Czwartek, 28.03.2024 392

 

Pliki cookies 13:46
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama
Gaździcki Tomasz - kandydat do Rady Miejskiej w Jaworze
Baltic Home

Pracują nad zmianami w statucie

Komisja Statutu Rady Miejskiej w Jaworze systematycznie pracuje nad wprowadzeniem zmian do statutu Gminy Jawor.

Fot. Paweł Sasiela © Paweł Sasiela

Podczas ostatniego posiedzenia, które odbyło się 31 lipca, radni w głównej mierze pochylali się nad zapisami dotyczącymi ewentualnego usprawiedliwienia nieobecności radnych lub jego braku na posiedzeniach sesji i komisji z uwagi na czynniki niezależne, jak pobyt w szpitalu czy zwolnienie lekarskie wynikające z choroby radnego. Związane jest to także z wysokością otrzymywanych przez radnych diet oraz stosowanych w nich potrąceń wynikających z braku obecności na danej komisji czy sesji.

Analizie poddane zostały również kwestie w zakresie nieobecności radnego spowodowanej wykonywaniem innych czynność związanych z pełnieniem mandatu radnego np. wyjazdem zagranicznym na spotkanie z samorządem miasta partnerskiego.

Ponadto członkowie komisji zdecydowali, iż dotychczasowe opracowane propozycje zmian do Statutu Gminy Jawor zostaną zebrane w jednym dokumencie, ostatecznie zweryfikowane z radcą prawnym, a następnie przesłane do konsultacji z pozostałymi radnymi. Zmian tych jest wiele, a dotyczą one m.in. doprecyzowania zapisów gwarantujących bezstronność członków Komisji Rewizyjnej podczas jej obrad i ewentualnego wyłączenia danego radnego, gdy zachodzą przesłanki mogące świadczyć o tym, że działanie członka komisji w danej sprawie czy rozpatrywanie skargi nie będzie w pełni bezstronne i obiektywne.

- Omawianych zmian do statutu jest naprawdę wiele. Sporo czasu i energii jako członkowie tej komisji poświęcamy na doprecyzowaniu wielu zapisów, chcąc sprawić, aby statut odpowiadał jak najpełniej potrzebom mieszkańców. Intencje radnych w tym przypadku są jak najlepsze, jednak jak pokazała praktyka „diabeł tkwi w szczegółach” i zbytnie precyzowanie poszczególnych zagadnień może niekiedy przynieść skutek odwrotny, gdyż nie jesteśmy w stanie przewidzieć wszystkich możliwych sytuacji. Są też tematy odłożone „na później” jak np. zainicjowany przeze mnie temat wprowadzenia „Inicjatywy uchwałodawczej mieszkańców”, jak ma to miejsce w niektórych samorządach - mówi Krzysztof Kowalczyk, przewodniczący komisji.

Komisja Statutu aktywnie wnioskuje również o wprowadzenie pewnych zadań do budżetu gminy związanych z polepszeniem funkcjonowania urzędu. Jedną z takich propozycji był zakup przenośnego klimatyzatora dla potrzeb obrad i uroczystości odbywających się na Sali Rajców głównie podczas sezonu letniego, w tym np. ślubów. Mieszkańcy skarżą się, że sala ta w przypadku większych wydarzeń, gdy audytorium jest dość liczne, nie nadaje się na oficjalne uroczystości z uwagi na panującą w niej bardzo wysoką temperaturę, przy jednoczesnych ograniczeniach wentylacyjnych wynikających z zabytkowego charakteru pomieszczenia.

