Czwartek, 28.03.2024 410

 

Pliki cookies 21:19
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama
Gaździcki Tomasz - kandydat do Rady Miejskiej w Jaworze
Baltic Home
SofaMeble.pl - Eleganckie meble tapicerowane

Czy można jechać do rodziny na Wielkanoc? Policja: trzeba się liczyć z konsekwencjami

Co z wyjazdami na święta wielkanocne? Nasi Czytelnicy zastanawiają się, czy mogą planować wyjazd do rodziny na święta. Wielu z nich obawia się, że na trasie zatrzyma ich patrol policji i wlepi mandat. Jak będzie? Wyjaśniamy.

© Materiały prasowe / PAP

Stanowisko policji w sprawie wyjazdów na święta do rodziny jest jasne. "Przedłużono obowiązywanie wszystkich dotychczasowych zasad bezpieczeństwa. To oznacza, że ograniczenia w przemieszczaniu się obowiązują również podczas Świąt Wielkanocnych" - informuje Komenda Głowna Policji.

Zapytaliśmy więc jaworską policję, czy podróżujący na święta muszą liczyć się z kontrolami drogówki i ewentualnym mandatem.

Może tak być, jak najbardziej  powiedziała portalowi jawor24h.pl Ewa Kluczyńska, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Jaworze.

"Każda sytuacja będzie rozpatrywana indywidualnie" - zaznaczyła policjantka i poleciła zapoznać się z informacjami zawartymi na stronach rządowych.

Portal gov.pl informuje, że zgodnie z aktualnymi zasadami i ograniczeniami wychodzenie z domu powinno być ograniczone do absolutnego minimum.

Do 19 kwietnia przemieszczanie dozwolone jest tylko w kilku przypadkach:

  • dojazdu do i z pracy (dotyczy to także zakupu towarów i usług związanych z zawodową działalnością),
  • wolontariatu na rzecz walki z COVID-19 (dotyczy to pomocy osobom przebywającym na kwarantannie lub osobom, które nie powinny wychodzić z domu),
  • załatwiania spraw niezbędnych do życia codziennego (do czego zalicza się np., niezbędne zakupy, wykupienie lekarstw, wizyta u lekarza, opieka nad bliskimi),
  • wykonywania czynności związanych z realizacją zadań określonych w ustawie – Prawo łowieckie i ustawie o ochronie zdrowia zwierząt i zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt oraz zakupu towarów i usług z nimi związanych.

"Przemieszczać się można jedynie w grupie do dwóch osób – jedynie rodziny są wyjęte spod tego ograniczenia i mogą poruszać się w większych grupach" - wyjaśnia portal gov.pl. Zaznaczono również, że "obostrzenia nie dotyczą samochodów osobowych".

W związku z tym, co grozi za złamanie ograniczeń dotyczących przemieszczania się?

Jak wynika z ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie systemu ochrony zdrowia związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, Art. 48a. 1. Kto w stanie zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii nie stosuje się do ustanowionych na podstawie art. 46 lub art. 46b nakazów, zakazów lub ograniczeń (...) podlega karze pieniężnej w wysokości od 5 tys zł do 30 tys zł.

Trzeba zostać w domu, trzeba się liczyć z konsekwencjami, że można być ukaranym. Musimy egzekwować prawo  dodała oficer prasowy KPP Jawor.

Zgodnie z danymi na gov.pl, w mocy pozostaje również ograniczenie przebywania osób do 18 roku życia poza domem bez opieki dorosłego.

Obowiązuje też co najmniej 2-metrowa odległość między pieszymi. Dotyczy to także rodzin i bliskich.

Wyłączeni z tego obowiązku są:

  • rodzice z dziećmi wymagającymi opieki (do 13 roku życia),
  • a także osoby niepełnosprawne lub niemogące się samodzielnie poruszać i ich opiekunowie.

Rządowa strona wyjaśnia także m.in., czy można wychodzić na spacer, biegać lub jeździć na rowerze.

