Wtorek, 19.03.2024 289

 

Pliki cookies 08:30
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama
Baltic Home

(FOTO) Uczennice PCKZiU podczas Dnia Otwartego Mercedes-Benz Manufacturing Poland

Blisko 300 kobiet wzięło udział w Dniu Otwartym dla Kobiet, który zorganizowała spółka Mercedes-Benz Manufacturing Poland.

© Mercedes-Benz Manufacturing Poland

Program wydarzenia został pomyślany tak, aby uczestniczki mogły spojrzeć na swoje kompetencje i umiejętności z szerszej perspektywy, przekonać się, że motoryzacja to bardzo kobieca branża oraz porozmawiać o możliwościach pracy w nowo budowanej fabryce silników Mercedes-Benz w Jaworze. Podczas wydarzenia zadebiutowała także Akademia Girls GO Technology – cykl otwartych spotkań dla uczennic liceów i techników w regionie.

Jak pokonać stres i przekonać do siebie pracodawcę? Jak wygląda rynek pracy na Dolnym Śląsku? Co to znaczy, że Mercedes jest kobietą? To tylko niektóre z pytań, na które szukały odpowiedzi uczestniczki zorganizowanego 8 marca w Legnicy Dnia Otwartego MBMPL dla Kobiet. Inicjatywę, która powstała, by aktywizować kobiecą energię w regionie, wsparli: Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy, Powiatowe Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Jaworze, Leadec Polska oraz Seifert Logistics Group. W wydarzeniu, które odbyło się 8 marca w Legnicy, wzięło udział blisko 300 zadowolonych kobiet i… kilku panów.

Sztukę autoprezentacji przybliżył popularny dziennikarz Maciej Orłoś. W trakcie entuzjastycznie przyjętej prezentacji uczestniczki dowiedziały się jak radzić sobie ze stresem podczas ważnych wystąpień, jak panować nad mową ciała, mimiką i drżącym głosem, by wypaść przekonująco w oczach rozmówcy. To ważne, bo podczas spotkań rekrutacyjnych, trema potrafi pokonać nawet najbardziej kompetentne i odpowiednie na dane stanowisko osoby.

O historii marki Mercedes-Benz i roli, jaką odegrały w niej kobiety opowiedziała Ewa Łabno-Falęcka, dyrektorka komunikacji marketingowej i relacji zewnętrznych. – Lubię powtarzać, że Mercedes jest kobietą. Marka nosi imię po córce Emila Jellinka, austriackiego pioniera automobilizmu, kobiety wiele razy odegrały znaczącą rolę w ponad 130-letniej historii naszego koncernu. Tę kobiecą energię pielęgnujemy do dzisiaj, angażując się w wiele cennych inicjatyw, których celem jest zachęcanie kobiet do osiągania sukcesów w życiu zawodowym i prywatnym – powiedziała w swoim wystąpieniu.
„Twarde” dane na temat regionalnego rynku pracy przedstawił przedstawiciel Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej Dolnośląskiego Wojewódzkiego Urząd Pracy, a o możliwościach i warunkach zatrudnienia w nowo budowanej fabryce silników Mercedes-Benz w Jaworze – podczas wykładów i bezpośrednich spotkań – opowiadali przedstawiciele Mercedes-Benz Manufacturing Poland. Obecnie kobiety stanowią 36 proc. całej załogi MBMPL i liczba ta stale rośnie. Na chętne do pracy w biurze i w hali produkcyjnej kandydatki czeka szereg korzyści: szkolenia i kursy językowe, elastyczny czas pracy, dodatek relokacyjny, opieka medyczna, karta sportowa itp.

Uczestniczki dowiedziały się również jak wygląda praca w działach produkcyjnych i jakie wymagania trzeba spełnić, by zostać monterką nowoczesnych silników, które będą powstawać w Jaworze. – Na ogłoszenia dotyczące stanowisk produkcyjnych odpowiada około 30 proc. kobiet. Część z nich rezygnuje, myśląc, że to praca nie dla nich lub nie wierząc w swoje umiejętności. A to nieprawda. Kobiety mają wszystko, co liczy się w takiej pracy: są precyzyjne, dokładne, odpowiedzialne, potrafią doskonale organizować pracę. Naszym marzeniem jest, by na stanowiskach montażowych w jaworskiej fabryce pracowało przynajmniej 50 proc. pań – dodaje Ewa Łabno-Falęcka.

Podczas wydarzenia zadebiutowała także Akademia Girls GO Technology – cykl otwartych dla uczennic z Jawora i okolic spotkań ze specjalistami branży technologicznej oraz firmami współpracującymi z MBMPL. Inicjatywa jest częścią prowadzonego od roku programu „Girls GO Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię”, którego celem jest przybliżenie dziewczętom nauk matematycznych, technicznych i inżynierii. Podczas pierwszej Akademii dziewczyny miały okazję przełamać tremę i wystąpić na scenie z Maciejem Orłosiem, posłuchać o korzyściach pracy w zawodach technicznych i wysłuchać przełamującej stereotypy prezentacji Ilony Urbańczyk z firmy Seifert Logistics Group – „Ladies w logistyce”.
 

Komentarze (0)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.