Piątek, 29.03.2024 546

 

Pliki cookies 07:29
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama
Gaździcki Tomasz - kandydat do Rady Miejskiej w Jaworze
Baltic Home

Gwoździewicz: Zamiast narzekać trzeba działać

Od początku roku trwają przymiarki związane ze zbliżającymi się wyborami samorządowymi. W kuluarach spekuluje się, iż czarnym koniem wyścigu o fotel burmistrza Jawora może być dr Maciej Gwoździewicz.

Fot. jawor24h.pl © Paweł Sasiela

M.in. na ten temat rozmawiamy z sekretarzem partii Porozumienie w okręgu legnicko-jeleniogórskim.

W 2015 roku ubiegał się Pan o mandat poselski z listy partii KORWiN. Teraz jest Pan sekretarzem partii Porozumienie Jarosława Gowina w okręgu legnicko-jeleniogórskim. Dlaczego opuścił Pan szeregi formacji Janusza Korwin-Mikkego?

Bardzo miło wspominam mój start w wyborach do Sejmu. To była wspaniała przygoda, poznałem wiele ciekawych osób, zdobyłem pierwsze doświadczenia we współpracy z mediami. Głównym powodem mojego zaangażowania się w kampanię prezydencką Janusza Korwin-Mikkego w 2015 roku oraz późniejszego startu do Sejmu z jego formacji była chęć wpływu na zmiany w naszym kraju. Przygoda ta niestety nie zakończyła się happy-endem, ale dziś mam pełną świadomość, że inaczej nie mogło się stać. Nawet w przypadku w przekroczenia magicznego progu 5%.

Dalej mam energię i chęć do działania na rzecz zmian w Polsce, szczególnie w aspekcie ułatwienia prowadzenia działalności gospodarczej przez przedsiębiorców, którym sam też jestem. Po wyborach parlamentarnych dalej brałem udział w inicjatywach organizowanych przez członków i sympatyków formacji Janusza Korwin-Mikkego. Z biegiem czasu traciłem jednak nadzieję na to, że uda nam się pod szyldem partii Wolność cokolwiek zmienić w Polsce. Pod koniec 2017 roku z ciekawością przyjrzałem się nowej ofercie wicepremiera Jarosława Gowina, który zaczął rozbudowywać swoje ugrupowanie o środowiska wolnorynkowe. Uważam, że polski rząd powinien obecnie iść właśnie w tym kierunku, dlatego zdecydowałem się dołączyć do Porozumienia Jarosława Gowina.

Przed nami jesienne wybory samorządowe, zaraz po nich, wiosną 2019 roku, wybory do europarlamentu, a później wybory do parlamentu jesienią 2019 roku. W których zamierza Pan wystartować?

Będąc członkiem ugrupowania, które współrządzi Ojczyzną i bierze na siebie współodpowiedzialność za to rządzenie, trzeba być gotowym na powołanie służbie Ojczyźnie. Takie powołanie zależy od kierownictwa Porozumienia i Zjednoczonej Prawicy. Nie nastawiam się na konkretne wybory tym bardziej, że ostatnio podejmuję wiele działań lokalnych, które pozwalają mi łączyć pracę zawodową z pasją życiową. Mój kolega z Jawora, wielki lokalny społecznik Krzysztof Kowalczyk zawsze powtarza frazę „myśl globalnie, działaj lokalnie”. Ta dewiza bardzo mi się podoba i staram się ją wdrażać jak tylko umiem i mogę.

W ostatniej kampanii do Sejmu wspólnie z przedstawicielem komitetu Kukiz '15 Krzysztofem Detyną wziął Pan udział w debacie kandydatów z powiatu jaworskiego. Debata wywołała bardzo dużo komentarzy, zarówno pozytywnych, jak i negatywnych.

Pamiętam, że trochę się nią stresowałem, tym bardziej, że w całości była udostępniona publicznie w Internecie. Nie wiedziałem jaką taktykę przybierze mój ówczesny „przeciwnik” Krzysztof Detyna, byłem przygotowany na dwa warianty: spokojny i merytoryczny lub dynamiczny i agresywny. Debatę oceniam bardzo dobrze ze względu na jej profesjonalne przygotowanie pod względem medialnym, jak również z powodu pokazania nowej jakości w polityce, polegającej na wzajemnym szacunku i uczciwym pokazaniu swoich poglądów bez partyjnych frazesów i formułek. Na debacie stracili kandydaci do Sejmu z naszego powiatu, którzy się na nią nie stawili. Ja i Krzysztof zyskaliśmy dużo, a w szczególności to, że z „oponentów” staliśmy się dobrymi kolegami. Jeśli chodzi o czekające nas wybory, nie wyobrażam sobie np. wyborów na burmistrza Jawora bez publicznej debaty kandydatów.

