Środa, 24.04.2024 322

 

Pliki cookies 23:04
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama

„Inwestycja ruszy jeszcze w tym roku”. Morawiecki o fabryce Mercedesa

Podczas VI Europejskiego Kongresu Finansowego w Sopocie, wicepremier, minister rozwoju Mateusz Morawiecki, odnosząc się do inwestycji Daimlera w Jaworze powiedział, że „jeszcze w tym roku przysłowiowe pierwsze łopaty mogą być wbite w ziemię”.

Podpisaliśmy „memorandum of understanding”, czyli taki wstępny dokument. On zwykle oznacza, że jest bardzo blisko i tyle mogę powiedzieć. Pracujemy z naszymi niemieckimi partnerami, którzy bardzo chcieliby zrobić tę inwestycję. Myślę, że ona jest prawie przesądzona - tak można powiedzieć, ale oczywiście dopóki zakład nie zacznie powstawać, to trudno powiedzieć, że jesteśmy po wszystkich decyzjach po stronie Daimlera – powiedział Morawiecki.

Pomoc publiczna (dla tej inwestycji) jest dokładnie taka, jaka może być i jaką oferują Węgrzy, Czesi, Słowacy czy Rumunii, ponieważ jesteśmy zobligowani regułami prawa europejskiego do udzielenia pomocy maksymalnie w pewnej kwocie. Nie będę ujawniał szczegółów handlowych, ale to właśnie nasz partner - w tym przypadku Daimler - musi uzyskać zgodę na pewną pomoc ze strony Komisji Europejskiej. Jak tylko uzgodnimy te wstępne warunki, to kolejny krok procesu to złożenie aplikacji do Komisji Europejskiej z prośbą o zgodę na pomoc publiczną – dodał wicepremier.

Zdaniem wicepremiera Morawieckiego, inwestycja Daimlera w Polsce jest prawie przesądzona i może ruszyć jeszcze w tym roku. – Możliwe, że jeszcze w tym roku przysłowiowe pierwsze łopaty mogą być wbite w ziemię – zaznaczył.

Komentarze (96)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

Anna
Anna12 lipca 2016 o 21:28
Ja w to poparcie nie mogę uwierzyć. Rozmawiam z ludzmi i wiem co myślą.Nie wygląda to na 79% poparcie, raczej 0%.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Olga
Olga12 lipca 2016 o 15:31
Bera ponoć 79% poparcia obecnie.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wyluzuj
wyluzujOlga12 lipca 2016 o 21:40
ale "spina"
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
?!
?!Olga12 lipca 2016 o 17:00
Za zwalnianie jaworzan i zatrudnianie ludzi z poza Jawora? Czy może za to, że obecny rząd (PIS) i p. Morawiecki prawdopodobnie załatwią dla Polski i Jawora zagranicznego inwestora, dzięki któremu bezrobotni jaworzanie dostaną pracę? A może za to, że PKP remontuje swój majątek-budynek dworca? W jakiej grupie jest to poparcie?
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zdziwienie
zdziwienieOlga12 lipca 2016 o 16:51
znam ludzi, którzy mu oficjalnie kadzą i lajkują, bo są od niego zawodowo uzależnieni, a prywatnie mają odmienne zdanie
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
dane
daneOlga12 lipca 2016 o 16:47
Dopisz jeszcze gdzie (u kogo, w jakiej grupie), bo sam procent nie podając do jakiej grupy się odnosi jest nic nie znaczącym wskaźnikiem. Ja mam 100-procentowe poparcie w mojej 5-cio osobowej rodzinie, ale burmistrzem przez to raczej nie zostanę.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
taa
taaOlga12 lipca 2016 o 16:43
ciekawe jak i czym to zmierzył
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Robi
RobiOlga12 lipca 2016 o 15:53
Chyba wśród pracowników ratusza, rodziny i znajomych.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Robi
RobiRobi12 lipca 2016 o 18:36
Zwyczajnie nie wierzę w bajki i wyczuwam perfidne kłamstwa.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Olga
OlgaRobi12 lipca 2016 o 15:55
Robi zazdrośniczek
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Prawy
Prawy11 lipca 2016 o 23:52
Mercedes będzie w Jaworze to fakt, za nim przyjdą inni kooperanci - podziękujmy Panu Morawieckiemu i Pani Eli. Takie decyzje podejmowane są na szczeblu rządowym i możecie zaklinać rzeczywistość, ale bez ich wsparcia Mercedesa by nie było. Po prostu miasta na to nie stać.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
radny
