Logo Jawor24h.pl
Reklama
Wyższa kultura. Bank nowości. - kredyt, pożyczka, konto, lokata - Alior Bank
Rekrutacja w PWSZ w Legnicy

Przetarg ogłoszony. Coraz bliżej budowy nowego basenu

Gmina Jawor ogłosiła przetarg na przebudowę basenu letniego w Parku Miejskim.

Fot. UM Jawor © UM Jawor

Jest to milowy krok na drodze do przebudowy naszego basenu. Będzie on zawierał wiele atrakcji: zjeżdżalnie, podgrzewaną wodę, tory pływackie. To wszystko sprawi, że na mapie naszego miasta powstanie nowy, atrakcyjny punkt turystyczny, z którego będą korzystać wszyscy mieszkańcy, od przedszkolaka do seniora, a także turyści i mieszkańcy sąsiednich gmin. Basen znów stanie się miejscem, który będzie łączył pokolenia, idealnym do letniego wypoczynku i co najważniejsze dostępnym na miejscu.


- Dzięki tej inwestycji nasi mieszkańcy już nie będą musieli wyjeżdżać w celach rekreacyjnych do innych miejscowości. Ważne jest, aby życie tętniło w naszym mieście, a środki finansowe zostawały w Jaworze. Decyzje, które podejmują władze miasta mają odpowiadać potrzebom mieszkańców, a w ostatnim czasie to właśnie sprawa basenu letniego była ewidentnie punktem numer jeden do realizacji. Jesteśmy coraz bliżej tego celu. Jeśli wyłonimy wykonawcę już na początku lutego br. to jak najszybciej przekażemy plac budowy, aby ruszyły pierwsze prace budowlane. Będziemy mogli obserwować jak na naszych oczach powstaje nowy basen w naszym mieście. Wszystko idzie zgodnie z planem. Po konsultacji z mieszkańcami powstał projekt budowlany i teraz czekamy na wyłonienie wykonawcy. Liczę, że z naszej oferty możliwości budowy jaworskiego basenu, będą chcieli skorzystać przedsiębiorcy, którzy zgłoszą się, aby zrealizować marzenie Jaworzan o nowoczesnym i atrakcyjnym obiekcie rekreacyjnym - Emilian Bera, Burmistrz Miasta Jawora.

