Czwartek, 25.04.2024 292

 

Pliki cookies 04:10
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama

Czy nas stać na rozrzutność - fontanna w Parku Miejskim?

W parku jest opuszczona, zdewastowana fontanna. Od lat toczą się bezprzedmiotowe dyskusje, co z tym zrobić.

© Paweł Sasiela

Poprzedni burmistrz chciał ją całkowicie zlikwidować, ale mieszkańcy sprzeciwili się. Obecnie podjęto działania w celu odbudowy. Zlecono wykonanie projektu, który zawiera nie do końca przemyślane elementy składowe. Koszt inwestycji, z towarzyszącym placem zabaw, wynosił ponad 500 000 zł. Po odliczeniu kosztów placu zabaw cena spadła do ~350 000 zł. W bieżącym roku znalazło się w budżecie 350 000 zł na "Wykonanie fontanny w Parku Miejskim". Pytam burmistrza czy to jest bezmyślność czy niegospodarność?

Ja osobiście już wcześniej sugerowałem, aby zrobić to staraniem społecznym pod patronatem Jaworskiej Rady Seniorów w ścisłej współpracy z UM Jawor. Od 2 lat namawiałem urzędników, aby tak zrobić. Usłyszałem, że nie ma zgody, aby pokleić rączkami tę fontannę. To słowa wysoko postawionej osoby w UM Jawor.

Nie rzucam słów na wiatr. Mieszkałem 19 lat w Olsztynie, przez wiele lat moja firma zajmowała się odbudową oraz konserwacją wszystkich fontann w mieście. Uruchomiliśmy fontanny, które były w stanie jeszcze gorszym niż nasza fontanna w Jaworze.

Ludzie, którzy podejmują decyzje o wydawaniu naszych pieniędzy, bardzo często nie mają zielonego pojęcia o tym jak to robić dobrze i uczciwie. Aby to rozumieć trzeba mieć genetycznie zakodowane myślenie gospodarskie. Jeżeli ktoś nie ma pojęcie o czymkolwiek, to nie znaczy, że wszyscy tak mają. Dobry gospodarz umie słuchać innych, w sprawach społecznych, a szczególnie w sprawach finansowych.

My mieszkańcy możemy to zrealizować szybko i tanio. Należy przygotować podłoże pod fontannę oraz wykonać przyłącza. Koszt orientacyjny robót przygotowawczych to ~30 000 zł i to można wykonać systemem gospodarczym, przy wydatnej pomocy mieszkańców.

Aby zorientować się w temacie, zwróciłem się do firmy ze Świdnicy i otrzymałem ofertę, nic to nie kosztowało! W tekście zamieszczam fragmenty otrzymanej oferty fontanny o takich wymiarach jak fontanna w Jaworze.

Koszt całkowity profesjonalnej fontanny z oświetleniem, w zależności od wyposażenia wyniesie:

  • albo 86 100 zł netto (105 903,00 zł brutto)

  • albo 95 611 zł netto (117 601,53 zł brutto)

 

Podsumowując, z pełną odpowiedzialnością mogę stwierdzić, że fontannę można wykonać za około 1/3 ceny, jaką chce zapłacić burmistrz. Nie licząc poniesionych kosztów, źle wykonanej dokumentacji technicznej, z drogim w utrzymaniu i zupełnie niepotrzebnym, systemem uzdatniania wody. Serwisowaniem tego systemu, może zająć się jedyna firma w Polsce, która to sprzedaje. Może warto zapytać za ile pieniędzy ten serwis? A takie koszty są na wiele lat eksploatacji.

Wokół fontanny chcemy, również systemem gospodarczym, wykonać pergolę, dużą szachownicę, ławki, zasadzenia ozdobne itp.

Czy wszystkie inwestycje muszą być po prostu spaprane? Czy nikt nie chce, aby nasze miasto zaczęło rozwijać się w sposób mądry, uczciwy i rozumny?

 

Oferta firmy ROMAT wykonania fontanny „Klasycznej” w miejscowości Jawor

Średnica 600 cm Do zabudowy publicznej

Sz. Pan Stanisław Hońdo

Przewodniczący Jaworskiej Rady Seniorów

 

OPIS FONTANNY

Fontanna byłaby wykonana w stylu klasycznym, z obrzeżem kamiennym w kształcie koła i uzupełniona centralnym obrazem wodnym. Ze względu na wielkość fontanny, jej usytuowanie oraz reprezentacyjny charakter, obraz wodny wytwarzać będzie zespół pomp przemysłowych o maksymalnej wydajności 20000 l/h zasilający 5 dysz spieniających . Obraz wodny oświetlać będzie zespół 3 reflektorów podwodnych dużej mocy wykonanych ze stali szlachetnej o średnicy 280 mm ( 3 x halogen 100W) rozmieszczonych symetrycznie wokół dyszy centralnej. Opcjonalnie można zastosować reflektory podwodne LED zmienno-kolorowe ze stali szlachetnej śr. 300mm. ( 3 x 35 W = 3 x 300W !) barwy oraz sekwencje i czas wyświetlania ustawiane pilotem. Fontanna postawiona na betonowym fundamencie, szczelność zapewnia wykonanie monolitycznego zbrojonego basenu wewnętrznego w technologii firmy Remmers. Za jakość wody odpowiada sześciokierunkowa stacja oczyszczania wody ze śluzą dozującą chemię, oparta na osobnym obiegu wody z własną pompą i filtrem wstępnym oraz dyszami. Odpowiedni poziom wody utrzymuje system uzupełniania z trzema sondami umieszczonymi w fontannie. Całością pracy steruje szafa elektryczna z automatyką zegarową, możliwe też sterowanie ręczne. Fontanna pracuje w obiegu zamkniętym (nie wymaga stałego zasilania wodą).

