Niedziela, 12.01.2025 651

 

Reklama

Jawor - Wrocław w 40 minut

Nowa era dla Jawora zacznie się m.in. dzięki uruchomieniu bezpośredniego połączenia kolejowego z Wrocławiem.

© Facebook/Burmistrz Miasta Jawora

Ledwie dobiega końca rewitalizacja stacji kolejowej w Jaworze a już dzisiaj zostanie podpisana umowa o przekazanie na rzecz Gminy Jawor terenu pod budowę nowoczesnego Centrum Przesiadkowego. To kolejny krok w stronę rozwoju infrastruktury kolejowej w mieście. Nasze miasto będzie w pełni gotowe do bezpośredniego połączenia kolejowego z Wrocławiem, które może zapoczątkować nową erę nie tylko dla miasta ale i dla całego regionu.

Jak ważnym gospodarczo aspektem jest bezpośrednie połączenie ze stolicą Dolnego Śląska wystarczy zwrócic uwagę na pobliskie Świebodzice. Ponad 20 bezpośrednich połączeń w ciągu dnia ze Świebodzic i z powrotem daje praktycznie możliwość dostania się do Wrocławia i powrotu co godzinę i to wielokrotnie w czasie poniżej godziny. Najszybsze połączenie na linii Świebodzice - Wrocław to - UWAGA!!!- 38 minut!!!. Dla przypomnienia ze Świebodzic do Wrocławia tradycyjną drogą jest 71 km czyli identycznie jak trasa z naszego miasta do Wrocławia. Dzięki bezpośredniemu, szybkiemu połączeniu z Wrocławiem Świebodzice, które mają niemalże identyczną liczbę mieszkańców jak Jawor bardzo dynamicznie się rozwijają a hali widowiskowo-sportowej czy też basenu z saunarium pozazdrościć może niejedno większe miasto.

Dla Jawora ciężko sobie wyobrazić lepszego momentu na "dopięcie" bezpośredniego połączenia. Burmistrz, sprzyjająca inwestycji Rada Miejska, starostwo powiatowe i oczywiście władze krajowe i wojewódzkie.

Komentarze (38)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

Turystka medyczna
Turystka medyczna13 grudnia 2024 o 22:16

Ostatnio musiałam jechać do Wrocławia tym turystyczno - krajoznawczym o 5.22. Z uwagi na kontuzję kolana auto odpada, a i  przesiadek chciałam uniknąć z tego samego powodu. Dwie godziny takiej jazdy do stolicy regionu to jak lot na inny kontynent. A ja tylko do szpitala ...

2 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 1
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Bonidydy
Bonidydy4 grudnia 2024 o 13:13
Dlaczego tak stygmatyzuje się te przesiadki w mediach? Z Jawora można się dostać do Wrocławia z przesiadką w Jaworzynie lub Legnicy w czasie 1:20h. W Jaworzynie jest to nawet przesiadka "drzwi w drzwi" z tego samego peronu. Czas 0:40h nie był, nie jest i nie będzie osiągalny! Z Legnicy jedzie się do Wrocławia najszybciej w czasie 0:37h, a przypomne że Jawor (w odróżnieniu do Legnicy) nie leży przy bezpośredniej linii kolejowej do Wrocławia.  No i jest już przecież bezpośredni pociąg do Wrocławia, no ale on jedzie dookoła przez Świdnicę...
6 Lubię to: 3
Super: 1
Ha ha: 2
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Pasazer
PasazerBonidydy4 grudnia 2024 o 18:33
Widać, ze nie jeździsz. Opóźnienia w kursach PKP to standard, często zdarza się że nie zdążysz się przesiąść i bilet przepada. Wtedy nie dość, ze jedziesz długo, to jeszcze drogo.
4 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 1
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jan Wieczorkiewicz
Jan WieczorkiewiczPasazer10 grudnia 2024 o 09:56
To raczej Ty nie jeździsz, co widać. Przede wszystkim z Jawora jeździ KD, a nie PKP. Po drugie, nawet jeśli ucieknie Ci skomunikowanie (pociagi skomunikowane czekają na siebie w przypadku opóźnienia do 15 minut), to na tym samym bilecie możesz pojechac późniejszym pociągiem. Wiec jakie drożej? Ale żeby to wiedzieć trzeba jeździć pociagiem, a nie tylko pisac w necie. 
3 Lubię to: 0
Super: 1
Ha ha: 2
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
pasażer
pasażerJan Wieczorkiewicz14 grudnia 2024 o 09:11
Widać, że nie jeździsz. Przesiadki nie są pewne. Pociągi notorycznie się spóźniają, kolejny nie czeka na spóźnialskich. Jak kupiłeś wcześniej bilet online (a trzeba kupić bo nie ma w Jaworze kasy), to bilet przepada. Trzeba kupic dodatkowy-nowy. Wychodzi nie dość, że długa jazda jak na odległośc Jawoor-Wrocław, to jeszcze droga.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Bonidydy
BonidydyPasazer10 grudnia 2024 o 09:50
Jeżdzę, codziennie do pracy. Z Jawora o 05:22, potem przesiadka w Jaworzynie (5 minut) i do Wrocławia. Nie pamietam kiedy ostatnio miałem opóźnienie na tym kursie. To raczej widać, że Ty niejeździsz, a swoje opinie wygłaszasz na podstawie utartych schematów sprzed lat
5 Lubię to: 2
Super: 1
Ha ha: 2
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Poniedziałek
PoniedziałekBonidydy11 grudnia 2024 o 14:01
Ja to, proszę pana, mam bardzo dobre połączenie: wstaję rano, za piętnaście trzecia; latem to już widno. Za piętnaście trzecia jestem ogolony, bo golę się wieczorem. Śniadanie jadam na kolację, więc tylko wstaję i wychodzę. Do pekaes mam pięć kilometry. O czwartej za piętnaście jest pekaes. Nie zdanżam, ale i tak mam dobrze, bo jest przepełniony i nie zatrzymuje się. Przystanek idę do mleczarni to jest godzinka. Potem szybko wiozą mnie do Szymanowa (mleko, widzi pan, ma najszybszy transport, inaczej się zsiada). W Szymanowie zsiadam, znoszę bańki i łapię EKD. Na Ochocie w elektryczny i do Stadionu, a potem to już mam z górki. Bo tak: 119, przesiadka w trzynastkę, przesiadka w 345 i jestem w domu, znaczy w robocie. I jest za piętnaście siódma! To jeszcze mam kwadrans to sobie obiad jem w bufecie. To po fajrancie już nie muszę zostawać żeby jeść, tylko prosto do domu. I góra dwudziesta druga pięćdziesiąt jestem z powrotem. Golę się, jem śniadanie i idę spać.
3 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
gregor
gregorPoniedziałek14 grudnia 2024 o 20:35

