Logo Jawor24h.pl
Reklama
KWW Aktywny Powiat

(FILM) Skandal na sesji z prokuraturą w tle

Dobiegała końca sesja Rady Miejskiej w Jaworze, gdy na mównicę wszedł Krzysztof Detyna. Poruszony przez radnego temat był tak szokujący, że przewodniczący Daniel Iwański odebrał radnemu głos.

Reklama

Komentarze (328)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

Janek
Janek3 października o 08:56
News..Pan RJ ponownie zwolniony.
Lubię to! 2
same newsy
same newsyJanek3 października o 16:18
to podobnie, jak poprzednią panią sekretarz w gminie
Lubię to! 3
Strzegomianka
Strzegomianka1 października o 23:38
Jawor w Powiecie Świdnickim...
Lubię to! 2
Jaworzanka
JaworzankaStrzegomianka2 października o 08:14
Świdnica w Powiecie Jaworskim...
Lubię to! 6
bolo
bolo21 września o 01:15
Wszystko co nie jest zgodne z teoriami p.Detyny jest skandalem.Przecież skandale to pożywka tego radnego.Tym się żywi,sam je wywołuje i dzięki temu uchodzi za tzw".trybuna". Dajecie się kołować temu" turyście" który dla "srebrników" zrobi b.dużo.
Lubię to! 0
prawda boli?
prawda boli?bolo21 września o 07:31
Próbujesz zniszczyć mu reputację, bo boli Cię że głośno mówi prawdę-i bardzo dobrze, że tak robi, za to właśnie wyborcy go cenią. Pożywkę do skandali daje ten, kto działa nieprawidłowo, niezgodnie z prawem. Ludzie w końcu zaczęli mówić i na nic się zdadzą próby zamykania im buzi.
Lubię to! 11
Jaworzanin
Jaworzaninbolo21 września o 17:38
Srebrniki to przytulają ludzie Emiliana, po 5-8 tysięcy miesięcznie. Drenują budżet Jawora ile wlezie. Złapią nas i pójdą pasożytować gdzie indziej. Staliśmy się Świdnicką kolonią.
Lubię to! 9
obserwator
obserwator19 września o 00:22
katolik - z ciebie, jak ze mnie murarz, przecież to nie tajemnica, można sprawdzić oświadczenia wszystkich na bip. Jak sprawdzisz, to chyba bez stażowego, starosta miał mniej od burmistrza.
Lubię to! 3
Wolontariusz
Wolontariusz18 września o 10:54
Jeszcze o TOZ-ie. Szkoda ,że wybory są raz na 4 lata a teraz będą raz na 5 lat. Gdzie był Bera i jego poplecznik "Piłsudski" przez ostatnie 4 lata? Teraz tuż przed wyborami się pojawili a gdzie byli jak TOZ borykał się z wieloma problemami?.Nikt się tym nie interesował dopiero teraz. To tylko dzięki życzliwości wielu ludzi i ich oddania oraz nas wolontariuszy pozwala TOZ-owi funkcjonować i przynosić ulgę tym cierpiącym
i porzuconym zwierzakom. Nie władza, która potrafi się nawet "ubrudzić farbą" przy pracach, ale tylko wtedy, gdy jest w pobliżu kamera. A szkoda.
Lubię to! 11
Brawo TOZ
Brawo TOZWolontariusz18 września o 12:13
Racja, dlaczego nie organizowali zbiórek? Dlaczego nie zaadoptowali po jakimś zwierzaku, wszak DT i przytuliska pękają w szwach, a coraz więcej "ludzi" zachowuje się jak potwory? Gdzie byli przez 4 lata i dlaczego nie pomagali czy informowali?
Lubię to! 12
Pravda
PravdaWolontariusz18 września o 12:15
Radni chodzą na smyczy władcy skwerków, bo jak jest afera to siedzą cicho ale jak jest lans to pierwsi rwą się by stać przy burmistrzu i zdjęcia cykać. Nic nie zrobią bez pozwolenia, ciekawe czy do toalety mogą sami chodzić...
Lubię to! 14
protestant
protestant18 września o 10:45
A wiesz ile zarabia Emilian? Mówią, że tyle ile wymieniłeś u starosty lub więcej. Mało?
Lubię to! 3
katolik
katolik14 września o 19:11
czy to prawda ,że Laskowski zarabia ponad 13 400 miesięcznie ???
Lubię to! 1
Protestant
Protestantkatolik17 września o 13:05
Czy to prawda że budżet na promocję to kilkaset tysięcy?
Lubię to! 3
Zenek
Zenekkatolik2 października o 11:11
Laskowski w oświadczeniu za 2017 wykazał 162 tys zł. Bip Starostwo.
Lubię to! 0
Wyborca
Wyborca12 września o 21:27
Daniel, PiS wygra wybory do sejmiku i już cię nie ma w Specjalnym ośrodku szkolno wychowawczym na legnickiej. Emil już nie będzie cię potrzebował, bo to egoista i zostaniesz z tą niechlubną przeszłością.
Lubię to! 24
Ciekawski
Ciekawski12 września o 10:00
Ciekawe, jakie stanowisko zajmie nowa kandydatka PiS-u w sprawie polityki kadrowej w Urzędzie Miasta i poruszanego na sesji tematu? Będzie oficjalny protest? Czy jako kobieta zareaguje na ww problem?
Lubię to! 13
jaworskie sprawy
jaworskie sprawyCiekawski12 września o 11:09
Miejmy nadzieję, że zarówno kandydaci na burmistrza, jak i jaworska Posłanka zajmą w tym temacie głos. Nie może być tak, aby ludzie z płaczem wychodzili z pracy.
Lubię to! 19
Wyjaśnijcie to!
Wyjaśnijcie to!12 września o 09:56
I co sprawa ucichła? Jaworzanie żądają wyjaśnień!
Lubię to! 10
Reklama
info
info10 września o 23:56
Zapoznanie opinii publicznej z działaniami obecnego burmistrza leży w interesie publicznym oraz służy potrzebom obywateli, którzy mają prawo wiedzieć, jak zatrudniony i opłacany przez nich burmistrz postępuje i kogo wybrali.
Lubię to! 8
jawne
jawneinfo11 września o 13:38
oczywiście, zwłaszcza że prowadzona prze burmistrza polityka kadrowa ma odzwierciedlenie w budżecie gminy
Lubię to! 11
podatnik
podatnikinfo11 września o 14:42
mieszkańcy mają prawo wiedzieć, na co idą ich pieniądze
Lubię to! 12
mieszkaniec
mieszkaniec10 września o 21:58
Pan Burmistrz obiecywał nowe chodniki na Przyjaciół Żołnierza, Alei Dębowej - i co ? skończyło się na obiecankach... no cóż - do zobaczenia przy urnie wyborczej...
Lubię to! 15
też mieszkaniec
też mieszkaniecmieszkaniec11 września o 13:41
4 lata temu różne rzeczy obiecywał. Po 4 latach każdy widzi, jak wygląda gminny zamek, basen letni, konia z rzędem temu, kto znajdzie obiecaną halę widowiskową z kinem. Do tego jeszcze pozwalniani wieloletni fachowcy-jaworzanie, zatrudnione zamiejscowe osoby, przegrane procesy o bezzasadne zwalnianie i postępowanie prokuratorskie.
Lubię to! 15
Mieszkaniec Kopernika
Mieszkaniec Kopernikamieszkaniec11 września o 14:04
Dodam też Kopernika, dopiero interwencja mediów sprawiły by gmina robiła swoją robotę. Nic tu nie jest robione od dawna. Dodatkowo teraz mają problemy z rurami i robią prowizorki, które puszczają. Dlaczego wodociągi nie załatwią tej sprawy poprzez wymianę rur? Czyżby kaski brakowało, bo poszła na kampanię?
Lubię to! 11
Skutek na twarzy
Skutek na twarzy10 września o 16:09
Popatrzcie na Eweliny minę, chyba widzi oczami wyobraźni swoją ostatnią kadencję w tej Radzie.
Lubię to! 15
żenua
żenuaSkutek na twarzy11 września o 14:23
ciekawe, jak ona by się czuła, jakby tak ją pracodawca tak traktował, masakra
Lubię to! 13
brak słów
brak słówSkutek na twarzy11 września o 14:33
To jest przerażające, co ludzie są w stanie zrobić dla korzyści materialnych i osobistych. Czyżby Pani radna o tym nie wiedziała? Ciężko mi w to uwierzyć.
Lubię to! 15
Jan
Janbrak słów11 września o 16:52
pewnie wie, ale prawdopodobnie ma korzyści więc woli siedzieć cicho i nie kąsać ręki, która ją karmi.
Lubię to! 14
Skandal
Skandal10 września o 12:37
Gdzie są oświadczenia majątkowe burmistrza i kierowników? Koniec roku niebawem, a nie można zobaczyć jakie majątki zgromadzili przez 4 lata.
Lubię to! 17
No tak
No takSkandal10 września o 23:52
Jak widać ktoś tu się cyka upublicznic te oświadczenia. Celowa zagrywka , możliwe ze do wyborow to nie ujrzy światła dziennego.
Lubię to! 10
jawne info
jawne infoNo tak11 września o 13:42
a może trzeba by gdzieś to zgłosić?
Lubię to! 9
Publ
PublSkandal14 września o 13:45
Bera,pokaz oświadczenia majątkowe!
Lubię to! 8
bezEBradni
bezEBradni10 września o 12:24
Mam pytanie, czy gminna spółka "Inwestycje" trzyma rękę na zamiatarkach-zabawkach widmo kupionych, a raczej przepłaconych za ciężkie publiczne pieniądze i "darmowej" komunikacji? Ciekawe na czym jeszcze trzymają łapę i jakie przekręty tam są?
Lubię to! 14
nadzór nad spółkami
nadzór nad spółkamibezEBradni10 września o 14:27
Burmistrz oddelegował tam na prezesa swojego partyjnego kolegę (z Platformy Obywatelskiej), który wpierw nie dostał się do rady miejskiej z KWW EB Razem, a potem poprzez kilka zmian organizacyjnych zastąpił wieloletniego bezpartyjnego fachowca od inwestycji w gminie. Do spółki tej oddelegował też wspólniczkę świdnickiej kancelarii prawnej, którą po objęciu władzy wynajął do obsługi prawnej w gminie, a która udziela się też z ojcem obecnej sekretarzowej w świdnickiej wspólnocie, która wystawia ludzi do wyborów samorządowych.
Lubię to! 14
Tłumaczcie się bezEbradni
Tłumaczcie się bezEbradninadzór nad spółkami10 września o 14:51
Skandal! Co to ma być?!
Lubię to! 16
Pyatnie
Pyatnienadzór nad spółkami10 września o 14:57
A są jeszcze jakieś tego typu "przypadki"?
Lubię to! 13
przypadki
przypadkinadzór nad spółkami10 września o 15:37
podpytaj w Ratuszu
Lubię to! 8
Obserwator
Obserwatornadzór nad spółkami16 września o 20:40
Rodzinę też zatrudnia :)
Lubię to! 1
ooo
ooonadzór nad spółkami17 września o 13:54
a kogo z rodziny zatrudnił i gdzie?
Lubię to! 2
Obserwator
Obserwator9 września o 20:00
W przychodni też trwa ciężka walka pracowników nie ma tygodnia żeby ktoś tam nie był zalany łzami pod ciężkimi rządami obecnej kierownik... Wystarczy spojrzeć w kadry ilu pracowników się przez 3 lata zmieniło... Odeszli dobrowolnie bo mieli dość albo zostali umiejętnie usunięci.
Lubię to! 10
?
?Obserwator10 września o 11:11
w której przychodni?
Lubię to! 4
Zdrowy
ZdrowyObserwator10 września o 12:45
Akurat to nie prawda. Przychodnia robi fajną robotę dla pacjentów. Ciągle są badania dla ludzi. A kierowniczka jest fajna babka. Wymaga to co musi i powinna a jak ktoś nie potrafi .... to cóż....Nigdzie miejsca na dłużej nie znajdzie. Zycze wszystkim takue szefowej.
Lubię to! 3
yyy
yyyZdrowy10 września o 14:35
samochwała?