Zapraszam na stronę firmy produkującej fontanny: www.romat.pl, warto to zobaczyć i porównać również ceny.

Stanisław Hońdo

Przewodniczący

Jaworskiej Rady Seniorów

Komentarze (103)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

jaworzanin
jaworzanin16 maja 2020 o 14:37

Coraz bardziej przeraża mnie ta rozrzutność publicznych pieniędzy burmistrza z Platformy Obywatelskiej...

0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ewa
Ewa16 maja 2020 o 08:03

Zróbcie tę fontannę,  ale bez fisiowania z e światłami i muzyką... Po prostu odrestsurowac według pierwowzoru. Po co te dziwne aranżacje  ?

0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Lubię placuszki
Lubię placuszki17 marca 2019 o 16:57
Remont fontanny jak najbardziej na tak, ALE... Na ten moment są inne priorytety w parku. Tak mi się wydaje. Są części parku, gdzie strach przejść wieczorem - nieoświetlony, zakrzaczony, nie czuć tam jakiegoś większego komfortu. Zadbajmy o bezpieczeństwo, a potem skupmy się na miłych dodatkach jak fontanna.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Stanisław Hońdo
Stanisław Hońdo18 lutego 2019 o 20:16
Dziekuję wszystkim, którzy zamieścili swoje komentarze. Czy były przyjazne czy wręcz nienawistne, jestem wdzięczny za wszystkie. Dobrze, że mieszkańcy zaczynają  być aktywni. Jeżeli zaczniemy rozmawiać o wszystkim, grzecznie ale na temat, to będzie duży sukces. Teraz w Polsce brakuje właśnie szczerej rozmowy. Nie wygłaszania frazesów lecz rzeczowej rozmowy. Mam nadzieję, że władza też to czyta.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
opolak
opolakStanisław Hońdo20 lutego 2019 o 19:29
Najbardziej cenna jest merytoryczna opozycja z konkretnymi propozycjami, a nie tylko "bo nie"
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ania
AniaStanisław Hońdo19 lutego 2019 o 06:53
Panie Stanisławie pragnę podziękować za zaangażowanie w sprawy miasta to dzięki Panu dowiedziałam się rzeczy o których nie miałam pojęcia... życzę powodzenia i wytrwałości 
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec rynku
mieszkaniec rynku18 lutego 2019 o 09:32
zamiast wydawania tyle kasy na jakieś widzimisię władzy zapraszam do obejrzenia jak wyglądają kamienice w rynku klatki schodowe i tyły tych kamienic wizerunek miasta jak talala jak sami mieszkańcy chcieliśmy coś z tym zrobić to zlk zarządało projektu budowlanego kosztorysu i kierownika budowy i pozwolenie od konserwatora zabytków tak się idzie mieszkańcom na ręke lepiej niech się zawali bo sami tego nie zrobią bo nie mają kasy
10 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 2
Lubię to! Udostępnij
on-r
on-rmieszkaniec rynku20 lutego 2019 o 09:04
Rynek. Niby ten sam adres, a jaka różnica. Nowe filary; klatki zadbane, nowa elewacja,ogrzewanie gazowe itd. Stare filary, Chrobrego,Żeromskiego itp. bród ,smród , bramy otwierane "kopem" przez ich mieszkańców,dewastacja i wieczne jęczenie ,że im się należy!! Nie wierzycie ?Zobaczcie sami. Klatki są pootwierane i trudno uwierzyć ,że tam ludzie mieszkają!
6 Lubię to: 2
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 3
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanka
Jaworzankaon-r20 lutego 2019 o 12:03
Prosze mi uwierzyc że i w tych filarach gdzie bród smród mieszkają ludzie którzy nie jęczą.A drugą stroną medalu że mieszkam tu ponad 20 lat i nikogo z zlk jeszcze z wiaderkiem farby nie widziałam a chcąc zrobić coś samemu jest więcej przeszkód niż pomocy i dobrej woli ze strony zlk.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jaworzanin
JaworzaninJaworzanka21 lutego 2019 o 08:42
i znowu jęczenie.Przecież to takie proste!! Nie oglądajcie się na ZLK tylko  SAMI załóżcie wspólnotę i będzie po sprawie.Tylko to wymaga trochę organizacji i  pracy, a z tym jest problem.Lepiej narzekać.
4 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 2
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Awe44
Awe44Jaworzanin18 marca 2019 o 16:06
Nie w każdym budynku mozna założyć wspólnotę co z tymi budynkami gdzie część mieszkań jest prywatna a część podlega pod UM czyli ZLK problem jeden wielki problem coś wiem na ten temat
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Krzysiek
Krzysiekmieszkaniec rynku18 lutego 2019 o 18:26