https://youtu.be/N4FvOqTdnPIhttps://youtu.be/N4FvOqTdnPI

0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jawor
Jawor2 grudnia 2024 o 22:56

Jeszcze lotniska nam brakuje i już będziemy stolica...

8 Lubię to: 6
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Ewa
EwaJawor3 grudnia 2024 o 10:24
Wątpisz?
Kraj katolicki wiec cuda są non stop.
10 Lubię to: 3
Super: 1
Ha ha: 1
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 4
Lubię to! Udostępnij
katol
katolEwa4 grudnia 2024 o 18:40
dlatego co? trzeba zniczyć jedną tylko wiarę? tak was boli katolicyzm? wtedy będziecie zadowoleni?
5 Lubię to: 2
Super: 2
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Autor
Autor2 grudnia 2024 o 17:15
Jakie centrum przesiadkowe? Skąd dokąd? Ludzie od lat czekaj zebynich dekalia nie zalewały,na to nie ma pieniędzy! A burmistrz o centrum przesiadkowym! Ludzie obudźcie się albo minutę fekalia pod dom zawieźcie.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kolejorz
kolejorz2 grudnia 2024 o 14:33
Wszystko fajnie, ma być centrum przesiadkowe, tylko pytanie na co się przesiadać jak zbiorkom jest w słabym stanie? Jak większość busów, autobusów, które jeżdżą z okolicznych wsi ma "główny" przystanek na podzamczu, więc przeniesiemy to na kolejową? Bo taki chyba jest cel takiego przedsięwzięcia, by było wszystko blisko w jednym miejscu? Dodatkowo kolejowa jest jednokierunkowa, więc będziemy przez miasto i zwężoną wyszyńskiego oraz przejazd co tam jest obok dworca pchać wszystkie autobusy? Jeszcze mają być bezpośrednie dojazdy do wrocławia, tylko pytanie ile będzie połączeń, bo teraz nawet do legnicy ichaż tak dużo nie ma, a żeby były należy pamiętać wygospodarować tabor spalinowy 
9 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 2
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
N/N
N/Nkolejorz2 grudnia 2024 o 21:49