Reklama

Komentarze (61)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

apsik
apsik22 lutego o 15:04
Wycena 20 mln, a w dokumentacji 16 mln...tyci zabrakło.
Lubię to! 0
urzędnik
urzędnik19 lutego o 23:05
Nie gdzie, tylko za co zrobią basen i parkingi. A poza tym mam pytanie, przecież wcześniej burmistrz twierdził, że jest to teren zalewowy. Czyżby już się sytuacja w ciągu roku zmieniła?
Lubię to! 1
??
??19 lutego o 13:03
A ciekawe gdzie zrobią parkingi?
Lubię to! 0
wiadomości PIS
wiadomości PIS18 lutego o 10:11
po długich i żmudnych negocjacjach premiera Morawieckiego i speców z PISu z BMW ,Firma BMW buduje potężny zakład tuż obok Polskiej granicy w...Królewcu.
Lubię to! 0
Nieśpieszalski
Nieśpieszalski17 lutego o 21:08
Czemu nie porozmawia burmistrz z Panią Minister? Załatwiła kasę na samochód dla policji, dla gminy Męcinka na wóz strażacki i nawwet mundur dla wójta, na szkołe w Pogwizdowie dla gminy Paszowice i na drogi budowę fabryki Mercedesa i nawet dla strażaków w Rokitkach (brawo) coś tam załatwiła, to i na basen załatwi. Warto rozmawiać
Lubię to! 0
Zdzichu
Zdzichu17 lutego o 16:59
Przetarg nieważny-powód brak środków na realizację.
Lubię to! 4
lolo
loloZdzichu17 lutego o 21:58
No tak, został unieważniony ale 16 lutego został ogłoszony nowy na to samo zadanie. Można spojrzeć na BIP.Przed wypowiedzeniem się lepiej sprawdzić fakty.
Lubię to! 0
Jaworskiemyśli
Jaworskiemyślilolo18 lutego o 10:53
No tak teraz Gmina wie jakie pieniądze trzeba wyłożyć na basen. A oferenci wiedzą ile pieniędzy Gmina przeznaczyła na to zadanie
Lubię to! 0
Nic nie rozumiem
Nic nie rozumiemlolo18 lutego o 18:40
Skoro brak środków na realizację to w jakim celu ogłoszono nowy przetarg?
Lubię to! 0
Zdzich
Zdzichlolo18 lutego o 22:22
W mojej wypowiedzi są same fakty-,przetarg nieważny brak środków,więc lolo czytaj ze zrozumieniem. a tak na marginesie skąd wasz wódz weżmie kasę, a może liczy że znajdzie się jakaś dobra chińska firma i wykona zlecenie za 16 mln.
Lubię to! 0
jaworski podatnik
jaworski podatniklolo19 lutego o 08:50
Zastaw się a postaw się, albo raczej zrealizuj wyborczą obietnicę, choćby i jaworzanie mieli ją spłacać przez następne kadencje. Pytanie tylko dlaczego nie przeprowadził prawdziwych konsultacji z mieszkańcami na ten temat, wszak to im przyjdzie spłacać obecne "rzondy". Wizja podzielenia smutnego losu Żarowa niestety jest coraz bardziej realna. http://wroclaw.naszemiasto.pl/archiwum/gmina-zarow-bankrutuje,1579256,art,t,id,tm.html
Lubię to! 2
Andrew
Andrewlolo19 lutego o 10:31
Do LOLO, niestety w dniu dzisiejszym nie ma na BIP ogłoszenia o ponownym przetargu!!! W BIP są tylko 3 ogłoszenia i nic więcej.
Lubię to! 0
jaworzanin
jaworzaninlolo20 lutego o 09:02
A czy p.Lilla Gruntkowska obecnie nie doradza Berze? Czy jej świdnicka kancelaria prawna obecnie nie obsługuje naszej gminy?
Lubię to! 0
???
???17 lutego o 11:08
Przetarg na basen letni unieważniony a portal jawor 24 milczy !
Dlaczego panowie redaktorzy ?
Lubię to! 6
opolanin
opolanin16 lutego o 21:52
Będzie dofinansowanie, ale aby zrealizować zadanie należy wyłożyć 100%, wykonać , dokonać odbioru ( bezusterkowego) żeby potem odzyskać dofinansowanie ( np.70-80%). Tak więc Ratusz musi się zadłużyć żeby mieć na roboty 100% kosztu robót.Inaczej nie będzie dofinansowania. Tak to się ma z dofinansowywaniem z kont UNI-jnych
Lubię to! 1
muzyk
muzyk16 lutego o 17:51
