Czwartek, 28.03.2024 382

 

Pliki cookies 17:45
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama
Gaździcki Tomasz - kandydat do Rady Miejskiej w Jaworze
Baltic Home
SofaMeble.pl - Eleganckie meble tapicerowane

Mercedes zainwestuje w Jaworze

To już oficjalna informacja. Daimler AG potwierdził budowę nowej fabryki na terenie DSAG S3 Jawor-Męcinka. Wartość inwestycji to 500 mln euro. Rozpoczęcie produkcji zaplanowano na 2019 rok.

Delegacja koncernu dzisiaj spotkała się z samorządowcami. W nowej fabryce, która ma powstać na terenie Dolnosląskiej Strefy Aktywności Gospodarczej S3 Jawor-Męcinka, pracę ma znaleźć początkowo kilkaset osób. Będą w niej wytwarzane czterocylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne do samochodów osobowych Mercedes-Benz.

Przyszli pracownicy fabryki mają wziąć udział w rozbudowanych szkoleniach. „W nowych zakładach w Jaworze chcemy zlokalizować drugą fabrykę silników Mercedes-Benz Cars poza granicami Niemiec. Dysponując kilkoma zakładami, możemy elastycznie reagować na zmiany rynkowe. Za zarządzanie siecią fabryk układów napędowych odpowiada główna fabryka w Untertürkheim” - tłumaczy Frank Deiß, szef działu produkcji układów napędowych Mercedes-Benz Cars i szef fabryki Mercedesa w Untertürkheim.

Niemiecki koncern miał początkowo podać decyzję o projekcie w połowie kwietnia. Termin przesunął się m.in. dlatego, że Daimler negocjował z rządem Węgier rozbudowę fabryki w Kecskemét.

W 2015 r. wybudowaniem fabryki na terenie DSAG S3 Jawor-Męcinka zainteresowany był koncern TATA produkujący samochody Jaguar i Land Rover. Wówczas Polska przegrała rywalizację o inwestycję wartą około miliarda funtów ze Słowacją, a ówczesny wicepremier i minister gospodarki Janusz Piechociński mówił, że oczekiwania inwestora dotyczące pomocy publicznej dla tej inwestycji były zbyt wygórowane.

Oprócz Dolnośląskiej Strefy Aktywności Gospodarczej Jawor-Męcinka Daimler rozpatrywał trzy inne lokalizacje. Były to Węgry, Rumunia oraz Słowacja.

Komentarze (204)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

jaworzanka
jaworzanka18 maja 2016 o 08:51
Gratulacje dla premiera MATEUSZA MORAWIECKIEGO ! Brawa dla b. burmistrza ARTURA URBAŃSKIEGO który zapoczątkował tworzenie strefy w 2013 r. ok 50 ha, brawa dla p. poseł ELŻBIETY WITEK za wsparcie dla działań polskiego rządu BEATY SZYDŁO
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
czytelnik
czytelnikjaworzanka18 maja 2016 o 09:33
Proszę nie zaklinać rzeczywistości. Faktem jest, że obecny rząd zwlekał z odsunięciem od władzy prezesa legnickiej strefy ekonomicznej Pana Jurkowlańca, gdyż ten od początku prowadził rozmowy z Mercedesem. Gdy już zapadła decyzja o zainwestowaniu w Jaworze, to prezesa odwołano.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
no wiesz
no wieszczytelnik18 maja 2016 o 19:16
Pana Jurkowlańca nie ma a inwestor dalej jest, więc coś tu raczej nie pasuje
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
radny
radny18 maja 2016 o 08:40
A to NGJ jeszcze ktoś czyta?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
PiS-da
PiS-da17 maja 2016 o 18:08
(p)osłanka W zaraz ten pomysł storpeduje... no chyba, że jej stryjeczny wujek i bratanek babki jej ciotki, dostanie tam posadkę dyrektorską.... no bo jak sama powiedział "każdy ma jakąś rodzinę, znajomych"
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Prawy
PrawyPiS-da17 maja 2016 o 21:42
Skąd w tobie człowieku tyle jadu i nienawiści, przecież to PIS zieje mową nienawiści, nie widzisz obłudniku? A może jakiś wniosek do prokuratora za stop hejtowi ?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Da pis lub pis nie da :D
Da pis lub pis nie da :DPrawy18 maja 2016 o 00:56
Nikt się waszego straszenia nie boi :D
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
cichy obserwator
cichy obserwator17 maja 2016 o 09:00
Jak co ma burmistrz do Mercedesa? Przecież w NGJ aż na dwie strony były ohy i ahy nad osiągnięciami burmistrza. Dowiedziałem się dopiero, że Jawor dopiero od roku zaczął się rozwijać. Tylko tak naprawdę to co takiego u nas w mieście się rozwinęło. Chyba sesje zdjęciowe i biegi. A NGJ nawet już za bardzo nie wspomina o basenie letnim, o zabytkach iitp. Czyżby amnezja.Urbańskiemu to non stop wypominała.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Mercedes
Mercedes16 maja 2016 o 23:01
Do zika A więc to jednak rząd załatwił nam fabrykę silników do Mercedesa
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Tak też bywa
Tak też bywaMercedes17 maja 2016 o 07:07
Moja sąsiadka to najpierw myślała, że to Andrzej Lampart załatwił Mercedesa, bo usłyszała jego reportaż na ten temat.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zika
zika16 maja 2016 o 22:51
Ciekawy artykuł: http://www.biztok.pl/gospodarka/te-firmy-nie-wybraly-polski-bezinteresownie-zobacz-komu-placi-polski-rzad_s22917
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Narcyz
Narcyz16 maja 2016 o 22:04
A wy to już tak sami do siebie piszecie w tym PO te komentarze?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Prawy
Prawy15 maja 2016 o 20:40
A co ma Pan Bera do Mercedesa, przecież każdy logicznie myślący wie, że takie negocjacje odbywają się na szczeblu rządowym. To ministerstwo będzie musiało dać granty na inwestycję, przekazać grunty, uzbroić działkę w energię, wodę, kanalizację, wybudować drogę, itp. .... Jawora nawet nie stać na takie kwoty, bo to budżet Jawora na kilka lat. Pan Burmistrz to, co najwyżej będzie mógł sobie parę fotek pstryknąć.
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ela
Ela15 maja 2016 o 19:43
BRAWO BERA ZA MERCEDESA!
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
tak też bywa
tak też bywaEla16 maja 2016 o 21:36
Moja sąsiadka to najpierw myślała, że to Andrzej Lampart załatwił Mercedesa, bo usłyszała jego reportaż na ten temat.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
oby się sfinalizował
oby się sfinalizowałEla16 maja 2016 o 19:43
Największa praca i nakłady w pozyskanie tego rodzaju inwestora zawsze zaczynają i kończą się na poziomie rządowym. Cieszę się, że komuś w końcu udało się przekonać inwestora, aby to właśnie w Polsce, w Jaworze wybudował swoją fabrykę, tworząc miejsca pracy dla lokalnej społeczności. Zwłaszcza, że na dzień dzisiejszy tak naprawdę oferuje mu pole rolne z obietnicą doprowadzenia go do stanu terenu inwestycyjnego (odrolnienie, uzbrojenie, infrastruktura podziemna i nadziemna, itp.). Negocjator na poziomie rządowym musiał okazać się dla tego inwestora wyjątkowo wiarygodnym partnerem, skoro ten wstępnie przyjął tą ofertę. Trzymajmy więc kciuki, aby nie wynikły żadne przeszkody i projekt został doprowadzony do sfinalizowania.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jasiek
JasiekEla16 maja 2016 o 07:58
Biedna zawiedziona ELA !
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Kruk
KrukEla16 maja 2016 o 02:20
Brawo za Szpaka :)
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
przyjaciel
przyjacielEla15 maja 2016 o 21:22
Oj ELA ! straciłaś przyjaciela ! ELA ale z ciebie niepoprawna niedouczona marzycielka. Być może zakochana jesteś w burmistrzu . A taka sytuacja powoduje oślepienie i brak rozsądnego logicznego myślenia. ELA doucz się n/t inwestycji zagranicznych warunków do spełnienia przez stronę rządową itd itp
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
radny
radny15 maja 2016 o 12:20
Jeszcze będziesz prosił, że by Artur wrócił. A mercedes zależy tylko od ministerstwa, tak samo jak S-3 od GDDKiA a nie od gminy.