A nie marzy się Panu fotel burmistrza Jawora?

Dostałem z dwóch różnych środowisk propozycję startu w wyborach na burmistrza naszego miasta. Początkowo potraktowałem te propozycje jako spekulowanie. Na razie jednak nie chcę rozwijać tego tematu.

Zanim zaangażował się Pan w politykę, osiągnął Pan sukcesy zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Skojarzenia z premierem Morawieckim nasuwają się same.

Proszę nie porównywać mnie do premiera Morawieckiego. Nie czuję się godny, aby być porównywany z tak wybitnymi osobami, które osiągnęły sukces na niespotykaną skalę. Zaangażowałem się w politykę, bo nie chce w przyszłości żałować, że czegoś nie zrobiłem. Siedzenie na kanapie i komentowanie bieżących wydarzeń nie zmieni ani naszego życia ani otaczającego nas świata. Zamiast narzekać trzeba działać.

Największym zadaniem wicepremiera oraz ministra nauki i szkolnictwa wyższego Jarosława Gowina jest projekt Konstytucja Dla Nauki. Czy może Pan jako pracownik uczelni wyższej wyjaśnić założenia tego przedsięwzięcia?

Konstytucja Dla Nauki to nie rewolucja, ale głęboka reforma. Reforma potrzebna, patrząc choćby z perspektywy ogólnoświatowych rankingów uniwersytetów, w których polskie uczelnie plasują się daleko poza oczekiwaniami. Należy zaznaczyć, że konsultacje z różnymi środowiskami akademickimi dotyczące projektu nowej ustawy trwają już ponad 700 dni. Świadczy to o pieczołowitości wypracowywanej głębokiej reformy polskiego szkolnictwa wyższego. Mam nadzieję, ze nowa ustawa wejdzie w życie w tym roku kalendarzowym, w zakładanym obecnie kształcie.

W ramach noworocznych życzeń na rok 2018 życzył Pan maturzystom z powiatu jaworskiego sukcesu na egzaminie dojrzałości. Czy poza tym może Pan im coś doradzić w istotnym wyborze dalszej drogi życiowej po maturze?

Ze względu na nowy algorytm finansowania uczelni, mający na celu poprawę jakości kształcenia przez obniżenie stosunku liczby studentów do liczby pracowników naukowo-dydaktycznych, zmniejszeniu ulegnie liczba nowoprzyjętych studentów. Maturzystom będzie trudniej się dostać na uczelnie publiczne, stąd moje życzenia do nich, które są zarazem apelem do wytężonej pracy przed maturą.

Głównym problemem Jawora jest jego wyludnianie. Jaki ma Pan pomysł na to, żeby młodzi ludzie nie wyjeżdżali z Jawora?

To problem złożony, dotyczący mniejszych miejscowości i regionów słabo uprzemysłowionych. Kluczem do rozwiązania tego problemu jest atrakcyjna praca lub atrakcyjne miejsce zamieszkania. Celowo używam tutaj spójnika „lub” mając na myśli jego znaczenie logiczne. To co można i należy zrobić to dążyć do niskich kosztów życia w postaci niskich podatków i opłat lokalnych. Według mnie takie działania bardziej zachęcają do zamieszkania w danej miejscowości niż bezpłatny transport czy atrakcje kulturalno-sportowe finansowane z budżetu gminy.

Jako jaworzanin cieszę się, że polski rząd, przy pewnych kosztach w postaci zwolnień podatkowych, skutecznie ściągnął do Jawora poważną inwestycję w postaci fabryki Mercedesa. Ta jedna fabryka z pewnością nie rozwiąże problemu atrakcyjnej pracy w Jaworze i jego okolicach, ale liczę na to, że w perspektywie dekady pojawią się następne fabryki oferujące coraz więcej i coraz atrakcyjniejsze miejsca pracy.