Nie widzę powodu dla którego ja ze swoich podatków miałbym finansować remonty klatek schodowych kogokolwiek. Przecież służą one jedynie mieszkańcom tejże kamienicy, nie są ogólnodostępne dla wszystkich to dlaczego wszyscy (podatnicy) mają je finansować? Natomiast fonatanna będzie ogólnodostępna.
Projekt budowlany, pozwolenie od konserwatra zabytków, kierownik budowy  itp. to nie wymysł zlk tylko przepisy prawa budowalnego. 
8 Lubię to: 3
Super: 2
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 2
Lubię to! Udostępnij
Ania
AniaKrzysiek19 lutego 2019 o 06:47
Fontanna powinna być.....lecz za rozsądną cenę
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Wyborca
WyborcaKrzysiek18 lutego 2019 o 22:47
A ja się nie godze aby z moich podatków kolejne super inwestycje powstawały
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kolo
kolo16 lutego 2019 o 23:59
Panie Hońdo-tej zamiatarki nie może pan burmistrzowi zapomnieć. Szkoda.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzaninkolo17 lutego 2019 o 15:19
A dziwisz się? Kosztowała kupę publicznych pieniędzy, nie do końca spełniła oczekiwania i w dodatku nazwana została przez  mieszkańców "zamiatarka widmo", bo mało kto jaąwiduje na jaworskich ulicach.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kolo
kolojaworzanin17 lutego 2019 o 21:01
Ci którzy nie widzą tej zamiatarki na ulicach Jawora powinni jak najszybciej zaopatrzyć się w białe laski i rozglądnąć się za psem przewodnikiem.
1 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Rychu
Rychu16 lutego 2019 o 18:22
Pozamiatać puścićwodę i po krzyku.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin23
jaworzanin2316 lutego 2019 o 11:37
Panie Stanisławie, proszę nie zważać na wpisy trolli internetowych i robić swoje. 
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Stanisław Hońdo
Stanisław Hońdo16 lutego 2019 o 08:43
To prawda, że zrobiłem pokaz 4 różnych zamiatarek, po pewnym czasie ponownie zrobiłem pokaz jednej zamiatarki 4 m3, za nieduże pieniądze. Oferowałem również zamiatarkę chodnikowę GM 636 obecnemu burmistrzowi. Klient  nie musi być zainteresowany tym co ja oferuję. Przesyła się rocznie kilkadziesiąt ofert, a nie sprzedaje się nic albo pojedyncze sztuki. To jest norma, nie można mieć żadnych pretensji do żadnego klienta, który nie kupił maszyny.  A odnośnie przekrętów to nic się nie zmieniło. Jakby wszystko było w porządku, to poprzedni burmistrz pozwałby mnie bez wahania. Przekręty nie zostały naprawione, one są wyjątkowym ciężarem dla miasta. A honoru proszę mnie nie uczyć. Wielu jest takich, którzy atakują innych pod hasłem honor i oj...
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
uczciwy
uczciwy15 lutego 2019 o 21:42
P. Hońdo czy  to prawda że Pan chciał sprzedać dla Gminy Jawor  uniwersalna zamiatarkę ? Czy to nie Pan atakował Burmistrza Urbańskeigo za staw w Parku Miejskim ? 
 i co ztego wyszło?
 a tak Pan opowiadał jakie tam były przekręty ?
Jak ma Pan honor to powinien Pan zamilknąć 
5 Lubię to: 2
Super: 1
Ha ha: 2
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Czosnek
Czosnekuczciwy29 marca 2019 o 11:07
Tak było pan co wygrał przetarg powinien się wypowiedzieć ale on się nigdy do niczego nie przyznał i nie przyzna jak to większość jego ludzi pracowała na czarno a to już jest przekręt co stawia wiarygodność jego i jego osoby pod wielkim znakiem zapytania a na sumieniu jego jest wiele przykrych niuansów ale nie o tym jest temat karma dosięgnie każdego prędzej czy później 
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
skończ
skończuczciwy16 lutego 2019 o 01:33
weź się obóź i ogranij co piszesz, stop mowie nienawiści
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
socjotechnik
socjotechnik15 lutego 2019 o 09:35
Mamy rok wyborów parlamentarnych-na wiosnę do parlamentu europejskiego a jesienia do parlamentu krajowego, jeżeli fontanna będzie wyremontowana przy wsparciu Mercedesa, to będzie to dobra okazja, na budowanie przez włodarza swojego wizerunku przy znanym na świecie potentacie motoryzacyjnym.  Moim zdaniem to, że to tylko zwykła, mała parkowa fontanna ma tu drugorzędne znaczenie.  Każde wspólne działanie ze znanym marką i silnym wizerunkowo partnerem zawsze oddziaływują pozytywnie.
7 Lubię to: 4
Super: 1
Ha ha: 2
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Socjoszechnik
Socjoszechniksocjotechnik15 lutego 2019 o 11:39