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Prawy
Prawyradny15 maja 2016 o 20:41
Na S3 to ministerstwo dało kasę, tylko miasto nie potrafiło jej wykorzystać a szkoda
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
DK3
DK3Prawy15 maja 2016 o 21:18
Chyba chodziło Co o DK3, bo S3 GDDKiA póki co realizuje bez przeszkód ( nie leci przez środek miasta i nie trzeba pod nim wymieniać żadnych sieci)
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
josef
josef14 maja 2016 o 00:08
ERA ma tyle wspólnego z budową S3 co PANI z Auostrady.. KONIEC JEST BLISKI PANIE OSZUŚCIE.
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Artur Nie
Artur Niejosef15 maja 2016 o 12:15
12 lat schrzaniliście a teraz kiedy mercedes blisko macie coś do powiedzenia?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Klaudiusz
KlaudiuszArtur Nie15 maja 2016 o 21:29
"Euzebiusz" to od kiedy PO istnieje to wszyscy wiedzą ale są to ci sami którzy rządzili po 89 r. ( KLD, UW, PZPR, UD itd )
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Euzebiusz
EuzebiuszArtur Nie15 maja 2016 o 19:45
Brakuje Ci wiedzy. PO istnieje od 2001 r.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
pełowcy nie
pełowcy nieArtur Nie15 maja 2016 o 14:44
do "ArturNie" A wy PełOwcy schrzanilliscie całą Polskę od 89 roku !
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kawałek historii o S3
kawałek historii o S3Artur Nie15 maja 2016 o 12:50
O S3 jaworzanie ze wsparciem władz lokalnych walczyły od dawna. http://jawor.naszemiasto.pl/artykul/w-jaworze-chca-drogi-s3-i-obwodnicy,774134,art,t,id,tm.html
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
12 patoli kasuje co miecha
12 patoli kasuje co miecha13 maja 2016 o 21:46
dzień z życia pewnego lansera za nasze pieniądze: 9 godz. 1. turniej kopania szmaciaka u gliniarzy (gram w gałę, skacze, robie foty) 12 godz. 2. "rzepak i kopara", lans w polu 15 godz. 3. koniec turnieju szmaciaka wreczanie giftów 16 godz. do późnego wieczora 4. grill zabawa i popijawa. ale się napracowałem 12 patoli się, należy frajerzy !
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ola
Ola12 patoli kasuje co miecha15 maja 2016 o 10:29
Wszyscy, którzy lubią komentarze obrażające burmistrza zniżają się do poziomu metr poniżej mułu. Piszący te komentarze plasują się jeszcze niżej(pewnie samym im w polityce nie wyszło)
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
:)
:)Ola16 maja 2016 o 02:17
Chodzi o Noworoola i Makowskiego?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ola
OlaOla15 maja 2016 o 11:56
Krytyka kulturalna a nie taka jaka uprawiana jest u Was przez niby ,,dziennikarza" i niby ,,parlamentarzystę"
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
taka rzeczywistość
taka rzeczywistośćOla15 maja 2016 o 11:22
od zawsze osoby publiczne poddawane są krytyce publicznej (często także przybierającej obraźliwą formę), zmieniają się jedynie osoby, które są nią objęte
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
tak jest od zawsze
tak jest od zawszeOla15 maja 2016 o 10:55
http://www.rp.pl/artykul/267845-Osoby-publiczne-musza-liczyc-sie-z-krytyka.html
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
emeryt
emeryt12 patoli kasuje co miecha15 maja 2016 o 08:02
prezydenta, burmistrza, wójta "zatrudniają" mieszkańcy danej wspólnoty dla realizacji gminnych zadań
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Reanimacja
Reanimacja12 patoli kasuje co miecha14 maja 2016 o 07:19
http://jawor.naszemiasto.pl/artykul/w-jaworze-chca-drogi-s3-i-obwodnicy,774134,art,t,id,tm.html
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
serio?
serio?12 patoli kasuje co miecha13 maja 2016 o 22:51
przecież to był turniej policjantów a nie pracowników samorządowych, a policja podlega pod starostwo powiatowe a nie gminę
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ptak
ptakserio?15 maja 2016 o 07:56
lans trzeba uprawiać gdzie się da ! Szpak tez dzięki lelilianowi w Eurowizji uplasował się tak wysoko. brawo lelilian Szpak jest ci wdzięczny.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Psychicznie chory czy głupi ?
Psychicznie chory czy głupi ?13 maja 2016 o 21:40
"Lelilian Dyzmą Le Kamer" znowu w akcji ! Tym razem tłem rzepak w polu pod mieściną konfliktu i zakalc" . Sam pajac z "zaksanymi renkawamy" w koszulinie drwala, obwieszcza "ciemnemu ludowi" nowinę- ruszyło się wbito łyżkę koparki. W niedługim czasie pojawi się kopara i ruszą prace na wielką skalę . Trakt zaczną budować. Jezuniu Kochany odlot . Niesamowita nowina. Teraz czekać na kolejne relacje z postawienia Toy - Toyów, baraków dla budowlanców. Przywiezienia walca oraz grysu i ....piernięcia brygadzisty. Ludzie to nie jest śmieszne, ten cyrkowy pajac "Lelilian Dyzmą Le Kamer" albo jest głupi albo to już tylko potrzebny psychiatra.
12 Lubię to: 12
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
K.
K.Psychicznie chory czy głupi ?14 maja 2016 o 23:12
Przesadza z tym lasem.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Trochę to dziwne
Trochę to dziwneK.15 maja 2016 o 07:44
Nie spotkałam się dotąd z tym, żeby jakiś prezydent, burmistrz, wójt robił za lokalnego reportera, zwłaszcza gdy nie są to gminne inwestycje.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ela
ElaPsychicznie chory czy głupi ?14 maja 2016 o 09:21
Szykuj się na pozew.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
?
?13 maja 2016 o 14:56
Ponoć rozpoczęła się już budowa odcinka S3 w rejonie Jawora. Kto jest inwestorem i kto wykonawcą S3?
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
!!!
!!!?13 maja 2016 o 15:08
Inwestorem jest GDDKiA tylko i wyłącznie, choć EB na facebooku sugeruje coś innego.
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
?
?!!!13 maja 2016 o 15:34
Przecież każda inwestycja i tak musi zostać oznakowana (inwestor musi postawić tablicę informacyjną), więc każdy i tak przeczyta kto jest inwestorem i kto wykonawcą.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
pies
pies13 maja 2016 o 13:44
opolak chyba śnisz chyba, że na działkę burmistrza którą już dawno przekształcił i wartość jej wzrośła o 1000 procent. A ty chłopie tyraj do usranej śmierci.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
logo
logo13 maja 2016 o 08:33
Prawdopodobnie firma mercedes zwróci się po niewielkim czasie do tych wszystkich co wykorzystują logo firmy bez ich zgody także do pana burmistrza !. Przypomnieć należy, że znak-logo jest zastrzeżony a wykorzystywanie logo bez zgody właściciela jest karalne.
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
z tym trzeba ostrożnie
z tym trzeba ostrożnielogo13 maja 2016 o 15:54
"Nie można używać cudzego znaku towarowego w sposób, który wywoła nieprawdziwe przekonanie odbiorców, że pomiędzy właścicielem znaku a osobą trzecią istnieją powiązania gospodarcze. Niedopuszczalne jest aby taki odbiorca uznał, że osobę trzecią łączą ją z właścicielem znaku szczególne więzy handlowe (np. jest oficjalnym dystrybutorem)." http://znakitowarowe-blog.pl/jak-legalnie-uzywac-cudzego-znaku-towarowego/
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
RW
RWlogo13 maja 2016 o 08:49
I bardzo słusznie by postąpili.
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
radny
radny13 maja 2016 o 08:11
Zastanawiam się, kto dał miastu zgodę na oficjalne wykorzystywanie znaczka (logo) firmy Mercedes. Poza ty nie można oficjalnie wygłaszać hasła, że firma już podpisała umowę, bo to dopiero są negocjacje a umowa będzie chyba podpisana, jak spełnione zostaną wszystkie oczekiwania ze strony firmy. I oby się tylko nie wycofano.
