Sobota, 07.09.2024 135

 

Pliki cookies 13:56
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama

(FILM) Radni obniżyli sobie diety

Głosami radnych klubu Bliżej Mieszkańców i PiS została podjęta uchwała obniżająca diety przysługujące rajcom. Wszyscy radni klubu EB Razem głosowali przeciw uchwale.

W środę odbyła się III sesja Rady Miejskiej w Jaworze, podczas której radni debatowali i głosowali m.in. nad ustaleniem wysokości diet radnych.

Do tej pory radni za udział w pracach rady otrzymywali diety w formie ryczałtów miesięcznych w procentowej wysokości przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw za ostatni miesiąc roku poprzedniego.

Przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw wyniosło w grudniu 2023 r. 8032,96 zł (GUS). Pierwotna wersja uchwały zakładała diety w wysokości:

  • Przewodniczący Rady - 65%,
  • Wiceprzewodniczący Rady - 35%,
  • Przewodniczący Komisji Rady - 35%,
  • pozostali radni - 25%.

W trakcie sesji do uchwały wprowadzono dwie poprawki.

Pierwsza dotyczyła zmiany wynagrodzenia procentowego na stałe kwoty:

  • Przewodniczący Rady - 2.500 zł
  • Wiceprzewodniczący Rady - 2.000 zł
  • Przewodniczący Komisji Rady - 2.000 zł
  • pozostali radni - 1.600 zł

Wniosek radnej Jadwigi Wojdy-Elbrah poparli radni EB Razem oraz Bliżej Mieszkańców (wyniki głosowania).

Drugą poprawkę w imieniu klubu Bliżej Mieszkańców i PiS złożyła Ewelina Szynkler, a dotyczyła ona dodania zapisu, że "radni będący członkami 2 lub więcej komisji otrzymują dodatkowo 200 zł".

"Jesteśmy przeciwni za jakimkolwiek premiowaniem. Obowiązkiem radnego jest praca w radzie" - mówiła Wojda-Elbrah. "Absolutnie nie ma mowy o żadnych premiach, profitach. Proponujemy, być może, zachęcenie Państwa do pracy w większej ilości komisji" - odpowiedziała Ewelina Szynkler. Poprawka została bowiem zgłoszona w związku z brakiem pełnych składów w komisjach. Radna Szynkler dodała, że "mimo ustalenia dodatkowej kwoty i tak koszty funkcjonowania rady zostaną obniżone". Wniosek został przyjęty głosami radnych Bliżej Mieszkańców i PiS (wyniki głosowania).

W trakcie sesji kilkukrotnie radnych musiała wspierać obecna na sali radczyni prawna.

Ostateczna wersja uchwały w sprawie ustalenia wysokości diet radnych, zawierająca obie przyjęte poprawki, została uchwalona 10 głosami za radnych Bliżej Mieszkańców i PiS) oraz 8 głosami przeciw radych EB Razem (wyniki głosowania).

Komentarze (115)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

pazerna(y)
pazerna(y)8 sierpnia o 21:19

Radni gminy męcinka bierzcie przykład. 

0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
krótka historia
krótka historia26 lipca o 08:36
Chodziły słuchy, że pan Bera ma awansować POlitycznie (mówiło się nawet o stołku w ministerialnym), ba, sam podczas kampanii parlamentarnej wszem i wobec ogłaszał, że chce stąd odejść po wiecej, a ostatecznie utknął w małej mieścinie, która zamiera po godz. 17, z obniżonym wynagrodzeniem i nieprzychylną radą, która będzie go ze wszystkiego rozliczać. Czy to już koniec tej historii? Trochę jak w tej piosence "Turmus mija, a ja niczyja..."
5 Lubię to: 3
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 1
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
koniec historii
koniec historiikrótka historia26 lipca o 10:38
I zastąpi go były policjant z PISu lub strażak który wiedzą o samorządzie i urzędzie przypomina byłą starostę z PISu.
13 Lubię to: 9
Super: 1
Ha ha: 3
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kto wie
kto wiekoniec historii26 lipca o 12:27
A może konktretna pani mediator i doświdaczony samorządowiec?
8 Lubię to: 4
Super: 3
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jestemzewsi to widac
Jestemzewsi to widackto wie2 sierpnia o 08:10
I to byłoby najlepsze rozwiązanie dla mieszkańców. Te paeudo wojenki by się skończyły przecież już się patrzeć na to nie da. Najpierw na siebie plują wyśmiewają obrażają a w następnej kadencji uśmiechnięci pełną gębą razem śpiewają. 
8 Lubię to: 6
Super: 2
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
polityka
politykaJestemzewsi to widac22 sierpnia o 09:01
Masz sporo racji Człowieku ze wsi, ale w polityce nie liczą się idee, wartości, tylko indywidualne interesy, których osiągnięcie wymaga często dogadywania się nawet z ludźmi, z którymi wcześniej toczyło się pseudo wojenki lub wręcz z ludźmi z opozycji. Jak już się osiągnie cel, znów zaczyna się pseudo wojenka, by osiągnąć więcej lub utrzymać to co się osiągnęło, i tak w kółko. Wojenki to w polityce standard, nawet we własnym ugrupowaniu.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Evela
EvelaJestemzewsi to widac5 sierpnia o 22:25
Nie płacz ewka bo tu miejsca brak .....
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
nick
nickEvela13 sierpnia o 08:24
A Ty dalej swoje. Obsesję na punkcie drugiego człowieka się leczy.  Nie ładnie też podszywać się pod kogoś innego. I tak wszyscy wiedzą kim jesteś i dlaczego to robisz.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
realista
realistaJestemzewsi to widac3 sierpnia o 07:43

Polityka na tym właśnie polega, a samorządami rządzą politycy. Jesteś naiwny, jeśli myślisz, że się coś zmieni. Jedyny plus może byłby taki, że-być może-zadbałaby o jaworzan, o pracę dla nich, żeby nie musieli stąd wyjeżdżać za pracą, zamiast ściągać na garnuszek jaworzan politycznie powiązanych ludzi z innych powiatów.

