Piątek, 19.04.2024 512

 

Pliki cookies 13:01
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama

Mieszkańcy decydują o zmianach nazw ulic

W mijającym tygodniu grupa radnych złożyła wniosek uchwałodawczy w sprawie podjęcia działań zmierzających do zmiany nazw ulic Adama Rapackiego oraz Zygmunta Berlinga.

Nazwy obu ulic podlegają obowiązkowej zmianie w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 1 kwietnia 2016 roku o zakazie propagowania komunizmu lub innego ustroju totalitarnego przez nazwy budowli, obiektów i urządzeń użyteczności publicznej.

W myśl ustawy nazwy budowli, obiektów i urządzeń użyteczności publicznej, w tym dróg, ulic, mostów i placów, nadawane przez jednostki samorządu terytorialnego nie mogą upamiętniać osób, organizacji, wydarzeń lub dat symbolizujących komunizm lub inny ustrój totalitarny, ani w inny sposób takiego ustroju propagować, choćby poprzez nazwy odwołujące się do osób, organizacji, wydarzeń lub dat symbolizujących represyjny, autorytarny i niesuwerenny system władzy w Polsce w latach 1944–1989.

Zmiana nazwy takich budowli, obiektów i urządzeń użyteczności publicznej jest wymogiem obligatoryjnym i nie zależy od decyzji samorządu lokalnego. Każda gmina ma obowiązek zmienić takie nazwy ulic (mostów, placów, budynków) do września 2017 r. Jeśli samorządy nie dotrzymają tego terminu, w ciągu trzech miesięcy wojewoda wyda, po zaciągnięciu opinii IPN, zarządzenie zastępcze i zmieni nazwę danego obiektu bądź ulicy. Zgodnie z listą opracowaną przez IPN w Jaworze należy zmienić nazwę ul. Gen. Zygmunta Berlinga oraz ul. Adama Rapackiego - podkreśla Jacek Wieczorek z Porozumienia Prawicy. Dodaje jednocześnie, że ogólnie mieszkańcy nie są zwolennikami wprowadzania zmian nazw ulic, jednak jeśli jest to obowiązek, to należy wyjść z inicjatywą i pokazać, że jaworzanie chcą samodzielnie decydować o nowym nazewnictwie, nie czekając na zmiany wprowadzane odgórnie. 

Jak zauważa radny Krzysztof Kowalczyk zgodnie z ustawą z 1 kwietnia 2016 r. mieszkańcy nie mają obowiązku wymiany dokumentów. Wszystkie dokumenty zawierające starą nazwę ulicy jak np. dowody osobiste, prawa jazdy, itp. zachowują swoją ważność. Stwierdza to jednoznacznie art. 5 ust. 2 ustawy przesądzając, że zmiana nazwy ulicy dokonana na podstawie ustawy nie ma wpływu na ważność dokumentów zawierających nazwę dotychczasową. Warto również wspomnieć, że nie ma opłat za zmiany w księgach wieczystych, rejestrach i ewidencjach. Wynika to z art. 5 ustawy, który zakłada, że pisma oraz postępowania sądowe i administracyjne w sprawach dotyczących ujawnienia w księgach wieczystych oraz uwzględnienia w rejestrach, ewidencjach i dokumentach urzędowych zmiany nazwy dokonanej na podstawie ustawy są wolne od opłat.

Radni proponują zmianę nazwy ul. Adama Rapackiego na ul. kard. Stefana Wyszyńskiego oraz nazwy ul. gen Zygmunta Berlinga na ul. rtm Witolda Pileckiego.

Radni szeroko uargumentowali złożony wniosek, podkreślając że Stefan Kardynał Wyszyński to postać, która niewątpliwie zapisała piękną kartę w historii Polski. Nazwa o takim brzmieniu dobrze koresponduje z nazwami ulic innych wielkich Polaków znajdującymi się w sąsiedztwie, takimi jak: Józefa Piłsudskiego, ks. Józefa Poniatowskiego, Stanisława Moniuszki oraz ze znajdującymi się w pobliżu Kościołem pw. św. Marcina i Kościołem Pokoju. 

Taka zmiana nazwy znakomicie wpisywałaby się w obchodzoną w bieżącym roku 1050 rocznicę Chrztu Polski oraz 60 rocznicę Jasnogórskich Ślubów Narodu Polskiego, upamiętnionych 11 listopada przez parafię pw. św. Marcina oraz wicestarostę Arkadiusza Baranowskiego tablicą pamiątkową. 

