Sobota, 21.09.2024 148

 

Pliki cookies 01:01
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama

(Film) Kontrowersyjne absolutorium dla burmistrza

Mimo wielu poważnych zastrzeżeń radnych prawicy Rada Miejska przyjęła uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminy Jawor za 2016 rok wraz z sprawozdaniem z wykonania budżetu oraz w sprawie absolutorium.

Dyskusja w trakcie sesji była gorąca. Zachęcamy do obejrzenia materiału.

Komentarze (397)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

red bul
red bul3 stycznia 2018 o 14:28
Absolutorium za straty dla gminy?! Tym powinien się ktoś zająć, zresztą łącznie z przyczyną zadłużania gminy przy jednoczesnych wysokich wydatkach na promocję, imprezy i wszelkiego rodzaju anapaże dla "zasłużonych".
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Taka prawda
Taka prawda28 czerwca 2017 o 20:24
Takie poparcie ma nasz model. http://www.portalsamorzadowy.pl/ocen-radnych/osoba/emilian-bera,882.html
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Faktycznie
FaktycznieTaka prawda29 czerwca 2017 o 02:26
Bera ma ponad 74% negatywnych opinii. Sam tylko lans nie wystarcza.
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
obiektywny
obiektywny27 czerwca 2017 o 11:49
Jak możesz pisać takie bzdury ile masz w sobie jadu żeby tak szkalować ludzi. To młody energiczny człowiek i stara się co doceniają Jaworzanie
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bardziej obiektywny
bardziej obiektywnyobiektywny27 czerwca 2017 o 12:19
Czasami, to aż za dużo tej "energii", przydałby się jakiś trening. Nie obrażaj ludzi za to, że maja własne zdanie na temat wybranego i opłacanego z publicznych pieniędzy człowieka. Przed wyborami coś im obiecał, ludzie cierpliwie czekali 2,5 roku i teraz mają uzasadnione uwagi i opinie. Proponuję Ci "obiektywny" więcej obiektywizmu i tolerancji do poglądów innych.
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bardziej obiektywny
bardziej obiektywnybardziej obiektywny27 czerwca 2017 o 13:17
może Cię to bawić lub nie, ale obrażaniem innych i wyśmiewaniem ich poglądów, osądów, nie zmienisz rzeczywistości
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
obiektywny
obiektywnybardziej obiektywny27 czerwca 2017 o 13:05
jesteś coraz bardzie śmieszny
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Podsumowanie
Podsumowanie27 czerwca 2017 o 11:37
Bera źle zarządza miastem. Jest złym menadżerem i to za dużą pensję. Brakuje mu kwalifikacji. Nie odnosi się merytorycznie do problemu. Do tego rozchwiany emocjonalnie.
12 Lubię to: 12
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
radosny mieszkaniec
radosny mieszkaniecPodsumowanie27 czerwca 2017 o 12:32
Obecny burmistrz jest najlepszy na świecie i co teraz napiszesz?
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
nic nie biorę
nic nie bioręradosny mieszkaniec27 czerwca 2017 o 13:00
to Twoja opinia i masz do niej prawo, inni mają inne i też maja do tego prawo
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
nic nie biorę
nic nie bioręPodsumowanie27 czerwca 2017 o 12:24
a mam podobne zdanie jak "niestety" i z kimkolwiek nie zamienię słowa, to wszędzie słyszę podobne opinie
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
radosny mieszkaniec
radosny mieszkaniecPodsumowanie27 czerwca 2017 o 12:17
to niestety jesteś w mniejszości
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
niestety
niestetyPodsumowanie27 czerwca 2017 o 12:15
mam podobne zdanie
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Leokadia
Leokadia27 czerwca 2017 o 09:20
A mnie kochanieńcy sąsiadka mówiła, że Pan Bera ma 78% poparcia.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
gdzies dzwonili
gdzies dzwoniliLeokadia27 czerwca 2017 o 09:28
tak, ma ale minus 73,79 % (czyli tyle ma nie poparcia) http://www.portalsamorzadowy.pl/ocen-radnych/osoba/emilian-bera,882.html
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wtorek
wtorek27 czerwca 2017 o 06:54
Mamy najlepszego burmistrza w historii Jawora
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
no
nowtorek27 czerwca 2017 o 07:06
w PR-ze
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
no
nono27 czerwca 2017 o 07:13
nie lubię błyszczeć medialnie, więc nikomu tego nie zazdroszczę
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ha ha
ha hano27 czerwca 2017 o 07:10
zazdrośnik
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
/
/27 czerwca 2017 o 06:50
nie szczuj i przestań zazdrościć
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec
mieszkaniec/27 czerwca 2017 o 07:05
mieszkańcy go zatrudnili, płacą olbrzymie pieniądze, za w sumie niskie kwalifikacje i doświadczenie, więc to nie szczucie, a normalne rozliczanie z oczekiwanych efektów pracy i złożonych przez niego obietnic wyborczych (rodzaj społecznego kontraktu)
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
konkret
konkretmieszkaniec27 czerwca 2017 o 08:19
nie obiecywał, że będzie organizował drogie imprezy, igrzyska, przyjęcia, sadził kwiatki i rabatki, tylko obiecywał zupełnie coś innego, czego do tej pory suwerenom nie zapewnił
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
moja opinia
moja opiniamieszkaniec27 czerwca 2017 o 08:06
A ja nie. Nie chcę wodzireja, ogrodnika, pijarowca, chce dobrego zarządcy. Raz dałem się nabrać na PR, drugi raz tego błędu już nie popełnię.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wesołek
wesołekmieszkaniec27 czerwca 2017 o 07:55
no i super, ja na niego zagłosuję TAK TAK TAK
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
proste
prostemieszkaniec27 czerwca 2017 o 07:52
Mieszkańcy zawarli z nim społeczny kontrakt wybierając go na burmistrza na podstawie złożonych przez niego obietnic. Upływa koniec tego kontraktu i przyszedł czas na podsumowywanie.
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
/
/mieszkaniec27 czerwca 2017 o 07:46
Ja też wiem bo na niego głosowałem
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do /
do /mieszkaniec27 czerwca 2017 o 07:44
tak to wygląda w rzeczywistości, bo wiem co mówili jaworzanie, jak na niego głosowali (co im obiecywał)
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
/
/mieszkaniec27 czerwca 2017 o 07:37
tak to sobie tłumacz
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do /
do /mieszkaniec27 czerwca 2017 o 07:27
mieszkańcy go wybrali bez oceny jego kwalifikacji, bo jeszcze nie wiedzieli co potrafi, teraz upłynął już wystarczający okres, by mogli to ocenić i oceniają
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
/
/mieszkaniec27 czerwca 2017 o 07:09
to mieszkańcy go wybrali oceniając jego kwalifikacje i doświadczenie uznając że jest najlepszy.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Niestety
Niestety27 czerwca 2017 o 00:09
Dobrze że burmistrz zarabia 12tys.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
...
...Niestety27 czerwca 2017 o 06:58
nie zaglądaj innym do kieszeni bo to nieładnie
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ehe
ehe...27 czerwca 2017 o 07:10
w mediach, na imprezach, na igrzyskach
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
...
......27 czerwca 2017 o 07:05
no i działa więc o co ci chodzi
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec
mieszkaniec...27 czerwca 2017 o 07:03
ale do jego kieszeni trafiają nasze podatki, więc mam prawo zaglądać i wymagać od niego, by działał na dobro gminy i jej mieszkańców
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
misiewiczek
misiewiczekNiestety27 czerwca 2017 o 06:51
oczywiście, że dobrze
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Autor
AutorNiestety27 czerwca 2017 o 02:32
Jak na ogrodnika od skwerków i modela od fotek, to dosyć sporo :(
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Pisak
Pisak21 czerwca 2017 o 00:52
Jaworska Prawica rozprawiła się z PO-lewicą. Bera "na deskach"
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
marzenia
marzeniaPisak27 czerwca 2017 o 06:53
Alee się uśmiałam ha ha
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
podwyżki za nory
podwyżki za nory21 czerwca 2017 o 00:15
Kasa pusta i na dodatek w ciągu ostatnich trzech lat burmistrzowania Jaworzanie dostali już druga podwyżkę za użytkowane lokale komunalne to chyba lekka przesada foto pstryku?