Komentarze (50)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

kk
kk7 sierpnia 2017 o 18:18
widząc kwiat naszych radnych, to klęjkajcie narody, sprawni, przedsiębiorczy że hej a ten pan w okularach niczym Tommy Lee Jones w Ściganym
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
urzędas
urzędaskk7 sierpnia 2017 o 23:08
Jakby tak jaki urzędas tak długo opracowywał projekt aktu normatywnego, to albo poniósłby jakąś sankcję, albo już by nie pracował. Komisja Statutu zresztą chyba nie ma innych tematów, nie jest obłożona pracą. Ciekawe czy radna w takim samym tempie pracuje w swoje pracy? W ogóle to dziwne zjawisko, bo EB też niby fachowiec od pozyskiwania środków unijnych, a od niemalże 3 lat ciągle permanentnie szuka środków na basen. Działając w takim tempie, to zostaniemy na szarym końcu.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
j
jurzędas9 sierpnia 2017 o 09:57
aż muszę podpytać w starostwie, ty ta radna, wieloletni samorządowiec, tam też tak długo tworzy dokumenty
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
dłuuugi ten proces legislacyjny
dłuuugi ten proces legislacyjnyurzędas9 sierpnia 2017 o 09:37
fachowiec samorządowiec tworzy statut max do miesiąca, uwzględniając przegląd aktualnych przepisów prawa i orzecznictwa, a nie przez 3 lata
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Gregory
Gregoryurzędas9 sierpnia 2017 o 08:04
No wiesz, takie zarzuty! Przecież Komisji przewodniczy Krzysztof Kowalczyk - najbardziej szybki i skuteczny radny!?
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
5.
5.urzędas9 sierpnia 2017 o 07:38
pytanie z pierwszej części komentarza jest pytaniem na 5.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ooo
ooourzędas9 sierpnia 2017 o 07:18
przecież radna jest urzędniczką starostwa-tam też tak długo opracowuje projekt zmian dokumentu?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Marek
Marek6 sierpnia 2017 o 08:46
Osobiście mnie bardzo interesuje temat inicjatywy uchwałodawczej mieszkańców, tak jak jest to praktykowane w wielu samorządach. Pomysł dobry tylko należałoby ustalić jakiś próg np. wniosek podpisany np. przez 500-1000 mieszkańców.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
partycypacja mieszkańców
partycypacja mieszkańcówMarek6 sierpnia 2017 o 10:50
przydałyby się konsultacje z mieszkańcami dot. zapisów statutu
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wyniki
wyniki5 sierpnia 2017 o 21:29
Pracują nad tym już 3 rok, oby tylko zdążyli przed końcem kadencji. W takich pracach uczestniczyć powinien radca prawny, aby potem nie okazało się, że cała praca poszła na marne (że w tym akcie znajdują się zapisy niezgodne z prawem, przekraczające kompetencje organu uchwałodawczego, albo wykonawczego gminy, ograniczające czyjeś prawa (jak miało miejsce w konsultacjach społecznych), albo też zawierające powtórzenia przepisów prawa, co z kolei jest niezgodne z zasadami techniki prawodawczej (ZTP), stanowiącymi załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie "Zasad techniki prawodawczej" (Dz. U. z 2016r. poz. 283).
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Lucek
Lucekwyniki5 sierpnia 2017 o 23:41
Z tego co wiem to część radców pozwalniano a pozostali są jakby to powiedzieć "trudno dostepni" bo muszą zajmować się sprawami niesłusznie zwalnianych pracowników. Więc tam raczej nie ma z kim konsultować
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
rady
radyLucek5 sierpnia 2017 o 23:47
nie trzeba było urządzać na ludzi nagonek i ich niesłusznie zwalniać, to by byli bardziej dostępni
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
propozycja
propozycjawyniki5 sierpnia 2017 o 21:37
może by tak przewodniczący komisji statutu zrobił z mieszkańcami konsultacje społeczne nt. zapisów statutu, aby nie było potem tak, że zostały ograniczone czyjeś prawa, że zapisy są nieżyciowe, nieprzystające do rzeczywistości i potrzeb?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Przemyslenia
Przemyslenia5 sierpnia 2017 o 20:19
Funkcja Radnego powinna być służba społeczna bez gratyfikacji finansowych . ...
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
fotka
fotkaPrzemyslenia6 sierpnia 2017 o 08:17
Dawniej radny pełnił swoją funkcję społecznie - bez żadnych diet, tylko był delegowany z miejsca pracy. Wówczas widać było jego zaangażowanie i chęć pracy. Teraz tylko kasa.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wniosek dalej idący
wniosek dalej idący5 sierpnia 2017 o 14:12