Gdzie ty takie brednie wyczytujesz? Czy sam je tworzysz?
2 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Też slyszalem
Też slyszalemSocjoszechnik15 lutego 2019 o 16:46
Ludzie tak na mieście gadają
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
propaganda sukcesu
propaganda sukcesu15 lutego 2019 o 00:02
Oby Jawor tak nie skończył przez postępujące zadłużenie... http://samorzad.pap.pl/depesze/wiadomosci_centralne/189435/Sad-nad-wojtem--B--wojewoda-wojt-Ostrowic-sprawial-wrazenie-fantasty
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kolo
kolo14 lutego 2019 o 20:41
Panie Hońdo,uważa się pan za pępek świata? Jak panu przyjdzie coś do głowy to wszyscy powinni się nad tym pochylić i co oczywiste, realizować te pomysły bez mrugnięcia okiem.Już kiedyś radziłem panu-zgromadż pan wokół siebie grono zwolenników,stań pan do wyborów,wygraj je pan i realizuj to co chodzi panu po głowie. Proste. Najlepiej(według pana
 oraz wielu naśladowców)krzyczeć i żądać nie odpowiadając za nic. Wybory już niedługo, ma pan mój głos. Liczę na pana.
6 Lubię to: 1
Super: 1
Ha ha: 4
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Stanisław Hońdo
Stanisław Hońdokolo15 lutego 2019 o 08:33
Nie wiem czy Pan rozumie to co Pan pisze. Jeżeli poruszam jakiś problem to nie dla sławy, tylko z troski . Jeżeli władza robi coś źle, to nie będę z tym się godził. Jeżeli podaję jakieś rozwiązanie, to nie po to aby go natychmiast  realizaować , tylko po to aby władza zastanowiła się i zrewidowała swoje pomysły. Po to aby nasza szanowna władza zaczęła o tym rozmawiać i słuchać, a nie prezentowac bezkrytycznie swoje pomysły.  Naświetlę jeszcze wiele spraw, czy się to podoba czy nie. Kolo - demokracja to wolność słowa, póki co. Jeżeli nie chciałbym odpowiadać za swoje słowa to podpisałbym się np. kolo.  
7 Lubię to: 6
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kolo
koloStanisław Hońdo16 lutego 2019 o 23:55
Urzekła mnie pana historia.Słusznie pan podkreślił że demokracja to wolność słowa.Ta troska którą  pan tak podkreśla na każdym kroku przypomniała mi bajkę o wróbelku który zmarznięty lezał na łące i niechybnie zginął by z zimna gdyby nie krowa która przechodząc obok narobiła na niego. Ogrzał się biedaczek i już dochodził do siebie gdy nagle pojawił się kot który otrzepał go z łajna i zjadł. Morał-nie każdy kto na Ciebie narobi jest Twoim wrogiem. Nie każdy kto Cię wyciągnie z łajna jest Twoim przyjacielem.A na koniec "dobrymi chęciami wybrukowane jest piekło". Tyle.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Stanisław Hońdo
Stanisław Hońdo14 lutego 2019 o 09:33
Czekam na stanowczą ale rozsądną reakcję Rady Miejskiej, do tej pory były pojedyncze maile kilku Radnych. 
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kolo
koloStanisław Hońdo19 lutego 2019 o 19:49
Stanowczą i rozsądną czyli taką jaką pan przedstawia. Inna oczywiście jest nieakceptowalna.Śmiechu warte.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
proste
proste13 lutego 2019 o 22:23
Wg mnie to zbytek i rorzutność w w porównaniu do oczekujących na realizacje pilnych potrzeb mieszkańców, na które rzekomo są chęci, tylko brak pieniędzy.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Unknown
Unknown13 lutego 2019 o 13:57
Czemu nie dodajecie niektróych komentarzy ?? Sa niewygodne ?? 
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bla bla bla
bla bla blaUnknown13 lutego 2019 o 16:49
bla bla bla
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec
mieszkaniec10 lutego 2019 o 22:06
najpierw niech burmistrz naprawi dziury na ulicach miasta i wyremontuje stare domy, naprawi dachy  , klatki schodowe , a fontanna to nie pierwsza potrzeba dla mieszkańców. Ta fontanna to będzie niewypał tak jak WC na Placu Wolności. Przydałoby się kilku takich panów Hońdo, którzy dbaliby o budżet naszego miasta i o nas mieszkańców. 
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Cziza
Czizamieszkaniec29 marca 2019 o 11:13
O to to pan inz. Hońdo mądrze mówi a ludzie którzy wydają nasze pieniądze przypominają mi scenę z filmu ..głupi i głupszy.. jak powiedzieli że teraz wydają pieniądze na najpotrzebniejsze rzeczy a nakupili jakieś pierdoły 
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Istnienie
Istnieniemieszkaniec13 lutego 2019 o 16:50
Racja, ja nawet zapomniałem o istnieniu tej fontanny...
 