radny9 lipca 2016 o 11:54
Urbański się nie pałował, tylko PO nie potrafiła tego załatwić. A może to i dobrze. Sam nie wiem, skoro jedno miejsce pracy kosztować ma nas ponad mln złotych.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
środki publiczne
środki publiczneradny9 lipca 2016 o 14:48
tu też trzeba brać pod uwagę budżetową zasadę gospodarności (racjonalności), która wymaga racjonalnego, czyli oszczędnego, wydatkowania środków budżetowych
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
patriota
patriotaradny9 lipca 2016 o 14:39
Najlepiej, żeby rozwijał się rodzimy biznes i dawał miejsca pracy Polakom. Może gdyby polscy inwestorzy dostawali takie samo wsparcie, jak zagraniczni, to kto wie-może by się udało?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
opłacalność
opłacalnośćradny9 lipca 2016 o 14:25
Skoro mowa o opłacalności, to może ktoś mi wytłumaczy, dlaczego gmina chce odpłatnie wynajmować pomieszczenia od PKP, jak tyle własnego majątku do dyspozycji, po którym hula wiatr (choćby zamek)?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
opłacalność miejsca pracy
opłacalność miejsca pracyradny9 lipca 2016 o 14:17
A ile kosztuje utrzymanie 1 bezrobotnego i jego rodziny poprzez zasiłek dla bezrobotnych i pomoc społeczną?
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Mercedes
Mercedes9 lipca 2016 o 10:16
Ciekawe na jakim etapie są uzgodnienia p.Morawieckiego z Mercedesem? Teraz, jak jesteśmy w centrum NATO (po szczycie NATO w Polsce), zagraniczni inwestorzy powinni zainteresować się Polską. To jest prawdziwa promocja kraju
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ada
ada6 lipca 2016 o 21:57
http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35771,20354283,dobra-zmiana-przy-daimlerze-bedzie-ja-pilotowal-kto-inny.html#BoxLokWrocLink
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
111
111ada9 lipca 2016 o 11:00
Już jest zmiana więcej na http://e-legnickie.pl/wiadomosci-z-regionu/jawor/4747-negocjacje-w-toku-a-lsse-juz-chudsza
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
praca
praca11111 lipca 2016 o 16:53
nie ważne jak, grunt, żeby choć p. Morawieckiemu i obecnie rządzącej ekipie (PIS) udało się załatwić miejsca pracy dla jaworzan, a oni z pewnością odwdzięczą mu się
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
XYZ
XYZ11110 lipca 2016 o 22:22
A to prawda że Andrzej o d Emiliana był w PZPR?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
słowo
słowo11110 lipca 2016 o 16:36
"Czy jeszcze ktoś pamięta czasy, kiedy powiedzenie komuś, że kłamie było śmiertelną obrazą? Kłamca, jeżeli mu udowodniono kłamstwo, zostawał z plamą na honorze. Pamiętacie honor? Zobowiązywał, oznaczał, że można było komuś zawierzyć na słowo. Słowo. Powinno mieć znaczenie, nie rzuca się słów na wiatr, wyważa się słowa, ponieważ raz wypowiedziane, zostają przyklejone do człowieka, niewykluczone na zawsze.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
miejsca pracy
miejsca pracy1119 lipca 2016 o 11:26
całe szczęście, że p.Morawiecki negocjuje z Daimlerem, może dzięki temu ci zwolnieni jaworzanie dostaną pracę w Jaworze...
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
negocjace trwają
negocjace trwają1119 lipca 2016 o 11:23
A jakie to ma znaczenie dla Jawora i jaworzan, pod którą strefę należymy, grunt, żeby Morawieckiemu udało się załatwić zagranicznego inwestora, który w Jaworze wybuduje fabrykę i jaworzanom zagwarantuje miejsca pracy. Już im to lokalny polityk obiecał, a zatrudnieni zostali ludzie z poza Jawora, trzymajmy więc kciuki, aby obecnemu rządowi udało się załatwić miejsca pracy dla Polaków-jaworzan.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
realistka
realistka19 czerwca 2016 o 15:13
do tyle w temacie. Być może masz racje.Niestety potwierdzam to co napisał tutaj " czesiek " , choć korzystałam z innego źródła
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
tyle w temacie
tyle w temacie18 czerwca 2016 o 22:01
MENCEDESA NIE BĘDZIE !!!!
