Logo Jawor24h.pl
Reklama

Czy kierowca tego auta popełnił kilka wykroczeń?

Kto nielegalnie przykleja ogłoszenia podlega zgodnie z prawem karze ograniczenia wolności albo grzywny.

Czy kierowca tego auta popełnił kilka wykroczeń? © jawor24h.pl

Na przystankach autobusowych bardzo często umieszczona jest informacja o zakazie naklejania ogłoszeń. Mimo to zdarza się, że obok wisi odręcznie wypisana na kartce z zeszytu reklama korepetycji, kilka „wlepek” pseudokibiców, a także w okresie przedwyborczym – liczne twarze polityków. Jak właściwie działa tu prawo?

Kodeks wykroczeń jasno mówi, że reklamy nie możemy umieszczać tam, gdzie tylko nam się podoba. Określa to art. 63a:

Art. 63a. § 1. Kto umieszcza w miejscu publicznym do tego nieprzeznaczonym ogłoszenie, plakat, afisz, apel, ulotkę, napis lub rysunek albo wystawia je na widok publiczny w innym miejscu bez zgody zarządzającego tym miejscem, podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny.

W najgorszym przypadku, zgodnie z dalszą częścią tego artykułu, za takie czyny zapłacimy nawet 1500 zł. Istnieje jednak możliwość, że zarządca obiektu udzielił zgody konkretnemu ogłoszeniodawcy na umieszczenie informacji np. na przystanku.

Jak natomiast wygląda sprawa plakatów wyborczych? Skoro nie można wieszać reklam na przystanku, dlaczego komitety polityczne mają do tego prawo? Otóż mają, ale tylko wtedy, kiedy uzyskają każdorazowo odpowiednią zgodę. W Jaworze takie pozwolenie wydaje Zarząd Lokalami Komunalnymi.

Udaliśmy się więc dzisiaj rano do ZLK, aby zapytać o plakaty wyborcze KWW Emiliana Bery RAZEM zamieszczone w gablocie przy przystanku na ul. Limanowskiego. Od dyrektorki jednostki otrzymaliśmy informację, że ZLK odpowiada jedynie za czystość i stan techniczny przystanku. Gdy zapytaliśmy, dlaczego więc nie zdjęto z niego plakatów komitetu wyborczego, powiedziano nam, że Zarząd Lokalami Komunalnymi nie wie nic na temat tego, aby wisiały tam takie plakaty, a więc nie udzielił na to zgody i polecono nam skontaktować się w tej sprawie z Jackiem Baszczykiem z Urzędu Miejskiego z Wydziału Infrastruktury i Rozwoju.

Zadzwoniliśmy do Pana Baszczyka, który odmówił udzielenia nam jakiejkolwiek informacji w tej sprawie. Kilkanaście minut później, dokładnie o godzinie 8.55 pod wskazany przystanek podjechał samochód Urzędu Miejskiego. Po krótkiej chwili odjechał.

Rodzi się więc pytanie, skąd KWW Emiliana Bery RAZEM posiadał klucze do gabloty znajdującej się przy przystanku, którą zarządza ZLK i kto bez pozwolenia zamieścił na niej plakaty wyborcze?

Warto wiedzieć również, że kategorycznie nie można zrywać plakatów wyborczych. Podobnie jak konkurencyjne komitety nie mogą zaklejać zdjęć innych kandydatów wizerunkami swojego faworyta. Stanowi o tym art. 67 k.w.:

Art. 67. § 1. Kto umyślnie uszkadza lub usuwa ogłoszenie wystawione publicznie przez instytucję państwową, samorządową albo organizację społeczną lub też w inny sposób umyślnie uniemożliwia zaznajomienie się z takim ogłoszeniem, podlega karze aresztu albo grzywny.

Na zdjeciu Jakub Jagiełło z Wydziału Promocji i Współpracy Zagranicznej Urzędu Miejskiego w Jaworze.

Reklama

Komentarze (170)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

urzędnik
urzędnik16 października o 22:25
Sprawdźcie sobie na BIP zarobki niektórych pracowników Urzędu Miasta i niektórych jednostek za ub. rok - pani Sekretarz Żmijewska prawie 99 tys. netto to chyba ok. 130 tys. brutto, pani naczelnik Sozańska 108 tys. zł, naczelnik Szymczyk prawie 100 tys. zł. Dyr. JOK prawie 50 tys. za kilka miesięcy ub.roku, kierownik Przychodni prawie 100 tys. zł. Zarobki prawie jak w prywatnej firmie.
Panie Kowalczyk, mam nadzieję, że pan zrobi porządek z tym "towarzystwem".
Lubię to! 1
Wiesiek
Wiesiek8 października o 00:12
Krzysztof K. z każdym dniem szanse rosną i o tym się mówi w całym Jaworze. Os. Marysieńka jest za panem, Metalowców, Stary Jawor, Rynek również, do tego wszystkie gminne i powiatowe jednostki. To będzie miłe zaskoczenie dla wielu pokrzywdzonych osób w Jaworze.
Lubię to! 13
pracownik
pracownikWiesiek8 października o 07:38
pracownicy wszystkich jednostek powiatowych mówią, że jak widzą te akcje w mieście, to od razu Pana wspierają dwoma rękami, bo znają i szanują. Czyżby najwyraźniej strach przed "komplikacjami w pracy" i walką przed sądami skutecznie mobilizowało?
Lubię to! 8
ALEX
ALEXWiesiek9 października o 13:05
BRAWO...........nie jestesmy ciemną masą jak sie niektórym wydaje .Koniec buty , kolesiostwa za wszelką cenę ,reklamy gdzie się da. Wiem że wybierzemy normalność bo na to zasługujemy.Nie będzemy się bać iśc do pracy i zaczniemy normalnie żyć bo to NASZE MIASTO......
Lubię to! 8
Pieszy
Pieszy7 października o 07:44
Ogłoszenie wisiało w gablocie i nikt nie złamał prawa. Nie wprowadzajcie w błąd.
Lubię to! 1
gubisz się
gubisz sięPieszy7 października o 09:12
A była pisemna zgoda i wycena usługi zarządcy gabloty zgodnie z rozporządzeniem ws. sprawozdania finansowego komitetów wyborczych? Jeżeli nie, to złamane było prawo, a jeżeli tak, to jakim prawem ogłoszenie to zostało usunięte przez pracownika wydziału promocji urzędu przy wykorzystaniu służbowego samochodu?
Lubię to! 7
Złamał
ZłamałPieszy7 października o 11:52
Złamał
Lubię to! 6
Remek
Remek7 października o 00:36
Mam nadzieję że Kowalczyk wygra i przywróci normalność w tym mieście. Dość lansu, ciągłych obiecanek, były 4 lata i pytam gdzie basen, gdzie remont zamku, gdzie hala widowiskowa, gdzie świetlice w każdej dzielnicy, długo by wymieniać
Lubię to! 14
jaworzanin
jaworzaninRemek7 października o 09:25
to niech udowodni, że jest skuteczny i reaguje na łamanie prawa przez uwalniaczy energii
Lubię to! 5
Oby
Oby6 października o 23:27
Pan Jagiełło powinien rozpocząć pracę u pracodawcy który nie jest jego kolega od lat z partii...

