Środa, 17.04.2024 166

 

Pliki cookies 00:52
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama

Krzysztof Kowalczyk interpeluje w sprawie roweru miejskiego

W związku z podjętą przez Radę Miejską decyzją o uruchomieniu programu Roweru Miejskiego w Jaworze radny Krzysztof Kowalczyk zgłosił kilka propozycji.

© Paweł Sasiela

Krzysztof Kowalczyk postuluje ujęcie we flocie rowerów także tandemów oraz kilku sztuk rowerów elektrycznych, co zaczynają wdrażać już stopniowo sąsiednie miasta w regionie. Ponadto część z rowerów powinna zdaniem radnego posiadać foteliki do przewozu małych dzieci. Kowalczyk proponuje również uruchomienie strony internetowej lub specjalnej zakładki na stronie Urzędu Miejskiego z mapą, na którą zostaną naniesione wszystkie punkty – stacje miejskiego roweru.

- Analizując zgłaszane już sygnały przez mieszkańców sugeruję, aby opłaty obejmowały bezpłatne korzystanie z roweru przez pierwsze 20 minut, co zachęci mieszkańców do rezygnacji z korzystania z samochodów na rzecz znacznie zdrowszej formy przemieszczania się po mieście. Następna godzina mogłaby kosztować złotówkę i tak dalej w miarę upływu czasu za korzystnie z wypożyczonego sprzętu. Dla użytkowników systemu ważne jest, aby można było na wszystkich stacjach rowerowych rejestrować oraz dokonywać płatności przy pomocy karty płatniczej czy możliwości wypożyczenia jednośladów za pomocą smartfona - argumentuje radny Krzysztof Kowalczyk.

Jako inicjator kilku zrealizowanych w 2018 r. akcji happeningowych „Jawor na dwóch kółkach” radny apeluje także o rozpoczęcie prac nad „Koncepcją rozwoju komunikacji rowerowej w Jaworze na lata 2019-2025”, której założeniem będzie powstanie spójnej sieci ścieżek rowerowych spinających całe miasto, podejmowanie działań w zakresie poprawy infrastruktury technicznej, np. obniżanie krawężników czy wprowadzenie możliwości kontraruchu. Jak zaznacza, mieszkańcy zwracają uwagę na potrzebę zachowania ciągłości tras rowerowych, a także konieczność edukacji pieszych oraz kierowców, w zakresie bezpiecznego korzystania z dróg publicznych.

- Pragnę przypomnieć, iż jako radny byłem wnioskodawcą zmian do projektu budżetu Gminy Jawor na 2019 r., apelując o przeznaczenie kilkunastu tysięcy złotych na opracowanie planu sieci ścieżek w naszym mieście w oparciu o badania, ankiety i analizę obecnego natężenia ruchu pieszo-rowerowego w mieście. Dlatego też raz jeszcze proszę o poważne podejście do tego zagadnienia i rozpoczęcie merytorycznych prac w tym zakresie, gdyż mieszkańcy oprócz wypożyczenia rowerów, muszą mieć zapewnione bezpieczne warunki do korzystania z tego sprzętu - zaznacza radny.

Kowalczyk prosi także o odpowiedź na pytanie czy Gmina Jawor aplikowała o dofinansowanie ze środków zewnętrznych w zakresie uruchomienia Jaworskiego Roweru Miejskiego (jeśli nie to dlaczego?) oraz czy analizowała koszty dalszego utrzymania tej infrastruktury (jeśli tak to jakie są wyniki tego badania?).