2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
koniec?
koniec?koniec historii26 lipca o 12:18
dobrze że wasi z peło są tacy wybitni samorzadowcy, a nie nie są 
4 Lubię to: 0
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 3
Lubię to! Udostępnij
tragedia
tragediakoniec?1 sierpnia o 09:17
Gdzie ty do szkoły chodziłeś?
6 Lubię to: 2
Super: 1
Ha ha: 3
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
komedia
komediatragedia1 sierpnia o 16:55
A ty gdzie do sklepu chodziłeś?
2 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzanin17 lipca o 20:33
Wygląda na to, że jaworzanie po to szli do wyborów, żeby mieszkańcom powiatu świdnickiego zagwarantować intratne stanowiska i wysokie wynagrodzenia na koszt mieszkańców naszego powiatu.
8 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 2
Wrr: 2
Lubię to! Udostępnij
scenariusz
scenariuszjaworzanin26 lipca o 08:20
Patrząc na to, co jest w mieście, można było przewidzieć, jak będzie w powiecie, gdy władza przejdzie w ręce człowieka z ratusza.
5 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
wyborca
wyborca1 lipca o 09:51

Kolejne moje komentarze nie ukazują się.  To nie ma sensu.
Żegnam.

27 Lubię to: 17
Super: 3
Ha ha: 7
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
odwagi
odwagiwyborca4 lipca o 09:59

Nic prostszego. Puście co napisał wyborca. I będzie po sprawie.
Chyba,że się boicie.

22 Lubię to: 16
Super: 1
Ha ha: 5
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
SP
SPodwagi4 lipca o 13:48
Nic nie napisał, bo kłamstwo ma krótkie nogi i to tylko czcze gadanie byle tylko lawirować miedzy faktami i prostą matematyką, że 1800<2000.

Żegnam.
20 Lubię to: 4
Super: 2
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 14
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzaninSP5 lipca o 10:10

Robi się ciekawie. Poniosło cię koleś.                       Skąd wiesz ,czy ktoś napisał komentarz czy nie? Żeby było śmieszniej to odnosisz się wulganie do komentarza który nie został napisany.
Stąd prosty wniosek. To ty jesteś tym moderatorem , a jednocześnie Anią, BEzradnym, wybiórcą... itd
Miłego Dnia
 

24 Lubię to: 19
Super: 1
Ha ha: 4
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
MA
MAjaworzanin5 lipca o 14:21
"Panie radny. Trafiony. Ztopiony!!!"
9 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin
Jaworzaninjaworzanin5 lipca o 13:47
Dobre sobie wulgarne ha ha ha, wulgarne to wy piszecie komentarze raz jako wyborca raz jako jaworzanin i inne. już nie macie jak to  sączycie swój jad w każdy możliwy sposób. Ta jestem moderatorem iluminati reptilianem i zjadam wasze "komentarze"
14 Lubię to: 6
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 7
Lubię to! Udostępnij
płetwonurek bagienny
płetwonurek bagiennyJaworzanin10 lipca o 11:51
Prosimy nie wypuszczać obłąkanych ludzi z ośrodków. To im szkodzi.
14 Lubię to: 8
Super: 1
Ha ha: 4
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
MA
MApłetwonurek bagienny15 lipca o 09:42
"Panie radny. Trafiony. Ztopiony!!!"
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
BEzradny
BEzradnywyborca1 lipca o 14:57
To już śmieszne komrpmitowanie się z waszymi rzekomymi "nie ukazujacymi się " komentarzami cytując byłego randego: "[...] ale naprawdę szanujmy się".
W opozycji trzeba umieć być, bo naczej to nie ma sensu, nie można przepychać czego się chce to zaczyna się atakowanie i manipulacja.
Jak się nadal próbuje uzasadniać swoje wybrane, pasujące do narracji fakty to przytoczę i sparafrazuję kawałek komentarza co jest niżej:
  • Było  +-2000 zł/miesięcznie
  • Jest    1600 zł/miesięcznie jak ktoś tylko jest w 1 komisji lub w ogóle (czemu niektórzy do tej pory nie byli łasakwi zapisać się do komisji?)
  • Jest   1800 zł/miesięcznie jak radny jest w dwóch lub więcej komisji
Czemy nikt nie wkleja tego na facebookach i się tłumaczy, a nie to co komu pasuję do jego narracji i zagrywać wielkich poszkodowanych obrońców
Żegnam.
11 Lubię to: 5
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 5
Lubię to! Udostępnij
!
!BEzradny26 lipca o 15:18
Głupi nie zrozumie mądremu nie trzeba tłumaczyć. Panda zaraz uruchomi całą rodzinę do walki byleby stołki utrzymać . Przecież oni wszyscy na garnuszku Lelijki
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Miś
Miś!24 sierpnia o 13:26
Coraz więcj tych trolów, więc chyba ich grono się powiększa
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wybiórca
wybiórcawyborca1 lipca o 14:27

Bredzisz człowieku. Nie ośmieszaj się bardziej, popłacz się jeszcze

7 Lubię to: 3
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 3
Lubię to! Udostępnij
Yoyo
Yoyo27 czerwca o 10:43
Niektórzy bezradni piszą że BYLI ZA OBNIŻENIEM DIET ale zapomnieli dodać * i napisać że nie dotyczyło to burmistrza i ostatnich kadencji kiedy mieli większość
5 Lubię to: 3
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
spostrzeżenie
spostrzeżenie25 czerwca o 15:30

Teraz każdy kto może z Platformy Obywatelskiej korzysta z aktualnej koniuktrury partii i pnie się do góry po szczebllach kariery politycznej, a Pan Bera jak widać na dober utnął w tym zaściankowym miasteczku i w dodatku jest/będzie poddawany "szlifowaniu" przez nową opozycyjną radę.  Niestety nie wróży to dobrze jego przyszłości.

3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Hmm
Hmmspostrzeżenie6 lipca o 06:59
Fakt, dziwne jest to, że partia matka (PO) dotąd nigdzie nie awansowała Bery i dalej tu siedzi, podczas gdy jego partyjni koledzy w całej Polsce korzystają na układach partyjnych. Podpadł komuś w partii, czy ma za słabe kwalifikacje lub plecy?
1 Lubię to: 0
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzaninspostrzeżenie27 czerwca o 09:46

Jesteś jego partnerem?. Obserwujesz go? skąd ta troska?
Zadbaj o siebie i swoich bliskich. Oni na to czekają.