Natomiast zadaniem lokalnego samorządu jest dostosowywanie oferty edukacyjnej szczebla zawodowego do potrzeb lokalnych przedsiębiorstw tak, żeby jak najwięcej wykwalifikowanych jaworzan pracowało w jaworskich fabrykach i nie musiało szukać pracy w innych miastach. W tym punkcie pragnę wymienić pana wicestarostę Arkadiusza Baranowskiego oraz panią naczelnik Beatę Janas, z którymi miałem przyjemność współpracować w 2017 roku. Dostrzegam, że ich działania związane ze szkolnictwem szczebla średniego przynoszą dobre owoce w ramach dostępnych możliwości, szczególnie możliwości finansowych.

Komentarze (74)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

koala
koala20 września 2018 o 17:54
Niech każdy robi to na czym dobrze się zna i potrafi najlepiej. Polityka to taka ......... która idzie na wszelkie układy, więc traci się kontakt ze swoim zawodem, fachowością a brudzi się sobie ręce i traci znajomych i przyjaciół. Polityka zmienia ludzi.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
opolanin
opolanin17 lutego 2018 o 16:43
Kiedy będą odrestaurowane freski na ścianach Ratusza? Obiecywano w latch 70-tych XX wieku, że po zatynkowaniu tych pięknych fesek przywrócone zostaną niebawem.Minęło przwie 40 lat i nic się nie robi w tym kierunku...... Podczas prac remontowych w 1938 r. obydwie fasady ratusza otrzymały ciekawy wystrój malarski, który wykonał artysta malarz z Wałbrzycha - Sternagel. Na fasadzie północnej artysta namalował symboliczne drzewo otoczone przedmiotami obrazującymi związek gospodarki miasta Jaworaz miejscowym rolnictwem (kłosy zbóż, narzędzia związane z uprawą roślin i hodowlą zwierząt) oraz herby miast, które należały kiedyś do księstwa świdnicko-jaworskiego: Jeleniej Góry, Lwówka Śląskiego i Świerzawy. Na fasadzie zachodniej herby Bolkowa, Dzierżoniowa, Świdnicy, Strzegomia i Bolesławca a także naturalnej wielkości grupy postaci obrazujące gospodarczą strukturę miasta w minionych wiekach: kołodziej i piwowar,rzeźnik, piekarz i rolnik, budowniczy i tkacz. Znane były przecież daleko poza granicami Śląska jaworskie wozy, sławą cieszyły się jaworskie kiełbaski, które stały się symbolem - Jaworskiego Święta Regionalnego.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
opolanin
opolaninopolanin18 lutego 2018 o 09:38
Przepraszam - 1965 - wykonanie nowej elewacji Ratusza ( pod spodem pozostały freski - czy jeszcze do odzyskania?). Kamień węgielny pod budowę nowego ratusza położył burmistrz Groneberg 16 listopada 1896 r. Do realizacji tak znaczącego przedsięwzięcia zaangażowano najlepszych fachowców. Obecną formę ratusza zawdzięczamy artystom z Charlottenburga (dziś dzielnica Berlina),którzy używając najlepszych materiałów wznieśli ratusz na miarę ambitnego miasta. Monumentalne dzieło spełniło oczekiwania mieszkańców. Okazała i piękna sylwetka neorenesansowego ratusza wzbudzała zachwyt kilku pokoleń jaworzan i ich gości. Zauroczenie jego pięknem trwa do dziś. Jaworski ratusz był wielokrotnie inspiracją dla artystów i poetów, został utrwalony w niezliczonych ujęciach fotograficznych.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec Jawora
mieszkaniec Jawora11 lutego 2018 o 18:56
A ja mam pytanie, czy pączki, które burmistrz rozdawał w Tłusty czwartek zostały zakupione z jego kieszeni, czy z pieniędzy podatników?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wiadomości PIS
wiadomości PIS1 lutego 2018 o 15:34
gang tapirów wybiera się do europarlamentu ?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Andrew
Andrew31 stycznia 2018 o 22:01
Nam nie potrzeba politykierów lecz uczciwego gospodarza. Nam nie potrzeba polityki lecz prawdziwej, rzetelnej pracy. Burmistrz musi być dobrym, doświadczonym menedżerem. Musi zadbać, oczywiście nie sam, o rozwój miasta. Musi rozumieć swoje obowiązki, ale również prawa. Podejmować działanie nie pod publikę lecz po dogłębnej analizie ekonomicznej. Budżet musi być odważny ale jednocześnie rozważny. Każda inwestycja musi być rozsądna, dobrze przygotowana i rzetelnie zrealizowana. Nam potrzeba rzetelnych i pewnych ludzi, a najlepiej niezwiązanych politycznie z żadną partią.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