Głosujemy na na innego kandydata niż obecny, każdy będzie lepszy.
Lubię to! 5
załamany
załamany5 października o 23:18
Pracuje w Jaworze i zarabiam 2 tys. Odprowadzam tu podatki i liczę na to, że moje pieniądze pójdą na jakieś konkretne inwestycje. Jednak moje ciężko zarobione pieniądze wydawane są na wywieszanie plakatów w godzinach pracy pracowników UM i paliwo do służbowego auta. Dziękuje Burmistrzu...
Lubię to! 20
nie tylko
nie tylkozałamany6 października o 11:00
i na świdnicka "ekipę" od show, pijaru i czystek kadrowych
Lubię to! 15
Głosowanie
Głosowaniezałamany6 października o 19:20
Dlatego idź na wybory, namów rodzinę, znajomych i głosuj przeciw temu PR-owi i długom, które on zaciąga a spłacamy my.
Lubię to! 11
niewiadome
niewiadome4 października o 10:34
Jawor nie ma jeszcze urzędnika wyborczego. Urzędnik wyborczy będzie dysponował kluczami do depozytu, w który wszystkie obwodowe komisje wyborcze złoża swoją dokumentację, w tym czyste i wypełnione karty do głosowania oraz pieczęcie. Zawsze ten depozyt był w Ratuszu. W ratuszu też zawsze była siedziba Miejskiej Komisji Wyborczej, aby "miała oko" na depozyt i urzędnika wyborczego. Przy tych wyborach Miejska Komisja Wyborcza, zaraz po jej powołaniu przez komisarza wyborczego w dniu 10 września, została decyzją burmistrza wyniesiona z Ratusza na Zamkową. Nie wiadomo jeszcze, gdzie będzie depozyt dokumentacji obwodowych komisji i gdzie będzie urzędował urzędnik wyborczy i co najważniejsze, kto nim będzie, bo w jego rękach będą i karty i pieczęcie obwodowych komisji.
Lubię to! 9
sen
senniewiadome4 października o 15:03
Miałem sen, że depozyt był w innym budynku niż Miejska Komisja, a klucz od depozytu trafił w ręce człowieka ze świdnickiej "ekipy" obecnej sekretarzowej.
Lubię to! 8
Skandal
Skandalsen5 października o 12:43
Ja się boję czy wybory będą uczciwe w takim wypadku. Czyżby burmistrz widział, że nie ma szans i próbował brudnych zagrań?
Lubię to! 6
made in Świdnica
made in Świdnicasen5 października o 17:41
No i sen się ziścił, urzędnikiem wyborczym na terenie miasta Jawora została Izabela Sozańska, która pojawiła się w jaworskim urzędzie po zmianie władzy. Wcześniej pracowała w urzędzie w Strzegomiu za rządów Lecha Markiewicza-ojca obecnej sekretarzowej Moniki Żmijewskiej ze Strzegomia.
Lubię to! 12
dublowanie
dublowaniesen5 października o 22:15
Czyli powinna teraz złożyć do burmistrza wniosek o zwolnienie z pracy na czas wykonywania obowiązków urzędnika wyborczego, a burmistrz za czas wykonywania czynności urzędnika wyborczego nie powinien wypłacać jej wynagrodzenia. Według oceny PKW osoba pełniąca funkcję urzędnika nie będzie otrzymywała wynagrodzenia za tytułu zatrudnienia w urzędzie macierzystym, gdyż za czas nie wykonywania pracy pracownik zachowuje wynagrodzenie tylko wówczas, gdy przepisy prawa tak stanowią, a kodeks wyborczy nie przewiduje tego rodzaju przepisu szczególnego (pismo PKW ZPOW-501-21/18).
Lubię to! 4
bezradni
bezradnisen6 października o 13:30
PIS zmieniło przepisy wyborcze, aby zapewnić neutralność, a Bera i tak wszędzie powsadzał swoich ludzi (zatrudnionych przez siebie)-na urzędnika wyborczego, jego informatycy obsługują wybory, przez partię i przez komitet do komisji. I cała reforma PIS prawa wyborczego a nic się zdała...
Lubię to! 5
jaworzanin
jaworzaninsen17 października o 20:41
A dlaczego pani Sozańska, jako powołany dla Jawora urzędnik wyborczy nie reaguje, gdy burmistrz wykorzystuje służbowy facebook do prowadzenia kampanii i agitacji wyborczej na rzecz swojego komitetu wyborczego? Co z niej za urzędnik wyborczy?!
Lubię to! 0
obserwator 2
obserwator 23 października o 09:37
andrzejku - pożyjemy, zobaczymy. Oby nie było tak jak z salą widowiskową, i wieloma innymi obietnicami burmistrza w poprzedniej kadencji.
Lubię to! 12
on-r
on-robserwator 24 października o 10:37
w poprzedniej kadencji? Chyba w poprzednich 3 kadencjach Urbańskiego.Jedyne co mu dobrze wyszło to likwidacja porodówki i likwidacja basenu. No i jeszcze zatrudnianie kolesi bez konkursów .Ale chyba obecny burmistrz to kontynuuje.
Lubię to! 5
Yan
Yanon-r4 października o 16:20
A rynek, a Hala, a ECMEN? Podobno były też zabezpieczone fundusze na remont Teatru i budowę nawodnienia na stadionie, ale władza się zmieniła i pieniądze magicznie zniknęły po zmianie władzy...
Lubię to! 8
Monia
Moniaon-r5 października o 09:36
cała para poszła w PR?
Lubię to! 8
andrzej
andrzej2 października o 15:53
W Jaworze firma Commercial Point na terenach strefy wybuduje Jaworskie Centrum Logistyczne!!!!!!!!!. Przepraszam ,że to napisałem , bo wiem jaki to jest cios we wrogów burmistrza. Ale jakoś musicie to przeżyć.
Lubię to! 11
rg
rgandrzej3 października o 07:35
po to obecny rząd wybudował S3 i Morawiecki ściągnął tu Mercedesa, żeby zrobić z tego koło zamachowe dla rozwoju naszego miasta. Normalne, że teraz zainteresowanie gruntami przyległymi do S3 i Mercedesa będzie rosło. Będą teraz walić drzwiami i oknami do nas. Trzeba tylko mądrze wybierać inwestorów, żeby gmina jak najwięcej miała z nich wpływów do budżetu. Ten ma siedzibę w Warszawie i realizuje budowy hal, potem to sprzeda albo podnajmie. Najbardziej zarobi na samym gruncie, bo kupi od rolników lub ANR rolne a po odrolnieniu wędą warte krocie. Zasługa w tym obecnego rządu i poprzedniego burmistrza, który tam już dawno zaplanował tereny inwestycyjne-jeszcze w 2011r., tylko rząd Po wstrzymał budowę S3 i przez to mieliśmy stagnację gospodarczą. Bera znalazł się w dobrym miejscu i czasie, może robić sobie zdjęcia.
Lubię to! 12
.
.andrzej3 października o 07:42
Zanim się skomentuje wypadałoby chociaż posłuchać co mieli do powiedzenia. Wyraźnie było zaznaczone,ze firma nie chciała na gruntach strefy. Nie są tez to grunty gminy. Więc kowalski sprzedał grunt a burmistrz zrobił show. Jaka zasługa gminy???Tego nie wie nikt.
Lubię to! 13
as
asandrzej3 października o 12:24
Nie pisz bzdetów. To firma czysto projektowa i nadzorująca budowy. Dla kogo miałaby zbudować te magazyny? Oni nic nie produkują.
Lubię to! 7
Obserwator kampanii wyborczych
Obserwator kampanii wyborczychandrzej3 października o 16:18
Proszę dokładnie posłuchać o czym mówi każdy z uczestników konferencji o centrum logistycznym i wyciągnąć wnioski. Jakie konkretne informacje tam są zawarte? Trzeba też umieć czytać między wierszami. Więcej uwagi kochany....
Lubię to! 3
K.
K.andrzej3 października o 21:13