BERA, BERA PRZEKRĘT JAK CHOLERA !!!
dobre do reoertuaru disko polo
Lubię to! 7
mieszkaniec Jawora 33
mieszkaniec Jawora 3316 lutego o 00:57
Przecież ten basen to jest mięso wyborcze. Ciekawe za co burmistrz ten basen wybuduje skoro nie pozyskał środków unijnych. Ale co tam, przecież to nie moje pieniądze.Aby do wyborów.
Lubię to! 9
Reklama
KTOŚ KOGOŚ
KTOŚ KOGOŚ15 lutego o 23:22
16mln na basen, najniższa cena 22mln i pozamiatane przetarg się odbył basenu nie będzie,ale tłuszcza się nabrała,głosiki są ważne.
Lubię to! 7
grzegorz
grzegorz13 lutego o 23:28
Zgadzam się to szykowanie "wynagrodzeń" dla swoich i wszelkich "premii". Co do basenu to te konsultacje to pic na wodę. Niby kiedy?, gdzie? i z kim? były prowadzone. Na pewno nie z mieszkańcami. Na pewno nie za E.B. Poza tym koszt całkowity jest głęboko niedoszacowany. Wystarczy tylko porównać koszty budowy basenu w Strzegomiu do planowanego w Jaworze, a nasz ponadto będzie o ponad 40% większy. brak drogi dojazdowej i jak wspomniano parkingu. A jak ze spustem wody z basen? Nie widać tych rozwiązań w planach. A mam jeszcze wiele innych.
Lubię to! 2
nie urzędnik
nie urzędnik29 stycznia o 18:09
E.Bera łaskawym okiem spojrzał przed wyborami na urzędników i zmienił im tabelę wynagrodzenia. O ile nie dziwi podwyżka najniższych kategorii zaszeregowania (zarobki "szarych" urzędników są żenująco niskie to pdnoszenie górnej granicy w wyższych kategoriach zaszeregowania to jakiś żart, patrzą na sytuację finansową miasta.Np. kategorie najwyższe XXII obecnie 3000 - 8000tyś. zł poprzednio 3 000 - 7 400 itd.
Czy to nie ukłon w stronę swoich pupili, wyłonionych na stanowiska bez konkursu lub w "konkursie" takim jak na sekretarza gminy???
Lubię to! 7
ABC
ABCnie urzędnik16 lutego o 08:33
fakt, to już była farsa, a nie konkurs
Lubię to! 4
Pisak
Pisaknie urzędnik18 lutego o 01:29
Monia przytula 8.000 PLN? Rozpasał się nasz niemiłościwie panujący fotokamer - Bear.
Lubię to! 3
.
.Pisak18 lutego o 17:26
Na botoks, pazurki i makijaż permanentny jak znalazł.,,,
Lubię to! 2
podatnik
podatnikPisak19 lutego o 07:54
i wywozi do Strzegomia, to się pewnie burmistrz Strzegomia cieszy, że ma wpływy z PIT od swojej mieszkanki, zawsze to jakiś zastrzyk do gminnej kasy i cos za to można zrobić dla strzegomian
Lubię to! 2
kibic
kibic28 stycznia o 21:41
Pytanie dlaczego nie podjęto starań o remont starego przybasenowego hotelu w ramach tej inwestycji? Będzie straszył latami?
Lubię to! 2
przedsiębiorca
przedsiębiorcakibic29 stycznia o 15:16
Pytanie, czy gmina lub gminny zakład budżetowy realizujący zadania z zakresu sportu w ogóle może prowadzić działalność hotelową i gastronomiczną?
Lubię to! 1
obserwator
obserwator27 stycznia o 18:32
Tylko, że Oława to nie Jawor, a ludzie chcieliby korzystać ze wszystkiego za darmo, podobnie jak na "Jaworniku". Problem będzie wybudować basen, ale jeszcze trudniej go utrzymac. Ale co tam, przecież to nie burmistrza pieniądze. Poza tym zgadzam się z innymi opiniami, po co było "kombinować" z dokumentacją na rozbudowę Słowianki.Kilkadziesiąt tysięcy "leży" na półce.
Lubię to! 3
borus
borusobserwator28 stycznia o 09:10
Nie ma nic za darmo - wszystko kosztuje - nawet powietrze w dętce roweru. Znajdziesz sponsora , który pokryje wszystkie koszty to będzie za darmo. Powodzenia
Lubię to! 2
Inwestor
Inwestor27 stycznia o 15:51