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
autor
autortyle w temacie19 czerwca 2016 o 15:19
no popatrz, a już powstała nawet specjalnie dedykowana temu strona na fejsie-Merdedes Benz Jawor
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wielkie halo
wielkie halotyle w temacie18 czerwca 2016 o 22:31
Jak Mercedes "wykpi się" na Polskę, to te pieniądze, co i tak miały zostać zainwestowane w jaworską strefę można przecież przeznaczyć na wsparcie i rozwój polskiej przedsiębiorczości na tym terenie i też osiągnie się mega efekt.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wDB
wDBwielkie halo19 czerwca 2016 o 15:15
niestety to tak nie działa, a pieniędzy wiecznie brakuje choćby na 500+
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
optymista
optymistatyle w temacie18 czerwca 2016 o 22:26
poczekamy, zobaczymy
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
PILOT
PILOT18 czerwca 2016 o 17:09
GRANT W WYSOKOSCI 800 MILONOW PLUS ZWOLNIENIE Z PODATKU OD NIERUCHOMOSCI WSPARCIE Z URZEDU PRACY /STAZE ITP/ ZATRUDNIA OK 700 OSOB KADRA NIEMIECKA KOSZT UTWORZENIA JEDNEGO STANOWISKA TO JEDEN MILON CO NA TO NASI BIZNESMENI ILE OSB ZTRUDNULBY ZA SLOWNIE JEDEN MILON PLUS ZWOLNIENIA
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzaninPILOT18 czerwca 2016 o 18:15
Jedno jest pewne-z pewnością takiej "mocy" nie miał i nie ma żaden wójt ani burmistrz, żeby "zachęcić" tego rodzaju zagranicznego inwestora do wybudowania tu swojej fabryki. Tyle w temacie przekamarzania nt. zasług o pozyskanie dla Jawora inwestora. Jaworzanie wdzięczni będą temu, kto ostatecznie załatwi dla Jawora inwestora i dzięki temu ożywi miasto gospodarczo.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
PILOT
PILOT18 czerwca 2016 o 16:59
CO DO POMYSLU TO TRWALO TO KILKA LAT WCZESNIEJ I TUTAJ RACZEJ URBANSKIEMU NALEZY PODZIEKOWAC
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
czesiek
czesiekPILOT19 czerwca 2016 o 15:04
owszem , było to wcześniej.Były burmistrz Węgiel bronił się przed strefą rękami i nogami. I wiem ,że to politycznie niepoprawne , ale fakty są takie ,że pierwsza SSE powstała w końcówce urzędowania burmistrza Tomczaka.Natomiast Urbański pałował się ze strefą 12 lat!
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
czyj to pomysł
czyj to pomysłPILOT18 czerwca 2016 o 18:16
https://www.youtube.com/watch?v=45xqL37GU-U
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
PILOT
PILOT18 czerwca 2016 o 16:55
NASZA KASA DLA BIEDNEGO MERCEDESA SKAD TE TAJEMNICE ILE DALISMY K….WA
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
nie narzekaj
nie narzekajPILOT18 czerwca 2016 o 18:18
dobrze, że ten jest realna szansa, aby ten inwestor pojawił się w Jaworze a nie w innym mieście
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
czyj pomysł
czyj pomysł18 czerwca 2016 o 07:52
https://www.youtube.com/watch?v=45xqL37GU-U
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Myszka
Myszka17 czerwca 2016 o 21:56
Tak propaganda PIS zaczyna mnie męczyć, wszyscy i tak wiedzą jak jest
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Kotek
KotekMyszka17 czerwca 2016 o 23:10
chętnych do zrobienia fotki z wbitą w ziemię łopatą ze z znakiem Mercedesa w pewnością nie zabraknie
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
;)
;)Kotek17 czerwca 2016 o 23:12
ja też sobie zrobię takie selfie
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Paolo
PaoloMyszka17 czerwca 2016 o 22:02
Myszko, po pierwsze Ty to jeszcze nie wszyscy, a po drugie to masz rację-wszyscy i tak wiedzą jak jest-było PO i były ośmiorniczki, podsłuchy, nie było 500+, nie było inwestora w Jaworze; jest PIS i jest i 500+ i realna szansa na inwestora i ożywienie gospodarcze Jawora. Lepiej trzymajmy kciuki, aby się sfinalizowało.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Pikuś