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do pracy rodacy
do pracy rodacy19 czerwca 2017 o 21:08
burmistrz zamiast pozować, niech przyglądnie się sprawozdaniom, aby nie zadłużyć gminy ponad posiadane możliwości
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
gospodarnie?
gospodarnie?do pracy rodacy3 września 2017 o 12:32
Ciekawe na ile na koniec kadencji gmina będzie zadłużona? Niemalże 3-letni zastój inwestycyjny, pieniądze wydawane na imprezy, igrzyska, przyjęcia (na górze ośmiornicznki, na dole krewetki), promocję, a pod koniec kadencji nagle kilka bardzo drogich inwestycji, na które budżet nie stać, więc pewnie trzeba będzie zaciągnąć zobowiązania do spłaty przez kolejna kadencję?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
rzetelna praca a nie PR
rzetelna praca a nie PRdo pracy rodacy19 czerwca 2017 o 21:19
to prawda, przed miastem olbrzymia inwestycja a stan finansów jak widać i słychać do końca nie znany i nie bardzo jest komu nad tym panować
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
widz
widz19 czerwca 2017 o 17:01
W koncu po wypowiedzi wice premiera Morawieckiego bańka mydlana napompowana przez wodzireja pękła. Wyraźnie premier Morawiecki w tv i tv24 przekazal czyja jest zasluga ze Mercedes jest w Jaworze. Nawet wodzireja nie zaprosili do zdjecia. Pewnie leje lzy do sekretarzowej
12 Lubię to: 12
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Lilka
Lilkawidz19 czerwca 2017 o 17:18
Wodzirej oczywiście przed tą uroczystością zdążył nakręcić filmik ze sobą w roli głównej-jeden z tych w stylu tych "jak bardzo się cieszę"-i wpuścić w neta.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
słuchacz
słuchaczwidz19 czerwca 2017 o 17:09
trzeba będzie ta wypowiedź opublikować, bo jeszcze zdarzają się tacy, którzy żyją tym napompowanym pijarem
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
z obserwacji
z obserwacji19 czerwca 2017 o 16:00
po materiale z tych uroczystości stwierdzam, że p.Morawiecki to bardzo skromny i zarazem bardzo inteligentny i przedsiębiorczy człowiek
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzaninz obserwacji3 stycznia 2018 o 17:27
i za te kompetencje został doceniony, ma pełne poparcie jaworzan, bo mu bardzo dużo zawdzięczają (strefa, Mercedes, objęcie dalszym programem wsparcia miast zagrożonych zapaścią) http://www.newsweek.pl/polska/spoleczenstwo/polska-jednak-w-ruinie-122-miastom-w-kraju-grozi-ekonomiczna-zapasc,artykuly,414385,1.html
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
OBIEKTYWIZM
OBIEKTYWIZM19 czerwca 2017 o 15:27
Czyli Pan Wodzirej sam załatwił odrolnienia wszelakie, przyłączenia do strefy terenów odrolnionych, no i oczywiście pojechał do Germanii i namówił piękną niemczyzną aby tamtejsi szefowie wielkiego koncernu zainwestowali w mieście piernika ? A po drodze jeszcze załatwił kasę na trójkę? Aha i to wszystko być może w przeciągu 1 roku?
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Najjaśniejsza Gwiazga
Najjaśniejsza GwiazgaOBIEKTYWIZM19 czerwca 2017 o 15:42
Wpuścili go i jego świtę do tego namiotu, gdzie była uroczystość wmurowania kamienia węgielnego-matko kochana, jak on brylował na tych "salonach". Szkoda, ze nie zabrał ze sobą łopaty, bo by była jakaś pamiątka-do wmurowania tablicy nie został poproszony. A ta jego doradczyni, co ją wszędzie ze sobą zabiera, ubrała się jak do ślubu-cała na biało. Może to jakaś podwójna uroczystość? Koś wie?
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Lilka
LilkaNajjaśniejsza Gwiazga19 czerwca 2017 o 15:49
oczywiście przed tą uroczystością zdążył nakręcić filmik ze sobą w roli głównej-jak to bardzo się cieszy i wpuścić w neta
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
tak to widzę i chyba inni też
tak to widzę i chyba inni teżOBIEKTYWIZM19 czerwca 2017 o 15:36
Z burmistrza póki co to jest wodzirej (organizator imprez i igrzysk) i ogrodnik (obsadza kwiatkami co się da). Nawet Mercedes już się w tym zorientował i z burmistrzem rozmawia o imprezach (organizacji Dni Jawora, itp.) i zieleni (jeszcze więcej zieleni, bo jakiś wspólny park Polsko-Niemiecki ma powstać).
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
realista
realistaOBIEKTYWIZM19 czerwca 2017 o 15:31
w końcu jakiś głos rozsądku
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
realista
realistarealista19 czerwca 2017 o 15:52
ale jakże rozsądne!!!
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
!!!
!!!realista19 czerwca 2017 o 15:45
To pytania retoryczne a nie głos rozsądku !
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Więcej obiektywizmu
Więcej obiektywizmu19 czerwca 2017 o 14:39
Panie Sasiela, prosiłbym o więcej obiektywizmu. Każde absolutorium przyjęte mimo uwag opozycji uzna Pan za kontrowersyjne? Poza tym co to za prawica? Ta co biega w koszulkach z orłem? Więcej powagi.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Rafi
RafiWięcej obiektywizmu19 czerwca 2017 o 14:54
Brawo wreszcie trafne podsumowanie
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
?!
?!Więcej obiektywizmu19 czerwca 2017 o 14:44
a Ty uważasz, że za dopuszczanie do strat, niedbanie o dochody i niewykonywanie inwestycji należy nagradzać i aprobować?