Moim skromnym zdaniem teren zostanie sprzedany od razu, gdy tylko cena gruntu wzrośnie. A skoro nie był to teren ze strefy, zapewne po sprzedaży terenu odrolnionego skapnie niektórym niemały procent.
Z innej beczki, pozwolę sobie przytoczyć pewną anegdotkę odnośnie Mercedesa.
Zasłyszana dziś historia od mieszkanca Wrześni:
Niegdyś we Wrześni zbudowano fabrykę produkującą silniki do Volkswagena. Władze miasta się rozpływały nad nowym inwestorem, mieszkańcy mało w portki nie narobili, bo w końcu tyle nowych miejsc pracy; ceny mieszkań wzrosły dwu/trzykrotnie, ale tyle miała ta fabryka dobrego przynieść, że nikt na to nie zwrócił uwagi nawet. Brzmi znajomo, prawda? A jak wygląda sytuacja teraz? Otóż teraz moi drodzy państwo, fabryka zatrudnia niewiele osób, głównie speców od IT, a wszystko z tego względu, że pracowników produkcji zastąpiły... roboty. Zapewne wielka fabryka Mercedesa, przy której burmistrz zrobił sobie setki fotek i niesłusznie przypisuje sobie zasługi, podzieli taki sam lub zbliżony los jaki spotkała fabryka Volkswagena.
Lubię to! 8
też tak myślę
też tak myślęK.4 października o 08:15
facet zrobi złoty interes na gruncie
Lubię to! 4
andrzej
andrzej2 października o 14:45
gdzie są wszystkie komentarze ? Dlaczego ciągle niektóre komentarze blokujecie???
Lubię to! 8
Reklama
sąsiad
sąsiad2 października o 14:27
Widać nie tylko w urzędzie pracownicy wykonują zlecenia plakatowe.Dziś byłem świadkiem jak pracownicy Pioniera walczyli z banerem od ulicy Piłsudskiego wykorzystując sprzęt firmowy.Ciekawe co na to prezes spółdzielni.
Lubię to! 8
Polecenie
Poleceniesąsiad2 października o 16:25
Pewnie siedzi cicho i wykonuje polecenia...
Lubię to! 3
bolo kolo
bolo kolosąsiad3 października o 08:51
przecież tam kierownikiem jest ojciec rehabilitanta roku więc wydal polecenie słuzbowe pewnie swoim pracownikom i plakat wisi
Lubię to! 10
Janek
Janek2 października o 13:17
Tak i to kilka Otrzyma za nie być może pouczenie bowiem nasi dzielni policjanci prowadzą protest.
Lubię to! 1
Berizna
Berizna2 października o 10:51
Drodzy radni opozycji, widzicie to i nie zgłaszacie? Co jest z wami, berizna okleja szpetnymi plakatami miasto a wy co? Nic.
Lubię to! 9
koko
kokoBerizna2 października o 13:33
radni bezradni?
Lubię to! 4
Obserwator
Obserwator2 października o 09:30
Zastanawiam się, gdzie jest komitet p. Anety Kucharzyk. Może warto wreszcie coś z tym zrobić.
Lubię to! 8
zgadzam się
zgadzam sięObserwator2 października o 14:29
to prawda, niech udowodni mieszkańcom, że słowa prawo i sprawiedliwość, to nie puste słowa
Lubię to! 2
mieszkaniec Jawora
mieszkaniec Jawora2 października o 08:55
za takie zaparkowanie auta mandat należy się jak nic i pewnie jeszcze punkty karne.( linie ciągłe , przystanek i na dodatek tak wjechał że stoi pod prąd, ciekawe jak on to zrobił ?). Ale Czy pracownikowi burmistrza wszystko wolno.?
Lubię to! 9
Szok
Szok1 października o 23:26
Za chwilę telefon: szefie mają mnie, co robić? Wskakuj do rzeki i wpław, ślad zgubią zaraz przy rzece pod Zamkiem Piastowskim.
Lubię to! 8
Jaworzanin z krwi i kości
Jaworzanin z krwi i kości1 października o 22:26
Panu Jagielle to wisi, bo nie jest z Jawora, tak jak desantowi ze Świdnicy. Jaworzanie, nie głosujcie na ludzi ze wspólnoty świdnickiej, która kieruje z tylnego siedzenia jaworskim ratuszem.
Lubię to! 23
made in Świdnica
made in ŚwidnicaJaworzanin z krwi i kości1 października o 23:01
no za darmo w dodatku tego nie robi, bo burmistrz wypłaca im z naszego budżetu wysokie gaże
Lubię to! 18
nie wisi
nie wisiJaworzanin z krwi i kości2 października o 07:47
raczej mu nie wisi, bo w godzinach pracy urzędu i na terenie urzędu zbierał podpisy na listach poparcia dla komitetu Bery, więc jest politycznie zaangażowany
Lubię to! 8
W stanie
W stanie 1 października o 21:49
Sorry, ale wrzucanie komentarzy kto jest kim i co robi jest jednak nie na miejscu. Większość komentarzy pewnie piszą urzędnicy, którzy tylko się nakręcaja.
Lubię to! 4
mamy prawo wiedzieć
mamy prawo wiedziećW stanie 1 października o 23:00
a ja uważam, że jest na miejscu, bo te osoby są zatrudniane i wynagradzane za nasze pieniądze
Lubię to! 10
bingo
bingo1 października o 21:48
Brawo za szybkie i sprawne działanie. Tak właśnie powinny działać służby, które z założenia mają stać na straży prawa.
Lubię to! 7
obywatel
obywatel1 października o 21:10
Ciekawe czy, jak i kiedy skończy się ta "jazda bez trzymanki"? W naszym kraju jeszcze dużo musi się zmienić, aby można było czuć się tu bezpiecznie, normalnie żyć. Póki co, to szok, co się czasami dzieje na oczach wielu ludzi i poza medialnym szumem jest zero reakcji na nieprawidłowe działania. Od zawsze bezczynność była milczącym przyzwoleniem na łamanie prawa. Ja na "bezradnych", "bezczynnych" i "milczących" głosować nie będę, bo chcę normalności.
Lubię to! 15
Reklama
tak działa system
tak działa system1 października o 20:21
póki właściwe służby będą ślepe lub opieszałe, póty ludzie będą czuli się bezkarni i łamane będzie prawo
Lubię to! 9
Ryszard
Ryszard1 października o 20:03
Chłopak dostał polecenie zdjęcia materiałów to pojechał i zdjął. Taka praca
Lubię to! 2
eee
eeeRyszard1 października o 20:24
służbowym samochodem urzędu? to znaczy, że te plakaty tam zostały wywieszone nielegalnie, skoro dostał polecenie służbowe ich usunięcia, czy jak?
Lubię to! 10
albo albo
albo alboeee1 października o 21:39
Albo Jakub Jagiełło działał służbowo, co oznacza, że powinno być przez niego lub jego przełożonego zgłoszone naruszenie prawa przez komitet p. Bery, albo w godzinach pracy i z wykorzystaniem służbowego samochodu świadczył usługi na rzecz komitetu p. Bery. Trzeciej opcji nie ma, co też powinno być zgłoszone.
Lubię to! 13
tak wynika z przepisów
tak wynika z przepisóweee1 października o 22:10
Jeżeli plakaty komitetu p. Bery zostały umieszczone tam za zgodą zarządcy, to powinien być na to papier, a Jakub Jagiełło nie mógł ich służbowo usuwać, bo to jest karalne na mocy art. 67 § 1 Kodeksu wyborczego-Kto umyślnie usuwa ogłoszenie wystawione publicznie przez organizację społeczną lub też w inny sposób umyślnie uniemożliwia zaznajomienie się z takim ogłoszeniem, podlega karze aresztu albo grzywny. Jeżeli te plakaty wyborcze komitetu p. Bery zostały umieszczone tam bez zgody zarządcy, to stanowi to naruszenie przepisu art. 63a § 1 kodeksu wyborczego-Kto umieszcza w miejscu publicznym do tego nieprzeznaczonym ogłoszenie, plakat, afisz, apel, ulotkę, napis lub rysunek albo wystawia je na widok publiczny w innym miejscu bez zgody zarządzającego tym miejscem, podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny. Oba przypadki powinny być zgłoszone do prokuratury.