A co dojazdem na basen, gdzie parking na 400-500 samochodów? Czy droga prowadząca na basen nie jest zbyt wąska? Mieszkańcy tych domków jednorodzinnych już mają się wybrać do burmistrza aby powiedzieć mu co o tym mysla. Gorąca wiosna nam się szykuje Jaworze
Lubię to! 2
borus
borusInwestor28 stycznia o 09:08
Może zbudiować metro albo kolejkę linową ???
Lubię to! 3
pływak
pływakInwestor28 stycznia o 15:12
jeśli nie zagwarantuje się dróg dojazdowych i parkingu to będzie jedna wielka komunikacyjna klapa. Nie powtarzajmy błędu ze Strzegomia!!!!!!! Niestety ktoś dziś o tym nie myśli, a za chwilę będzie płacz
Lubię to! 3
friend
friendpływak29 stycznia o 10:46
Zgadza się, ale jakoś Ratusz nie przejmuje się brakiem parkingu dla autokarów przy obiekcie UNESCO, więc taka sadzawka też może być bez parkingu.
Lubię to! 1
eko
ekopływak29 stycznia o 17:16
może są założenia, że wszyscy będą biegać, a nie jeździć?
Lubię to! 1
Kasia
Kasia26 stycznia o 19:50
Bardzo fajnie to wygląda. Ciekawe, jakie będą ceny.
Lubię to! 7
Alexis
AlexisKasia28 stycznia o 21:41
Ceny będą jak na słowiance - czyli za wysokie :)
Lubię to! 0
miastowy
miastowy26 stycznia o 17:49
czy portal moze zapytać ile kosztował projekt tego basenu i co z kosztami projektu basenu na osiedlu Królowej Marysieńki (obok słowianki, podobno 90 tysięcy złotych) ????
Lubię to! 2
celowość wydatków
celowość wydatkówmiastowy27 stycznia o 13:17
pieniądze wydane, a projekt w szufladzie zaległ
Lubię to! 5
mieszkaniec z Żeromskiego
mieszkaniec z Żeromskiegocelowość wydatków27 stycznia o 17:11
Skąd ta wiedza?
Lubię to! 2
jawność
jawnośćcelowość wydatków28 stycznia o 11:22
przeglądnij zamówienia publiczne w BIP, a sam nabędziesz ta wiedzę
Lubię to! 3
przyszły oferent???
przyszły oferent???26 stycznia o 17:16
A jakie są przeznaczone na to pieniążki?można wiedzieć?
Lubię to! 0
Jaworzanka
Jaworzanka26 stycznia o 13:01
A mnie się podoba , że będziemy mieli letni basen w Jaworze. W końcu po tylu latach.
Lubię to! 4
Reklama
antek
antek26 stycznia o 09:16
nowy basen to kolejne miliony kredytu, w juz i tak zadłużonym mieście. jeszcze kilka przegranych spraw w sądzie przez E.B. , kilka wypłaconych odszkodowań dla niesłusznie zwolnionych pracowników a Jawor będzie jak Żarów za kadencji Pani Gruntkowskiej (obecnie radca prawny Emiliana Bery w urzędzie miasta)
Lubię to! 6
rzondy
rzondyantek27 stycznia o 16:14
a teraz zadłużana jest nasza gmina http://wroclaw.naszemiasto.pl/archiwum/gmina-zarow-bankrutuje,1579256,art,t,id,tm.html
Lubię to! 1
Misorysio
Misorysioantek29 stycznia o 15:03
100 % racji, ale coś cicho o tych przegranych sprawach sądowych w Jawor 24, a temacik bardzo ciekawy i rozwojowy.
Lubię to! 7
Monia
MoniaMisorysio29 stycznia o 15:13
Gdyby taka informacja ujrzała światło dzienne...
Lubię to! 1
Krys
Krys26 stycznia o 06:57
To prawda Basiu. Zlikwidowano tory olimpijskie, a więc możliwość realizowania zawodów pływackich. Sezon basenu jest krótki, bo tylko latem. Czy tutaj chodzi tylko o przerób bez efektów użyteczności? Miasto będzie potem ponosiło wielkie koszty utrzymania tego obiektu - skoro chcieliście to teraz płaćcie - nie będzie pieniędzy na inne sprawy miejskie.
Lubię to! 2
mieszkaniec
mieszkaniecKrys26 stycznia o 09:05
A czy ktoś przed podjęciem decyzji o remoncie przeprowadził z mieszkańcami konsultacje społeczne? NIE Te co kiedyś były robione, to było dawno i liczba głosów za remontem basenu nie była reprezentacyjna. Obecny burmistrz realizuje drogą inwestycję, która będzie generować koszty tak naprawdę bez konsultacji z mieszkańcami, bo trudno nazwać konsultacjami spotkanie, gdzie pokazał wizualizacje, ale jak powiedział, podjął już decyzje o tym remoncie.