11 Lubię to: 11
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
własność przemysłowa
własność przemysłowaradny13 maja 2016 o 15:39
Zwykle nazwy marek samochodowych i ich logotypy są zastrzeżonymi znakami towarowymi w świetle USTAWY z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej, w związku z czym na ich wykorzystanie w zakresie ochronnym potrzebna jest zgoda osoby posiadającej te prawa ochronne. Zastrzeżenia oraz zakresy ochrony (czyli możliwości wykorzystania znaku tylko przez uprawnionego lub inną osobę za jego zgodą) można sprawdzić w bazach Urzędu Patentowego.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
tani lans psychicznego fotokamera
tani lans psychicznego fotokamera13 maja 2016 o 02:05
fotokamera się lansuje, gwiazdę bęca na fajesa wkleja i do koryta na nową kadencję się szykuje . ale się z dziwi . ps. a prawda jest tak, ze nic jeszcze nie jest pewne, żadnej umowy nie podcyfrowano. wszystko to jest fatamorganą. fotokamer to psychiczny lanser . nie wierzcie w tani lans psychicznego na punkcie PIJARU. jak zaklepią temat , to tylko zasługa tych w W-awie, a nie dyletanta, pier....lnietego na punkcie promocji .
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
tani
tanitani lans psychicznego fotokamera13 maja 2016 o 15:58
Jaki doradca taki lans
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
real
real8 maja 2016 o 19:03
Niektóre niezbędne działania jakie trzeba było podjąć w zakresie utworzenia DSAG – S3 Jawor: 1) Marszałek Województwa Dolnośląskiego: dofinansowanie modernizacji linii kolejowej Legnica – Jawor, dofinansowanie utworzenia Centrum Treningu Kompetencji Zawodowych i Praktycznych we współpracy z Państwową Wyższą Szkołą Zawodową im. Witelona w Legnicy, podjęcie decyzji o zwolnieniu z opłat za wyłączenie gruntów z produkcji rolnej; 2) Burmistrz Jawora: zwolnienie z podatku od nieruchomości, uchwalenie Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego, 3) Legnicka Specjalna Strefa Ekonomiczna: sfinansowanie budowy drogi wokół działki, przygotowanie terenu:•Makroniwelacja terenu (koszt uwzględniony w cenie gruntu dla inwestora), •Sfinansowanie przełożenia poza teren planowanej inwestycji istniejących sieci energetycznych, •Sfinansowanie przełożenia poza teren planowanej inwestycji istniejącej sieci gazowej, •Sfinansowanie budowy nowego odcinka sieci wodociągowej i kanalizacyjnej oraz likwidacji odcinka rurociągu tłocznego kanalizacji sanitarnej, •Sfinansowanie i przeprowadzenie badań geologicznych i geotechnicznych gruntów, •Sfinansowanie i przeprowadzenie badań stanowisk archeologicznych, wykup gruntów prywatnych i wynegocjowanie z dzierżawcami terenu od ANR zasad rozwiązania umów, sfinansowanie budowy placu postojowego dla samochodów ciężarowych; 4) Działania innych stron: PKP PLK – Modernizacja linii kolejowej Legnica – Jawor, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Witelona w Legnicy – Utworzenia Centrum Treningu Kompetencji Zawodowych i Praktycznych, Rada Ministrów: podjęcie uchwały w sprawie zmiany Programu wspierania inwestycji o istotnym znaczeniu dla gospodarki polskiej na lata 2011-2020. Zmiana dotyczyć będzie wydłużenia okresu obowiązywania Programu do końca 2024 r. oraz zwiększenia budżetu Programu w latach 2017-2024, wydanie rozporządzenia włączającego teren do Legnickiej SSE S.A., przekazanie gruntów ANR (ok. 380 ha) aportem do Legnickiej SSE S.A. w zamian za udziały Skarbu Państwa. Podobnie jest z pozyskaniem inwestora zagranicznego-główne działania leżą ponad samorządami. Trzeba się cieszyć, że to akurat Jawor dostał takie duże wsparcie i może zacznie rozwijać się gospodarczo.
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
pies
pies8 maja 2016 o 12:49
Bolków się wali a nie rozwija. I ta ekipa już nic nie zrobi.Patrzą jedynie jak nabić sobie i swoim znajomkom kasę.Sam Burmistrz kosztuję gmine ok. 500 tyś za jedną kadencję. Niebawem oświadczenia.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Bolkow
Bolkow8 maja 2016 o 07:21
W Bolkowie strefa powstaje przed każdym wyborami ;)
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
opolak
opolakBolkow12 maja 2016 o 08:59
S3 napędzi inwestorów w rejon Bolkowa
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
inwestor
inwestor7 maja 2016 o 17:55
warto byłoby podać do publicznej informacji jakie to warunki musi spełnić Polska aby ta niemiecka firma wybudowała tu swoją fabrykę, tj. czym Polska zachęciła Daimlera do inwestycji w Polsce zamiast na Węgrzech
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Adam
Adam7 maja 2016 o 16:34
A ja i tak w przyszłych wyborach głosuje na pana Berę.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
s
sAdam8 maja 2016 o 23:30
Ba...er daj spokój z tymi pochwalnymi
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
a ja NIE
a ja NIEAdam7 maja 2016 o 20:03
jak spełnił tobie obietnice to głosuj , a ja nie zagłosuje bo to co obiecał nie wykonał NIC
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ola
Olaa ja NIE7 maja 2016 o 21:39
A ja też w przyszłych wyborach zagłosuje na pana Berę.1 % Jaworzan, który Was czyta nie musi.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
lotnik
lotnik7 maja 2016 o 10:14
Ciekawe, czy szef jaworskiej PO dziś też będzie dziarsko maszerował w Warszawie w obronie demokracji. Pewnie nie, skoro wygrał wybory to w Jaworze demokracja jest niezagrożona :)
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
anna
annalotnik8 maja 2016 o 11:00
sądzisz ,że skoro ty jeździsz na miesięcznice pod Pałac Prezydenta to każdy tak musi?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
dobry pracodawca
dobry pracodawca5 maja 2016 o 22:30
Ależ ten Niemiec jest uhahany, musi z przedstawionej mu przez Polskę oferty być bardzo zadowolony. Miejmy nadzieję, że i zatrudnieni u niego Polacy też będą tak zadowoleni. Oby tak się stało.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
borus
borus5 maja 2016 o 22:26
W lutym 2000 roku pierwsze maszyny rozpoczęły prace na terenie o wielkości 200 hektarów. Dwa lata później, dokładnie 20 sierpnia 2002 roku fabryka w Lipsku została oficjalnie otwarta, a jej bramę opuściły pierwsze pojazdy. Zakłady otwarto w 2005 roku. Media nagłośniły to wydarzenie, gdyż fabrykę uznano na kontynencie za najnowocześniejszą w branży. Zajmuje 2,1 mln km2 powierzchni, zatrudnia 6 tys. pracowników, a z jej taśm montażowych zjeżdża codziennie 740 aut. W opinii ekspertów, ze względu na rozwój rynków azjatyckich i zwiększenie produkcji w Chinach oraz w Indiach, jest to ostatnie w Europie przedsięwzięcie motoryzacyjne tak ogromnej skali. Przewidywania okazały się słuszne, i lipska fabryka BMW stała się swoistym pomnikiem naszych czasów. Teraz Porsche świętuje 10-lecie z imponującym wynikiem produkcji.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
PiS PO Jedno zło
PiS PO Jedno zło5 maja 2016 o 22:25
Super, tylko ile my do tego dopłacimy? Czemu rząd boi się ujawniać informacji na temat dofinansowania niemieckiej gospodarki? Nie mówię o zarobkach pracowników, bo w sytuacji Jawora to mało istotne i nie ma co narzekać. Tylko ile podatnicy zapłacili, aby PIS się mógł czymś pochwalić?
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Prawy
Prawy5 maja 2016 o 22:02
Podziękujmy Pani Eli, bo inaczej nie byłoby zapewne tutaj Daimlera. Wiele miast czy miasteczek chciałoby mieć takiego inwestora. Mercedes to jednak marka. Za mercedesem zapewne pojawią się inne firmy. Szkoda, że poprzednie 8 lat rządów PO i PSL nic nie przyniosło dla nas Jaworzan poza emigracją.
