową (którzy tam kandydowali, ale ludzie ich nie wybrali) i jego doradczynią od PR.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
przecież tak nie można
przecież tak nie możnaCzytelnik 15 czerwca 2019 o 21:32
Kodeks karny w art. 218 wspomina o złośliwym lub uporczywym naruszaniu praw pracownika.
Przez złośliwość rozumie się szczególne, wyjątkowe nastawienie związane z dążeniem do wyrządzenia pracownikowi określonej dolegliwości czy szkody. Pracodawca będzie więc uznany za złośliwego w sytuacji, gdy wbrew oczywistemu obowiązkowi prawnemu załatwia sprawę na niekorzyść pracownika w okolicznościach, z których wynika, że odgrywa tu rolę nie obiektywna ocena, lecz jego subiektywne, negatywne uprzedzenie, nastawienie do podwładnego.
Z kolei przez uporczywość rozumie się wielokrotność lub długotrwałość naruszania praw pracownika. Jeżeli więc pracodawca z reguły lub wielokrotnie mimo sprzeciwów pracownika odmawia jego żądaniu, choć jest ono uzasadnione, to mamy do czynienia z uporczywością, która świadczyć może także o złej woli sprawcy. 
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Zadowolony
Zadowolony 13 czerwca 2019 o 22:32
W koncu bera się doczekał ! 
8 Lubię to: 5
Super: 1
Ha ha: 1
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Haska
Haska13 czerwca 2019 o 22:23
Czemu urząd miasta? Przecież decyzje podejmował Bera?
17 Lubię to: 16
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Kaja
KajaHaska13 czerwca 2019 o 22:49
Polecam douczyć sie trochę, a dopiero później zabierać głos w dyskusji. 
3 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin
Jaworzanin 13 czerwca 2019 o 22:14
Burmistrz powinien oddać te pieniądze ze swojej pensji
27 Lubię to: 25
Super: 2
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Kaja
KajaJaworzanin 13 czerwca 2019 o 22:50
Kolejny niedouczony :) weź Haske za rękę i do lektury :)
4 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.