Rtm. Witold Pilecki to niekwestionowany bohater II wojny światowej. Jako jeden z pierwszych tworzył raporty o Holokauście, zwane dalej Raportami Pileckiego. Był więźniem i organizatorem ruchu oporu w obozie koncentracyjnym w Oświęcimiu. Oskarżony do działalność wywiadowczą na rzecz rządu polskiego na emigracji został skazany na śmierć przez władze komunistyczne. Słowa Witolda Pileckiego po wysłuchaniu wyroku orzekającego karę śmierci, są dla mnie odzwierciedleniem jego honorowego i bohaterskiego życia: "Starałem się tak żyć, abym w godzinie śmierci mógł się raczej cieszyć niż lękać". Chcemy, aby to jaworzanie zdecydowali, jakie nazwy będą nosiły nasze ulice. Nie chcemy żeby były narzucone odgórnie przez wojewodę. Nazwa o takim brzmieniu dobrze koresponduje także z nazwami ulic znajdujących się w sąsiedztwie, to jest: Przyjaciół Żołnierza, gen. Józefa Bema, gen. Romualda Traugutta - mówi Krzysztof Detyna, radny niezrzeszony.

Uchwała o zmianie ulic nie wymaga przeprowadzenia wcześniejszych konsultacji społecznych. Mimo to, wnioskodawcy przeprowadzili wstępne konsultacje społeczne, mające na celu poinformowanie mieszkańców Jawora o wprowadzeniu nowych przepisów oraz zebranie opinii, co do zmian nazw ulic położonych na terenie miasta. W dalszym ciągu zbierają oni podpisy pod tą inicjatywą, za którą do tej pory opowiedziało się już w Jaworze kilkaset osób.

Pod wnioskiem podpisali się radny niezrzeszony Krzysztof Detyna oraz radni klubu radnych Porozumienie Prawicy: Małgorzata Bobowska, Krzysztof Kowalczyk, Janina Lemańska, Andrzej Madej, Jacek Wieczorek. Akcję zmiany nazwy wspierają stowarzyszenia Porozumienie Prawicy oraz Stowarzyszenie Na Rzecz Nowej Konstytucji Kukiz'15.

