Kapituła konkursu doceniła, że spółka zarządzająca fabryką silników i baterii elektrycznych na Dolnym Śląsku nie tylko przestrzega zasady równości w biznesie, ale także wie jak skutecznie obudzić siłę kobiet.
"W zakładzie w Jaworze promujemy ideę różnorodności na wszystkich polach. W naszej załodze liczącej już ponad 1100 osób, 41% wszystkich pracowników to panie, podczas gdy średnia w fabrykach Mercedesa nie przekracza 15%. Ta statystyka pokazuje jakie efekty przynosi konsekwentnie prowadzona polityka aktywizacji kobiet" – mówi dr Ewa Łabno-Falęcka, dyrektorka ds. Komunikacji i Relacji Zewnętrznych Mercedes-Benz Manufacturing Poland.
Zaangażowanie spółki Mercedes-Benz Manufacturing Poland zarządzającej fabryką w inicjatywy wspierające kobiety nie jest przypadkowe. Celem jednego z projektów zainicjowanych i organizowanych już od 3 lat jest przybliżenie dziewczętom nauk matematycznych, technicznych i inżynierii. „Girls GO Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię” adresowany do uczennic liceów i techników powiatu jaworskiego i okolic. Dziewczyny mają możliwość przekonania się, że technologia jest nie tylko przyjazna, ale jest również doskonałym pomysłem na życie zawodowe. Program zachęca młode kobiety do spróbowania swoich sił w obszarach, które kiedyś uznawano za typowo męskie.
"Pokazujemy kobietom, że Przemysł 4.0 jest idealnym miejscem do wykorzystania ich potencjału: inteligencji, wiedzy, kreatywności. Że obszary stereotypowo uznawane za męskie w dobie technologii nie mają płci. Obecnie na rynku pracy wciąż brakuje specjalistów IT, czy inżynierów. Zachęcamy kobiety, by były świadome swoich talentów i predyspozycji zawodowych" – podkreśla Andreas Schenkel, CEO Mercedes-Benz Manufacturing Poland.
Mercedes-Benz od dawna dostrzega potencjał kobiet. Nie tylko dlatego, że Mercedes to imię żeńskie. „She’s Mercedes” to inicjatywa obejmująca m.in. serwis internetowy tworzony przy współudziale kobiet z całego świata, które wzajemnie się inspirują, dzieląc się spostrzeżeniami na temat sukcesu zawodowego, życia prywatnego, realizacji pasji i właściwego zbalansowania wszystkich dziedzin życia. Za nią idą kolejne działania, dzięki którym marka kreuje przyjazne miejsca pracy i aktywizuje kobiecą energię.
Plebiscyt Gospodarczy Kobiece Twarze, to idea mająca na celu wspieranie przedsiębiorczości kobiet oraz prezentowanie sylwetek pań, które mają wpływ na rozwój gospodarczy swojego regionu i kraju. W tym roku już po raz siódmy kapituła konkursu przyznała wyróżnienia w pięciu kategoriach. Tegoroczne ogłoszenie laureatów odbyło się 14 grudnia w wyjątkowej formie. Ze względu na obostrzenia spowodowane pandemią, finał plebiscytu mogliśmy śledzić online.