Czwartek, 28.03.2024 421

 

Pliki cookies 21:39
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama
Gaździcki Tomasz - kandydat do Rady Miejskiej w Jaworze
Baltic Home
SofaMeble.pl - Eleganckie meble tapicerowane

Pogwizdów walczy o szkołę!

Na naszą skrzynkę redakcyjną otrzymaliśmy kolejny list od Czytelnika. Tym razem dotyczy on Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Pogwizdowie. Jaki los czeka tę szkołę?

© Materiały prasowe

W czerwcu 2016 r. Szkoła Podstawowa im. Wł. St. Reymonta w Pogwizdowie obchodziła swoje 70-lecie. Była to piękna i podniosła uroczystość. Wzruszenie towarzyszące przemowom gości, w tym m. in. pani poseł Elżbiety Witek, wójta gminy Paszowice Sebastiana Oszczędy, byłych i obecnych dyrektorów i nauczycieli, a w szczególności syna pierwszego dyrektora szkoły pana Krystiana Complaka, udzieliło się wszystkim.

Dziś, po raz kolejny pojawiło się widmo zamknięcia szkoły. 4 grudnia 2018r. radni gminy Paszowice podjęli uchwałę intencyjną w sprawie likwidacji tej placówki. Decyzja ta została podjęta ponownie bez konsultacji z rodzicami, społeczeństwem lokalnym i pracownikami szkoły. W uzasadnieniu do w/w uchwały, które radni otrzymali 3 grudnia – czyli dzień przed głosowaniem, pan Wójt podaje argumenty niezgodne ze stanem faktycznym, między innymi brak komunikacji między budynkami, co utrudnia dzieciom korzystanie z sanitariatów, niewykorzystywanie pomocy pozyskanych z projektów, czy brak stałego łącza internetowego.

Na sesji Rady Gminy pani dyrektor SP w Pogwizdowie Agnieszka Olbik odparła powyższe zarzuty i zadała pytanie radnym, czy nie czują potrzeby ich zweryfikowania, ponieważ większość z nich nigdy nie była w szkole w Pogwizdowie. Warto podkreślić, iż pomimo braków wymienionych przez pana Wójta uczniowie tej szkoły odnoszą liczne sukcesy w olimpiadach, konkursach i zawodach sportowych. Wśród nich są laureaci konkursów recytatorskich, historycznych i matematycznych, ponadto w rankingu sportowym szkół powiatu jaworskiego szkoła zajmuje najwyższą pozycję ze szkół z terenu gminy Paszowice.

W dalszej części uzasadnienia wymienia się zalety wyposażenia i oferty zajęć w SP w Wiadrowie. W 2017 r. w kwietniu pan Wójt wystosował list do rodziców, w którym informował, że szkoły w Pogwizdowie i Wiadrowie mają ten sam obwód i że rodzice mają możliwość wyboru, do której z tych szkół mogą zapisać swoje dzieci. Mając pełną świadomość wad i zalet obu placówek dokonali wyboru. W obecnym roku szkolnym do szkoły w Pogwizdowie uczęszcza 69 uczniów od kl. I do VII, podczas gdy do Wiadrowa 61 uczniów od kl. I do VIII.

Podczas poprzedniej próby likwidacji szkoły społeczność lokalna przemówiła jednym, wspólnym głosem i wyraziła swój zdecydowany sprzeciw wobec tego zamiaru, pokazując, że szkoła ma olbrzymie znaczenie nie tylko dla uczniów, rodziców, ale również dla całego społeczeństwa okolicznych miejscowości. Wspomniane przez pana Wójta w uzasadnieniu instytucje takie jak Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Sołectwa Pogwizdów, Koło Gospodyń Wiejskich czy Ochotnicza Straż Pożarna owszem wspierają działalność szkoły, ale przecież nie mogą zastąpić w żaden sposób funkcji kulturalno-oświatowej, jaką pełni szkoła. Trudno się oprzeć wrażeniu, że chęci zamknięcia szkoły na każdym kroku towarzyszy jakiś irracjonalny upór ze strony pana Wójta, który z zamiarem likwidacji szkoły Pogwizdów mierzy się już po raz trzeci na przestrzeni zaledwie 2 lat. Czyżby wcześniejsze deklaracje i zapewnienia o braku zamiaru likwidacji szkoły składane rodzicom m. in. podczas spotkań w szkole były jedynie populistycznym, przedwyborczym hasłem?

