Wtorek, 03.12.2024 485

 

Reklama

Nie będzie taryfy ulgowej

Komisja Skarg, Wniosków i Petycji pod przewodnictwem Anny Kozak może otworzyć Burmistrzowi istną puszkę Pandory. Opublikowanie artykułu o zasadności skarg na dyrektor MOPS spowodował lawinę komentarzy dobijając licznik odsłon do 5 cyfr.

© Materiały prasowe

Mieszkańcy Jawora docenili pracę komisji pod przewodnictwem Anny Kozak, którą udało się namówić na odpowiedź na kilka pytań.

Redakcja (Red.): W obecnej kadencji rady miejskiej jesteś Przewodniczącą Komisji Skarg i Wniosków. Sprawa skarg na dyrektor MOPS w Jaworze odbiła się szerokim echem wśród mieszkańców i zrobiło się o Was głośno.

Anna Kozak (A.K.): Postawę Pani Januchowskiej oceniam przez pryzmat skarg i wyników postępowania. Materiał dowodowy w  trzech sprawach w pełni potwierdza zasadność skarg i rację skarżących. Moje zdanie sprecyzowałam jasno w sprawozdaniach z postępowania skargowego oraz pismach do Burmistrza, Wojewody oraz skarżących. Poza tym wypowiedziałam się również w toku sesji krytykując postawę dyrektor MOPS. Tak samo surowo oceniło decyzję pani Dyrektor Samorządowe Kolegium Odwoławcze w przypadku dwóch skarg. Radnych zachęcałam i zachęcam do wzięcia udziału w posiedzeniach komisji, której przewodniczę. A już zdecydowanie zachęcam do zapoznania się z materiałami postępowania skargowego i sprawozdaniami końcowymi. Głosowanie bez znajomości sprawy, nawet jeśli jest to wstrzymanie się od głosu, jest w mojej ocenie nieprawidłowe. Jeśli skarga jest bezzasadna, można tak postąpić. Osoby dyrektorki MOPS osobiście nie oceniam ale, znam negatywne opinie kierowane pod jej adresem, również wyrażane przez pracowników MOPS. Do każdej skargi podchodzę indywidualnie. Dwie kolejne wstępnie oceniam jako bezzasadne i taki wniosek złożę na najbliższej sesji Rady.

Red.: Aniu, przedstaw się proszę tym czytelnikom, którzy Cię jeszcze nie znają. Opowiedz coś więcej o sobie.

A.K.: Moje cv ma o tyle znaczenie, że wpływa na to czym się teraz zajmuję. W skrócie:

Ukończyłam studia prawnicze na Wydziale Prawa Uniwersytetu Wrocławskiego, aplikację prokuratorską w Prokuraturze Okręgowej we Wrocławiu. Przez 4 lata byłam doktorantką prof. Marka Bojarskiego. Poważna choroba "pomieszała mi szyki" i przez prawie 3 lata siedziałam w domu. Po tym czasie podjęłam studia pedagogiczne podyplomowe i przez 7 lat byłam wykładowcą prawa w studium policealnym detektywów. Następnie prowadziłam kancelarię prawną p.n. Centrum Doradztwa Prawnego i Mediacji. Już w trakcie pracy w Centrum zostałam radną w kadencji 2018 - 2023. Kolejna kadencja trwa.

Red.: Jak to się stało, że w pewnym momencie postanowiłaś zaangażować się w pracę samorządową?

