Niedziela, 03.12.2023 111

 

Pliki cookies 01:55
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama

Radni zabierają głos w sprawie szkoły w Pogwizdowie

Sprawa Szkoły Podstawowej w Pogwizdowie nie milknie. Kilka dni temu opublikowaliśmy list Czytelnika, który poruszał kwestię likwidacji placówki. Teraz prezentujemy odpowiedź radnych gminy Paszowice.

© AS

Nieprawdziwą jest teza, jakoby decyzja o likwidacji Szkoły Podstawowej im. Wł. St. Reymonta w Pogwizdowie została podjęta bez konsultacji z rodzicami, społeczeństwem lokalnym i pracownikami szkoły.

Trzymając się faktów, należy przytoczyć daty i miejsca spotkań konsultacyjnych, w których uczestniczyli: wójt Sebastian Oszczęda, radni Rady Gminy, mieszkańcy Pogwizdowa, kadra szkoły oraz osoby z zewnątrz, np. kurator wojewódzki pan Roman Kowalczyk.

4.01.2017 r. - spotkanie zespołu ds. reformy oświaty w gminie Paszowice,

26.01.2017 r. - spotkanie zespołu ds. reformy oświaty w gminie Paszowice,

1.02.2017 r. - spotkanie w Sokolej z mieszkańcami,

8.02.2017 r. - spotkanie z p. Mariolą Kolan zastępcą dyrektora Wydziału Nadzoru Kształcenia Podstawowego i Specjalnego w Kuratorium Dolnośląskim,

23.02.2017 r. - spotkanie z p. Romanem Kowalczykiem kuratorem dolnośląskim we Wrocławiu

16.05.2017 r. - spotkanie w Pogwizdowie z mieszkańcami,

4.07.2017 r. - spotkanie w Wiadrowe z mieszkańcami,

21.08.2017 r. - spotkanie w Paszowicach z rodzicami dzieci uczęszczających do klasy I Szkoły Podstawowej,

29.08.2017 r. - spotkanie w Wiadrowie z dolnośląskim kuratorem oświaty,

15.09.2017 r. - spotkanie z mieszkańcami Sokolej,

23.03.2018 r. - spotkanie z mieszkańcami Pogwizdowa.

Analizując powyższe oczywistym jest, że decyzja o przyjęciu uchwały Rady Gminy w dniu 4 grudnia 2018 r. została podjęta po uprzedniej konsultacji ze wszystkimi zainteresowanymi stronami.

Jako radni bierzemy odpowiedzialność za podjętą decyzję, a w dyskusji nieistotne są rozważania na temat sprzętu: czy stoi w małej czy dużej sali. Wszyscy wiemy jak jest naprawdę. Stawiamy dobro młodzieży na pierwszym miejscu ponad wszelkimi sporami. Prawdą jest, że we wszystkich szkołach mamy wspaniałą młodzież oraz nauczycieli, którym zależy na rozwoju całej społeczności, stąd tak wiele informacji o sukcesach uczniów z każdej ze szkół. Podejmując decyzję o zamiarze likwidacji  Szkoły Podstawowej w Pogwizdowie kierowaliśmy się z kolegami i koleżankami radnymi zarówno dobrem uczniów, jak i możliwościami finansowymi budżetu naszej gminy. Nie zapominajmy, że są to nasze wspólnie wypracowane środki, a sami mieszkańcy mają wiele potrzeb i planów, które muszą być realizowane, a także problemów, które muszą zostać rozwiązane. Jesteśmy świadomi, że decyzje podejmowane przez nas muszą być rozsądne i zrównoważone, ponieważ reprezentujemy całą naszą społeczność.

"Dlaczego mój kolega nie może chodzić ze mną do klasy?" - pyta jeden z uczniów. "Kiedyś chodziliśmy razem do zerówki, a teraz musimy osobno". Te pytania zadają dziś najmłodsi nasi mieszkańcy. Odpowiedzi nie powinniśmy udzielać my, lecz Kurator Dolnośląski, dyrekcja szkoły. Co można odpowiedzieć wobec faktu, że do jednej ze szkół chodzi obecnie 67 uczniów, a do drugiej 61?!