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Stanisław Hońdo
Stanisław Hońdo10 lutego 2019 o 09:23
W dniu wczorajszym przesłałem do Rady Miejskiej, do wszystkich radnych oraz do burmistrza, wiadomość z pismem z Ministerstwa Zdrowia dotyczącym jakości wody w fontannach. Z przepisów prawa jednoznacznie wynika, że wody w fontannach nie uzdatnia się, przepisy dotyczą wody pitnej, wody w basenach, wody w pływalniach. Wody w fontannach nie podlegają nadzorowi Sanepid. Czyli bezsensowne jest uzdatnianie wody w zaprojektowanej fontannie, a przede wszystkim nieuzasadnione ekonomicznie.
Drugi wątek to fobi się ferment informacyjny. Zabytkowa fontanna, co to znaczy? Jeżeli z tego co jest w tej chwili nie zostanie nic. 
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kolo
koloStanisław Hońdo19 lutego 2019 o 19:45
"Czyli bezsensowne jest uzdatnianie wody w zaprojektowanej fontannie, a przede wszystkim nieuzasadnione ekonomicznieCzyli bezsensowne jest uzdatnianie wody w zaprojektowanej fontannie, a przede wszystkim nieuzasadnione ekonomicznie". Według tej teorii w fontannach może tryskać gnojówka. Długo pan nad tym myślał?
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
koala
koalaStanisław Hońdo13 lutego 2019 o 13:59
 uzdatnianie wody w zaprojektowanej fontannie uzdatnianie wody w zaprojektowanej fontannie, to zlecenie i sprzedaż usługi czyli interes 
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
made in Świdnica
made in Świdnicakoala13 lutego 2019 o 18:59
Dla kogo to zlecenie? 
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Anka
AnkaStanisław Hońdo10 lutego 2019 o 18:37
Oby nie było jak ratuszowym zegarem...
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Emeryt
EmerytStanisław Hońdo10 lutego 2019 o 13:40
Brawo Panie Hońdo! Szacunek za to,co Pan robi społecznie dla jaworzan. Powinien Pan być etatowym radnym.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec
mieszkaniec5 lutego 2019 o 21:57
Panie Hońdo, zgłoś Pan to gdzie trzeba, jeżeli uważa Pan, że coś jest nie tak, niech ktoś się tym zajmie, bo od samego pisania to raczej nic się nie zmieni.
2 Lubię to: 1
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
borus
borus1 lutego 2019 o 16:03
Miasta nie stać na rozrzutność bo mieszkańców nie stać na dbanie o czystość i stan obiektów - o kulturze mieszkańców świadczy wygląd ścian budynków,obiektów w parkach, ( przykład bramy zamkowej). Ten stan widzą turyści - dlatego po zwiedzeniu Kościoła Pokoju szybko dalej uciekają. Jak cię widzą,  tak cię piszą
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Stanisław Hońdo
Stanisław Hońdo1 lutego 2019 o 15:30
Przesłałem do wszystkich radnych ofertę oraz informację, ale okazuje się, że nie dotarła żadna wiadomość do adresatów. Na stronie Rady Miejskiej w Jaworze były podane błędne adresy maliowe. Aktualnie adresy są już poprawione i wysłałem ponownie te same wiadomości do wszystkich. Czekam na jakąkolwiek informację. Niektórzy radni opozycyjni są bardzo zainteresowni rozmowami. To już jest sukces.
5 Lubię to: 4
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Stanisław Hońdo
Stanisław Hońdo1 lutego 2019 o 07:43
Myślę że nadszedł czas na debatę! Przesłałem ofertę z pismem do wszystkich radnych, dzisiaj wyślę t0 samo do burmistrza, mimo, że burmistrz zna tę sprawę. Może faktycznie zachęcić władze do debaty i załatwić ten temat w sposób rozsądny i cywilizowany. Jest tylko jeden warunek, że władza uściśnie wyciągniętą do niej rękę. Apeluję do wszystkich spróbujmy usiąść do rozmów!
4 Lubię to: 3
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
gospodarność
gospodarność1 lutego 2019 o 07:27
Lepiej te pieniądze przeznaczyć na wymiane pieców w mieszkaniach komunalnych, jak to np. robią w Poznaniu. https://www.portalsamorzadowy.pl/ochrona-srodowiska/poznan-piece-kaflowe-w-mieszkaniach-komunalnych-do-likwidacji,120114.html
3 Lubię to: 2
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
lokalny patriota
lokalny patriota1 lutego 2019 o 07:21
Po zamiatarce widmo za 630.000 zł (https://jawor24h.pl/przeplacona-zamiatarka,7084,a.html), szalecie miejskim niedostosowanym do osób niepełnosrawnych za 180.000 zł  (https://jawor24h.pl/foto-szalet-miejski-znow-bedzie-czynny,9561,a.html), kolejna budząca kontrowersje inwestycja za 350.000 zł. Czy ktoś zliczył, ile od 2015r. poszło naszych pieniędzy na promocję, czy reprezentację burmistrza? Co za to moglibyśmy mieć w Jaworze zrobione?
5 Lubię to: 3
Super: 2
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ja
ja31 stycznia 2019 o 10:43
https://turystyka.wp.pl/przez-lata-dworzec-w-jaworze-straszyl-zmienil-sie-nie-do-poznania-6343412492592769ahttps://turystyka.wp.pl/przez-lata-dworzec-w-jaworze-straszyl-zmienil-sie-nie-do-poznania-6343412492592769a
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
sponsor
sponsor31 stycznia 2019 o 10:07
jak może być normalna, merytoryczna dyskusja kiedy sam tytuł "Czy stać nas na rozrzutność" narzuca ton dyskusji.Fakt , fontanna powinna być wyremontowana przy okazji rewitalizacji parku kilka lat temu. Ale ja obawiam się czegoś innego. Widziałem odremontowaną altanę w parku i oglądalem ją kilka dni temu.Oczywiście bród i dewastacja.Zniszczone kosze na śmieci i porozbijane latarnie. Owszem jest lepiej jak kiedyś.Dorośliśmy.Ale martwi to, że dewastuje głównie młodzież. Jeszcze daleka droga przed nami.PS.Będzie zbiórka na fontanne to się chętnie dorzucę.
11 Lubię to: 4
Super: 2
Ha ha: 5
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec
mieszkaniecsponsor1 lutego 2019 o 07:18
Sponsorze, fontanna w parku nie jest priorytetem jaworzan, uwierz, że bardziej pilne dla jaworzan inwestycje od 4 lat nie mogą doczekac się realizacji, rzekomo z braku środków. A ja się pytam, jak mają być pieniędze, skoro tyle kasy idzie na promocję, zamiatarkę widmo, publiczną toaletę niedostosowaną do osób niepełnosprawnych, w dodatku z której mało kto korzysta (jakie tam sa wpływy?), czy fontannę w parku? Moim zdaniem tytuł jest adekwatny do tego.
6 Lubię to: 5
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
borus
borus30 stycznia 2019 o 21:36
Poszukać sponsora .
Remont przeprowadzić  zgodnie z zalecenaimi konserwatora zabytków i oryginalnym wyglądem z fotografii przedwojennych. Zabytek musi byc odrestaurowany w 100% zgodności z oryginałem. Fotografie do uzyskania nawet od Niemiec.
https://faktyjawor.pl/2018/08/01/fontanna-do-remontu/
https://polska-org.pl/520305,Jawor,Park_Miejski.htmlh
https://fotopolska.eu/Jawor/b18117,Park_miejski.html
 