Lubię to! 3
Krys
Krysmieszkaniec26 stycznia o 19:23
Szacunkowy koszt inwestycji w Oławie to około 25 mln zł. Pływalnia będzie obejmowała dwa wielofunkcyjne (sportowy i rekreacyjny), brodzik i wodny plac zabaw dla dzieci, a także kilka zjeżdżalni, grzybek wodny, gejzer powietrzny, sztuczną rzekę, wyspę z fontannami, grotę sztucznej fali itp. Czyli będzie czymś w rodzaju plenerowego parku wodnego.
Zaletą otwartych basenów są dużo niższe niż w przypadku krytych pływalni koszty budowy i utrzymania. Dzięki temu tańsze są też bilety wstępu do nich. W Polkowicach bilet na cały dzień dla każdego (dorosły lub dziecko) kosztuje jedynie 8 zł, a po godzinie 16.00 tylko 5 zł.
Ciekawe rozwiązanie zastosowała Stopnica, która wybudowała basen z ruchomym zadaszeniem, a dodatkowo wyposażyła go w kolektory słoneczne, podgrzewające basenową wodę. Dzięki tym rozwiązaniom basen może być otwarty nawet przez trzy miesiące w roku (od 15 czerwca do 15 września), pozwala na korzystanie z niego także w deszczowe czy pochmurne, chłodne dni. Wiceburmistrz Stopnicy, Mirosław Rajtar, tłumaczy, że dach zapobiega też zanieczyszczeniu niecki basenowej i nadmiernemu wychładzaniu się wody w zimniejsze dni.
Roczny koszt utrzymania takiego basenu nie jest wysoki. To około 180 tys. zł. Dzięki temu tanie są też bilety wstępu – kosztują o połowę mniej niż wejście na basen kryty w sąsiedniej gminie.
Lubię to! 1
Krys
Krysmieszkaniec26 stycznia o 20:19
W Oławie uruchomienie odkrytej pływalni planuje się w pierwszej połowie 2019 r. Obecnie kończy się przetarg na jej wykonawcę. O realizacji takiego projektu przesądziła chęć rozbudowy infrastruktury wypoczynkowo-rekreacyjnej dla mieszkańców miasta i okolic.
Szacunkowy koszt inwestycji to około 25 mln zł. Pływalnia będzie obejmowała dwa wielofunkcyjne (sportowy i rekreacyjny), brodzik i wodny plac zabaw dla dzieci, a także kilka zjeżdżalni, grzybek wodny, gejzer powietrzny, sztuczną rzekę, wyspę z fontannami, grotę sztucznej fali itp. Czyli będzie czymś w rodzaju plenerowego parku wodnego.
Zaletą otwartych basenów są dużo niższe niż w przypadku krytych pływalni koszty budowy i utrzymania. Dzięki temu tańsze są też bilety wstępu do nich. W Polkowicach bilet na cały dzień dla każdego (dorosły lub dziecko) kosztuje jedynie 8 zł, a po godzinie 16.00 tylko 5 zł. - Wiemy, że w dużych miastach ceny są dużo większe, my jednak przy ich ustalaniu braliśmy pod uwagę również okoliczne obiekty o podobnych parametrach – mówi Konrad Kaptur, rzecznik prasowy gminy Polkowice. – Chcemy bowiem, żeby cena nie odstraszała mieszkańców regionu.
Ciekawe rozwiązanie zastosowała Stopnica, która wybudowała basen z ruchomym zadaszeniem, a dodatkowo wyposażyła go w kolektory słoneczne, podgrzewające basenową wodę. Dzięki tym rozwiązaniom basen może być otwarty nawet przez trzy miesiące w roku (od 15 czerwca do 15 września), pozwala na korzystanie z niego także w deszczowe czy pochmurne, chłodne dni. Wiceburmistrz Stopnicy, Mirosław Rajtar, tłumaczy, że dach zapobiega też zanieczyszczeniu niecki basenowej i nadmiernemu wychładzaniu się wody w zimniejsze dni.