Komentarze (53)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

opolak
opolak20 lutego 2019 o 19:27
Tylko dla chętnych do Myśliborza , więc wypożyczalnia przy Jaworniku
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
opolak
opolak14 lutego 2019 o 08:40
http://opole.naszemiasto.pl/artykul/w-opolu-nie-bedzie-rowerow-miejskich-na-wiosne-kiedy-sie,4994098,art,t,id,tm.htmlhttp://opole.naszemiasto.pl/artykul/w-opolu-nie-bedzie-rowerow-miejskich-na-wiosne-kiedy-sie,4994098,art,t,id,tm.html 
Opolanie zazwyczaj mogli korzystać z rowerów miejskich od wczesnej wiosny. W tym roku jednoślady pojawią się później. Miasto dopiero szykuje się do ogłoszenia przetargu na nowy system jednośladów.Opolanie zazwyczaj mogli korzystać z rowerów miejskich od wczesnej wiosny. W tym roku jednoślady pojawią się później. Miasto dopiero szykuje się do ogłoszenia przetargu na nowy system jednośladów.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Q
Q11 lutego 2019 o 20:15
Sam pomysł fajny. Tylko tych ścieżek rowerowych nie ma. I jak je poprowadzić, którędy? Bo w ścisłym centrum to raczej nie ma na to miejsca tak żeby było bezpiecznie. Jakoś nie wyobrażam sobie rowerzysty który mnie wąskimi chodnikami jawora między pieszymi, matkami z wózkami dziecięcymi i samochodami.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
borus
borusQ12 lutego 2019 o 08:21
Zgodnie z załączoną fotką - na przełaj przez pola będzie wiodła ścieżka rowerowa w siną dal....
2 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
czesiek
czesiek11 lutego 2019 o 09:50
festiwal rozdawnictwa trwa w najlepsze. Tylko kto kiedyś za to wszystko zapłaci? Będę głosował tylko na tych którzy powiedzą jak zapewnić miastu dodatkowe pieniadze, a nie na tych co mają szalone pomysły jak je roztrwonić. Więc proszę,Panie Kowalczyk podać choć jedną propozycje zwiększenia budżetu.Będę wdzięczny.
11 Lubię to: 7
Super: 3
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
solo
soloczesiek26 marca 2019 o 22:14
W Jaworze Jaworski Rower Miejski ma wystartować z 40 rowerami.  Operatorem systemu wynajmowania roweru jest firma GeoVelo, z którą jaworski Ratusz podpisał umowę najprawdopodobniej na 2 lata. I zapłaci za to ok. 80 tysięcy złotych rocznie.  Wypożyczenie roweru ma być bardzo proste. Ale UWAGA - proste dla ludzi młodych "żyjących" z telefonem komórkowych lub smartfonem.....
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
loper
loperczesiek11 lutego 2019 o 13:32
Tak łatwo się obiecuje jak wydaje się nie swoje pieniądze. Znani z tego są politycy , którzy nie wskazują źródła finansowania. A parafianie słuchają i popierają. Margaret Thatcher zawsze mówiła, że nic nie ma za darmo - nawet zupki dla biednych też kosztują 
3 Lubię to: 1
Super: 1
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
przedsiebiorca
przedsiebiorcaczesiek11 lutego 2019 o 12:56
Z tego co wiem to cały pakiet wspierania jaworskich mikropredsiębiorstw jest gotowy do zaciągnięcia z programu wyborczego pana Kowalczyka, tylko teraz czy będzie wola jego wdrożenia? Mam nadzieję że tak.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
borus
borus10 lutego 2019 o 21:07
40 tonowy TIR tyle co 160000 sam. osobowych 
Ocena wpływu poruszania się pojazdów przekraczających dopuszczalne w Polsce naciski na oś na degradację sieci drogowej, opis systemu udzielania zezwoleń i pobierania opłat za przejazd po niedostosowanych odcinkach dróg oraz mapy obrazujące polską sieć drogową, na którą w latach 2004-2010 dopuszczone zostały pojazdy o maksymalnym nacisku 11,5 tony/oś, z zaznaczeniem odcinków niedostosowanych, na przejazd którymi niezbędne będzie uzyskanie zezwolenia i uiszczenie dodatkowej opłaty Ocena degradacyjnego wpływu pojazdów przekraczających dopuszczalne obciążenie na oś na polską sieć drogową Podczas eksploatacji nawierzchnia drogowa ulega zużyciu i zniszczeniu, na co wpływają dwa podstawowe czynniki: ruch pojazdów i klimat, z czego główną przyczynę zniszczeń stanowi pierwszy z nich. 
Im większa masa (ciężar) pojazdu, tym większe oddziaływanie niszczące na nawierzchnię. Liczy się zatem nie tylko natężenie (liczba pojazdów w jednostce czasu), lecz także, a kiedy przede wszystkim, ich ciężar wyrażany obciążeniem osi. W Polsce dopuszczalne obciążenie osi wynosi 100 kN (10 T).Każde zwiększenie obciążenia pojazdu ponad dopuszczalny prawem limit przynosi wymierną stratę w postaci zwiększonych i narastających uszkodzeń nawierzchni drogowej. Jeśli stan nawierzchni sieci drogowej jest dobry, to zwiększenie zniszczeń wskutek przeciążenia pojazdów jest mniejsze niż wtedy, gdy nawierzchnia jest nierówna i charakteryzuje się złym stanem technicznym. W tym wypadku dochodzi bowiem zwiększenie agresywności obciążenia pojazdem wskutek efektu oddziaływania dynamicznego. Wziąwszy pod uwagę stan dróg w Polsce trzeba wyraźnie stwierdzić, że pojazdy o ponadnormatywnym obciążeniu przynoszą znacznie większe szkody niż w krajach Europy Zachodniej. 
Efektem jest dalsze pogarszanie stanu nawierzchni. W rezultacie dopuszczenie większego limitu obciążenia, które miało przynieść pożytek przewoźnikowi, działa przeciwko niemu, przyczyniając się do pogorszenia stanu nawierzchni, który staje się rzeczywistym zagrożeniem bezpieczeństwa ruchu.
Nawierzchnia drogowa nie jest niszczona przez samochody osobowe z obciążeniem osi rzędu 5 kN (0,5 T), lecz przez samochody ciężarowe. 
Niszczące działanie pojazdu na nawierzchnię rośnie w funkcji potęgowej obciążenia. Z powszechnie przyjmowanego prawa czwartej potęgi wynika, że przejazd jednego samochodu ciężarowego  normatywnego 100 kN/oś wywiera taki wpływ na nawierzchnię, jak przejazd 160 tys. samochodów osobowych. Natomiast pojazd ciężarowy o nacisku dwukrotnie większym – 200 kN/oś – powoduje 16-krotnie większe zniszczenie nawierzchni. 
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Rychu