6 Lubię to: 2
Super: 4
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Anka
Ankaborus31 stycznia 2019 o 18:11
Są pilniejsze potrzeby jaworzan, które nie mogą doczekać się reanizacji rzekomo z braku środków jak to na sesji budżetowej tłumaczył burmistrz, niż fontanna za 350.000 zł. 
3 Lubię to: 2
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Mieszkaniec
Mieszkaniec 30 stycznia 2019 o 13:45
Wał to był z parkiem za blisko 2mln. We Wrocku chociażby południowy odnowiony i niebo lepiej za blisko połowę tej ceny. Wielkością przybliżony do Jaworskiego z tym, że tam to czysta przyjemność, oświetlone alejki, wyznaczone dróżki wszystko pięknie. U nas widać, że robota po kosztach bez fontanny, która powinna być zrobiona w cenie parku. Przestańcie szukać hakow i problemów społecznych tam gdzie ich nie ma. Bo ktoś może zacząć robić to samo z Wami. Ps. Co mnie to obchodzi za ile ta fontanna powstanie? To są pieniądze gminy i skoro znalazły się one w budżecie miasta to znaczy, że stać nas na taka fontannę.  Ciekawe ile osób remontujac swoje mieszkania używa najtańszych śmieciowych produktów? Przestanmy dziadowac skoro chcemy, zeby cos posłużylo lata, a nie do następnych wyborów. Za jakoś i efekt się płaci.. na zachodzie kwota byłaby podobna tyle, że w euro.. 
8 Lubię to: 4
Super: 3
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Mieszkaniec
MieszkaniecMieszkaniec 7 lutego 2019 o 10:55
Piszecie, że nasze pieniądze i można dużo więcej zrobić? Kiedyś nic nie robili a pieniadze z budżetu miasta były wydawane w całości, a jak nie były to gdzie one są? Czyzby zadłużony basen miejski, który nie działa wykończył budżet miasta? Proszę mnie nie mieszać w jakies układy polityczne,bo jeżeli brakuje Wam argumentów to przestańcie się powtarzać! A kibicuje dalszemu rozwojowi miasta,a nie opcji politycznej.
3 Lubię to: 1
Super: 1
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
politolog
politologMieszkaniec7 lutego 2019 o 22:21
Widać, że "Mieszkaniec" ma opanowaną inżynierię społeczna (politologię). Inżynieria społecznainżynieria socjalnasocjotechnika (ang. social engineering) w politologiisocjologii i marketingu to zespół technik służących osiągnięciu określonych celów poprzez manipulacjęspołeczeństwem. Innymi słowy jest to celowe, przemyślane przekształcanie społeczeństwa. Stanowi jedną z najważniejszych form oddziaływania aparatu państwowego, partii politycznych i elity władzy na tych:
  • których się już kontroluje;
  • których się pragnie kontrolować;
  • którzy przeszkadzają w sprawowaniu pożądanej kontroli.
Osoba posługująca się inżynierią społeczną sądzi, że cel, do którego dąży, jest ważniejszy niż prawda czy niezależność myślenia osób poddawanych manipulacji. Socjotechnika odwołuje się do emocji człowieka i stara się uśpić ludzki rozum. Często socjotechnik stara się przekonać odbiorcę jego przekazu do swoich idei nawet kosztem nieetycznego odrywania ich od rzeczywistości, bo sądzi on, że cel jego działalności uświęca takie środki.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
borus
borusMieszkaniec7 lutego 2019 o 20:43
Do rozwoju miasta  potrzebne sa pieniądze a nie tylko plany, obietnice. Chcesz zrobić interes - powiedz mi ile masz pieniędzy ? Na kredyty trzeba mieć pokrycie w jego spłacie. Na ile jest juz zadłuzony budżet Jawora????
4 Lubię to: 3
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Sami swoi
Sami swoiborus7 lutego 2019 o 21:06
Mądrego, to i przyjemnie posłuchać.
2 Lubię to: 1
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Łukasz Cichocki
Łukasz CichockiMieszkaniec7 lutego 2019 o 14:39
Mieszkaniec ma rację.  4900 głosów rok 2014 spośród 6300  głosujących;  5535 głosów rok 2018 spośród 9950 głosujących uprawniają mnie do stwierdzenia, że proburmistrzowska opcja rośnie w siłę, a należy do niej grubo ponad 50% mieszkańców Jawora. Jesteście mniejszością i jeszcze próbujecie szczekać? Nie udało Wam się hejtem odsunąć dobrego gospodarza i w przyszłości też Wam to nie wyjdzie.
3 Lubię to: 0
Super: 2
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
hahaha
hahahaŁukasz Cichocki7 lutego 2019 o 18:52
Nie wiem co brałeś ale bierz połowę hahahah
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
PR
PRŁukasz Cichocki7 lutego 2019 o 18:50
Są trzy podstawowe techniki reagowania na sytuację kryzysową (pomijając ideał, czyli wzięcie na siebie odpowiedzialności): działanie wyprzedzające, atak i przykrywanie kryzysu. Dodać do tego można jeszcze przedefiniowanie sytuacji oraz lekceważenie jej. Sztaby propagandy przy tym intensywnie pracują nad przekazem, korzystając z publicznych mediów, portali społecznościowych, aktywności polityków i sympatyków.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
logiczne myślenie
logiczne myślenieŁukasz Cichocki7 lutego 2019 o 18:33
Zadziwiają mnie Twoje przemyślenia Łukaszu Cichocki. Jeżeli by im uwierzyć, to Jawor musiałby mieć 11.070 mieszkańców, aby poparie było choćby 50%, ale Jawor jest miasteczkiem, nie wioską i ma ludności ponad 20 tys. mieszkańców. 
3 Lubię to: 2
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
%
%Łukasz Cichocki7 lutego 2019 o 18:27
Czy Ty czytasz, co piszesz? Z przedstawionych przez Ciebie danych wynika, to poparcie spada z 77,78% głosujących w 2014r. na 55,63% głosujących w 2018r.
