Czwartek, 28.03.2024 425

 

Pliki cookies 13:01
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama
Gaździcki Tomasz - kandydat do Rady Miejskiej w Jaworze
Baltic Home
Baseny ogrodowe, materace i akcesoria - sklep NajlepszeBaseny.pl

Przegląd lodowych trendów na lato 2022

Rozpoczęło się kalendarzowe lato i wakacje. W ciągu tych 93 najbardziej słonecznych dni w roku, Polacy chętnie sięgają po mroźne przysmaki w różnych odsłonach i formatach.

Wedel – lody OH! © Materiały prasowe / PAP

Rozpoczęło się kalendarzowe lato i wakacje. W ciągu tych 93 najbardziej słonecznych dni w roku, Polacy chętnie sięgają po mroźne przysmaki w różnych odsłonach i formatach. Wyjątkowe połączenia smakowe tegorocznej lodowej oferty nie tylko pobudzają zmysły, ale również przyciągają konsumentów, którzy poszukują nowości na sklepowych półkach. Innowacyjne i nietuzinkowe rozwiązania, w wartej 3,35 mld złotych kategorii lodowej [1], są zatem na wagę złota. O trendach w sezonie 2022 i lodowej ofercie opowiada firma Wedel.

Trendy ’22 w kategorii lodowej

Producenci lodów nieustannie śledzą trendy i poszukują wyjątkowych smaków. Nieoczywiste rozwiązania przyciągają, intrygują, ale także pozwalają zatrzymać uwagę klienta na dłużej. Konsumenci lubią mieć wybór, szczególnie w kategorii lodów, tym samym różnorodność smaków i wariantów jest gwarancją wyższej sprzedaży. Wśród lodów impulsowych, największym zainteresowaniem cieszą się te patyku, które stanowią 60% najczęściej kupowanych formatów [2], a nieco mniejszą popularnością lody w rożkach, kubkach, sandwiche i pozostałe rodzaje.

Polki i Polacy chcą być zaskakiwani szerokim wyborem lodów, a naprzeciw ich oczekiwaniom wychodzi firma Wedel, która bazując na czterech gorących trendach sezonu rozwija ofertę swoich mroźnych przekąsek.

1. W poszukiwaniu smaku

Klienci przy wyborze słodyczy kierują się smakiem – to żadna nowość, bo każdy konsument na świecie poszukuje pełnowymiarowej przyjemności płynącej ze słodkiej przekąski. Jak wynika z badań, niezależnie od produktu – czekolady, ciastek czy lodów – mieszkańcy Polski, Francji, Wielkiej Brytanii oczekują wyjątkowych doznań smakowych, na które wpływa m.in. bogactwo składników i dodatków [3]. W kategorii lodów klasyczne połączenie gęstej, śmietankowej masy oblanej grubą warstwą czekolady to gwarancja sukcesu i zadowolenia niejednego podniebienia. Oferta firmy Wedel dopasowana jest do potrzeb konsumentów – nawiązuje jednocześnie do klasyki, jak i nowych, zaskakujących połączeń smakowych.

2. Botaniczne inspiracje

W tym sezonie króluje trend, którego inspiracją są produkty czerpiące z owoców i roślin (ekstrakty kwiatowe). Z jednej strony sprzyja mu coraz częstsze sięganie po naturalne, nieprzetworzone produkty i składniki, z drugiej chęć poznawania nieodkrytych jeszcze doznań np. w postaci lodów kwiatowych. Wyjątkowe połączenie klasyki z nietuzinkowymi dodatkami sprawia, że konsumenci mogą odkrywać nieznane dotąd doznania. Tegoroczną nowością od Wedla, w linii lodów OH!, są te o smaku kwiatu lawendy i wiśni, wprost nawiązujące do trendu botanicznego. Wedlowskie lody kwiatowe to wyjątkowe połączenie masy śmietankowej z nutą lawendy i sorbetem cytrynowym oraz kwiatu wiśni z soczystym wiśniowym sorbetem, oba w chrupiącej czekoladzie z dodatkami.