A.K.: Ponad 20 lat temu zamieszkałam w Starym Jaworze. Bardzo szybko rozeszła się wieść, że jestem prawnikiem. Mieszkańcy zaczęli przychodzić do mnie z prośbą o pomoc: rozwody, alimenty, dział spadku, wszelkiego typu sprawy karne, pozwy, podania itp. Dużo skarg na urzędników. Bywały sprawy, gdzie osobiście interweniowałam w sprawie kogoś. Burmistrz zaczął stawiać przeszkody, bo osoba fizyczna, bo pełnomocnictwo. Zapisałam się zatem do JORS do Stowarzyszenia i nabyłam osobowość prawną. Siłą rzeczy zakres moich uprawnień się poszerzył a liczba chętnych rosła. Któregoś dnia poproszono mnie o pomoc w sprawie firmy Eco Gold Paliwa. Walka to była ostra od Miejskiej Ochrony Środowiska dotarłam po szczeblach do Ministra, u ktorego potraktowano mnie bardzo poważnie. Po ok. 20 pismach i  zawiadomieniu o przestępstwie sprawa trafiła wreszcie przed oblicze Sądu. Ingo B. skazany został na 2 lata kary pozbawienia wolności bez zawieszenia jej wykonania i odsiaduje wyrok w więzieniu. Odłamy tej ciągnącej się przez prawie 5 lat sprawy są nadal przedmiotem rozpoznawania przez inne Sądy. Nadal pomagam indywidualnym osobom już nie tylko ze Starego Jawora ale z całego miasta. A rozgłos to poczta pantoflowa, posty informujących o tym co robię i jak załatwiam sprawy. No i dyżury RADNEJ w każdą środę.Właściwie to, że stałam się potrzebna ludziom  to skutek okazania im zrozumienia i szczerej rozmowy. Nie mówię, że się nie da lecz szukam rozwiązania problemu. Nie pcham się na piedestał, nie wychodzę przed szereg, a robię swoje i cieszę się, gdy ludzie są mi wdzięczni. Sam wiesz bo do tego wywiadu musiałeś mnie długo namawiać. Zaznaczam, że oczywiście działam pro publico bono.

Red.: Jesteś postrzegana wśród mieszkańców jako osoba w jednej ręce trzymająca wagę a w drugiej miecz. Nie ma w Twoim zachowaniu polityki, jak należy to chwalisz ale jak trzeba postawić do pionu to konsekwentnie i nie ma znaczenia przynależność polityczna.

A.K.: Insygnia, o których mówisz  pasują do wielu radnych nie tylko z naszego klubu. Nie pytam ludzi o poglądy polityczne, gdy proszą o pomoc, bo przez dziurawy dach wodą do mieszkania cieknie, gdy potrzebują pomocy finansowej ale i fizycznej bo trzeba zrobić zakupy, dojechać do lekarza, dostarczyć posiłek. Są osoby i instytucje do tego powołane. Jeśli nie wykonują swoich obowiązków służbowych reaguję poprzez zawiadomienie ich przełożonych, ponaglenie, czy wykazanie niedopełnienia obowiązków. Jeżeli dzieje się zło, trzeba przeciwdziałać. Polityczne przekonania i przynależność partyjna obu stron konfliktu nie ma znaczenia. Jeżeli jezdnie i chodniki są zachwaszczone, rowy melioracyjne pozatykane, a dzieci nie mają się gdzie schronić przed deszczem i śniegiem, w oczekiwaniu na autobus, to jakie znaczenie mają poglądy polityczne. Sprawia mi satysfakcję wdzięczność osób, którym pomogę. W moim okręgu takich ludzi jest zdecydowanie dużo. Żartem określam autobus komunikacji miejskiej jako moje biuro radnej. To w trakcie dojazdów rozmawiam z ludźmi, którzy zgłaszają problemy, krytykują lub chwalą władze i instytucje. Trzeba przyznać, że autobus to strzał w dziesiątkę i Burmistrz zyskał tym ruchem wdzięczność mieszkańców miasta. Ilekroć w mojej ocenie Burmistrz podejmuję decyzję dobre dla Jaworzan i Jawora popieram to i głośno takie inicjatywy pochwalam. Nie oceniam ludzi przez pryzmat przekonań politycznych ale przez człowieczeństwo okazywane ludziom i zwierzętom. Na ich krzywdę nigdy nie jestem obojętna.

Red.: Komisja skarg i wniosków pod Twoim przewodnictwem pokazała, że nie będzie patyczkować się z nikim a zatem możecie otworzyć Burmistrzowi swoistego rodzaju puszkę Pandory.