12 Lubię to: 12
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
przedwojenną prasę czytaj
przedwojenną prasę czytajPrawy6 maja 2016 o 12:58
Pani Poseł W jeszcze przed wojną pracowała nad tym by mercedes w jaworze powstał aahahahah
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Anna
AnnaPrawy6 maja 2016 o 09:37
proponuję postawić pomnik (PIS ma w tym doświadczenie) i co najmniej nazwać dwie ulice imieniem Witek (mąż i żona!). Tak naprawdę to jestem 100% pewna, że Ela nie kiwnęła palcem w tej sprawie ,skąd? po prostu ją znam.
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Anna
AnnaAnna8 maja 2016 o 18:25
do "bezpartyjny" Baranie jeden , nawet nie wiem co to są kodowcy i nie znam nikogo z PO.Mało tego nie znam też żadnego PISiora , a wiedzę o lokalnych PISiorach czerpię z aroganckich wpisów których autorem między innymi TY jesteś .
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Hektor
HektorAnna6 maja 2016 o 12:56
Kiwnęla palcem :D środkowym :D
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bezpartyjny
bezpartyjnyAnna6 maja 2016 o 10:16
"Anna" ale cię zazdrość zżera ! Właśnie tacy ja Ty są PełOwcy, KODowcy nie mogą pogodzić się z przegranymi wyborami i odcinaniem stołków im od d...py, !
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
PiS PO Jedno zło
PiS PO Jedno złoPrawy5 maja 2016 o 22:22
Dobrze, że coś sie dzieję. Jednak Pani Witek, głównie obchodzi jej kariera a Jawor ma głęboko gdzieś. No ale jak się zna ludzi tylko z plakatów wyborczych. Gospodarczo lepiej nie będzie z lewicowym programem PISu.
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
nie oceniaj ludzi pochopnie
nie oceniaj ludzi pochopniePiS PO Jedno zło7 maja 2016 o 10:17
A może pani poseł po prostu robi swoje bez medialnego szumu wokół swojej osoby?
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Mądre przesłanie dla ludzi
Mądre przesłanie dla ludziPiS PO Jedno zło7 maja 2016 o 08:01
"Poznacie ich po ich owocach."
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
neutralny
neutralnyPiS PO Jedno zło7 maja 2016 o 07:49
Wcześniej Jawor odwiedzali różni ministrowie i posłowie, w tym dość częstym gościem był poseł Kropiwnicki, jednak inwestora dla Jawora nie udało się załatwić. Dlatego cieszmy się, że choć teraz komuś to się udało i wielki szacun mu za to, bo jak dojdzie do skutku, to skorzystają na tym wszyscy jaworzanie.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Prawy
PrawyPiS PO Jedno zło5 maja 2016 o 22:32
Do PIS i to zło...A to sobie według Twojej mentalności załatwiła pracę w Mercedesie ? Według ciebie niech Jaworzanie nadal wyjeżdżają do pracy za granicę. Gratuluję inteligencji
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
P
PPrawy5 maja 2016 o 22:19
dobrze mieć "swojego" posła, pańskie oko konia tuczy
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
masz rację
masz racjęPrawy5 maja 2016 o 22:12
fakt, to za obecnych rządów doszło do pomyślnego zakończenia negocjacji
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bolo
bolo5 maja 2016 o 21:52
Kilkaset milionow to musi sie najpierw znalezc na uzbrojenie dzialki Pozniej bedzie mozna mowic o fabryce Mercedesa
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do bolo
do bolobolo5 maja 2016 o 22:07
Dodaj do tego jeszcze minimum: sfinansowanie budowy drogi wokół działki, zwolnienie z opłat za wyłączenie gruntów z produkcji rolnej, sfinansowanie przygotowania terenu (makroniwelacja terenu, przełożenie poza teren planowanej inwestycji istniejących sieci energetycznych, przełożenie poza teren planowanej inwestycji istniejącej sieci gazowej, budowa nowego odcinka sieci wodociągowej i kanalizacyjnej oraz likwidacja odcinka rurociągu tłocznego kanalizacji sanitarnej, przeprowadzenie badań geologicznych i geotechnicznych gruntów, przeprowadzenie badań stanowisk archeologicznych-a kto wie co tam zostanie wykopane), wykup gruntów prywatnych i wynegocjowanie z dzierżawcami terenu od ANR zasad rozwiązania umów, sfinansowanie budowy sieci dróg i placów postojowych, sfinansowanie szkoleń (przekwalifikowania do potrzeb inwestora) potencjalnych pracowników, itp., itd.-bo póki co to tam jeszcze jest pole uprawne.
11 Lubię to: 11
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
co do formalności
co do formalności5 maja 2016 o 21:46
to na zdjęciu widać z kim finalizuje umowę przedstawiciel Daimlera
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
julek
julekco do formalności5 maja 2016 o 22:20
co by nie mówić to brawa należą się polskiemu rządowi
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
;)
;)5 maja 2016 o 21:26
Najbardziej zadowolony z tej "przepychanki" kto pierwszy i kto więcej zrobi dla Daimler AG jest Frank Deiß-jego mina na tym zdjęciu mówi sama za siebie.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
lolo
lolo5 maja 2016 o 20:58
Kto Strefę Ekonomiczną reprezentował w rozmowach z Mercedesem? Takie rozmowy nie trwają jak się niektórym wydaje miesiąc albo dwa, ale znacznie dłużej.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
równowaga
równowagalolo5 maja 2016 o 21:03
Spokojnie, i tak niemiecki inwestor pojawi się tu dopiero w następnej kadencji-o ile dostanie od wszystkich to czego chce, a prawdopodobnie wartość całościowego wsparcia będzie niebagatelna. Jeszcze niejeden będzie mógł się nim pochwalić.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
dla każdego wystarczy
dla każdego wystarczyrównowaga5 maja 2016 o 21:07
jeszcze nie raz będzie można oglądać związane z tym wywiady, zdjęcia i filmy przed, w trakcie i po uruchomieniu zakładu
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Wow !
Wow !5 maja 2016 o 19:29
Udało się Morawieckiemu to co nie wyszło Piechocińskiemu !
11 Lubię to: 11
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ROF
ROF5 maja 2016 o 19:19
W ramach solidarnosci europejskiej Polska wesprze finansowo firmę Mercedes. I tak po raz kolejny możemy być dumni ze nasze bogactwo pomoże biedakom z Zachodu związać koniec z końcem.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
?
?5 maja 2016 o 17:04
Frank Deiß ma niezwykle zadowolona minę, gołym okiem widać, że z Polakami "ubił dobry interes". Ciekawe jakie warunki wynegocjował z Polską stroną rządową dla rozwoju swojej niemieckiej firmy w Polsce. Musi to być znaczna pomoc ze strony Polski, skoro nie wybuduje swojej kolejnej fabryki ani w swoim rodowitym kraju ani nawet na Węgrzech-ciekawe czym polski rząd "przebił" Węgrów?
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
info
info?5 maja 2016 o 17:40
Dobrze by było, gdyby zostało też opublikowane jakie "wsparcie" na rozwój swojej firmy dostał ten niemiecki przedsiębiorca.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
analiza finansowa
analiza finansowa?5 maja 2016 o 17:16
Oby się tylko ostatecznie nie okazało, że z tej desperacji w pozyskaniu jakiegokolwiek inwestora w ostatecznym rozrachunku dopłacimy do rozwoju niemieckiego przemysłu.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wspieranie przedsiębiorców
wspieranie przedsiębiorców?5 maja 2016 o 17:07
Ciekawe czy na taką sama pomoc państwa mogą też liczyć polscy przedsiębiorcy?
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
TT
TTwspieranie przedsiębiorców5 maja 2016 o 19:54
A który jaworski przedsiębiorca może zapewnić tyle miejsc pracy co Mercedes?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wspieranie polskiej przedsiebiorczości
wspieranie polskiej przedsiebiorczościwspieranie przedsiębiorców5 maja 2016 o 19:39
Ciekawe czy na taka sama pomoc mogą liczyć też jaworscy przedsiębiorcy?
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
patriota
patriotawspieranie przedsiębiorców5 maja 2016 o 17:36
Jakby tak polscy przedsiębiorcy dostawali taką samą pomoc to może nie trzeba by było na siłę szukać obcych przedsiębiorców, bo nasz rodowity dobrze by się rozwijał?