szanowna Komisjo, lepiej wystosujcie do burmistrza wniosek, o zapewnienie radzie i obywatelom właściwych warunków dla potrzeb obrad organów władzy uchwałodawczej i ślubów-zapewnienie dla potrzeb obrad rady i komisji rady i oraz dla potrzeb nowożeńców lokalu spełniającego wymogi prawne i organizacyjne (wolnego od barier architektonicznych, przestrzennych oraz negatywnych warunków atmosferycznych)
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec
mieszkaniecwniosek dalej idący5 sierpnia 2017 o 19:20
Z tego co wiem to temat ten też poruszała ta komisja, ale z uwagi na koszty takiego zadania i ograniczenia architektoniczno-konserwatorskie, zdecydowała się ograniczyć swój apel do przedsięwzięć szybszych i bardziej realnych. Pozdrawiam
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
;)
;)mieszkaniec5 sierpnia 2017 o 21:04
tylko jak ktoś, kto przez swoje zachowanie sam dorobił się ksywki "chaos organizacyjny" ma zapewnić innym właściwą organizację pracy?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
niepełnosprawny
niepełnosprawnymieszkaniec5 sierpnia 2017 o 20:58
Mieszkańcu, najszybszym, najbardziej realnym i najtańszym przedsięwzięciem, które pozwoli funkcjonować radzie i usc zgodnie z przepisami prawa i jednocześnie w lepszych warunkach jest przeniesienie sali narad i sali ślubów do innego lokalu, który spełnia takie standardy. Nie tylko ten Urząd funkcjonuje w kilku budynkach, wystarczy że zapewniona zostanie przez odpowiedzialną za to osobę sprawa organizacja pracy.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
przedsięwzięcia realne
przedsięwzięcia realnemieszkaniec5 sierpnia 2017 o 20:50
Przenośne klimatyzatory też wymagają zainstalowania na zewnątrz rury do odpływu zużytego powietrza i ze względu na zabytkowy charakter pomieszczenia, na taki montaż zgodę musi wyrazić konserwator zabytków? O taką zgodę wraz z projektem instalacji należałoby wystąpić zanim poniesie się z budżetu wydatek. Wypuszczanie rury przez otwarte okna nie przyniesie oczekiwanego rezultatu, bo z powrotem do pomieszczenia będzie wpadało gorące powietrze. Realnie wygląda to więc tak, że trzeba zrobić projekt, który zatwierdzić musi konserwator, a w którym pokazane musi być którędy na zewnątrz ma wychodzić rura-przez komin, lub przez specjalnie dla tego celu zrobiony otwór w ścianie, oknie lub drzwiach balkonowych, co ze względu na zabytkowy charakter drzwi balkonowych i okien z witrażami raczej nie przejdzie.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
brak wiedzy nie popłaca
brak wiedzy nie popłaca5 sierpnia 2017 o 12:38
nie można zmieniać zabytku pod potrzeby kogokolwiek (przerabiać go, dostosowywać do czyiś potrzeb), bo wtedy przestanie mieć wartość zabytku
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
odpowiada burmistrz
odpowiada burmistrzbrak wiedzy nie popłaca5 sierpnia 2017 o 13:26
Opieka nad zabytkiem sprawowana przez jego właściciela lub posiadacza polega, w szczególności, na zapewnieniu warunków korzystania z zabytku w sposób zapewniający trwałe zachowanie jego wartości (art. 5 ust. 4 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami).
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
sesje, komisje, śluby
sesje, komisje, śluby5 sierpnia 2017 o 12:10
SML-W jakoś potrafi zorganizować walne w cywilizowanych warunkach i pracownicy nie boją się ruszyć tylnych liter ze swojej siedziby, by zapewnić cywilizowane warunki dla tych obrad, a ratuszowi urzędnicy mają z tym problem?
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzaninsesje, komisje, śluby5 sierpnia 2017 o 13:05
To burmistrz jest odpowiedzialny za zapewnienie sali ślubów dostosowanej do obowiązujących przepisów prawa i potrzeb klientów i od dawna śluby powinny odbywać się w innych warunkach-w innym lokalu, spełniającym wymogi prawne i funkcjonalne z punktu widzenia klienta.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
dla dobra klienta
dla dobra klientasesje, komisje, śluby5 sierpnia 2017 o 12:48
kiedyś pracownicy z usc zasłaniali się tym, że nie można wynosić pieczęci na zewnątrz, więc ustawodawca wyraźnie im powiedział, że można, że śluby mogą odbywać się poza siedzibą
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bo
bodla dobra klienta5 sierpnia 2017 o 12:58
największe bariery czasami są w czyjejś głowie, niektóre osoby chcą, aby otoczenie dostosowywało się do nich, zamiast oni do otoczenia
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Sala rajdów do poprawy
Sala rajdów do poprawy5 sierpnia 2017 o 11:20