2 Lubię to: 1
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ups
upsŁukasz Cichocki7 lutego 2019 o 17:57
oj widzę, że propaganda czuwa.... czuj, czuj, czuwaj
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzaninMieszkaniec 30 stycznia 2019 o 18:56
Nie ma pieniędzy gminy, tylko nasze, lokalnej wspólnoty, bo gmina to my, to po pierwsze. Po drugie, to fontanna to zbytek i fababeria przy ciągle niezrealizowanych i odkładanych pilnych potrzebach jaworzan. Lepiej i gospodarniej te pieniądze wydać chociażby na boisko przyszkolne.
8 Lubię to: 6
Super: 1
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Weź się
Weź sięMieszkaniec 30 stycznia 2019 o 17:18
To sa nasze pieniądze a nie gminy, i obchodzi nas bo za tę kase można dużó więcej zrobić i dużo wazniejszych rzeczy...
6 Lubię to: 3
Super: 1
Ha ha: 2
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
historyk
historykMieszkaniec 30 stycznia 2019 o 16:33
Z wypowiedzi wnioskuję,że jest Pan (Pani) z opcji pro burmistrzowskiej. Mnie nie chodzi o sympatie polityczne a jedynie o sens wydawania NASZYCH pieniędzy. Koszt 300 tyś złotych to suma ogromna jak na taką inwestycję.
Uważam ,że radni którzy głosowali za tym projektem są złymi gospodarzami.
4 Lubię to: 2
Super: 1
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzaninhistoryk7 lutego 2019 o 20:42
Masz rację historyku, myślałem, że czasy propagandy sukcesu minęły, ale jak widać nie. Nawet błędy, czy zaniedbania sprzedawane są opinii ludziom jako sukces. Do tego dochodzi samouwielbienie w liczbie mnogiej, świadczące albo o rozdwojeniu jaźni, albo o manipulacji socjologicznej. 
1 Lubię to: 0
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Stanisław Hońdo
Stanisław HońdoMieszkaniec 30 stycznia 2019 o 16:26
Jaki masz interes Mieszkańcu, żeby to bronić, po pierwsze to nie są pieniądze gminy tylko nasze mieszkańców. To od nas zależy czy miasto popadnie w długi czy nie. Park to może też nie nasz interes? Ale o tym innym razem. Najpierw Mieszkańcu zapoznaj sie z ofertą a później krytykuj. Obudź się Mieszkańcu, bo jak widać nie masz pojęcia o społeczeństwie obywatelskim. Fontanny przedmiotowej firmy są w wielu miejscach, również w Licheniu przd bazyliką.
4 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin23
jaworzanin2330 stycznia 2019 o 09:23
do 123- a czy to co burmistrz planuje za ponas 300 tys. zł jest uzgodnione już z konserwatorem zabytków? Może miasto zamieści na stronie skan takiego uzgodnienia. Panie Hońdo gratuluję wykonanej pracy. 
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
123
12329 stycznia 2019 o 20:53
Fontanna jest zabytkowa, więc remont powinien być przeprowadzony zgodnie z projektem i zaleceniami konserwatora zabytków, a to wiadomo kosztuje dużo więcej. Czy ta kalkulacja, która Pan zrobił bierze pod uwagę wykonanie remontu zgodnie z zaleceniami konserwatora zabytków? Bo nie ma tego w artykule. Czy to jest koszt remontu zwykłej fontanny a nie zabytkowej?
2 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
historyk
historyk12330 stycznia 2019 o 10:22
to ,że jest zabytkowa ni powoduje wzrostu kosztów o 200% a wymaga jedynie nadzoru. Jestem z branży.
Jeśli nadzór konserwatora to czy wcześniej rozmawiano o możliwości instalacji wszystkich nowoczesnych urządzeń: pompy, uzdatniacze etc. ??
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Stanisław Hońdo
Stanisław Hońdo12330 stycznia 2019 o 09:02
Jeżeli fontanna ma być całkowicie rozebrana i wybudowana nowa, to gdzie to zabytek?  Środkowa część fontanny to kompletna radosna twórczość poprzedniej epoki, chyba że rury kanalizacyjne  to zabytki! A chciałbym zobaczyć taką opinię konserwatora zabytków.  Zapraszam na stronę producenta www.romat.pl Warto zapoznać się z ofertą tej firmy.  Tam można znaleźć również coś na Rynek w Jaworze! Nie mam żadnych znajomości z tą firmą. A uważam, że lepiej kupić od firmy prawie miejscowej niż szukać na końcu Polski.
5 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Ania
AniaStanisław Hońdo30 stycznia 2019 o 18:29
Oby nie było tak jak z zegarem z wieży ratusza ....miał swoją historię
5 Lubię to: 4
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec
mieszkaniecAnia31 stycznia 2019 o 08:42
fakt, ta biała tarcza wygląda brzydko, zepsuła wizerunek
4 Lubię to: 3
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
IRENA
IRENA29 stycznia 2019 o 19:28
Uważam,że bardziej przydala by się fontanna w rynku,ochładzała by w upalne dnie i upiększała jeszcze bardziej nasz RYNECZEK-w parku już jest fonntanna i wystarczy.
2 Lubię to: 1
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Stanisław Hońdo
Stanisław Hońdo29 stycznia 2019 o 18:36
Niebawem prześlę pełną ofertę firmy ROMAT z opisem do Rady Miasta oraz do wszystkich radnym bezpośrednio. Zobaczymy jak zareaguje Rada Miasta. Może burmistrz zaprosi mnie na rozmowy? Ale może błędnie myślę. Poczekajmy na rozwój wydarzeń.
3 Lubię to: 1
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
J23
J2329 stycznia 2019 o 16:12
Panie Hońdo. Pan też z tą Swidnicą ? A może jescze Strzegom.?  No tego komentatorzy  jawor24h Panu nie wybaczą!!
3 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 2
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzanin29 stycznia 2019 o 13:17