Rychu10 lutego 2019 o 10:11
A ja mam swój rower i nie mam problemu.
5 Lubię to: 2
Super: 1
Ha ha: 2
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzanin9 lutego 2019 o 13:19
Burmistrz powinien pozyskiwać środki z zewnątrz na transport i turystykę, a nie kupować autobusy i rowery wyłącznie z naszych pieniędzy. Z udziałem zewnętrznych środków więcej rzeczy można zrobić.
4 Lubię to: 3
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
borus
borusjaworzanin10 lutego 2019 o 21:09
zakup rowerów, stacji wypożyczania ( płatnego na kartę), konserwacja kosztuje bardzo dużo.Czy na takie "kwiatki" stać Jawor ?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Rozważny
Rozważnyborus11 lutego 2019 o 10:12
Jeśli rada zdecydowła, że startujemy z Roewrem Miejskim, to lepiej zrobić to z głową, więc artykuł jak najbardziej na miejscu.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
loper
loperRozważny11 lutego 2019 o 13:34
Jakie będa procedury "wypożyczenia roweru" i oddania. Kto za nie zapłaci , czy friko dla mieszkańca? 
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
czytelnik
czytelnikloper11 lutego 2019 o 15:43
Tak wszystko za friko teraz byście chcieli, a może jeszcze dopłacić?
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Mistrz jazdy rowerem
Mistrz jazdy rowerem 9 lutego 2019 o 12:41
Większość sąsiednich miast ma już przyjete specjalne plany rozwoju sieci ścieżek, a np. Wojcieszów za pieniądze unijne zrobił kilka kilometrów specjalnych tras po lasach, utwardzonych, OZNAKOWNYCH. 
3 Lubię to: 2
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jawor 66
jawor 669 lutego 2019 o 12:33
szkoda że tiry dalej śmigają przez Jawor
4 Lubię to: 3
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
borus
borusjawor 669 lutego 2019 o 21:59
zwłaszcza z kruszywem z Męcinki przez miasto do ul.Wrocławskiej
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jawor 66
jawor 669 lutego 2019 o 12:31
W końcue też niech władza wezmie sie za tiry które dalej śmigają prez Jawor a jest otworzona s-3 rozumiem że mają też docelowy punkt w JAWORZE ale cwani kierowcy wolą gnać przez miasto
3 Lubię to: 2
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
borus
borusjawor 6610 lutego 2019 o 21:06
Widać wójt miasta nie dba o nawierzchnie ulic lub nie wie, że nie są one do  obciążeń powyżej 11 ton a samochody z kruszywem ważą o wiele więcej . Powinny jeździć przez Cukrowniczą a nie niszczyc Limanowskiego, Starojaworską, Rapackiego
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin
Jaworzaninborus11 lutego 2019 o 09:40
sluchaj brudas, w Jaworze urzeduje starosta i burmistrz!
2 Lubię to: 0
Super: 1
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Stanisław Hońdo
Stanisław Hońdo9 lutego 2019 o 10:32
Popieram rozwój turystyki rowerowej, ale musi to być w pełni cywilizowane. Bo w takim wydaniu jak to się odbywa dzisiaj w wielu miejscach- to nie. Jeden z wielu przykładów: jadę samochodem z ul. Chopina, a tutaj nagle wypada rowerzysta z ul. Chrobrego, wymusza na mnie pierwszeństwo i pokazuje palec wskazujący. To są bardzo częste sytuacje. Jazda rowerami pod pręd, po prawej lub po lewej stronie, niebezpieczna jazda osób starszych. Ściżeka rowerowa do Mysliborza w ostatnich dniach była zapomniana, nie odśnieżona, chociaz mimo śniegu byli chętni do korzystania z niej. Jeżeli coć robić sensownego to z dużą rozwagą. Nie musi wszystko tak wyglądac jak basen, czy fontanna!
5 Lubię to: 4
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Dariusz
DariuszStanisław Hońdo9 lutego 2019 o 11:53
Zgadzam się w pełni z Panem Hondo. Dlatego też popieram propozycje Pana Kowalczyka aby najpierw opracować mądrą sieć ścieżek a później ją realizować. 
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec
mieszkaniec8 lutego 2019 o 23:05
Jawor to ani metropolia, ani prężny ośrodek turystyczny. Mieszkańcy raczej mają rowery, samochody a od niedawna bezpłatną komunikację. Można te pieniądze z pewnością lepiej wykorzystać.
9 Lubię to: 5
Super: 1
Ha ha: 3
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
cyklista
cyklistamieszkaniec9 lutego 2019 o 08:48
Najpierw trzeba wybudować bezpieczne ścieżki rowerowe, a takich w miście brakuje. Wytyczanie ścieżek po ruchliwych ulicach, gdzie trzeba poruszac się wśród smrodu spalin i samochodów to nieporozumienie.
6 Lubię to: 5
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
rowerzysta
rowerzysta8 lutego 2019 o 19:45
A to zabawne, bo Pan Krzysztof jest dyrektorem Schroniska, które ma wypożyczalnię rowerów. Dlaczego zatem w swojej flocie nie ma jeszcze tandemów oraz rowerów elektrycznych o które interpeluje?
15 Lubię to: 11
Super: 1
Ha ha: 3
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
maksiu
maksiurowerzysta9 lutego 2019 o 15:19
Nie chce się wypowiadać za innych ale radzę wziąć do serca propozycje zawarte w artykule niż za chwiele płakać, że wydano pieniądze bez analizy komu, gdzie i jak mają one służyć. Jeśli szanowna rada zdecydowałe, że rowery bedą, to teraz dobrze że ktoś chce to zrobić z głową a nie wydać tylko publiczne pieniądze.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Janek
Janekrowerzysta9 lutego 2019 o 12:32
Bo łatwiej błysnać głupim pomysłem niż cokolwiek zrobić. A ten pan chciał przypomnieć o sobie bo już zapomniany został.  A jak widać nie ważne co mówić byle mówić.
7 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
rowerzysta
rowerzystarowerzysta9 lutego 2019 o 11:35
A co tu rozumieć? Że ławiej jest się o coś upominać niż samemu zrealizować? Dlaczego swojej wypożyczalni nie może uczynić wg standardu o który się upomina od burmistrza?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Brać przykład
Brać przykładrowerzysta9 lutego 2019 o 10:49
Ale ma rowery, które zostały sfinansowane przy wsparciu środków zewnętrznych. Tylko  brać przykład. 