5 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 2
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
utknął?
utknął?jaworzanin6 lipca o 07:08
Jest osobą publiczną i sam publicznie obwieszczał, że chce z Jawora odejść, awansować POlitycznie (patrz chociażby kandydat do PE). Czas leci, jego partyjni koledzy awansują, a on dalej tu siedzi. Utknął w małej mieścinie. Wygląda to jakby ktoś go "przyblokował" w tym awansowaniu POlitycznym.
1 Lubię to: 0
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin
Jaworzaninjaworzanin27 czerwca o 22:58
Oj słychać wycie? znakomicie!
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wyborca
wyborca25 czerwca o 10:21

W jaki sposób mam odpowiadać na pytania i  zarzuty kiedy moje komentarze nie ukazują się.? Rozumiem ,że jak bym popierał stronę PISu z przystawkami to by nie było problemu.
Sadzę jednak ,że prawda jest najważniejsza i ,może po czasie, ale zasze wypływa na wierzch.

6 Lubię to: 4
Super: 1
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Uxj
Uxjwyborca27 czerwca o 10:49
proszę przestać się kompromitować, 1800 jest mniej niż 2000
4 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 2
Lubię to! Udostępnij
W Ch
W Chwyborca26 czerwca o 12:27
Yyy, prawda wyszła na jaw, prosze nie robić z ludzi ***ów, potrafią oni liczyć co widać
4 Lubię to: 0
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 3
Lubię to! Udostępnij
wybiórca
wybiórcawyborca26 czerwca o 12:13
Jak zawsze rzeczowo merytorycznie strona PO z przystawkami odpowiada kiedy są niewygodne, bo "nie ukazują się komentarze", nie chce wytykać palcem kto nie toleruje nieprzychylnych komentarzy na fb
4 Lubię to: 0
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 3
Lubię to! Udostępnij
Janina
Janinawyborca26 czerwca o 09:41
Śmieszni w tej swojej wojence jesteście, jak zawsze poszkodowani i o matko jak "atakowani" a na proste pytanie odpowiedzieć nie potrafią.
Jak rozumiem te "strony PISu z przystawkami' są teraz z tobą w pokoju, tak?
Ale masz rację, to wyjdzie na wierzch, zresztą już wyszło tu w komentarzach wasze manpulacje  
5 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 3
Lubię to! Udostępnij
Autor
AutorJanina27 czerwca o 09:41

W Ch, wybiórca, Janina, Ania.... to ta sama osoba pisząca bzdury pod różnymi nickami.

4 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 2
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ałtor
AłtorAutor28 czerwca o 09:20
Czy te osoby W Ch, wybiórca, Janina, Ania w jdenej są teraz z tobą w pokoju? widzisz ich?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin
JaworzaninAutor27 czerwca o 22:59
kogoś widac boli że ludzie widzą, coś wam ta wasza manipulacja nie wyszła
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Janina
Janina21 czerwca o 17:36
Uporządkujmy wszystko, bo strony przerzucają się tylko pomówieniami i nic nie wynika z tego i sama nie rozumiem szumu tego.

Do środy 19.06.2024 zwykły radny (weźmy by było łatwiej) za zasiadanie w radzie otrzymywał procentową (mogącą się zmieniać zaleznie od wachań wysokości przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw za ostatni miesiąc roku poprzedniego) kwotę tj.: 25% z 8032,96 zł co daje 2008,24 zł czyli +-2000zł i ten procent czyli mniej wiecej taka oscylująca w tym przedziale kwota była od bardzo dawna stosowana i wyliczana według tego, tak?

I na tej sesji radni zgłosili uchwałę, by nie było procentów z tylko odgórnie ustalona stała kwota 1600 zł dla zwykłego radnego, co jak mniemam wyszyscy zaakceptowali. Tylko później dodano zapis (co się części radnym nie spodobał), że radny co zasiada w dwóch lub więcej komisji dostaje dodatkowe 200 zł, bo komisje te obradowały w niepełnych składach, tak? Czyli co? Ktoś nie chciał pracować, czy jak? Więc radny może być na przykład w 7 komisjach i otrzymuje raz 200 zł dodatkowo do wypłaty tj. 1600 zł za to, więc wychodzi 1800 zł co miesiąc.

To przeszło pomijając kto, jak i gdzie głosował. Teraz jedna strona twierdzi, że ostatecznie obniżka to podwyżka bo dodane zostało 200 zł za pracę w 2 lub więcej komisjach.

Ale podliczając, bo tu się gubię w argumentach niektórych:
  • Było  +-2000 zł/miesięcznie
  • Jest    1600 zł/miesięcznie jak ktoś tylko jest w 1 komisji lub w ogóle
  • Jest   1800 zł/miesięcznie jak radny jest w dwóch lub więcej komisji
Wychodzi 2000zł - 1800zł = 200 zł mniej niż było do tej pory? To jak podwyżka, jak wychodzi mniej? To o co ta kłótnia? O to kto pierwszy zawnioskował czy w końcu o co? Gdyby za komisję było >500 zł to można by mówić, że jest więcej ale nie jest.
 
