Sobota, 20.04.2024 501

 

Pliki cookies 10:30
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama

COLAS Polska przejmuje drogowe aktywa Skanska

COLAS, międzynarodowa firma specjalizująca się w budowie i utrzymaniu infrastruktury drogowej, przejmuje 11 wytwórni mas bitumicznych od Skanska. Dzięki temu zakupowi firma staje się znaczącym operatorem drogownictwa niemal w całym kraju.

Kopalnia Bazaltu „Winna Góra” w Piotrowicach © Materiały prasowe / Colas

Transakcja zmieni układ sił w branży: w czasie gdy kolejni wykonawcy przerywają budowy, samorządy planujące remonty dróg lokalnych zyskują nowego partnera, który dysponuje sprzętem, zapleczem surowcowym, a przede wszystkim zespołem blisko 700 pracowników w Polsce.

Umowa transakcyjna, którą podpisano 29 marca br., obejmuje przejęcie 11 wytwórni mas bitumicznych, zatrudniających 330 pracowników. Wytwórnie zlokalizowane są w pobliżu największych miast w Polsce, to jest w: Anielinie k. Łodzi, Dębskiej Woli k. Kielc, Gdańsku-Matarni, Głogowie Małopolskim k. Rzeszowa, Gutkowie k. Olsztyna, Nasławicach k. Wrocławia, Ostaszewie Toruńskim, Poznaniu, Skawinie k. Krakowa, Warszawie i Zabrzu.

Ponadto COLAS POLSKA powiększa swoje zasoby operacyjne o 132 maszyny oraz istotne wartości niematerialne – m.in. unikalne receptury mieszanek bitumicznych.

– Zakłady, które przechodzą pod zarząd COLAS, pozwolą nam na pozyskanie nowych rynków - budowę i remonty dróg lokalnych niemal w całej Polsce. „Lokalność” to kluczowy element naszej strategii rozwoju. Dzięki niej jesteśmy bliżej klientów i dostawców. Możemy też  lepiej dostosowywać oferty do potrzeb samorządów i inwestorów prywatnych – powiedział Sébastien Picaut, Prezes Zarządu COLAS POLSKA.

Dzięki zakupowi, COLAS POLSKA, działając do tej pory głównie w zachodnich województwach, staje się znaczącym operatorem drogownictwa na ogólnopolskim rynku. Tym samym umacnia swoją pozycję w kraju, na wzór pozostałych 12 oddziałów Grupy COLAS EUROPA.

W Polsce spółka swoje usługi, zarówno na potrzeby publicznych, jak i prywatnych zleceń, realizować będzie z podziałem na 4 regiony. Są to:

  • Region Północny z siedzibą główną w Gdańsku,
  • Region Wschodni z siedzibą główną w Warszawie,
  • Region Południowy z siedzibą główną w Krakowie oraz
  • Region Zachodni z siedzibą główną, jak dotychczas, w Palędziu.

COLAS POLSKA, zgodnie ze swoją strategią, zamierza skupiać się na realizacji dużych i średnich lokalnych projektów drogowo-infrastrukturalnych. Lokalna obecność, przy jednoczesnym pokryciu zasięgiem niemal całego obszaru kraju, pozwoli firmie ściśle współpracować z władzami samorządowymi i podmiotami prywatnymi w regionach, zmniejszając koszty realizowanych dla nich projektów dzięki produkcji materiałów na miejscu, bez konieczności transportowania ich do oddalonych miejsc budowy. COLAS POLSKA przygotowuje się tym samym do wsparcia lokalnych władz w inwestycjach drogowych, w tym także tych dofinansowywanych ze środków skarbu państwa. Będą one realizowane m.in. w ramach Funduszu Dróg Samorządowych, którego łączny budżet na 2019 r. dla regionu Zachodniego wynosi niemal 600 mln zł, w podziale na województwa:

  • wielkopolskie: 376 993 570,91 zł w roku 2019 i maksymalnie 92 861 985,40 zł rocznie na kontynuację rozpoczętych projektów w kolejnych latach,
  • dolnośląskie: 206 822 094,52 zł w roku 2019 i maksymalnie 50 944 927,99 zł rocznie na kontynuację rozpoczętych projektów w kolejnych latach.