Od wielu lat społeczność lokalna, rodzice i grono pedagogiczne czują się lekceważeni przez władze gminy. Ich głos w sprawie potrzeb
szkoły, modernizacji, pomocy technicznej, konsultacji od lat wydaje się być pomijany i w ogóle nie brany pod uwagę. Włodarz gminy jest niestety głuchy na potrzeby, a jednocześnie te same braki wysuwa jako argument za likwidacją szkoły. Czy tak postępuje gospodarz? Czy gospodarz nie szuka nowych rozwiązań? Nie podejmuje trudu radzenia sobie z bieżącymi potrzebami? Traktowanie Pogwizdowa jako zaścianka gminy Paszowice nie jest chyba zgodne z ideą samorządu. Podobnie jak atmosfera konfliktu i niezgody odczuwalna wśród mieszkańców poszczególnych miejscowości z terenu gminy Paszowice, która jest niestety rezultatem działań prowadzonych przez Radę Gminy.

W obliczu zaciekłej walki o los Szkoły Podstawowej w Pogwizdowie trudno nie oprzeć się wrażeniu, że największy skarb każdego społeczeństwa, czyli dzieci – nie są w ogóle brane pod uwagę. W zaistniałej sytuacji pojawia się obawa, iż właśnie dzieci stają się kartą przetargową w tej nierównej rozgrywce.

Panie Wójcie, Panie i Panowie Radni - chyba czas na rozsądek! Szkoła to nie tylko budynek!