info z budżetu gminy
info z budżetu gminyAndrew1 lutego 2018 o 11:57
Dokładnie: "§ 14. Upoważnia się Burmistrza Miasta Jawora do: 1) zaciągania kredytów oraz emisji papierów wartościowych z przeznaczeniem na: - pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 1.500.000,00zł, - pokrycie planowanego deficytu budżetu gminy w wysokości 10.000.000,00zł, -spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych 3.200.000,00zł." W poprzednich latach budżet gminy Jawor miał nadwyżki m.in. z powodu braku realizacji wszystkich zakładanych inwestycji, teraz prawie 15 mln kredytów, akurat dziwnym trafem na rok wyborczy, co jeszcze ciekawsze część zadłużenia trzeba będzie spłacać dopiero od roku 2019, czyli po wyborach. W tym roku podwyżek w Jaworze nie będzie, ale jak tam dalej pójdzie to jaworzanie dostaną po d... bo trzeba będzie to wszystko spłacać. A jak ktoś się zirytuje zawsze będzie mógł się przejechać starym autobusem marki MAN, oczywiście za darmo, bo na koszt podatnika jaworskiego.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Andrew
Andrew31 stycznia 2018 o 20:51
Nam potrzeba dobrego gospodarza, a nie politykiera. Zarządzanie miastem to nie polityka lecz rzeczowe i ekonomiczne podejście do tematu. Zarządzanie to nie eksperymenty lecz duże doświadczenie i wyczucie w podejmowaniu dobrych dla miasta decyzji. Uczyć się zarządzać to najlepiej za własne pieniądze, a nie za pieniądze podatników!
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
:(
:(Andrew1 lutego 2018 o 14:50
święte słowa, szkoda gminy...
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Też kolega
Też kolega28 stycznia 2018 o 01:21
Byłby lepszy od obecnego. Mniej lansu - więcej pracy. Popieram hasło "Trzeba działać"
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
sorry, taki mamy klimat...
sorry, taki mamy klimat...27 stycznia 2018 o 16:19
obecny burmistrz to politolog
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Kolega
Kolega26 stycznia 2018 o 22:40
Dajcie spokój, gdzie gwoździu na burmistrza...
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ałtor
ałtor26 stycznia 2018 o 13:13
Niektórzy już działają https://wiadomosci.onet.pl/kraj/o-tadeusz-rydzyk-o-historii-bezdomnego-pana-stanislawa-z-warszawy-ktory-mial/qmtfv1r
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanka
Jaworzanka26 stycznia 2018 o 12:49
a on doktor od czego?
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanka
Jaworzanka26 stycznia 2018 o 12:49
a on doktor od czego?
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
niezależny obserwator
niezależny obserwator26 stycznia 2018 o 09:01
nie znam człowieka, ale czy nie macie innego zdjęcia ? Przecież na tym zdjęciu wasz " czarny koń" zabija ludzi wzrokiem. Brrr , aż mi ciarki przeszły po plecach.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
obserwator 2
obserwator 2niezależny obserwator26 stycznia 2018 o 11:05
Nie wiem czy warto sie sugerować miną na zdjęciu. Ten który obecnie zajmuje rzeczony "fotel", szczerzy się na każdym zdjęciu i z równie wielkim uśmiechem wydaje nasze pieniądze na promocję. Być może temu człowiekowi aż tak na promocji nie zależy i więcej kasy zostanie w budżecie na naprawdę ważne sprawy....
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Smieszek
Smieszekobserwator 229 stycznia 2018 o 21:30
Oj bez przesady.. Niech sie uamiecha. Smiech to zdrowie, lepiej sie smiac niz plakac. W tym kraju to tylko sie smiac z tej polityki.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Dany
Dany26 stycznia 2018 o 07:51
Jeśli jaworska prawica będzie się rozmieniać na drobne i nie wystawi jednego kandydata, to Bera niestety zwycięstwo będzie miał w kieszeni. PiS wystawi na bank, do tego Gwoździewicz i może jeszcze ktoś z PP. Trochę to nieprzemyślane.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Prywaciaż
Prywaciaż26 stycznia 2018 o 07:45