Każda propozycja na rzecz polepszenia życia Jaworzan jest ważna i potrzebna. Moi teściowie jak mieli organizowany okrągły jubileusz zaślubin w tej sali w Ratuszu to po 5 minutach uroczystości wszyscy topili się jak lody i tylko z szacunku do nich ludzie nie wychodzili na korytarz zaczerpnąć świeżego powietrza. Poza tym teściowie to dość już schorowane osoby i cud ze w tej duchocie nikt nie zasłabł. Tak więc jako osoba która przeżyła ten koszmar sugeruję zainstalowanie cokolwiek aby tylko schłodzić to miejsce.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
sorry, taki mamy klimat
sorry, taki mamy klimatSala rajdów do poprawy5 sierpnia 2017 o 12:00
to miejcie pretensje do burmistrza, za to że w taki upał nie zaproponował innej, klimatyzowanej, dostosowanej do osób starszych i schorowanych sali ślubów-choćby np. sali w ECMEN, gdzie jest i klimatyzacja, i podjazd dla niepełnosprawnych i do tego jeszcze obok kawiarnia, gdzie można poczęstować gości schłodzonym szampanem
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
organizacja ślubów do bani
organizacja ślubów do banisorry, taki mamy klimat5 sierpnia 2017 o 12:06
i to jeszcze w cywilizowanych warunkach, a nie na ciasnym korytarzu
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
takie prawo
takie prawoSala rajdów do poprawy5 sierpnia 2017 o 11:54
niepełnosprawni mają prawo poskarżyć się na burmistrza za niezapewnienie im ustawowego prawa dostępu do posiedzeń organów władzy publicznej, oraz do urzędu ze względu na brak likwidacji barier architektonicznych w budynku użyteczności publicznej, będącego siedziba burmistrza i rady gminy
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zaległości gminne
zaległości gminnetakie prawo7 sierpnia 2017 o 20:35
Nie tylko w dostaniu się do urzędu, na śluby, posiedzenia burmistrza i rady niepełnosprawny ma schody, ale i w dostępie do kultury są ograniczenia, bo gminny JOK też nie ma windy, a na salę teatralną wiodą długie, wysokie, kręte schody. Generalnie gmina nie dostosowała ani swojej siedziby, ani swojej placówki kulturalnej do potrzeb osób niepełnosprawnych.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
nie pitol
nie pitoltakie prawo7 sierpnia 2017 o 20:17
wszyscy mogą ją używać
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
sceptyk
sceptyktakie prawo7 sierpnia 2017 o 20:00
Czyżby? A ponoc winda jest do użytku prokuratury, a nie Starostwa...
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ups
upstakie prawo6 sierpnia 2017 o 16:56
tylko, że starosta zrobił windę, dostosował urząd do os. niepełnosprawnych i można dostać się nią na górę
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
sceptyk
sceptyktakie prawo6 sierpnia 2017 o 16:52
A sesje Rady Powiatu to gdzie się odbywają? Na parterze? Chyba nie, więc i na Starostę trzeba się poskarżyć za niezapewnienie ustawowego dostępu osobom niepełnosprawnym do posiedzeń organów władzy publicznej! Każdy kija ma dwa końce...
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jubilat
jubilatSala rajdów do poprawy5 sierpnia 2017 o 11:38
Bo śluby i obrady rady i jej komisji powinny odbywać się gdzie indziej-np. w ECMEN, bo do Sali Rajców i tak nie jest zapewniony wbrew wymaganiom ustawodawcy dostęp dla osób niepełnosprawnych, a Sala Rajców powinna pełnić już tylko funkcję zabytkowo-turystyczną. Podczas mojego ślubnego jubileuszu był problem z dostania się na nią przez starszych, schorowanych i niepełnosprawnych członków mojej i żony rodziny, znajomych.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jakim cudem?
jakim cudem?jubilat6 sierpnia 2017 o 17:21
powiem szczerze, że się dziwię, kto dopuścił do użytku tą toaletę bez likwidacji barier architektonicznych
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
brak dostępu dla os.niepełn.
brak dostępu dla os.niepełn.jubilat6 sierpnia 2017 o 17:06
to samo dotyczy toalety publicznej przy P.Wolności, bo to też obiekt użyteczności publicznej
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
siedziba administracji publicznej
siedziba administracji publicznejjubilat5 sierpnia 2017 o 11:48
Dostępność obiektów użyteczności publicznej dla osób niepełnosprawnych "wystąpiono również do 94 organów administracji publicznej z województwa podlaskiego o informacje dotyczące dostosowania budynków będących ich siedzibami do korzystania przez osoby niepełnosprawne" https://www.nik.gov.pl/plik/id,4642,vp,6180.pdf
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
odpowiada burmistrz
odpowiada burmistrzjubilat5 sierpnia 2017 o 11:42
tak samo niepełnoprawni nie maja jak dostać się na sesje rady i posiedzenia komisji, choć ponoć zgodnie z przepisami ma być zagwarantowana ich jawność i ogólnodostępność
