Środa, 24.04.2024 246

 

Pliki cookies 07:05
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama

Remont drogi w Jaworze. Objazd do Jawora - dla samochodów pow. 3,5 t.

26 czerwca rozpoczynają się prace remontowe w Jaworze na drodze krajowej nr 3 (w lokalizacji od km 415+000 do km 415+509 i w km 416+013 do km 416+930).

Fot. GDDKiA © GDDKiA

Prace polegają na wymianie podbudowy jezdni, warstwy ścieralnej i wiążącej, wyremontowane zostaną chodniki oraz odtworzone oznakowania poziome i pionowe. 

Remont odbywać się będzie w etapach (zgodnie z załączona mapą). Remontowane odcinki będą wyłączone z ruchu, przejazd możliwy będzie wyznaczonymi objazdami. W zależności od tonażu będą zastosowane różne objazdy. Samochodom o DMC powyżej 3,5 t wyznaczono objazd autostradą A4, a następnie na węźle Kostomłoty zaleca się wjazd na DK5 przez Strzegom w kierunku Jawora (mapa w załączniku). 

Wykonawca, którym jest konsorcjum firm: Lider - Pro-Tra Building Sp. z o.o. z Wrocławia oraz Partner - GM Roads Polska Sp. z o.o. z Żarowa, zobowiązany jest do wykonania remontu w terminie do 9 października 2017 r. Nadzór Inwestorski prowadzi Biuro Inżynierskie Via Regia Sp. z o.o. Marcin Figiel. Umowna wartość robót wynosi 6.489.480,00 zł brutto. To o niespełna milion złotych więcej niż pierwotnie na remont zamierzał przeznaczyć zamawiający. 

Przypomnijmy, że w styczniu br. podczas spotkania Jana Gawrońskiego z Ruchu Obywatelskiego "Reanimacja" oraz wicestarosty Arkadiusza Baranowskiego z dyrektor oddziału GDDKiA Ewą Bojarczak i zastępcą dyrektora Jackiem Mozalewskim padła deklaracja o dokończeniu remontu biegnącego przez Jawor odcinka drogi krajowej nr 3 jeszcze w tym roku.

Pierwotnie, w 2015 roku wykonano zaledwie dwa z sześciu zaplanowanych etapów modernizacji, od zjazdu do Intermarche do skrzyżowania ul. Gabriela Narutowicza z ul. Starojaworską oraz od skrzyżowania ul. Narutowicza z ul. Starojaworską do skrzyżowania ul. Starojaworskiej z ul. Limanowskiego. Tymczasem zakres remontu obejmować miał odcinek DK3 od skrzyżowania ul. Lubińskiej z ul. Kuzienniczą do skrzyżowania DK3 z ulicą Bolesława Chrobrego (remont nie miał obejmować tarczy skrzyżowania).  Dzięki wspólnemu wysiłkowi RO "Reanimacja" i współpracy ze starostwem oraz wsparciu rządu udało się wywalczyć kontynuację modernizacji drogi.