A.K.: Komisja pod moim przewodnictwem podejmie kroki prawem przewidziane i sformułuje stosowne wnioski wobec każdego winnego zarzucanych mu czynów z działania bądź z zaniechania działania pomimo prawnego obowiązku działania. Opinia podpisana przeze mnie jest sprecyzowana w sprawozdaniu. Powtórzę, że zachęcam radnych do lektury tego dokumentu przed głosowaniem. Wniosek komisji uznający skargę za zasadną, bądź niezasadną poddany jest ocenie członków rady. Do Burmistrza należy następny krok. Jeśli skarga uznana jest za bezzasadną to sprawa oczywista. Jeśli jednak jest zasadna, co zostaje potwierdzone uchwałą Rady sprawą winien zająć się wykonawca uchwał Rady. W mojej ocenie, winny iść za tym wnioski dyscyplinarne. Tyle, że na finał sprawy komisja już wpływu nie ma. Komisja rewizyjna ma także możliwość oceny całokształtu działalności jednostki, której szef uznany został przez inną komisję za winnego rażących zaniedbań. Czy to otworzy puszkę Pandory? Obiektywnie rzecz biorąc powinno.

Komentarze (26)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

sata
sata14 listopada o 15:31
Puszka Pandory – co oznacza?
Związek frazeologiczny „puszka Pandory” ściśle wiąże się z mitem greckim. Oznacza on bowiem serię, zbiór wszelkich możliwych do wyobrażenia sobie nieszczęść, które można uruchomić jednym gestem czy jedną decyzją. Często mówi się „otworzyć puszkę Pandory”, czyli uruchomić bieg wydarzeń, które przynoszą same nieszczęścia, jedno po drugim. Puszka Pandory jest więc symbolem wielkiego nieszczęścia.
Kiedy używamy określenia „puszka Pandory”?
Frazeologizm „puszka Pandory” przydaje się przede wszystkim, kiedy chcesz podkreślić ogrom nieszczęść, jaki może kogoś spotkać lub właśnie go spotyka. Używa się tego określenia na oznaczenie wydarzenia, które ma wielowymiarowe i katastrofalne skutki dla danego człowieka lub grupy ludzi. W końcu puszka Pandory jest symbolem nieszczęść, które „zapakowane” są niczym najlepszy prezent. Pandora przecież była najpiękniejszą kobietą, a to jej bogowie podarowali skrzynkę pełną nieszczęść dla ludzkości.
1 Lubię to: 0
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin
Jaworzanin13 listopada o 15:36
Przyzwoity i uczciwy człowiek napisałby , że wkradł się błąd, przeprosił i po sprawie.
Ale Ty wolałeś błąd skorygować, nie przyznać się i cały komentarz schować.
Nawet nie Wiesz jak takie postępowanie świadczy o Tobie.
3 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 3
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ałtor
ałtor13 listopada o 13:35
Nazwisko zobowiązuje. Prawdziwy Kozak z radnej.
4 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin
Jaworzanin13 listopada o 09:28
1.   Puszkę Pandory (kobieta) nie można uruchomić tylko otworzyć!
2. Pani Radna często podkreśla swoją bezpartyjność. Chyba dlatego,żeby być w oczach wyborcow bardziej wiarygodna. Jednak fakty mówią coś innego. Startuje z ugrupowania które spełnia wszystkie wymogi partii politycznej. Ale dla zmyłki przyjęło  nazwę Bliżej ..coś tam. A fakt ,że od początku związali się z PISem wiele wyjaśnia.
7 Lubię to: 2
Super: 1
Ha ha: 3
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ytrewq
ytrewqJaworzanin13 listopada o 20:16
Skargi nagle ktoś ukazuje, to pali się widac niektórym, co?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
W Ch
W ChJaworzanin13 listopada o 18:15
Widać klan się boi i atakuje w każdy możliwy sposób
6 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Ania, W Ch
Ania, W ChW Ch14 listopada o 09:03
Słychać wycie , znakomicie !!!!!
3 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 3
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Koryto+
Koryto+Ania, W Ch14 listopada o 10:50

Masz rację, słychać wycie przy korycie kwi kwi kwi

2 Lubię to: 1
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ania
AniaJaworzanin13 listopada o 18:06

Związaç to można można koniec z końcem...tu jest koalicja BM i PIS.
Dzięki temu zawita w końcu normalność a mieszkańcy dowiedzą się co tak naprawdę dzieje się w mieście
 