Lubię to! 11
taa
taaZdrowy10 września o 14:35
Jadzia, zajmij się pracą
Lubię to! 12
Obserwator
ObserwatorZdrowy10 września o 18:28
Mowa o wieloletnich pracownikach... Nowych oprócz stażystów nie ma. Więc argument na temat braku wiedzy pracownika nie na miejscu
Lubię to! 2
autor
autor9 września o 15:52
Totalnie mdli już od pokazówek tych z EB. Dołączają do nich kolejni pajace (przyszli kandydaci na radnych) Teraz wymyślili pomoc dla TOZu. A ja chciałbym wiedzieć jakie koszty pochłonęła Gmina Jawor na Targach Chleba...? Ile za reklamę, hotele itd. To powinno być publicznie ukazane!!!
Lubię to! 17
kampania
kampaniaautor10 września o 11:16
Powywalali z pracy bezpartyjnych fachowców-jaworzan, pozatrudniali zamiejscową ekipę a przez 4 lata rządów nie potrafili nawet zrealizować swoich obietnic wyborczych (remont basenu letniego, budowa hali widowiskowej z kinem, remonty gminnych zabytków-zwłaszcza gminny zamek jest mocno zaniedbany, itp.). 4 lata czekali, aby pomów TOZ? Wszyscy wiedzą, że to okres kampanii wyborczej.
Lubię to! 17
Bob budowniczy
Bob budowniczykampania10 września o 14:13
Gościu w biurze pracy panuje totalne kumoterstwo od czasow Krola Artura. Kuzyni kuzynek, siostry i dzieci taka prawda. Brak jakichkolwiek kompetencji to kluczowy problem wielu ludzi tam zatrudnionych. Jezeli pisząc o specjalistach masz na mysli osoby, ktore przez 8 godzin nic nie robią to masz racje. W mojej firmie takie osoby nawet pierwszego etapu rekrutacji nie zdołały by przejść.
Lubię to! 2
wątpię
wątpiękampania10 września o 14:39
"Bobie ...", raczej żaden z Ciebie właściciel firmy, a co najwyżej może kiedyś gdzieś pracowałeś. Raczej nie posiadasz też wystarczającej wiedzy, by oceniać kompetencje pracowników PUP.
Lubię to! 9
nie dla 500+
nie dla 500+kampania10 września o 14:50
Bob, ty chyba masz firmę 500+. narobiłeś dzieci i żerujesz na uczciwych obywatelach płacących na ten dobrobyt co masz, a sam nic nie płacisz.
Lubię to! 9
Brawa dla TOZ
Brawa dla TOZkampania10 września o 21:37
Racja. TOZ potrzebuje pomocy nie tylko raz do roku tylko cały czas, bo "ludzie" atakują wolontariuszy, a nikt z tych "ludzi" nie pomoże zwierzakowi w potrzebie tylko gadają i atakują ludzi niosących pomoc. Mogli zrobić całoroczną pomoc a nie raz przed wyborami sobie przypomnieli o biednych zwierzakach... (widać poprzedni komentarz moderacja usunęło bo mówił prawdę)
Lubię to! 10
?
?kampania11 września o 14:25
ktoś sobie robi pijar na TOZ-ie?
Lubię to! 11
Informacje
Informacje9 września o 00:57
Czy zauważyliście, że bardzo pochlebne komentarze na profilu burmistrza w większości pisane są przez osoby, które w Jaworze nie mieszkają i nie znają jaworskiej rzeczywistości!
Lubię to! 13
bezEBradni
bezEBradniInformacje10 września o 12:10
Wielu radnych pisze sobie nawzajem komentarze i tak sobie słodzą, że można zemdleć...
Lubię to! 12
PR
PRInformacje10 września o 12:53
dziś zakłada się po kilka fikcyjnych kont dla celów PR
Lubię to! 11
Jan
JanPR10 września o 15:12
Byli zdeterminowani...
Lubię to! 9
Sztab
SztabInformacje14 września o 13:48
Zobacz jaki sztab ludzi teraz siedzi w promocji
Lubię to! 5
skandal
skandal8 września o 19:42
radny powinien pójść do prokuratury i to wszystko, czego się dowiedział od pracowników tam opowiedzieć w trybie art. 304 k.p.k.
Lubię to! 6
świadomość
świadomość8 września o 16:34
Są sprawy, które trzeba nagłaśniać. Ja na mobbera ani tym bardziej na przestępcę nigdy bym nie zagłosował.
Lubię to! 12
Reklama
Jaworzanin
Jaworzanin8 września o 14:18
Czekamy na bardziej rozsądnego burmistrza lub panią burmistrz. Jawor potrzebuje włodarza skonentowanego na pracy.
Lubię to! 19
masakra
masakraJaworzanin10 września o 11:18
to prawda, jaworzanie już mają dość tego wiecznego show za ich podatki, podczas, gdy ich potrzeby nie są realizowane a do tego mocne zadłużane miasto
Lubię to! 18
katolik
katolik8 września o 14:14
awantura w powiecie ze zwolnieniem vice starosty, awantura w mieście ze zwolnieniem sekretarza.Do tego dochodzi problem z NEPOTYZMEN i wszechobecne KOLESIOSTWO . Część spraw rozwiąże za nas prokurator.Ale to od nas zależy czy starosta i burmistrz dalej będą sprawować swoje funkcje czy nie.Na razie jest dużo szumu i krzyku. Ale jak kurz opadnie, to okaże się ,że frekwencja wyborcza znowu na poziomie 40%. Więc nie ma o co kopi kruszyć.( nie mój komentarz , ale 100% prawdy!!!)
Lubię to! 5
były Pana Wyborca
były Pana Wyborca8 września o 13:50
Panie Danielu - twarz ma się tylko jedną ....
Lubię to! 14
wyborczyni
wyborczynibyły Pana Wyborca10 września o 20:55
Za twarz kasy nie dają, więc za co? wiemy wszyscy trzeba być na topie.............
Lubię to! 5
obserwator 2
obserwator 28 września o 12:27
Jaworzanin, a może jaworzanka - zastępcę nie wywalił starosta tylko odwołała rada. Chyba dlatego, że był takim wielkim fachowcem.
Lubię to! 5
współpraca
współpracaobserwator 28 września o 16:40
Pan Arek jest kandydatem z ramienia PIS na prezydenta Legnicy. I dobrze, bo obecnie tam chyba rządzi człowiek z SLD i zmiany w Legnicy są potrzebne. Ma szanse pozyskać dla Legnicy wsparcie na rozwój i bardzo dobrze. Niech wygra, niech się dobrze dzieje w naszym regionie.
Lubię to! 3
nie dla PiS
nie dla PiSwspółpraca10 września o 12:12
Baranowski? Nie rozśmieszaj mnie. Najpierw w Jaworze był, ale wywalili go, to przygarnęli go koledzy z PiS-u w Legnicy, dali ciepłą posadkę za grubą kasę i nagle przypomniał sobie, że jest legniczaninem...
Lubię to! 9
rozsądny
rozsądny7 września o 22:32
Nie macie szans na wygraną z Berą, to chwytacie się wszystkiego, żeby mu odebrać głosów, ale ludzie się nie nabiorą na te tanie sztuczki. Brawo Burmistrzu!!!
Lubię to! 9
nierozsadny
nierozsadnyrozsądny8 września o 13:52
Tanie sztuczki ? Prokuratura to nie sztuczki Panie rozsądny
Lubię to! 17
Koniec
Koniecrozsądny8 września o 14:05
Twój burmistrz tonie. Tonie w długach i procesach to już koniec tej bandy kolesiów.
Lubię to! 18
Ania
Aniarozsądny8 września o 14:38
Oj rozsądny to ty nie jesteś
Lubię to! 11
ja
jarozsądny8 września o 15:34
Masz rację, ludzie drugi raz już się nie nabiorą. Prawda wyszła na jaw.
Lubię to! 14
jaworzanin
jaworzaninrozsądny8 września o 15:40
Nie ty "rozsądny" zdecydujesz, kto ma szansę zostać burmistrzem, tylko jaworzanie. A tak się składa, że jaworzanie maja odmienne zdanie niż Ty.
Lubię to! 12
Rrrrr
Rrrrrjaworzanin10 września o 14:51
Nie wypowiadaj się w imieniu jaworzan bo nic nie wiadomo
Lubię to! 3
ośmiorniczki
ośmiorniczkijaworzanin10 września o 15:36
do Rrrr-jaworzanie nie są naiwni, widzą co się dzieje-POlityka wkroczyła do miasta
Lubię to! 2
sądny dzień
sądny dzieńrozsądny8 września o 16:25
Śledztwo prokuratorskie nazywasz "tanimi sztuczkami"? Oj, widać, że komuś grunt pali się pod nogami.
Lubię to! 14
Moto koment
Moto komentrozsądny8 września o 17:58
Brawo? Za ograniczanie wolności i mobbing? Powinniście pojechać na Białoruś albo lepiej do Korei Północnej. Ty "rozsądny" nadajesz się do jakiejś komunistycznej dyktatury. Komuna w Polsce dawno się skończyła i stosowane w niej metody.
Lubię to! 15
mało się zmieniło
mało się zmieniłoMoto koment10 września o 16:40
może i się skończyła komuna, ale na sprawiedliwość dalej trzeba długo czekać
Lubię to! 4
Abc
AbcMoto koment12 września o 16:32
Fakt,coś dluuugo trwają te postępowania. Ostatnio CBA starostę Pilskiego dość szybko odsunał od władzy aby nie szkodził więcej.
Lubię to! 2
Kolega Ignacjo
Kolega Ignacjorozsądny8 września o 19:28
Bera jest już skończony, nie atakuje kampanią, bo wypstrykał się z funduszy i ma sprawy. On tonie kolego.
Lubię to! 15
do rozsądnego
do rozsądnegorozsądny8 września o 23:53
szanse p.Bery na wygraną lecą w dół i to w szalonym tempie. no właśnie mam nadzieję że ludzie nie nabiorą się jak piszesz na tanie sztuczki . Piszesz brawo burmistrzu , ale pytam za co ma być to brawo , ?? Za zwalnianie Jaworzan i to w taki wstrętny sposób ,a zatrudnianie ludzi np.ze Strzegomia , za zadłużanie naszego miasta itd. Ja na pewno nie zmarnuję mojego głosu na p.Berę
Lubię to! 14
wyborca
wyborcado rozsądnego10 września o 20:59
już gorzej być nie może, więc trzeba wybrać kogoś nowego, dobrego gospodarza.Obecny nie lubi spoufalać się z "pracownikami"?
Lubię to! 5
oj rozsądny
oj rozsądnyrozsądny9 września o 07:27
Boicie się bo Kowalczyk ma wielką szansę wygrać z Berą., Mamy dość zwalniania i fatalnego traktowania pracowników- JAWORZAN niezgodnie z prawem .Miarka się przebrała.Nie pomogą ekipie pana Bery już uśmiechy i tańce na różnych imprezach, obiecywanie i rozdawanie prezentów, nie pomogą zdjęcia robione wszędzie i wystawiane w internecie i w gazetach. Ja i cała moja rodzina na pewno zagłosujemy za p.Krzysztofem Kowalczykiem i trzymamy kciuki za Jego wygraną.
Lubię to! 14
Opamiętaj się
Opamiętaj sięoj rozsądny10 września o 14:55
Niestety koleżko o tym mówił już wcześniej więc się nie wypowiadaj i nie rozsiewaj bzdur.
