- Na konkurs wpłynęło blisko 400 zgłoszeń w 36 kategoriach.
- Ponad 80-osobowe Jury, w skład którego wchodzą przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych, praktycy, eksperci branży PR i mediów w Polsce oraz autorytety środowiska akademickiego, wybiera najlepsze, najbardziej kreatywne i rzetelnie wykonane projekty w obszarze Public Relations w Polsce.
- Projekt Mercedes-Benz Manufacturing Poland, za którego realizację odpowiada agencja Kawałek Świata-Media, został dostrzeżony i doceniony przez Jury w kategorii „PR korporacyjny”.
- Wyniki konkursu „Złote Spinacze” ogłoszono podczas gali online 28 stycznia 2021 r.
"Cieszy nas, że dzięki inwestycji i budowie fabryki silników i baterii Mercedesa w Jaworze, udało się obudzić potencjał kobiet na Dolnym Śląsku. W Mercedes-Benz Manufacturing Poland kobiety stanowią aż 40% załogi. To ewenement wśród fabryk Mercedesa na świecie, gdzie średnia to 15%. To się nie stało za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, lecz jest efektem mądrej rekrutacji i wielu projektów jak „Girls Go Technology”. Mam nadzieje, że przekonaliśmy innych pracodawców, że można „oswoić” dziewczyny z technologią i zachęcić do pracy w przemyśle high-tech inspirując i motywując kobiety do uwierzenia w siebie" – mówi dr Ewa Łabno-Falęcka, pomysłodawczyni projektu. "I udowadniając, że STEM, tradycyjnie definiowany jako strefa typowo męska, może stać się ich szansą na życiowy sukces".
Projekt „Girls GO Technology” miał już trzy edycje i odbywa się zgodnie ze schematem: Mercedes zaprasza uczennice szkół średnich powiatu jaworskiego i okolic. W pierwszym etapie firma oferuje testy zawodowe i osobowościowe, pozwalające określić predyspozycje i talenty młodych kobiet. Drugi etap to cykl pięciu comiesięcznych warsztatów w grupach 20-30 osób.
W konkursie „Złote Spinacze” oceniana była ostatnia, trzecia edycja projektu (luty – czerwiec 2020), rozpoczęta stacjonarnie i kontynuowana online. Dziś dziewczyny potrafią tworzyć aplikacje mobilne w AppInventor, znają podstawy html, css, javascript czy programowania stron internetowych (w tym front-end). Nauczyły się zarządzać projektami, czym jest fabryka 4.0, znają moc autoprezentacji i tajniki radzenia sobie ze stresem, potrafią stworzyć własne CV i wiedzą, co jest pożądane na rynku pracy.
2/3 uczestniczek, które przed przystąpieniem do projektu oceniło swoją znajomość nowych technologii jako „niską”, po warsztatach oceniło ją jako „wysoką”, a nawet „bardzo wysoką”.
"Największym zaskoczeniem był dla mnie fakt, że bycie dziewczyną wcale nie wyklucza nas z technologii i osiągania podobnych sukcesów, jakie osiągają nasi koledzy" - napisała w ankiecie jedna z uczestniczek projektu.
Jury konkursu „Złote Spinacze” doceniło ambitne wyzwanie stawiane przez spółkę Mercedes-Benz Manufacturing Poland, jakim jest budzenie siły kobiet, a także widoczną zmianę postaw wśród dziewcząt biorących udziałw projekcie.
"Cieszę się, że dla kobiet z regionu Dolnego Śląska jesteśmy pożądanym pracodawcą. W Mercedes-Benz Manufacturing Poland zarząd jest 50:50 męsko-damski. Nie wyobrażam sobie sprawnego działania zakładu bez Aleksandry Łukasiak, czyli CFO fabryki" – mówi dr Andreas Schenkel, CEO Mercedes- Benz Manufacturing Poland.
Czwarta edycja Girls GO Technology planowana jest w drugiej połowie roku.
Partnerami projektu „Girls GO Technology” 2020 byli: Siemens Polska, WSSE „INVEST-PARK”, Klaster Edukacyjny Invest in EDU, Stabilis, Girls Code Fun oraz Randstad Polska.