"Kluczem do rozwiązania tego problemu jest atrakcyjna praca lub atrakcyjne miejsce zamieszkania. Celowo używam tutaj spójnika „lub” mając na myśli jego znaczenie logiczne. To co można i należy zrobić to dążyć do niskich kosztów życia w postaci niskich podatków i opłat lokalnych." Czy pan wie jaka jest średnia płaca w Jaworze , a padatki jak pan zmniejszy to jak pan dopnie budżet miasta , niech pan zobaczy ile tam pracuje ludzi ? . Typowy polityczny wybieg - należy dążyć do niskich kosztów życia w postaci niskich podatków i opłat lokalnych. Kpina!!!!!
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
inny prywaciaż
inny prywaciażPrywaciaż26 stycznia 2018 o 13:00
"takie działania bardziej zachęcają do zamieszkania w danej miejscowości niż bezpłatny transport czy atrakcje kulturalno-sportowe finansowane z budżetu gminy" przecież Gwoździewicz powiedział jaką ma wizję- niższe podatki kosztem brakiem bezpłatnego transportu czy ograniczenia dotacji na gminne ośrodki czy imprezy. Swoją drogą czemu za Urbańskiego taki JOK był na plusie a za obecnej władzy ciągle ratusz musi do niego dopłacać? A Ecmen przecież to samo. Chyba polityka kadrowa obecnej ekipy dobrze wypada tylko w obiektywie aparatu.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Krzychu
Krzychu25 stycznia 2018 o 22:57
Czas na DOBĄ ZMIANĘ w Jaworze.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Rysiek
Rysiek25 stycznia 2018 o 22:56
Przynajmniej ten Gwoździewicz z Jawora jest, a nie jakaś Legnica, Strzegom czy Świdnica. Jawor dla Jaworzan!
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzaninRysiek26 stycznia 2018 o 09:09
Berę i jego kosztowną ekipę, czy jak sam ją nazywa "drużynę", niech utrzymują strzegomianie albo świdniczanie
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
olafek
olafek25 stycznia 2018 o 22:15
z pewnością Jawor czeka na burmistrza który zadba wreszcie o budżet miasta, bo nie jest on z gumy. Ogromne zadłużenie liczone z tego co wiem sięga w dziesiątkach milionów złotych niestety za jakiś czas może odbić się wprowadzeniem komisarza zamiast burmistrza, który zapanuje nad stroną wydatkową.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
such
such25 stycznia 2018 o 20:29
Dobra alternatywa, mam nadzieję.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Michał
Michał25 stycznia 2018 o 19:28
Chyba lepszego kandydata Jawor nie mógł sobie wymarzyć. Dobrze wykształcony, do tego prowadzi własny biznes - ma doświadczenie w zarządzaniu, więc poradzi sobie z zarządzaniem gminą. Nie będzie zadłużał miasta i wydawał kasę na pijar tylko dobrze rządził.
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Maro
Maro25 stycznia 2018 o 14:58
Co to za kandydat?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Teo
Teo25 stycznia 2018 o 14:27
Gwoździu? Nieźle
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
czytelnik
czytelnik25 stycznia 2018 o 12:29
To już nie będzie noszenia muszki i walki o ulicę JKM? Jaka szkoda... Jak można aż tak zmienić poglądy z Korwina na Gowina - przecież to dwa zupełnie inne światopoglądy.
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ala
alaczytelnik25 stycznia 2018 o 12:47
kasa misiu kasa jak mawiał klasyk
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
pracodawca
pracodawca25 stycznia 2018 o 12:09
Bardzo dobrze, że p. Gwoździewicz poruszył niektóre tematy, jakie "drążą" lokalne środowisko. Prosty przykład: w Jaworze wysokie bezrobocie, burmistrz opowiada o potrzebie tworzenia miejsc pracy dla jaworzan a jednocześnie sam postępuje dokładnie odwrotnie-zatrudnia ludzi z poza miasta, ze świdnickiej wspólnoty.
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Barman
Barmanpracodawca11 lutego 2018 o 12:25
Racja żeby jeszcze to byli kompetentni urzędnicy ci ludzie uczą się dopiero pracy na stołkach a nadają się do zbioru truskawek dla bauera z zachodu pan burmistrz ma minusa i jego podopieczni ze Świdnicy z którymi myją sobie rączki wzajemnie
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ałtor
ałtor25 stycznia 2018 o 11:48
A co to w Starostwie nie będzie wyborów jesienią ? Ten układ jest do nie ruszenia ? Wszyscy tylko szykują sie na fotel Burmistrza a co z fotelami w Starostwie ?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
nie
nieałtor25 stycznia 2018 o 12:01
starosta i zastępca nie są zatrudnieni za rządów ekipy SLD i JFJ
