Program wydarzenia został pomyślany tak, aby uczestniczki mogły spojrzeć na swoje kompetencje i umiejętności z szerszej perspektywy, przekonać się, że motoryzacja to bardzo kobieca branża oraz porozmawiać o możliwościach pracy w nowo budowanej fabryce silników Mercedes-Benz w Jaworze. Podczas wydarzenia zadebiutowała także Akademia Girls GO Technology – cykl otwartych spotkań dla uczennic liceów i techników w regionie.
Jak pokonać stres i przekonać do siebie pracodawcę? Jak wygląda rynek pracy na Dolnym Śląsku? Co to znaczy, że Mercedes jest kobietą? To tylko niektóre z pytań, na które szukały odpowiedzi uczestniczki zorganizowanego 8 marca w Legnicy Dnia Otwartego MBMPL dla Kobiet. Inicjatywę, która powstała, by aktywizować kobiecą energię w regionie, wsparli: Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy, Powiatowe Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Jaworze, Leadec Polska oraz Seifert Logistics Group. W wydarzeniu, które odbyło się 8 marca w Legnicy, wzięło udział blisko 300 zadowolonych kobiet i… kilku panów.
Sztukę autoprezentacji przybliżył popularny dziennikarz Maciej Orłoś. W trakcie entuzjastycznie przyjętej prezentacji uczestniczki dowiedziały się jak radzić sobie ze stresem podczas ważnych wystąpień, jak panować nad mową ciała, mimiką i drżącym głosem, by wypaść przekonująco w oczach rozmówcy. To ważne, bo podczas spotkań rekrutacyjnych, trema potrafi pokonać nawet najbardziej kompetentne i odpowiednie na dane stanowisko osoby.
O historii marki Mercedes-Benz i roli, jaką odegrały w niej kobiety opowiedziała Ewa Łabno-Falęcka, dyrektorka komunikacji marketingowej i relacji zewnętrznych. – Lubię powtarzać, że Mercedes jest kobietą. Marka nosi imię po córce Emila Jellinka, austriackiego pioniera automobilizmu, kobiety wiele razy odegrały znaczącą rolę w ponad 130-letniej historii naszego koncernu. Tę kobiecą energię pielęgnujemy do dzisiaj, angażując się w wiele cennych inicjatyw, których celem jest zachęcanie kobiet do osiągania sukcesów w życiu zawodowym i prywatnym – powiedziała w swoim wystąpieniu.
„Twarde” dane na temat regionalnego rynku pracy przedstawił przedstawiciel Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej Dolnośląskiego Wojewódzkiego Urząd Pracy, a o możliwościach i warunkach zatrudnienia w nowo budowanej fabryce silników Mercedes-Benz w Jaworze – podczas wykładów i bezpośrednich spotkań – opowiadali przedstawiciele Mercedes-Benz Manufacturing Poland. Obecnie kobiety stanowią 36 proc. całej załogi MBMPL i liczba ta stale rośnie. Na chętne do pracy w biurze i w hali produkcyjnej kandydatki czeka szereg korzyści: szkolenia i kursy językowe, elastyczny czas pracy, dodatek relokacyjny, opieka medyczna, karta sportowa itp.
Uczestniczki dowiedziały się również jak wygląda praca w działach produkcyjnych i jakie wymagania trzeba spełnić, by zostać monterką nowoczesnych silników, które będą powstawać w Jaworze. – Na ogłoszenia dotyczące stanowisk produkcyjnych odpowiada około 30 proc. kobiet. Część z nich rezygnuje, myśląc, że to praca nie dla nich lub nie wierząc w swoje umiejętności. A to nieprawda. Kobiety mają wszystko, co liczy się w takiej pracy: są precyzyjne, dokładne, odpowiedzialne, potrafią doskonale organizować pracę. Naszym marzeniem jest, by na stanowiskach montażowych w jaworskiej fabryce pracowało przynajmniej 50 proc. pań – dodaje Ewa Łabno-Falęcka.
Podczas wydarzenia zadebiutowała także Akademia Girls GO Technology – cykl otwartych dla uczennic z Jawora i okolic spotkań ze specjalistami branży technologicznej oraz firmami współpracującymi z MBMPL. Inicjatywa jest częścią prowadzonego od roku programu „Girls GO Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię”, którego celem jest przybliżenie dziewczętom nauk matematycznych, technicznych i inżynierii. Podczas pierwszej Akademii dziewczyny miały okazję przełamać tremę i wystąpić na scenie z Maciejem Orłosiem, posłuchać o korzyściach pracy w zawodach technicznych i wysłuchać przełamującej stereotypy prezentacji Ilony Urbańczyk z firmy Seifert Logistics Group – „Ladies w logistyce”.