 
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
pomysł
pomysłrowerzysta9 lutego 2019 o 08:49
No proszę, wychodzi na to, że burmistrz Bera odgapia pomysły od radnego Kowalczyka.
4 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 2
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
cyklista
cyklistarowerzysta8 lutego 2019 o 23:49
Może ma, a nawet ajk nie ma to co ma piernik do wiatraka. Gmina dysponuje dużo wyższym budżetem niż schronisko, więc jak coś robi to dlaczego nie ma zrobić tego pożądnie? Bo pomysł zgłasza radny opozycyjny?!
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
oczywista oczywistość
oczywista oczywistość rowerzysta8 lutego 2019 o 22:43
I tu się mylisz? ale zamiast zapytać u źródła to siejesz ferment. Wiele mógłbyś się od niego nauczyć, ale warto jedynie krytykować. Proponuję skoncentrować się na Jaworze b artykuł dotyczy miasta bo za chwie ogłoszą przetarg na dostawę rowerów z wieloma błędami i odstającymi od potrzeb mieszkańców zapisami. Tak więc radzę się wczytać w artykuł i chociaż spróbować go częściowo zrozumieć
5 Lubię to: 2
Super: 2
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 1
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Olek
Olek8 lutego 2019 o 19:01
Ooooo, to czemu takie działania nie podją w Muchowie gdzie zarządza od kilku lat i są już rowery????? Taaaaaakie pomysły i nie wprowadził ich w realizacje????
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ala
AlaOlek9 lutego 2019 o 12:35
Bo rowery w schronisku były tam zanim on nastał i nic więcej nie zrobił. 
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Danielooo
DanieloooOlek8 lutego 2019 o 22:59
Bo po okolicznych lasach i wąskich ścieżkach pośród gęsto rosnącej roślinnosci/drzew ani tendem się nie sprawdzi, ani motorower, który hałasuje i nie jest do końca EKO. Proste? proste. Panie Krzyśku trzymam kciuki za Pańskie pomysły
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bądźmy poważni
bądźmy poważniDanielooo9 lutego 2019 o 11:39
Haha, ale się motasz, byle tylko wyjaśnić tą niezręczność! A czy przypadkiem część rowerów z Muchowa nie są do wypożyczenia w schronisku w Jaworze? W Jaworze mamy lasy? A w Muchowie nie ma dróg asfaltowych na których można jeździć tandemem czy rowerem elektrycznym? Człowieku zastanów się dobrze zanim coś napiszesz!
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Rower Błażeja
Rower Błażeja8 lutego 2019 o 18:12
dobry pomysł, lato tuż tuż ;)) mam nadzieję, że wszystko się uda i będziemy mieli nowe środki lokomocji ;))) pozdro dla Jaworzan.