10 Lubię to: 6
Super: 3
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
!
!Janina26 czerwca o 16:39
No  ale oni wolą krzyczeć manipulacja!manipulacja jest to co sami mówią. Brali kasę dużo większą  co więcej si dzięki cicho i to im nie przeszkadzało teraz nie dość że mówią nieprawdę to jeszcze zaczynają mówić że nie mają nic wspólnego z PO
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
smart
smartJanina26 czerwca o 07:35
Nie wiem skąd te wyliczenia. Dla przykładu podam radny zwykły miał 2008 zł a teraz ma 1600 zł, przewodniczący komisji miał 2800 a ma 2000 zł. Oczywiście jak w każdej pracy jeśli jesteś zaradny, pracowity i wychylasz się ponad poziom zasiadając przynajemniej w dwóch komisjach masz 200 zł więcej.
I nie ważne czy siedzisz w trylionie komisji czy czy tylko dwóch - otrzymujesz tylko jednorazowo 200 zł. jako rekompensata za poświecony wiecej czas, zwalniania się z pracy, itd.
Czego tu nie rozumieć.?
4 Lubię to: 2
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Janina
Janinasmart26 czerwca o 09:38
No właśnie to te wyliczenia saą jak podajesz, więc o co tam ta kłótnia?
4 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
takie pytanie
takie pytanie21 czerwca o 15:29
Może ktoś mi wytłumaczy, jaka korzyśc z tej obniżki wynika dla mieszkanców? Czy mieszkańcom z tego tytułu się jakoś polepszy? Czy za zaoszczędzone pieniądze dopłaci się mieszkańcom do stawek za wodę i ścieki, śmieci lub podatek od nieruchomości, czy tylko skorzysta na tym burmistrz, który będzie miał więcej pieniędzy na bieżące wydatki, delegacje, wynagrodzenia dla swoich?
7 Lubię to: 2
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 2
Przykro mi: 0
Wrr: 2
Lubię to! Udostępnij
Polityka
Politykatakie pytanie22 czerwca o 13:55
To chyba prakycznie nic nie zmieni w porównaniu do wydatków i zadłużenia. To raczej wygląda polityczną "zemsta" za obniżenie burmistrzowi, jaką wtedy zapowiedział były już radny, że obniżą radnym uposażenie o 90%, nie wyszło bo myśleli może że nie przejdzie i będa mieć polityczne paliwo do atakowania, a że przeszło to musieli się czegoś chwycić by mieć paliwo polityczne
3 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
słuchacz
słuchacztakie pytanie21 czerwca o 19:08
Właśnie tak
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
pytanie do ludzi
pytanie do ludzi21 czerwca o 13:50
dlaczego czesc bezradnych twierdzi o jakieś "mainpulacji" nawet wypisując na swoich profilach i udostępniając to, a pomijają  pewne fakty? Akcentują dodatek za pracę dwóch komisjach w których podobno nie ma pełnego składu nie wspominając, że zarobki radnych będa i tak niższe niż przez wiele lat wstecz. Czy to też nie nazywa właśnie manipulacja? dlaczego nie odpowiadają na pytania, tylko atakują? Bo z prostej matematyki wychodzi mniej jak by nie liczyć. Niech ktoś odpowie na te kwestie
15 Lubię to: 11
Super: 3
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
?
?pytanie do ludzi23 czerwca o 00:02

Bo tak im każą, jak się dziedziczy funkcje to tak się kończy. Ludzie wybierają. Raz z parasolką raz z krzyżem ważne że jest. 

2 Lubię to: 1
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Klamstow
Klamstowpytanie do ludzi22 czerwca o 01:13

Tak, właśnie to jest manipulacja, powtarzana przez resztę. Całość jest niższa od tego co brali
przez 10 lat i ona za tą całością zagłosowali przeciw! 

5 Lubię to: 3
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
wyborca
wyborca21 czerwca o 09:51
Teraz już wiem dlaczego radni PIS i Bliżej zostali przewodniczącymi komisji i przewodniczący- vice rady. Ale widać jeszcze im mało. Chca dodatkowej kasiorki za to ,że raczą przyjść na komisyjkę. Nigdy tego nie było. Bezczelność nie zna granic.
Dalej czekam na projekt Iwańskiego obniżający diety o 90 %.
22 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 6
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 12
Lubię to! Udostępnij
!
!wyborca22 czerwca o 01:14

To jakoś żarty! Mają większość więc są przewodniczącymi radni EB nawet nie zgłosili się do komisji! Jak mieli większość brali po 2800 ! 

8 Lubię to: 3
Super: 4
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
:)
:)wyborca21 czerwca o 20:01

Miejsca w komisjach jeszcze są, więc radni EB również mogą popracować :)

5 Lubię to: 3
Super: 2
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Do wyborcy
Do wyborcywyborca21 czerwca o 19:59

Drogi wyborco: z czystej matematyki wynika, że pomimo dodatku, diety będą dużo niższe. Poprzednia rada dawała sobie dużo wyższe diety, również te za pracę w komisji. Wystarczy przeliczyć i nie dać się manipulować, to tylko podstawy matematyki (podpowiadam, że oświadczenia majątkowe radnych i uwzględnieniem diet powinny się znajdować na bip). Radni EB przez poprzednie kadencje mało się martwili w tej kwestii, teraz (po korekcie pensji burmistrza) nagle tacy praworządni odstawiają teatr. Gdzie byliście przez ostatnie lata?

8 Lubię to: 3
Super: 3
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
AM
AMwyborca21 czerwca o 14:02
Panie wyborco. Nie tak ostro. Przecież radni mają do spłaty kredyty .Kupili mieszkania na wynajem i teraz co?
Mają iść do pracy? Bez przesady.
9 Lubię to: 2
Super: 1
Ha ha: 3
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 3
Lubię to! Udostępnij
1234
1234AM23 czerwca o 16:37
Niektózy to chyba nawet pracy nie maja
5 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 3
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 2
Lubię to! Udostępnij
MA
MAAM21 czerwca o 22:13
Dobrze że przez tyle lat mniej zarabiali i mogą się... a nie zaraz, podnosili, dobra nie było tematu
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Zaciekawiony
Zaciekawiony wyborca21 czerwca o 10:42

90% ? Ojjj aż tak zmieniliście poglądy? ostatnio byliście przeciw obniżce uposażenia burmistrza, a teraz chcecie o 90% mu obniżyć? Bo jak rozumiem we wniosku bedzie tej funkcji też to dotyczyć? Tak? Bo jak dieta to każdemu, mam rozumieć? sad Bo inaczej będzie to zwykłe robienie na złość i kłótnie dzieci w piaskownicy