Komentarze (60)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

Aga
Aga17 października 2019 o 10:08
Witam my w tej chwili mamy ten sam problem chcą zamknąć nam szkole bo nie mają na remont klatki schodowej o problemie z remontem Pan burmistrz wiedział od 5 lat zadeklarował remont do 2020 roku w poniedziałek na zebraniu z burmistrzem dowiedzieliśmy się że szkoła ma zostać zamknięta z początkiem roku szkolnego bo gmina nie ma na remont funduszy. Walczymy jak możemy może się uda uratować szkole
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zainteresowany
zainteresowanyAga17 października 2019 o 11:07
początek roku szkolnego już był. to kiedy chcą zamknąć szkołę? i o jaką szkołę chodzi, jakiego burmistrza?
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
PB
PB19 stycznia 2019 o 18:06
"ed"-  byłeś w tej szkole że tak piszesz?  To samo można powiedzieć  o szkole w Paszowicach , po co ją utrzymywać, niech też zostanie zamknięta, skoro Wiadrów pomiesci wszystkich uczniów.( tak ytwierdzi Pan radny z Paszowic).  Z jakiego powodu mam płacić na jej utrzymanie.  Paranoja to jest to co piszesz.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ed
edPB20 stycznia 2019 o 11:16
Ja tam miałem nieszczęście uczęszczać i z perspektywy czasu wiem, jak bardzo zostałem przez nią skrzywdzony i jak zły miałem start przez ta zacofaną placówkę z nieprzygotowanymi, niekompetentnymi nauczycielami.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ed
ed18 stycznia 2019 o 14:46
Jeśli chcecie tak bardzo tej szkoły, to załóżcie tam sobie prywatną i opłacajcie z własnych pieniędzy. Na litość boską, po co utrzytmywać tą zapóźnioną szkołę, dającą dzieciom gorszy start??
3 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
ed
ed18 stycznia 2019 o 14:42
Po co utrzymywać szkołę, w której jest więcej nauczycieli niż uczniów? To jest jakaś paranoja.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Auror
Auror7 stycznia 2019 o 18:23
Zdaniem Pana wójta głównie chodzi o oszczędności, racja. Zamknięcie szkoły wiąże się również ze zmniejszeniem subwencji ze skarbu państwa na wszystkie szkoły, zatem oszczędność dla Pana 'Oszczędnego' będzie nie warta zachodu.
Pozdrawiam 
5 Lubię to: 3
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
zainteresowany
zainteresowanyAuror10 stycznia 2019 o 11:46
bzdura przecież subwencje są na ucznia a nie na szkołę dużo bogadsze gminy mają po 2 szkoły podstawowe a najbiedniejsza gmina w powiecie ma mieć 3 bo pogwizdów tak chce chore
9 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Seba
Sebazainteresowany11 stycznia 2019 o 14:42
Ok subwencja jest na ucznia a co w przypadku gdy uczniowei z pogwizdowa pójdą do Bolkowa??? to raczej subwencja pójdzie za uczniami i będzie mniejsza dla gminy...
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ed
edSeba18 stycznia 2019 o 14:49
Człowieku, celem istnienia szkoły jest edukacja dzieci i zapewnienie im dobrego startu, a nie "subwencja dla gminy".
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
PB
PB7 stycznia 2019 o 11:50
Bb...   Cała sztuka w rozmowie i chęci porozumienia.  Jeśli nawet ktoś ma inne zdanie to nie można źle mu życzyć.  Postarajmy się wypracować coś wspólnie. Nie jest naszym celem dzielenie gminy,tylko wypracowanie porozumienia. 
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
DGO
DGOPB7 stycznia 2019 o 18:26
nie każdego stać na dialog
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
PB
PBDGO7 stycznia 2019 o 20:21
"DGO"  owszem, ale osoby które starają się o utrzymanie  szkoły winny robić to w sposób godny i rzeczowy, nie wyzwiskami i obrażaniem innych  ludzi. Mi zależy na szkole nie na skłóceniu mieszkańców,Chcę  aby Wójt  podał dokładne dane o kosztach we wszystkich szkołach.  By zakończyć  te domysły kłamstwa i pomówienia, ktoś celowo  wprowadza  ludzi w błąd, a to nikomu nie służy.  Nawet radni nie posiadają rzetelnej wiedzy na temat kosztów, to jest szkodliwe dla całości gminy."DGO"  owszem, ale osoby które starają się o utrzymanie  szkoły winny robić to w sposób godny i rzeczowy, nie wyzwiskami i obrażaniem innych  ludzi. Mi zależy na szkole nie na skłóceniu mieszkańców,Chcę  aby Wójt  podał dokładne dane o kosztach we wszystkich szkołach.  By zakończyć  te domysły kłamstwa i pomówienia, ktoś celowo  wprowadza  ludzi w błąd, a to nikomu nie służy.  Nawet radni nie posiadają rzetelnej wiedzy na temat kosztów, to jest szkodliwe dla całości gminy.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Bb
Bb7 stycznia 2019 o 08:57
Do przeciwników szkoły życzę wam TO CO DLA WAS CENNE BYŁO ODEBRANE
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Barton