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Mateusz
Mateusz?!19 czerwca 2017 o 14:53
robisz się monotematyczny
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bezpartyjny mieszkaniec
bezpartyjny mieszkaniec19 czerwca 2017 o 12:14
E. Bera to młody prężnie działający burmistrz Jawora. To za jego rządów miasto przyciąga inwestorów i nowe inwestycje.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bezpartyjny mieszkaniec
bezpartyjny mieszkaniecbezpartyjny mieszkaniec19 czerwca 2017 o 12:46
żartowałem
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Lilka
Lilkabezpartyjny mieszkaniec19 czerwca 2017 o 15:44
no to już wszystko jasne
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bezpartyjny mieszkaniec
bezpartyjny mieszkaniecbezpartyjny mieszkaniec19 czerwca 2017 o 15:24
nie mogę
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Lilka
Lilkabezpartyjny mieszkaniec19 czerwca 2017 o 15:22
Ty weź coś na głowę, bo chyba słońce Ci przygrzało i odpocznij sobie
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bezpartyjny mieszkaniec
bezpartyjny mieszkaniecbezpartyjny mieszkaniec19 czerwca 2017 o 15:11
nic nie zawdzięczam nikomu poza sobą, a na PIS nie będę głosować
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bezpartyjny mieszkaniec
bezpartyjny mieszkaniecbezpartyjny mieszkaniec19 czerwca 2017 o 15:09
zbaraniałem, wszystko przez ten pijar-jeśli jeszcze raz pochwalę E.Berę, to pamiętajcie, że to pod wpływem emocji, a tak naprawdę myślę, że wszystko zawdzięczamy obecnemu rządowi, nawet przywrócenie wieku emerytalnego
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bezpartyjny mieszkaniec
bezpartyjny mieszkaniecbezpartyjny mieszkaniec19 czerwca 2017 o 14:42
mój rozum znowu się odezwał i nigdy więcej nie zagłosuje na PIS - przepraszam że na nich głosowałem
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bezpartyjny mieszkaniec
bezpartyjny mieszkaniecbezpartyjny mieszkaniec19 czerwca 2017 o 14:32
kurcze, znowu rozum się odzywa-jednak żartowałem i dziękuję rządowi PIS za wsparcie rozwoju naszego regionu
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bezpartyjny mieszkaniec
bezpartyjny mieszkaniecbezpartyjny mieszkaniec19 czerwca 2017 o 14:28
to gwarant sukcesu
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bezpartyjny mieszkaniec
bezpartyjny mieszkaniecbezpartyjny mieszkaniec19 czerwca 2017 o 14:27
rozum mi podpowiada nasz burmistrz jest super
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bezpartyjny mieszkaniec
bezpartyjny mieszkaniecbezpartyjny mieszkaniec19 czerwca 2017 o 14:26
jednak nie nie żartowałem E.Bera jest super
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bezpartyjny mieszkaniec
bezpartyjny mieszkaniecbezpartyjny mieszkaniec19 czerwca 2017 o 14:17
ale jak jeszcze raz sobie to wszystko przemyślałem i do głosu prócz serca doszedł rozum to znowu zmieniłem zdanie i twierdzę, że jednak żartowałem.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bezpartyjny mieszkaniec
bezpartyjny mieszkaniecbezpartyjny mieszkaniec19 czerwca 2017 o 14:15
znów oczywiście żartowałem
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bezpartyjny mieszkaniec
bezpartyjny mieszkaniecbezpartyjny mieszkaniec19 czerwca 2017 o 13:56
pisałem od serca i tak jak mieszkańcy Jawor cieszę się że robi wszystko żeby ściągać inwestorów do Jawora
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
trzeźwy
trzeźwybezpartyjny mieszkaniec19 czerwca 2017 o 12:22
to za jego rządów rząd PIS ruszył z budową S3, utworzył przy S3 strefę (odkupując grunty od ANR i prywatnych właścicieli) i wynegocjowała z poważnym inwestorem, że otworzy tu swoją fabrykę (udzielając mu poważnego wsparcia finansowego i jeszcze innej pomocy)
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
pochlebcy są śród nas
pochlebcy są śród nastrzeźwy19 czerwca 2017 o 14:46
taa, na pewno powie przy wodzu i jego świcie co naprawdę myśli
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
1234
1234trzeźwy19 czerwca 2017 o 14:31
Rozmawiałem, ta reszta wcale nie jest mała i ma znaczenie.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
rzeczywistość
rzeczywistośćtrzeźwy19 czerwca 2017 o 14:14
ta "reszta" jest już bardzo mała, wystarczy porozmawiać na mieście, ale nie przy kamerach i świcie
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
1234
1234trzeźwy19 czerwca 2017 o 13:34
Jacy ludzi ty i twój kolega jest niezadowolona? Reszta jest zadowolona.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
5678
5678trzeźwy19 czerwca 2017 o 13:09
ludzie już mają dosyć tego pijaru, udzielanych wywiadów i rozsyłania artykułów o cudzych inwestycjach
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
1234
1234trzeźwy19 czerwca 2017 o 13:04
ludzie to mają dość szczucie i ciągłej nagonki, a tekst jest przyklejone dla przypomnienia po to żeby przypomnieć ci kto w 2014 r. zabiegało o inwestycje
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do dla przypomnienia
do dla przypomnieniatrzeźwy19 czerwca 2017 o 12:50
przestań wszędzie rozsyłać i publikować te teksty, bo już nawet ludzie mają tego dosyć
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
hmm
hmmtrzeźwy19 czerwca 2017 o 12:46
ciekawe kto tam napisał, żeby się jeszcze nie okazało, że informacje pochodzą z Jawora, bo stąd wychodzi wiele artykułów do różnych publikacji w mediach
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
dla przypomnienia
dla przypomnieniatrzeźwy19 czerwca 2017 o 12:45
"Emilian Bera, burmistrz Jawora wspomina, że kiedy w grudniu 2014 r. pokazał Jawor jako miasto o największym potencjale inwestycyjnym w Polsce, nie miał wątpliwości, że to miejsce przyciągnie inwestorów. - Był to największy w Europie teren pod inwestycje w jednym kawałku, choć wtedy było to tylko pole buraków - śmieje się burmistrz Bera. Jawor to gmina niebogata i w dużym stopniu niedoinwestowana. - Mamy ogromne potrzeby, ale nasz budżet na inwestycje to zaledwie 4 mln zł - wylicza Bera. Daimler jako inwestor strefy może liczyć na ulgi podatkowe, jednak burmistrz wynegocjował z niemieckim koncernem, że ten będzie płacił kilkumilionowy podatek od nieruchomości do kasy miasta. Za Mercedesem przyjdą inni inwestorzy, a sami podwykonawcy fabryki silników jak się szacuje, wygenerują pracę dla kolejnych 3 tys. osób. Przed miastem wiele do zrobienia. Gmina musi podprowadzić wodę i kanalizację do działki, zmodernizować drogę byłej spółdzielni cukrowej. - Mamy projekt nowej, poszerzonej drogi- z chodnikiem, oświetleniem, trasą rowerową, która będzie prowadzić do fabryki. Jej koszt to 12 mln zł, takich pieniędzy nie mamy, staramy się o środki z UE z wkładem własnym 2 mln zł - przyznaje Bera. Gmina walczy o 85 mln zł na doprowadzenie wody i postawienie oczyszczalni ścieków w okolicy strefy dla kolejnych przedsiębiorców, którzy będą chcieli zainwestować w strefę Jawor. - Dopiero wtedy otworzę szampana- śmieje się burmistrz Jawora." http://www.rp.pl/Zycie-Dolnego-Slaska/310279812-Inwestycja-Mercedesa-bedzie-dla-Jawora-tym-czym-fabryki-Toyoty-dla-Jelcza-i-Walbrzycha.html#ap-1
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Gregory
Gregorytrzeźwy19 czerwca 2017 o 12:43
https://legnica.fm/wiadomosci/wiadomosci-fakty/19-fakty-jawor/16773-wsse-otwiera-sie-w-jaworze Ciepła posadka dla b. asystentki pani poseł się znalazła... Casus Misiewicz?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zapominasz o R.Jurkowlańcu
zapominasz o R.Jurkowlańcutrzeźwy19 czerwca 2017 o 12:38
"Rafał Jurkowlaniec nadal jest szefem Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, bo PiS najadł się strachu przed przedstawicielami koncernu Daimler. W środę na Dolnym Śląsku rozmawiali oni o budowie fabryki w strefie." "PiS zaklepał już posadę szefa strefy dla swojego byłego senatora Witolda Idczaka. Żeby przejąć w niej władzę, na czwartek na wniosek ministra skarbu zwołano jednocześnie dwa walne zgromadzenia akcjonariuszy. Podczas pierwszego Jurkowlaniec dostał absolutorium za 2015 r. Na drugim miał być odwołany, a w jego miejsce planowano od razu powołać Idczaka. Cały tekst: http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35771,19782578,jurkowlaniec-zostaje-pis-przestraszyl-sie-niemcow.html#ixzz4kRYmtBuj http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35771,20021678,jak-mercedes-trafil-do-jawora-poznaj-kulisy-negocjacji.html
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ech
echtrzeźwy19 czerwca 2017 o 12:26
jak to dobrze znaleźć się w odpowiednim miejscu i w odpowiednim czasie
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
autor
autor19 czerwca 2017 o 12:08
do osoby wypisującej " dziękujemy za obiektywizm" albo "jawność działania władzy" przestań się ośmieszać. Sam do siebie piszesz.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jawność działania władz
jawność działania władzautor19 czerwca 2017 o 12:19
jesteś w błędzie
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jawność działania władz
jawność działania władzjawność działania władz19 czerwca 2017 o 12:43
ja jestem tego pewien, a Ty tylko insynuujesz-taka różnica
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
autor
autorjawność działania władz19 czerwca 2017 o 12:40
czyżby
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
dziękujemy za obiektywizm
dziękujemy za obiektywizm19 czerwca 2017 o 11:37
to powinno wisieć na stałe Droga Redakcjo! Żeby ludzie nie mieli złudzeń . I to na pierwszej stronie.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Roni
Ronidziękujemy za obiektywizm19 czerwca 2017 o 12:02
nie wysilaj się i tak ludzie zagłosują za obecnym burmistrzem
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Anka
Anka19 czerwca 2017 o 10:58
Ile jeszcze będzie wisiał ten artykuł na pierwszej stronie? to robi się nudne
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
realia
realiaAnka19 czerwca 2017 o 11:23
szkoda, ze ta elokwencja pani skarbnik nie pokrywa się z wynikami zewnętrznej kontroli
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
nierówne traktowanie
nierówne traktowanierealia19 czerwca 2017 o 14:38
a zwykłym pracownikom obcina premie?