Lubię to! 1
Rrrrr
Rrrrroj rozsądny19 września o 23:00
Monika nikt nikogo się nie boi
Lubię to! 1
RP
RProzsądny9 września o 09:21
Zgodnie z art. 24 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym, w wykonywaniu mandatu radnego radny ma prawo, jeżeli nie narusza to dóbr osobistych innych osób, do uzyskiwania informacji i materiałów, wstępu do pomieszczeń, w których znajdują się te informacje i materiały, oraz wglądu w działalność urzędu gminy, a także spółek z udziałem gminy, spółek handlowych z udziałem gminnych osób prawnych, gminnych osób prawnych, oraz zakładów, przedsiębiorstw i innych gminnych jednostek organizacyjnych, z zachowaniem przepisów o tajemnicy prawnie chronionej. Wystąpienie radnego, jak i zamieszczane opinie wynikają z konieczności poddania organów władzy kontroli mediów i opinii społecznej. Burmistrz bowiem nie zarządza prywatną firmą, a publiczną instytucją i w związku z tym jego działania są jawne i poddane szeroko rozumianej kontroli i opinii społecznej. Granica dozwolonej krytyki jest tu znacznie szersza, ponieważ gospodaruje on powierzonym mu do zarządu publicznym majątkiem, z którego ponoszone są wydatki publiczne, w tym także na politykę kadrową. Uniemożliwienie w tej sytuacji radnemu wypowiedzenie się na temat prowadzonej przez obecnego burmistrza polityki kadrowej, która finansowana jest z budżetu gminy uchwalanego przez radę gminy, jest niepokojącym zjawiskiem.
Lubię to! 6
nie dopuszczanie do głosu
nie dopuszczanie do głosurozsądny9 września o 09:23
Może w tej okoliczności radny powinien rozważyć, czy nie powiadomić prokuratury, że utrudniane jest mu sprawowanie mandatu przez przewodniczącego rady?
Lubię to! 8
obiektywny
obiektywnyrozsądny9 września o 21:28
Tą "tanią sztuczką" zajmuje się PROKURATURA, bo wiele osób zostało zwolnionych z niezgodnie prawem. Przez co wygrali sprawy w sądzie, a my Jaworzanie ponosimy koszty procesów i odszkodowań. To wszystko po to, żeby zrobić miejsce swoim.
Lubię to! 7
Wyborca
Wyborcarozsądny10 września o 01:09
Bera chwyta się filmików i fotek. Chyba myśli, że ludzie to pelikany i będą łykać te tanie zagrywki.
Lubię to! 8
moje zdanie
moje zdanieWyborca10 września o 12:06
Istne reality show. Dla mnie to ten pan powinien zmienić branżę.
Lubię to! 8
role
roleWyborca10 września o 12:07
gmina potrzebuje burmistrza, nie celebryty
Lubię to! 13
Parod
ParodWyborca14 września o 13:53
Model ustawia się przy cudzych inwestycjach i opowiada różne rzeczy.
Lubię to! 6
obserwator
obserwator7 września o 14:54
A zatem z treści i liczby komentarzy można wysnuć wniosek, że dni Pana Bery jako Burmistrza Miasta Jawora są policzone. I dobrze, bo to najsłabszy Burmistrz Jawora od 1989 r. a może i jeszcze przed tym rokiem. Ale nie on jest tego do końca winien, tylko przepisy prawa, wedle których burmistrza wybiera się w wyborach bezpośrednich, bez możliwości odwołania go w referendum zwykłą większością głosów i bez wymaganego 50 % progu frekwencji. W takim to ustroju samorządu, rada miejska jest tylko organem, który teoretycznie sprawuje władzę w gminie. Każdy mądry burmistrz, czy wójt w pierwszej kolejności próbuje sobie podporządkować radę, dając np. intratne miejsca pracy radnym lub ich pociotkom albo osobom politycznie bliskim. Potem na sesji przewodniczący rady, wybrany z większości jaką posiada ugrupowanie burmistrza, zamyka pyski tym radnym, którzy pytają o sprawy niewygodne lub niepopularne. Dlatego największą ofiarą całego zamieszania i osobą, która naraża się na śmieszność nie jest burmistrz ale przewodniczący rady gminy. A burmistrz ?, a burmistrz czy też wójt już od następnego dnia po objęciu rządów zaczyna następną kampanię wyborczą a to Dni Jawora, a to Targi Chleba i Piernika, poskacze dziećmi (przymusowo doprowadzonymi na festyn przez dyrektorów podległych mu szkół i przedszkoli), posiedzi z emerytami, odwiedzi strażaków. A miasto? A miasto wygląda jak wygląda. Niewiele jest już w Polsce miast tak zaniedbanych jak Jawor.
Lubię to! 25
do obserwatora
do obserwatoraobserwator9 września o 12:46
Nigdy nie zgadzałam się, aby moje dziecko było wykorzystywane zwłaszcza do tanich wystąpień różnych urzędników z ratusza, pomimo to , a wcześniej przedszkole mieli to gdzieś. Dosyć, że zabierali dziecko na róże denne uroczystości, to jeszcze kazali kupować to bluzeczkę w odpowiednim kolorze, to spodenki, bez pytania czy mnie na to stać, byleby tylko jakiś urzędnik mógł trzasnąć sobie fotkę.Ddziwię się, że rodzice na to się godzą i tak lekceważąco podchodzą do udostępniania wizerunku swoich dzieci.
Co do stanu czystości miasta to prawda. Jeszcze nigdy nie było tak brudne i śmierdzące.
Lubię to! 12
nie dla EB
nie dla EBdo obserwatora10 września o 12:14
Co to jeszcze trzeba takie coś robić? Co jeszcze chcą?
Lubię to! 7
dane osobowe
dane osobowedo obserwatora10 września o 14:41
ciekawe, czy od rodziców brane są zgody na upublicznianie wizerunków ich dzieci?
Lubię to! 8
Kadry
Kadry7 września o 12:15
Takie praktyki dotyczące wymiany kadry były też za poprzedniego Burmistrza?
Lubię to! 2
szkoda
szkodaKadry7 września o 20:49
Panie Krzysztofie wielka szkoda że p.Daniel Iwański nie pozwolił Panu powiedzieć wszystkiego, dowiedzielibyśmy się pewnie wiele ciekawych rzeczy o traktowaniu i zwalnianiu Jaworzan..
Lubię to! 14
do szkoda
do szkodaszkoda9 września o 12:47
Może to przecież opisać w jakimś artykule.
Lubię to! 6
?
?Kadry8 września o 08:41
Pytasz o mobbing, bezzsadne zwalnianie i łamanie prawa?
Lubię to! 6
Inka
InkaKadry8 września o 14:49
Za Urbańskiego było spokojnie.
Lubię to! 11
prawda
prawdaKadry8 września o 16:54
Łamanie prawa było za burmistrza Tomczaka z SLD. Wtedy też były postępowania sądowe i prokuratorskie. Skończyło to się dla p.Tomczaka wyrokiem.
Lubię to! 6
i po co?
i po co?prawda10 września o 12:24
z tego wynika , że prawo jest łamane przez obecnego burmistrza Berę z PO i było łamane przez burmistrza Tomczaka z SLD. Oj Panowie zła karma wraca , jeżeli ktoś zrobi się coś złego innej osobie to do niego na pewno to zło wróci.Czy zatem warto tak krzywdzić ludzi??
Lubię to! 6
po to
po toprawda10 września o 14:20
Procesy sądowe i prokuratorskie toczą się latami. W tym czasie nowo zatrudnione osoby w miejsce zwolnionych pobierają z budżetu gminy wysokie wynagrodzenie i za publiczne pieniądze opłacani są drodzy prawnicy, którzy w zastępstwie chodzą do sądu.
Lubię to! 8
kalkulacja
kalkulacjaprawda10 września o 17:27
a im dłużej trwają procesy, tym więcej wyciągną pieniędzy, bezczynność i przewlekłość działają na ich korzyść
Lubię to! 5
JWR
JWR7 września o 12:02
Postępowanie w toczy się w sprawie czy przeciw jakiejś osobie?
Lubię to! 2
kk
kkJWR8 września o 16:29
W śledztwie zawsze ustalane są czyny i ludzie za nie odpowiedzialni.
Lubię to! 4
pytanie
pytanie7 września o 11:07
czy ktoś wie w jakiej jaworskiej firmie pracuje Markiewicz, ojciec jaworskiej pierwszej sekretarz Żmijewskiej i co tam robi ???
Lubię to! 14
info
infopytanie7 września o 12:13
podpytaj ludzi z "Kuźni"
Lubię to! 13
urzędnik
urzędnik7 września o 07:47
Nowa stosowana metoda pozbycia się pracownika, to zmiana warunków umowy o pracę i przeniesienie na inne stanowisko, takie "żeby nie dał rady", żeby go upokorzyć. Wszystko zgodnie z prawem, w ramach porozumienia lub aneksu do umowy. Nie podpiszesz, jest to równoznaczne z wypowiedzeniem umowy o pracę. Wpierw jednak zazwyczaj stosowany jest na takim pracowniku mobbing psychiczny i ekonomiczny, aby go "zachęcić" do samodzielnego odejścia lub aby w końcu popełnił jakiś błąd, za który będzie można go zwolnić, a dopiero jak to nie poskutkuje, to dostaje „propozycję” nie do odrzucenia.
Lubię to! 25
Evel
Evelurzędnik7 września o 11:16
Takie metody przyszly do jawora wraz z prawnikami wiadomo skąd
Lubię to! 19
mobbing
mobbingurzędnik8 września o 16:59
Ponoć jest kolejna "ofiara" (jaworzanka), którą od początku chciano zwolnić i dociskano, żeby sama odeszła. Dziewczyna w końcu się poddała i od razu na jej miejscu pojawił się człowiek z powiatu świdnickiego.
Lubię to! 11
bezEBradni
bezEBradnimobbing10 września o 12:16
Kto to taki? Jaką funkcję pełniła? Chodzi i panią sekretarkę co przed Targami Chleba została zwolniona podobno?
Lubię to! 5
Justa
Justamobbing10 września o 14:15
Justa
Lubię to! 5
wyborca1
wyborca1mobbing10 września o 21:07
Inspektor danych osobowych UM to, to skąd?
Lubię to! 5
Prok
Prokmobbing14 września o 13:55
Kolejna osoba made im powiat świdnicki?
Lubię to! 4
Reklama
sceptyk
sceptyk6 września o 20:44
A to są nowe metody na wygranie wyborów, takie obrzucanie kandydata błotem i pomówieniami, zamiast stanąć w uczciwej walce wyborczej? Sprawa jest w sądzie i obowiązuje domniemanie niewinności, pan radny Detyna jako społeczny kurator sądowy coś na ten temat powinien wiedzieć.
Lubię to! 13
bolo
bolosceptyk6 września o 22:42
Wyjawianie prawdy to obrzucanie błotem? Wszyscy wiedzą co się dzieje w mieście i tajemnica poliszynela jest co wyrabiało się w mieście.
Lubię to! 23
?
?sceptyk6 września o 22:49
Prawdę nazywasz błotem?
Lubię to! 22
mieszkaniec
mieszkaniecsceptyk6 września o 22:54
Jakie pomówienia?! Pracownicy zostali bezzasadnie zwolnieni i to jest prawda. Nie byłoby tego tematu, gdyby nie było łamania prawa. Jak ktoś nie chce, by o nim mówiono źle, to niech się tak zachowuje, aby nie było ku temu powodów, zwłaszcza że działania organów administracji publicznej są jawne i trzeba liczyć się z tym, że wszystko jest upubliczniane, a nie tylko te działania, które ładnie wyglądają PR-owo.
Lubię to! 26
Justa
Justasceptyk6 września o 23:20
Sceptyku, szkoda, ze burmistrz nie stosuje zasady domniemania niewinności, tylko bezzasadnie i z naruszeniem prawa zwalnia ludzi bez wyjaśnienia im za co są zwalniani i bez umożliwienia złożenia wyjaśnień, po czym jeszcze do opinii publicznej trafia komunikat, że zwalniani są nieudolni pracownicy, a w ich miejsce zatrudniani ludzie kompetentni (czyt. swoi). Działania organów władzy publicznej są jawne, co oznacza, że o wszystkich działaniach burmistrza mają prawo wiedzieć mieszkańcy. I tak za długo wszyscy milczeli, udzielając na to milczącej aprobaty. p. Detyna jest przede wszystkim radnym i ciążą na nim związane z tym prawa i obowiązki.
Lubię to! 22
?
?Justa8 września o 17:02
Co się stało z Justą? Wszyscy się o nią pytają, gdzie zniknęła?
Lubię to! 6
Aga
Agasceptyk7 września o 06:48
Być może są to jednak nowe standardy zarządzania zasobami ludzkimi.... Skoro toczy się postępowanie prokuratorskie to sprawa musi być poważna, w przeciwnym wypadku prokurator odmówiłby wszecia postępowania.