Roczny koszt utrzymania takiego basenu nie jest wysoki. To około 180 tys. zł. Dzięki temu tanie są też bilety wstępu – kosztują o połowę mniej niż wejście na basen kryty w sąsiedniej gminie.
Lubię to! 0
Dawny mieszkaniec
Dawny mieszkaniec25 stycznia o 23:26
Się zbuduje się zobaczy się Pani przekona może spełni oczekiwania mieszkańców, lepiej zostawić kasę w Jaworze
Lubię to! 2
Barbara Asłamowicz
Barbara Asłamowicz25 stycznia o 18:45
Nie podoba mi się ten plan. Powierzchnia wody w basenie do tej pory była minimalna, a teraz to już zupełnie prawie zero wody. Pomniejszono wyraźnie brodzik dla dzieci. Basen z wodą do 1 m zupełnie jakby zniknął. Nie ma nawet się gdzie rozpędzić w pływaniu. Ktoś kto to projektował chyba nigdy nie bywał na tym basenie w czasie upałów. Wystarczyło ten basen odnowić, dodać ślizgawkę dla dzieci oraz bokiem puścić jakieś masażery. Jeżeli taki zostanie odnowiony jak w planach będę nadal korzystała i moja rodzina z basenu w Strzegomiu. Wolę tam zapłacić niż tutaj w ciasnocie przebywać choćby 1 godzinkę.
Lubię to! 8
Dawny mieszkaniec
Dawny mieszkaniecBarbara Asłamowicz25 stycznia o 23:24
Się zbuduje, się zobaczy się Pani przekona, może spełni Pani oczekiwania.Moim zdaniem lepiej zostawić kasę w Jaworze.
Lubię to! 3
Darek
DarekBarbara Asłamowicz26 stycznia o 01:37
No i fajnie, zapraszam do Strzegomia, jednej marudy mniej. Ja jestem tego zdania, ze lepiej zeby byl taki basen niz zaden. Poza tym jest to tylko plan, nawet nie ma na nim skali do ktorej mozna sie odniesc, wiec skad wiesz, ze bedzie maly? Ech...
Lubię to! 7
Prywaciaż
PrywaciażBarbara Asłamowicz26 stycznia o 07:53
Tak tak niech pani pojedzie do Warszawy tam są jeszcze lepsze baseny.
Lubię to! 5
jaworzanin
jaworzaninBarbara Asłamowicz26 stycznia o 10:02
I o co znowu chodzi? Nie było basenu, źle, ma być, źle. Niech pani przestanie straszyć, na basenie bez pani obejdzie się na pewno.
Lubię to! 4
jaworzanin
jaworzaninBarbara Asłamowicz26 stycznia o 10:06
Bez pani naprawdę obejdzie się na basenie:) Jeszcze nie zaczęto budowy, a pani już narzeka.
Lubię to! 4
kropka
kropkajaworzanin26 stycznia o 19:13
Na ile opodatkujesz się na rzecz utrzymania rocznego basenu?
Z biletów nie pokryjesz kosztów przygotowania basenu do sezonu, konserwacji, monitoringu , sprzątania po jesieni/zimie/wiośnie.
Lubię to! 1
drog
drogjaworzanin26 stycznia o 19:16
Koszty związane z budową basenu krytego w Kole wyniosły dotychczas 21.695.722,39 zł. (to wydatki poniesione na inwestycję wraz z odsetkami od zaciągniętego kredytu). Wydatki bieżące związane z utrzymaniem krytej pływalni za 11 miesięcy roku 2014 wyniosły 1.288.396,67 zł. W analogicznym czasie wpływy z krytej pływalni wyniosły 476.689,77 zł.
Lubię to! 0
Jolka
Jolkajaworzanin27 stycznia o 09:57
do kropki. Jeżeli ma być tak źle, to dlaczego bardzo wielu jaworzan domaga się basenu? Nie martw się na zapas.
Lubię to! 4
Krys
Krysjaworzanin27 stycznia o 15:40
Ile rada miejska przeznaczy pieniędzy z budżetu rocznego na utrzymanie basenu?
Lubię to! 1
adam
adamBarbara Asłamowicz27 stycznia o 12:07
Dlaczego pani wątpi, że basen nie będzie wyglądał jak w planach? O co pani właściwie chodzi? Przecież mają być ślizgawka, masażery. Marudzenie dla marudzenia.
Lubię to! 3

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


Więcej wiadomości

Reklama
Ostatnie opinie
Reklama

 

jawor24h.pl

Największy portal informacyjny w powiecie jaworskim. Znajdziesz tutaj najświeższe informacje, zdjęcia oraz filmy z Jawora i okolic.