Sobota, 20.04.2024 495

 

Pliki cookies 05:10
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama

(FOTO) Droga w Paszowicach jak nowa

Tuż po zakończonym Święcie Pierogów ruszyły roboty drogowe polegające na remoncie drogi powiatowej przebiegającej przez Paszowice.

© materiał prasowy

W obecnej chwili ułożono już nowe krawężniki, wkrótce firma przystąpi do układania nowych chodników, a w dalszej kolejności zostanie sfrezowana nawierzchnia i ułożony nowy asfalt.

Cieszę się, że postulowany od kilku lat przez mieszkańców Paszowic remont drogi nabrał realnego kształtu - mówi Starosta Jaworski Stanisław Laskowski. Możliwe jest to dzięki pozyskanym przez Powiat środkom z MSWiA, dotacji Gminy Paszowice oraz środkom z budżetu powiatu. Już wkrótce, najbardziej zniszczony, ponad kilometrowy odcinek drogi nabierze zupełnie nowego wyglądu, i jak sądzę przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa na tym odcinku drogi - dodaje Starosta.

Całkowita wartość realizowanego zadania do prawie 1,3 mln zł. Dotacje ze środków MSWiA, które pozyskał Powiat to ponad 800 tys. zł, pozostałą część solidarnie po 50% dokłada gmina oraz Powiat Jaworski.

Komentarze (11)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

sceptyk
sceptyk2 października 2018 o 18:33
Wy tu pitu - pitu, a Bera kolejnego inwestora powitał w Strefie!
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
realista
realistasceptyk3 października 2018 o 08:55
No raczej nie w strefie, tylko przy strefie na gruntach rolnych lub odrolnionych, bo merytorycznych informacji mało było w tej informacji, nawet sam inwestor jeszcze nie wie co tam będzie, na razie to zarobi na kupnie zlokalizowanych przy S3 i strefie gruntów rolnych i ich przekształceniu na budowlane, potem postawi tam hale i albo wszystko sprzeda, albo wynajmie, bo jak sam powiedział, to wszystko jest dopiero w fazie koncepcji i rozmów. Ale na wpływy z CIT do naszej gminy od niego raczej nie ma co liczyć, bo ta firma ma siedzibę w Warszawie.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Zenek
Zenek2 października 2018 o 14:06
Komentarz rekola to wykład dla......No wlaśnie dla kogo i po co w tym miejscu.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
rekol
rekol2 października 2018 o 09:43
a co z TIRami : 40 tonowy TIR tyle co 160000 sam. osobowych Ocena wpływu poruszania się pojazdów przekraczających dopuszczalne w Polsce naciski na oś na degradację sieci drogowej, opis systemu udzielania zezwoleń i pobierania opłat za przejazd po niedostosowanych odcinkach dróg oraz mapy obrazujące polską sieć drogową, na którą w latach 2004-2010 dopuszczone zostały pojazdy o maksymalnym nacisku 11,5 tony/oś, z zaznaczeniem odcinków niedostosowanych, na przejazd którymi niezbędne będzie uzyskanie zezwolenia i uiszczenie dodatkowej opłaty Ocena degradacyjnego wpływu pojazdów przekraczających dopuszczalne obciążenie na oś na polską sieć drogową Podczas eksploatacji nawierzchnia drogowa ulega zużyciu i zniszczeniu, na co wpływają dwa podstawowe czynniki: ruch pojazdów i klimat, z czego główną przyczynę zniszczeń stanowi pierwszy z nich. Im większa masa (ciężar) pojazdu, tym większe oddziaływanie niszczące na nawierzchnię. Liczy się zatem nie tylko natężenie (liczba pojazdów w jednostce czasu), lecz także, a kiedy przede wszystkim, ich ciężar wyrażany obciążeniem osi. W Polsce dopuszczalne obciążenie osi wynosi 100 kN (10 T).Każde zwiększenie obciążenia pojazdu ponad dopuszczalny prawem limit przynosi wymierną stratę w postaci zwiększonych i narastających uszkodzeń nawierzchni drogowej. Jeśli stan nawierzchni sieci drogowej jest dobry, to zwiększenie zniszczeń wskutek przeciążenia pojazdów jest mniejsze niż wtedy, gdy nawierzchnia jest nierówna i charakteryzuje się złym stanem technicznym. W tym wypadku dochodzi bowiem zwiększenie agresywności obciążenia pojazdem wskutek efektu oddziaływania dynamicznego. Wziąwszy pod uwagę stan dróg w Polsce trzeba wyraźnie stwierdzić, że pojazdy o ponadnormatywnym obciążeniu przynoszą znacznie większe szkody niż w krajach Europy Zachodniej. Efektem jest dalsze pogarszanie stanu nawierzchni. W rezultacie dopuszczenie większego limitu obciążenia, które miało przynieść pożytek przewoźnikowi, działa przeciwko niemu, przyczyniając się do pogorszenia stanu nawierzchni, który staje się rzeczywistym zagrożeniem bezpieczeństwa ruchu. Nawierzchnia drogowa nie jest niszczona przez samochody osobowe z obciążeniem osi rzędu 5 kN (0,5 T), lecz przez samochody ciężarowe. Niszczące działanie pojazdu na nawierzchnię rośnie w funkcji potęgowej obciążenia. Z powszechnie przyjmowanego prawa czwartej potęgi wynika, że przejazd jednego samochodu ciężarowego normatywnego 100 kN/oś wywiera taki wpływ na nawierzchnię, jak przejazd 160 tys. samochodów osobowych. Natomiast pojazd ciężarowy o nacisku dwukrotnie większym – 200 kN/oś – powoduje 16-krotnie większe zniszczenie nawierzchni.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
no i?
no i?rekol2 października 2018 o 14:57
I co w związku z tym?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Albert
Albertrekol2 października 2018 o 14:48
Przecież w Paszowocaxh jest ograniczenie tonażu na moście... Wiec skąd tiry
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Autorsky
AutorskyAlbert4 października 2018 o 11:25
No właśnie jeżdżą i to dużo
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Autor1234
Autor12341 października 2018 o 21:57
Ciekawe, że od ubiegłego tygodnia nikogo tam nie ma...chodniki rozwalone i tyle. Swoją drogą, panowie mieli bardzo ciekawy styl pracy, nikt nie kierował ruchem, a okazji do kolizji było sporo...
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
adam
adam1 października 2018 o 21:26
wybory powinne być co roku w koncu coś robią bo się boją o stołki
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Albert
Albert1 października 2018 o 19:02
A w powiecie praca wre...nie ma miejsca na politykowanie ! Świetne robota !
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Poborca
PoborcaAlbert2 października 2018 o 12:13
I ściągają zewnętrzne środki, a nie wszystko na kredyt...
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.