Lubię to! 21
milczenie owiec
milczenie owiecAga7 września o 09:21
Żadne standardy ZZL ani innego zarządzania nie przewidują możliwości łamania prawa. Stosowane metody i skala zjawiska nie pozwala przejść obok tego obojętnie.
Lubię to! 13
publicznie
publiczniesceptyk7 września o 08:08
Sceptyku, nie pitol, bo ktoś, kto łamie prawo sam się wyklucza. Na co liczyłeś, że będzie milcząca akceptacja na tego typu działanie? I tak niestety za długo pracownicy zostali pozostawieni samym sobie, bez żadnego wsparcia, co ułatwiało stosowanie takich metod. Teraz każdy ruch będzie nagłaśniany, aby mieszkańcy o wszystkim wiedzieli.
Lubię to! 24
efekt wow
efekt wowsceptyk7 września o 13:50
no przecież burmistrz lubi szum medialny, czuje się w tym jak ryba w wodzie, niemalże nie ma tygodnia, aby mieszkańcy nie byli medialnie bombardowani jakimiś wydarzeniami z jego udziałem
Lubię to! 16
Luck luk
Luck luksceptyk7 września o 21:43
Buahahah. Prawda boli. Skończy się błysk fleszy. Jak to pięknie itd. Dobrze że już nie długo wybory
Lubię to! 12
borus
borus6 września o 18:58
http://www.wspolnota.org.pl/portal-dla-radnych/prawa-i-obowiazki-radnego/

...Radny wykonuje swoje obowiązki z myślą o wspólnocie samorządowej i mieszkańcach. Nie podejmuje działań mając na uwadze tylko swoją popularność i własne interesy. Radny wykonuje swoje obowiązki rzetelnie poprzez działalność na wielu płaszczyznach, a kontakty z mieszkańcami są tylko jedną z nich. Bardzo ważne są dobre relacje z pozostałymi radnymi, współpraca z wójtem, zarządem powiatu, aktywność podczas prac w komisjach, obecność na sesjach rady i składanie interpelacji.

W Europejskim Kodeksie Radnych zwraca się również uwagę na rzetelne wykonywanie obowiązków w sferze budżetowej i finansowej, np. z zakresu kontroli gospodarki finansowej i wykonywania budżetu w ramach funkcjonujących komisji rady, przy udzielaniu absolutorium.
Lubię to! 1
bolo
boloborus6 września o 22:44
Absolutorium w Jaworze to formalność bo radni wykonują polecenia wiadomo kogo.
Lubię to! 11
kropka
kropkabolo7 września o 14:49
https://samorzad.infor.pl/sektor/organizacja/ustroj_i_jednostki/388103,Jak-odwolac-ze-stanowiska-wojta-burmistrza-prezydenta.html
Lubię to! 0
Jan
Janbolo7 września o 15:47
No i co z tego? Jak burmistrz (nie tylko u nas tak jest) rządzi wszystkim i stoi nad radą a powinno być odwrotnie. To burmistrz załatwiał im miejsca na listach i ciepłe posadki dla nich i rodziny, więc nie będą kąsać reki, która ich karmi.
Lubię to! 8
solo
solobolo10 września o 11:34
Wybrani przez mieszkańców, więc komu służą????To jest służba a nie praca.
Lubię to! 3
taka rola
taka rolaborus6 września o 23:02
A zgodnie z art. 24 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym, w wykonywaniu mandatu radnego radny ma prawo, jeżeli nie narusza to dóbr osobistych innych osób, do uzyskiwania informacji i materiałów, wstępu do pomieszczeń, w których znajdują się te informacje i materiały, oraz wglądu w działalność urzędu gminy, a także spółek z udziałem gminy, spółek handlowych z udziałem gminnych osób prawnych, gminnych osób prawnych, oraz zakładów, przedsiębiorstw i innych gminnych jednostek organizacyjnych, z zachowaniem przepisów o tajemnicy prawnie chronionej.
Lubię to! 10
kropka
kropkataka rola7 września o 14:48
a jeżeli ktoś jemu uniemożliwia zaznajomienie się z ww ??? Kogo ukarać i jaka karą ? Gdzie jest odpowiedzialność urzędników i jaka ?
Lubię to! 8
proste
prostetaka rola7 września o 15:01
trzeba złożyć zawiadomienie do prokuratury o utrudnianiu radnemu sprawowania mandatu, skoro przepis prawa nie jest przestrzegany
Lubię to! 8
kk
kktaka rola10 września o 16:49
radny MA PRAWO, a skoro to prawo jest mu ograniczane, to znaczy że jest łamane
Lubię to! 5
Jaworzanin
Jaworzanin6 września o 17:04
Wstyd Panie Danielu. ' Wije się Pan jak wąż w pomidorach'. Wy tam jesteście dla nas, ale to już chyba niedługo. Ludzie mają prawo wiedzieć co wyprawiacie za pieniądze podatników. Proszę pamiętać, że Jawor to my- ludzie, a nie wy.
Lubię to! 28
Ala
AlaJaworzanin6 września o 22:02
już było paru burmistrzów, zostały po nich dobre i złe wspomnienia.Panie Burmistrzu szanuj pan ludzi ten stołek nie ma pan na wieczność!!!!!!!!!!
Lubię to! 22
Pinokio
Pinokio6 września o 16:39
Z kłamstwem jest jak z jamnikiem-jest długie, ale ma krótkie nóżki. Prędzej, czy później prawda zawsze ujrzy światło dzienne. Dzisiaj wszystko można zweryfikować.
Lubię to! 23
Jaworzanin
Jaworzanin6 września o 16:26
to jest skandal ??Jaja sobie robicie?? Podobny był w starostwie gdzie Laskowski wywalił swojego zastępce. I co zawaliło się coś?Naprawdę jest dużo ważniejszych spraw.Tylko się rozglądnijcie.
Lubię to! 13
drobny szczegół
drobny szczegółJaworzanin7 września o 07:13
nie Laskowski, tylko radni (rada powiatu) podjęła uchwałę o odwołaniu
Lubię to! 8
Jaworzanin
Jaworzanindrobny szczegół7 września o 16:34
na czyj wniosek ??? czasami nie laskowskiego!!!?
Lubię to! 4
do jaworzanina
do jaworzaninadrobny szczegół7 września o 20:33
jak piszesz to rada powiatu odwołała a nie starosta , bo to rada odwołuje i na pewno zrobili to zgodnie z prawem , i na pewno nie zamykali nikogo na klucz . I to jest ogromna różnica .
Lubię to! 8
Eh
Ehdrobny szczegół14 września o 13:58
To prawda,ze starostwa ludzie nie wychodzą z płaczem,tam nie stosuje się mobbingu i nękania psychicznego
Lubię to! 5
Muslenie
MuslenieJaworzanin14 września o 15:47
Vice starosta nie jest pracownikem na podstawie ustawy o pracownikach samorządowych. Jest powołany nie zatrudniony. Tak jak skarbnik. Czyli starosta salrbnik i vice są powoływani. I tu można mowic o dobieraniu sobie ludzi, reszta podlega wyborowi w naborach otwartych.
Lubię to! 0
WKS
WKS6 września o 16:04
Panie Krzysztofie dobra robota,Daniel I.sam strzelił sobie w stopę a rykoszet poszedł po siedzących obok,wstyd i chamstwo nie pozwlic wypowiedzieć się radnemu.Kochani Jaworzanie jeśli bliskie jest wam dobro miasta postarajcie się by coś się zmieniło w nadchodzących wyborach i nie chodzi tu o opcje polityczne,naprawdę proszę nie dajcie ma nic się jak Jawor niby kwitnie dzięki Emilianowi B.i jego świcie bo dzięki niemu Jawor jest zadluzany i kwitnie tzw. kolesiostwo
Lubię to! 34
Hej
HejWKS6 września o 16:57
Hop siup ! Strzelił kolejny raz sobie i EB samobója
Lubię to! 27
oli
oliWKS6 września o 18:13
Dokładnie , oprócz kolesiostwa, chamstwo, arogancja, buta, brak empatii ,bo dzisiaj JA rządzę .Boże spraw ,żeby jaworzanie przejrzeli na oczy.
Lubię to! 32
widz
widz6 września o 15:49
a może P. Detyna zapyta się byłego konserwatora w urzedzie miasta jak traktowała jego i innych ludzi P. Ewa - była sekretarz miasta ?
Lubię to! 10
Widownia
Widowniawidz6 września o 16:12
Jakoś nie było spraw w sądzie...
Lubię to! 20
mobbing
mobbingWidownia6 września o 19:51
No właśnie. Za to tej pani urządzono jakiś dziwny zakładowy sąd kapturowy, gdzie nawet nie dopuszczono jej do "akt sprawy", by mogła się bronić przed fałszywymi zarzutami i pomówieniami mobberów, a w tym czasie po urzędzie i na całe miasto rozpuszczono złośliwe plotki o niej. Dopiero po kilku miesiącach "postępowania" stwierdzono, że została pomówiona, ale oczywiście o tym, to już zapomniano poinformować ludzi.
Lubię to! 18
Pol
Polwidz6 września o 16:14
Pomówienia, szkalowanie i zniesławianie m.in. przez tego pana jest elementem stosowanego wobec tej pani mobbingu, co też jest przedmiotem postępowania.
Lubię to! 21
Eh
EhPol7 września o 06:53
Podobne klimaty były udziałem byłego dyrektora OSIR Bobowskiego.
Lubię to! 2
o tak
o takwidz6 września o 16:27
Niech zapyta, jaką nagonkę niektóre osoby dla korzyści materialnej lub osobistej urządziły na tą Panią, by ją zniszczyć, zniesławić, nastawić do niej wrogo pracowników i innych ludzi. Pomówienia, złośliwe plotki są elementem mobbingu. Jak ją prawie "zajechały" psychicznie. Te działania wyszły także poza mury urzędu, aby opinii publicznej jakoś "sprzedać" "dobrą zmianę" . Dziś są przedmiotem postępowania, bo nie tylko ta pani doświadczyła takich działań. Całe szczęście w dzisiejszych czasach są metody, by zweryfikować prawdę.
Lubię to! 20
asia
asiawidz6 września o 16:33
Widzu, zamiast siać ferment lepiej zapytaj pracowników (tylko zwykłych, nie tych "zasłużonych lojalnych", co to chętnie się wypowiadają na każdym kroku) jak są traktowani przez obecną sekretarz, czy zastępcę.
Lubię to! 24
??
??widz6 września o 16:45
skąd jesteś widzu od EB?
Lubię to! 15
Ali
Aliwidz6 września o 21:41
do Widz, powołana komisja nie stwierdziła stosowania mobbingu wobec byłego konserwatora, czy to prawda panie konserwatorze ?
Lubię to! 11
urzędnik
urzędnikAli6 września o 22:47
prawda
Lubię to! 8
bolo
boloAli6 września o 22:47
Komisja powołana przez UM czyli rządzącą koalicję?
Lubię to! 3
były uczeń
były uczeń6 września o 15:47
Panie Danielu. Moja rada dla pana. Zrezygnuj pan póki jeszcze pan możesz. Twarz ma się tylko jedną.
Lubię to! 39
borus
borusbyły uczeń6 września o 19:00
Radny nie jest związany tzw. instrukcjami wyborców ani partii politycznej, do której należy, ani też korporacji zawodowej czy organizacji, których jest członkiem. Niezwiązanie radnego instrukcjami wyraża się w niemożliwości jego odwołania przez wyborców z pełnionej funkcji przed upływem kadencji. Mandat radnego jest wolny, co oznacza, że w wypełnianiu tej funkcji społecznej nie jest on związany instrukcjami wyborców. Daje radnemu swobodę działania, która pozwala zajmować się wszystkimi inicjatywami na terenie gminy/powiatu, a nie tylko realizowaniem swojego programu wyborczego.
Lubię to! 1
bolo
boloborus6 września o 22:48
borus w jakim ty świecie żyjesz? Chyba jesteś z Kukizów bo oni też żyją w alternatywnym świecie, gdzie wszyscy przestrzegają przepisów.