Zwróćmy uwagę, że w czasach, gdy każda złotówka z publicznych pieniędzy winna być wydawana z rozmysłem i poczuciem odpowiedzialności, mamy w naszych gminnych szkołach  klasy, które liczą nawet 3 osoby, 4 osoby, 5 osób... takie klasy są cztery. W jednej ze szkół nikt nie chodzi do VIII klasy. Co w sytuacji, kiedy do jednej z klas zapisze się tylko jedna osoba? Jesteśmy zobowiązani przewidywać różne scenariusze. Po połączeniu szkół (bo nikt tu nie mówi o całkowitej likwidacji) nikt nie będzie musiał dojeżdżać do szkoły do Jawora lub Bolkowa. Powstałyby klasy liczące odpowiednio: 24, 16, 13, 18, 19, 18, 16, 21 uczniów.

W poprzednich latach, do 2017 roku, liczba urodzeń kształtowała się następująco:
w 2012 r. – 17 osób, w 2013 – 19 osób, w 2014 - 15 osób, w 2015 - 15 osób, w 2016 - 19 osób oraz w 2017 - 25 osób.

Analizując powyższe liczby widzimy, że powstałyby średniej wielkości klasy, w których każdy uczeń miałby możliwość realizacji swoich pasji i zainteresowań. Powstałoby wiele więzi koleżeńskich i żaden z uczniów nie czułby się rozdzielany ze swoimi najlepszymi kolegami i koleżankami, z którymi zna się z przedszkola, zerówki czy też sąsiedzkiego podwórka.  W obecnym stanie młodzież z sąsiedztwa uczęszcza do dwóch szkół. Dla dyrektorów szkół najważniejsza jest liczba uczniów, bo od niej zależy, ile środków przeznacza się dla każdej z placówek. Przywiązują zbyt dużą wagę do tego, gdzie jest mniej o 5 czy 6 uczniów. Te liczby są tak naprawdę zmienne i co roku będą kształtowały się inaczej. Dla nas radnych, liczy się przede wszystkim dobro tych uczniów, a nie tylko liczby, jak wspomniała jedna z pań.

Na zakończenie nasuwa się jeszcze jedno pytanie: „Dlaczego, pani dyrektor nie odniosła się na sesji Rady Gminy do pozostałych argumentów pana wójta, z którymi trudno się nie zgodzić? Nie budzi wątpliwości wśród mieszkańców fakt, że budynek w Wiadrowie jest większy i przeszedł gruntowną termomodernizację oraz jest dobrze wyposażony. Lokalizacja szkoły w Wiadrowie przyczyni się nie tylko do tego, że budynek będzie lepiej wykorzystany i uczniowie będą mieli zapewniony wysoki standard nauki, ale też przyczyni się do skrócenia czasu oczekiwania młodzieży na autobus. Ponadto umożliwimy jeszcze lepsze dopasowanie godzin odjazdów i przyjazdów autobusu szkolnego, aby nikt nie musiał długo czekać na swój kurs. Szkołę w Pogwizdowie dzieli zaledwie kilka kilometrów od szkoły we Wiadrowie. Połączenie szkół podstawowych jest szansą na połączenie środków finansowych, które obecnie są rozdzielane. Ich skupienie pozwoliłoby na poprawę ich wydajności oraz finansowanie nowych działań i inicjatyw istotnych dla uczniów. Łącząc szkoły umożliwimy również poszerzenie możliwości organizacji zajęć dodatkowych, odpowiadających na potrzeby młodzieży i nauczycieli,
z zachowaniem wszystkich wartości wypracowanych do tej pory.

Szanowni mieszkańcy, zapewniamy, że decyzje jakie podejmujemy są rozsądne i zrównoważone.

Sebastian Zarzycki – radny Rady Gminy Paszowice

oraz radni:

Marian Topolnicki, Ewa Kowalczyk, Beata Rokosz, Bronisław Chruściel,, Wojciech Puzio, Zbigniew Zdebiak, , Józef Gawroński, Dariusz Trybuła, Marcin Cyrak, Ryszard Adamczyk, Jarosław Jankiewicz

Komentarze (48)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

mara
mara16 września 2021 o 20:48


Do ok. 4,3 tys. zł wzrośnie granica diet radnych po zmianie przepisów o wynagrodzeniach.Diety do maksymalnej przewidzianej przepisami wysokości przysługują w ciągu miesiąca radnym w największych gminach - powyżej 100 tys. mieszkańców. Obecnie jest to 2 684,13 zł, a po zmianie ustawy ta kwota wrosłaby do 4 294,60 zł. 

https://samorzad.pap.pl/kategoria/praca/do-ok-43-tys-zl-wzrosnie-granica-diet-radnych-po-zmianie-przepisow-o