11 Lubię to: 6
Super: 4
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
wyborca
wyborcaZaciekawiony 21 czerwca o 13:57
Zmieniliście? Panie radny z Bliżej Kasy. Moze ktoś inny da się nabrać na obniżkę która jest podwyżką.
Przeczytałem na FB jak manipuluje faktami radny Grzegorz O. Jest to ohydne. No cóż widzę ,że kasa was zaślepia  Pamiętajcie, ludzie są ślepi,ale do czasu.
Dziwiłem się po co Przew. Rady Madej zapisuje się do komisji. Przecież ma inne zadania. Teraz ,po poprawceSzynkler ,to  wszystko wyjaśnia.
.
10 Lubię to: 3
Super: 1
Ha ha: 6
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
pokora
pokorawyborca24 czerwca o 08:56
Razem po więcej dla swoich?
2 Lubię to: 1
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
żarty
żartywyborca21 czerwca o 16:29
nie wiem kto ty ale widać po tym co pisane domyślam się że to jeden z naszych asów polityki bo znów 'mertorycznie' xD nie odnosiół się do tego o co sie pytaja tylko powtarzane te puste slogany, ohydne to jest to ze was kasa zaślepia bo do tej pory inicjatywa była odwrotna do nagłych wiatrów obniżek. napierw zwiększyli po przejęciu władzy, a teraz czyli wiele lat pozniej bronili absurdalnej kwoty, jak się nie udało obonić to wypisujecie takie 'cos" xD
3 Lubię to: 2
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wybiórca
wybiórcawyborca21 czerwca o 16:01
panie bezebradny liczenie widać boli, no ale jak ktoś wagarował na matemtyce bo woli politykę to jego sprawa, ale dla mnie obniżka z 2000 do 1600 to obniżka, nawet dodając 200 za łaskawie dopisanie się do dwóch lub więcej komisji wychodzi mniej bo 1800 czyli poniżej tego ile wy byliście przy władzy i nie zmieniliscie tego , poza tym znów nie daliście odpowiedzi DLACZEGO DOPIERO TERAZ i dlaczego broniliście wynagrodzenia burmistrzam, a teraz nagle pierwsi do obniżek. ten fakt nie pasuje wam do narracji? boli mniejszość w radzie to trzeba sączyć swój jad i atakować?
5 Lubię to: 2
Super: 3
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wybiórca
wybiórcawyborca21 czerwca o 10:20
patrzac po tym komentarzu domyslam sie kto to psiał... mieliście tyle kadencji by obniżyć a teraz kwiczycie. prosto napisze bo widać nie dociera do was. ta obniżka razem z obniżeniem pensji dla burmistrza to więcej niż wy obniżyliście. jakiej dodatkowej jak koniec końców będzie dużo mniej niż WY mieliście przez tle lat, wam przez tule lat było mało ze nie obniżyliście, dopiero się mścicie jak szefowi obniżyli. DLACZEGO DO TEJ PORY TEGO NIE ZROBILIŚCIE? DLACZEGO TERAZ NAGLE KAZDY ZAPISYWAC SIE CHCE DO KOMISJI.
Masz rację, takiej bezczelności nie mieliście nawet jak byliście u władzy
11 Lubię to: 8
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 2
Lubię to! Udostępnij
wyborca
wyborcawybiórca21 czerwca o 13:38
Panie radny. Słychać wycie. Znakomicie.
7 Lubię to: 1
Super: 2
Ha ha: 4
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wybiórca
wybiórcawyborca21 czerwca o 14:00
Oj panie bezradny, po raz was kolejny pytam dlaczego nie obniżyliście sobie wcześniej i wybiórczo informujecie o tym co wam pasuje? Dopiero jak obniżono wcześniej jednej osobie, rozsierdzeni zapowiedzieliście obniżkę i mimo że tą obniżką wychodzi mniej niż za waszej kadencji bo nawet jeśli ktoś jest w dwóch komisjach dostaje mniej niż rok temu, proszę się wytlumaczyć w końcu
6 Lubię to: 3
Super: 3
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
krótka pamięć
krótka pamięć21 czerwca o 08:33
Taka ot ciekawostka, ta obniżka nawet z tymi 200zł za komisje, plus to co wczesniej obniżono burmistrzowi to 0% tego co bijący teraz pianę bezradni obniżyli przez te wszystkie sesje kiedy mieli większość i nagle stali się obrońcami budżetu. szkoda że nie byli tak aktywni kiedy np było uchwalanie o kredycie na basen
15 Lubię to: 10
Super: 4
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
redaktor
redaktor20 czerwca o 21:45
Hmm ciekawe czy na inne portale informacyjne poszła już "odpowiednia", "obiektywna" treść artykułu, oczywiście zgodna z czyimiś oczekiwaniami cool Zobaczymy czy coś wytworzą co ukaże "właściwą" prawdę
11 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 2
Wow: 0
Przykro mi: 2
Wrr: 2
Lubię to! Udostępnij
Niuniek
Niuniek20 czerwca o 18:32
Widac konkretny wnerw u Bery.Nic nie idzie po jego myśli na sesji jakby chciał.Bardzo nie podobało mi się jak na końcu sesji przy sprawach różnych,przewodniczący Madej złożył swoją interpelację(po interwencji mieszkańców) ze na stawie w parku jest brudno.Pełno butelek,kartonów oraz ze staw jest zarośnięty.Jaka była odpowiedź Bery? Panie przewodniczący Madej,proszę powiedzieć mieszkańcom żeby nie śmiecili. To taka jest  odpowiedź  Burmistrza? Mieszkancy mają sami  trawę skosić na stawie? A od czego jest ekipa porządkowa aby ich pogonic do pracy? Żeby na weekend czysto było? Polecam obejrzeć tą sesję od początku do końca.
30 Lubię to: 21
Super: 7
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
.
.Niuniek22 czerwca o 01:15

Niech mieszkańcy się dowiedzą jak ich burmistrz traktuje! 

6 Lubię to: 3
Super: 3
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ania
AniaNiuniek21 czerwca o 11:37

Taka odpowiedź nie przystoi Panie Burmistrz ...to Pan ma "narzędzia " aby zadbać o miasto. Bardzo ciekawe są odpowiedzi na interpelację Pani Ani Kozak
ktoś tu mija się z prawdą 

17 Lubię to: 15
Super: 2
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Niuniek
NiuniekAnia21 czerwca o 13:10

A gdzie te odpowiedzi na interpelacje P.Kozak? Przecież Bera nie odpowiedział bo był koniec sesji.Kazał interpelacje na piśmie dać.Pewnie będzie odpowiadał na kolejnej sesji,planowanej na,bodajże pod koniec sierpnia.