Lubię to! 5
suchy
suchybyły uczeń6 września o 19:59
Twarz twarzą ale kredyty trzeba spłacać.
Lubię to! 16
obiektywizm
obiektywizmbyły uczeń6 września o 20:13
Racja, ratuj gość swój honor, nie nadstawiaj głowy za działania innych. Czy Przewodniczący w ogóle pofatygował się i porozmawiał ze zwolnionymi pracownikami, czy tylko słucha tego, co mu wpuszcza do ucha kilka osób, które mają w tym prywatny lub kolegialny interes?
Lubię to! 21
solo
solobyły uczeń10 września o 11:37
Jakie jest teraz zadłużenie miasta Jawora?? Czy zaciągnie kolejne kredyty?/Kto będzie je spłacał i do kiedy?
Może oddać Jawor w arendę ?
Lubię to! 5
takie czasy
takie czasy6 września o 14:49
Widać przelała się już czara goryczy skoro ludzie głośno zaczęli mówić prawdę... i dobrze. Niestety zawsze znajdą się też osoby, którymi można manipulować, da się je zastraszyć lub które dla korzyści materialnej czy osobistej wejdą w rolę pomocnika lub poplecznika. Tak już ten świat jest ułożony. Dobrze, że w dzisiejszych czasach są technologie i metody, by zweryfikować prawdę.
Lubię to! 28
!
!takie czasy6 września o 16:40
to co stało się z Darią to skandal, jak tak można!
Lubię to! 24
Bzyk
Bzyk6 września o 14:26
Podobno o sprawie zostało poinformowane TVN. Czyżby następna "Uwaga" z Jawora. Medialny EB będzie miał okazję znowu pokazać się na szklanym ekranie. Ciekawe czy się z tego wytłumaczy.
Lubię to! 20
;)
;)Bzyk6 września o 15:14
Pewnie wymijająco. Pójdzie pewnie kolejny slajd o S3, strefie i Mercedesie i stare opowieści, jak to wespół w zespół z "super drużyną" zdziałał tu "cuda". Tylko, że to już nie działa.
Lubię to! 21
Gr
GrBzyk6 września o 15:32
Takze TVP alarm
Lubię to! 10
Nie dla TVP
Nie dla TVPGr6 września o 15:39
O nie polityczna telewizja PiS-u się tym zajęła to nie wróży nic dobrego.
Lubię to! 6
Reklama
ośmiorniczka
ośmiorniczka6 września o 13:44
Czyżby hejterzy od czarnego PR na każdego, kto mówi prawdę zamierzali przepuszczać atak?
Lubię to! 19
czarny PR
czarny PR6 września o 13:35
oho, teraz zaczął się atak na radnego, który śmie głosić prawdę
Lubię to! 22
tyle i tylko tyle
tyle i tylko tyle6 września o 13:34
taka jest kolejność , że jak ktoś nie chce przestrzegać prawa pracy to będzie musiał zapoznać się z prawem karnym. I tyle na ten temat.
Lubię to! 25
odwaga
odwaga6 września o 13:16
Radny Detyna wziął na siebie olbrzymi ciężar ujawniania niepokojących rzeczy.
Lubię to! 27
obywatel
obywatel6 września o 13:06
BRAVO DETYNA !!!!
Mówić, mówić i jeszcze raz mówić. Sprawdzić przetargi i konkursy ofert oraz zakupy z wolnej ręki.
Bo tam musi być grubo.
Lubię to! 24
Jan
Janobywatel7 września o 10:12
Racja, bo część przetargów wyglądała na ustawione pod konkretnego wykonawcę...
Lubię to! 8
skala zjawiska
skala zjawiska6 września o 13:01
To tylko czubek góry lodowej...
Lubię to! 18
personel medyczny
personel medyczny6 września o 12:59
Dlaczego za tej kadencji tylu pracowników trafiło do poradni zdrowia psychicznego?
Lubię to! 23
niepokojące
niepokojącepersonel medyczny6 września o 16:43
pracowników urzędu i gminnych jednostek
Lubię to! 14
dlatego
dlategopersonel medyczny7 września o 07:19
bo stosowany jest mobbing psychiczny, aby sami odeszli lub popełnili w końcu jakiś błąd, za który będzie ich można zwolnić
Lubię to! 11
?
?personel medyczny7 września o 07:21
A czy personel medyczny mając do czynienia z taką skalą zjawiska powiadomił PIP?
Lubię to! 10
Jan
Jan?7 września o 10:14
Nie musieli, bo sprawa była już od dawna w prokuraturze.
Lubię to! 4
obiektywny
obiektywny6 września o 12:55
Każdy szef ma prawo dobrać sobie takich ludzi z którymi chce pracować ( zobacz co zrobi PIS w spółkach, wymienił wszystkich) którzy gwarantują mu realizację jego zadań i ma do nich zaufanie. Obecny burmistrz jest najlepszym jakiego miał Jawor. Miasto zmienia się w oczach.
Lubię to! 15
raczej nieobiektywny
raczej nieobiektywnyobiektywny6 września o 13:27
Mało z Ciebie obiektywny i opowiadasz bzdury, bo miasto zmienia się nie dzięki obecnemu burmistrzowi, a głównie dzięki realizacji działań przez pomioty całkowicie od niego niezależne (dzięki Bogu)-dzięki działaniom obecnego rządu w końcu ruszyła budowa S3, powołano przy niej podstrefę i ściągnięto inwestora; dzięki realizowanemu przez PKO Programowi Inwestycji Drogowych remontowany jest przez PKP budynek dworca. Dobierać ludzi, to burmistrz sobie może, ale tylko na stanowiska, na które nie obowiązuje *** nabór (zastępca burmistrza, skarbnik, pomoc administracyjna i obsługa), nie na stanowiska urzędnicze. Nie wolno mu też bezzasadnie zwalniać i naruszać innych praw pracowniczych, łamiąc prawo.
Lubię to! 28
brednie
brednieobiektywny6 września o 14:01
Głoszenie dyrdymałów, że każdy szef ma prawo dobierać sobie takich ludzi, jakich chce to jawne nakłanianie do łamania prawa, bo pracodawca samorządowy musi stosować przepis art. 11 ust. 1 ustawy o pracownikach samorządowych, a to oznacza, że wszystkim należy zagwarantować możliwość zatrudnienia, a nie tylko zaufanym osobom "szefa". Przestań więc opowiadać głupoty, bo przez takie właśnie myślenie i działanie niejeden już odpowiadał karnie.
Lubię to! 21
puk puk
puk pukobiektywny6 września o 20:34
Puknij się w czółko "obiektywny" inaczej. Wszyscy mają prawnie zagwarantowane równe prawa przy naborze, nie może być mowy o faworyzowaniu kogokolwiek, ani tym bardziej podstaw do nieuzasadnionego braku zaufania do kogoś kogo się zna zna, bo nie "przyniosło się go w teczce". Tu nie ma miejsca na fobie, korupcję, nepotyzm, kolesiostwo.
Lubię to! 12
mamona
mamona6 września o 12:45
Ja się dziwię niektórym bezpartyjnym radnym, że swoim nazwiskiem to firmują.
Lubię to! 14
yeti :)
yeti :)6 września o 12:42
czytam i uwierzyć nie mogę, że tacy prawi ludzie jak Detyna tak potrafi nienawiść siać. a wszystko z zazdrości, bo sam nic nie potrafi, jako radny nie wykazał się niczym co wpłynęłoby na rozwój miasta. proponuję zrobić głęboki rachunek sumienia i nie rozsiewać jadu. co do polityki kadrowej to każdy bez względu na opcję robi to samo- wymienia kierowników którym ufa a przede wszystkim na których może liczyć kierując się kompetencjami. takie są zasady - wszędzie. tak jak teraz Jawor nigdy nie był znany. Inne miasta zazdroszczą nam szybkiego rozwoju Jawora za który, czy to się podoba czy nie , odpowiedzialny jest obecny Burmistrz. Mściwość jest obrzydliwa a ci którzy nią posługują się są mało wartościowi. Powodzenia Burmistrzu . Yeti :)
Lubię to! 11
bzdura
bzdurayeti :)6 września o 13:33
Bzdury opowiadasz, miasto rozwija się dzięki obecnemu rządowi, burmistrz nie ma nic do remontu DK-3, budowy S3, powołania przy niej podstrefy i ściągnięciu Mercedesa, bo to zasługa rządu, także budynek dworca realizuje jego właściciel, czyli PKP. Pozwalniał apolitycznych, kompetentnych jaworzan a w ich miejsce pozatrudniał swoich, którzy jak się okazało tacy dobrzy nie są, skoro nawet obiecanego remontu letniego basenu się nie doczekaliśmy przez 4 lata. Skończ więc z tym pijarem i zajmij się jakąś porządną pracą, o ile poza tym w ogóle coś potrafisz.
Lubię to! 27
Yeti :)
Yeti :)bzdura6 września o 22:28
Tak, rząd PIS rozwija nasz biedny jeszcze kraj dając nierobom 500+ . Dlatego Ukraińcy muszą pracować , bo u nas jest Kraj Rad 😀 konkrety: co rząd w Jaworze zrobił?? I kto- konkretnie. Czekam na wiadomość.
Lubię to! 6
Jan
Janbzdura7 września o 10:15
A co zrobił Bera? Też chce konkrety
Lubię to! 15
KRZYSIEK
KRZYSIEKyeti :)6 września o 13:37
Trzeba być oderwanym od ziemi żeby pisać coś takiego. .Ty Yeti pomyśl ..........albo nie , bo to dla ciebie za trudne....
Lubię to! 28
Yeti :)
Yeti :)KRZYSIEK6 września o 22:30
Słabe. Potrafię myśleć. Nie potrafię obrażać.
Lubię to! 3
Yogi
Yogiyeti :)6 września o 13:47
Nie spinaj się tak Ewelinka, bo ciżyłka pęknie. Nudzisz się w pracy?
Lubię to! 21
yupi
yupiyeti :)6 września o 13:49
yeti, już wylałeś swój jad? Masz problem, bo ten człowiek tego Waszego hejtu się nie boi i będzie mówił prawdę, czy Tobie się to podoba, czy nie.
Lubię to! 23
Jan
Janyeti :)6 września o 14:10
Co niby zrobił burmistrz? Jak rozwinął? Chyba tylko dług zwiększył.
Lubię to! 24
nie, dziękuję
nie, dziękujęyeti :)6 września o 14:14
Za Platformą Obywatelską w kraju już ciągną się liczne afery. Teraz i naszym miastem rządzi człowiek Platformy Obywatelskiej wespół z SLD i ludźmi ze świdnickiej wspólnoty i są afery z bezzasadnymi zwolnieniami i postępowanie prokuratorskie. Za taką popularność, to my dziękujemy.
Lubię to! 17
suchy
suchyyeti :)6 września o 20:04
Planowany deficyt 2018 to 13 milionów złotych. Za skwerki?
Lubię to! 8
bolo
bolosuchy6 września o 22:50
13 milionów? Dużo więcej, niestety.
Lubię to! 6
jak daleko?
jak daleko?suchy7 września o 09:11
a do którego roku obecny burmistrz już nas zadłużył?
Lubię to! 8
Księgowy
Księgowysuchy7 września o 10:24
To już zależy od spłacenia tego zadłużenia, bo sięga ono już 40 milionów. Według BIP-u prognozowane są spłaty, ale jak pokazuje praktyka ciągle jest dług zwiększany, a za obecnego burmistrza to już ogromnie się zwiększa.
Lubię to! 7
masakra
masakrasuchy7 września o 12:05
rządzić na kredyt, który ktoś inny będzie spłacał, to każdy potrafi
Lubię to! 11
J23
J23yeti :)6 września o 21:33
niech każdy radny wykaże co zrobił dla miasta, większość z nich nie zrobiła nic!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Proszę czekamy na wykaz załatwionych spraw przez naszych poszczególnych radnych, czas zacząć wybory, a nie startować ponownie bo potrzebne pieniądze na naukę syna lub na spłatę kredytu!!!!!!!!!!!!!!!