Komentarze (100)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

jaworzanin
jaworzanin3 stycznia 2017 o 12:33
zapomnieliście o jeszcze jednej ulicy ;Przyjaciół Żołnierza.TO nie przypadek ,że jest ona blisko ul Berlinga .Dlatego ,żeby wszystko było jasne proponuje nową nazwę.Przyjaciół Żołnierzy Wyklętych.Bardzo proszę prawicowych radnych o pilne załatwienie sprawy.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
cewa
cewa12 grudnia 2016 o 18:54
Ludzie , jakie zmiany. Juz swędzą was pieniądze ? Przeeiez taka zmiana to duży koszt
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Bogusław Chaczko
Bogusław Chaczkocewa13 grudnia 2016 o 19:03
Takie zmiany się dokonuje bez względy na koszty. Jak już wcześniej się wypowiedziałem te zmiany trzeba było przeprowadzić już dawno tzn. gdy się zmieniało nazwy ulicy Armii Radzieckiej i Świuerczewskiego i wtedy też słyszałem głosy krytyki i że to duże koszty itd... a jaki pokrój ludzi to mówił, to pozostawiam do domyślenia się - chociaż to nie jest ciężko się domyśleć...
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Artur Sobiech
Artur SobiechBogusław Chaczko13 grudnia 2016 o 23:07
Świetnie Panie Bogdanie. I to się nazywa konkretna deklaracja - jestem za, mam swoje zdanie i argumenty. Oby Więcej takich Jaworzan w naszym grodzie. Pozdrawiam ciepło i życzę miłego dnia
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do cewa
do cewacewa12 grudnia 2016 o 19:16
nie ma żadnych kosztów dla mieszkańców, nie trzeba wymieniać żadnych dokumentów tj.dowodów osobistych, prawa jazdy ,itd, bo będą one ważne tak długo aż skończy się ich termin ważności. Wreszcie zmiana komunistycznych nazw ulic , a kard.Wyszyński i rotm.Pilecki to godne nazwiska .Jestem ZA, popieram
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Bogusław Chaczko
Bogusław Chaczko12 grudnia 2016 o 18:35
100% jestem za!!! Mieszkam przy obecnej ul. Berlinga i bardzo się cieszę, że się doczekaliśmy tej zmiany a szczególnie że patronem naszej ulicy bedzie Rtm. Pilecki - Wspaniała postać. Jak czytam niektóre komentarze to... a może lepiej jednak będzie jak się powstrzymam od opiniowania innych. Pozdrawiam wszystkich, którzy są za !!!!
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Cudowny
Cudowny12 grudnia 2016 o 18:02
To nie wyścigi. Przedstawiono dwie fajne kandydatury i po co dalej bić pianę. Konieczność zmiany jest i trzeba się podporządkowac. Ja bym się bardziej martwił przygotowaniami terenu przez gmine pod mercedesa bo tam już zaczyna być nerwówka
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzanin12 grudnia 2016 o 15:08
Prymas Wyszyński i Pilecki patronami naszych ulic ? jestem na tak
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkanka rapackiego
mieszkanka rapackiego12 grudnia 2016 o 14:59
Ulica Rapackiego niech zostanie ulica ?Walentego Szałęgi. Już w jaworze mamy ul. Tracza więc może i Szałęga będzie ok?
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
yyy
yyymieszkanka rapackiego12 grudnia 2016 o 15:07
który Tracz wraz ze swoimi parafianami wybudował, Szałęga przy Rapackiego nic nie postawił. Wyszyński ma więcej zasług, aby go docenić
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworska
jaworska12 grudnia 2016 o 13:26
Niech podadzą więcej propozycji a mieszkańcy sami zagłosują. Ten kto wygra, tego imieniem nazwać te ulice.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
tyle w temacie
tyle w temaciejaworska12 grudnia 2016 o 15:46
po co licytacja ? zaproponowano postacie naprawdę ważne dla Polaków. Nawet Mel Gibson przymierza się do filmu o Rtm. Pileckim mówiąc, że to super bohater dla całego świata. Prymas Wyszyński "marka sama w sobie "
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
swae
swae12 grudnia 2016 o 00:33
ulica Prymasa Wyszyńskiego to b. dobra propozycja. Tym bardziej, że niedaleko stoi w Jaworze protestancki Kościół Pokoju . Prymas Wyszyński był inicjatorem orędzia biskupów polskich do biskupów niemieckich, które uważane jest za jeden z najważniejszych etapów pojednania polsko-niemieckiego po II wojnie światowej. "...W tym jak najbardziej chrześcijańskim, ale i bardzo ludzkim duchu wyciągamy do Was, siedzących tu na ławach kończącego się Soboru, nasze ręce oraz udzielamy wybaczenia i prosimy o nie...." Poza tym gdyby nie Prymas Wyszyński Karol Wojtyła nie zostałby papieżem. Rtm. Pileckiego przedstawiać chyba nie trzeba
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ewa
ewa12 grudnia 2016 o 00:26
bardzo dobra inicjatywa radnych ! fajnie, że wicestarosta Baranowski przypomniał postać Prymasa Wyszyńskiego
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Oświęcim to była igraszka tak o UB rtm.Pilecki
Oświęcim to była igraszka tak o UB rtm.Pilecki11 grudnia 2016 o 20:16