Odremontować. Jest więc niech będzie, ale odremontowana i zadbana.
3 Lubię to: 0
Super: 2
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
historyk
historykjaworzanin30 stycznia 2019 o 10:23
nie za takie pieniądze bo to zwykły wał.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
robert
robert29 stycznia 2019 o 12:30
Malkontenci i jeszcze raza malkontenci. 
6 Lubię to: 2
Super: 1
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 1
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
autor
autorrobert30 stycznia 2019 o 19:29
lepiej być malkontentem w słusznej sprawie, niż przewalać kasę z naszych podatków na bzdety
1 Lubię to: 0
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Stanisław Hońdo
Stanisław Hońdorobert30 stycznia 2019 o 09:05
Gratuluję postawy, lepiej godzić się bezkrytycznie na wszystko co robi władza? 
3 Lubię to: 1
Super: 2
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Malkontent
Malkontentrobert29 stycznia 2019 o 16:05
To w takim razie co będziemy się hamować. Za 2 miliony pierdyknijmy fontanienkę.
5 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanka
jaworzankarobert29 stycznia 2019 o 13:21
To prawda.
3 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
czytelnik
czytelnik29 stycznia 2019 o 08:15
Fontanna powinna najpierw stanąć w rynku. Tam więcej osób na codzień spaceruje i przesiaduje. Poza tym dała by trochę życia,  a latem ochłody.
3 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Lila
Lilaczytelnik29 stycznia 2019 o 15:25
Jestem za.... Fontanna w Rynku
3 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 1
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Baca
Baca28 stycznia 2019 o 23:34
Znów "jedyna" firma, ja w przypadku zamiatarek, jedyna firma znajomego za kilkukrotność kwoty zrobi to co normalna firma bez "znajomego" zrobi taniej. Widać trzeba nahapać się póki ludzie wierzą w bajeczki i jaworskie szkalne domy...
6 Lubię to: 4
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
ABC
ABC28 stycznia 2019 o 23:31
Ja się pytam, gdzie są organy kontroli wydatków publicznych i służby?!
6 Lubię to: 5
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
autorautor
autorautorABC30 stycznia 2019 o 19:32
to radni powinni podważyć taki wydatek i zgłosić jako niegospodarność
1 Lubię to: 0
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec
mieszkaniecautorautor31 stycznia 2019 o 08:44
to prawda, po to wybieramy radnych, żeby pilnowali naszych (lokalnej wspólnoty) interesów i pieniędzy, interweniowali i zgłaszali gdzie trzeba, jezli pojawiają się jakiekolwiek wątpliwości
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
proste
prosteABC29 stycznia 2019 o 10:07
Tego typu organy działają ptrzeważnie na zgłoszenie, z urzędu rzadko podejmują czynności. Pan Hońdo jeżeli posiada uzasadnione obawy o nieprawidłowościach, to powinien złożyć zawiadomienie w trybie art. 304 k.p.k.
4 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Justa
Justa28 stycznia 2019 o 22:27
Panie Hońdo, gdyby nie Pan, to jaworzanie o wielu rzeczach by nie wiedzieli i nie zdawali sobie sprawy. Potrzebne są im informacje nt. tego co się dzieje z ich podatkami.
7 Lubię to: 6
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jauer
JauerJusta29 stycznia 2019 o 13:44
Rozumiem, ze ten Pan poinformowal odpowied nie sluzby?
4 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 1
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wyborca
wyborca28 stycznia 2019 o 22:18
Czyli wg opinii społecznej mamy już przepłaconą zamiatarkę widmo za 630.000 zł (https://jawor24h.pl/przeplacona-zamiatarka,7084,a.html), przepłacony szalet miejski niedostosowany do osób niepełnosrawnych za 180.000 zł  (https://jawor24h.pl/foto-szalet-miejski-znow-bedzie-czynny,9561,a.html), a teraz kolejna inwestycja budząca kontrowersje? Czy ktos to wszystko sprawdził (zgłosił do sprawdzenia w trybie art. 304 k.p.k.), czy tylko debatuje się nad tym?
3 Lubię to: 1
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Realista
Realista28 stycznia 2019 o 22:15
Panie Hondo ! Basen napewno tez moglby kosztowac co najmniej o 50 % taniej gdyby wyslano zapytanie do innych firm a nie 30 mln zl ! 
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ktoś
Ktoś28 stycznia 2019 o 22:05
Najbardziej gospodarnie było by poprostu tą fontane usunąć. Fontana jest odremontowywana średnio co 5 lat,  rok wygląda ok a potem znowu robi się syf.
3 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 1
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ela
ElaKtoś30 stycznia 2019 o 19:17
Widocznie po remoncie nikt się fontanną nie zajmuje, czyli jest towyrzucanie pieniędzy bez sensu.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanka
jaworzankaKtoś29 stycznia 2019 o 13:21
Najlepiej wszystko usunąć, bo po co remontować. Uważam, że nie masz racji.
2 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzaninKtoś29 stycznia 2019 o 13:17
A kto robi ten syf ??? Ufoludki ???
3 Lubię to: 1
Super: 1
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Nie
Niejaworzanin29 stycznia 2019 o 16:08
Dlatego odremontuje się i co? Trzeba będzie okablowac i obkleić kamerami dookoła by nikt nie rozwalił fontanny? To znów i tak już wysoki koszty...
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.