Lubię to! 7
Reklama
polityka kadrowa
polityka kadrowa6 września o 12:13
Po wymianie kierowników w jednostkach, którzy robią u siebie wymianę kadr, przeszedł czas na urząd. Zaczęto od sekretarza, aby móc iść w dół, bo sekretarz zgodnie z art. 5 ust.4 ustawy o pracownikach samorządowych odpowiada za realizowanie polityki zarządzania zasobami ludzkimi na polecenie burmistrza. Może poprzednia sekretarz nie chciała bezzasadnie zwalniać niewinnych wieloletnich pracowników-jaworzan i była "przeszkodą", którą trzeba było usunąć, a w dodatku na jej miejsce już czekał ktoś inny, bo stanowiska doradców burmistrza miały zniknąć?
Lubię to! 24
wymiana
wymianapolityka kadrowa6 września o 12:40
Po wymianie sekretarza, dokonano ostatecznej wymiany innych wieloletnich, apolitycznych pracowników urzędu-kierowcy, prawnika, informatyków, specjalisty od zamówień publicznych, pracowników kancelarii, sekretariatu, a na miejsce kierownika od wielu inwestycji w gminie po tzw. "reorganizacji" ostatecznie wszedł partyjny kolega burmistrza-Tomasz Panasiuk (członek Platformy Obywatelskiej, który bezzskutecznie kandydował z jego komitetu wyborczego do rady miejskiej). Potem dostał stanowisko Prezesa gminnej spółki "Inwestycje".
Lubię to! 22
c.d.
c.d.wymiana6 września o 13:51
ten proces wymiany jeszcze trwa
Lubię to! 14
Co jest?
Co jest?wymiana6 września o 14:15
Czy to nie spółka "Inwestycje" trzyma rękę na zamiatarkach-zabawkach widmo kupione, a raczej przepłacone za ciężkie pieniądze i "darmowej" komunikacji? Ciekawe na czym jeszcze trzymają łapę i jakie przekręty tam są?
Lubię to! 11
daty
datypolityka kadrowa6 września o 12:55
1 lutego 2016r. wpłynął do sejmu projekt zmiany ustawy o pracownikach samorządowych likwidujący tzw. "gabinety polityczne" (stanowiska asystentów i doradców (na którym zatrudniona była p. Żmijewska). http://orka.sejm.gov.pl/Druki8ka.nsf/0/7FEC33F5BF622E8AC1257F57002F891F/%24File/247.pdf Z tego, co mówi radny, to poprzednią sekretarz zamknięto i "przekonano" do rezygnacji ze stanowiska 10 marca 2016r. P.Żmijewska przeszła na stanowisko sekretarza 1 kwietnia 2016r. Sam nabór na to stanowisko ma wiele niepokojących aspektów.
Lubię to! 16
Ciekawe
Ciekawe6 września o 11:56
A ja się pytam gdzie są oświadczenia majątkowe burmistrza i kierowników? Koniec roku niebawem a tam pustki za 2018r
Lubię to! 18
BIP
BIPCiekawe6 września o 12:18
No właśnie, dlaczego nie upubliczniono tych informacji w BIP? Kto za to odpowiada?!
Lubię to! 19
opinia społeczna
opinia społecznaCiekawe10 września o 11:29
Panie burmistrzu i panie Przewodniczący Rady, czekamy aż burmistrz upubliczni oświadczenia majątkowe, które Wam złożono do 30 kwietnia b.r! Dlaczego nie są upublicznione, skoro ustawodawca tego wymaga?
Lubię to! 6
Ania
Ania6 września o 11:46
I to jest przewodniczący ? My mieszkańcy mamy prawo wiedzieć co się dzieje w końcu wynagrodzenia radnych są z naszych podatków i chcemy wiedzieć jak reagują na nieprawidłowości zgłaszane przez pracowników UM
Lubię to! 25
Paweł
Paweł6 września o 11:45
W Jaworze PO działa pod przykrywką EB Razem.Rozrywają mieszkańców miasta jak chcą razem ze spadochroniarzami z osciennych gmin. Zle się dzieje w naszym Jaworze czas to zmienić na "dobrą zmianę ".Czas wziąć się do roboty a nie lansować po mieście. A czyjeś zaslugi przypisywać sobie
Lubię to! 20
Nie dla PiS
Nie dla PiSPaweł6 września o 14:05
Żadnych dobrych zmian won mi z Jawora z PiSiorami-komuchami i platformomwcami i ich sldami i peeselami
Lubię to! 7
czesiek
czesiek6 września o 11:14
awantura w powiecie ze zwolnieniem vice starosty, awantura w mieście ze zwolnieniem sekretarza.Do tego dochodzi problem z nepotyzmem i wszechobecne kolesiostwo. Część spraw rozwiąże za nas prokurator.Ale to od nas zależy czy starosta i burmistrz dalej będą sprawować swoje funkcje czy nie.Na razie jest dużo szumu i krzyku. Ale jak kurz opadnie, to okaże się ,że frekwencja wyborcza znowu na poziomie 40%. Więc nie ma o co kopi kruszyć.
Lubię to! 14
młody
młodyczesiek6 września o 11:29
Po tym wszystkim idę na wybory! Czas na zmiany!
Lubię to! 18
honor
honor6 września o 10:54
Daniel, kasę wydasz, władza minie, co Ci zostanie?
Lubię to! 26
Szkoda
Szkoda6 września o 10:39
A wczorajsza szopka na otwarciu biura stiwarzyszenia!! Stowarzyszenie powinno zmienić nazwę, na Damy Radnym. Cała świta ebowcow, i nikt więcej. Nikogo więcej nie zaproszono,?? Sprzedaliście się, władza dziś jest jutro nie ma, a twarz zostaje.
Lubię to! 26
wielkie halo
wielkie haloSzkoda6 września o 11:46
lokal gminny, czyli mienie wszystkich mieszkańców, dotację to stowarzyszenie też dostaje w gminnego budżetu, czyli z naszych podatków
Lubię to! 13
prawda
prawda6 września o 10:06
jaworznie zasługują na prawdę, powinni wiedzieć o wszystkim, by świadomie dokonywać wyborów
Lubię to! 24
partia
partia6 września o 09:37
Czy był konkurs na Dyrektora JOK? Jak to się stało, że najpierw nim zostałam p. Borkowska-Jadrowska a potem p. Piotrowicz-Dębicka, która w 2014r. bezskutecznie kandydowała do rady powiatu z SLD Lewica Razem? http://www.spjawor-bip.pbox.pl/public/get_file_contents.php?id=155573
Lubię to! 21
Brawo dla p. DETYNY
Brawo dla p. DETYNY6 września o 09:35
Niestety ale w taki sposób są zwalniani ludzie. Nie tylko poprzednią panią sekretarz to spotkało ale panią Darie z sekretariatu również, identyczna sytuacja.
Lubię to! 40
Widz
WidzBrawo dla p. DETYNY6 września o 09:54
Być może też byłaby o tym mowa, gdyby Iwański nie przerwał przemowy.
Lubię to! 27
Zwolnijcie go!
Zwolnijcie go!Widz6 września o 14:11
Teraz powinni przerwać jego przewodniczenie w radzie.
Lubię to! 17
.
.Brawo dla p. DETYNY6 września o 10:34
Daria również? Po tylu latach nienagannej pracy?
Lubię to! 30
Reklama
władza mija
władza mija6 września o 09:10
Czy Ivan po wszystkim będzie mógł mieszkańcami powiedzieć prosto w oczy: "zachowałem się jak należy"?
Lubię to! 31
jaworzanin
jaworzanin6 września o 09:07
Panie Danielu, kiedy i jak dostał Pan intratną posadkę zastępcy p.Barańskiego (aktywnego członka Platformy Obywatelskiej) w podmiocie publicznym (Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w Jaworze)? Dlaczego zdecydował się Pan na kandydowanie do rady miejskiej akurat z list komitetu p. Bery (aktywnego członka Platformy Obywatelskiej)? Jaworzanie zastanawiają się, czym się Pan tak naprawdę kieruje zachowując się tak jak obecnie, bo się Pan mocno zmienił. Do dziś brzmią im w głowie Pana słowa wypowiedziane podczas jednej z sesji rady: "Można obiecywać wiele rzeczy, bo byliśmy zdeterminowani żeby się dostać ...". Ile jeszcze jest w Panu tej "determinacji"? Co się z Panem stało Panie Danielu? Każda władza się kończy, ta też się skończy. Skończą się też postępowania, prawda wyjdzie na jaw.
Lubię to! 36
etatowy świadek
etatowy świadek6 września o 08:47
Pan Daniel zeznawał w Sądzie Pracy na wniosek burmistrza w sprawie o przywrócenie do pracy Pani Ewy. Pani Ewa sprawę wygrała, Sąd I instancji przywrócił ja do pracy, burmistrz się odwołał a trzyosobowy skład sędziowski utrzymał w mocy wyrok I instancji. Pan Daniel zeznawał na wniosek burmistrza także w innej sprawie z powództwa Pani Ewy. Jego zeznania są weryfikowane z innymi dowodami, jak zeznania pozostałych świadków.
Lubię to! 30
zmowa milczenia?
zmowa milczenia?6 września o 08:41
Wariograf potwierdzi zeznania, prawda prędzej, czy później i tak ujrzy światło dzienne, to tylko kwestia czasu.
Lubię to! 19
kk
kk6 września o 08:36
Art. 239 Kodeksu karnego-Poplecznictwo.
§ 1. Kto utrudnia lub udaremnia postępowanie karne, pomagając sprawcy przestępstwa uniknąć odpowiedzialności karnej, w szczególności kto sprawcę ukrywa, zaciera ślady przestępstwa albo odbywa za skazanego karę,
podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5. § 2. Nie podlega karze sprawca, który ukrywa osobę najbliższą.
Lubię to! 16
stołki
stołki6 września o 08:20
gmina im za mało, szykują się jeszcze na powiat
Lubię to! 10
z urzędu
z urzędustołki6 września o 09:48
Niskie wynagrodzenia to pikuś z alternatywą utraty pracy. Pracownicy urzędu i gminnych jednostek też nie wierzyli, że aż tyle stołków będzie potrzebnych i ciągle jeszcze trwa wymiana pracowników, nawet na najniższych szczeblach.
Lubię to! 16
Dziwna rzecz
Dziwna rzeczz urzędu6 września o 10:09
racja, jak nawet informatyków się wymienia. INFORMATYKÓW. To chyba nie jest polityczne stanowisko by było aż tak ważne by je obsadzać.
Lubię to! 14
nie dziwna
nie dziwnaz urzędu6 września o 10:32
tu chodzi o stołki i miejsca, gdzie jest dostęp do wielu informacji w zakładzie
Lubię to! 13
mieszkanka Jawora
mieszkanka Jawora6 września o 08:18
Naszym, miastem teraz rządzi Platforma Obywatelska w koalicji z SLD a do tego jeszcze ludzie ze świdnickiej wspólnoty, którzy stamtąd przenieśli się do nas po przegranych wyborach. Aż się nasuwa pytanie, ile jeszcze potrzeba stołków? Do tego radna Wojda-Elbrah i radny Michał Bander dostali etaty w gminnej Przychodni Rejonowej a żona radnego Macieja Pawlinowa dostała etat w Urzędzie.
Lubię to! 33
PO+SLD
PO+SLDmieszkanka Jawora6 września o 09:23
Jakim cudem p. Grajek została dyrektorem ZLK? P.Matkowski-obecny dyrektor OSiR bezskutecznie w 2015r. kandydował z Platformy Obywatelskiej do sejmu. https://www.wnp.pl/parlamentarny/sejm-2015/okw-1-legnica,2/kw-platforma-obywatelska-rp,5/ Zygmunt Grajek był w składzie Komisji rewizyjnej SLD, gdy jej przewodniczącą SLD w Jaworze została p.Rynkiewicz-obecna zastępczyni p.Bery. https://e-legnickie.pl/wiadomosci-z-regionu/jawor/6933-nowa-szefowa-lewicy
Lubię to! 25
takie rzondy
takie rzondy6 września o 08:13
A co się dzieje w JOK i OSiR, jak tam są traktowani pracownicy?