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jan
Janwspieranie przedsiębiorców5 maja 2016 o 17:24
Jestem przekonany że nie.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzanin5 maja 2016 o 16:52
Pan burmistrz podpisuje się pod cudzą pracą i lansuje sie na kogos kto brał udział w negocjacjach i od niego zależało wiele. To jest żenujace. Fabryka jesli nic sie nie zmieni powstanie najmniej za 4 - 5 lat. Ma jednak nadzieje, ze swoje obecne zle notowania poprawi dzieki niej.. Myslę, ze powinien spełnic przede wszystkim swoje obietnice wyborcze...
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
daniel
danieljaworzanin5 maja 2016 o 22:25
mnie dziwią te filmy kręcone na szybko, gdzie popadnie, byle być pierwszym. Dobrze że tym razem niektórych w Jaworze odsunięto od tej decyzji, bo znów tak jak w jaguarem by się chłop wygadał za wcześnie i inwestycja wisiałaby na włosku
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
media, PR
media, PRdaniel5 maja 2016 o 22:49
Pewnie będą ZDJĘCIA Z WBICIA ŁOPATY W ZIEMIĘ, Z OTWARCIA ZAKŁADU I URUCHOMIENIA PRODUKCJI, Z TEGO JAK WYJEŻDŻA Z JAWORA PIERWSZY SILNIK-jak za starych dobrych czasów, tylko zakład nie polski.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
równowaga
równowagadaniel5 maja 2016 o 22:40
Spokojnie, jeszcze niejeden będzie mógł się nim pochwalić, bo i tak niemiecki inwestor pojawi się tu dopiero w następnej kadencji-o ile dostanie od wszystkich to czego chce. Z pewnością jeszcze nie raz będą wywiady, zdjęcia i filmy związane z Daimlerem przed, w trakcie i po uruchomieniu zakładu.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
BR
BRjaworzanin5 maja 2016 o 19:24
Niech spełnia obietnice a nie pławi się w cudzej chwale. Gdyby nie decyzje premiera Morawieckiego to tez tej inwestycji by nie było. Może Bera dołożył małą cegiełkę tak jak wielu radnych, urzędników i jaworzan ale oni się nie lansują i nie robią filmików CO TO "JA" NIE ZROBIŁEM ! Fakt że sukces ma wielu ojców ale prawdę należy mówić bez względu jaka jest. Ciekawe co Bera pisałby gdyby nic nie wyszło z tej inwestycji. Za Urbańskiego powstało pierwsze ponad 40 ha inwestycyjnych i jakoś nie widać żeby Urbańskiego Bera gdzieś w swoich wywiadach wspomniał.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
realia
realiaBR5 maja 2016 o 19:50
Faktem jest, że taki inwestor negocjuje warunki pomocy i ulg na poziomie rządowym, zwłaszcza że tereny te należą do ANR a włada nimi na potrzeby inwestycyjne LSSE. Gmina ze swojego poziomu może co najwyżej zaproponować na terenie DSAG leżącym w granicach Jawora ulgi w podatkach i opłatach lokalnych, ale i one w ostatecznym rachunku nie mogą wpłynąć na zmniejszenie wpływów do budżetu gminy. Z analizy ekonomicznej powinna wynikać co najmniej rekompensata z udziałów w PIT-o ile zatrudnieni zostaną jaworzanie.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
aga
aga5 maja 2016 o 11:52
http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35771,20021678,jak-mercedes-trafil-do-jawora-poznaj-kulisy-negocjacji.html#BoxLok
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ala
alaaga5 maja 2016 o 13:59
Czyli nie peło ,nie burmistrz z peło tylko Pan Morawiecki.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bezrobotny
bezrobotnyaga5 maja 2016 o 13:57
"Jarosław Simon z urzędu pracy w Jaworze: - Trzeba się cieszyć, bo tak duża inwestycja rozrusza rynek. To coś, na co Jawor czekał od zawsze. Na razie w mieście jest tylko cztery - pięć firm zatrudniających powyżej 100 osób. Tu będzie znacznie więcej, bo 500-600, a może nawet 1,5 tys. Sami możemy nawet potrzeb Niemców nie zapełnić. W końcu w pierwszej kolejności będą pewnie szukać specjalistów, a w naszym urzędzie pracy nie ma takich wśród zapisanych." Czyli bezrobocie jak jest 20% tak będzie dalej 20%? To bezrobotnych z powiatu jaworskiego przeszkolić nie będzie można? Taka wypowiedź tylko kolejny raz potwierdza, że PUP-y w Polsce to urzędy rejestracji bezrobotnych i nic poza tym. Zero pomocy i empatii, traktowanie bezrobotnych jak kogoś gorszego wręcz nieudacznika. Może Ukraińców do uzupełnienia wezmą Niemcy bo są tańsi? Paranoja.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Sebek - Typowy polski narzekacz
Sebek - Typowy polski narzekacz5 maja 2016 o 09:50
Niemiecką technologię silnikową mam opanowaną, gdyż robiłem doktorat na golfie 3 w TDI. Język niemiecki też znam perfekcyjnie. W "czterech pancernych" rozumiałem wszystkie kwestie wypowiadane po niemiecku. Zwłaszcza "raus" i "hande hoch" sobie mocno przyswoiłem. Jak popracuję ze 3 miechy, to zmontuję zorganizowaną grupę przemytników części i smród o "solidnych polskich pracownikach" rozniesie się po całej europie (celowo z małej literki). A jako uzasadnienie kradzieży, będę uzasadniał marnymi zarobkami.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ich bin Polnische Motoren Spezialistische
Ich bin Polnische Motoren Spezialistische5 maja 2016 o 09:39
Gdzie CV można składać?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanka
jaworzanka5 maja 2016 o 09:02
Za takie komentarze jak "Obiektywny" powinni być ścigani za obrazę. Nie wiem dlaczego taki obraźliwy komentarz jest dopuszczony przez moderatora . Proszę o usunięcie tego komentarza. Prawda jest ze PO i PSL z Piechocińskim na czele zaprzepaścili wcześniej możliwość zainwestowania przez firmę Jaguar. Teraz to na pewno jest sukces dzięki premierowi Morawieckiemu i jego zespołowi powinniśmy być być dumni z takich ludzi i takiego Rządu.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
dociekliwy
dociekliwy5 maja 2016 o 07:44
Strefa powstało dużoooo wcześniej niż nastał Bera. Oto dowód https://www.youtube.com/watch?v=-DQsLsvKh8E Filmik opublikowany 19.02.2013.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
data powstania
data powstaniadociekliwy5 maja 2016 o 08:35
Podstrefa Dolnośląska Strefa Aktywności Gospodarczej – S3 Jawor powstała na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 listopada 2015 r. http://www.infor.pl/akt-prawny/DZU.2015.222.0001874,rozporzadzenie-rady-ministrow-zmieniajace-rozporzadzenie-w-sprawie-legnickiej-specjalnej-strefy-ekonomicznej.html
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Też
Też4 maja 2016 o 23:44
Też zrobił wielkie show, mógł sobie ten znaczek na czole odbić
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Też
Też4 maja 2016 o 23:43
Jeszcze skończy się jak z DK 3. Zobaczycie
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ja
Ja4 maja 2016 o 22:44
Spójrz na wyżej zamieszczone zdjęcie to zobaczysz komu zawdzięczamy tą inwestycję.TakTak wicepremierowi Morawieckiemu ! Jakoś Piechocińskiemu to się nie udało.
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Pelikan
Pelikan4 maja 2016 o 22:21
Akurat to dzięki Jurkowlańcowi, Berze i innym z PO jest ta inwestycja i takie są fakty. Zaklinanie rzeczywistości i pisanie tysiąca komentarzy na forach tego nie zmieni.
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin
JaworzaninPelikan5 maja 2016 o 21:59
Podziękujmy Pani Eli, bo inaczej nie byłoby zapewne tutaj Daimlera. Wiele miast czy miasteczek chciałoby mieć takiego inwestora. Mercedes to jednak marka. Za mercedesem zapewne pojawią się inne firmy. Szkoda, że poprzednie 8 lat rządów PO i PSL nic nie przyniosło dla nas Jaworzan poza emigracją.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Elektryk
ElektrykPelikan5 maja 2016 o 21:49
I uwolnił energię, bo bąka puścił. Nawet drogi nie potrafił zrobić
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Kopernik
KopernikPelikan4 maja 2016 o 23:50
Bera już sąd przywrócił... i ruszył Ziemię :D
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Bocian
BocianPelikan4 maja 2016 o 23:43
Dzięki PO? Z tego co pamiętam rządy PO zakończyły się tuż po fiasku negocjacji z Jaguarem, a z Mercedesem negocjował już rząd PiS-u i Morawiecki, który ma pojęcie co robi. Zaklinanie rzeczywistości i pisanie tysiąca komentarzy na forach tego nie zmieni.