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
czerwony jak cegła
czerwony jak cegłaałtor25 stycznia 2018 o 11:54
tam siedzą jeszcze ludzie zatrudnieni przez ekipę SLD, Jarosińskiego, który niedawno usłyszał zarzuty prokuratorskie
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
barwy
barwyczerwony jak cegła25 stycznia 2018 o 19:05
Można zmieniać prawo, organizację, itp. ale najtrudniej jest zmienić ludzką mentalność, bo jak mawia staropolskie przysłowie "czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci". Przyroda daje nam doskonały przykład-wiele zwierząt potrafi się doskonale maskować bez zmiany barw, ale naprawdę zmieniać barwy w zależności od otaczającego środowiska potrafią jedynie nieliczne gatunki zwierząt.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ałtor
ałtorczerwony jak cegła25 stycznia 2018 o 11:59
Czyli Starosta i jego zastępca też ?
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Hmm
Hmm25 stycznia 2018 o 11:47
Panie Gwoździewicz chyba Pan zapomniał,ze samorząd to nie tylko szkoły a zdecydowanie więcej. Wiec na samej pani, przypiętej jak kwiatek do kożucha, daleko Pan nie zajedzie. No i druga sprawa gdzie burmistrz a gdzie szkoły zawodowe. Szczeble tez chyba się pomieszały...
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
xsiondz
xsiondz25 stycznia 2018 o 11:39
Pis już tako pokombinował w ostatniej zmianie ordynacji aby najwieksze szanse mieli jego członkowie. Juz towarzysz Stalin słusznie zauważył - nieważne kto glosuje wazne kto liczy głosy a glosy będzie liczył teraz pis
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
such
suchxsiondz25 stycznia 2018 o 19:59
Ostatnio liczyło PO i PSL.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec
mieszkaniec25 stycznia 2018 o 11:16
burmistrz zadłuża gminę, nasze podatki są "konsumowane" na promocję i imprezy podczas których burmistrz się pokazuje, wręcza upominki i nagrody zakupione za publiczne pieniądze-quo vadis moje kochane miasto
12 Lubię to: 12
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Kamila
Kamilamieszkaniec25 stycznia 2018 o 15:37
Zniszczył Artur basen,kino -teraz mamy mercedesa no i dino
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Barman
BarmanKamila11 lutego 2018 o 12:27
No ale za to Emil na własnych plecach przyniósł mercedesa śmiech przez łzy
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Baran
Baran25 stycznia 2018 o 10:30
Bara Bara Bara riki tiki tak jeśli popierasz Baranka daj mi jakiś znak. No i jest.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Mieszkaniec
Mieszkaniec25 stycznia 2018 o 09:32
A można wiedzieć kto jest autorem tych wypocin, bo nie miał odwagi się podpisać
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Prywaciaż
PrywaciażMieszkaniec26 stycznia 2018 o 07:49
Pewnie autopromcja
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin
JaworzaninMieszkaniec25 stycznia 2018 o 10:22
Kto przeprowadza wywiady z Berą? Bo też się nie podpisuje. Leszek, Monika, czy ktoś ze Świdnicy?
13 Lubię to: 13
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Miron
MironJaworzanin25 stycznia 2018 o 11:25
Szanowny ";)" nie odwracaj kota ogonem i nie odpowiadaj pytaniem na pytanie.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
;)
;)Jaworzanin25 stycznia 2018 o 11:17
Miron-ile masz nicków?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Miron
MironJaworzanin25 stycznia 2018 o 11:13
a Ty dalej piszesz sam ze sobą? Myślisz, że tego nie widać, jak klepiesz kilka komentarzy jeden pod drugim, udając, że trwa dyskusja?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
niestety
niestetyJaworzanin25 stycznia 2018 o 11:06
aż się prosi jakaś profesjonalna kontrola NIK wydatków na promocję gminy
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do podatnik
do podatnikJaworzanin25 stycznia 2018 o 11:05
dodać trzeba, że olbrzymie pieniądze, jak na stan budżetu gminy i jego sukcesywe zadłużanie
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
podatnik
podatnikJaworzanin25 stycznia 2018 o 11:01