Lubię to! 6
jaśniej proszę
jaśniej proszęRyszard1 października o 20:50
Ten "Chłopak" został zatrudniony przez obecnego burmistrza- Berę (z PO). Jakub Jagiełło w ostatnich wyborach samorządowych kandydował bez powodzenia do Rady Powiatu Złotoryjskiego z listy PO. Także cztery lata wcześniej bezskutecznie startował z listy tej partii. W przeszłości był też asystentem posła do Parlamentu Europejskiego Piotra Borysa (z PO). Wcześniej asystentem posła Piotra Borysa był Emilian Bera.
Lubię to! 16
udokumentowane
udokumentowane1 października o 19:37
To materiał dla komisarza wyborczego i prokuratora.
Lubię to! 16
coś nie halo
coś nie halo1 października o 19:19
Jeśli komitet Bery miał zgodę zarządcy na wywieszenie swojego plakatu wyborczego w tej gablocie pomimo widniejącego tam zakazu, to po pierwsze powinien mieć ją na piśmie, bo tak mówi rozporządzenie MF z 5 sierpnia 2018r. ws. sprawozdania finansowego komitetu wyborczego (wszystkie wydatku muszą być udokumentowanie, także te nieodpłatne, więc muszą być umowy, faktury, rachunki i inne dokumenty dotyczące kosztów i wydatków, protokoły komisyjnej wyceny usług świadczonych nieodpłatnie na rzecz komitetu wyborczego, w tym dokumenty potwierdzające przyjęcie świadczeń niepieniężnych (w przypadku przyjęcia nieodpłatnego świadczenia usługi) – np. wykazy zawierające opis świadczenia i dane świadczącego i/lub umowy ze świadczącymi (np. umowy użyczenia) oraz ich oświadczenia (np. potwierdzające zgodę na eksponowanie materiałów wyborczych). Po drugie, to dlaczego pracownik promocji przyjechał służbowym samochodem, aby ściągnąć te plakaty komitetu Bery, skoro komitet miał zgodę na ich powieszenie? A jeżeli pracownik promocji przyjechał służbowo (służbowym samochodem) usunąć nielegalnie zamieszczone materiały wyborcze komitetu Bery, to jakim prawem one tam w ogóle się znalazły? Przecież to zamykana gablota i trzeba mieć do niej klucz. Ciekawe, czy wydział promocji urzędu dysponuje kluczami od tych gablot? Poza tym, to pracownicy urzędu nie mogą sami usuwać materiałów wyborczych komitetów, tylko muszą wzywać komitety do ich usunięcia. Wychodzi na to, że jednak działał w imieniu komitetu Bery, a nie urzędu.
Lubię to! 7
widz
widz1 października o 18:21
Notabene Pan, który ściągał plakaty wyborcze, powinien to udokumentować i zgłosić dalej, gdyż te były zamieszczone na dziko. A tak to chyba podchodzi pod zacieranie śladów? Współczuje mu, bo zapewne dostał takie polecenie służbowe, ale trzeba wiedzieć co się robi. Jeszcze się okaże, że odpowie za "kilka plakacików".
Lubię to! 11
jestem na tak
jestem na tak1 października o 18:11
Super, właśnie na takich operatywnych i aktywnych ludzi będę głosować, a nie na ludzi niemocy i dietetyków, co nic nie widzą, nic nie słyszą i nic nie mówią, podczas, gdy na ich oczach, w biały dzień łamane jest prawo.
Lubię to! 2
Skandal
Skandal1 października o 17:35
Czego się nie zrobi by otrzymać się przy korycie. Nie wystarczą mu media musi jeszcze chwytać się wszystkiego. Wykorzystuje miejskie do swojej brudnawej kampanii i to za nasze pieniądze, bo nie wystarczą środki od kolegów z PO.
Lubię to! 14
Proszę o wyjaśnienie
Proszę o wyjaśnienie1 października o 16:48
Z artykułu wcale nie wynika, że ten gościu, co ściągał plakaty przyjechał tym czarnym samochodem ze zdjęcia. Co więcej, na zdjęciu z tym facetem widać kobietę na przystanku, a na zdjęciu samochodu już jej nie ma. Trochę to dziwne, biorąc pod uwagę, że autobusy nie jeżdzą tak często, a ściągnięcie plakatu to przecież chwila.
Lubię to! 9
wszystko jasne
wszystko jasneProszę o wyjaśnienie1 października o 17:20
są zdjęcia i są świadkowie
Lubię to! 11
...
...wszystko jasne1 października o 18:48
...i numer rejestracyjny samochodu też.
Lubię to! 10
Tomek
TomekProszę o wyjaśnienie1 października o 18:05
Jan Tomaszewski musiałby to rozrysować dla zrozumienia?
Lubię to! 2
Gamoniu
GamoniuTomek1 października o 20:27
Gmoch raczej
Lubię to! 3
Lokator
Lokator1 października o 16:24
Plakaty są nawet na wyremontowanych drewnianych drzwiach kamiennic. Ciekawe kto posprząta i wyczyści drzwi z kleju!!!
Lubię to! 7
Kodeks wyborczy
Kodeks wyborczyLokator1 października o 17:22
A jest zgoda właściciela lub zarządcy? Bez zgody nigdzie poza wyznaczonymi do tego celu słupami i tablicami nie wolno wieszać.
Lubię to! 2
regola
regolaLokator1 października o 19:02
Przecież napisane widać wielkimi literami kto tutaj wisi
Lubię to! 2
mieszkaniec Jawora
mieszkaniec Jawora1 października o 16:19
To, że jest to prywatny folwark, chyba nie wszyscy wiedzą.
Lubię to! 10
Reklama
Moto koment
Moto koment1 października o 15:22
Głupie oświadczenia na nic się zdały. Chcieli zrobić z siebie ofiary, a w rzeczywistości wina jest bezsprzecznie po ich stronie.
Lubię to! 12
Berizna
BeriznaMoto koment2 października o 10:54
I to że wpłacone zostanie 500zł... 5000zł to jest coś wszak pewnie w załatwionej pracy pewnie dostaje 8000...
Lubię to! 2
finansowanie kampanii
finansowanie kampanii1 października o 15:17
no to teraz trzeba sprawdzić, gdzie jeszcze zostały umieszczone materiały wyborcze komitetu p.Bery, czy jest na to zgoda właściciela lub zarządcy i czy ma na to rachunki pod rozliczenie kampanii wyborczej
Lubię to! 9
Gregory
Gregoryfinansowanie kampanii1 października o 17:13
Pilnujcie swoich plakatów pana KK, szczególnie tych wywieszonych na drzwiach wejściowych w budynkach bez zgody wspólnoty. Podać adresy?
Lubię to! 8
Tomek
TomekGregory1 października o 18:06
Podać adresy odpowiednim organom.
Lubię to! 1
Beba
BebaGregory1 października o 18:10
A zaklejanie plakatów kontrakandydatów? Podać adresy?
Lubię to! 6
egzekucja
egzekucjaGregory1 października o 20:32
zdjęcie i pozew w trybie wyborczym za zaklejanie plakatów innych komitetów http://wielun.naszemiasto.pl/artykul/sad-nie-wolno-zaklejac-plakatow-wyborczych-innych-kandydatow,4007964,art,t,id,tm.html
Lubię to! 2
sceptyk
sceptykGregory1 października o 21:54
A to z Wielunia już u nas kandydują? A ja myślałem, że tylko ze Świdnicy i Strzegomia?
Lubię to! 3
dokumentowanie wydatków
dokumentowanie wydatkówfinansowanie kampanii1 października o 18:21
zasady finansowania kampanii wyborczej -limit wydatków ( http://samorzad.pap.pl/depesze/wiadomosci_pap/185352/ ) i załącznik nr 2-wykaz dokumentów pod sprawozdanie finansowe ( https://www.infor.pl/akt-prawny/DZU.2018.134.0001342,rozporzadzenie-ministra-finansow-zmieniajace-rozporzadzenie-w-sprawie-sprawozdania-finansowego-komitetu-wyborczego.html ) III. Dokumenty umożliwiające weryfikację informacji podanych w sprawozdaniu – ułożone w porządku chronologicznym, począwszy od najwcześniejszego zdarzenia gospodarczego:
1) dokumenty bankowe każdego wydatku i wpływu na rachunek komitetu wyborczego;
2) protokoły komisyjnej wyceny usług świadczonych nieodpłatnie na rzecz komitetu wyborczego, w tym dokumenty potwierdzające przyjęcie świadczeń niepieniężnych, o których mowa w art. 132 § 5 i art. 133 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy (w przypadku przyjęcia nieodpłatnego świadczenia usługi) – np. wykazy zawierające opis świadczenia i dane świadczącego i/lub umowy ze świadczącymi (np. umowy użyczenia) oraz ich oświadczenia (np. potwierdzające zgodę na eksponowanie materiałów wyborczych);
3) umowy, faktury, rachunki i inne dokumenty dotyczące kosztów i wydatków;
4) pokwitowania odbioru materiałów wyborczych (np. plakatów, ulotek) przez komitet wyborczy;
5) umowa rachunku bankowego;
6) umowy kredytu (w przypadku uzyskania kredytu);
7) umowy poręczenia (w przypadku zawarcia umowy poręczenia);
8) wykazy zawierające informacje określone we wzorze sprawozdania finansowego, część II – Informacje szczegółowe, pkt II–VII (w przypadku wystąpienia więcej niż dwóch pozycji w danym punkcie);
9) inne dokumenty umożliwiające weryfikację podanych w sprawozdaniu informacji.
Lubię to! 1
Gregory
Gregorydokumentowanie wydatków1 października o 18:57
No to dalejże zbierać te wszystkie umowy z właścicielami sklepów, przychodni i innych firm, gdzie są eksponowane plakaty kandydata Krzysztofa...
Lubię to! 5
Hmm
Hmmdokumentowanie wydatków1 października o 19:02
ciekawe, czy komitet Bery trzyma się limitu wydatków?
Lubię to! 7
gregory to monia
gregory to moniadokumentowanie wydatków1 października o 19:29
A plakaty króla skwerków, na każdym skrawku miejsca jest, niech sobie jeszcze wywiesi na ratuszu, kto mu zabroni i tak tyle praw jest łamane
Lubię to! 10
Do Gregory
Do Gregorydokumentowanie wydatków1 października o 20:12
Gregory zastanów się co ty piszesz. Jeśli plakat wisi w sklepie to właściciel musiał wyrazazić na to zgodę bo inaczej by go usunął . Forma umowy ustnej też u nas obowiązuje.
Lubię to! 4
pisemnie
pisemniedokumentowanie wydatków1 października o 20:29
Zgodnie z rozporządzeniem o sprawozdaniach finansowych komitetów wyborczych, nie ma nic "na gębę", na wszystko musi być papier-albo odpłatna umowa umowa, albo protokół komisyjnej wyceny usług świadczonych nieodpłatnie na rzecz komitetu wyborczego, w tym dokumenty potwierdzające przyjęcie świadczeń niepieniężnych-np. wykazy zawierające opis świadczenia i dane świadczącego i/lub umowy ze świadczącymi (np. umowy użyczenia) oraz oświadczenia (np. potwierdzające zgodę na eksponowanie materiałów wyborczych).
Lubię to! 1
Gregory
Gregorydokumentowanie wydatków1 października o 20:41
W kampanii wyborczej chyba nie bardzo ustna umowa wystarczy...
Lubię to! 1
patrzę i nie wierzę
patrzę i nie wierzę 1 października o 14:57
czy może kazali mu ściągnąć plakaty, bo w samochodzie miał zapewne baner do zawieszenia :)
Lubię to! 8
przejrzystość kampanii
przejrzystość kampanii1 października o 14:56
Pełnomocnicy komitetów wyborczych powinni o takich sytuacjach informować komisarza wyborczego pod kątem naruszania prawa wyborczego, oraz w trybie art. 304 k.p.k. odpowiednie organy (policję, prokuraturę) pod kątem naruszenia pozostałych przepisów.
Lubię to! 5
Adaś
Adaś1 października o 14:53
szach i mat. W godzinach pracy, służbową furą, no nieźle. Plakatowanie i roznoszenie ulotek w godzinach, gdy podatnicy za płacą to też w zestawie? Szkoda że nie przyłapano najważniejszego Przykro na to patrzeć, bo jak pracownicy PROMOCJI MIASTA zamiast koncentrować się promocji miasta w kraju i za granią.
Lubię to! 10
Berizna
BeriznaAdaś2 października o 10:56
Powinni zmienić nazwę tego wydziału na WYDZIAŁ PROMOCJI BURMISTRZA
Lubię to! 4
celnie
celnieBerizna3 października o 21:57
za poprzednika naczelnik osobiście wieszał banery, teraz plakaty wieszają pracownicy
Lubię to! 2
promocja
promocjaBerizna4 października o 10:13
No, a teraz został powołany do obwodowej komisji wyborczej nr 10 w budynku po byłej szkole podstawowej nr 1 przy Limanowskiego z ramienia Koalicji PO z Nowoczesną, czyli partii Bery. A co ciekawe, wskazał, że zamieszkuje w Jaworze, choć wszyscy wiedzą, że już dawno stąd się wyprowadził do Męcinki. Czyżby nie dopełnił obowiązku meldunkowego? Ciekawe w którym spisie wyborców jest ujęty-w Jaworze, czy Męcince?
Lubię to! 2
dobra robota
dobra robota1 października o 14:29
Czy doszło do złamania prawa drogowego, prawa wyborczego i przekroczenia uprawnień przez funkcjonariusza/y publicznego/ych powinny ustalić właściwe organy. Z pewnością nagłaśnianie wszystkich działań sprzyja temu, aby jednak zachowywać się zgodnie z prawem. Rzetelne media, to podstawa. Fajnie, że ten portal o wszystkim pisze, przynajmniej wszystko wiemy.
Lubię to! 15
Gr
Grdobra robota1 października o 14:55
Nie pisze o wszystkim i na pewno nie jest rzetelny
Lubię to! 1
Berizna
BeriznaGr2 października o 10:57
Ta? To idź na e-beznadziejne albo poczytaj Gazetę Jawroską tam od "rzetelności aż kipi....
Lubię to! 4
klaudia gut
klaudia gut1 października o 14:27
Niech się ktoś tym w końcu zajmie, bo nie wiadomo czy się śmiać, czy płakać. A pan burmistrz mógłby przystosować z plakatami, bo już przesyt da się odczuć.
Lubię to! 16
Youtube
Youtubeklaudia gut1 października o 18:50
przesyt za który płacimy, bo trzyma łapę na budżecie gminy i kasie z partii PO.
Lubię to! 8
rekoter
rekoter1 października o 14:17
Osoba publiczna powinna być karana wyrokiem "podwójnym" - dla ostrzeżenia innych. Stanowisko ani immunitet nie może chronić osób publicznych przed łamaniem porządku i Kodeksu Prawa
Lubię to! 9
Zamiany zamiany
Zamiany zamiany 1 października o 13:58
A te białe koszulki kandydatów to zakup za czyje???? Oj Burmistrzu zawiedlismy się strasznie na Tobie czas ZMIAN drodzy Jaworzanie!
Lubię to! 20
finansowanie kampanii
finansowanie kampaniiZamiany zamiany 1 października o 14:46
trzeba sprawdzić rachunek za zakup i zweryfikować u sprzedawcy
Lubię to! 6
Elza
ElzaZamiany zamiany 1 października o 15:36
Aneto weź się podpisz
Lubię to! 2
Gregory
GregoryZamiany zamiany 1 października o 18:53
No na pewno nie za Twoje, nie martw się... Nie macie rzeczowych, merytorycznych argumentow to wybraliście zapasy w błocie. Żenada...
Lubię to! 6
boty