PikuśPaolo17 czerwca 2016 o 23:49
Myszko zrozum, że człowieka sukcesu poznaje się nie po tym jak zaczyna, ale jak kończy. PO miało szansę na sukces-sfinalizowanie negocjacji z zagranicznym inwestorem-nie wyszło, szkoda. Daj teraz szansę PIS i trzymajmy kciuki, aby choć te negocjacje się sfinalizowały, bo szkoda patrzeć, jak Jawor się "zwija" a młodzi, wykształceni ludzie wyjeżdżają stąd za pracą.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Paolo
PaoloPaolo17 czerwca 2016 o 22:49
czy pikuś to się dopiero okaże, jak CBA skończy kontrole w urzędach marszałkowskich po aferze podsłuchowej http://wpolityce.pl/polityka/266980-nowe-szokujace-tasmy-prawdy-bienkowska-kontrole-robilismy-po-to-zeby-wyszlo-ze-jest-dobrze-rynasiewicz-mowie-mu-no-chlopie-wez-to-k-zrob
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Myszka
MyszkaPaolo17 czerwca 2016 o 22:05
Trzymam kciuki za inwestycję którą zawdzięczamy PO, a co do ośmiorniczek to jest to pikuś przy stodole Szyszki
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
:D
:D17 czerwca 2016 o 21:41
To zasługa Witkowej która już w przedwojennej prasie czytała o planach mercedesa
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Fill
Fill:D17 czerwca 2016 o 23:58
do czego jest to odwołanie, bo zapomniałem o tej jej wpadce?
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
heheszki
heheszkiFill19 czerwca 2016 o 08:26
Do Katynia. Już przed wojną były książki na ten temat.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Pozdrawiam
Pozdrawiam17 czerwca 2016 o 21:38
Do tych którzy piszą o zasługach pani Witek oraz innych osób z PiS - jak rozumiem jesteście zorientowani w temacie, więc proszę was o napisanie, na jakim etapie włączyli się w negocjacje oraz jaki był ich udział, proszę o konkrety, bo w przeciwnym razie można pisać, że nawet pan Stefan z Ziutkiem przyczynili się do tej inwestycji
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ola
OlaPozdrawiam17 czerwca 2016 o 22:21
Negocjacje z Daimlerem prowadził Morawiecki z ministerstwem rozwoju. Ani Bera ani Witkowa nie mieli tu nic do tego. Bera z Brzozowskim wytyczyli strefę i na tym ich rola się praktycznie skończyła. PO z PSLem próbowali ściągnąć Jaguara i skończyło się klapą. PiS ściągnął mercedesa i chwała mu za to. Morawieckiemu należy się za to pomnik w Jaworze i nikomu więcej.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do on
do onOla18 czerwca 2016 o 07:56
ja, najpierw BOK, teraz strefa
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
on
onOla18 czerwca 2016 o 07:11
Bera z Brzozowskim? https://www.youtube.com/watch?v=45xqL37GU-U
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zbychu
zbychuOla17 czerwca 2016 o 23:35
Jak zakończyły się negocjacje z inwestorem (Jaguarem), gdy prowadziło je PO, to wszyscy wiedzą-nie jest to żadna tajemnica. Nie wiadomo jednak, czy obecnie w negocjacjach prowadzonych przez przedstawiciela rządu PIS (p.Morawieckiego) nie uczestniczą także przedstawiciele powiatu i województwa, oraz zaangażowani w ten projekt posłowie (p.Witek).
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zbych
zbychOla17 czerwca 2016 o 23:17
A jest tu napisane że sam prowadził? Ola napisała że z ministerstwem rozwoju. Jest tam wystarczające grono kompetentnych osób. Nie potrzeba mu do rozmów z mercem specjalisty od funduszów europejskich z Jawora który z własnymi zadaniami sobie nie radzi najlepiej...
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Olu
OluOla17 czerwca 2016 o 22:54
Uczestniczysz w rozmowie z Daimlerem z panem Morawieckim, że wiesz, że nikogo poza nim w tych negocjacjach nie ma? Wręcz wątpliwym jest sam prowadził tak ważne dla kraju negocjacje.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Zenek
Zenek17 czerwca 2016 o 21:35
To, że w strefę zainwestuje Mercedes to zasługa Bery i Jurkowlańca. Pozostali to tylko przylepa.