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do pracowników
do pracownikówrealia19 czerwca 2017 o 13:17
ludzie, burmistrz nagradza za zaniedbania i straty!
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jawność działania władz
jawność działania władzAnka19 czerwca 2017 o 11:18
Mieszkańcy muszą patrzeć wybranej przez siebie władzy na ręce, zwłaszcza jeśli chodzi o gospodarne zarządzanie publicznym majątkiem. Dobrze, że są niezależne od władzy media, dzięki temu już nie jest łatwo "zamiatać pod dywan" pewnych rzeczy.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzaninjawność działania władz19 czerwca 2017 o 12:05
@ jaworzanka czyli jak uaktualnią stronę i artykuł spadnie to się pogubisz ha ha.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanka
jaworzankajawność działania władz19 czerwca 2017 o 11:34
Dobrze, że wisi na pierwszej stroni, bo ja dopiero teraz weszłam i czytam. Gratulacje dla portalu za rzetelność informacji i dla radnych opozycyjnych za czujność i dociekliwość.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Anka
Ankajawność działania władz19 czerwca 2017 o 11:26
Ile można patrzeć? popatrzyłam i wystarczy. W kółko to samo. Masz ludzi za id....?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
katolik
katolik19 czerwca 2017 o 09:43
jeżeli chodzi o nieściągalne należności , to przypominam , że na sali siedział pan radny Madej.O ile mnie pamięć nie myli,to był przez wiele , wiele lat był Przewodniczącym Rad Miejskiej ,czyli drugą osobą w mieście . Za co pobierał zresztą wysokie uposażenie.Sądzę ,że Pan Madej powinien mieć sprawy budżetowe w jednym palcu.I dlatego należało przede wszystkim wysłuchać co na ten temat ma do powiedzenia osoba która miała wpływ na poprzednie budżety.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
brak słów
brak słówkatolik19 czerwca 2017 o 10:35
w dodatku w okresie ponownego przedawnienia należności i powstania strat dla gminy pani skarbnik "sprawowała" bezpośredni nadzór nad komórką windykacji i jak napisała RIO w wystąpieniu nie dość, że nie zapobieżono przedawnieniu i powstaniu strat, to nawet nie podjęto zabezpieczeń w postaci hipoteki-niedbalstwo w czystej postaci, zwłaszcza, na takim stanowisku i za taaakie wynagrodzenie, i jeszcze to jej "lajtowe" tłumaczenie...
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Monika
Monikabrak słów19 czerwca 2017 o 12:41
to jak ona sporządza Rb-27S?! Nie analizuje danych zawartych w tym sprawozdaniu?
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
watpliwe
watpliwekatolik19 czerwca 2017 o 10:24
Należności umorzone, przedawnione, nieściągalne to należności utracone, co ma swoje podstawowe reperkusje w fakcie niemożności uznania ich za aktywa (brak spełniania przesłanki kwalifikacyjnej, co do przyszłych korzyści ekonomicznych dla jednostki). W przypadku należności przedawnionych utrata ich  wartości następuje wobec upływu przewidzianego przepisami prawa czasu dochodzenia wierzytelności na drodze cywilnoprawnej. Nieprawidłowe (nierzetelne) zapisy w księgach rachunkowych tych należności ma swoje odzwierciedlenie w bilansie, rachunku zysków i strat i zestawieniu zmian w funduszu. Jeżeli w sprawozdaniach finansowych zawyżone są aktywa (o należności utracone), to nasuwa się pytanie, jaki jest rzeczywisty stan finansów gminy i czy faktycznie występuje nadwyżka albo w jakiej faktycznej wysokości.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kontrowersyjne absolutorium
kontrowersyjne absolutoriumkatolik19 czerwca 2017 o 10:12
A słuchałeś co powiedział radny Detyna? RIO w 2015r. stwierdziło poważne zaniedbania w zakresie gospodarki finansowej, skutkujące powstaniem strat dla gminy i wydało zalecenia. Po roku RIO przyjechało sprawdzić, czy jej zalecenia zostały zrealizowane i co? Ano nic-pomimo powzięcia przez burmistrza i skarbnika informacji o poważnym ryzyku wystąpienia kolejnych przedawnień i strat dla gminy i złożenia przez nich zapewnień na piśmie, ponownie doszło do wystąpienia tych samych zaniedbań-przedawnienia z dniem 01.01.2016r. kolejnych należności gminy i powstania kolejnych strat dla gminy, jak też ponownych nieprawidłowości w zakresie gospodarki finansowej i prowadzeniu rachunkowości jednostki (za które zgodnie art. 54 ust. 1 pkt 1 ustawy o finansach publicznych i art. 4 ust. 3 ustawy o rachunkowości odpowiada główny księgowy-skarbnik). Było to zatem w pełni świadome zaniedbanie obowiązków przez funkcjonariusza publicznego, które doprowadziło do powstania kolejnych strat dla gminy, pomimo złożonych pisemnych zapewnień do RIO. Jak wszystkim wiadomo (a zwłaszcza urzędnikom), zgodnie z art. 231 k.k. funkcjonariusz publiczny, który nie dopełniając obowiązków, działa na szkodę interesu publicznego popełnia tzw. przestępstwo urzędnicze. Niedopełnienie obowiązków polega na zaniechaniu ich wykonania albo na nienależytym, niedbałym ich wykonaniu. Stąd te kontrowersje nad udzieleniem absolutorium za takie "wykonanie" budżetu. Zwłaszcza że z wyjaśnień skarbnika można także wyciągnąć wniosek, że skoro RIO w prowadzonych przez nią księgach rachunkowych znalazła przedawnione należności (z 2004r.!), to i sprawozdania sporządzone w oparciu o te księgi mogą być obarczone wadą-w aktywach sprawozdań finansowych mogą być wykazane przedawnione, czy nieściągalne należności, co wpływa na nierzetelność tychże sprawozdań. Same wyjaśnienia skarbnika są dość niepokojące.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
czytelnik sporadyczny
czytelnik sporadycznykontrowersyjne absolutorium6 listopada 2017 o 11:27
uciekają pieniądze z budżetu. ktoś ma nad tym kontrolę?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wymieść spod dywanu
wymieść spod dywanukontrowersyjne absolutorium5 listopada 2017 o 21:49
No to teraz trzeba nie tylko zgłosić niedopełnienie przez burmistrza i skarbnika obowiązków w zakresie nadzoru i dopuszczenie do powstania strat dla gminy, ale jeszcze przestępstwo niedopełnienia obowiązków zawiadomienia o tym prokuratora przez przewodniczącego rady (zaniechanie z art. 304 k.p.k. w zw. z art. 231 k.k.).
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
radny Detyna miał rację
radny Detyna miał racjękontrowersyjne absolutorium5 listopada 2017 o 21:01
Radny Detyna miał rację, na przewodniczącym rady-Daniel Iwański, po otrzymaniu w listopadzie 2016r. do wiadomości wniosków pokontrolnych RIO, z których wprost wynika, że burmistrz i skarbnik poprzez niedopełnienie obowiązków w nadzorze i kontroli zarządczej dopuścili do powstania szkód-strat dla gminy, zgodnie z art. 304 k.p.k. i art. 231 k.k. ciążył prawny obowiązek powiadomienia o tym prokuratora. Czy przewodniczący rady popełnił przestępstwo zaniechania? http://bip.wroclaw.rio.gov.pl/dokumenty/wystapienia_pokontrolne/2016/206K049S16.pdf
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zainteresowany
zainteresowanykontrowersyjne absolutorium27 czerwca 2017 o 09:39
Mylisz się, chce ci pokazać, że ciągłe pisanie po forach i szukanie sensacji przynosi odwrotny skutek od zamierzonego ale ty w dalszym ciągu nie wyciągasz wniosków przykre !
