- Mieliśmy w porządku dwa punkty. Pierwszy dotyczył bezpieczeństwa na skrzyżowaniu ulic Armii Krajowej, Strzegomskiej, Piastowskiej i Szpitalnej. Zastanawialiśmy się nad bezpiecznymi rozwiązaniami umożliwiania ruchu pieszym i zmotoryzowanym. Padło kilka koncepcji, m.in. powrót do sygnalizacji świetlnej, reorganizacja ruchu i powstanie minironda. Najprawdopodobniej nastąpi zmiana reorganizacji ruchu związana z ulicą Szpitalną i aleją Jana Pawła II. Może tutaj uda nam się troszeczkę rozluźnić ruch i zwiększyć bezpieczeństwo na samym skrzyżowaniu - zauważa Marcin Jankowski, przewodniczący Komisji Porządku Publicznego.
Rozważano bowiem koncepcję ustanowienia ulicy Szpitalnej jednokierunkową już od samego skrzyżowania oraz ustawienia przed wyjazdem z al. Jana Pawła II znaku nakazu skrętu w prawo na ul. Szpitalną. Tak, by nie dochodziło do zagrożenia kolizją między samochodami jadącymi od ul. Szpitalnej a wjeżdżającymi na skrzyżowanie od ul. Piastowskiej. Rajcowie pochylili się także nad innymi drogami, które wymagają szczególnej uwagi.
- Drugi punkt dotyczył pozostałych niebezpiecznych miejsc komunikacyjnych w Jaworze. Mieliśmy kilka zdjęć, na których prezentowaliśmy te miejsca, m.in. ulice Chopina, Armii Krajowej, Piłsudskiego, ale szczególnej poprawy wymaga ulica Kuziennicza na całej długości. Odnośnie oświetlenia i skrzyżowań. Jest tam dość duży ruch i jest tam niebezpiecznie, zwłaszcza na skrzyżowaniu koło Lidla, ale też w innych miejscach - dodaje radny Jankowski.
Ważną kwestią poruszaną przez radnych i gości komisji było też bezpieczne parkowanie i poruszanie się ulicami przy Szkole Podstawowej nr 5 oraz przedszkolu przy ul. Piłsudskiego. Rozmawiano m.in. o projektach utworzenia nowych miejsc parkingowych. Długo dyskutowano też o ruchu, budowie nowych miejsc postojowych oraz modernizacji nawierzchni chodnika przy ul. Chopina.
W obradach komisji uczestniczyli również przedstawiciele Urzędu Miejskiego, Starostwa Powiatowego oraz policji, którzy wyjaśniali radnym wszelkie wątpliwości oraz prezentowali różne koncepcje rozwiązywania omawianych problemów.