Czwartek, 05.12.2024 208

 

Reklama

Wkrótce przebudowa drogi Męcinka-Piotrowice. Umowa podpisana

W piątek podpisana została umowa na przebudowę drogi Męcinka - Piotrowice na odcinku od przedszkola i szkoły do skrzyżowania z kopalnią Colas. Wartość inwestycji to niemal 5 mln zł.

© Materiały prasowe / Gmina Męcinka

W ramach inwestycji wykonane zostaną:

  • poszerzenie i przebudowa drogi o długości 2,3 km z nowym asfaltem
  • bezpieczne pobocza
  • peron autobusowy dla uczniów przy zatoce autobusowej k. szkoły
  • 13 dodatkowych miejsc postojowych przy szkole, k. zatoki autobusowej
  • sieć wodociągowa tranzytowa Męcinka - Piotrowice o długości 3,3 km

"To kolejna ważna inwestycja drogowa, którą rozpoczynamy już za kilka tygodni" - informuje Urząd Gminy Męcinka. Jej zakończenie planowane jest do końca roku.

Wartość inwestycji to 4,9 mln zł, z czego 4,4 mln zł pochodzi z pozyskanej dotacji z budżetu państwa w ramach Programu Polski Ład. Wykonawcą inwestycji jest Przedsiebiorstwo Transportowo-Budowlane Sp. z o.o. Mateusz Chamski.

Komentarze (10)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

Skot
Skot19 kwietnia 2023 o 13:58
Męcinka ma olbrzymi potencjał wynikający z położenia geograficznego i bliskiej fabryki Mercedesa. Turystyka i rekreacja pozwoli rozwinąć bazę hotelowo-restauracyjną. Skorzystają z tego pracownicy Mercedesa. Tak, Jawor zwija się, bo ma kiepskiego gospodarza.
7 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 6
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
vola
vola17 kwietnia 2023 o 21:43
Uzbrojone działki pod budownictwo to najlepsza inwestycja w pozyskanie nowych mieszkańców - zwłaszcza  pracowników MERCEDESA. Ponadto walczyć o lepsze skomunikowanie z A4 przez Stary Jawor. Wówczas będą tutaj zjeżdżali turyści do rejonów Chełmca, Wąwozu Myśliborskiego, zbiornika na Słupie . Męcinka ma więcej walorów i możliwości niż Jawor . Tylko menadżerów a będziecie "mekką " do której będzie zjeżdżała okolica i chętni z północy kraju. Powodzenia.
9 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 7
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 2
Lubię to! Udostępnij
vola
vola17 kwietnia 2023 o 21:42
Bardzo ważna jest przeprawa przez Nysę Szaloną, bo stary mostek jest tylko dla samochodów osobowych i ciężarówek ( 15T), ale TIR już nie przejedzie.
Jak dojadą samochody do GSAG w Nowej Męcince od S3/A4 przez Gottlieba Daimlera  (Cukrowniczą)? 
Wskazane byłoby docelowo zmodernizować  drogę od  Piotrowic i dalej do skrzyżowania za Nysą Sz. , bo turyści nie będą musieli jeździć przez Jawor. Ulica Gottlieba Daimlera i Cukrownicza do S3 jest dwupasmowa, więc przedłużenie do Piotrowic , też musi być dwupasmowe jako trasa w Przedgórze Sudeckie. Dobry układ komunikacyjny to krwiobieg gospodarki i egzystencji mieszkańców.
6 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 4
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 2
Lubię to! Udostępnij
.
.vola20 kwietnia 2023 o 07:34
Mamy powyburzać domy w Piotrowicach, żeby zrobić drogę dwupasmową??? Człowieku, nigdy nie jechałeś drogą "za mostkiem" w Piotrowicach skoro twierdzisz, że on jest główną przyczyną tego, że  tiry nie mogą tu jeździć...
5 Lubię to: 1
Super: 4
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
viola
viola.22 kwietnia 2023 o 11:51

Może masz rację, bo warto w tym miejscu postawić nowoczesne osiedle z infrastrukturą. Czas na zmiany i likwidacje tych poniemieckich chałup

5 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 5
Lubię to! Udostępnij
.
.viola2 maja 2023 o 09:15
acha... proste jak budowa cepa...
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
colar
colar.22 kwietnia 2023 o 11:47
Uważasz, że 40 tonowy TIR może tędy przejechać? To jest stary most przez Nysę i wymaga wymiany, bo za wąski dla normalnej drogi krajowej. Jesteśmy w UNII.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
solo
solocolar2 maja 2023 o 12:25
Dlaczego ul. Limanowskiego jeżdżą samochody ciężarowe z urobkiem z kamieniołomu w Męcince. Niszczą nową nawierzchnię ulic, cierpi na tym układ kanalizacji, drgania przenoszą się na stare budynki, pył i kurz z wiezionego kamienia. Jakoś mieszkańcom nie przeszkadza, a gdzie są ekolodzy? Za ten stan odpowiada wójt Jawora.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Fret
Fretcolar24 kwietnia 2023 o 19:59

