Wszystko to za sprawą warsztatów studentów I roku studiów licencjackich kierunku Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Legnicy. Studentki realizowały w sposób praktyczny zajęcia z przedmiotu: Diagnoza pedagogiczna. Zajęcia praktyczne były odpowiedzią na podpisane Porozumienie o Współpracy między dyrektor PORE w Jaworze dr Dorotą Domińską-Werbel a Wydziałem Nauk Społecznych i Humanistycznych Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Legnicy.
Zajęcia o profilu praktycznym realizowane w Powiatowym Ośrodku Rozwoju Edukacji w Jaworze stanowią dla studentek uzupełnienie wiedzy zdobywanej w murach uczelni i przygotowaniem ich do przyszłej pracy.
Wiele osób nie może znaleźć pracy po studiach, a pracodawcy narzekają, że absolwenci nie są odpowiednio przygotowani. Zajęcia miały na celu zwiększenie szans zatrudnienia przyszłych nauczycieli i wyposażenia ich w doświadczenie zawodowe na przyszłość. Studentki sprawdzały wiedzę zdobytą na studiach w zetknięciu z praktyką i nawiązały nowe kontakty z bardzo profesjonalną kadrą poradni psychologiczno-pedagogicznej, pedagogami: Bogumiłą Sokołowską, Tomaszem Marzęckim, Małgorzatą Ziętek i z panią dyrektor - psycholog dr Dorotą Domińską-Werbel.
Opiekunem studentów była dr Kornelia Hübscher z Wydziału Nauk Społecznych i Humanistycznych Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy. Pani doktor potwierdziła, że praktyczne zajęcia w Powiatowym Ośrodku Rozwoju Edukacji w Jaworze dostosowują studentów pedagogiki do potrzeb i możliwości zgłaszanych przez pracodawców, a zatem dyrektor szkoły, który zatrudniając absolwenta pedagogiki PWSZ im. Witelona w Legnicy, nie musi się martwic o brak kompetencji zawodowych przyszłego nauczyciela.
Studentom zaprezentowano najnowsze metody diagnozy dzieci do lat 6 i po 6 roku życia, baterie testów rozwojowych oraz terapie z zastosowaniem technologii informacyjnych, takich jak Biofeedback EEG oraz metodę Warnkiego (wprowadzoną do użytku w marcu 2019 roku).