Lubię to! 25
JULEK
JULEKtakie rzondy7 września o 19:10
Moi koledzy zgłosili problem złego traktowania pracowników w OSIR do komisji rewizyjnej.Niestety, nie mogą się doczekać finału , sprawa jest ciągle przeciągana bo przeciez niewygodnie ukarać kolegę , oj biedna komisja , bezradna i posłuszna komu trzeba......
Lubię to! 13
tut
tutJULEK8 września o 16:20
Bo przewodniczącą jest człowiek p.Bery-.p.Gaszyńska.
Lubię to! 10
obserwator
obserwatortakie rzondy8 września o 08:50
Gdzie są pieniądze, które tak ciężko wypracowała Pani Leonowicz z załogą. Czasy świetności JOK już nie wrócą.
Lubię to! 9
wstyd
wstyd6 września o 08:08
Panie Danielu, cztery lata temu naobiecywaliście mieszkańcom gruszki na wierzbie (remont basenu, gminnych zabytków, budowę hali widowiskowej z kinem, miejsca pracy dla JAWORZAN, itp.), żeby się dostać, a teraz co jest Pan w stanie zrobić, żeby zostać? Jak tak można Panie Danielu?!
Lubię to! 48
?
?6 września o 07:43
To co zrobili z kolejną osobą to ja wstydziłbym się być w jednym zespole z takim dowódcą. Ivan nie wstyd Ci? Dwa razy zeznawałeś? I powoedziałeś prawdę? Czy ttm razem łgaliście, nie żeby się dostać ale żeby zostać?
Lubię to! 30
obudź się
obudź się?6 września o 08:33
Ivan, co z dotychczasową specjalistą od zamówień publicznych i sekretarką? Dlaczego ich nie ma? Urzędnicy mówią o niepokojącym zachowaniu zastępczyni.
Lubię to! 30
Reklama
Lucky Luck
Lucky Luck6 września o 07:41
Niewygodna prawda przed wyborami???:)))
Panu dziekujemy błsyk fleszy itp
Czas na zmiany!!!!
A wy ludzie dalej bronicie naszą "jeszcze"władze
Lubię to! 17
?
?6 września o 07:39
dlaczego wymieniono informatyków?
Lubię to! 16
Poinformowany
Poinformowany?6 września o 10:56
Bo za dużo kłapali na mieście co się dzieje w UM
Lubię to! 4
wybory
wyboryPoinformowany6 września o 11:09
Nie prawda!!! Podpytaj lepiej jak obecni informatycy trafili do urzędu i dlaczego ich zatrudniono, zanim jeszcze ogłoszony został nabór na te stanowiska? Obecny informatyk (ze Strzegomia) Dawid Bania w 2014r. zasiadał w Obwodowej Komisji Wyborczej Nr 18 Gminy Strzegom z ramienia Komitetu Wyborczego Platformy Obywatelskiej RP. Informatycy w urzędzie jaworskim wykonują zadania wyborcze.
Lubię to! 15
bliżej
bliżej?6 września o 11:24
Poprzedni informatycy byli całkowicie apolityczni i od lat (za różnych burmistrzów) informatycznie obsługiwali wybory w naszej gminie (podobnie jak poprzednia sekretarz, która była urzędnikiem wyborczym). Obecnie informatykiem jest p.Dawid Bania, który podczas wyborów samorządowych w gminie Strzegom zasiadał w Obwodowej Komisji Wyborczej nr 18 z ramienia Platformy Obywatelskiej (poz. 7). http://bip.strzegom.pl/public/get_file_contents.php?id=310118 Ciekawe, kto teraz zostanie urzędnikiem wyborczym w naszej gminie-skąd będzie ta osoba?
Lubię to! 15
zatrudnienie
zatrudnienie6 września o 07:34
Przeprowadzony nabór na stanowisko sekretarza, w którym uczestniczyła p.Żmijewska budzi liczne wątpliwości, gdyż nie było to wolne stanowisko i naruszono zasadę *** z art. 11 ust. 1 ustawy o pracownikach samorządowych, bezzasadnie ograniczając kryteria naboru do konkretnych studiów podyplomowych i certyfikatu, które jak się okazało zaskakująco pasowały do kwalifikacji posiadanych przez p. Żmijewską. Wybór p. Żmijewskiej na sekretarza (zatrudnionej w wcześniej bez naboru w gabinecie politycznym burmistrza na stanowisku jego Doradcy) w zaskakująco szybkim tempie przeprowadził 3-osobowy zespół w 100% składający się z ludzi politycznie powiązanych z obecnym burmistrzem-członkiem PO kandydującym z EB Razem: Agnieszka Rynkiewicz (koalicjant z SLD)-jako Zastępca Burmistrza, Tomasz Panasiuk (członek PO, niedoszły kandydat do rady miejskiej z EB Razem)-jako Kierownik utworzonego dla niego Referatu Gospodarki Mieszkaniowej i Daniel Iwański (radny miejski w EB Razem)-jako Przewodniczący Rady!, który nawet nie był pracownikiem urzędu. Dublerka p.Żmijewska została zatrudniona na zajętym stanowisku sekretarza z dniem 01.04.2016r. O innych naborach i konkursach też się rozmawia.
Lubię to! 29
pod dywan
pod dywan6 września o 07:25
Ciekawe, czy Pan Przewodniczący też wyraził by zgodę na potwierdzenie swoich zeznań na wariografie, tak jak skrzywdzeni pracownicy.
Lubię to! 26
Alan
Alan6 września o 07:23
Skandal nigdy więcej takiego przewodniczącego rady .
Lubię to! 31
niestety
niestety6 września o 07:20
to nie jedyny przypadek, gdzie uniemożliwiono opuszczenie pomieszczenia, aby wymusić podpisanie niekorzystnych dla pracowników dokumentów
Lubię to! 28
Dzieciaki
Dzieciaki6 września o 05:56
Zamknęli kobitę na godzinę, żeby wymusić na niej podpisanie rezygnacji??? Ale się uśmiałem :-) dziecinada :-) do piaskownicy! :-)
Lubię to! 3
Komentator
KomentatorDzieciaki6 września o 07:39
Jej nie było do śmiechu. Ograniczenie wolności do miejsca pobytu to przestępstwo.
Lubię to! 32
aha
ahaDzieciaki6 września o 09:00
hahahahahaha
Lubię to! 0
do dzieciaka
do dzieciakaDzieciaki9 września o 00:02
od razu widać że jesteś przybocznym burmistrza , jak ci nie wstyd. Życzę ci abyś był tak traktowany przez swojego pracodawcę jak są traktowani pracownicy w urzędzie. Gwarantuję ci że zła i dobra KARMA zawsze wraca ,a więc zastanów się dobrze zanim coś napiszesz.
Lubię to! 7
Stały czytelnik
Stały czytelnik6 września o 01:09
Tylko jeden radny stanął w obronie skrzywdzonych urzędników? Na pewno wszyscy radni o tym wiedzieli i udają że nie ma problemu? Jest jakaś zmowa milczenia?
Lubię to! 34
E.N
E.NStały czytelnik6 września o 14:46
Skrzywdzeni? No tak ..... Bo trzeba będzie się teraz narobić żeby dostać te pieniądze które wcześniej dostali za nic ....
Lubię to! 2
Pol
PolE.N6 września o 15:00
Wysączyłeś już swój jad? To przysłuż się społeczeństwu i zajmij się jakąś porządną pracą.
Lubię to! 10
Centrum uwagi
Centrum uwagi6 września o 00:52
Dobrze, że niedługo wybory, to pożegnamy tego przewodniczącego. Oby przegrał te wybory.
Lubię to! 27
Oburzony
Oburzony6 września o 00:00
Panie Krzysztofie zgodnie z zaleceniem pana Iwańskiego proszę zorganizować konferencję prasową i proszę nie ograniczać się tylko do mediów lokalnych.
To jest skandal !!! My wyborcy mamy prawo do informacji bo wydaje mi się że ktoś
ogranicza demokrację.
Lubię to! 36
jak to działa
jak to działaOburzony6 września o 07:21
proszę opisać wszystkie przypadki, o jakich się Pan dowiedział od pracowników
Lubię to! 21
wszystko
wszystkoOburzony6 września o 07:38
skoro Pan radny Detyna od dawna rozmawia z pracownikami urzędu i jednostek podległych, to niech opowie o wszystkich "przypadkach", aby ludzie mieli pełen obraz sytuacji
Lubię to! 23
:-)
:-)wszystko6 września o 10:12
Popieram i wręcz żądam by zostało to upublicznione.
Lubię to! 11
Reklama
Obi
Obi5 września o 23:55
Aż chce się parafrazować pewien cytat z filmu: "Ja jestem radą"
Lubię to! 11
Mieszkaniec
Mieszkaniec5 września o 23:52
Dlatego też czas na zmianę burmistrza na Krzysztofa Kowalczyka, który nigdy by nie dopuścił do takich sytuacji. JAWORZANIE mają jeszcze wybór
Lubię to! 20
Wyborca
Wyborca5 września o 23:45
Wodzirej nie ma nic do powiedzenia? A to dziwne i ciekawe.
Lubię to! 18
kk
kk5 września o 23:37
Za tej kadencji to nie jedyna sytuacja, gdzie pozbawia się ludzi swobodnego wyboru miejsca pobytu, celem wymuszenia podpisania niekorzystnych dla nich dokumentów. Przestępstwo z art. 189 k.k. § 1 polega na podejmowaniu przez sprawcę takich działań, które pozbawiają człowieka możliwości swobodnego wyboru miejsca pobytu. Jest to np. zamknięcie człowieka w pomieszczeniu, zainstalowanie przeszkód uniemożliwiających wydostanie się z określonego miejsca. Przestępstwo może być też popełnione przez zaniechanie. Nie jest wymagany żaden minimalny okres pozbawienia wolności. Przestępstwo z art. 189 k.k. można popełnić tylko umyślnie (zamiar bezpośredni lub ewentualny). Pozbawienie wolności przez lekkomyślność lub niedbalstwo nie jest przestępstwem, chyba że wynika z niedopełnienia obowiązków lub przekroczenia uprawnień przez funkcjonariusza publicznego i wyrządza pokrzywdzonemu istotną szkodę (art. 231 § 3 k.k.). Jest to przestępstwo trwałe, dokonane jest z chwilą pozbawienia wolności pokrzywdzonego i trwa do czasu jego uwolnienia.
Lubię to! 16
?
?kk6 września o 13:06
Jak doszło do zwolnień pracowników w JOK?
Lubię to! 17
Jan
Jan?7 września o 10:20
Normalnie, przyszła zmiana i wyrzucili ich
Lubię to! 1
dopowiedz
dopowiedz?7 września o 12:02
a konkretnie, to przyszły rządy PO+SLD i wyrzucono bezpartyjnych pracowników
Lubię to! 6
Król tonie jak tytanic
Król tonie jak tytanic5 września o 23:35
Odebranie głosu i natychmiastowe zakończenie obrad? Co to ma być? To jest problem i zadaniem rady jest rozwiązywać problemy i nad nimi debatować.
Lubię to! 25
Prawnik
Prawnik5 września o 23:30
Tylko sesja nadzwyczajna i to od zaraz. Oj to może być tylko wierzchołek góry lodowej
Lubię to! 13
!!!
!!!5 września o 23:29
Poplecznictwo i pomocnictwo jest karalne.
Lubię to! 14
autochton
autochton5 września o 23:27
Iwan, przegiąłeś. Zmieniłaś się chłopie. Władza uderzyła Ci do głowy? Daj sobie spokój.
Lubię to! 27
info
info5 września o 23:25
Panie radny, co się Pan dowiedział o prowadzonej polityce kadrowej (zwolnieniach i naborach)?
Lubię to! 12
luk
luk5 września o 23:23
W jaki sposób burmistrz zatrudnił tą świdnicka kancelarię, która uczestniczy w ruchach kadrowych i ile pieniędzy za to dostaje ta kancelaria?
Lubię to! 20
Reklama
Michał
Michał5 września o 23:21
Szanuję Krzysztofa Detynę. Radny co mówi prawdę prosto w oczy i się nie czai.