4 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 1
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
obserwator
obserwatorAnia14 listopada o 11:33
Jak to? Przecież są radni którzy są w radzie po kilka kadencji ;Madej , Olszewski itd..Byli i są członkami różnych komisji.  A ty śmiesz twierdzić, że oni nie wiedzieli "co tak naprawdę dzieje się w mieście"?
Jeżeli masz rację to powinni zwrócić do miasta kasiorkę jaką pobierali przez tyle lat!!
3 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 2
Lubię to! Udostępnij
Fadżita
Fadżitaobserwator15 listopada o 10:16
Pan Andrzej z zawodu jest radnym bo jest nim od zawsze obserwuję go od dawien dawna i jakość jego pracy nie zadowala mnie jest bo jest dlaczego go ludzie wybierają nie mam pojęcia ot taki radny bezradny głosujemy dieta radnego i heja do przodu od x lat 
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Drewno
DrewnoFadżita15 listopada o 12:55
Co ty nie powiesz... innym tego nie wypomnisz, a no tak swoim co wiele lat siedzieli i tylko podnosi raczkę kiedy trzeba nie można
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Logika
Logikaobserwator14 listopada o 12:52
Widać niektórzy z logiki robią wiadomo kogo... Ludzie litości, teraz jest inna większość, co z tego jak przez XX lat była inna większość i ci co chcieli by ruszyć układ lub znajomego królika nie mieli by na to szans, bo zaraz by przegłosowanie. Swoi swoich nie skrzywdzą, tym bardziej jak mają większość
2 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
vel Jaworzanin
vel Jaworzaninobserwator14 listopada o 12:12

Przyzwoity i uczciwy człowiek, jakim się chcesz mienić, zamiast non stop podawać się za kogoś innego napisałby z imienia i nazwiska. A jeżeli nie stać Cię na to z różnych przyczyn to przynajmniej nie miałby rozdwojenia jaźni i non stop podawał za inną osobę :-) Pozdrawiam 

1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
obserwator
obserwatorvel Jaworzanin15 listopada o 09:58
Dobrym zwyczajem jest ,że sam pierwszy się przedstawiam , a nie czekam  jak  zrobi to druga osoba.
1 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Miś
MiśJaworzanin13 listopada o 17:25
Panie radny, dosyć nie wypada
2 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin
JaworzaninJaworzanin13 listopada o 16:45

A co mieli zdjęcia burmistrzowi tobic

2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Yyy
Yyy13 listopada o 08:55
To jest prawdziwy społecznik.Rozmawia z ludźmi o wszystkim i wszędzie.W autobusie,na podwórku,w biurze.Jestem pod wrażeniem Pani Kozak.
15 Lubię to: 12
Super: 1
Ha ha: 2
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ania
Ania Yyy13 listopada o 13:42
Zgadzam się... ogromny szacunek dla Pani Ani
4 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Fluś
Fluś13 listopada o 08:55
Jeszcze ZLK do pionu ustawić. Bo tam dopiero Sodoma i Gomora . Zgnilizna od dyrektorki z przypadku . Po resztę przylep ,obecnie nam panującego szefa szefów z ratusza. 
12 Lubię to: 8
Super: 2
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Norek
NorekFluś13 listopada o 11:48
Oj nie tylko zlk i mops to bagno, dołóżmy do tego rondelkaa zwik oraz młynówkę wyjdzie cuchnąca potrawka zwana gównem w każdej gminnej spółce są nie kompetentne kolesie co każdy może ich zastąpić no chyba że konkurs na prezesa danej spółki z wymaganiami pod konkretnego ziomka z ,,podwórka,,
5 Lubię to: 4
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Mól
MólNorek13 listopada o 12:32
Czy Cz.jest nadal dyrektorem Młynówki?
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Max
Max 13 listopada o 08:48

Wyjątkowa rada, rozsądna, zdecydowana. Co do kontroli MOPSu to jest to bez dwóch zdań zasadne i potrzebne widząc to co się dzieje. Wiele usprawniłaby w tym zakresie wymiana dyrekcji i to pilna 

12 Lubię to: 10
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Jołjoł
Jołjoł13 listopada o 08:41
Te dwie baby mają jaja!
3 Lubię to: 1
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
xxx
xxx13 listopada o 08:21

wziąć się za nich i to porządnie,  wszystko do tej pory tylko autopromocja a nie robota na rzecz miasta

7 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 2
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Miłosz
Miłosz13 listopada o 08:18

O to to to!, remont ulicy Wrocławskiej 12 listopada a jest 13-ty i nikogo nie ma, nie wspominając o organizacji ruchu, której nigdzie nie można znaleźć

8 Lubię to: 6
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.