rtm .Pilecki - był dobrowolnym więźniem obozu w Oświęcimiu. Specjalnie dał się złapać, by dla polskiego podziemia zbierać informacje o obozie Auschwitz i zorganizować na jego terenie ruch oporu. Żołnierz 1939 roku, członek AK walczył w Powstaniu Warszawskim, żołnierz Andersa 8 maja 1947 został aresztowany. W areszcie był torturowany przez funkcjonariuszy UB, m.in. przez jednego z najokrutniejszych śledczych Eugeniusza Chimczaka. W trakcie ostatniego, jak się później okazało, widzenia z żoną, wyznał jej: „Oświęcim to była igraszka” !!!!!!!! 3 marca 1948 przed Rejonowym Sądem Wojskowym w Warszawie rozpoczął się proces tzw. „grupy Witolda". 15 marca 1948 rotmistrz został skazany na karę śmierci. Wyrok wykonano dnia 25 maja w więzieniu mokotowskim na Rakowieckiej, poprzez strzał w tył głowy. Wykonawcą wyroku był Piotr Śmietański, zwany „Katem z Mokotowa”. Prymas Wyszyński - Zwany Prymasem Tysiąclecia, sługa Boży Kościoła katolickiego. Kapelan AK w powstaniu Warszawskim i Kampinosie. Więziony przez komunistów w latach 1953-56. Wprowadził Polaków w Millenium 1966 r. wbrew władzy komunistycznej. Niezłomny duchowny prowadzący naród polski w czasach komunizmu, dzielnie stawiający opór dyktaturze komunistów. 22 października 1978 uczestniczył w inauguracji pontyfikatu Jana Pawła II. Przystąpił do homagium, czyli uroczystego złożenia hołdu nowemu papieżowi przez kardynałów. Gdy prymas Wyszyński całował papieża w pierścień, Jan Paweł II na znak szacunku dla Wyszyńskiego uniósł się z tronu, ucałował go w rękę i uścisnął.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
precz z komunistami i zdrajcami na ulicach miast
precz z komunistami i zdrajcami na ulicach miast11 grudnia 2016 o 20:05
brawo radni . niech wreszcie nastąpi rzeczywisty koniec komunizmu w Jaworze ! Berling - dezerter z Wojska Polskiego agent NKWD, jak polskich oficerów mordowano w Katyniu -on w willi przekazanej przez Stalina herbatkę popijał i listy wielbiące kacapów wypisywał Rapacki - komunista członek aparatu władzy komunistycznej. na wskazanie sowietów wysunął tzw. plan rapackiego ustanawiający niby strefę bezatomową w czasach zimnej wojny . w rzeczywistości chodziło, aby nato wycofało swoje wojska rakietowe daleko na zachód, co miało ułatwić sowietom agresję na zachód . Kiedy bezpieka niszczyła PPS i zamykała, bądź morodwała działaczy PPS. (Np. uwięzienie wielkiego socjalisty, szefa polskiego państwa podziemnego Kazimierza Pużaka więźnia caratu, sanacji, NKWD zamordowanego przez polskich komunistów w więźieniu w RAWICZU) Rapacki z Cyrankiewiczem potępił działalność przedwojenną PPS i jako członek tej partii poparł połaczenie z PPR. co dało fundament dla PZPR i dyktatury komunistycznej.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
KM
KM11 grudnia 2016 o 19:48
Radni niech się zajmują naszymi skargami i kłopotami. Nazwy ulic poczekają.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
adidas
adidasKM11 grudnia 2016 o 22:13
tak poczekaliby do września, a wtedy Wojewoda widząc bierność lokalnych władz wprowadziłby przypadkowe nazwy jak np ul Wyszogrodu, Łańcuchowa, Platformerska, itd
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
MM
MMadidas12 grudnia 2016 o 09:14
ten adidas już zrobił spustoszenie w głowie, przecież wojewoda jest z PIS-u.i jeżeli już to będzie ; św. Lecha Kaczyńskiego w komplecie z pomnikiem.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
młot
młotKM11 grudnia 2016 o 20:10
na co poczekają-aż wojewoda narzuci jaworzanom nazwy ulic?
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
cyta
cyta11 grudnia 2016 o 19:47
Radny Pawlinow niech się już nie wypowiada. Ja proponuję ulice nazwać Majową
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
o nie
o nie11 grudnia 2016 o 18:54
radny Pawlinow proponuje ul.Rapackiego nazwać ul.Orląt Lwowskich lub ul.Niepodległści, a ja nie mam żadnych wątpliwości, że to powinna być ul.Kard.Wyszyńskiego,
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin
Jaworzanin11 grudnia 2016 o 18:51
moli jak zwykle pierd..li .Mieszkam przy jednej z tych ulic.Owszem były rozmowy na temat zmiany nazwy ulicy , ale NIKT nam nie proponował ,że ma być to ulica Wyszyńskiego czy Pileckiego .Było to jakiś czas temu i temat Pileckiego nie był jeszcze na fali , a o Wyszyńskim nikt nie wspomniał.Padały różne propozycje ,ale doszliśmy do wniosku , że najlepsza będzie nazwa która nie kojarzy się z żadną osobą i przetrwa wszelkie zawieruchy polityczne.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
żaba
żabaJaworzanin11 grudnia 2016 o 22:17
tak to jest jak się siedzi cały dzień przed kompem i ludziom się drzwi nie otwiera, to się nie ma wiedzy o czym na korytarzu mieszkańcy rozmawiają. Wyszyński był już kilka razy wałkowany ale komu ja to mówię
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Miarka
Miarkażaba12 grudnia 2016 o 11:56