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
return
return4 maja 2016 o 21:53
Miejmy nadzieję, że nie skończy się jak z DK 3
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
M-S
M-S4 maja 2016 o 21:21
Rząd był PO Bera z PO i jakoś inwestora nie było dopiero za rządu PiS i z pomocą pani Witek coś się ruszyło!
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zaklinacz rzeczywistości
zaklinacz rzeczywistościM-S4 maja 2016 o 22:43
W swojej kampanii PiS był przeciwnikiem obcego kapitału, więc teraz nie szykanujcie tej partii, że niemców sprowadza do Polski....nie będzie Niemiec pluł nam w twarz...no chyba, że Polska chce podbić Niemcy...
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
okiełznany
okiełznanyzaklinacz rzeczywistości4 maja 2016 o 23:45
W którym miejscu PiS był przeciwnikiem obcego kapitału? Co innego inwestorzy zagraniczni w technologię i miejsca pracy, a co innego markety i banki wysysające kapitał z Polski i wysyłające go za granicę...
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zaklinacz rzeczywistości
zaklinacz rzeczywistościM-S4 maja 2016 o 22:39
A to już PiS nie jest przeciwnikiem obcego kapitału?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
dd
ddM-S4 maja 2016 o 22:37
Witek hahahahahaahahahhahaahahahahahhahahahaha otrzeźiwej....
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
.....
.....dd4 maja 2016 o 22:56
Śmiech przez łzy co? Zazdrość?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Sebastian
Sebastian4 maja 2016 o 20:54
Gdyby nie Emilian Bera, to by do dziś na tych terenach hulał wiatr. Koniec kropka
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jan
janSebastian4 maja 2016 o 21:02
"Sebastian" porąbało cie ! Już Jaguara Bera załatwiał z PełOwcami i jak wyszło ??? Rozmowy prowadzi ministerstwo a nie Bera . Bera to tylko może zdjęcia z przedstawicielami Mercedesa robić którzy przyjeżdżaja na rekonesans. Gdyby nie Morawiecki gdyby nie negocjatorzy z nowym szefem LSSE i gdyby nie działanie nowego rządu ( na pewno też ma w tym udział nasza posłanka) to i Mercedesa tez by nie było.
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Achtung
Achtungjan4 maja 2016 o 23:58
Tak się tu spinacie, a jeszcze się okaże, że Mercedes zbuduje fabrykę na części strefy leżącej w Męcince u Brzozowskiego...
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Orest
Orestjan4 maja 2016 o 23:47
Żadna strefa tego nie negocjowała tylko minister Morawiecki i resort rozwoju. Ani burmistrz ani prezes nie mieli tam za wiele do gadania. Przestańcie banialuki wypisywać...
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do Jana
do Janajan4 maja 2016 o 22:37
Janie, nowy szef strefy w trzy tygodnie wszystko przygotował? Zdaje się, że negocjacje trwają nieco dłużej. Doceniam Twą wiarę w PiS, ale to zdaje się PiS nie chce obcego kapitału w Polsce? No chyba, że mercedes jest polski tak jak Kopernik była kobietą ;)
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ja
Jajan4 maja 2016 o 21:16
Pierdolicie Hipolicie.... Dopiero burmistrz EB nadal tej sprawie właściwego pędu... Od kiedy strefa powstała? Możesz nazywać czarne białym....
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
!!!
!!!4 maja 2016 o 20:38
Decyzje w sprawie strefy podejmowane są na szczeblu ministerialnej i tam zapadają.Brawo panie Morawiecki!
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
heniek
heniek4 maja 2016 o 19:04
Bera niech nie pieje z zachwytu bo to jeszcze długa droga to dopiero 2019 r. Nie wiadomo czy PiS da ulgi dla Mercedesa takie o jakie walczy Mercedes no i gmina A Jak da to co chce Mercedes to ani budżet Miasta (chodzi o zwolnienie z podatku od nieruchomości przez 5 lat ) ani budżet państwa za dużo nie skorzysta. A zainwestować trzeba w LSSE drogi kanalizacja oświetlenie itd.
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
oferta danego kraju
oferta danego krajuheniek4 maja 2016 o 19:34
Inwestorzy zagraniczni na określonych warunkach mogą liczyć na zwolnienia z podatków przez 10 lat, ulgi fiskalne, wsparcie rządowe dla konkretnych branż, dotacje do inwestycji w regionach o dużym bezrobociu, specjalne ustawy tworzone z myślą o inwestorach, skrócony czas postępowania administracyjnego przy obsłudze inwestycji, czy wreszcie zakup nieruchomości po preferencyjnych cenach lub bez przetargów. Szczególnym powodzeniem cieszą się inwestycje w specjalnych strefach ekonomicznych (SSE). Przedsiębiorcy w SSE mogą korzystać z pomocy publicznej, udzielanej w formie zwolnień z podatku dochodowego, z tytułu kosztów nowej inwestycji lub tworzenia nowych miejsc pracy. Korzystanie z takiej pomocy wymaga: prowadzenia działalności gospodarczej przez minimum pięć lat i utrzymania własności składników majątku, z którymi były związane wydatki inwestycyjne, przez pięć lat, przy czym okresy te ulegają skróceniu do trzech lat w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw. W SSE przedsiębiorca może też liczyć na działkę w pełni przygotowaną pod inwestycje po konkurencyjnej cenie, darmową pomoc przy załatwianiu formalności związanych z inwestycją, zwolnienie od podatku od nieruchomości (na terenie niektórych gmin). Zwolnienia z podatku dochodowego przyznawane w SSE stanowią tzw. regionalną pomoc publiczną, która służy przyspieszeniu rozwoju najsłabiej rozwiniętych regionów UE poprzez wspieranie nowych inwestycji oraz tworzenie nowych miejsc pracy związanych z tymi inwestycjami. W niektórych regionach kraju inwestorzy mogą też liczyć na wsparcie miejscowych urzędów pracy, które opłacają szkolenia stażystów i dofinansowują nowe miejsca pracy.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
realista
realistaheniek4 maja 2016 o 19:28
do sukcesu wprawdzie jeszcze daleka droga, ale to dobry początek
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
realista
realistaheniek4 maja 2016 o 19:18
To prawda, teren wymaga sporego dofinansowania ze strony rządowej, LSSE (odrolnienie, doprowadzenia mediów, wybudowania infrastruktury drogowej), bo są to grunty rolne (własność ANR). Dodatkowo dochodzi do tego wsparcie jakie inwestor ma dostać od strony rządowej (szkolenia, ulgo w podatkach, itp.).
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
eee
eeerealista5 maja 2016 o 11:17
przecież nie można przerzucać kosztów między grupami odbiorców-nie mogą mieszkańcy pokryć kosztów inwestycji dla firmy
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jam
jamrealista5 maja 2016 o 09:18
doprowadzenie wody i ścieków to są zadania Gminy, więc EB będzie miał się okazję wykazać. Ciekaw jestem ile dopłacimy Daimlerowi za zainwestowanie w Jaworze
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
powodzenia
powodzenia4 maja 2016 o 18:46
Może WRONA załapie się na PORTIERA. Pewnie Emil Jemu to załatwi.
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
:)
:)powodzenia4 maja 2016 o 19:49
;)
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Geneza
Geneza4 maja 2016 o 18:43
Pierwszy artykuł na temat terenów pod strefę pojawił się rok temu na jawor24. Wynika z niego, że radni głosowali za przeznaczeniem tego obszaru na ten cel. oto ten artykuł: http://jawor24h.pl/powiat/wiadomosci/5501/oby-sie-udalo
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
inny gabaryt negocjacji
inny gabaryt negocjacjiGeneza4 maja 2016 o 18:54
Strefa to jedno, a inwestor to drugie. Grunty są własnością ANR a włada nimi na potrzeby inwestycyjne LSSE. Teren to jedno, a zachęta (ulgi i pomoc) danego kraju dla konkretnego inwestora to drugie. Bez odpowiednich zachęt ze strony rządowej Polski nie udałoby się przebić oferty Węgier. Teren DSAG wymaga dużego dokapitalizowania ze strony rządowej (odrolnienia, uzbrojenia, etc.), a dodatkowo inwestor negocjował na poziomie rządowym najkorzystniejsze warunki, jakie zaoferuje dane państwo, aby opłacało mu się akurat tutaj zainwestować. https://www.trade.gov.pl/pl/dlaczego-warto-inwestowac/1965,warto-inwestowac-w-polsce.html
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Hacjendek
Hacjendek4 maja 2016 o 18:15
W Bolkowie przydałby się taki włodarz jak w Jaworze. Pozazdrościć. Może będą dobrze płacić to się i Bolkowiczanom opłaci tam pracować.