I jak zwykle najwięcej mają do powiedzienia Ci którzy nic nie wiedzą 

6 Lubię to: 1
Super: 2
Ha ha: 1
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Damara
DamaraN/N14 grudnia 2024 o 12:31
Niestety takich mamy włodarzy indecision
1 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Jaworski pacjent
Jaworski pacjent2 grudnia 2024 o 12:43
Pytania trzy;
1 .Czy na dworcu PKP czynna jest już winda?
2. Czy windą z dworca PKP można dojechać do Dworca Przesiadkowego?
3. Kiedy zostanie uruchomiona błyskawiczna linia kolejowa Jawor-Wroclaw przez Snowidzę , Malczyce. obsługiwana przez Lux Torpedę. Proszę podać; ile będzie tych połączeń, w jakich godzinach A czas połączenia to musi być mniej jak 20 minut.!
I najważniejsze. Bilety za darmo!!!
11 Lubię to: 3
Super: 1
Ha ha: 7
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin
JaworzaninJaworski pacjent2 grudnia 2024 o 13:36
To juz prosze pytać instancję co "załatwia"
4 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 1
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Konkrety
Konkrety2 grudnia 2024 o 10:40
Co jaworzan obchodzą Świebodzice? Tam mają swojego włodarza, który juz dawno zadbał o bezpośrednie połączenie z Wrocławiem. Pytanie do Burmistrza Jawora-od kiedy będą normalne (a nie długie i drogie turystyczne przez Sobótkę) bezpośrednie połaczenia z Wrocławiem, ile ich będzie, w jakich godzinach, jaka trasa i czas przejazdu. Tych informacji brakuje.
6 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ferdek
FerdekKonkrety2 grudnia 2024 o 12:22
To Swiebodzice dalej mają swojego włodarza Wilhelma który już dawno, pod koniec XIX w zadbał o połączenie z Wrocławiem?
Ciekawe.
6 Lubię to: 2
Super: 1
Ha ha: 2
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
pytania
pytaniaKonkrety2 grudnia 2024 o 11:05
Ciiii! Nie wolno pytać się o konkrety! Hasło rzucone, ludzie będa się cieszyć, a szczegóły to się nie pytaj bo to niedobra jest
7 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 2
Wow: 1
Przykro mi: 1
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Mieszkaniec Jawora
Mieszkaniec Jawora2 grudnia 2024 o 09:37
Przecież trasa że Świebodzic do Wrocławia jest prowadzona trakcją elektryczną a z Jawora spalinową (chyba że coś przeoczyłem). No i Jawora trzeba najpierw przejechać przez Jaworzynę Śl. lub Legnicę - to co najmniej 1 godz. i 20-40 minut. Więc nie liczyłbym na jakiś specjalnych gości z innych miast. Poza tym idea centrum przesiadkowego w Jaworze to jakaś utopia. Przecież to była "kiełbasa wyborcza"  Bery. Koszt takiego centrum przewyższa jakiekolwiek zyski czy nawet korzyści społeczne. Już mamy dość kredytów do spłaty (basen letni). Jawornik w ruinie. Miasto brudne. Czy naprawdę damy się nabrać na jakąś utopię.
8 Lubię to: 6
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Bolek
BolekMieszkaniec Jawora4 grudnia 2024 o 13:24
Tak to prawda. Kiełbasa wyborcza 
4 Lubię to: 2
Super: 1
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin
JaworzaninMieszkaniec Jawora2 grudnia 2024 o 10:30
Spalinowe mogą po zelektryfikowanych liniach jeździć, odwrotnie, nie. Co do reszty to przyznać trzeba rację. Trzeba by przywrócić linię na malczyce co już zauważyli ludzie, a i wtedy obstawiam, że czas dojazdu to 50-60 minut. Centrum przesiadkowe to kiełbasa jak "hala widowiskowo-sprotowa" co była obiecana wiele lat temu. Zależy też co to ma być czy zwykły parking z zatoczką i zadaszeniem? Poza tym po co, jak nie ma się gdzie przesiadać. Są pilniejsze sprawy w mieście, choćby ulice Myśliborska i Prosta, o sieci wod-kan nie wspominając, a na prozaicznych dziurach w drogach kończąc.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Wojewoda
WojewodaJaworzanin3 grudnia 2024 o 07:15

1) nikt nie będzie remontował linii Jawor-Malczyce (zliwlidowana) ani Strzegom-Malczyce. To były linie buraczane do wywozu płodów rolnych. Tam nie ma potencjału pasażerskiego.

2) tak, spalinowe mogą jeżdzić pod siecią, ale zarówno między Legnicą a Wrocławiem jak i Jaworzyną a Wrocławiem to słaby pomysł. Są za małe.

3) podsudecka 137 jest w słabym stanie,  dopóki przejazd tą linią będzie niezbyt szybki, to będzie na niej tylko oferta socjalna. 