Dokładnie, postać rozpoznawalna i co najważniejsze Polak, który poświęcał się dla naszego narodu. Wybiorą jakiegoś przefarbowanego lisa i za kilka lat znów będziemy musieli borykać się ze zmianą nazwy. Wyszyński jest dobrym kompromisem
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wiatr
wiatr11 grudnia 2016 o 18:44
Radni nie byli na mojej ulicyi sie mnie nie pytali Jestem przeciw. Radni mają inne zadania do wykonanie. Ludzie narzekają, maja wiele problemów. Zajmujcie się tym
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Mieszkanka
Mieszkanka11 grudnia 2016 o 17:44
A może by ktoś ludzikow mieszkających przy tych ulicach zapytał, czego chcą... A nie sami se wybrali. Widać czym trzej panowie się zajmują... ?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
moli
moliMieszkanka11 grudnia 2016 o 18:11
ty mieszkanka, a czemu ty wypowiadasz się w naszym imieniu. Radni byli w mojej dzielnicy, grzecznie zapytali część mieszkańców i jak uzyskali że są oni wstępnie są na tak (jeśli ta zmiana miałaby wejść w życie a rozumiem że jest obowiązkowa) to te propozycje przypadły do gustu Jaworzanom.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec ul.Rapackiego
mieszkaniec ul.Rapackiego11 grudnia 2016 o 17:04
proponowane nowe nazwy ulic bardzo trafne , osoby godne. Jestem jak najbardziej za taką zmianą. Brawo radni , propozycja bardzo dobra.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do mieszkańca
do mieszkańcamieszkaniec ul.Rapackiego11 grudnia 2016 o 17:12
ja też jestem za ul. Kard.Wyszyńskiego i Pileckiego
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
MM
MM11 grudnia 2016 o 14:03
ja proponuję zmienić na ;prokuratora Piotrowicza i sędziego Kryże. Obaj "zasłużyli" się w stanie wojennym , a teraz są czołowymi postaciami PIS. Nawet jak PIS przegra wybory ,a wygrają czerwoni to będzie jak znalazł!
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wiki
wikiMM11 grudnia 2016 o 16:36
Ale przywaliłeś, długo nad tym myślałeś? Zazwyczaj gdy osoby nie mają nic mądrego do powiedzenia to korzystają z takich absurdów, przepełnionych ironią. PILECKI - trzy razy na TAK
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Maksiu
Maksiu11 grudnia 2016 o 12:56
Ulica Kardynała Wyszyńskiego może być, nikt nie będzie mówił że nie wie co to za osoba. Choć tak na prawdę jest niewiele nazwisk których wolałbym pominąć. Pilecki też ostatnio stał się modny i chyba we Wrocławiu czy Wałbrzychu nadali taką nazwę
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jarosław
Jarosław11 grudnia 2016 o 12:49
U mnie w dzielnicy chodzili radni i pytali mieszkańców o zdanie, kandydatur wtedy przedstawiali nawet więcej, ale jak pokazywali deklaracje najwięcej osób akceptowało te dwie czyli Wyszyńskiego i Pileckiego, no i dobrze
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzak
JaworzakJarosław18 grudnia 2016 o 22:09
Nie wpuszczę do domu żadnego radnego.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Pawełek
PawełekJarosław11 grudnia 2016 o 16:26
Potwierdzam Jarosław, chodzili już radni po klatkach przy Rapackiego i pytali ludzi o zdanie, choć ja osobiście nie miałem okazji z nimi porozmawiać. Moja teściowa przytaknęła i inni sąsiedzi również
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zasługi dla Polski
zasługi dla PolskiJarosław11 grudnia 2016 o 13:02
Rotmistrz Pilecki też pośmiertnie, w 2006 otrzymał Order Orła Białego, a w 2013 został awansowany do stopnia pułkownika.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zasłuzony nie tylko dla Kościoła
zasłuzony nie tylko dla KościołaJarosław11 grudnia 2016 o 13:00
Kardynał Wyszyński pośmiertnie oznaczony została Orderem Orła Białego – najstarszym i najwyższym odznaczeniem państwowym Rzeczypospolitej Polskiej nadawanym za znamienite zasługi cywilne i wojskowe dla pożytku Rzeczypospolitej Polskiej, położone zarówno w czasie pokoju, jak i w czasie wojny. Nadawany jest najwybitniejszym Polakom oraz najwyższym rangą przedstawicielom państw obcych.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
opinia społeczna
opinia społecznaJarosław11 grudnia 2016 o 12:55
i tak powinno właśnie być
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wg mnie
wg mnie11 grudnia 2016 o 11:10
Pomysłów może być dużo, wszystkich i tak się nie zadowoli. Jeżeli zaproponowane nowe nazwy maja aprobatę mieszkańców Jawora i mieszkańców zmienianych ulic, to nie ma nad czym debatować.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Zygi z Przyrzecza
Zygi z Przyrzeczawg mnie11 grudnia 2016 o 13:03
A gdzie można się jeszcze wpisać na listę poparcia dla tej inicjatywy?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
aga
agaZygi z Przyrzecza11 grudnia 2016 o 18:28
Z tego co wiem to zbierają gdzie się da, na pewno u siebie w biurze przy Staszica - tam na rogu. Pozdrawiam
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
środek miasta
środek miasta11 grudnia 2016 o 10:38