"Aktywność na zewnątrz powinna być ograniczona do minimum. Traktujmy możliwość wyjścia na zewnątrz jako niezbędny środek higieny. Wychodźmy się przewietrzyć wtedy, gdy naprawdę tego potrzebujemy" - informuje portal gov.pl.

"Przepisy pozwalają wychodzić z domu m.in. w celu realizacji niezbędnych codziennych potrzeb. Do takiej kategorii można zaliczyć np. jednorazowe wyjście w celach sportowych. Należy jednak pamiętać o zachowaniu odpowiedniej odległości od innych oraz o tym, że powinniśmy uprawiać sport w grupie maksymalnie dwuosobowej (nie dotyczy to jednak rodzin)" - czytamy w wyjaśnieniu.

Aktualne zasady i ograniczenia

Pytania i odpowiedzi

Komentarze (23)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

sinola
sinola12 kwietnia 2020 o 17:33
czyli reasumując to jak jestesmy rodziną to idąc odległość 2 m lub biegiem
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
K
K11 kwietnia 2020 o 14:40
Obudźcie się ludzie, nie trzeba być po studiach prawniczych, aby wiedzieć że to nonsen!!! Jak inaczej to napisać:( 
"Każda sytuacja będzie rozpatrywana indywidualnie"- czyli jak zwykle dowolność interpretacji prawa, uzależniona czy ktoś jest policjantem czy psem ktory nadaje sie do wypisania mandatu, niejednokrotnie z błędami! 
7 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 2
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
RównyNieRówniejszy
RównyNieRówniejszy10 kwietnia 2020 o 18:54
Nie wierzę, skoro Pan Prezes z całą sforą poklepywaczy po plecach pokazuje, że wirusowi się nie kłania, to bierzmy przykład. Albo prawo jest i respektujemy, albo znowu jak w "Folwarku zwierzęcym" Orwella... Wszystkie zwierzeta są równe, ale niektóre są równiejsze
16 Lubię to: 9
Super: 3
Ha ha: 0
Wow: 2
Przykro mi: 1
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Zbylut
ZbylutRównyNieRówniejszy11 kwietnia 2020 o 12:18
Moze któryś z lokalnych genseków pisowskich się odniesie do tej sytuacji? Wyjaśni ja kto jest, że szefuńcio łazi gdzie chce i potencjalnie roznosi zarazę, a reszta Narodu jest karana absurdalnymi mandatami. Co wspólnego z pełnieniem mandatu posła miała jego wizyta ze świtą na cmentarzu? A mi i innym Polakom niue można wejść do lasu? Czy ktoś w końcu przetnie ten absurd?
11 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 2
Lubię to! Udostępnij
tylko prawda
tylko prawdaRównyNieRówniejszy11 kwietnia 2020 o 10:44
naprawdę nie zauważyłeś ,że ten Orwellowski folwark trwa od dawna?Maseczek nie ma, a rząd w lutym wysyła kilkaset tysięcy maseczek do Chin.Agencja Rezerw Materiałowych sprzedaje 65 tyś specjalistycznych maseczek po 10zł. znajomym królika (PISowcom).Te same maseczki możesz kupić , ale po 300 zł. w internecie.Kobiecie która "wtargnęła"na cmentarz,żeby złożyć kwiaty na grobie męża -500zł mandatu. A w tym samym czasie Kaczyński z całą świtą + ksiądz ,wjeżdża samochodem na cmentarz i składa kwiaty na grobie matki.  Itd, ..
10 Lubię to: 6
Super: 2
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
WiernyPiSowi
WiernyPiSowi tylko prawda12 kwietnia 2020 o 18:59

Pani Marszałek, co robić? Co myśleć? Co mówić znajomym? Proszę o komunikat bo mnie pytają? 
 