1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
borus
borus8 lutego 2019 o 18:11
Na ile rowerów stać Jawor ? Utrzymanie , konserwacja, stacje rowerowe - wszystko kosztuje a jaki jest oczekiwany efekt? Ścieżki rowerowe na wąskich ulicach miasta?
Taka zabawa to tylko w dużym mieście , gdzie sa duże odległości do pokonania, miejsca dla stacji rowerowych, wielu chętnych na korzystanie. Czy ktoś to pozbiera do przedstawienia  - kosztów  zysków i strat?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
nic dodać, nic ująć
nic dodać, nic ująćborus8 lutego 2019 o 22:44
Właśnie o to pyta Kowalczyk poszerzając zakres zainteresowania o odpowiedź dlaczego gmina jawor nie szuka środków zewnętrznych na ten cel.
3 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
zrób to sam
zrób to samnic dodać, nic ująć9 lutego 2019 o 11:43
A dlaczego Pan Kowalczyk jako dyrektor powiatowej jednostki nie poszukał środków zewnętrznych, aby w swoich schroniskach wprowadzić tandemy i rowery elektryczne?
3 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 2
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
unijny
unijnyzrób to sam9 lutego 2019 o 15:20
oj człowieku, wypożyczalnia która działa przy Pałacu w Muchowie została sfinansowane ze środków unijnych i chwała tym którzy o to zadbali.  Teraz może trzeba się zastanowić czy podobe rozwiązania nie przenieść na jaworski grunt. Żeby wioska uczyła miasto ..... ach.....
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
??
??unijny10 lutego 2019 o 09:42
Ale jakoś wśród tych rowerów nie ma tandemów i rowerów elektrycznych, a za tą jednostkę jest odpowiedzialny bezpośrednio Pan Kowalczyk. Dlaczego nie pokaże, że da się pozyskać na to środki? Przecież jaworzanie mogliby skorzystać w wypożyczenia rowerów równierz poprzez jaworskie schronisko młodzieżowe.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
czytelnik
czytelnikunijny9 lutego 2019 o 23:58
Ale nie ma tam tandemów i rowerów elektrycznych, dlaczego? Panie Kowalczyk proszę pokazać, że można.
3 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
borus
borusunijny9 lutego 2019 o 22:04
Dla niezorientowanych o wypożyczaniu roweru w miastach :
stacje Wrocławskiego Roweru Miejskiegostacje Wrocławskiego Roweru Miejskiego