skoro Rapackiego z jednej strony wpada we Wrocławską a z drugiej w Starojaworską to może po prostu niech będzie ul. Jaworska-nie narusza tym niczyich wyznań, swobody, itp.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Darek
Darekśrodek miasta11 grudnia 2016 o 10:54
Jak Jaworska w Jaworze, jeszcze do tego ktoś się będzie nazywał Jadwiga Jaworska i pozamiatane - obciach. Nazwy tych ulic wynikają z tras wylotowych na Strzegom, Złotoryję, Lubina
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
pekaes
pekaesDarek11 grudnia 2016 o 17:50
jest Włocławska
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
i?
i?Darek11 grudnia 2016 o 11:00
we Wrocławiu jest Wrocławska
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
lokalizacja
lokalizacja11 grudnia 2016 o 10:28
W Jaworze przy obecnej ul. Adama Rapackiego znajduje się pomnik i grób poświęcony nieznanemu żołnierzowi II Armii Wojska Polskiego. Główny monument przedstawia głowę żołnierza, krzyż oraz napis: " Imię Twoje nieznane, czyn - nieśmiertelny". Przed nim, tuż przy chodniku, po lewej stronie znajduje się grób żołnierza, którego tożsamosci nie udało się ustalić. Napis na tablicy przy grobie brzmi: "Grób żołnierza II Armii Wojska Polskiego, poległego w 1945 o wyzwolenie m. Jawor.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Pablo
Pablo11 grudnia 2016 o 10:02
Wolalbym ulice Sobieskiego, a nie ksiedza jakiegos, poza tym przy tej ulicy mieszkaja tez ludzie innego wyznania, czy to nie narusza ich swobody?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
tradycja
tradycjaPablo11 grudnia 2016 o 10:45
Ul. Rapackiego leży przy Parku Pokoju, który do 1972 roku miejsce to było cmentarzem ewangelickim. W roku 2005 postawiono tam tablicę pamiątkową w formie nagrobka informującą o fakcie istnienia tutaj wspomnianej nekropolii. Ufundował ją Burmistrz Miasta Jawora w 350. rocznicę wybudowania Kościoła Pokoju. Napisy mieszczące się na tablicy wykonano w trzech językach: polskim, niemieckim oraz angielskim. Jeden z nich głosi: "...zdejm z nóg sandały swoje, bo miejsce, na którym stoisz, jest Ziemią Świętą". Otoczenie to pasuje do "kościelnych, wyznaniowych klimatów" ulicy.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
sąsiedztwo religijne
sąsiedztwo religijnetradycja11 grudnia 2016 o 10:52
Kościoły Pokoju (niem. Friedenskirche) w Świdnicy i Jaworze są największymi drewnianymi budowlami o funkcjach religijnych w Europie.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do Pablo
do PabloPablo11 grudnia 2016 o 10:08
a czy Rapackiego nie naruszało swobody pozostałej części mieszkańców tej ulicy?
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do Pablo
do PabloPablo11 grudnia 2016 o 10:07
ale Sobieskiego już jest w Jaworze
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jest dobrze
jest dobrze11 grudnia 2016 o 09:23
rtm. Pilecki jak najbardziej pasuje w miejsce gen. Berlinga, co do kard. Wyszyńskiego to chyba raczej nikt nie ma obiekcji, zwłaszcza że w innych miastach już od dawna jego imieniem nazywane są ulice i place
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zmiana
zmianajest dobrze11 grudnia 2016 o 09:39
a może przy okazji podzielić Jawor na jakieś fajne dzielnice?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wojennie
wojenniejest dobrze11 grudnia 2016 o 09:38
brakuje też w jaworze ul. gen. Władysława Andersa, gen. Stefana Grota-Roweckiego
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
lokalnie
lokalnie11 grudnia 2016 o 09:14
jest wrocławska, legnicka, lubińska, strzegomska, starojaworska, ale nie ma jaworskiej
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
look
looklokalnie11 grudnia 2016 o 09:25
jest też myśliborska
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Alan
Alan11 grudnia 2016 o 09:13
Bardzo dobra inicjatywa.Brawo.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Marta
Marta11 grudnia 2016 o 09:12
Bardzo dobre propozycje radnych. Nie ma nad czym polemizować tylko trzeba zmieniać.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
opinia społeczna
opinia społecznaMarta11 grudnia 2016 o 09:57
najważniejsze jest akceptacja nowych nazw przez mieszkańców ulic, które mają być zmienione
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
poparcie
poparcieMarta11 grudnia 2016 o 09:54
najważniejsze, że mieszkańcy je akceptują
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzanin11 grudnia 2016 o 09:00
Nareszcie ktoś się tym w Jaworze zainteresował. Mi nowe nazwy odpowiadają.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
obywatel
obywatel11 grudnia 2016 o 08:59
DOWODÓW OSOBISTYCH I PRAWA JAZDY NIE TRZEBA BĘDZIE ZMIENIAĆ - TAK JEST W CAŁEJ POLSCE. Inne sąsiednie miasta też się do tego szykują i również odpowiednie propozycje już są rozpatrywane.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Polak
Polak10 grudnia 2016 o 23:42