1 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Xmen
Xmen10 kwietnia 2020 o 16:54
Rozumiem , że Jarek jest obłąkany ale że policja przeciw obywatelom. 
16 Lubię to: 12
Super: 1
Ha ha: 1
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Adma
Adma10 kwietnia 2020 o 15:38
A czy można jechać do osób z którymi przebywa się na codzień ?
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Pisokratura
Pisokratura10 kwietnia 2020 o 15:31
A czy spotkanie w kilkudziesięcioosobowejgrupie na placu to można? Bo Pewni ludzie widać mogą....
20 Lubię to: 15
Super: 0
Ha ha: 4
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Karwowski
KarwowskiPisokratura10 kwietnia 2020 o 19:17
Jestem przekonany, że jaworscy radni PiS złożą w tej sprawie oficjalne zapytanie do władz partii
14 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 7
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 2
Lubię to! Udostępnij
Anulujemy to
Anulujemy toKarwowski11 kwietnia 2020 o 13:55
Wstyd. W ogóle jest ktoś w Jaworze, kto popiera PiS? To, że jednego polityka Jawor wysłał na głębokie wody... anulujemy to...
8 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 2
Lubię to! Udostępnij
Anty pis
Anty pisAnulujemy to12 kwietnia 2020 o 15:37
Z tego, co pamiętam, to w Jaworze wybory do parlamentu wygrał pis (o zgrozo !!!), więc cóż to za pytanie? 
3 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 3
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
lwow
lwowPisokratura10 kwietnia 2020 o 17:26
Mam wątpliwości czy nakładanie mandatów na tej podstawie jest zgodne z prawem. Ciekawe czy sąd podzieliłby zdanie policjanta nakładającego mandat w
przypadku odmowy jego przyjęcia ?
10 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 1
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Rr
Rrlwow14 kwietnia 2020 o 23:25

To odmów  A później opisz jak to wygląda 

1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
pisokracja
pisokracjalwow11 kwietnia 2020 o 11:22
Jeżeli trafił by się "przypadkiem" sędzia z nadania pisowskiego to podzielił by zdanie by utrzymać mandat i dołożyć karę sądową
7 Lubię to: 4
Super: 1
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Autor
Autorlwow11 kwietnia 2020 o 10:44
Sprawdź.
3 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
lwow
lwowAutor12 kwietnia 2020 o 14:59
Piękna nasz Polska cała. ale jakoś nie mam ciągot do  niepotrzebnego szwendania sie po niej. Gdyby jednak zaszła potrzeba wyjazu to zrobiłbym to bez wahania, a mandatu bym nie przyjął. Zresztą myśle że nasze władze w niektórych przypadkach mocno przesadziły z karaniem i niektórymi zakazami. Ciekawe co na to lekarze : czy człowiek po miesięcznym lub dłuższym areszcie domowym będzie zdrowszy i odporny na wirusy ? Rozumiem że to dla naszego dobra, zresztą tak jak wszystko co robi władza, ale jak w każdym dorażnym działaniu są i niedoróbki, a te trzeba naprawiać na bieżąco. Trudno. jakoś to przetrzymamy, ale widać że żaden rząd na świecie nie był przygotowany na taką sytuację, stąd zapewne takie a nie inne działania.    dj
3 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wirus
wiruslwow13 kwietnia 2020 o 18:00

Na świecie i w kraju panuje pandemia, na którą umierają ludzie (w każdym wieku) i póki co jedyną sznasą na ochronę zdrowia i życia ludzi jest społeczna izolacja oraz środki ochrony osobistej (wirus rozsiewa się nie tylko poprzez kaszel, ale i poprzez mowę i oddychanie).  Powietrze jest coraz bardziej skażone. Rozumiem, że dla niektórych obostrzenia są niezrozumiałe, uciążliwe, a nawet trudne do zaakceptowania, ale to póki co jedyna szansa na przeżycie dla wielu osób (naszych dziadków, rodziców, braci/sióstr, czy dzieci). 