trzeba by się przyglądnąć wydatkom na promocję gminy-na co tak naprawdę idą nasze pieniądze i jaki wymierny efekt z tego jest dla samej gminy, a nie dla urzędującego obecnie burmistrza
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
urzędas
urzędasJaworzanin25 stycznia 2018 o 10:32
wystarczy zobaczyć ile osób dziś pracuje w wydziale od PR-u, jaki jest koszt ich funkcjonowania (wynagrodzenia) i jakie fundusze mają do dyspozycji-oczywiście publiczne pieniądze-nasze podatki
12 Lubię to: 12
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ups
upsJaworzanin25 stycznia 2018 o 10:26
a może sam ze sobą przeprowadza, a reszta tylko to "obrabia" i rozsyła gdzie się da?
15 Lubię to: 15
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Wojownik
WojownikMieszkaniec25 stycznia 2018 o 10:20
Też się zastanawiam i na końcu koniecznie musiała być wstawka o Baranowskim. Hahaha
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
R.
R.25 stycznia 2018 o 09:11
Może by najpierw spróbował radnym zostać, a nie od razu na burmistrza.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
leon
leonR.25 stycznia 2018 o 10:28
Słuszna uwaga a przy okazji co takiego ten Gwożdziewicz zrobil do tej pory ?
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
PR
PRleon25 stycznia 2018 o 11:03
nagrywał się na sesjach
11 Lubię to: 11
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zawodowiec
zawodowiecleon25 stycznia 2018 o 10:59
A co zrobił obecny włodarz miasta zanim został burmistrzem?
15 Lubię to: 15
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
leszek
leszek25 stycznia 2018 o 09:07
Teoretyk i polityk to najgorsze co moze spotkac jaworzan
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
he
heleszek25 stycznia 2018 o 09:10
szkoda, ze nie wspomniałeś o politogolu
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
leon
leon25 stycznia 2018 o 08:47
Nastepny aparatczyk którego ciągnie do żłobu czyli łatwej i przyjemnej pracy na koszt podatników. Bedzie sie wymadrzał i pouczał innych jak jego idol Gowin, ktory juz byl w kilku partaiach a zawsze tam gdzie władza i pieniadze oraz żadnej odpowiedzialności
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zdzichu
zdzichuleon25 stycznia 2018 o 08:52
Akurat w tym przypadku duże pudło, bo to prywatny przedsiębiorca i wykładowca akademicki.
12 Lubię to: 12
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bar
bar25 stycznia 2018 o 08:40
bla bla bla, a o tym Baranowskim to już czytać się nie da
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Rysiek
Rysiekbar25 stycznia 2018 o 08:43
Przecież to jest Gwoździewicz... Z głową wszystko dobrze?
11 Lubię to: 11
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
hehe
hehebar25 stycznia 2018 o 08:42
ooo Monia wstała
11 Lubię to: 11
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Robert
Robert25 stycznia 2018 o 08:39
Popieram. Tacy ludzie powinni być w polityce. Tacy, którzy coś w życiu osiągnęli, a nie tacy dla których polityka to życie...
15 Lubię to: 15
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
K.
K.25 stycznia 2018 o 08:18
Korwin, Gowin - co za różnica. Za chwilę i tak przystawka PiSu.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
??
??K.25 stycznia 2018 o 08:54
To PiS wystawi dwóch kandydatów na burmistrza?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Wyborca
Wyborca25 stycznia 2018 o 08:11
Musisz poczekać aż obecny burmistrz zakończy swoją kadencje bo na dzień dzisiejszy o fotel burmistrza bedziesz musiał se pomarzyć.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec
mieszkaniecWyborca25 stycznia 2018 o 08:38
Zdarzają się też przypadki końca "panowania" przed końcem kadencji. Olbrzymi budżet, jaki obecnie idzie na promocję bez strategii promocji gminy (w dużej mierze jest "konsumowany" na lokalne imprezy i spotkania, w których uczestniczy burmistrz, rozdaje różnego rodzaju podarunki-gadżety zakupione za gminne pieniądze) mógłby być przeznaczony na inny cel.
13 Lubię to: 13
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zenon
zenonWyborca25 stycznia 2018 o 08:20
kadencja kończy się gdzieś w okolicach listopada...
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.