Barton6 stycznia 2019 o 10:58
Ormo Ty to chyba za dużo leków na raz.....
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ormo
ormo4 stycznia 2019 o 17:59
zamknąć zamknąć zamknąć!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
5 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ormo
ormo4 stycznia 2019 o 17:58
Powinni zamknąc więcej nauczyciele to banda nierobów jeszcze chcą więcej kasy strajki ok ale lipiec i sierpien bez wypłat. Siedlisko plotek nic więcej
4 Lubię to: 2
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
obsewator
obsewator4 stycznia 2019 o 08:20
Wczoraj odbyło suie spotkanie mieszkańców z Wójtem oraz radnymi, szkoda że mało rzeczowo i bylo widać bak przygotowania merytorycznegoz ze strony  Gminy. Może wreszcie pora by ktos odpowiedział ludziom na podstawowe pytania.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jane
Jane 3 stycznia 2019 o 22:24
Nikt nie wziął również pod uwagę że rodzice dzieci moga posłac do szkoły spoza naszej gminy np. do Bolkowa i co wtedy ? Subwencji nie bedzie ... a budynki bedzie trzeba utrzymać... A GOK dlaczego on jeszcze istnieje... jak szukać oszczędności to wszędzie... nazwisko zobowiązuje 😉 nie trzeba być wybitnym finansową żeby wiedzieć że samo zamknięcie jest rozwiązaniem...
10 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 4
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Ja-B
Ja-B3 stycznia 2019 o 16:26
Ja też jestem za zamknięciem tej szkoły...
chodzilam niestety tam ja i nie chciała bym żeby moje dziecko chodzili do tej szkoły nigdy w życiu.... 
Już dawno powinna być zamknięta....
19 Lubię to: 11
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 1
Przykro mi: 5
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
ed
edJa-B18 stycznia 2019 o 14:41
Ja też tam chodziłem i w 100% popieram. Bycie uczniem w tej szkole to był koszmar. Poszedłem po niej do liceum w pewnym dużym mieście i wtedy zrozumiałem, jakie braki mam i jaką krzywdę mi zrobiono. Dzieci z takich placówek mają o wiele gorszy start niż te z dużych miast. Trzeba coś z tym zrobić.
2 Lubię to: 1
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
 P
PJa-B4 stycznia 2019 o 08:53
"moje dzieci chodzili"? mało po polski:)
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ed
ed P18 stycznia 2019 o 14:43
Widzisz, jakie problemy ma z gramatyką przez to, ze chodziła do SP Pogwizdów?
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Seba
SebaJa-B3 stycznia 2019 o 21:44
Zalosna wypowiedź 
8 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 2
Wow: 0
Przykro mi: 3
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ja-B
Ja-BSeba3 stycznia 2019 o 22:40
Tak jak i twoja 😉
3 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 2
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Seba
SebaJa-B4 stycznia 2019 o 11:42
Widać musi być Pani bardzo pokrzywdzona przez los.  Bardzo mnie urzekła Pani historia o tym że chodziła Pani tam do szkoły w sumie można by o tym książkę napisać... a może jest Pani kolejną osobą z Oszczęda Team... co wojt mowi to jest świętość
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Lubiany
Lubiany3 stycznia 2019 o 08:51
Pani xxx jaka jest pokrzywdzone. Jak ona wie jak dziś jest czyżby dzieci zaczepia i pyta? A wątpię żeby z rodzicami rozmawiała, bo jest nie lubiana pani xxx. Pozdrawiam człowieka wójta. 
8 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 3
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Xxx
XxxLubiany3 stycznia 2019 o 13:14
Czlowieku Lubiany... malo wiesz! Jestes ograniczony. Zero kreatywnosci, ambicji, rozwijania talentow,...takie tam pitu,pitu... siedz sobie tam gdzie siedzisz..i tak sobie mow,....ze jestes lubiany ;-) 
5 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 4
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Xxx
Xxx2 stycznia 2019 o 22:30
Kiedys uczylam sie w tej szkole. WIEKSZOSC nauczycieli traktowali niektore dzieciaki jak pupilki,a inne skreslano bez slowa.  Zadnych milych gestow, pomocy , zyczliwosci! Pchaja ten ten syzyfowy kamien do dzis.  Rodzice ciesza sie,ze maja swoje dzieciaki blisko...co nie oznacza lepiej ..biedne dzieci. 
16 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 1
Przykro mi: 4
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
G
GXxx5 stycznia 2019 o 10:00
Jest tak w każdej szkole, więc może lepiej by wymienić kadrę pedagogiczna niż zamykać całą placówkę
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Byla uczennica
Byla uczennicaXxx3 stycznia 2019 o 11:22
Trafione w sedno
10 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 6