9 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 4
Przykro mi: 1
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ania
Ania Niuniek21 czerwca o 16:51

Chodzi o odpowiedzi na interpelacje z 2022 i 2023 o których mówiła Pani Ania Kozak na sesji 

3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
!
!Ania 24 czerwca o 17:30
O tym że oddają jakiemuś deweloperowi plac na metalowców też przez przypadek wyszło a na pytanie na sesji nie było odpowiedzi. Pani Alicja dopytywała. 
3 Lubię to: 1
Super: 2
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Wiola
Wiola20 czerwca o 17:13
Nowi klaskacze Bery, Konieczny ,Pawlinow...Może byście coś sami napisali a nie wklejacie teksty napisane przez wysłanników  Burmistrza.  Już przesiąknięci i wciągnięci w manipulacje. 
20 Lubię to: 15
Super: 2
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 2
Lubię to! Udostępnij
Autor
AutorWiola21 czerwca o 01:14
Czym skorupka za młodu...
10 Lubię to: 6
Super: 2
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 2
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin
JaworzaninWiola20 czerwca o 23:05
Pewnie wszystko jest w nowej partyjnej broszurce to kopiują, zresztą wystarczy zobaczyć komentarze pod postem, pomijają oni niewygodną prawdę
8 Lubię to: 6
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 1
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Edward
Edward20 czerwca o 17:02
A myślalem że tam ludzie w miarę ogarnięci są...składają wniosek z EB i potem glasuja przeciw . Do kształcie się bo wstyd. No ,tak do tej pory tylko rączki podnosili. Król mówił a reszta tylko kląskała . Myślenie nie boli...
13 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 3
Lubię to! Udostępnij
SzenZen
SzenZen20 czerwca o 16:42

Dlaczego wiekszość radnych z eb zapisało się TYLKO do 1 komisji? A w poprzedniej kadencji, jak mieli większość, przegłosowywali żeby w komisjach nie było radnych z opozycji. Śmiech na sali. 

12 Lubię to: 7
Super: 2
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 2
Lubię to! Udostępnij
ick
ickSzenZen21 czerwca o 07:52
Ale po co o tym  mówić? To niedobra jest. Fakt nie są dobra dla nich to trzeba milczeć to
8 Lubię to: 5
Super: 3
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin
JaworzaninSzenZen20 czerwca o 23:08
kasa misiu, kasa do tego wpływy, byli przy władzy to nie pozwalali by ktoś spoza układu do ich elity należał
8 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 2
Przykro mi: 1
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
słuchacz
słuchacz20 czerwca o 15:53
O obniżenie diet zawnioskowali radni EB RAzem, a dokładnie Jadwiga Wojda-Elbrah. Jej wniosek   poparła radna Ewelina Szynkler w imieniu PIS i Bliżej Mieszkańców, ale dodała "premię" 200 zł dla radnych pracujących w 2 i więcej komisjach. Na ten bonus nie zgodzili się radni z EB Razem, więc zagłosowali przeciw uchwale.
Poza tym radczyni stwierdziła, że wojewoda może zakwestionować uchwałe z "premią" za udział w komisjach. Tak było na sesji, wystarczy sluchać ze zrozumieniem!
13 Lubię to: 4
Super: 1
Ha ha: 7
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Martuś
Martuśsłuchacz20 czerwca o 21:44

Chyba oglądalismy inne sesję hehe może jako baba się nie znam ale przypuszczam że radni, którzy unikali pracy i głośno protestowali i krzyczeli od razu zapiszą się do pracy w innych komisjach  

11 Lubię to: 7
Super: 2
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Artur
Artursłuchacz20 czerwca o 21:36
Wymaga nieco sprostowania i wyjaśnienia wielkość diet jakie pobierali przez długi czas  radni w przeszłości w poprzedniej kadencji a to co spadło dla dobra mieszkańców za sprawą decyzji PiS i Bliżej mieszkańców. Między innymi ograniczenie diety przewodniczącego komisji z 2800 zł na 2000 zl. Przewodniczący rady z 3200 na 2500 zwykły radny z 2000 na 1600. Radni poprzedniej kadencji widać że mieli się jak pączki w maśle.
16 Lubię to: 8
Super: 7
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
ivo
ivosłuchacz20 czerwca o 21:06
dlaczego pomijany jest fakt, że wcześniej jakoś nie widać było chęci na obniżkę a za to broniono zawzięcie poziomu wypłaty burmistrza? widać bardzo zabolało na dumie że wszędzie ta obrona pomijając niewygodne fakty, ale cóż jak wygląda ta polityka to widzimy
12 Lubię to: 7
Super: 4
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
.
.ivo23 czerwca o 00:07

Jbo jak brali dużo więcej to było fajnie. Jak niedopuszczalni do komisji to było fajnie jak obsadzili swoimi wszystkie jednostki to było fajnie teraz przyszło ich drugie pokolenie, i znowu chcą mieć fajnie .

2 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
pokora
pokora.24 czerwca o 08:58
Drugie pokolenie?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ups
Upssłuchacz20 czerwca o 20:00
Radczyni też stwierdziła,że nie potrzebna jest bezwzględna większość aby przegłosować porządek obrad. Dopiero radni ją wyprostowali i przyznała rację. Taka to rodczyni. 
14 Lubię to: 8
Super: 6
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
radni bezradni
radni bezradnisłuchacz20 czerwca o 16:25

obniżenie diet zawnioskowali radni EB RAzem, a dokładnie Jadwiga Wojda-Elbrah.

...którzy to obudzili się ze snu nagle po dwóch kadencjach (ciekawe co to się stało...) i teraz wszedzie w komentarzach biją pianę o poprawkę 200 zł mając tyyyyle sesji by wprowadzić tę ich propozycję zmiany wynagrodzenia procentowego na stałe kwoty, przy czym na poprzedniej bronili wyższego wynagrodzenia, ciekawe. Koniec końców radni będa mniej zarabiać, czy nie o to wnioskodawcom chodziło? Trochę pokory i refleksji, bo ta hipokryzja jest już ohydna
13 Lubię to: 7
Super: 5
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
myśliciel
myślicielsłuchacz20 czerwca o 16:01
odpowiedz, dlaczego DOPIERO TERAZ zawnioskowali, po tym jak wcześniej obniżono burmistrzowi wynagrodzenie? Wczesniej radni nie uważali że za dużo zarabiają i sobie nie zmniejszą? To wygląda na klasyczną zemstę.
Wystarczy myśleć a nie teraz pisać wszędzie jak to jesteście pokrzywdzeni
10 Lubię to: 4
Super: 5
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec z Centrum
mieszkaniec z Centrum 20 czerwca o 15:32
Fajnie, że stało się tak jak się stało i film pokazuje prowadziwą twarz, kto robi młyn, zamieszanie, działa na szkodę mieszkańców i próbuje blokować nawet tak szczytne i rzadkie  działania jak zrzeczenie się części diety radnego dla zadłużonego miasta. 
Dziękuję 10 radnym którzy się nie złamali i byli wierni swoim założeniom, a wierzę że zaoszczędzone pieniądze będą dobrze spożytkowane pozdrawiam
 