3 Lubię to: 2
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworski pacjent
Jaworski pacjentWojewoda3 grudnia 2024 o 12:28
A po co ten potencjał pasażerski?
Lux Torpeda będzie jeździć na trasie Jawor-Wrocław- Jawor.
Z pasażerami , czy nie , nie ma to żadnego znaczenia. Ważne że za darmo.
7 Lubię to: 4
Super: 1
Ha ha: 2
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zawiadowca
zawiadowca2 grudnia 2024 o 09:29
40 minut to by było realne gdyby taki pociąg jeździł po torach przez Środę Śląską lub Malczyce (takowych dawno nie ma) i się po drodze nie zatrzymywał na stacjach pośrednich.
4 Lubię to: 3
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
W Ch
W Chzawiadowca2 grudnia 2024 o 09:45
Zgadza się, 40 minut to albo reaktywacja (a raczej budowa od nowa) lini na Maczyce albo budowa nowej bezpośredniej "w lini prostej" Inaczej nie widzę tego.

Swoją drogą tu ładnie tworzy się obrazy dojazu w 38 minut do Worcławia, fajnie wrzuca się fotki remontowanych peronów i przejścia, gada się o jakimś centrum przesiadkowym (dokąd się przesiadać?), a dworzec zamieniono na... urząd, więc mamy poczekalnie przyklejoną do boku budynku dworca z peronami... 
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Wojewoda
WojewodaW Ch3 grudnia 2024 o 07:18

Nikt nie będzie odbudowywał linii z Malczyc do Strzegomia/Jawora, bo to linie buraczane do wożenia płodów rolnych. One nie mają potencjału pasażerskiego.

A budowa nowej linii to już w ogóle fantazja. 

4 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 2
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Miś
Miś2 grudnia 2024 o 09:21
Nie chcę być sceptykiem ale 40 minut? No nie powiedział bym by to było możliwe, przy tej infrastrukturze. Poza tym już teraz jest bezpośrednie połczenie dwa razy dziennie, dlatego kwestia ile razy dziennie będzie można dojeżdżać. A centrum przesiadkowe, jest porzebne teraz jak rybie ręcznik? 
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Maria
Maria2 grudnia 2024 o 09:18
super -kiedy to nastąpi,proszę podać w przybliżeniu  datę ...sporo osób dojeżdzad do  Wrocławia do pracy i różnych szpitali. Ja również dosyć często odwiedzam Wrocław i jadę autostradą z duszą na ramieniu.Bezpośrednie połaczenie kolejowe  bedzie idealnym rozwiązaniem... 
6 Lubię to: 3
Super: 1
Ha ha: 2
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
W Ch
W ChMaria2 grudnia 2024 o 09:40
Tylko jak to będą 2-3 połączenia ( rano, południe i wieczór), to dla pracujących będzie lepiej nadal autem dojeżdżać
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Sceptyk
Sceptyk2 grudnia 2024 o 08:47
Jakim cudem w 40 minut? Połączenie bezpośrednie przez Jaworzynę to min. 59 minut, a przez Legnicę 62 minuty (w tempie pociągu pospiesznego na trasie LCA- WRO). Bo chyba specjalne tory  Jawor - Wrocław nie będą kładzione???
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin
Jaworzanin 2 grudnia 2024 o 08:30
Przecież to była jeszcze umowa za czasów PiS i fundusze z Polskiego Ładu.  Co tu ma Burmistrz, czy obecne Starostwo do tego...?
9 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Miś
MiśJaworzanin 2 grudnia 2024 o 09:21
Dworzec remontowało PKP, to nie przeszkadzało każdemu podpisywać się pod tym, że "załatwił"
6 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ania
Ania Miś2 grudnia 2024 o 11:25
Zgadzam się.... dworzec remontowało PKP więc nie rozumiem dlaczego burmistrz przypisuje sobie zasługi ...obecnie w budynku dworca urzęduje Zwik i kto to wie jak ogromne koszty ponosi
3 Lubię to: 2
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin
JaworzaninAnia 2 grudnia 2024 o 13:36
Jak widać nie przeszkadza to pisać  "przeze mnie", "załatwiłem", "zrobiłem i tym podobne słowa na fejsiku
6 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 1
Wrr: 2
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec
mieszkaniecAnia 2 grudnia 2024 o 12:51
Raczej wygląda to tak, że w budynku ZWiK urzęduje dworzec, tylko że to ZWiK płaci za najem
3 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 1
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzaninJaworzanin 2 grudnia 2024 o 09:17
Sprawa bezpośredniego połączenia Wrocławia z Jaworem to początek lat 60-tych kiedy takie jeszcze funkcjonowało.
Od ,chyba, 61 roku połaczenie kolejowe z Wrocławiem było możliwe tylko z przesiadką w Jaworzynie Śl. lub w Legnicy.
Trudno w to uwierzyć , ale temat był, jest wałkowany ponad 65 lat!! Mówimy tu o latach 60, 70.80 kiedy mało kto miał samochód, a wiele osob z Jawora pracowało i uczyło się we Wrocławiu nawet w szkołach średnich.
11 Lubię to: 9
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.