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do :)
do :)kontrowersyjne absolutorium27 czerwca 2017 o 09:34
to jest po prostu skandal, a Ty z jakiegoś powodu chcesz to zamieść pod dywan?
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zainteresowany
zainteresowanykontrowersyjne absolutorium27 czerwca 2017 o 09:32
Ciekawe? większość swoje opinie wyraża przy grillu, na spotkaniach ze znajomymi, a ty akurat swoje niepokoje wyrażasz na forach bardzo ciekawe
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
no proszę
no proszękontrowersyjne absolutorium27 czerwca 2017 o 09:23
Nie smaruje, tylko jako mieszkaniec wyrażam swoją opinie i konsultuję ja z opiniami innych mieszkańców na tym portalu. W bezpośrednich kontaktach z ludźmi też rozmawiam o tym co mnie interesuje, niepokoi i nie obrażaj mnie, bo mam takie prawo
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
:)
:)kontrowersyjne absolutorium27 czerwca 2017 o 09:18
to na co czekasz idź do prokuratury a nie smarujesz po forach skoro to tak prawda
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ejże
ejżekontrowersyjne absolutorium27 czerwca 2017 o 09:15
jak ktoś pisze prawdę, to wg Ciebie jest szczucie, najlepiej żeby takie rzeczy "zamiatać pod dywan"? to nie prywatna firma, tylko publiczna instytucja i ludzie w niej zatrudnieni pobierają wysokie pensje z naszych podatków
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
:)
:)kontrowersyjne absolutorium27 czerwca 2017 o 09:09
idź do prokuratury i zapytaj a nie smarujesz po forach
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
?
?kontrowersyjne absolutorium27 czerwca 2017 o 09:07
a w Jaworze po tej kontroli RIO złożono zawiadomienie do prokuratury?
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
pośmiewisko
pośmiewiskokontrowersyjne absolutorium27 czerwca 2017 o 09:07
To pisz swoje komentarze na stronie Rewala !! znowu szczujesz
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
matko
matkokontrowersyjne absolutorium27 czerwca 2017 o 09:05
to jakaś tragifarsa...
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
no proszę
no proszękontrowersyjne absolutorium27 czerwca 2017 o 09:02
"Wójt Rewala i były skarbnik usłyszeli zarzuty ws. nieprawidłowości w finansach gminy – poinformowała Prokuratura Okręgowa w Szczecinie. Wójt i były skarbnik gminy usłyszeli m.in. zarzuty niedopełnienia obowiązków i przekroczenia uprawnień jako osoby pełniące funkcje publiczne. Jeden z nich usłyszał także zarzut niegospodarności. Według śledczych, w gminie doszło do nieprawidłowości w rachunkach, sprawozdaniach finansowych i budżetowych, a także naruszenia ustawy o finansach publicznych." http://samorzad.pap.pl/depesze/wiadomosci_centralne/175243/Zarzuty-dla-wojta--Zachodniopomorskie-Wojt-Rewala-zawieszony-w-czynnosciach-sluzbowych A U NAS ZA NIEDOPEŁNIENIE OBOWIĄZKÓW I SPOWODOWANIA STRAT DLA GMINY BURMISTRZ JESZCZE NAGRODZIŁ SKARBNIKA?!
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
skarbnik
skarbnikkontrowersyjne absolutorium19 czerwca 2017 o 12:16
Ja jak sporządzam Rb-27S, to szczegółowo analizuję z czego wynikają dane, jakie tam zamieszczam, a zwłaszcza dotyczące należności gminy (jakiego okresu dotyczą, skąd biorą się te kwoty) i przedkładając je burmistrzowi do zatwierdzenia szczegółowo to omawiam. Powiem szczerze, że przy tak duże szczegółowości tych sprawozdań (do działu, rozdziału i paragrafu) raczej nie jest możliwe, aby nie być na bieżąco co do stanu należności, nie zauważyć nieprawidłowości. Dlatego, jak dowiedziałam się o tych przedawnieniach i stratach (wcześniej także wieloletnich), to powiem szczerze, że jestem trochę tym zdziwiona.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
skarbnik
skarbnikkontrowersyjne absolutorium19 czerwca 2017 o 10:59
Przecież ta pani jest skarbnikiem zdajsie od 2002r.Niejednokrotnie spotykałam się z nią na licznych szkoleniach organizowanych przez RIO. Każdy skarbnik wie, że zgodnie z przepisami ustawy i finansach publicznych, a zwłaszcza o rachunkowości ma USTAWOWY obowiązek rzetelnego realizowania obowiązków, w tym sprawowania kontroli w zakresie gospodarki finansowej gminy, a w celu realizacji swoich zadań ma prawo żądać od kierowników innych komórek organizacyjnych jednostki udzielania w formie ustnej lub pisemnej niezbędnych informacji i wyjaśnień, jak również udostępnienia do wglądu dokumentów i wyliczeń będących źródłem tych informacji i wyjaśnień, oraz wnioskować do kierownika jednostki o określenie trybu, zgodnie z którym mają być wykonywane przez inne komórki organizacyjne jednostki prace niezbędne do zapewnienia prawidłowości gospodarki finansowej oraz ewidencji księgowej, kalkulacji kosztów i sprawozdawczości finansowej. (art. 54 ust. 7 ustawy o rachunkowości) Pytanie zatem, gdzie był jej nadzór i kontrola i za co ta pani bierze pieniądze?!
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
łapki w górę
łapki w górę18 czerwca 2017 o 16:13
a co na to radna Ostapiuk-przewodnicząca komisji Budżetu i Finansów, pracownik banku?
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
xxx
xxxłapki w górę19 czerwca 2017 o 11:00
To ją zapytaj
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
hurra optymizm
hurra optymizmłapki w górę18 czerwca 2017 o 22:10
Jeżeli pracownicy banku tak analizują dane finansowe, jak przewodnicząca Komisji Budżetu i Finansów gminne sprawozdania, to ja idę do tego banku po kredyt na dom. Skoro jest za takim lajtowym podejściem, żeby za straty i wyniki kontroli pokazujące wieloletnie poważne zaniedbania w prowadzeniu rachunkowości jednostki udzielać pozytywnej opinii, to kryteria muszą być baaaardzo łagodne.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Komentator
Komentatorłapki w górę18 czerwca 2017 o 20:02
Celne pytanie. Radna Krysia najmądrzej mówi jak milczy. Tacy radni EB Razem.
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
stan finansów
stan finansów18 czerwca 2017 o 16:07
Burmistrz na podstawie art. 53 ust. 2 ustawy o finansach publicznych może powierzyć określone obowiązki w zakresie gospodarki finansowej pracownikom jednostki. Powszechną praktyką jest przekazywanie obowiązków z obszaru gospodarki finansowej głównym księgowym (w gminie skarbnikom). Przyjęcie obowiązków przez te osoby powinno być potwierdzone dokumentem w formie odrębnego imiennego upoważnienia albo wskazania w regulaminie organizacyjnym jednostki. Ponadto zgodnie z art. 54 ust. 1 pkt 1 ustawy o finansach publicznych, główny księgowym jednostki sektora finansów publicznych, jest pracownik, któremu kierownik jednostki powierza obowiązki i odpowiedzialność w zakresie prowadzenia rachunkowości jednostki. Zakres rachunkowości jednostki wynika zaś z art. 4 ust. 3 ustawy o rachunkowości i obejmuje m. in.: prowadzenie ksiąg rachunkowych, okresowe ustalanie lub sprawdzanie w drodze inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów, wycenę aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego, a także sporządzanie sprawozdań finansowych. Skoro ta pani wielokrotnie dopuściła do przedawnień należności i powstania strat, a w dodatku jeszcze "chomikuje" te przedawnione należności w księgach (czego już w ogóle nie rozumiem, bo przecież nie zdarzy się cud i nie będzie z nich już żadnych korzyści ekonomicznych dla gminy), to przepraszam, ale za co ta pani bierze pieniądze?! Jak z niej taki "chomik", to ciekawe, czy od tych przedawnionych należności nie są jeszcze naliczane odsetki, które wykazuje w sprawozdaniach, bo to już w ogóle byłby hit. Ja po takim sygnale, dla dobra gminy, sprawdziłbym jaki jest faktyczny stan finansów gminy, chociażby po to aby nie zaciągnąć zobowiązań, których nie będzie z czego spłacić.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
?