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
budowlaniec
budowlaniec5 sierpnia 2017 o 11:04
A czy ktoś Komisji Statutu powiedział, że przenośne klimatyzatory też wymagają zainstalowania na zewnątrz rury do odpływu zużytego powietrza i ze względu na zabytkowy charakter pomieszczenia, na taki montaż zgodę musi wyrazić konserwator zabytków? O taką zgodę wraz z projektem instalacji należałoby wystąpić zanim poniesie się z budżetu wydatek. Wypuszczanie rury przez otwarte okna nie przyniesie oczekiwanego rezultatu, bo z powrotem do pomieszczenia będzie wpadało gorące powietrze.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
gminne zabytki
gminne zabytkibudowlaniec5 sierpnia 2017 o 11:31
Niech Komisja Statutu lepiej wystąpi do Burmistrza, aby w końcu zabezpieczył pieniądze na inwestycjach na najważniejsze gminne zabytki-Ratusz (bo niedługo odpadną rzeźby z ratuszowej wieży przez przerdzewiałe uchwyty, wypadną ze zmurszałych okien szyby i zabytkowe witraże) i Piastowski Zamek (bo fragmenty architektury i tynku odpadają płatami na przechodniów, a przez zniszczone okna z powybijanymi szybami do środka wpada deszcz, śnieg, mróz, pomieszczenia podlegają dalszej degradacji).
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
A gdzie jest nadzór?!
A gdzie jest nadzór?!gminne zabytki5 sierpnia 2017 o 12:29
Ustawa o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami-Art. 4. Ochrona zabytków polega, w szczególności, na podejmowaniu przez organy administracji publicznej działań mających na celu: 1) zapewnienie warunków prawnych, organizacyjnych i finansowych umożliwiających trwałe zachowanie zabytków oraz ich zagospodarowanie i utrzymanie; 2) zapobieganie zagrożeniom mogącym spowodować uszczerbek dla wartości zabytków; 3) udaremnianie niszczenia i niewłaściwego korzystania z zabytków; 4) przeciwdziałanie kradzieży; 5) kontrolę stanu zachowania i przeznaczenia zabytków. Art. 5. Opieka nad zabytkiem sprawowana przez jego właściciela lub posiadacza polega, w szczególności, na zapewnieniu warunków: 2) prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych przy zabytku; 3) zabezpieczenia i utrzymania zabytku oraz jego otoczenia w jak najlepszym stanie; 4) korzystania z zabytku w sposób zapewniający trwałe zachowanie jego wartości.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
brak zody konserwatora zabytków
brak zody konserwatora zabytkówbudowlaniec5 sierpnia 2017 o 11:09
taka samodzielna instalacja bez wymaganej pisemnej zgody podlegać może nakazowi jej usunięcia i poniesienia z tego tytułu sankcji http://www.tvn24.pl/wroclaw,44/burmistrz-przeniosl-krzyze-pokutne-nie-mial-zgody-konserwatora,510545.html
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
realista
realista5 sierpnia 2017 o 10:41
Nie rozumiem po co przez całą kadencję utrzymywać z publicznych pieniędzy stałą Komisję Statutu, jak można ją powoływać doraźnie-do konkretnych działań, wyznaczając im termin na ich zakończenie? Taniej, skuteczniej, efektywniej. Mija 3 rok obecnej kadencji i zastanawiają się nad zmiana statutu, choć i tak pewnie nowa rada zmieni go na samym początku pod swoje potrzeby.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
urzędas
urzędasrealista5 sierpnia 2017 o 13:36
jakby tak jakiś urzędnik lub zespół urzędników utrzymywany z publicznych pieniędzy przez 4 lata opracowywał 1 projekt dokumentu (regulaminu, statutu, itp.), to dopiero by mu się oberwało
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wesołek
wesołekurzędas5 sierpnia 2017 o 21:08
Uradowany, nie wiem czy zauważyłeś, ale mija już 3 rok, jak komisja statutu "pracuje" nad zmianami statutu. Toż to nawet przepisy wyższej rangi (ustawy i rozporządzenia) są szybciej opracowywane i uchwalane niż ten akt.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
uradowany
uradowanyurzędas5 sierpnia 2017 o 19:27
A ty myślisz, że jakiekolwiek zmiany w tak ważnym dokumencie jakim jest statut, to jak zrobienie listy zakupów? Z tego co wiem to NAJWAŻNIEJSZY dokument w gminie do którego wszystkie podmioty gminne podmioty w tym UG, Rada Miejska, itd. odwołują się jak do konstytucji i musi być przemyślany
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
trochę za późno
trochę za późno5 sierpnia 2017 o 08:07
następna rada i tak na początku opracuje sobie nowy statut, który będzie je pasował
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
:(
:(5 sierpnia 2017 o 07:56
Kończy się kadencja a komisja statutu dopiero zabiera się za prace nad statutem?
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.