 

0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Bb
Bb7 stycznia 2019 o 09:01
Do wszystkich przeciwników szkoły życzę wam TO CO DLA WAS CENNE BYŁO ODEBRANE 
2 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Obserwator
Obserwator 6 stycznia 2019 o 20:51
Nie rozumiem zawiłości ludzkiej. Ciekawe czy jakby zamykali szkole w Wiadrowie lub Paszowicach jaka była by walka o przysłowiowe stołki? Ale przecież tam nie zamkną bo za dużo sympatyków Pana Oszczędy tam mieszka 
6 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 2
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Wyborca
Wyborca Obserwator 10 stycznia 2019 o 16:47
Przecież nie chodzi o sympatyków tylko o wielkość stan szkół usytuowanie 
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
miro
miroObserwator 10 stycznia 2019 o 11:51
przecież nie o to chodzi 1 szkołę trzeba zamknąć  a ze względu lokalizacji , wielkości szkoły , warunków itd jest to pogwizdów przecież nie zamkną szkoły która wszystko to ma a będą budować np. sale gimnastyczną w pogwizdowie bo to była by dopero rozrzutność i nie liczenie się z kosztami
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ano
anoObserwator 6 stycznia 2019 o 22:29
Zamkną- posłuchaj wypowiedzi radnego w radiu legnica jasno określił cele i kierunki.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
seba
sebaano7 stycznia 2019 o 12:38
Jakby chceili zamknąć to była by uchwałą o zamknięci Szkoły w Paszowicach a takiej nie ma i nie będzie. 
Zrozum Oszczęda nie zdecyduje się na taki krok bo wtedy na wójta już go nie wybiorą zabraknie poparcia
3 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Xy
Xy 6 stycznia 2019 o 18:45
Dlaczego używa się stwierdzenia że to walka o stołki?! Czy widzieliście nauczycieli walczących bo ja nie oni wszystko przyjmą na klate ale nie mogę słuchać oszczerstw na temat szkoły i nauczycieli a w szczególności z ust osób którzy nawet nie przekroczyli progu tej szkoły takie osoby wogole nie powinny się wypowiadać 
7 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 2
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jurek
jurek4 stycznia 2019 o 21:23
Dlaczego cała gmina ma cierpieć przez kaprysy nauczycieli walczących o stołki. Jest masa ludzi którzy stracili pracę i nikt o nich nie mówił. Masę małżeństw z gminy było na bezrobotnym bo pozamykali zakłady pracy i mieli po dwoje, troje dzieci i nikt się nimi nie przejmował.   Musieli się przekształcić do zawodu. Nauczyciele też mogą to zrobić.
 