3. Sorbety pełne owoców

Popularność pełnych owoców sorbetów to silny globalny trend już od kilku lat. Smak, który aktualnie jest jednym z najgorętszych trendów sezonu to malina. Stąd w ofercie Wedla dostępny jest delikatnie słodki i lekko kwaśmy sorbet, składający się w 59% z przecieru malinowego i oblany oryginalną gorzką wedlowską czekoladą. Ponadto w linii lodów OH! pojawiła się nowość – sorbet z czarnej porzeczki, a także letni klasyk czyli sorbet mango. Oba to unikalny koncept Wedla – połączenie mocno owocowego smaku z chrupiącą, białą wedlowską czekoladą.

4. Kremowe, chrupiące i zaskakujące, czyli multisensoryka

Skojarzenie lodów z przyjemnością związane jest z reakcjami organizmu i określonymi bodźcami. Są to tzw. wyzwalacze wizualne, głosowe, dotykowe czy zapachowe, powodujące samoczynne pobudzenie zmysłów. Takim przyjemnym bodźcem jest bez wątpienia multisensoryka, którą zapewniają zatopione w kremowej masie lodowej orzechy, migdały, kawałki czekolady i owoców – zarówno w formie stałej, jak i płynnego syropu. Linia OH! to propozycja wpisująca się w trendy przyjemności smaku i multisensoryczności. Wyróżnia ją zawartość chrupiącej wedlowskiej czekolady (mlecznej, białej i białej karmelowej), a także różnorodne pod względem tekstury dodatki: migdały, orzechy arachidowe, truskawki, kruche ciasteczka czy słony sos karmelowy.

Projektujemy ofertę naszych wedlowskch lodów, obserwując rynek i badania odzwierciedlające preferencje konsumentów, które są dla nas nieustającą inspiracją. Nasz zespół lodowy, w ścisłej współpracy z działem jakości, łączy światowe trendy z oczekiwaniem polskich konsumentów, aby dostarczyć im całą gamę ulubionych smaków w najwyższej jakości, z której słynie Wedel. Dzięki wprowadzanym co roku nowościom zapewniamy natomiast element zaskoczenia” – mówi Aleksandra Kusz vel Sobczuk, kierowniczka komunikacji korporacyjnej w firmie Wedel.

Stworzenie autorskiej oferty lodów pozwala Wedlowi już od 4 lat umacniać swoją pozycję w sektorze lodowym. Sukces w kategorii mroźnych, słodkich przekąsek firma zawdzięcza wyjątkowemu zespołowi odpowiedzialnemu za lodowe portfolio, a także wieloletniej czekoladowej tradycji, dzięki której udaje się połączyć dwa topowe produkty – lody i czekoladę o wspólnym mianowniku – przyjemności smaku. Produkty z kategorii lodowej dostępne są w wielu sklepach, zarówno tych mniejszych, jak i dużych dyskontach. Więcej informacji o tym, gdzie znaleźć lody Wedla znajduje na stronie internetowej https://wedel.pl.

[1] E. Wedel za NielsenIQ – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food), sprzedaż wartościowa, sprzedaż wolumenowa, okres luty 2020-styczeń 2021 i luty 2021-styczeń 2022, kategoria: Lody, Segments: Desery/Ciasta, Lody impulsowe, Lody familijne, Lody impulsowe multipack
[2] https://wiadomoscispozywcze.pl/artykuly/9226/rynek-lodow-wnbsppolsce-sprzedaz-liderzy-bestsellery-analiza-kategorii/   
[3] Lightspeed/Mintel. Base: UK: 1,674 internet users aged 16+ who have eaten and bought chocolate in the last three months; France: 2,000 internet users aged 16+; Poland: 967 internet users aged 16+ who have eaten ice cream in the last three months

Komentarze (0)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.