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Zenku
ZenkuZenek17 czerwca 2016 o 23:06
a ja jestem księżna Monako, zejdź na ziemię, otrzeźwiej...
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ola
OlaZenek17 czerwca 2016 o 22:18
Czy według ciebie Bera negocjował z Daimlerem i obiecał niemcom pomoc publiczną ze strony państwa? Zejdź na ziemię... Bera do spółki z Brzozowskim zrobili swoje z wytyczeniem terenu strefy. Reszta to zasługa tylko i wyłącznie Morawieckiego i urzędników z ministerstwa rozwoju. Jak negocjował rząd PO wiemy na przykładzie Jaguara...
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
trzeźwo myślący
trzeźwo myślącyOla17 czerwca 2016 o 23:02
Rola burmistrza Jawora i wójta Męcinki prawdopodobnie polegała jedynie na przygotowaniu uchwał dla rady o wyrażeniu zgody na powstanie strefy na terytorium gminy oraz do złożenia obietnicy inwestorowi przyznania ulg w podatkach i opłatach lokalnych. Uwierz, że to pikuś w oczekiwaniach zagranicznego inwestora, dlatego negocjacje toczą się na poziomie rządowym (przy uzgodnieniach z powiatami i województwami), a nie samorządowym.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Olu
OluOla17 czerwca 2016 o 22:43
Strefy nie wytycza, a już tym bardziej nie powołuje wójt ani burmistrz. Specjalna strefa ekonomiczna jest ustanawiana przez Radę Ministrów na wniosek ministra do spraw gospodarki w drodze rozporządzenia, po uzyskaniu opinii zarządu województwa oraz zgody rady gminy właściwej na położenie strefy. Również zmiany granic SSE (wyłączenia oraz włączenia nowych terenów) dokonywane są w drodze rozporządzenia. SSE mogą tworzyć podstrefy na terenie całego kraju. Na terenie gminy może znajdować się więcej niż jeden teren włączony do strefy, jak również działać więcej niż jedna SSE (np. LSSE i KSSEMP). DSAG-S3 jest podstrefą LSSE, a grunty jakie zostały włączone do DSAG należały nie do gminy Jawor, tylko to ANR.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ala
AlaOla17 czerwca 2016 o 22:34
Pan Morawiecki jest z rządu PIS, tak jak Pani Witek
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
P
PZenek17 czerwca 2016 o 21:44
taa i obiecali inwestorowi ministerialne granty oraz wykonanie zadań i inwestycji a poziomie powiatu i województwa
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Trejk
Trejk17 czerwca 2016 o 21:31
Negocjacje ze strony Legnickiej Strefy Ekonomicznej prowadził Rafał Jurkowlaniec i o nim nikt nie napisał. A te opowieści o tym, że pan X włączył się w cały proces, można między bajki włożyć.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ola
OlaTrejk17 czerwca 2016 o 22:24
Ludzie co wy piszecie?! Negocjacje nie toczyły się na poziomie strefy tylko ministerstwa. Ani Bera ani prezes strefy ani Witek nie mieli tu nic do tego. Sprawę załatwił Morawiecki i ministerstwo rozwoju. Jakie burmistrz czy prezes strefy ma kompetencje do gwarantowania pomocy publicznej ze strony państwa? Żadne! Tylko wicepremier Morawiecki mógł to zagwarantować i to on rozmawiał z Niemcami.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
M-s
M-sOla18 czerwca 2016 o 09:50
W Polsce jest kilkaset stref i podstref i każdy prezes strefy chciałby mieć u siebie takiego inwestora jak Mercedes.Dużym zaangażowaniem wykazała się pani Witek żeby to właśnie u nas powstała fabryka.Takie są fakty czy to się komuś podoba czy nie.S prawę strefy załatwił oczywiście wicepremier Morawiecki i rząd PIS
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Trejku
TrejkuTrejk17 czerwca 2016 o 21:39
Pan Jurkowlaniec prawdopodobnie rozpoczął negocjacje, ale skończył je nowy prezes LSSE. Dobrego polityka, biznesmena poznaje się nie po tym jak zaczyna, ale jak kończy. Z Jaguarem się nie udało-szkoda, miejmy nadzieję, że teraz uda się z Mercedem.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
.