5 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Pedagog
Pedagog4 stycznia 2019 o 12:59
Bardzo dobra decyzja Wójta i Radnych Rady Gminy Paszowice. Dzieci w końcu będą się uczyć w jednej większej szkole i klasy będą bardziej liczebne. Pozwoli to na realizację funkcji społecznej szkoły itp. Uczniowie będą się lepiej czuć wśród swoich kolegów w większym gronie i nauczą się współpracy w grupie itp. Dziwię się, że nauczyciele że szkoły w Pogwizdowie nie kierują się dobrem uczniów.
10 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
słuchacz
słuchaczPedagog6 stycznia 2019 o 21:29
No faktycznie, Paszowice następne, powiedział to radny z Paszowic w wywiadzie w radiu Legnica,  że gminy nie stać i dzieci będą w jednej szkole. 
1 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Mieszkanka gminy
Mieszkanka gminy4 stycznia 2019 o 00:16
Dlaczego nie wszystkie komentarze są pokazane, nie były wulgarne ani obrazające
5 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 2
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Grobla
Grobla4 stycznia 2019 o 00:10
To jest obrzydliwa walka o stołki. Śmiać mi się chce jak słyszę  że walczą o dobro dziecka.
12 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 2
Lubię to! Udostępnij
Obserwator
Lubię to! Udostępnij
Sąsiad
SąsiadObserwator4 stycznia 2019 o 10:37
Zawsze można samemu przeczytać na spokojnie w domu. ;-) Oby więcej tak dobrych Wypowiedzi. A Pan Radny Przynajmniej napisał tak jak jest. To nasze wspólnie wypracowane środki. Dlaczego ktoś ma dostawać je do kieszeni. Nie tylko szkoła jest ważna. Jeśli komuś nie pasuje to niech idzie pracować na strefę tak jak inni podatnicy. 
3 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Mieszkaniec Pogwizdowa
Mieszkaniec Pogwizdowa3 stycznia 2019 o 15:34
Może niech Pan Wójt skoro jest Taki Mądry przedstawi fakty i na pismie prześle jakie wydatki generuje poszczególna ze szkół? Niech pokaże ile pieniędzy jest pompowane w Szkołe w Wiadrowie i w Paszowicach a ile na szkołę w Pogwizdowie.
To co robią radni podpisujący się pod Tym listem widać nie mają pojęcia o wydatkach Gminy tylko przekazują to co Im powiem Wójt, ciekawe czy jak by ich Guru kazał im skakać z mostu po kolei też byli by tacy mądrzy? 
12 Lubię to: 12
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Sławomir
Sławomir Mieszkaniec Pogwizdowa5 stycznia 2019 o 13:06
Zgadzam się z wypowiedzią. Jeden z radnych na spotkaniu 3 stycznia powiedział, że budżet gminy na ten rok wynosi 12 mln zł, przy czym oficjalnie - na stronie gminy, w gazecie regionalnej i innych środkach przekazu, podano informację, że dochody z budżetu wynoszą ponad 17 mln zł, a wydatki ponad 18 mln zł... Do tego piękne zdjęcie głosujących radnych... A na spotkaniu żaden z przedstawicieli urzędu czy rady nie sprostował tej wypowiedzi, co mnie bardzo dziwi. Ale cóż, nie tylko to. 
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
luis
luisSławomir 7 stycznia 2019 o 21:39
reszta do podziału dla rzadzących
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
seba
sebaSławomir 7 stycznia 2019 o 12:40
Rączka roczkę myje wiesz jak jest Oszczęda i jego klika w postaci 11 radnych robią to co im szefuncio powie:p
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Wojtek
Wojtek3 stycznia 2019 o 12:02
Jeżeli szkoła ma być zlikwidowana ze względów finansowych to szkoła w Pogwizdowi akurat z kasy gminy "ciągnie" najmniej ze szkół z gminy więc ten argument jest trochę nie fer 
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Mieszkaniec Pogwizdowa
Mieszkaniec Pogwizdowa3 stycznia 2019 o 10:24
Pan Zarzycki zachowuje się jak przysłowiowa ,,Chorągiewka" na wietrze jak Pan Oszczęda każe tak będzie i tak zrobiła większość radnych którzy podpisali się pod tą pseudo odpowiedzią. A decyzja o likwidacji szkoły to priorytet Pana Wójta za brak poparcia i sprzeciwianie się decyzją mieszkańców Pogwizdowa
12 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 2
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ja
JaMieszkaniec Pogwizdowa4 stycznia 2019 o 08:32
Ten Pan miał problemy z preczytaniem tego co ponoć sam napisał:)
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Autor obserwator
Autor obserwatorJa4 stycznia 2019 o 09:09
Stres i zdenerwowanie zrobiły swoje więc po co się czepiać?!
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Mieszkaniec Pogwizdowa
Mieszkaniec Pogwizdowa Autor obserwator6 stycznia 2019 o 20:45
Jaki stres? Chyba raczej analfabetyzm i czytanie nie swoich pism żałosne wystąpienie 