Mus to mus, kiedyś trzeba było podjąć takie kroki, ile można odkładać i zamiatać pod dywan. Stawić czoło koniecznościom tych zmian to jest odwaga. PILECKI dla mnie to świetna nazwa ulicy
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Yop
YopPolak11 grudnia 2016 o 00:27
Jeśli miałyby być zmiany to proszę aby nie wybierać jakiś anglo lub niemiecko języcznych. nikt później nie wie jak to sie dokładnie pisze i wymawia. A nazwiska np z francuskiego potrafią być zaskakujace
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
złe
złeYop11 grudnia 2016 o 09:26
mi nie podobają się w Jaworze nazwy ulic Sporna i Piwna-źle się kojarzą
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
rois
rois10 grudnia 2016 o 23:16
Dla mnie dwie nowe nazwy są w porządku, choć podejrzewam jeszcze przez 2-3 lata i tak wszyscy będą mówić że mieszkają na Rapackiego
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
byku
bykurois11 grudnia 2016 o 09:14
Dokładnie, ja osobiście mieszkam przy Moniuszki, ale to o Rapackiego mówi się że jest najważniejsza i główna w Jaworze
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zasługi
zasługibyku11 grudnia 2016 o 10:34
p.Morawiecki powinien zostać Honorowym Obywatelem Jawora-tyle co on zrobił dla Jawora i jaworzan załatwiając dużego inwestora i pracodawcę to mało kto zrobił
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
np
npbyku11 grudnia 2016 o 09:33
mieszkańcy Jawora mogą też w podziękowaniu p. Morawieckiemu za Mercedesa nazwać jakąś ulicę jego nazwiskiem-wszak to dzięki niemu nastąpi przełom w rozwoju gospodarczym miasta i fatalnym bezrobociu
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
i
ibyku11 grudnia 2016 o 09:28
leży przy niej cmentarz wojenny
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
btw
btw10 grudnia 2016 o 23:04
a poza tym na nowych dowodach i tak nie ma adresów, no i w ogole mają niby znieść obowiązek meldunkowy....
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
alf
alf10 grudnia 2016 o 23:02
Zmiany są trudne do zaakceptowania, ale jeśli nie trzeba zmieniać dowodów osobistych to ok
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Maciej Gwoździewicz
Maciej Gwoździewicz10 grudnia 2016 o 22:49
Takiej inicjatywy nie sposób nie poprzeć.
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
?
?Maciej Gwoździewicz10 grudnia 2016 o 22:56
Czyli popiera Pan wydawanie publicznych pieniędzy na całą tą administracyjną machinę oraz zmuszanie mieszkańców tych ulic do zmiany dokumentów ( dowody osobiste, prawa jazdy, banki itp.) i w imię czego mają oni za to płacić, a jeśli nie oni to dlaczego my-podatnicy?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Bogusław Chaczko
Bogusław Chaczko?12 grudnia 2016 o 18:46
Takie zmiany powinne być juz dawno dokonane - wtedy gdy zmieniali ulice Armii Radzieckiej i Swierczewskiego a może według Pana " ? " te nazwy powinny być przywrócone ???? Takie rzeczy poprostu robi się bez względu na koszty z tym związane i kropka.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Adam
Adam?10 grudnia 2016 o 23:07
W innych miastach to normalne a tutaj zawsze bulwers, sprzeciw wobec wszystkiego czy na plus czy na minus
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
?
??10 grudnia 2016 o 23:05
Mam rozumieć, że machina administracyjna również nie ruszy, a urzędnicy pracujący za moje podatki nie będą się tym zajmowali? P.S.Co do dokumentów zwracam honor-nie doczytałem.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
autor
autor?10 grudnia 2016 o 22:58
przecież tam jest napisane że nie trzeba zmieniać dokumentów i że zachowują ważność, no ja pierrrrrr :) ludzie czytajcie!!!!
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bolo
bolo10 grudnia 2016 o 22:05
Zmiana nazwy ulicy od razu polepszy jakość życia mieszkających tam mieszkańców !!!!!!! Ci radni podpisani pod tego rodzaju petycjami niech wezmą koło i walną się w czoło.Jeśli chodzi o J.Poniatowskiego to nie był to człowiek z jednoznaczną przeszłością (radzę się wgłębić w kroniki z tamtych czasów)zaś Wyszyński był jednym z autorów słynnego "przepraszamy i prosimy o przebaczenie".Czuję wielki absmak przy tego rodzaju inicjatywach . Nie tego oczekuję od radnych .
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zmiany tak i to jak najszybciej
zmiany tak i to jak najszybciejbolo10 grudnia 2016 o 23:33
bolek daj już spokój, zmiany są nieuniknione i teraz pytanie czy Jaworzanie będą mieli jakiś wpływ na ten proces czy też będą biernymi obserwatorami. Cieszę się że te propozycje wychodzą teraz gdy jest czas jeszcze na dyskusję, uzgodnienia, itd. A nie we wrześniu 2017 r. z ręką w nocniku przyjmujemy narzucone z Wrocławia nazewnictwo jakie istnieje w innych miastach np. Ulica Psie Budy we Wrocławiu, Ulica Żabi Kruk w Gdańsku, Ulica Hipotezy w Warszawie czy Ulica Buraczana we Wrocławiu - można sprawdzić takie istnieją w tych miastach