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
milo
miloHacjendek4 maja 2016 o 18:31
całe szczęście że w Bolkowie Go nie ma
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
KOLA
KOLA4 maja 2016 o 18:06
Co na to Burmistrz BOLKOWA który przez 10 lat tylko pepla o strefie na naszych terenach. Głupi LUD to kupuje. Co oznacza młodość Jawor się przekonał. Czas na zmianę w Bolkowie. Obecna ekipa już nic nie wymyśli. Radni w większości już się ustawili. Teraz tylko doją gminę. Powinni pracować SPOŁECZNIE.
11 Lubię to: 11
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Bolko
BolkoKOLA4 maja 2016 o 20:00
Likwidacja stanowiska zastępcy burmistrza to oszczędność blisko 100 tys rocznie licząc 3 kadencje zbiera nam się niezła suma ponad 1 mln złotych !!!Do tego diety radnych to kolejne miliony.Czy mieszkańcy wreszcie otworzą oczy ?
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ciekawy
CiekawyBolko4 maja 2016 o 20:28
A ile nas kosztowało utworzone przez burmistrza nowe stanowisko DORADCA BURMISTRZA które zajmowała chyba ponad rok pani Monika Żmijewska.Czy ktoś wie?
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jowita
jowita4 maja 2016 o 16:35
Brawo Panie Bera! Wydawało się, że to niemożliwe....
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
róża
różajowita4 maja 2016 o 18:33
gdyby nie Pan Morawiecki nie było by szansy
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
takie realia
takie realiaróża4 maja 2016 o 18:43
Decyzja o lokalizacji i realizacja projektu uzależniona była od ostatecznych zobowiązań dotyczących warunków inwestycyjnych, między innymi od przyznania pomocy państwa. Tacy inwestorzy oczekują większej zachęty, niż tylko ulgi w podatku od nieruchomości od samorządu, najistotniejsze są dla nich ulgi i pomoc oferowana przez rząd danego kraju.
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Adam
Adamjowita4 maja 2016 o 17:58
Brawa to się należą rządowi PiS-u. Naprawdę dobra zmiana! PełO nie potrafiło załatwić inwestora dla Jawora przez osiem lat, przegrywając ostatnio walkę o Jaguara, a PiS w niecały rok ściągnął do Jawora Mercedesa. Mateusz Morawiecki właśnie zapisał się w historii Jawora złotymi zgłoskami. Kogoś takiego jak Morawiecki Polska potrzebowała. Dziękujemy!
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
h
hAdam4 maja 2016 o 22:43
Kto cie tak człowieku ogłupił ? ta inwestycja była negocjowana od ponad roku... PiS tylko klepnął i do tego pewnie teraz zgodzą się na wszystko co Mercedes sobie zażyczy czyli zwolnienia z podatków na 10 lat plus uzbrojenie terenu bo oni potrzebują sukcesu żeby Kurski mógł coś tłuc w TV z tydzień...
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
WOW
WOWAdam4 maja 2016 o 18:01
To Morawiecki był w Jaworze???
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ola
Ola4 maja 2016 o 16:24
Jak wypali fabryka to ,,rycerze króla Artura" i inni(dobra zmiana i Krzysztof 15 )powinni przeprosić pana burmistrza za wszystkie kłamstwa i obelgi.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ninieprzekonany jaworzanin
ninieprzekonany jaworzaninOla4 maja 2016 o 19:03
Ale włażenie w d..pe Berze. Pewnie to jego przydupasy pisza cały czas. To nie jego zasługa tylko negocjacji rządu ( co bym o tym rzadzie nie myślał) teraz ojcow sukcesu bedzie wielu. Dopiero za 3 lata pokaże się co udalo się załatwić. Trzeba poczekać az inwestor zacznie budowę, ale najpierw trzeba uzbroić tere....
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Gosia
Gosianinieprzekonany jaworzanin4 maja 2016 o 19:15
Krzysiu uspokój się
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
...
...Ola4 maja 2016 o 18:00
Inwestycje załatwił rząd PiS-u a nie żaden burmistrz, choćby nie wiem jak się starał to nie leży w jego kompetencji. Ludzie trochę rozsądku...
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Kaja
Kaja...4 maja 2016 o 18:10
Brawo panie burmistrzu! My mieszkańcy dziękujemy. Szkoda że wcześniej nie było tu takiego burmistrza jak Pan.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Majka
Majka...4 maja 2016 o 18:06
Jeszcze za czasów gdy burmistrz był radnym postanowił przeforsować projekt objęcia tego terenu specjalną strefą ekonomiczną. Strefa powstała dzięki jego inicjatywie. Trochę rozsądki i pamięci
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
x
xOla4 maja 2016 o 17:04
współczuje Ci, takie szufladkowanie ludzi musi bardzo blokować człowieka w realnej ocenie
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do Ola
do Olax4 maja 2016 o 17:23
i tak Ci się to spodobało, że tez to robisz?
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ola
Olax4 maja 2016 o 17:21
To jak Wy szufladkujecie na tym portalu to mistrzostwo świata.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
oststeczne negocjacje na szczeblu rządowym
oststeczne negocjacje na szczeblu rządowymOla4 maja 2016 o 16:53
Z oficjalnego info wynika, ze realizacja projektu zostanie wsparta pomocą publiczną przez polski rząd. Decyzja o lokalizacji i realizacja projektu uzależniona była od ostatecznych zobowiązań dotyczących warunków inwestycyjnych, między innymi od przyznania pomocy państwa.
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
TT
TTOla4 maja 2016 o 16:37
Za co konkretnie. Czy inwestor w strefie to jedyna rzecz, którą obiecywał burmistrz?
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ehh
ehhTT4 maja 2016 o 18:01
Niech najpierw burmistrz spełni chociaż jedną z głównych obietnic, czyli basen letni, darmowa komunikacja, bo mercedesa to ściągnął rząd a nie kto inny.
11 Lubię to: 11
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ola
OlaTT4 maja 2016 o 16:44
Pawełek tez powinien przeprosić
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
info
info4 maja 2016 o 15:45
https://www.mr.gov.pl/strony/aktualnosci/daimler-zainwestuje-na-dolnym-slasku/
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
hyh
hyh4 maja 2016 o 15:34
https://www.facebook.com/InvestInPoland/
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
GR
GR4 maja 2016 o 14:12
Daimler zastrzega jednak, że realizacja tych planów zależy od "warunków ramowych" - innymi słowy od subwencji, na które liczy koncern. TAK WIĘC POCZEKAJMY ZOBACZYMY !
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
IP
IPGR4 maja 2016 o 15:32
oby w końcu komuś udało się tak przeprowadzić negocjacje, aby pozyskać inwestora
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
BUBA
BUBA4 maja 2016 o 13:56
TO JEST CZARNY DZIEŃ DLA JAWORA CHLEB PO 6 ZŁ JESZCZE WSPOMNICIE TEN WPIS.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanka nr 2
jaworzanka nr 2BUBA4 maja 2016 o 14:04
Za wróżkę robisz ?
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanka nr 2
jaworzanka nr 24 maja 2016 o 13:53
Niektórym ludziom w Jaworze za cholerę nie dogodzi .Nie ma fabryki źle , będzie fabryka , powód do krytykowania , a to PO , a to PIS -u , a to burmistrza i tak źle , i tak niedobrze . A weź sobie jeden z drugim na wstrzymanie . Najważniejsze , że ludzie dostana pracę , przecież o to chodzi . Nie pasuje ci , nie leć tam do pracy , a jeżeli ją masz , to pomyśl o innych . Niech im się w życiu polepszy .