?18 czerwca 2017 o 15:36
Jeżeli w sprawozdaniach są nierzetelne (nierealne) aktywa, to ciekawe jaka jest rzeczywista sytuacja finansowa gminy? Jaka jest jej zdolność kredytowa? Jakie są rzeczywiste wskaźniki?
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
fakt, kontrowersyjne to absolutorium
fakt, kontrowersyjne to absolutorium18 czerwca 2017 o 15:21
Ciekawe, czy RIO po tej kontroli zgłosiło popełnienie przestępstwa urzędniczego za niedopełnienie obowiązków i spowodowanie strat? Wg nowych przepisów zdajsie chyba nawet ma taki obowiązek.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
xxx
xxxfakt, kontrowersyjne to absolutorium19 czerwca 2017 o 11:01
Dzień bez szczucia dzień stracony
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jawność działania władz
jawność działania władzxxx19 czerwca 2017 o 11:18
Mieszkańcy muszą patrzeć wybranej przez siebie władzy na ręce, zwłaszcza jeśli chodzi o gospodarne zarządzanie publicznym majątkiem. Dobrze, że są niezależne od władzy media, dzięki temu już nie jest łatwo "zamiatać pod dywan" pewnych rzeczy.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
polo
polofakt, kontrowersyjne to absolutorium18 czerwca 2017 o 15:24
chciałbym, aby radni nas informowali co dalej w związku z tym będzie się działo, bo burmistrz o wynikach kontroli RIO ani słowem nie wspomniał
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
obserwator miejski
obserwator miejski18 czerwca 2017 o 14:05
Daniel nie naprężaj muskuł.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
katolik
katolik18 czerwca 2017 o 11:28
od kiedy pamiętam ,zawsze naciągało się dochody po to żeby zwiększyć wydatki i nie było w tym nic nadzwyczajnego.Co wcale nie znaczy ,że taką praktykę pochwalam.Przy konstruowaniu budżetów zawsze trafiają się różne "kwiatki", tylko trzeba wiedzieć co jest naprawdę istotne , a co mniej. W sprawie budżetu narodowego , PIS-owski rzad sprzedał obligacje 30-letnie za 2,1 miliarda zł.Nasze dzieci będą musiały je wykupić.Ale po drodze zapłacimy 2,5 miliarda odsetek. Tak się robi interesy!!!
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
urzędnik
urzędnikkatolik18 czerwca 2017 o 11:58
mając wiedzę i świadomość wysokiego ryzyka przedawnienia należności gminnych (RIO o tym wcześniej ostrzegło) i nie podjąć adekwatnych działań zabezpieczających (wzmożenia windykacji, zabezpieczenia hipotecznego), to jest to ewidentne-świadome niedopełnienie obowiązków
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Żenua
Żenuaurzędnik18 czerwca 2017 o 15:10
Odsłuchałem. Ta pani opowiada, że RIO w 2015, czy w 2016r. znalazło u niej w księgach przedawnione należności za 2004r.???!!! A przecież to nikt inny, jak ona jako skarbnik (główny księgowy) od 2002 r. odpowiadała za gospodarkę finansową, w tym za prowadzenie ksiąg rachunkowych, okresowe ustalanie rzeczywistego stanu aktywów i pasywów, wycenę aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego i na koniec sporządzanie w oparciu o rzetelne księgi rzetelnych sprawozdań finansowych. To za co ona bierze tyle pieniędzy, skoro nie nienależycie i niedbale wykonuje swoje obowiązki głównego księgowego?! Nagrody za niedopełnienie obowiązków i spowodowanie strat dla gminy???!!! O co tu chodzi?!
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
brak słów
brak słówurzędnik18 czerwca 2017 o 12:06
RIO już podczas kontroli w 2015 r. uświadomiło tego burmistrza i skarbnika, że jest wysokie ryzyko przedawnienia należności gminnych. I co, i kolejne przedawnienie, a pani skarbnik jeszcze publicznie przyznaje, że w prowadzonych przez nią księgach rachunkowych dalej występują przedawnione należności.
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
katoliku
katolikukatolik18 czerwca 2017 o 11:52
czym innym jest zawyżanie dochodów poprzez nierealne ich ustalenie, a czym innym wykazywanie w aktywach nieściągalnych należności
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
rzetelność śprawozdań
rzetelność śprawozdańkatoliku18 czerwca 2017 o 12:31
Generalnie należności umorzone, przedawnione, nieściągalne to należności utracone, co ma swoje podstawowe reperkusje w fakcie niemożności uznania ich za aktywa (brak spełniania przesłanki kwalifikacyjnej, co do przyszłych korzyści ekonomicznych dla jednostki). W przypadku należności przedawnionych utrata ich  wartości następuje wobec upływu przewidzianego przepisami prawa czasu dochodzenia wierzytelności na drodze cywilnoprawnej. Nieprawidłowe (nierzetelne) zapisy w księgach rachunkowych tych należności ma swoje odzwierciedlenie w bilansie, rachunku zysków i strat i zestawieniu zmian w funduszu.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
nalezności przedawnione w aktywach jednostki
nalezności przedawnione w aktywach jednostkikatoliku18 czerwca 2017 o 12:24
http://ksiegowosc-budzetowa.infor.pl/sprawozdawczosc/sprawozdawczosc-finansowa/677366,Naleznosci-przedawnione.html
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
urzędnik
urzędnikkatoliku18 czerwca 2017 o 11:59
świadome
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kyrk
kyrk17 czerwca 2017 o 22:14
Zgodnie z art. 231 k.k. funkcjonariusz publiczny, który nie dopełniając obowiązków, działa na szkodę interesu publicznego popełnia tzw. przestępstwo urzędnicze. Niedopełnienie obowiązków polega na zaniechaniu ich wykonania albo na nienależytym, niedbałym ich wykonaniu. RIO stwierdziła nienależyte, niedbale wykonywanie obowiązków w zakresie gospodarki finansowej powodujące straty dla gminy, a tu takie historie-ABSOLUTORIUM ZA STRATY DLA GMINY! Cuda, normalne cuda dzieją się w tej gminie... Wcale się nie dziwię radnym opozycyjnym, że tego nie poparli. Czy zamierzają tak to zostawić?! Przyznam, nie jest to normalne.
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
"wykonanie" budżetu
"wykonanie" budżetukyrk18 czerwca 2017 o 10:00
czy powstanie nadwyżki w wyniku niewykonania zadań inwestycyjnych jest sukcesem?
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
absolutorium za straty dla gminy?!
absolutorium za straty dla gminy?!kyrk18 czerwca 2017 o 08:30
prawdę powiedziawszy za takie "wykonanie" budżetu nie powinno być absolutorium, tylko zgłoszenie o niedopełnieniu obowiązków przez funkcjonariusza publicznego
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
szkoda
szkoda17 czerwca 2017 o 14:49
Takiego burmistrza wybrali jaworzanie. Brak kompetencji.
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
realista
realistaszkoda18 czerwca 2017 o 08:23
obecny rząd z budżetu państwa dla naszego regionu, Jawora zrobił kawał dobrej roboty-milowy krok ku rozwojowi gospodarczemu, a co zrobił p.Bera z ponad 2,5-letniego budżetu gminy?