Lubię to! 23
pytania
pytaniaMichał6 września o 07:58
Czy to przypadek, że wspólnik tej świdnickiej kancelarii działa razem z ojcem obecnej sekretarzowej w świdnickiej wspólnocie, która wystawia ludzi do wyborów w tamtym okręgu? Czy to przypadek, że ta obsługa prawna i obecna sekretarzowa pojawili się w Jaworze, jak ojciec obecnej sekretarzowej bezskutecznie starł się o reelekcję na fotel burmistrza Strzegomia? Czy to przypadek, że znalazł on zatrudnienie w jednej z jaworskich firm i że w ślad za świdnicką kancelarią i obecną sekretarzową zatrudnienie w jaworskim urzędzie znalazło jeszcze kilka osób, które z tej samej wspólnoty bezskutecznie kandydowały do samorządu lub czynnie działają w jej strukturach? Na jakich zasadach dobrani zostali ludzie do nadzoru nad gminnymi spółkami-był jakiś konkurs? Mieszkańcy mają jeszcze wiele pytań, które ich nurtują.
Lubię to! 24
Jan
Janpytania6 września o 10:30
Racja i pan radny Detyna powinien opisać lub omówić to wszystko na konferencji jak sugerował pan przewodniczący, bo na sesji nie ma możliwość pokazać układu jaworsko-świdnickiego...
Lubię to! 18
jaka prawda?
jaka prawda?5 września o 23:17
Dlaczego ludzie porezygnowali ze stanowisk-czy to była ich swobodna wola, czy czegoś się obawiali, co było motywem ich działania? Dlaczego bezzasadnie zwalniani są pracownicy?
Lubię to! 26
zapytaj tych ludzi
zapytaj tych ludzijaka prawda?6 września o 16:08
Pokaż mi osobę, która z własnej, nieprzymuszonej lub swobodnej woli przeszła by na gorsze warunki lub całkiem zrezygnowała z pracy nie mając innej propozycji. Takie irracjonalne zachowania podyktowane są przeważnie jakimiś negatywnymi bodźcami. Złośliwe i uporczywe naruszanie praw pracownika jest karalne. Już kiedyś za burmistrza Tomczaka (z SLD) dochodziło do wymuszania na pracownikach podpisywania niekorzystnych dla nich dokumentów, rezygnacji z przywilejów i naruszania innych praw pracowniczych. Tez były procesy sądowe i postępowanie prokuratorskie.
Lubię to! 8
Ala
Alajaka prawda?6 września o 21:23
nowa metoda pozbycia się pracownika to zmiana warunków umowy o pracę i przeniesienie na inne stanowisko , takie "żeby nie dał rady" , żeby go upokorzyć, wszystko zgodnie z prawem w ramach porozumienia.nie podpiszesz ,jest to równoznaczne z wypowiedzeniem umowy o pracę. Czy to stosuje się w Urzedzie miasta?
Lubię to! 11
urzędnik
urzędnikAla7 września o 07:43
samo sedno, tylko wpierw stosowany jest mobbing psychiczny i ekonomiczny, aby "zachęcić" pracownika do odejścia lub aby w końcu popełnił jakiś błąd, za który będzie można go zwolnić, a dopiero jak to nie poskutkuje, to propozycja nie do odrzucenia
Lubię to! 9
Titanic
Titanic5 września o 23:17
Ależ mi sensacja ... zwolnili jedną i drugą gdyż taka była potrzeba. Każdy ma jakieś zobowiązania wyborcze a te dwie były z poprzedniego rozdania. A, że jaworzanki ... ktoś musi opuścić statek.
Lubię to! 3
Afera
AferaTitanic5 września o 23:23
To że się zwalnia i zatrudnia swoich to normalne, ale chodzi o sposób tu idzie o to że był stosowany mobbing by wykurzyć pracowników.
Lubię to! 19
urzędnik
urzędnikAfera6 września o 08:03
niestety ten preceder dalej trwa
Lubię to! 18
Wyjaśni ktoś?
Wyjaśni ktoś?Afera6 września o 10:14
Dlaczego? Jak to, że zmienili na swoich i później znów zmienili i znów zmieniają? To nie mieli tam już swoich? I dlaczego zmiany dosięgnęły nawet najniższych szczebli?
Lubię to! 7
metody
metodyTitanic5 września o 23:27
samymi zwolnieniami prokuratura by się nie zajmowała
Lubię to! 16
jaworzanka
jaworzankaTitanic5 września o 23:34
Masz czelność tak pisać? Wstyd...
Lubię to! 13
mylisz się
mylisz sięTitanic5 września o 23:40
zwolnione osoby nie były z żadnego "rozdania", nie przyszły do urzędu razem z burmistrzem Urbańskim, to byli wieloletni pracownicy urzędu
Lubię to! 17
jaka skala?
jaka skala?5 września o 23:08
co z tymi bezzasadnymi zwolnieniami? ilu pracowników bezzasadnie zwolniono?
Lubię to! 25
niewygodna prawda?
niewygodna prawda?5 września o 23:06
to niestety nie są pomówienia Panie Przewodniczący...
Lubię to! 33
niestety
niestetyniewygodna prawda?5 września o 23:52
dotyczy to większej liczby pracowników
Lubię to! 20
?
?5 września o 23:02
Poważna sprawa skoro dwa razy był przesłuchiwany przewodniczący a i od razu zakończył sesję. Ciekawe
Lubię to! 26
?
?5 września o 23:02
Co się stało z dotychczasowymi pracownikami kancelarii? Tak nagle zniknęli stamtąd.
Lubię to! 22
!
!?5 września o 23:28
Co? Znowu wymiana była? Kiedy? Matko... Jak tak dalej pójdzie to nikt nie będzie chciał tam pracować.
Lubię to! 9
?
?5 września o 22:59
Co się stało z dotychczasowa sekretarką? Wszyscy o nią się pytają.
Lubię to! 30
!
!?5 września o 23:33
Pewnie zwolniona została.
Lubię to! 5
Ania
Ania?6 września o 11:31
A kto jest teraz w sekretariacie
Lubię to! 9
Jan
JanAnia7 września o 10:21
Niewiadomo, taka rotacja tam jest
Lubię to! 4
nie rozumiem
nie rozumiemAnia7 września o 12:16
To po kiego ją stamtąd w ogóle ruszali?
Lubię to! 8
dziwne
dziwneAnia7 września o 13:20
zniknęła stamtąd w okresie zwiększenia pracy w związku z organizacją największej imprezy miejskiej
Lubię to! 7
polityka kadrowa
polityka kadrowa5 września o 22:55
Ta prawda już dawno powinna ujrzeć światło dzienne. Radny od początku kadencji zbiera informacje na temat polityki kadrowej w urzędzie i jednostkach podległych.
Lubię to! 22
Agaton
Agatonpolityka kadrowa7 września o 22:30
Łolaboga, największy nie***b w powiecie interesuje się polityką kadrową! Ty się Panie Radny do roboty weź, bo fucha w Krzysztofa K. w Schronisku się skończy, chyba że za tą krecią robotę masz obiecaną posadkę. A swoją drogą to ciekawe - swoich znajomków i pociotków upychacie, gdzie się da, a burmistrza polityka kadrowa wam się nie podoba. Tak Schronisko niby cienko przędzie, a miejsce dla konkubiny radnego Madeja i dla radnego Detyny się znalazło! Faryzeusze, belki w swoim oku nie widzicie?!
Lubię to! 2
jurk
jurkAgaton8 września o 15:45
nikt tam nie wywala z roboty jaworzan, żeby dać wysokopłatne stołki ekipie świdnickiej
Lubię to! 4
fakty
fakty5 września o 22:52
Ten temat ciągnie się od początku tej kadencji. Pracownicy szukali pomocy, aż w końcu trafili do prokuratury. Najlepiej tam zapytać o ustalenia. W każdym postępowaniu zeznania mogą być potwierdzone wariografem. Poszkodowani z pewnością wyrażają na to zgodę.
Lubię to! 27
Reklama
Nostradamus
Nostradamus5 września o 22:49
Z jednej strony rozumiem troszkę Iwańskiego Detyna zaczął z grubej rury i wszedł na drogę gdzie jest postępowanie sądowe, ale to nie powód by tak agresywnie się zachowywać. Z drugiej strony radny Detyna mógł spokojnie zacząć od przedstawienia sytuacji mobbingu (że takie coś ma miejsce) w urzędzie i wymiany kadry i mógłby to uzasadnić tym, że rada powinna kontrolować działania burmistrza (chyba, że chciał o tym powiedzieć później ale już nie mógł) i że odbieranie głosu godzi w te kontrolę. Miejmy nadzieję, że zostanie to co chciał powiedzieć radny zostanie opisane, bo jestem ciekaw nowości w tej sprawie.
Lubię to! 7
Wyborca
WyborcaNostradamus5 września o 23:42
Tak czy siak, i tak Ivan by przerwał. Koalicja totalna. To jest jego koniec.
Lubię to! 18
Iwan i delfin
Iwan i delfinWyborca6 września o 09:57
Oby. Jego i Króla Skwerkowego.
Lubię to! 17
Waldi
Waldi5 września o 22:47
Taki wygadany Bera a siedzi jak trusia. Coś jest na rzeczy
Lubię to! 22
Wolny Jawor
Wolny JaworWaldi5 września o 23:37
Pewnie nie chciał się wkopywać, tylko jak ktoś napisał słychać go, więc pewnie wtedy dał znać, by zamknąć temat.
Lubię to! 11
D E M O K R A C J A !!!
D E M O K R A C J A !!!5 września o 22:47
Co jest do jasnej cho...y? Gdzie jest wolność wypowiedzi? Już niedługo będziesz miał prawo odbierania głosu :/
Lubię to! 23
Bono
Bono5 września o 22:46
Ja pier ...
Lubię to! 4
Herk
Herk5 września o 22:43
Mógł mu już pozwolić dojechać do końca. A tak nie wiadomo o co chodzi
Lubię to! 5
Gienek
GienekHerk5 września o 22:51
O to co wyszło już dawno czyli mobbing i wymiana kadr, gdzie pracownicy mieli takie otoczenie tworzone by sami rezygnowali z pracy, a na ich miejsce przychodzili ludzie burmistrza.
Lubię to! 19
dlaczego?
dlaczego?Gienek5 września o 23:09
Co się stało z wieloletnim specjalistą od zamówień publicznych?
Lubię to! 15
Ja
Ja5 września o 22:42
Panie burmistrzu proszę zdementować bo nie zagłosuję na pana wiecej
Lubię to! 10
Ty
TyJa5 września o 22:50
Co ma dementować jak sprawa jest w sądzie i prokuratura działa.
Lubię to! 24
Norbert
Norbert5 września o 22:41
Ja bym was wszystkich pogonił stamtąd. Nie zasługujecie na pełnienie jakiejkolwiek funkcji w samorządzie
Lubię to! 16
?
?5 września o 22:39
Nie no do nędzy! Co wy tam wyprawiacie?
Lubię to! 10
ciekae
ciekae5 września o 22:36
zaraz, zaraz. Iwaski zeznawal w sprawie? jakiej? dlaczego pan zabral mu glos???
Lubię to! 27
bardzo
bardzociekae5 września o 22:42
W sprawie mobbingu w UM i bezpodstawnych zwolnień. Sprawa podobna do sprawy Tomczaka.
Lubię to! 31
Skandal!
Skandal!5 września o 22:33
Iwański się kompromituje...
Lubię to! 37
Reklama
Co to ma być?!
Co to ma być?!5 września o 22:32
Gdzieś w okolicach 2:00 minuty słychać jak burmistrz mówi. Pewnie wydaje instrukcje Iwańskiemu by odciął mikrofon. A my chcemy prawdy, proszę pana Detynę, by opisał wszystko!
Lubię to! 30
Skandal!
Skandal!5 września o 22:28
Iwański nie może znieść prawdy i boli go to jak ktoś mówi. Miejmy nadzieje że skończy się prywatny folwark dla obecnych rządzących.
Lubię to! 34

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


Więcej wiadomości

Reklama
Ostatnie opinie
Reklama

 

jawor24h.pl

Największy portal informacyjny w powiecie jaworskim. Znajdziesz tutaj najświeższe informacje, zdjęcia oraz filmy z Jawora i okolic.