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
czytelnik
czytelnik3 stycznia 2019 o 09:25
Walka chyba toczy się o posady nauczycieli i dyrekcji, bo przecież dzieci mają zagwarantowane miejsca w innych placówkach. To nie jest normalne by w klasach było po 5-ciu uczniów. Jeśli w miastach czy innych gminach w klasie jest po 20-tu paru uczniów, to dlaczego tu ma być inaczej? W każdej gminie dzieci dojeżdzają do szkół i te dzieci też w końcu będą kiedyś dojeżdżać. Przecież gmina te dojazdy zagwarantuje.To jest zwyczajnie marnotrawienie publicznych pieniędzy, za które można by wyremontować inne budynki, drogi czy chodniki. Decyzja radnych jest w pełni racjonalna, ale widać niektórym trudno się z tym pogodzić.
25 Lubię to: 20
Super: 0
Ha ha: 2
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 2
Lubię to! Udostępnij
w obronie dzieci
w obronie dzieciczytelnik3 stycznia 2019 o 20:07
Chyba oszalałeś posady nauczycieli? Kolejny kretyn. Pewnie dzieci jak worki można przerzucić do innej szkoły.
6 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
czytelnik
czytelnikw obronie dzieci4 stycznia 2019 o 00:20
Na brak argumentów odpowiedź agresją i inwektywami. Nie przerzucić ale zapewnić miejsce w innej szkole w tej samej gminie.
5 Lubię to: 2
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 2
Lubię to! Udostępnij
Katarzyna
Katarzynaczytelnik3 stycznia 2019 o 14:06
Święta racja
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Sławomir
Sławomirczytelnik3 stycznia 2019 o 12:00
Ludzie, jeśli myślicie, że nagle pojawi się kosmiczna pula pieniędzy na nowe inwestycje, remonty, nowe chodniki, drogi itd., to się grubo mylicie. W większości to powiat finansuje remonty dróg i budowy chodników, a nie gmina. Ta ostatnia tylko spija przysłowiową śmietankę. Przejrzyjcie na oczy! 
14 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 4
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec powiatu
mieszkaniec powiatuSławomir4 stycznia 2019 o 08:03
jak powiat robi chodniki  czy drogi  to i z wkładem gmin więc jak nie wiesz to nie pisz bzdur i to na drogach powiatowych a do dróg gminnych nic nie daje.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
PI
PImieszkaniec powiatu6 stycznia 2019 o 10:17
Przez Kwietniki  przechodzi droga powiatowa, a co do tego chodnika to aż prosi się o złożenie zawiadomienia do prokuratury.  Kto dokonał odbioru? Jest to jakaś pomyłka, robią się teraz takie kałuże że nie można przejść studzienka nieodbiera wody, w okolicy sklepu niebezpieczne krawędzie można zęby sobie wybić. 
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Sławomir
Sławomir mieszkaniec powiatu5 stycznia 2019 o 12:58
Czytaj najpierw uważnie, a później komentuj. Napisane jest, że większość inwestycji na drogach powiatowych finansuje powiat, wiadomo, że gmina ma w tym także swój wkład. Chodzi o to, że później chwali się taką inwestycją, jakby to była jej własna. A tak nie jest, ale śmietankę można spić. 
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Sławomir
Sławomir2 stycznia 2019 o 23:50
Szanowne Panie i Panowie Radni, to chyba właśnie rodzice uczniów, społeczność lokalna czy pracownicy szkoły w Pogwizdowie najtrafniej mogą powiedzieć, czy konsultacje społeczne się odbyły, czy nie. Więc początek o nieprawdziwej tezie jest trochę NIE na miejscu. Większość radnych Gminy Paszowice nie była w tej szkole, ale jak widać sporo mogą o niej powiedzieć. Czy nowowybrani radni raczyli odwiedzić tę placówkę? Czy wspomniane wyżej łącznie z datami spotkania można nazwać konsultacjami? Czy tematem tych spotkań była kwestia szkoły w Pogwizdowie? Chociażby "spotkanie w Paszowicach z rodzicami dzieci uczęszczających do klasy I Szkoły Podstawowej"? Nie sądzę...
12 Lubię to: 12
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
A.
A.Sławomir3 stycznia 2019 o 08:35
Temat jest wałkowany od 2 lat a tu nagle wielkie zdziwienie, że szkołę chcą likwidować ? Ostatnie wybory dały radnym i wójtowi społeczny mandat do podejmowania tego typu decyzji!
12 Lubię to: 8
Super: 1
Ha ha: 3
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Czytelnik
CzytelnikA.4 stycznia 2019 o 06:00