Dzięki pozyskanym recepturom COLAS rozszerzy portfolio produktów, a przyłączone zakłady pozwolą na zwiększenie wolumenu produkcji. Każda z 14 wytwórni mas bitumicznych stanowi lokalne centrum produkcyjno-logistyczne, które jest stale monitorowane przez certyfikowane laboratoria, działające w każdej lokalizacji – powiedział Renaud Roussel, Członek Zarządu COLAS POLSKA, Dyrektor Regionu COLAS Polska, Czechy, Słowacja.

Po integracji COLAS w Polsce zatrudnia łącznie 700 pracowników. Obecnie wytwórnie mas bitumicznych COLAS POLSKA zlokalizowane są w: Anielinie k. Łodzi, Dębskiej Woli k. Kielc, Gdańsku-Matarni, Głogowie Małopolskim k. Rzeszowa, Gutkowie k. Olsztyna, Niekłonicach k. Koszalina, Nasławicach k. Wrocławia, Ostaszewie Toruńskim, Poznaniu, Palędziu k. Poznania, Skawinie k. Krakowa, Warszawie, Zabrzu. Dodatkowo firma dysponuje także wytwórnią mobilną. Dzięki temu zapleczu, COLAS zyskał możliwość działania wokół największych miast w całej Polsce. Kopalnie należące do grupy COLAS w Polsce to: Kopalnia Bazaltu Wilcza Góra w Złotoryi, Kopalnia Bazaltu Winna Góra w Piotrowicach, Kopalnia Granitu Rogoźnica II w Rogoźnicy. Wytwórnie emulsji działają natomiast w: Czarnym Piątkowie, Trzebini i Warszawie.

Proces przejmowania zakładów produkcyjnych zapoczątkowało podpisanie w grudniu 2018 r. umowy przedwstępnej. Po uzyskaniu wraz z końcem stycznia 2019 r. zgody na transakcję ze strony UOKiK, zarząd COLAS niezwłocznie przeszedł do finalizacji transakcji. Umowa gwarantuje także kontynuowanie przez COLAS POLSKA w nabywanych zakładach produkcyjnych bieżących  kontraktów, dotyczących produkcji i dostarczania mieszanek bitumicznych, kruszyw, emulsji i dodatków – podsumowuje Frédéric Molitor, Członek Zarządu COLAS POLSKA, Dyrektor Działu Finansowego i Administracyjnego.

Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 wskazuje, że realizacja zadań inwestycyjnych uzależniona jest od możliwości wytwórczych firm z branży drogowej.  Wzmocnienie możliwości operacyjnych COLAS przez powiększanie zasięgu działań i pozyskaniu kadry jest odpowiedzią na te problemy. Dzięki koncentracji zakładów z sektora wytwórstwa mas bitumicznych w ręku COLAS, firma będzie w stanie zapewnić swoim klientom i pracownikom jednolite standardy produkcji i bezpieczeństwa. Lokalna obecność, przy jednoczesnym pokryciu zasięgiem niemal całego obszaru kraju, pozwoli ściśle współpracować władzami samorządowymi i podmiotami prywatnymi w regionach, zmniejszając koszty projektów.

Łączne prognozowane wydatki zarezerwowane w Programie… na drogi krajowe w latach 2014-2023 (i lata kolejne) wyniosą 135 mld zł. Zakłada się, że w latach 2014-23 łączna długość nowych odcinków dróg krajowych wyniesie 3300 km.

Również sektor wytwórstwa mas bitumicznych będzie notował w kolejnych latach wzrost wartości – przewidywane zapotrzebowanie na masy asfaltowe wzrośnie z 7,3 milionów ton w 2019 r. do 8,1 milionów ton w roku 2021 r.

Komentarze (0)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.