Komentarze (23)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

przyjezdny
przyjezdny1 lutego 2018 o 10:32
Niech ktoś w końcu zdejmie tasmy z drogowskazów, jadąc od Legnicy nadal jest zaklejony drogowskaz na J. Górę, nadal stoją tablice informujące o objeździe. A droga jest przejezdna, ktoś w tym Jaworze to kontroluje?. Ech
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kropka
kropka18 grudnia 2017 o 09:06
Jest kilka takich - widać efekty inżynierskiej i burmistrzowskiej pomysłowości. Limanowskiego przy bursie to wielki kant w sztuce budowlanej
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
fala
fala18 grudnia 2017 o 09:04
Pomysłowy Dobromir na Limanowskiego http://opole.naszemiasto.pl/artykul/zdjecia/zaufaj-mi-jestem-architektem-pomysly-ludzi-nie-znaja-granic,4349469,artgal,28887795,t,id,tm,zid.html
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
3f3eg
3f3eg11 grudnia 2017 o 13:54
Tylko na terenie Lublina i Okolic. Usługi dźwigowe, Wielcy fachowcy ich doświadczenie w wykonywają pracę sprawiają że nasi klienci są zadowoleni. Zapraszamy do współpracy. https://dzwigi-golak.pl/
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kola
kola8 grudnia 2017 o 17:45
Bardzo się spieszą ,żeby nie zaliczyć Nowego Roku
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
4444
44448 grudnia 2017 o 14:46
Pracujemy na terenie Wrocławia i Okolic. Nasi eksperci mają wielkie doświadczenie i zaangażowanie. Z kontaktuj się z nami a my rozwiążemy twój problem. https://g3gg-golak.pl/
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
AKA
AKA6 grudnia 2017 o 13:12
I kiedy koniec remontu? 9 października minął już bezpowrotnie.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zakazy ruchu pojazdów
zakazy ruchu pojazdów5 lipca 2017 o 21:47
Wakacyjne zakazy ruchu pojazdów. Kogo i kiedy obowiązują? Trwa sezon wakacyjnych wyjazdów. Główny Inspektorat Transportu Drogowego przypomina o wakacyjnych zakazach ruchu pojazdów. Przypominamy, że zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu z dnia 31 lipca 2007 r. w sprawie okresowych ograniczeń oraz zakazu ruchu niektórych rodzajów pojazdów na drogach (Dz. U. nr 147, poz. 1040 ze zm.) zakaz ruchu na drogach na obszarze całego kraju pojazdów i zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 ton, z wyłączeniem autobusów obowiązuje w następujących terminach: 1) od godziny 8:00 do 22:00 w dni ustawowo wolne od pracy: a) 15 sierpnia - Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny oraz od godziny 18:00 do godziny 22:00 w dzień poprzedzający 3) w okresie od ostatniego piątku czerwca do ostatniej niedzieli przed rozpoczęciem zajęć dydaktyczno-wychowawczych w szkołach, z zastrzeżeniem podpunktu 1a: a) od godziny 18:00 do godziny 22:00 w piątek, b) od godziny 8:00 do godziny 14:00 w sobotę, c) od godziny 8:00 do godziny 22:00 w niedzielę.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wyborca
wyborca28 czerwca 2017 o 08:29
nalezt skonczyc z baletami a wziaz sie do pracy panie eb
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
borus
borus26 czerwca 2017 o 17:10
Naciski osi 8 i 10 ton – interpretacja GITD W dniu 30 października 2015 roku Główny Inspektor Transportu Drogowego pismem o sygnaturze GGI.012.39.2015.003 poinformował wojewódzkich inspektorów transportu drogowego, że nakładanie kar pieniężnych za niektóre naruszenia związane z przekroczeniem nacisków osi odbywa się z naruszeniem przepisów prawa UE, w szczególności dyrektywy 96/53/WE. Przez ostatnie lata GITD stało na stanowisku, iż wprowadzenie obniżonych nacisków osi do 8 czy 10 ton na niektórych drogach krajowych czy wojewódzkich nie narusza prawa UE, i nakładanie kar pieniężnych za przekroczenia tych norm jest całkowicie prawidłowe. Interpretacja GITD zmieniła się radykalnie w momencie wszczęcia przez Komisję Europejską postępowania (sygnatura 2015/4040) o naruszenie przez Polskę przepisów dyrektywy 96/53/WE.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
opolak
opolak26 czerwca 2017 o 16:53
Ciekawe czy w miejscu obecnego chodnika na Limanowskiego zostaną wykonane zatoczki dla pojazdów. Obecnie parkują na chodniku.Chodnik ma kilka metrów szerokości, więc można zwęzić i wykonać zatoczki.Praktycznie, bezpiecznie i ładnie.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Remek
Remek25 czerwca 2017 o 23:15
A kiedy przystąpią do remontu ul. Krzywoustego i Sikorskiego, bo te objazdy wpłyneły na znaczną degradacje tych dróg. Drogi osiedlowe, to też drogi gminne
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do Remek
do RemekRemek26 czerwca 2017 o 00:26
DK3 robi państwowa dyrekcja, a drogi osiedlowe tak jak mówisz to drogi gminne, więc jest jak jest.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Gość
Gośćdo Remek26 czerwca 2017 o 10:51
Jeżeli drogą Sikorskiego był przeprowadzony oficjalny objazd (a był taki wyznaczony) to za remont drogi, która będąc objazdem drogi pod zarządem GDDKiA, uległa zniszczeniu odpowiada GDDKiA i powinna ona taką drogę naprawić.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
niestety
niestetydo Remek26 czerwca 2017 o 06:53
zamiast osiedlowych dróg, będą osiedlowe skwerki w ramach oczyszczania powietrza w mieście, choć na osiedlach nie ma pieców