botyGregory1 października o 19:04
Gregory, Twoje słownictwo jest typowe dla hejtera, od razu widać, że nie masz rzeczowego argumentu
Lubię to! 7
PR
PRGregory1 października o 19:06
Gregory, niech do Ciebie w końcu otrze, że ludzie maja już dosyć tego twojego PR i sam Bera ta nim więcej traci, niż zyskuje, ale jak się ocknie, to już będzie za późno
Lubię to! 8
Gregory
GregoryGregory1 października o 20:44
Przeczytaj co sam wypisujesz, To dopiero jest hejt! Jak wy obrzucacie błotem i insynuacjami - to dobrze. Jak ktoś wam odpowiada - to źle!
Lubię to! 1
zabolała prawda?
zabolała prawda?Gregory1 października o 21:17
Gregory-w obrzucaniu błotem i insynuacjami, to raczej Ty jesteś specjalistką. Jak pozbiera się wszystkie Twoje wpisy, to dopiero można wydać książkę o hejcie. Dobrze, że ludzie przejrzeli w końcu na oczy i wychodzi cała prawda. To Ci doskwiera, bo nie możesz już pisać bzdur, oczerniać ludzi i tworzyć historyjek, które można "sprzedać" naiwnemu ludowi.
Lubię to! 6
Berizna
BeriznaGregory2 października o 10:58
Gregory się boi o stołek dostał za nasza kasę posadkę i widać że straci ją to broni
Lubię to! 5
Smutna Jaworzanka
Smutna Jaworzanka 1 października o 13:43
Masakra czego to się nie zrobi dla Państwowych pieniędzy. Ja również mogę latać i obklejać mury za wynagrodzenie od Burmistrza. A człowiek szary(po szkołach) wiąże ledwo koniec z końcem bo znajomości w Urzędzie Miejskim NIE MA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lubię to! 16
Obiektywizm
ObiektywizmSmutna Jaworzanka 1 października o 14:08
Z opisu wynika, że ten Pan ściągał plakaty powieszone przez kogoś, a nie, że sam je wieszał. Kto miał więc zrobić z tym porządek? Jakiś wolontariuszy? Bądźmy poważni.
Lubię to! 7
prawo
prawoObiektywizm1 października o 14:45
ktoś, kto zrobił zdjęcia widział, czy ściąga, czy wiesza, a nawet jeśli ściągał używając do tego służbowego samochodu, bo ktoś nielegalnie je tam powiesił, to jeszcze gorzej, bo to materiały wyborcze komitetu p.Bery, więc tak czy siak powinno to zostać zgłoszone do odpowiednich służb
Lubię to! 10
Zbyszek
ZbyszekObiektywizm1 października o 15:01
Te, szeryf, weź się uspokój. Zawsze wydawało mi się, że urzędnicy powinni reagować szybko. Tak też się stało, a Ty narzekasz. I jeszcze jakichś służbach wypisujesz, ale sam nie wiesz jakich.
Lubię to! 3
mieszkaniec
mieszkaniecObiektywizm1 października o 15:13
Ze zdjęcia widać, że zajmował się tym pracownik urzędu i robił to z wykorzystaniem służbowego samochodu, więc sytuacje koniecznie trzeba wyjaśnić, bo gablota zamykana jest na klucz, więc dostęp do niej mają tylko upoważnione osoby, obowiązuje tam zakaz samowolnego wieszania plakatów, ulotek, itp.pod rygorem konsekwencji karnych a do tego jest to publiczne mienie i nie jest to miejsce wskazane przez burmistrza do wieszania materiałów wyborczych przez komitety wyborcze. Jakim więc cudem znalazły się tam materiały wyborcze komitetu p. Bery? Trzeba to zgłosić, bo chcemy poznać prawdę.
Lubię to! 8
Tomek
TomekObiektywizm1 października o 18:15
Drogi Zbyszku. 1)klucz miały tylko upoważnione osoby i miał go z pewnością ten Pan, 2)Pan ten w sobotni poranek brał udział w akcji malowania ławki po drugiej stronie ulicy, 3)powinien zawiadomić odpowiednie służby i ewentualnie udokumentować fakt, a nie zacierać ślady
Lubię to! 6
Reklama
:(
:(1 października o 13:25
Czy już zapanowało totalne bezkrólewie i wszystko wszystkim wolno? Czy w tym naszym kraju, są jakieś profesjonalne służby, które czuwają nad tym, aby prawo było przestrzegane? Niedługo strach będzie wyjść na ulicę, jak nikt nie będzie reagował.
Lubię to! 9
róbta co chceta
róbta co chceta1 października o 13:19
Teraz wyborami w mieście zajmuje się strzegomianka Pani Żmijewska i ściągnięci razem z nią ze Strzegomia Pani Sozańska i informatyk. Jawor nie ma jeszcze swojego urzędnika wyborczego, który tej ekipie patrzył by na ręce, a Miejską Komisję Wyborczą, w skład której komisarz wyborczy powołał byłą Panią sekretarz, która do tej pory była urzędnikiem wyborczym w Jaworze, przeniesiono z Ratusza na Zamkową.
Lubię to! 13
dziwne
dziwneróbta co chceta1 października o 15:02
A cóż to, w Ratuszu nagle zabrakło wolnego pomieszczenia dla Miejskiej Komisji Wyborczej, czy ktoś nie chce, aby za dużo widziała? O co tu chodzi?
Lubię to! 9
Pomieszczenie
Pomieszczeniedziwne1 października o 16:55
pomieszczenie gdzie miała być komisja "nagle" zostało "zalane" dziwne, jedno jedyne pomieszczenie...
Lubię to! 7
domowe przedszkole
domowe przedszkoledziwne1 października o 17:44
A jeszcze dziwniejsze, że zostało nagle zalane po tym, jak komisarz wyborczy postanowieniem z 10 września powołał Miejską Komisję Wyborczą z siedzibą w Ratuszu, w skład której wchodzi była sekretarz i urzędnik wyborczy i wtedy nie spadła ani kropla deszczu, a nagle 11 września burmistrz przeniósł dotychczasową siedzibę MKW na Zamkową, choć wcześniej, 20 sierpnia na siedzibę wskazał Ratusz. Do dziś budynek, do którego przeniesiono siedzibę Komisji nie został z zewnątrz prawidłowo oznaczony czerwoną tablicą urzędową. Krążą różne wersje. Nie wiadomo, czy chodzi o to, żeby trudno było trafić do tej Komisji, czy raczej żeby nie urzędowała ona w Ratuszu. Wiele osób stawia na wersję drugą ze względu na skład Komisji, zwłaszcza po wyroku przywracającym byłą sekretarz do pracy.
Lubię to! 8
Skandal
Skandaldziwne1 października o 18:16
Skandal, gdzie prokuratura? Ktoś się tym zajmuje?
Lubię to! 9
Zdziwiony
Zdziwionydziwne1 października o 18:24
Burmistrz boi się p. Ewy? Słaby jest.
Lubię to! 10
opieszałość
opieszałośćdziwne1 października o 19:15
Kobiety się boi? Jak tak dalej pójdzie, to ten prokurator nigdy nie skończy postępowania, bo ciągle będą mu dochodziły "nowe okoliczności", hehe.
Lubię to! 8
Lar
Lar1 października o 13:15
Wolę, żeby wieszali plakaty w taki sposób niż obklejać plakatami każde wolne miejsce. Sytuacja może dwuznaczna, ale na pochwałę zasługuje, że od razu ściągnęli.
Lubię to! 15
Tomek
TomekLar1 października o 18:22
Zgadzam się, z tym żeby wszyscy mieli takie same prawa. Wyznaczone miejsca za szybą, nikt tego nie zedrze, nikt nikogo nie zaklei i każdy ma tyle samo miejsca. Świetny pomysł.
Lubię to! 4
Beza
BezaTomek1 października o 18:45
Właśnie, skoro EB wieszają tam swoje zakłamane gęby to inni kandydaci niech tez mogą. Jeszcze niech na ratuszu sobie Bera wywiesi
Lubię to! 6
Gregory
GregoryLar1 października o 20:48
Zakłamane gęby? Uważaj co piszesz, bo tryb wyborczy obowiązuje!
Lubię to! 2
