Prace polegają na wymianie podbudowy jezdni, warstwy ścieralnej i wiążącej, wyremontowane zostaną chodniki oraz odtworzone oznakowania poziome i pionowe.
Remont odbywać się będzie w etapach (zgodnie z załączona mapą). Remontowane odcinki będą wyłączone z ruchu, przejazd możliwy będzie wyznaczonymi objazdami. W zależności od tonażu będą zastosowane różne objazdy. Samochodom o DMC powyżej 3,5 t wyznaczono objazd autostradą A4, a następnie na węźle Kostomłoty zaleca się wjazd na DK5 przez Strzegom w kierunku Jawora (mapa w załączniku).
Wykonawca, którym jest konsorcjum firm: Lider - Pro-Tra Building Sp. z o.o. z Wrocławia oraz Partner - GM Roads Polska Sp. z o.o. z Żarowa, zobowiązany jest do wykonania remontu w terminie do 9 października 2017 r. Nadzór Inwestorski prowadzi Biuro Inżynierskie Via Regia Sp. z o.o. Marcin Figiel. Umowna wartość robót wynosi 6.489.480,00 zł brutto. To o niespełna milion złotych więcej niż pierwotnie na remont zamierzał przeznaczyć zamawiający.
Przypomnijmy, że w styczniu br. podczas spotkania Jana Gawrońskiego z Ruchu Obywatelskiego "Reanimacja" oraz wicestarosty Arkadiusza Baranowskiego z dyrektor oddziału GDDKiA Ewą Bojarczak i zastępcą dyrektora Jackiem Mozalewskim padła deklaracja o dokończeniu remontu biegnącego przez Jawor odcinka drogi krajowej nr 3 jeszcze w tym roku.
Pierwotnie, w 2015 roku wykonano zaledwie dwa z sześciu zaplanowanych etapów modernizacji, od zjazdu do Intermarche do skrzyżowania ul. Gabriela Narutowicza z ul. Starojaworską oraz od skrzyżowania ul. Narutowicza z ul. Starojaworską do skrzyżowania ul. Starojaworskiej z ul. Limanowskiego. Tymczasem zakres remontu obejmować miał odcinek DK3 od skrzyżowania ul. Lubińskiej z ul. Kuzienniczą do skrzyżowania DK3 z ulicą Bolesława Chrobrego (remont nie miał obejmować tarczy skrzyżowania). Dzięki wspólnemu wysiłkowi RO "Reanimacja" i współpracy ze starostwem oraz wsparciu rządu udało się wywalczyć kontynuację modernizacji drogi.