.Trejku17 czerwca 2016 o 21:54
Kiedy objął swoje stanowisko obecny prezes Stefy Ekonomicznej, a kiedy zakończyły się negocjacje? Podaj obie daty i masz odpowiedź na swój komentarz.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
sąsiad z bloku
sąsiad z blokuTrejku17 czerwca 2016 o 21:54
Boże a cóż takiego zrobił nowy prezes? kilka fotek po publikę
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
czesiek
czesiek17 czerwca 2016 o 21:24
zauważcie , ile razy minister Morawiecki używa słów ;może ,prawie itp. Nagłe ożywienie dyskusji nad budową fabryki DB Mercedes w Polsce (koło Jawora) jest spowodowane tym ,(jak podała Dziennik Gazeta Prawna),że strona niemiecka wznowiła rozmowy,z partnerem słowackim, w/s budowy fabryki silników. Tyle fakty. Teraz możecie pisać swoje du rnoty jak ważna była rola Witek, Laskowskiego czy Bery.Powodzenia.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
oj cześku
oj cześkuczesiek17 czerwca 2016 o 21:36
to dobrze, że używa ostrożnych słów-lepiej tak niż najpierw nagłaśniać sukces i rozbudzać w ludziach płonne nadzieje, a potem wyszukiwać tłumaczenia dla wytłumaczenia niepowodzenia
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
precz
precz17 czerwca 2016 o 21:21
Padalce pisowskie uzurpują sobie prawo do wszystkiego, juz zmieniają historie polski poprzez wynoszenie wątpliwych zasług pokurcza mikrowodza, tak samo tutaj będą sobie uzurpować zasługi dla powstania w jaworze strefy itp. precz z wami zgniłki
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
real
realprecz17 czerwca 2016 o 21:30
PO miało szansę się wykazać i pozyskać dla Jawora inwestora. Miejmy nadzieje, że dzięki zaangażowaniu ludzi z PIS do Jawora w końcu zawita pierwszy poważny inwestor, który ściągnie za sobą kolejnych i Jawor ożyje gospodarczo.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
real
realreal17 czerwca 2016 o 21:50
jak w końcu pojawi się tu inwestor, to i Ty uwierzysz
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
realista
realistareal17 czerwca 2016 o 21:40
sam w to chyba nie wierzysz w co piszesz -żenada
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
monia
moniaprecz17 czerwca 2016 o 21:24
szkoda mi Ciebie, ale nie martw się-to też da się wyleczyć
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
oby się sfinalizowało
oby się sfinalizowało17 czerwca 2016 o 20:51
może w końcu jaworska młodzież będzie miała po co tu wracać po studiach-trzymajmy kciuki za obecny rząd
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
precz z padalcami
precz z padalcami17 czerwca 2016 o 20:20
Pani witek już przeszła do historii swoją biegłła jak na historyka znajomością historii polski oraz umoczeniem się w ograniczenie wolności i walke z demokracją, więc może już nie przypisuj jej zasług gdzie ich nie ma padalcu pisowski
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jerzyk
jerzyk17 czerwca 2016 o 18:58
Jestem pełem podziwu dla umiejętności dorabiania ideologi i zaklinania rzeczywistości. Brawo Wy!
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jerzyku
jerzykujerzyk17 czerwca 2016 o 19:26
Tu nie ma co dorabiać, fakty mówią same za siebie. W 2015r. był inny rząd, do Jawora przyjeżdżały różne ministry, posły-wręcz Jawor stał się miejscem tzw. turystyki politycznej, ale inwestor w Jaworze się mimo to nie pojawił, tylko było wielkie rozczarowanie po rozgłosie, jaki najpierw zrobiono o fabryce Jaguara w Jaworze.Jest nowy rząd i w końcu pojawiła się realna szansa na od lat oczekiwanego inwestora w Jaworze. Tym, co usilnie starają się tego nie zauważyć należy tylko współczuć matrixu, w jakim żyją.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jerzyku
jerzykujerzyku17 czerwca 2016 o 23:21
Inwestor przyjeżdżał do Jawora zobaczyć tereny inwestycyjne, a nie do ratusza oglądać ratusz. A że burmistrz przy okazji go do siebie zaprosił czy powitał w Jaworze, to jeszcze nie oznacza, że w imieniu rządu prowadził negocjacje z tym inwestorem. Do tego musiałby mieć nie lada pełnomocnictwo, bo w grę prawdopodobnie wchodzą naprawdę duże pieniądze z budżetu państwa.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jerzyk
jerzykjerzyku17 czerwca 2016 o 22:08
To dlaczego inwestor przyjeżdzał do ratusza a nie do starostwa?pan Baranowski brał udział w spotkaniach z inwestorem?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jerzyku
jerzykujerzyku17 czerwca 2016 o 21:01
A skąd wiesz, że nie brali udziału w negocjacjach? Pan Baranowski jest reprezentantem na poziomie powiatu obecnego rządu (PIS), tak jak pan Bera był reprezentantem poprzedniego (PO).