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
tak mówią pracownicy
tak mówią pracownicydo Remek26 czerwca 2017 o 06:24
kiedyś był 1 naczelnik od inwestycji w mieście-wieloletni doświadczony bezpartyjny budowlaniec w wydziale gospodarki komunalnej i było ich dużo i to konkretnych (jak rewitalizacja starówki), a teraz jest kierownik od inwestycji w referacie gospodarki komunalnej-partyjny kolega p.Bery i nad nim jeszcze naczelnik WIR-tez po politycznej linii, a przez 2 lata inwestycje w mieście to kładka na Jaworniku, skwerki, kilka małych odcinków chodników a i to bez zatoczek przy przystankach, (szalet miejski robiło ZLK)
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec
mieszkaniecdo Remek26 czerwca 2017 o 06:15
Zamiast drogi, jest impreza. Nie przypominam sobie, żeby mieszkańcy w przeprowadzonych konsultacjach w śród priorytetów napisali, że chcą więcej imprez kosztem remontów.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
opolak
opolak25 czerwca 2017 o 21:50
40 tonowy TIR tyle co 160000 sam. osobowych Ocena wpływu poruszania się pojazdów przekraczających dopuszczalne w Polsce naciski na oś na degradację sieci drogowej, opis systemu udzielania zezwoleń i pobierania opłat za przejazd po niedostosowanych odcinkach dróg oraz mapy obrazujące polską sieć drogową, na którą w latach 2004-2010 dopuszczone zostaną pojazdy o maksymalnym nacisku 11,5 tony/oś, z zaznaczeniem odcinków niedostosowanych, na przejazd którymi niezbędne będzie uzyskanie zezwolenia i uiszczenie dodatkowej opłaty Ocena degradacyjnego wpływu pojazdów przekraczających dopuszczalne obciążenie na oś na polską sieć drogową Podczas eksploatacji nawierzchnia drogowa ulega zużyciu i zniszczeniu, na co wpływają dwa podstawowe czynniki: ruch pojazdów i klimat, z czego główną przyczynę zniszczeń stanowi pierwszy z nich. Im większa masa (ciężar) pojazdu, tym większe oddziaływanie niszczące na nawierzchnię. Liczy się zatem nie tylko natężenie (liczba pojazdów w jednostce czasu), lecz także, a kiedy przede wszystkim, ich ciężar wyrażany obciążeniem osi. W Polsce dopuszczalne obciążenie osi wynosi 100 kN (10 T).Każde zwiększenie obciążenia pojazdu ponad dopuszczalny prawem limit przynosi wymierną stratę w postaci zwiększonych i narastających uszkodzeń nawierzchni drogowej. Jeśli stan nawierzchni sieci drogowej jest dobry, to zwiększenie zniszczeń wskutek przeciążenia pojazdów jest mniejsze niż wtedy, gdy nawierzchnia jest nierówna i charakteryzuje się złym stanem technicznym. W tym wypadku dochodzi bowiem zwiększenie agresywności obciążenia pojazdem wskutek efektu oddziaływania dynamicznego. Wziąwszy pod uwagę stan dróg w Polsce trzeba wyraźnie stwierdzić, że pojazdy o ponadnormatywnym obciążeniu przynoszą znacznie większe szkody niż w krajach Europy Zachodniej. Efektem jest dalsze pogarszanie stanu nawierzchni. W rezultacie dopuszczenie większego limitu obciążenia, które miało przynieść pożytek przewoźnikowi, działa przeciwko niemu, przyczyniając się do pogorszenia stanu nawierzchni, który staje się rzeczywistym zagrożeniem bezpieczeństwa ruchu. Nawierzchnia drogowa nie jest niszczona przez samochody osobowe z obciążeniem osi rzędu 5 kN (0,5 T), lecz przez samochody ciężarowe. Niszczące działanie pojazdu na nawierzchnię rośnie w funkcji potęgowej obciążenia. Z powszechnie przyjmowanego prawa czwartej potęgi wynika, że przejazd jednego samochodu ciężarowego normatywnego 100 kN/oś wywiera taki wpływ na nawierzchnię, jak przejazd 160 tys. samochodów osobowych. Natomiast pojazd ciężarowy o nacisku dwukrotnie większym – 200 kN/oś – powoduje 16-krotnie większe zniszczenie nawierzchni.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
celowane
celowaneopolak25 czerwca 2017 o 22:06
gdyby podatek od nieruchomości musiał być przeznaczany na budowę, remonty gminnych nieruchomości, podatek od środków transportu musiał być przeznaczany na budowę i remonty dróg (tak jak opłata za odpady na działania związane z gospodarką odpadami), to nie byłoby problemów z nieruchomościami, w których przecieka dach, czy odpada tynk i infrastrukturą, którą dziś oszczędnie się łata, ale gdy pieniądze z podatków idą na 1-3 dniowe imprezy, to nie ma się co dziwić, że mamy w mieście co mamy
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Pamiętacie?
Pamiętacie?25 czerwca 2017 o 09:14
Burmistrz rozkopie miasto za 5mln zł :-)
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
nieplanowane opóźnienie
nieplanowane opóźnieniePamiętacie?25 czerwca 2017 o 22:10
pamiętam, to była "jego" pierwsza inwestycja-nakręcił przy niej film, narobił zdjęć...do czasu, aż gmina nie weszła, by w ciągu remontowanej przez GDDiA DK3 wymienić gminną infrastrukturę wod-kan
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jarek
JarekPamiętacie?25 czerwca 2017 o 20:40
Jeśli się nie mylę to było chyba nawet że za 7. Jak dobrze pamiętam.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kolo
kolo24 czerwca 2017 o 20:53
A co z ciężarówkami wożącymi kamień z Męcinki? Ważą więcej niż 3,5 tony a toczą się przez Jawor jak im się podoba
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.