tu się zgadzam
tu się zgadzamGregory1 października o 21:29
fakt, można i trzeba debatować na wszystkie tematy dotyczące lokalnego samorządu i lokalnej wspólnoty, ale epitetów, to w debacie nie chcemy-takie opinie nie są warte niczyjej uwagi
Lubię to! 3
Berizna
BeriznaGregory2 października o 11:12
W trybie wyborczym to ty powinieneś wrócić do Tworek,skąd prawdopodobnie uciekłeś.
Lubię to! 2
Gregory to już dla ciebie koniec
Gregory to już dla ciebie koniecGregory2 października o 11:15
Tryb wyborczy obowiązuje polityków, ja mam prawo (i obowiązek) komentować działania jaworskich polityków
Lubię to! 2
do Lar
do Lar Lar1 października o 20:56
za co ta pochwała należy się burmistrzowi ??, Burmistrz sam wydaje przepis w którym wyznacza słupy i tablice gdzie można wieszać plakaty i sam łamie wydane przez siebie przepisy. i według ciebie jeszcze nalezy mu się pochwała,ludzie co się teraz dzieje , głowa mała.
Lubię to! 7
totalnie
totalnie1 października o 13:11
Z tego, co mówią pracownicy urzędu, to p. Jagiełło wcześniej też chodził po urzędzie z listą poparcia dla komitetu p.Bery i zbierał podpisy wśród urzędników. Są świadkowie i dowody. Do tego jeszcze służbowy facebook, służbowy samochód, a kto wie co jeszcze służbowego...
Lubię to! 15
tak było
tak byłototalnie1 października o 13:46
ludzie to widzieli i nie wszystkim to się podobało
Lubię to! 11
?!
?!totalnie1 października o 13:51
przecież jest zakaz prowadzenia kampanii wyborczej na terenie urzędu i nie można wykorzystywać służbowych social mediów, ani służbowego sprzętu na potrzeby prywatne (prywatnej kampanii)
Lubię to! 11
Berizna
Berizna?!2 października o 11:14
Kto burmistrzowi zabroni? Prawo w Jaworze to on, bo nikt z tym nic nie zrobił, nawet radni opozycji (bo o tych bezEBradnych nie mówię, bo oni wykonują tylko polecenia)
Lubię to! 2
zgadzam się
zgadzam się?!2 października o 14:35
masz rację, nadzwyczajna kasta robi co chce, bo nikt nie reaguje, ma milczącą akceptację wszystkich
Lubię to! 2
"promocja"1 października o 12:29
No masakra, to jeszcze służbową Skodą rozwożą materiały wyborcze komitetu Bery? Mało im służbowy facebook Burmistrza Miasta Jawora? Ilu pracowników zostało włączonych w kampanię wyborczą p.Bery? Naczelnik od promocji wie, co robi jego pracownik? Czy w promocji wykorzystywani są też inni ludzie i sprzęt do kampanii wyborczej?
Lubię to! 14
wyborca
wyborca1 października o 12:12
Ja na takich ludzi, którzy w ten sposób się zachowują, by dostać się do władzy nie zagłosuję-ani w gminie ani w powiecie. Gratulacje dla tego portalu za ukazywanie mieszkańcom wszystkich działań. Tak trzymać!
Lubię to! 15
Kierowca
Kierowca1 października o 12:07
Strach się bać, teraz na drogach zamiast drogówki redaktorzy zdjęcia robią. Koniec świata.
Lubię to! 8
brawo
brawoKierowca1 października o 14:20
i bardzo dobrze, nie chcemy bezkrólewia, samowoli i łamania prawa, o wszystkim niech informują mieszkańców
Lubię to! 11
rzetelne info
rzetelne info1 października o 12:07
o takie rzetelne media właśnie chodzi, dlatego ten portal jest najlepszy w regionie, nie ma tu zamiatania pod dywan niewygodnych spraw
Lubię to! 10
!!!
!!!1 października o 11:55
materiał dla komisarza wyborczego i dla prokuratury
Lubię to! 11
Pietrek
Pietrek1 października o 11:54
Dziennikarstwo śledcze na miarę Jawora... Może po prostu mieli zgodę zarządcy, dostali od niego klucze i w ten o to sposób mogli rozwiesić plakaty.
Lubię to! 10
mieszkaniec
mieszkaniecPietrek1 października o 12:31
Pisze jak byk: "Zarząd Lokalami Komunalnymi nie wie nic na temat tego, aby wisiały tam takie plakaty, a więc nie udzielił na to zgody". A więc plakaty były powieszone bez zgody i wiedzy zarządcy, a to jest prawem zabronione i podlega karze grzywny!
Lubię to! 6
zgoda?!
zgoda?!Pietrek1 października o 12:37
Ty, Pietrek, a kto wydał zgodę na wykorzystywanie służbowego samochodu do celów kampanii wyborczej (rozwożenia materiałów wyborczych)?
Lubię to! 11
coś nie gra
coś nie graPietrek1 października o 18:40
Pietrek-jeśli Bera miał zgodę zarządcy na wywieszenie plakatu swojego komitetu w tej gablocie pomimo widniejącego tam zakazu, to po pierwsze powinien mieć ją na piśmie, bo tak mówi rozporządzenie MF z 5 sierpnia 2018r. ws. sprawozdania finansowego komitetu wyborczego, tj. umowy, faktury, rachunki i inne dokumenty dotyczące kosztów i wydatków, protokoły komisyjnej wyceny usług świadczonych nieodpłatnie na rzecz komitetu wyborczego, w tym dokumenty potwierdzające przyjęcie świadczeń niepieniężnych (w przypadku przyjęcia nieodpłatnego świadczenia usługi) – np. wykazy zawierające opis świadczenia i dane świadczącego i/lub umowy ze świadczącymi (np. umowy użyczenia) oraz ich oświadczenia (np. potwierdzające zgodę na eksponowanie materiałów wyborczych). Po drugie, to dlaczego pracownik promocji przyjechał służbowym samochodem, aby ściągnąć te plakaty komitetu Bery, skoro komitet miał zgodę na ich powieszenie? A jeżeli pracownik promocji przyjechał służbowo (służbowym samochodem) usunąć nielegalnie zamieszczone obwieszczenia wyborcze komitetu Bery, to jakim prawem one tam w ogóle się znalazły? Przecież to zamykana gablota i trzeba mieć do niej klucz. Ciekawe, czy wydział promocji urzędu dysponuje kluczami od tych gablot? Poza tym, to pracownicy urzędu nie mogą sami usuwać materiałów wyborczych komitetów, tylko muszą wzywać komitety do ich usunięcia. Wychodzi na to, że jednak działał w imieniu komitetu Bery, a nie urzędu.
Lubię to! 6
Reklama
przegięcie
przegięcie1 października o 11:54
takim postępowaniem robią wszystko, by wygrać, ale nie móc rządzić...
Lubię to! 5
pytanie
pytanie1 października o 11:41
gdzie są wszystkie komentarze?
Lubię to! 10
Elza 1 królową Polski
Elza 1 królową Polski pytanie1 października o 15:39
Tutaj PiS żądzi
Lubię to! 2
Śmieszne
Śmieszne 1 października o 11:39
Szkoda, że nie piszecie że mamy darmową komunikację i to po raz pierwszy w historii Jawora.
Lubię to! 6
jaworzanin
jaworzaninŚmieszne 1 października o 12:39
Darmową, to bym jej nie nazwał, a wręcz określił bym ja jako droga, bo sfinansowana w całości z naszych pieniędzy, zamiast z pozyskaniem zewnętrznych środków. Przez tak prowadzoną politykę nie ma pieniędzy na inne pilne rzeczy.
Lubię to! 11
autor
autorŚmieszne 1 października o 15:48
darmowa za 400 00 zł rocznie 2 zużyte autokary.
Policja mogłaby prawdzić ich spalanie
Lubię to! 8
obserwator
obserwator1 października o 11:27
Co do pytania redakcji zawartej w tytule odpowiedź brzmi TAK, TAK, TAK, a więc :