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Mieszkamka
Mieszkamka2 stycznia 2019 o 16:12
Jeśli wójt szuka pieniędzy to niech przekształcić szkołę podstawowa Wiadrowie na szkołę zawodową lub licealną. Z tego będą pieniadze. Ale ambicja mu nie pozwala i tu jest problem, a radni szkoda mi ich "Co nie których", bo są manipulowani przez wójta i boją się postawić na swoim. 
17 Lubię to: 10
Super: 1
Ha ha: 2
Wow: 0
Przykro mi: 4
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Mieszkanka gminy
Mieszkanka gminy1 stycznia 2019 o 18:30
W sklepie u nas słyszłam jak kilka osób rozprawiało o kolejnym kroku do oszczędności ...szkoła w Paszowicach. Jak nam teraz zamkną? Ktoś coś wie ?
6 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 3
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
przyszłość i równowaga
przyszłość i równowaga1 stycznia 2019 o 16:24
ad "Popieram" jest jednak roznica między dzieckiem 7-10 letnim, które dojeżdża, a takim które dojeżdża do szkoły średniej. nie liczy się tylko ilość dzieci, ale też zycie społeczności wiejskiej. 
4 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 4
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec
mieszkaniec1 stycznia 2019 o 11:29
Hmmmm. Jak tak czytam te komentarze to sami ekserci od oświaty,ekonomi itp.itd.  Pomijając szereg aspektów tej sprawy, jest   jeszcze jeden o którym  ciągle zapominamy. Jest trzecia szkoła, wcale nie większa , nie posiadająca wiecej uczniów,  ale tamten obiekt był remnontowany, doinwestowywany za pieniądze giminne, tam nie było szkoda, tam było i jest to opłacalne, to nie jest dziwne?  Jaki jest tego powód opłacalności inwestowania w obiekt w Paszowicach?  "Kris" a co jest normalnego w trzech szkołoch dla 180 dzieci? Utrzymanie dla dyrektora i pracowników w Paszowicach, jeśli chodziłoby o same ekonomiczne względy zasadnym byłoby zamknięcie obu obiektów i stworzyć jedną szkołę w Wiadrowie, czy obiekt ten nie pomieści wszystkich dzieci z gminy? Czy wójt i radni nie widzą tego, co stoi na przeszkodzie zrobić konkretne oszczęności?
15 Lubię to: 11
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 4
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
solo
solo31 grudnia 2018 o 19:42
trwa walka o stołki a nie uczniów 
16 Lubię to: 10
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 5
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Trey
Trey31 grudnia 2018 o 15:40
Oszczęda rozbij te klike do końca, dość tych towarzysko nauczycielskich układów
12 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 3
Wrr: 2
Lubię to! Udostępnij
 P
PTrey2 stycznia 2019 o 09:20
Jaka Klike? Co masz na myśli? Zamyka jedną szkołę bo nie ma pieniedzy a remontuje obiekt który ma mniej uczniów, tam pieniadze i logika jest?  
7 Lubię to: 2
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 4
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Kris
Kris31 grudnia 2018 o 13:52
2 szkoły dla 120 dzieci  czyli 4 klas. Przecież to jest nienormalne. Oczywiście zdublowame stanowiska dyrektorów, nauczycieli i całej administracji. Ja rozumiem komfort szkoły blisko domu ale taki układ jest chory. 
22 Lubię to: 15
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 3
Wrr: 4
Lubię to! Udostępnij
Obserwator
Obserwator31 grudnia 2018 o 13:29
"on-r" ciut kultury, polemika jak najbardziej ale na poziomie. Każdy ma prawo do własnego zdania, nawet jeśli nie jest ono takie jak Twoje. A fakt jest taki, że Pan Wójt to  bardzo stara się od lat ten obiekt zamknąć.  Od lat zaniedbywał obiekt , by teraz tłumaczyć to stanem technicznym, fajny gospodarz, nie ma co.:)
27 Lubię to: 19
Super: 3
Ha ha: 1
Wow: 1
Przykro mi: 3
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
on-r
on-rObserwator31 grudnia 2018 o 14:40
przepraszam.Pod mój nick on-r  podszywa  się człowiek nipełnosprawny intelektualnie. Komentarze zawsze podobne , prymitywne i wulgarne. W realu to taka mała gnida, że szkada rąk brudzić . Tutaj jest mocny, bo dalej myśli ,że jest anonimowy.Do czasu.
13 Lubię to: 4
Super: 2
Ha ha: 3
Wow: 1
Przykro mi: 3
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Popieram
Popieram31 grudnia 2018 o 13:17
60-70 uczniów w szkole, to jest wręcz nauczanie indywidualne. Gminy nie stać na utrzymywanie trzech szkół. Mam wrażenie, że rodzice nie rozumieją zasad funkcjonowania jednostek samorządów terytorialnych. Szkoła w ruinie? To niech wójt wyremontuje. Taki argumencik. Rodzicom szkoda dzieci, bo musiałyby dojeżdzać do Wiadrowa. Ciekawe, co później będzie, jak wyjdą z podstawówki i będą musiały dojeżdżać samodzielnie do Jawora, do szkół, które liczą setki uczniów.