https://wroclife.pl/wroclife-poleca/wroclawski-rower-miejski-rewolucja/https://wroclife.pl/wroclife-poleca/wroclawski-rower-miejski-rewolucja/ 

http://www.arkadywroclawskie.pl/stacja-wroclawski-rower-miejski-arkady-wroclawskie
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
borus
borusunijny9 lutego 2019 o 21:57
wokół wioski moga jeździć kuracjusze, goście hotelu - na koszt hotelu koszt utrzymania rowerów. W mieście musza być zamontowane liczne stacje rowerowe z których będą wynajmować i wprowadzać - czas jazdy opłacany przez klienta. Pojedźcie do Wrocławia - zobaczycie jak to działa + ścieżki rowerowe
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
pro zdrowotico
pro zdrowotico8 lutego 2019 o 18:01
Oby więcej takich inicjatyw, bo sport to zdrowie, a zdrowei to satysfakcja  życia, radość, zadowolenie, itd.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
borus
boruspro zdrowotico10 lutego 2019 o 21:11
Będziesz sponsorował ????
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
racjonalny
racjonalny8 lutego 2019 o 17:34
Mnie akurat interesują głównie ścieżki rowerowe bo jest ich jak na lekarstwo. Pytanie jak poprowadzić je w centrum miasta, co oczywiście jest trudne ale możliwe. Popieram rozpoczęcie rozmów dot. całej sieci ścieżek. Kowalczyk (pierwszy plusik), liczymy dalej
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Dyspozycja
Dyspozycja8 lutego 2019 o 17:14
Nie przejdzie, bo to nie pomysły króla Czerwonych Marynarek, oni już pewnie za duże jak na to przedsięwzięcie pieniądze rozdysponowali
4 Lubię to: 3
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Balcerek
Balcerek8 lutego 2019 o 16:47
Roerzyści, podobnie jak biegacze mają co raz więcej do powiedzenia w Jaworze. Monopol kierowców pojazów stopniowo jest przełamywamy. Tak też jest np. we Wrocławiu
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
z rowem po świecie
z rowem po świecie 8 lutego 2019 o 16:35
Pomysł ciekawy, szczególnie TANDEM bo inne miasta tego jeszcze nie mają, a Jawor mógłby być pierwszy.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
rodzic
rodzic8 lutego 2019 o 16:24
Krzysiu zawsze w formie, konkretnie i merytorycznie. Brawo Przy okazji zapytam kiedy startujemy z kolejną edcyją happeningu "Jawor na dwóch kółkach"?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.