2 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
z gatunku Ludzkiego
z gatunku Ludzkiegolwow13 kwietnia 2020 o 10:50

Naukowe badania dowiodły, że do zakażenia COVID-19 może dojść nie tylko poprzez bliski kontakt z osobą zakażoną, która kaszle, ale także przebywając w przestrzeni, w której wcześniej była osoba zakażona, nawet taka, która nie wykazuje żadnych objawów zakażenia (nosiciel). Wystarczy, że oddychała i podczas oddychania uwolniła mikrokropelki ze śmiercionośnym wirusem (podkreślam śmiercionośnym, bo dla wielu osób, bez względu na wiek, wywołuje taki skutek). Społeczne dystansowanie sie i zakrywanie ust i nosa mają więc sens. Wystarczy spojrzeć na krzywą zachorować w innych krajach, które nie wprowadziłu takich obostrzeń lub z nimi zwlekały. Każdy, który nie nie przestrzega wprowadzanych obostrzeń (dystansowaniania się, izolacji, zakrywania ust i nosa) może zostać ofiarą lub mordercą. Takie są fakty. Osoby świadome i odpowiedzialne jednak akceptują te niewątpliwe trudne obostrzenia i ściśle ich przestrzegają. 

2 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Opanujcie się
Opanujcie sięz gatunku Ludzkiego14 kwietnia 2020 o 12:41
Ludzie opanujcie się! Nie wpadajcie w medialną panikę rozsiewaną od początku epidemii przez każde media. To nie średniowiecze i morowe powietrze... Może zaczniecie jak wtedy wystawiać gotujący się ocet na granicy miasta... XXI wiek, a zachowujcie się jak w średniowieczu... Śmiercionośny to fakt jak każdy wirus ale zwykłą grypa jest bardziej zabójcza niż to. To nie jest SARS czy dżuma albo hiszpanka albo grypa azjatycka (która zabiła 1-4 miliona ludzi). W 2009 nie panikowaliście tak. Powiecei że liczby, ale powiedzcie dlaczego w Niemczech jest praktycznie 10 krotnie mniej zgonów? Bo prawidłowo wpisują przyczynę. Jako przydam prosty do zrozumienia przykład. Gdy ktoś ma koronawirusa, a zginie w wypadku samochodowym to w 90% kraju wpisze się że przyczyną był koronawirus, a w Niemczech, że to wypadek był przyczyną... Więc nie panikujcie, zachowujcie higienę, dystans i zdrowy rozsądek, bo widać ludzie nie przestrzegali higieny do tej pory i nie myli rąk.
5 Lubię to: 4
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
heloo
helooOpanujcie się14 kwietnia 2020 o 13:52
Jesteś w błędzie, tym wirusem można zarazić sie przebywając w jednej przestrzeni z nosicielem (bez objawów), bo podczas oddychania uwalnia zakaźne mikrocząsteczki.
4 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 3
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Medycyna
Medycynaheloo14 kwietnia 2020 o 15:17
Racja, masz racje panie procesorze z 4 fakultetami z bateriologii i mikrobiologii a także medycyny
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
lwow
lwowz gatunku Ludzkiego14 kwietnia 2020 o 12:26
Ależ wielce szanowny wirusie z gatunku ludzkiego,  ja większośc zakazów rozumiem i popieram. Nie ma jednak mojej zgody na bezmyślne interwencje i nakładanie mandatów przez policję, bo czasem wygląda to na zwykłą złośliwośc czy wręcz głupotę. Proszę sobie pooglądać nagrania na jutubce z kontroli policyjnych , czy wszystko to było konieczne i uzasadnione, czy może po to by ludziska klęli na ten rząd. Przecież policja podpiera się przepisami[ podobno obowiązującymi] a nie własnym widzimisię[ też podobno]. Jeszcze jedno : proszę powyższe wywody powtórzyć 10 maja, w dniu prawdopodobnych wyborów. Popieram znakomitą większość
wprowazdonych obostrzeń, ale nie popieram nadgorliwości i głupoty. Kłaniam się dj.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.