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
partriotka lokalna
partriotka lokalnajaworzanka nr 24 maja 2016 o 14:08
Daj Boże, aby w końcu jakaś fabryka powstała w Jaworze, tylko żeby była oficjalna informacja, że na pewno a nie że może, toczą się rozmowy, itp., bo lepiej być pozytywnie zaskoczonym, niż znów negatywnie rozczarowanym. Bardzo bym chciała aby młodzi wykształceni jaworzanie mieli po co tutaj wracać, aby nasze miasto rozwinęło się gospodarczo.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
papa smerf
papa smerfpartriotka lokalna4 maja 2016 o 14:40
A po co mają tutaj wracać? Wyjechali i sobie ułożyli życie we Wrocławiu lub w innym mieście a najczęściej poza granicami kraju. Mercedes miodu im nie da, tam będą takie zarobki że młodzi będą mieli na własne potrzeby i dołożenie się do rachunków domowych a nie na zakładanie rodzin. No chyba że życie polega na zaciskaniu pasa przez 30 lat spłacając kredyt i odmawianiu dziecku wszystkiego o sobie samym już nie myśląc wcale. Nie ma co się oszukiwać, będzie trochę lepiej ale nic poza tym. Na to potrzeba wielu lat i mądrych ludzi na stanowiskach. Od 89 roku jakoś za wielu ich nie było więc sytuacja młodych to pewnym sensie też nasza wina, wina pokolenia dziadków i rodziców.
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
negocjacje
negocjacje4 maja 2016 o 13:46
"Decyzja o lokalizacji i realizacji projektu jest zależna od różnych ostatecznych zobowiązań dotyczących warunków inwestycyjnych, w tym udzielenia pomocy publicznej na inwestycje w Jaworze." http://media.daimler.com/dcmedia/0-921-656505-1-1902236-1-0-0-0-0-0-0-614232-0-1-0-0-0-0-0.html
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
xx
xx4 maja 2016 o 13:09
PiSowi wystarczył niecały rok, żeby zrobić to czego PO nie potrafiło przez osiem lat. Brawo. Dobra zmiana!
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzaninxx4 maja 2016 o 13:49
zawiesiłeś się ? napisz coś mądrego.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Aleś ty gupi xx  ;)
Aleś ty gupi xx ;)xx4 maja 2016 o 13:15
No a prezes Mercedesa siedzi teraz od rana w Ratuszu u Burmistrza po to żeby mu terefere mówić przez kilka godzin, a nie finalizować ustalenia, które robili miedzy sobą przez poprzednie miesiące.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanka nr 2
jaworzanka nr 2Aleś ty gupi xx ;)4 maja 2016 o 14:09
A gdzie ma siedzieć ? Pod Ratuszem ?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
cycu
cycuxx4 maja 2016 o 13:12
Co Ty za bzdury opowiadasz? Najpierw sami mówili, że nie może tak być, że Polska jest montownią i krytykowali PO a teraz robią to samo i jeszcze się tym chwalą i chwalić będą. To się nazywa hipokryzja.
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Truda
Trudacycu4 maja 2016 o 19:06
nie, to się nazywa polityka - brune sprawy, każdy orze jak może... hehehe
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bezrobotny z biegunką
bezrobotny z biegunką4 maja 2016 o 13:08
W końcu nie będę całym dniami tylko siedział na sedesie jak dostanę pracę w jaworskim Mercedesie.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Beata
Beata4 maja 2016 o 12:56
Wow. Fajnie, że w końcu dotrzymuje się obietnic wyborczych. Wcześniej nie wierzyłam, że to możliwe. Czy ktoś wie czy będą zatrudniać kobiety? Fajnie by było. Jak nie to chociaż nasi mężowie się załapią. Stu-krotne dzięki Panie Burmistrzu!! Jak nie mnie to może innym się poszczęści.
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin
Jaworzanin4 maja 2016 o 12:44
Brawo Panie Burmistrzu!!! Naprzeciw malkontentom udało się uwolnić energię naszego miasta!!!! Hura!!!
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Daimler
Daimler4 maja 2016 o 12:26
To nie Pis ani Po tylko konkretni ludzie się tym zajmowali. Mercedesów i innych inwestorów nie obchodzi nasza wojna polityczna. Gdyby nie starania niegdysiejszego radnego a dzisiaj burmistrza Jawora to żadnej strefy by nie było, żaden inwestor by tu od roku nie przyjeżdżał, a na tym portalu pisalibyście o sarnach i jeleniach tratujących tam pole.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
miś
miś4 maja 2016 o 12:19
PiSowi wystarczył niecały rok, żeby zrobić to czego PO nie potrafiło przez osiem lat. Brawo. Dobra zmiana!
11 Lubię to: 11
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
olo
olomiś4 maja 2016 o 18:11
Przecież tego nie negocjował ani prezes strefy, ani burmistrz tylko minister Morawiecki. Ludzie co wy tu wypisujecie. Facet zarządzał jednym z największych banków w Polsce, ma dyplomy najlepszych europejskich uczelni, a wy myślicie że to politykier ze strefy czy ratusza załatwiał? Jedno co dobre w rządzie PiS-u to to że ściągnęli do niego Morawieckiego, bo to gość który rozrusza polską gospodarkę...
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzaninmiś4 maja 2016 o 13:47
od kiedy 6 miesięcy to rok? oj PISiorze walnij się bańkę!
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Wilk
Wilkmiś4 maja 2016 o 12:38
Partii piss wystarczy rok zeby podpisac sie pod cudzym sukcesem. No chyba ze nowy 3-tygodniowy szef strefy jest taki skuteczny. Jak kilka lat temu powstał pomysł na strefe to sie z niego wysmiewano. Teraz jak jest sukces to napewno pis załatwił... No i wiosna jest to też pis załatwił... Z drugiej strony moze pissom sie tak spodobały pomysly z ratusza ze moze bedzie jakas wspołpraca na korzysć mieszkancow a nie tylko samolubnych korzysci politycznych.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
BB
BBmiś4 maja 2016 o 12:26
Jaja sobie robisz? Kto przygotował tereny i włączył je do strefy? Inwestor sam się zgłosił.
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Mieszkaniec
Mieszkaniec4 maja 2016 o 12:03
Świetna informacja!!! Brawo Pani Minister!
11 Lubię to: 11
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworak
JaworakMieszkaniec4 maja 2016 o 12:19
Sukces jak zwykle ma wielu ojców. Teraz hieny będą się przekrzykiwać, kto to załatwił! Mieszkańcy Jawora pamiętają tę masę bilboardów, z których śmiała się Pani PiSeł. Jasno z nich krzyczały hasła uwolnijmy energię tego miasta! Droga S3 i praca na Jaworsko-Męcińskiej strefie ekonomicznej.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Henio z Jawora
Henio z JaworaJaworak4 maja 2016 o 12:31
No i oczywiście jak to w zwyczaju Nieudolniaków Piskich Po czasie sie zorientowali ze to moze wypalic to sie pod to podlaczyli Hehe.... Ciekawe jak wytlumacza ze postanowili niie realizowac swojego programu tylko zrealizowac program opozycji ;)
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Prawak
PrawakMieszkaniec4 maja 2016 o 12:12
Hahaha.... Co niby Ona miała z tym wspólnego?
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
przyszły pracownik
przyszły pracownik4 maja 2016 o 11:48
Super. Takie oto zdanie przeczytałem na moto.onet.pl: "Przyszli pracownicy fabryki silików w Polsce mają być przygotowani do wykonywania swoich nowych zadań poprzez udział w rozbudowanych kursach szkoleniowych." Mam nadzieję, że dzięki tej fabryce bezrobocie nam drastycznie zmaleje i sam będę miał pracę :)
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzanin4 maja 2016 o 11:40
I to tez nie jego zasługa...
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Truteń
Truteń4 maja 2016 o 11:39
ale Bera się na to nie załapie....
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
So
SoTruteń4 maja 2016 o 11:40
Urbański tym bardziej
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bezpartyjny
bezpartyjnySo4 maja 2016 o 19:09
Urbański zrobił więcej sam bez pomocy rządu, bo do żadnej partii nie należał mimo że chcieli go wciągnąć na listę. Z takim syfem jak partyjniactwo lepiej nie miec do czynienia
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mm
mm4 maja 2016 o 11:37
w końcu dobre wiadomości
14 Lubię to: 14
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.