- „zabrania się zatrzymania pojazdu: w odległości mniejszej niż 15 metrów od słupka lub tablicy oznaczającej przystanek, a na przystanku z zatoka – na całej jej długości”.
- przejechanie przez linię podwójną ciągłą
to widać na zdjęciu.
Jeszcze auto pewnie "służbówka" więc chyba wiadomo gdzie i kto?
Zgłosić gdzie należy Panie redaktorze i czekamy na c.d.n. lub nie.
Lubię to! 7
Szlak
Szlak 1 października o 11:27
Dlaczego pracownik w godzinach pracy sluzbowym autem rozwiesza plakaty ???? Znajdzie ktos odpowiedz ???? Ku sie tylko cisnie na jezyk !!!!
Lubię to! 8
?
?1 października o 11:26
Pracownik urzędu? Rozwiesza plakaty wyborcze? Czy ściąga? To powinno być jasno powiedziane. Bo to zasadnicza różnica. Czy w godzinach pracy w urzędzie zajmował się kampanią wyborczą? Czy sciągał naleganie zawieszone plakaty?
Lubię to! 4
ABC
ABC?1 października o 12:41
a kto i jak zawiesił tam nielegalnie te materiały wyborcze? czy ten pracownik zgłosi to teraz w trybie wyborczym i art. 304 k.p.k. gdzie trzeba, czy już nie dopełni swoich obowiązków z tym związanych?
Lubię to! 4
taaa
taaa?1 października o 13:07
Przecież widać, że wiesza, a nie ściąga, zresztą są świadkowie, skoro są zdjęcia.
Lubię to! 3
krytyk
krytyktaaa1 października o 20:52
Przecież widać, że ściąga, a nie wiesza, Pinokio!
Lubię to! 0
kk
kktaaa1 października o 21:24
Skoro pracownik promocji służbowym samochodem w godzinach pracy przyjechał, by ściągnąć materiał wyborczy komitety p.Bery, to znaczy, że został on tam powieszony nielegalnie i powinno być to zostać zgłoszone do komisarza wyborczego w trybie wyborczym oraz do prokuratury w trybie art. 304 k.p.k. Czy Pan Jakub Jagiełło lub osoba, która wydała mu polecenie usunięcia materiałów wyborczych komitetu p. Bery dopełni swoich obowiązków?
Lubię to! 3
Andrzej
Andrzej1 października o 11:14
Ponadto pan zaparkował w zatoczce, co jest nie zgodne z przepisami, a z ustawienia auta widać że dostał się tam przecinając podwójną ciągła
Lubię to! 10
racja
racjaAndrzej1 października o 12:06
Andrzej ma 100% racji, powinien być mandat dla kierowcy
Lubię to! 8
Truskawka
Truskawka 1 października o 11:09
Sympatyczny Pan na zdjęciu.
Lubię to! 4
Paweł
Paweł 1 października o 10:52
Wszystkie ręce na pokład czego się nie robi dla burmistrza 👏👏😵😵😵😵😵
Lubię to! 2
M
MPaweł 1 października o 11:37
A raczej dla korzyści majątkowych lub osobistych, bo przecież burmistrz zwalnia, zatrudnia, karze, nagradza, daje zlecenia i je odbiera, generalnie rządzi, zarządza ludźmi, publicznym mieniem i pieniędzmi. Nowy kierowca i p. Jagiełło (były asystent posła Borysa z PO) przecież zostali zatrudnieni przez obecnego burmistrza-dał im pracę, wynagradza.
Lubię to! 8
Dobre hehe
Dobre hehe 1 października o 10:35
Zlapani na gorącym... Gratuluję portalowi za nagłośnienie sprawy
Lubię to! 10
Ha ha
Ha haDobre hehe 1 października o 11:19
He, he szukanie na siłę tematów
Lubię to! 6
Marcin
MarcinHa ha1 października o 12:41
I właśnie to się nazywa niezależnymi mediami, a nie tylko artykuły kopiuj wklej to co wyśle promocja miasta i pisanie jakie to wszystko jest kolorowe. Niestety, zawsze trzeba patrzeć władzy na ręce i wytykać błędy, a najlepszym tego sposobem są właśnie media. Plakaty wyborcze wiszą niezgodnie z prawem - niby błahostka, ale od takich rzeczy się zaczyna. Zobaczcie co się dzieje w kadrach UM, gdyby nie ten portal, to szary jaworzanin nawet by nie wiedział, że były takie akcje, że są jakieś sprawy w sądzie. Trzeba nagłaśniać wszystkie nieprawidłowości. Wiadomo, ze takie tematy sprzedają się najlepiej i portal ma wtedy większą czytelność, ale tak jest właśnie urządzony świat i dzięki temu społeczeństwo wie, co robi władza, którą wybrała. Wyobrażasz sobie świat, gdzie w tv, radio, internecie piszą tylko i wyłącznie jaka to władza nie jest fajna i skuteczna? Mielibyśmy wtedy tutaj drugą Koreę, a tego nie życzę nikomu. Trzeba pisać i mówić głośno o wszystkich nieprawidłowościach, nawet tych małych.
Lubię to! 8
pula
pulaHa ha1 października o 12:42
bardzo dobrze działa ten portal i to co niektórym jest nie na rękę, niewygodne
Lubię to! 8
Jakub
JakubHa ha1 października o 12:48
Bara, Bara, Bara, Riki, Tiki, Tak, jeśli mnie rozumiesz, daj mi jakiś znak….
Lubię to! 2
super portal
super portalDobre hehe 1 października o 11:29
suuuper akcja, brawo, brawo, brawo!!!
Lubię to! 6
Reklama
Jaworzanin
Jaworzanin 1 października o 10:27
Gdzie policja???
Lubię to! 3
prawo
prawoJaworzanin 1 października o 11:38
no to teraz trzeba przekazać ten materiał do odpowiednich służb, niech się tym zajmą
Lubię to! 5
Gość
Gość1 października o 10:09
Wykorzystywanie samochodu służbowego niezgodnie z celami jego zakupu z środków publicznych. Plakaty wyborcze to własnym samochodem proszę rozwozić, a nie za publiczne pieniądze latać po regionie.
Lubię to! 8
?
?Gość1 października o 10:43
A czy nie jest to czasami nadużycie władzy z art. 231 k.k.? Podobnie wygląda sytuacja z wykorzystywaniem służbowego facebooka Burmistrza Miasta Jawora do promocji na nim i zachęcania do głosowania na KWW Emiliana Bery Razem i kandydatów z tego komitetu. Powinien to zweryfikować prokurator-powinno zostać to zgłoszone przez pełnomocników wyborczych innych komitetów.
Lubię to! 9

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


Więcej wiadomości

Reklama
Będzie się działo
Reklama

 

jawor24h.pl

Największy portal informacyjny w powiecie jaworskim. Znajdziesz tutaj najświeższe informacje, zdjęcia oraz filmy z Jawora i okolic.