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jerzyk
jerzykjerzyku17 czerwca 2016 o 20:48
w dalszym ciągu nie rozumiem-przecież Oni nie brali udziału w negocjacjach, a że być może znają Pana Morawieckiego to jeszcze nie skuteczność.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jerzyku
jerzykujerzyku17 czerwca 2016 o 20:41
nikt tu nie mówi o całowaniu stóp, tylko o SKUTECZNOŚCI
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jerzyk
jerzykjerzyku17 czerwca 2016 o 20:33
Zgadzam się w całej rozciągłości, tylko nie rozumiem co mają z tym wspólnego Panowie Starostowie i Pani Posłanka, że powinniśmy całować ślady ich stóp wg niektórych?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
brawo
brawo17 czerwca 2016 o 18:49
jak profesjonaliści zabierają się za coś to i efekty widać
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
super
super17 czerwca 2016 o 18:40
Jeśli to prawda, to Pan Morawiecki i Pani E.Witek co najmniej powinni dostać od jaworzan tytuł HONOROWEGO OBYWATELA MIASTA JAWORA
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
że co?
że co?super17 czerwca 2016 o 21:02
e... weź no nie przesadzaj:)
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ogrodnik
ogrodnikże co?17 czerwca 2016 o 21:14
Cenię ludzi, którzy dotrzymują danego słowa. Pan Morawiecki nie robi wielkiego szumu przed i w trakcie, tylko po cichutku ale skutecznie prowadzi negocjacje, mało mówi, ale konkretnie, więc raczej można mu zaufać, że dojdzie do sfinalizowania i nie będzie kolejnego rozczarowania i zawiedzionych nadziei.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
:)
:)że co?17 czerwca 2016 o 21:04
widać jedni stawiają na PR, a inni na pracę i jej efekty
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
szacun
szacunsuper17 czerwca 2016 o 19:06
No to jaworzanie na własnej skórze odczują, co znaczy mieć posła ze swojego miasta. Jedni gadają, nagłaśniają publicznie mrzonki i obiecanki a potem jest tylko wielkie rozczarowanie, a inni po cichutku ale skutecznie i efektywnie pracują-bez rozgłosu i fleszy reflektorów. Efekty mówią same za siebie i nie potrzebują rozgłosu i rozdmuchanego PR-u.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
tak uważam
tak uważamszacun17 czerwca 2016 o 21:22
Miałam okazję poznać panią poseł i muszę powiedzieć, że jak się do czegoś zobowiązała, to stanęła na głowie, by danego słowa dotrzymać. To jest właśnie SKUTECZNOŚĆ-a nie najpierw mrzonki, obietnice, a potem-Polacy, nic się nie stało...
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
profeska
profeskasuper17 czerwca 2016 o 18:45
Od razu widać efekty jak się jeszcze p. Baranowski z p.Laskowskim włączyli w negocjacje z inwestorem na poziomie powiatu.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
:)
:)profeska17 czerwca 2016 o 19:02
A Daimler o tym wie?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wow
wow17 czerwca 2016 o 18:38
Jeśli to prawda, to jaworzanie będą mieli za co dziękować obecnemu rządowi. Jeśli uda się doprowadzić do pozytywnego finiszu negocjacje z Daimler to, co niestety nie udało się poprzedniemu rządowi, i ściągnięcie do Jawora potężnego inwestora, który przyciągnie za sobą innych, to wielkie chapeau bas
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
:)
:)17 czerwca 2016 o 18:32
gratulacje dla obecnego rządu i pana Morawieckiego za wybitny kunszt dyplomatyczny i biznesowy
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.