13 Lubię to: 9
Super: 2
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
obserwator
obserwator20 czerwca o 15:26
Czyli chcieli obniżyć i zapowiadali wniosek. Jak ktoś inny złożył to wnieśli poprawkę. No niestety przy głosowaniu byli przeciw. Jak to rozumieć, chyba tylko tak, że .....no właśnie jak? Niezadowolonym proponuję złożyć mandat, wszak to wolny wybór i nikt nikogo, chyba, nie zmusił do bycia radnym.
14 Lubię to: 10
Super: 3
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
!
!obserwator20 czerwca o 20:02
Jestem za a nawet przeciw. Iwan krzyczał że obniży ale okazało się że nie sobie a Ci już tak zadowoleni nie byli
8 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 2
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
janek
janekobserwator20 czerwca o 15:36
Jak zwykle "chcieli". Po prostu teraz taktyka opozycji czyli przyczepianie się do wszystkiego i szukanie wszedzie problemów i pokazywanie jak to oni są lepsi, tylko problem w tym że oni rzadzili przez długi czas. mamy sytuację teraz jak w sejmie
13 Lubię to: 7
Super: 2
Ha ha: 2
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 2
Lubię to! Udostępnij
Obłuda
Obłuda 20 czerwca o 15:03
Radni z Plaformy nie dość, że niewiele robią ponieważ są w większości tylko w jednej komisji, to jeszcze byli przeciw obniżeniu diet dla Radnych. Czy to nie obłuda ? Jsk widać dla nich liczy się tylko kasa. 
13 Lubię to: 8
Super: 2
Ha ha: 2
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Obywatel
Obywatel20 czerwca o 14:42

Zaraz, zaraz. Niech ktoś mi to wyjaśni (liczę że radni tu zaglądają): Radni EB kiedy było o obniżce uposażenia burmistrza o jakieś grosze byli przeciw i robili niesamowitą burzę, że jak to tak, a nie proponowali żeby jeszcze mniej obniżyć. Była gadka w stylu dlaczego ma zostać tyle ile ma być cytując z innego artykułu:

"Jeżeli popatrzymy na budżet, popatrzymy na cały majątek gminy za jaki odpowiada burmistrz, to wydaje mi się, że absolutnie powinniśmy w ten sposób postąpić i górne widełki w cale nie są jakąś przeszkodą. Trudno powiedzieć, żeby pan Emilian Bera nie miał doświadczenia"

Teraz kiedy przyszło do obniżenia radnym to nagle są za, a nawet jeszcze więcej chcieli ale dlaczego tego już dawno nie zrobili skoro te pieniądze tak ich parzą, przy czym słowem nie wspominając podwyżki wynagrodzenia w stosunku do poprzedniego burmistrza? Odbijają piłeczkę, że ówczesna opozycja mogła złożyć projekt, ale czy by przeszło? Kto miał większość i mógł z łatwością uchwalić nawet pracę za darmo? Zaraz by pewnie była gadka, że działanie pod publiczkę i populizm. Teraz nagle oni są "atakowani" i "pokrzywdzeni" wielce, pieniądze te zawsze można zwrócić\przekazywać na cele charytatywne, których nie brakuje jak komuś za dużo.
13 Lubię to: 10
Super: 2
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
!;)
!;)Obywatel20 czerwca o 20:04
Na dodatek wystawiaj młodych do walki bo wiadomo że z twarzą z tego wyjść nie można. Ja jeszcze proponuję zapytać ile szkoła tańca radnego EB zapłaciła za wynajem teatru
8 Lubię to: 1
Super: 2
Ha ha: 0
Wow: 4
Przykro mi: 1
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
WA
WA!;)22 czerwca o 09:06
Jakich młodych wystawiają?
1 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Pytanie
Pytanie!;)20 czerwca o 23:00
Jak teratr i wynajem?
3 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 2
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
UJ
UJ20 czerwca o 12:44
Piękna jest ta "ofensywa" w komentarzach przytakiwaczy broniących się i mówiących, że oni to w ogóle pierwsi do obniżania i od dawna chcieli obniżyć ale ciekawe dlaczego nie obniżyli, podwyższać to chcieli. Niby nie byli tam dla pieniędzy ale zaczęła się afera dopiero jak obniżyli jednej osobie i to o jakieś grosze. Fajnie było jak się większość miało i można było czerpać garściami, ale już przejście do opozycji to już każdy święty i pierwszy dzień święty święci i w sumie to nie oni byli za, nie mogli i inne nie, nie, nie.
15 Lubię to: 10
Super: 3
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Jadwiga Wojda-Elbrah
Jadwiga Wojda-Elbrah20 czerwca o 12:14
Radni EB Razem zaproponowali, aby wysokość diet radnych  była określana kwotowo a nie procentowo.  Proponując wysokość diet dla radnych byliśmy przeciwni wprowadzaniu dodatkowych profitów za pracę w komisjach stałych. Propozycja pani radnej Szynkler, aby w uchwale dokonać zapisu o dodatkowych 200 zł do diety za pracę w komisjach nie ma naszej zgody.  Nigdy radni nie otrzymywali dodatkowych "premii" za pracę w komisjach. Byłabym wdzięczna aby mój wpis nie został usunięty
20 Lubię to: 5
Super: 2
Ha ha: 12
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Sexi
SexiJadwiga Wojda-Elbrah20 czerwca o 20:23
Cytując klasyka, Aicje... tylko intelekt jest sexi. Kto jak kto ale radni z takim doświadczeniem wiedzieć powinni,że uchwałę głosuje się w całości! 
8 Lubię to: 5
Super: 1
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Taka jest prawda
Taka jest prawdaJadwiga Wojda-Elbrah20 czerwca o 20:05
Pani radna kwota nawet z tym dodatkiem jest niższa niż była przez wasze dwie kadencje! A Wy zglsowaliscue przeciwko tej kwocie! 
10 Lubię to: 3
Super: 6
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin
JaworzaninJadwiga Wojda-Elbrah20 czerwca o 18:52
To jest wasza metoda żeby wpisy usuwać i blokować 
8 Lubię to: 4
Super: 2
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 2
Lubię to! Udostępnij
hiper-hipokryzja
hiper-hipokryzjaJadwiga Wojda-Elbrah20 czerwca o 16:49
Lepiej się zastanówcie i zdecydujcie w końcu czy jesteście za obniżkami czy podwyżkami, bo takie skakanie od sasa do lasa łatwo jest dziwne i pachnie hipokryzją. Wcześniej bronicie absurdalnej pensji burmistrza, a teraz chcecie obniżać dietę radnym czego nie zrobiliście kiedy mieliście okazję, bo jak widac już od dawna wam przeszkadzał ten system wypłat.
9 Lubię to: 6
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 2
Lubię to! Udostępnij
Jawor
Jawor Jadwiga Wojda-Elbrah20 czerwca o 16:11