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
lolo
lolobolo10 grudnia 2016 o 22:45
bolo człowieku co ty za głupoty wypisujesz. przeczytaj ze zrozumieniem i nie oczerniaj polskich bohaterów niczym służbiści z czasów słusznie minionych...
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Dorota S.
Dorota S.bolo10 grudnia 2016 o 22:34
bolo ty chyba powinieneś wyjść z domu od czasu do czasu i zobaczyć, co się w Polsce dzieje. Takie zmiany to normalna rzecz i oczywiście nie są popularne, ale konieczne, chyba że tęsknisz jeszcze do starych czasów i metod z tamtych lat. Jeśli jest taki obowiązek to co się bulwersujesz, trzeba to trzeba i chyba dobrze że są radni którzy nie czekają na rozkaz z Wrocławia czy warszawy tylko pytają mieszkańców
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Romek
Romek10 grudnia 2016 o 21:52
dziwię się że w Jaworze nie było wcześniej odwagi aby zmienić nazwy tych ulic. Ustawa nakłada taki obowiązek i to trzeba uszanować, więc zmieniamy, tak jak w przeszłości zmieniono wcześniejsze nazwy ulic tych samych ulic na te związane z systemem komunistycznym, bo taki był nakaz. Teraz przynajmniej mamy szansę wskazać swoje propozycje -nazwy nowych ulic i te zaproponowane wg mnie są do zaakceptowania.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
gość
gość10 grudnia 2016 o 21:46
a może ul Głuchą byśmy zmienili . bo mi sie kojarzy z konspiracją ;-| . na takie pierdoły wydawać pieniądze, a poźniej narzekać że ich brakuje .
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Dawid
Dawid10 grudnia 2016 o 20:48
A co to ma za znaczenie jaka nazwa,najlepiej niech wezystkie zmienia na jarka kaczyńskiego i wszyscy beda zadowoleni . Jak nie maja gdzie wydac publicznych pieniedzy to jest tyle dzieci co potrzuja pomocy.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
arumenty
arumentyDawid11 grudnia 2016 o 08:40
Najlepiej na Rzeplińskiego, który do 1981 należał do PZPR. Pod koniec lat 70. II sekretarz POP PZPR w Instytucie Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji UW. https://dorzeczy.pl/kraj/16370/Lista-PZPR-owcow-i-wspolpracownikow-SB-w-PO-Kukiz-odpowiada-na-akcje-Piotrowicze.html
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bezrobotny 01
bezrobotny 01arumenty11 grudnia 2016 o 13:49
ten Pan który przyjmuje wniosek akurat mieszka na Berlinga,Dlatego bardziej interesuje mnie jego zdanie na ten temat niż radnych którzy chcą za wszelką cenę zbić kapitał polityczny .
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzaninarumenty11 grudnia 2016 o 13:42
przecież to tylko propozycja( czytaj ze zrozumieniem!),a gdzie masz lipy na lipowej?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
od czego ta nazwa
od czego ta nazwaarumenty11 grudnia 2016 o 10:31
a gdzie Ty masz tam akacje, cisy, jarzębiny?!
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzaninarumenty11 grudnia 2016 o 10:26
jeżeli już to należy wybrać takie nazwy ulic które nie są kontrowersyjne i są do zaakceptowania przez wszystkich.Nie jestem pewien czy za kilka lat inna władza wyciągnie jakieś brudy o Pileckim , czy Wyszyńskim i nakaże kolejną zmianę.Chyba nikt nie ma wątpliwości , że teraz wszystko jest możliwe.Moja propozycja to np Akacjowa ,Cisowa ,Jarzebinowa lub coś podobnego.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzaninarumenty11 grudnia 2016 o 10:06
jeszcze lepiej na prokuratora Piotrowicz z PIS
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Bohun
Bohun10 grudnia 2016 o 20:30
A o ul.J.Dąbrowskiego to zapomnieliście?
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Eryk
ErykBohun10 grudnia 2016 o 22:38
Dąbrowskiego bym zostawił w spokoju, ale tamte ulice są do wymiany
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Bohun
BohunEryk11 grudnia 2016 o 22:42
Wolę się wstydzić za dobór nica niż pustkę historyczną w głowie... a tak poza tematem Eryk to twój nick,czy ktoś cie tak skrzywdził?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Eryk
ErykEryk11 grudnia 2016 o 09:22
Iwan Bohun to był z kolei piękny życiorys :( Następnym razem kolego dobieraj lepiej nick abyś nie musiał się później wstydzić
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Bohun
BohunEryk10 grudnia 2016 o 22:44
Eryku książkę do łapy i poczytaj kim był J.Dąbrowski bo widzę ,że historii to jesteś słaby.....
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
herbi
herbi10 grudnia 2016 o 20:27
i to jest konkretny ruch w kierunku ostatecznego zakończenia okresu socjalizmu
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bolo
boloherbi10 grudnia 2016 o 22:08
socjalizm to się dopiero zaczyna tzn.jego następna odsłona.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
August
August10 grudnia 2016 o 20:13
nazwy tych ulic to powinni już zmienić z 10 lat temu. Dobrze, że choć teraz się tym ktoś zajął
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.