15 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 3
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Karolina
Karolina31 grudnia 2018 o 13:04
Ale czy gmine stac na utrzymywanie dwoch szkoł w tak bliskiej odległości? Logicznym jest, ze zostawia sie tą ktora ma lepsze zaplecze, czyli w tym przypadku szkołę w Wiadrowie. Cos mi sie wydaje, ze to sztuczne utrzymywanie drugiego dyrektora i calego zaplecza z tym związanego.
15 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 4
Wrr: 2
Lubię to! Udostępnij
Zenon
Zenon31 grudnia 2018 o 12:46
Skoro rodzice uczniów z Pogwizdowa za wszelką cenę chcą utrzymać tą szkołę to niech sami łożą na jej utrzymanie!!!
19 Lubię to: 14
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 3
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Ja...
Ja...Zenon6 stycznia 2019 o 21:35
Zenon,tak można w każdym kierunku, szkoła w Paszowicach, Wiadrowie, ośrodki zdrowia itp. jak komuś trzeba  to niech sobie płaci,robi załatwia. To po co gmina?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Sławomir
Sławomir Zenon1 stycznia 2019 o 16:33
Zenon, zamknijmy wszystkie szkoły, ośrodki zdrowia, GOK... To wszystko generuje koszty. Jak komuś jest to potrzebne, to niech sam finansuje. Zaoszczędzimy pieniądze, będzie więcej do wydania w gminie. Tylko na co będziemy je wydawać? Na premie? 
9 Lubię to: 3
Super: 1
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 4
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
R.
R.Sławomir 2 stycznia 2019 o 10:17
Akurat zamknięcie GOKu było by świetnym pomysłem.
11 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 3
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ed
edR.18 stycznia 2019 o 14:53
Dokałdnie. Co ten GOK w ogóle robi i ta arogancka baba, która tam od lat pracuje?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Anonim
AnonimZenon31 grudnia 2018 o 17:41
Już łożymy i to od kilku lat 
6 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 3
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ula
Ula31 grudnia 2018 o 12:37
Gdzie sens i logika w utrzymywaniu dwóch szkół dla 130 uczniów?
12 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 3
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec
mieszkaniec31 grudnia 2018 o 12:06
To wójt za punkt honoru powziął sobie likwidację tej placówki,  nie bacząc na nic. Najgorsze jest to , że Jego polityka prowadzi do konfliktowania społeczności lokalnych.  Nie ma co się dziwić,  "dobry" przykład czerpie z samej góry. 
12 Lubię to: 7
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 4
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Mieszkanka
Mieszkanka 31 grudnia 2018 o 09:14
Wójt ma racje powinni te szkole już dawno zamknąć. Chodzi tylko o pracownikow, którzy gdzie indziej pracy już raczej nie znajda. 
35 Lubię to: 27
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 3
Wrr: 4
Lubię to! Udostępnij
Ja
JaMieszkanka 31 grudnia 2018 o 13:21
Mieszkanka? Mieszknaka szkoły, gminy, powiatu?
4 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 3
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Mieszkanka
MieszkankaJa31 grudnia 2018 o 13:56
Mieszkanka Kwietnik prosze Pani 
12 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 4
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Natalia
NataliaMieszkanka3 stycznia 2019 o 10:38
A co wam wójt za to dał 
 
6 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 3
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ed
edNatalia18 stycznia 2019 o 14:54
W Polsce jest zapaść demograficzna. To nie jest normalne, by utrzymywać szkołę, gdzie jest wiecej nauczycieli niż dzieci.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Ryszard mieszkaniec pogwizdowa
Ryszard mieszkaniec pogwizdowa Mieszkanka 31 grudnia 2018 o 13:02
Dlaczego jak piszecie komentarz to anonimowo co prosto w oczy mieszkancom i dzieciakom już nie potraficie tego powiedzieć 😡😡😡
6 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 3
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Paweł
Paweł Ryszard mieszkaniec pogwizdowa 1 stycznia 2019 o 16:33
Ja się mogę podpisać czemu nie
Paweł mieszkaniec Wiadrowa
7 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 3
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Paweł
Paweł Mieszkanka 31 grudnia 2018 o 10:44
Jestem tego samego zdania 
15 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 3
Wrr: 3
Lubię to! Udostępnij
on-r
on-rPaweł 31 grudnia 2018 o 12:10
Leczcie się i bierzcie regularnie leki
5 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 4
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.