Paniusia może przedstawi ile sama przez 10 lat brała kasy będąc radną i zasiadając w komisjach...jacy wy szlachetni teraz ...urząd zadłużony na 56 ml. 10 lat podnoszenie ręki i korzystania z profitów. Klaskania i przytakiwanie. 

9 Lubię to: 4
Super: 3
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 2
Lubię to! Udostępnij
Witold
WitoldJadwiga Wojda-Elbrah20 czerwca o 13:48
Z tego co się orientuję to była pani przewodniczącą w poprzedniej kadencji, a przewodniczący inkasował jakoś 2,7-2,8 tys zł. Dziś ktoś inny jest przewodniczącym i prosi o obniżenie mu diety do 2 tys i resztę zostawia w Urzędzie dla mieszkańców, a pani jeszcze ma do niego pretensje ? Nie znam sie ale  troszkę pokory i szacunku się należy
16 Lubię to: 6
Super: 7
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 3
Lubię to! Udostępnij
Ania
Ania Witold20 czerwca o 15:39
Powiedziałabym pokory i szacunku brak za to jest zemsta
12 Lubię to: 10
Super: 2
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Miś
MiśWitold20 czerwca o 15:06
Hipokryzja to się chyba nazywa?
13 Lubię to: 10
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 2
Lubię to! Udostępnij
Film nie kłamie
Film nie kłamieJadwiga Wojda-Elbrah20 czerwca o 12:51
Droga pani, dwukrotnie przesłuchałem sesję i jednoznacznie widać, że była Pani przeciw obniżkom, czyli chciała aby tak zostało po staremu, a tak się nie da. Większość najwyraźniej chciała dotrzymać słowa wyborcom i sięgnęli do własnych kieszeni. KONIEC
14 Lubię to: 7
Super: 3
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 4
Lubię to! Udostępnij
słuchacz
słuchaczFilm nie kłamie20 czerwca o 20:10
słuchanie ze zrozumieniem się kłania. Wniosek o obniżenie diet jako pierwsza złozyła radna Jadwiga Wojda-Elbrah z EB RAZem
7 Lubię to: 1
Super: 1
Ha ha: 5
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin
Jaworzaninsłuchacz20 czerwca o 23:11
jako pierwsza DOPIERO po dwóch kadencjach się namyśliła?
7 Lubię to: 3
Super: 3
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin
JaworzaninJadwiga Wojda-Elbrah20 czerwca o 12:22
A gdzie byliście do tej pory? Kiedy jednem z was obniżyli to zaraz kwik i obniżenie wszystkim, GDZIE BYLIŚCIE PRZEZ TE DWIE KADENCJE, CZEMU NIE OBNIŻYLIŚCIE WTEDY? Kto dawno temu podwyższył wynagrodzenie burmistrza jeszcze przed ustawowym podniesieniem? Teraz każdy święty, że nie dla pieniędzy
12 Lubię to: 4
Super: 7
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Pięknie
Pięknie 20 czerwca o 11:56
Myślałem, że nie doczekam czasów gdy rajcy miejscy sami zaproponują sobie obniżki, a tu szok. Szkoda że na taki pomysł nie wpadł nikt wcześniej gdy rządziło ugrupowanie burmistrza ale rozumiem, że wtedy by to nie przeszło a teraz mamy prawidzywych radnych a nie karierowiczów. 
10 Lubię to: 8
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Mile zaskoczony
Mile zaskoczony 20 czerwca o 11:44
I tak trzymać, mało gadania a konkrety. Mieszkaniec ma przynajmniej korzyść finansową bo teraz burmistrz nie może powiedzieć radnemu że nie ma kasy na montaż ławki, znaku drogowego, pomalowania kawałka muru, wymiany rynny, bo te fundusze teraz są. 

Swoją drogą pierwszy raz się spotykam aby radni sami sobie obcieli diety, zazwyczaj jest po wyborach WIĘCEJ, WIĘCEJ a tu miła niespodzianka 
11 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Alicja W
Alicja W20 czerwca o 11:41
"Skutkiem tej decyzji będzie obniżenie kosztów związanych z funkcjonowaniem Rady, a tym samym obniżenie wydatków z budżetu gminy.
- FAKT Łącznie będzie do kilkadziesiąt tysięcy rocznie z korzyścią dla mieszkańców 

"Zaoszczędzone środki będą mogły zostać spożytkowane na realizację innych, pilnych potrzeb, których w naszym mieście nie brakuje. Komitety Bliżej Mieszkańców i PIS udowodniły tym samym, że oszczędności zaczynamy także od "siebie"
- też FAKT, bo przecież nie musieli NIC zmieniać, mogło być tak jak poprzednio przez 9 lat korzystanie na maxa, ale przyszła nowa jakość do Rady i zrzekli się kilku stówek miesięcznie i za to należą się im moim zdaniem wielkie brawa 
18 Lubię to: 12
Super: 5
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.