40 tonowy TIR tyle co 160000 sam. osobowych 
Ocena wpływu poruszania się pojazdów przekraczających dopuszczalne w Polsce naciski na oś na degradację sieci drogowej, opis systemu udzielania zezwoleń i pobierania opłat za przejazd po niedostosowanych odcinkach dróg oraz mapy obrazujące polską sieć drogową, na którą w latach 2004-2010 dopuszczone zostały pojazdy o maksymalnym nacisku 11,5 tony/oś, z zaznaczeniem odcinków niedostosowanych, na przejazd którymi niezbędne będzie uzyskanie zezwolenia i uiszczenie dodatkowej opłaty Ocena degradacyjnego wpływu pojazdów przekraczających dopuszczalne obciążenie na oś na polską sieć drogową Podczas eksploatacji nawierzchnia drogowa ulega zużyciu i zniszczeniu, na co wpływają dwa podstawowe czynniki: ruch pojazdów i klimat, z czego główną przyczynę zniszczeń stanowi pierwszy z nich. 
Im większa masa (ciężar) pojazdu, tym większe oddziaływanie niszczące na nawierzchnię. Liczy się zatem nie tylko natężenie (liczba pojazdów w jednostce czasu), lecz także, a kiedy przede wszystkim, ich ciężar wyrażany obciążeniem osi. W Polsce dopuszczalne obciążenie osi wynosi 100 kN (10 T).Każde zwiększenie obciążenia pojazdu ponad dopuszczalny prawem limit przynosi wymierną stratę w postaci zwiększonych i narastających uszkodzeń nawierzchni drogowej. Jeśli stan nawierzchni sieci drogowej jest dobry, to zwiększenie zniszczeń wskutek przeciążenia pojazdów jest mniejsze niż wtedy, gdy nawierzchnia jest nierówna i charakteryzuje się złym stanem technicznym. W tym wypadku dochodzi bowiem zwiększenie agresywności obciążenia pojazdem wskutek efektu oddziaływania dynamicznego. Wziąwszy pod uwagę stan dróg w Polsce trzeba wyraźnie stwierdzić, że pojazdy o ponadnormatywnym obciążeniu przynoszą znacznie większe szkody niż w krajach Europy Zachodniej. 
Efektem jest dalsze pogarszanie stanu nawierzchni. W rezultacie dopuszczenie większego limitu obciążenia, które miało przynieść pożytek przewoźnikowi, działa przeciwko niemu, przyczyniając się do pogorszenia stanu nawierzchni, który staje się rzeczywistym zagrożeniem bezpieczeństwa ruchu.
Nawierzchnia drogowa nie jest niszczona przez samochody osobowe z obciążeniem osi rzędu 5 kN (0,5 T), lecz przez samochody ciężarowe. 
Niszczące działanie pojazdu na nawierzchnię rośnie w funkcji potęgowej obciążenia. Z powszechnie przyjmowanego prawa czwartej potęgi wynika, że przejazd jednego samochodu ciężarowego  normatywnego 100 kN/oś wywiera taki wpływ na nawierzchnię, jak przejazd 160 tys. samochodów osobowych. Natomiast pojazd ciężarowy o nacisku dwukrotnie większym – 200 kN/oś – powoduje 16-krotnie większe zniszczenie nawierzchni.  

0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
solo
soloFret2 maja 2023 o 12:29
PRAWO CO DNIA 
Rzeczpospolita 27-28 XI. 1999 ( 277)

Rewizja Nadzwyczajna Czy zakaz jest dozwolony

Nocne przejazdy Tirów przez Sochaczew

Rzecznik praw obywatelskich twierdzi, że Rada Miejska w Sochaczewie miała prawo zakazać przejazdów tirów nocami przez miasto. Zaskarżył rewizją nadzwyczajną wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego, który ocenił taki zakaz jako sprzeczny z prawem. Poprzedziły go głośne protesty mieszkańców przeciwko masowemu ruchowi ciężkich pojazdów przez centrum miasta.
Sochaczewianie żądają budowy obwodnicy, która wyprowadziłaby samochody poza miasto, a dopóki jej nie będzie - przynajmniej doraźnego ograniczenia ruchu, zwłaszcza Tirów jadących tędy tranzytem. W czerwcu minionego roku Rada Miejska podjęła uchwałę w sprawie ograniczenia w Sochaczewie ruchu pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 10 t w godzinach od 22.00 do 6.00. Miesiąc później uchwałę unieważnił wojewoda skierniewicki, zarzucając, że Radą przekroczyła swoje kompetencje. Należą bowiem do niej jedynie sprawy z zakresu organizacji ruchu na drogach gminnych, podczas gdy drogi, ,tranzytowe przebiegające, przez Sochaczew, są drogami krajowymi i zarządzanie ruchem na nich należy do wojewody.
Burmistrz Sochaczewa zaskarżył to rozstrzygnięcie do NSA. Jednakże w kwietniu tego roku NSA - Ośrodek Zamiejscowy w Łodzi oddalił skargę, gdyż uznał, że wojewoda trafnie ocenił, uchwałę jako sprzeczną z prawem i prawidłowo stwierdził jej nieważność.
Natomiast rzecznik praw obywatelskich dostrzegł w wyroku NSA „rażące naruszenie prawa, skutkujące negatywnie w sferze praw i wolności obywatelskich, gwarantowanych w konstytucji" Zgodnie z nią organa samorządu ustanawiają akty prawa miejscowego obowiązujące na obszarze ich działania. Również ustawa o ochronie i kształtowaniu środowiska przewiduje możliwość wprowadzenia na podstawie przepisów gminnych ograniczeń dla środków transportu i komunikacji, jeżeli stwarzają one uciążliwości dla środowiska powodując hałas i wibrację. Zdaniem prof. Adama Zielińskiego uchwała RM w Sochaczewie stanowi właśnie akt prawa miejscowego, a podstawę do jej podjęcia dała konstytucja oraz ustawa o ochronie środowiska. D.FR.

Obwodnica w Sochaczewie została zrealizowana
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.