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
tak to widzę
tak to widzęszkoda18 czerwca 2017 o 08:11
ech, zamiast gminnego managera mamy gminnego wodzireja, tylko imprezy i imprezy, a pieniądze z budżetu znikają i niewiele po nich zostanie trwałych śladów
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Moim zdaniem
Moim zdaniemszkoda18 czerwca 2017 o 07:31
Nawet podstrefa DSAG-S3 to nie jego zasługa-ustanowiła ją Radę Ministrów na wniosek ministra do spraw gospodarki w drodze rozporządzenia, po uzyskaniu opinii zarządu województwa. Rada gminy podjęła tylko uchwałę aprobującą, bo nawet tereny nie były jej własnością, tylko ANR i prywatnych właścicieli. A i to dzięki temu, że w końcu, po tylu latach, obecny rząd ruszył z budową S3, przy którym ta strefa miała powstać. Dzięki temu w końcu też zaczęliśmy być atrakcyjni dla inwestorów (bliska lokalizacja przy drodze szybkiego ruchu). Planowana była jeszcze przez Berą-za poprzednich burmistrzów, jak tylko powstał plan budowy S3, tylko ze względu na odkładaną od 2011 r. jej budowę wszystko stało w miejscu. Jak to dobrze znaleźć się we właściwym miejscu i we właściwym czasie.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
małgosia
małgosiaMoim zdaniem18 czerwca 2017 o 10:55
a wizja budowy strefy powstała dużo wcześniej, zanim został burmistrzem, tylko jej realizacja była uzależniona od budowy S3
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzaninMoim zdaniem18 czerwca 2017 o 07:57
A budowę S3 od 2011r. blokował rząd PO, czyli partyjni koledzy p.Bery, i nawet prośby mieszkańców, burmistrza i starosty nie pomagały-pytam, gdzie wtedy był szanowny p.Bera?
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wodzirej i ogrodnik
wodzirej i ogrodnikszkoda18 czerwca 2017 o 07:17
wg mnie hasłami tej kadencji powinno być "bawmy się" i "zielono mi", z 2-letniego budżetu niewiele widać zmian w Jaworze-kładka na Jaworniku, BOK, toaleta na Pl.W., do której niepełnosprawny na wózku i matka z małym dzieckiem i wózkiem się nie dostanie, kilka chodniczków, kilka wiat przystankowych, parę skwerków, może coś przeoczyłem
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
patrząc wstecz
patrząc wsteczwodzirej i ogrodnik18 czerwca 2017 o 08:20
a to był okres, gdzie z UE dofinanowywano inwestycje-dla Jawora okres stracony, dofinansowanie do kwiatków i rabatek wg mnie nie było priorytetowe dla naszego miasta. letni basen stoi nieczynny, zamek się sypie, gminne budynki wymagają termomodernizacji...
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
hulaj dusza piekła nie ma
hulaj dusza piekła nie maszkoda18 czerwca 2017 o 07:04
Ileż pieniędzy przez te 2,5 roku poszło na zabawy i igrzyska, a ponoć gmina jest biedna. Jak w domu brakuje pieniędzy na podstawowe rzeczy, to wydaje się imprezy?
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kosztowne błędy
kosztowne błędyszkoda17 czerwca 2017 o 23:47
wyborcy są jak saper-mylą się tylko raz, tylko niektórzy zastanawiają się, czy po tym "niewypale" będzie jeszcze co zbierać
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzaninkosztowne błędy18 czerwca 2017 o 07:55
z wydanego 2-letniego budżetu praktycznie nie ma co "zbierać"-widocznych gołym okiem zmian nie widać... mi kojarzy się głównie z zabawami, igrzyskami, kwiatkami, rabatkami, skwerki nie są priorytetem dla tego miasta i mieszkańców, a na priorytety basen letni, remonty gminnych budynków, itp. ciągle brakuje pieniędzy
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
niewiele po nim zostanie
niewiele po nim zostaniekosztowne błędy18 czerwca 2017 o 07:20
budżet wydany a niewiele widać zmian w Jaworze, tych obiecywanych (basen letni, remont gminnych nieruchomości, hala widowiskowa z kinem,...) wręcz wcale
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Komentator
Komentator16 czerwca 2017 o 16:31
Gada,gada,gada końca nie widać. Dużo słów mało treści. Nie wie co odpowiedzieć i opowiada banialuki o burakach na polu. Żenujący facet.
14 Lubię to: 14
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ach ta gestykulacja
ach ta gestykulacjaKomentator16 czerwca 2017 o 16:58
może inaczej będzie gadał, jak ktoś sprawdzi budżet pod kątem rzetelności i gospodarności
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kreatywna księgowa
kreatywna księgowa16 czerwca 2017 o 14:15
Ciekawe ile w planowanych dochodach na 2016 r. i 2017 r. pani skarbnik zaplanowała dochodów z przedawnionych należności? ;)
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
AK 47
AK 4716 czerwca 2017 o 13:16
Chyba jest to ostatnia pozytywna opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej dla naszego burmistrza. Obecny PIS-owski rząd przejmuje RIO kontrolujące finanse samorządów. Jedynym kryterium ,żeby zostać zatrudnionym w RIO jest ślepe posłuszeństwo prezesowi i PIS.Wkrótce zapewne zacznie się zbieranie haków na niepisowskie samorządy , a wtedy każdy wydatek może być przedstawiony jako nieuzasadniony. Taki portal jak jawor 24h będzie miał czym strzelać przed przyszłorocznymi wyborami samorządowymi.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
absolutorium za straty dla gminy?
absolutorium za straty dla gminy?AK 4717 czerwca 2017 o 08:01
prawdę powiedziawszy za takie "wykonanie" budżetu nie powinno być absolutorium, tylko zgłoszenie o niedopełnieniu obowiązków przez funkcjonariusza publicznego
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
raczej ostatnia
raczej ostatniaAK 4716 czerwca 2017 o 19:18
Dostał pozytywną opinię, bo do tej pory RIO sprawdzała tylko pod kątem legalności. Gdyby sprawdziła też pod kątem rzetelności i gospodarności, to opinia prawdopodobnie byłaby inna. Choć prawdę powiedziawszy nie ma się z czego cieszyć, bo skoro taaakie "kwiatki" znaleziono w księgach rachunkowych, to i prędzej, czy później zostanie to ocenione pod właściwym kątem-czy to przez RIO, czy przez NIK. To tylko kwestia czasu. Jest to ewidentne niedopełnienie obowiązków przez funkcjonariusza publicznego w zakresie gospodarki finansowej gminy, powodujące straty dla gminy i to nie PIS-owski rząd odpowiada za te zaniedbania.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
raczej
raczejAK 4716 czerwca 2017 o 13:29
jak burmistrz będzie "strzelał" publicznymi pieniędzmi, to i portal będzie miał czym "strzelać"
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
?
?AK 4716 czerwca 2017 o 13:27
biorąc pod uwagę wyniki kontroli i wyjaśnienia pani skarbnik, to jaki jest realny (rzeczywisty) stan finansów gminy?
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jawność działania władzy
jawność działania władzy?16 czerwca 2017 o 14:02
po wypowiedzi pani skarbnik nabieram przekonania, że przydałaby się kontrola badająca rzetelność ksiąg i sprawozdań, a co do gospodarności, to w pełni popieram-tam gdzie wydawane są publiczne pieniądze, tam powinien być nadzór nad gospodarnym nimi zarzadzaniem
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
realnie patrząc
realnie patrząc?16 czerwca 2017 o 13:55
jak wtedy też będą wyglądały wskaźniki, na podstawie których RIO ocenia budżet?