Nie od 2 lat ale blisko 20 lat temat likwidacji Szkoły w Pogwizdowie się pojawił i powody były podobne jak teraz ... Brak finansów i niska liczba uczniów czyli czynnik ekonomiczny i demograficzny. Po latach problem wraca. Dzieci będą uczyć się wszystkie razem w jednej większej szkole i to będzie dla nich najlepsze. Poznają w końcu co to praca w grupach a i nauczyciele w końcu może zaczną ze sobą współpracować na rzecz dzieci z naszego okręgu. Dyrektor szkoły we Wiadrowie i dyrektorka że szkoły w Pogwizdowie niech zaczną wreszcie ze sobą  rozmawiać i w końcu dogadają! Dyrektorzy zacznijcie że sobą rozmawiać i działać dla dobra dzieci!!!! Dowóz dzieci do szkoły we Wiadrowie będzie zapewniony i praca dla nauczycieli w Wiadrowie i Paszowicach. 
6 Lubię to: 5
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Obserwator
ObserwatorCzytelnik6 stycznia 2019 o 10:22
Kiedy  zamkniemy szkołę w Paszowicach?  Tam też są dzieci które trzeba nauczyć pracy w grupach,  nauczyciele którzy czują się samotni. Zadbajmy o wszystkie dzieci. Jedna szkoła dla całej gminy, tak jak  twierdzi radny z Paszowic, to da całkiem wymierne oszczędności. Tylko kiedy to się stanie?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Sławomir
SławomirA.3 stycznia 2019 o 11:53
To nie jest pierwsze zdziwienie społeczności, chyba ktoś nie do końca się orientuje w temacie pisząc ten komentarz. A społeczność może walczyć o swoje i nie musi się zgadzać z wolą radnych wójta i samego wójta, będących w jednej wielkiej komitywie. To dopiero klika. 
4 Lubię to: 2
Super: 1
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Mieszkanka gminy
Mieszkanka gminy2 stycznia 2019 o 23:06
To nie były spotkania konsultacyjne tylko wójt przyjechał z faktem zamknięcia i już . A i te spotkania TAJNE w sokolej w bibliotece. I Pan wójt z nazywa to konsultacje. 
8 Lubię to: 7
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Wanda co nie chciała Niemca
Wanda co nie chciała Niemca 2 stycznia 2019 o 21:33
Działania zasadne, ale co z tego... Kurator dostanie rozkaz, ruki paszwam jak to w bolszewii i... Opinia negatywna. Suweren sobie może wybierać wójta i radnych, a partia zrobi swoje jak chce. PRLiada na całego
12 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 1
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Zwykły człowiek
Zwykły człowiek 2 stycznia 2019 o 18:54
Ja tego nie pamiętam, ale mój tato mówi, że szkoła w Wiadrowie była zbudowana z myślą o jednej dużej, zbiorczej szkole dla południowej części gminy. Dopiero reforma tworząca gimnazja zmieniła te plany i usytuowano tam właśnie gimnazjum. Mnie tylko dziwi, czemu nie w Paszowicach, ale to chyba stare dzieje
6 Lubię to: 5
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Mieszkaniec gminy
Mieszkaniec gminy2 stycznia 2019 o 16:48
Brawo radni! Tylko Panowie Sowa i Fartuszynski nie podpisuja sie sie pod glosem wiekszosci. No coz...
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Obserwator
ObserwatorMieszkaniec gminy3 stycznia 2019 o 23:06
Bo mają własne zdaniei głośno je wyrażąją:) ALe to chyba zbrodnia?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Sławomir
SławomirMieszkaniec gminy2 stycznia 2019 o 23:54
A to radni nie mogą mieć już własnego zdania będąc w radzie gminy? Czyżby wszyscy radni mieli kierować się głosem WIĘKSZOŚCI radnych wójta? Hmm... Przecież to wolny kraj. Kraj może tak, ale czy ta gmina... 
6 Lubię to: 4
Super: 2
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Aneta
AnetaSławomir3 stycznia 2019 o 08:31
Większość radnych jest za likwidacją szkoły, tak samo jak zdecydowana większość mieszkańców gminy. Wysokie poparcie dla Wójta w ostatnich wyborach   pokazało co  ludzie o tym myślą i proszę się w końcu pogodzić z wolą  mieszkańców.
13 Lubię to: 8
Super: 2
Ha ha: 3
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ja
JaAneta4 stycznia 2019 o 08:33
Aneta demokracja polega na woli większości, jednak z poszanowaniem zdania miejszości.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ja
JaAneta3 stycznia 2019 o 23:04
Aneta,to Twoje większość To takie ciut wesołe, ale masz rację..... wybory jakoś wygrał:) 
3 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Sławomir
SławomirAneta3 stycznia 2019 o 11:55
Większość radnych wójta, to wiadomo. Szkoda, że nikt nie bierze pod uwagę głosu pozostałych radnych i mieszkańców.  Ciekawe, skąd to wysokie poparcie dla wójta w ostatnich wyborach, skoro ma tak wielu przeciwników. 
2 Lubię to: 0
Super: 1
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Mieszkanka gminy
Mieszkanka gminyMieszkaniec gminy2 stycznia 2019 o 22:58
Bo ci co podpisali się pod tym nie mają swojego zdania. Są pod kontrolą pana wójta. Wszyscy to wiemy.
9 Lubię to: 7
Super: 1
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.