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
realnie patrząc
realnie patrząc?16 czerwca 2017 o 13:52
oby się jeszcze nie okazało, że te nierealne plany dochodów uniemożliwiają wykonanie wydatków (brak wpływów z przedawnionych należności) i wcale nie ma aż tak dużej nadwyżki finansowej do dyspozycji
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do AK 47
do AK 47?16 czerwca 2017 o 13:46
Bardzo dobrze, że RIO będzie sprawdzało gminy nie tylko pod kątem legalności, ale tez rzetelności i gospodarności. Budżet gminy jest rocznym planem finansowym dochodów i wydatków oraz przychodów i wydatków jednostki samorządu terytorialnego, przychodów i wydatków zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych itp. Dochodami gmin są środki publiczne pobierane przez te jednostki od osób fizycznych, osób prawnych i jednostek nie posiadających osobowości prawnej, a także środki otrzymywane z budżetu państwa w formie subwencji i dotacji na realizację określonych zadań. Ustawy dzielą dochody gmin na obligatoryjne i fakultatywne. Do dochodów obligatoryjnych zaliczamy m.in. podatki i opłaty lokalne. Jeżeli przedawnione (nieściągalne) należności (w tym z podatków i opłat lokalnych) nie zostały odpisane z ksiąg rachunkowych, to pokazują NIEREALNY (nierzeczywisty) stan planowanych dochodów gminy. Jakie to powoduje dalsze konsekwencje dla budżetu (włącznie z możliwością zaciągania zobowiązań), to już chyba żadnemu księgowemu i kontrolującemu tłumaczyć nie potrzeba.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
buhahhha
buhahhha16 czerwca 2017 o 00:45
Aha i to ma być ten "elokwentny, medialny i wykształcony lider wspólnoty", ściągający inwestycje i modernizujący miasto. I Wy w to wierzycie? Przecież dość spojrzeć na niego.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mój odbiór
mój odbiórbuhahhha16 czerwca 2017 o 09:39
widać, że pracuje nad komunikacją (werbalna i niewerbalną-tzw. mową ciała), szkoda tylko, że w ślad za tym nie idą adekwatne czyny, bez tego cały pijar na nic
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin II
Jaworzanin IIbuhahhha16 czerwca 2017 o 01:34
Bera gada tak długo, żeby zmęczyć słuchaczy. po takiej gadce wszyscy baranieją. robi z ludzi ułomków
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
sufler
suflerbuhahhha16 czerwca 2017 o 00:46
A najlepiej posłuchać.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
!!!!
!!!!15 czerwca 2017 o 21:58
16 za 4 przeciw, to jest " kontrowersyjne absolutorium"??. To jak nazwać absolutorium udzielane Urbańskiemu 11 za 10 przeciw ? Jednogłośne ?
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
...
...!!!!15 czerwca 2017 o 23:14
Nie chodzi o liczbę głosów, bo wiadomo, że komitet Bery ma większość. Chodzi o argumenty prawicowych radnych, na które przewodniczący klubu z komitetu Bery odpowiedział czytając z kartki jakieś przemówienie. Nie wspominając o wypowiedziach Bery. Moim zdaniem niezbyt lotnych.
16 Lubię to: 16
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Gregory
Gregory...16 czerwca 2017 o 13:57
Taa, najlepiej na wołowej skórze... Wystarczy odrobina logicznego myślenie, żeby zrozumieć, że JOK mający ok. 1,4 mln dotacji nie może wydać 220 tys. zł na delegacje.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do Gregory
do Gregory...16 czerwca 2017 o 12:45
Widocznie tak to było podane w zestawieniu, które radni otrzymali z urzędu. Na drugi raz powinni to robić na tyle przejrzyście żeby nie było wątpliwości...
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Gregory
Gregory...16 czerwca 2017 o 12:31
Najlepszy był argument, że JOK wydał 220 tys. zł na delegacje! Rzeczywiście rzetelne i "lotne" to było...
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
!!!!
!!!!...16 czerwca 2017 o 08:39
nie wciskaj ludziom ciemnoty ,przecież jak by burmistrz przegrał głosowanie no 4:16 to dopiero byś miał używanie,a wraz z tobą by świętował cały jawor24h.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wyborca
wyborca15 czerwca 2017 o 17:10
Za tak niskie wykonanie budżetu w innych gminach nie ma wniosku o absolutorium tylko wniosek o referendum o którym co raz głośniej mówi się w naszym mieście. Zero konkretnych inwestycji, tak źle to już dawno nie było :(
13 Lubię to: 13
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wyborca 2
wyborca 2wyborca15 czerwca 2017 o 21:16
a za takie zaniedbania głównego księgowego to nie powinna być nagroda, tylko dyscyplinarka
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
żal słuchać
żal słuchaćwyborca 216 czerwca 2017 o 12:43
Wyjaśnienia pani skarbnik są dość niepokojące. Zgodnie z art. 24 ustawy o rachunkowości księgi rachunkowe powinny być prowadzone rzetelnie, bezbłędnie, sprawdzalnie i bieżąco. Co do zasady księgi rachunkowe uznaje się za RZETELNE, jeżeli dokonane w nich zapisy odzwierciedlają stan rzeczywisty. Skoro w księgach rachunkowych przedawnione należności nie zostały w okresie sprawozdawczym, w którym powstały odpisane i w sporządzonych na podstawie tych ksiąg sprawozdaniach (finansowych i budżetowych) te przedawnione (nieściągalne) należności ukazuje się jako potencjalne dochody gminy, to trudno uznać taki stan za rzetelny obraz rzeczywistości. Gdzie w tym jest jakiś nadzór i kontrola skarbnika (głównego księgowego) nad prowadzeniem rachunkowości urzędu i sporządzaniem sprawozdań?!
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
urzędnik
urzędnikwyborca 216 czerwca 2017 o 10:08
ech, szkoda, że ta elokwencja pani skarbnik nie przekłada się na wyniki kontroli zewnętrznej w obszarze jej nadzoru i kontroli (w jej pionie)
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
skarbnik
skarbnikwyborca 216 czerwca 2017 o 08:28
Zbierać zapewnienia, to sobie może kierownik jednostki, główny księgowy ma ustawowy (z ustawy o rachunkowości i finansach publicznych) obowiązek sprawowania adekwatnej i skutecznej kontroli. Gdyby ten obowiązek był należycie, starannie realizowany, to już pierwsze przedawnienie zostałoby "wyłapane" i odpisane z ksiąg rachunkowych w okresie sprawozdawczym, w którym powstało i nie doszło by do dalszych-wieloletnich przedawnień i strat, gdyby o tym fakcie główny księgowy poinformował kierownika jednostki przedkładając mu do zatwierdzenia RZETELNE sprawozdania finansowe i budżetowe (odzwierciedlające wszystkie zdarzenia, w tym także odpisanie przedawnionych należności).
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
"klucz" do nagród
"klucz" do nagródwyborca 216 czerwca 2017 o 07:52
jeżeli ten burmistrz nagradza tak poważne zaniedbania, powodujące straty dla gminy, to o co tu chodzi?!
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
księgowy
księgowywyborca 216 czerwca 2017 o 07:43
Główny księgowy zgodnie z art. 54 ust. 1 pkt 1 ustawy o rachunkowości odpowiada za prowadzenie rachunkowości jednostki. Zgodnie z art. 54 ust. 7 ustawy o rachunkowości w celu realizacji swoich zadań główny księgowy ma prawo: 1) żądać od kierowników innych komórek organizacyjnych jednostki udzielania w formie ustnej lub pisemnej niezbędnych informacji i wyjaśnień, JAK RÓWNIEŻ udostępnienia do wglądu dokumentów i wyliczeń będących źródłem tych informacji i wyjaśnień; 2) wnioskować do kierownika jednostki o określenie trybu, zgodnie z którym mają być wykonywane przez inne komórki organizacyjne jednostki prace niezbędne do zapewnienia prawidłowości gospodarki finansowej oraz ewidencji księgowej, kalkulacji kosztów i sprawozdawczości finansowej. JAK GŁÓWNY KSIĘGOWY MOŻE PRZEZ TYLE LAT!!! NIE WIDZIEĆ PRZEDAWNIONYCH NALEŻNOŚCI, NIE SPRAWOWAĆ ADEKWATNEJ I SKUTECZNEJ KONTROLI?!
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
niedopełnienie obowiązków!
niedopełnienie obowiązków!wyborca 216 czerwca 2017 o 07:26
Ten główny księgowy (funkcjonariusz publiczny) nie dopełnił swoich ustawowych obowiązków w zakresie nadzoru o kontroli, co spowodowało straty (szkody) dla gminy. Zgodnie z treścią artykułu 231 Kodeksu Karnego funkcjonariusz publiczny, który, przekraczając swoje uprawnienia lub nie dopełniając obowiązków, działa na szkodę interesu publicznego lub prywatnego, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3. Jest to tzw. przestępstwo urzędnicze. Niedopełnienie obowiązków polega na zaniechaniu ich wykonania albo na nienależytym, niedbałym ich wykonaniu.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
szczerze
szczerzewyborca15 czerwca 2017 o 17:12
od ponad 2 lat się o tym wniosku mówi, tylko nikt go do tej pory nie widział
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij