Środa, 24.04.2024 195

 

Pliki cookies 02:57
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama

Jaworski dworzec już otwarty

Zakończyła się inwestycja PKP S.A. związana z modernizacją jaworskiego dworca kolejowego. Dzisiaj odbyło się jego oficjalne otwarcie.

© Materiały prasowe / PKP S.A.

Od dziś podróżni i mieszkańcy mogą korzystać z odnowionego obiektu w Jaworze. Jest to kolejny udostępniony w tym roku dworzec objęty programem inwestycyjnym kolejowej spółki.

Budynek przeszedł gruntowną przebudowę, a jego pomieszczenia zostały przystosowane do nowych funkcji. Na dworcu znajduje się m.in. odnowiona poczekalnia, toalety. Dworzec w Jaworze został dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Zlikwidowane zostały bariery architektoniczne, wykonano również tablice multisensoryczne i ścieżki prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących. Wewnątrz pojawiły się też oznaczenia w alfabecie Braille’a.

Dziś, tuż przed świętami, oddaliśmy do użytku dwa zabytkowe, pięknie odrestaurowane dworce. Strzelin i Jawor to kolejne zmodernizowane obiekty na Dolnym Śląsku udostępnione przez PKP S.A. w tym roku. Prace budowlane trwają również na dworcach w Zgorzelcu i Chojnowie. Realizowany przez nas program inwestycyjny obejmuje aż 17 obiektów w tym województwie – mówił Krzysztof Mamiński, prezes PKP S.A.

Zakres robót objął m.in. renowację elewacji, wykonanie instalacji, wymianę poszycia dachu oraz stolarki okiennej i drzwiowej. Zagospodarowano również teren przed budynkami – pojawiły się miejsca postojowe dla samochodów, a przed dworcem w historycznym miejscu odtworzono fontannę.

Część powierzchni na dworcu zagospodaruje samorząd. Na parterze gmina Jawor będzie dzierżawić pomieszczenia na cele Zakładu Wodociągów i Kanalizacji.

Modernizację dworca w Jaworze przeprowadziła firma SKB S.A. Koszt inwestycji wyniósł około 13,3 mln zł. Inwestycja została sfinansowana ze środków własnych PKP S.A. oraz środków budżetu państwa.

Aktualne połączenia dla stacji w Jaworze

Oddajemy do użytku kolejny dworzec zmodernizowany w ramach Programu Inwestycji Dworcowych. W sumie odnowimy lub odbudujemy prawie 200 dworców w całej Polsce. To element wielkiej strategii modernizacji polskiej kolei, która przybliża nas do celu. Tym celem jest oczywiście bezpieczna, komfortowa i punktualna polska kolej – powiedział Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

Komentarze (30)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

wiadomości PIS
wiadomości PIS30 grudnia 2018 o 17:21
sekretarka prezesa NBP Glapińskiego zarabia ponad 65 000 miesięcznie. Oczywiście ma odpowiednie wykształcenie (filologia rosyjska).Ale najważniejsze ,że należy do PIS !!!
1 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kwak kwak
kwak kwak28 grudnia 2018 o 16:03
A jakies pociągi będą jeżdziły ? 
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
borus
boruskwak kwak29 grudnia 2018 o 13:47
jak niżej 
1 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
borus
borus27 grudnia 2018 o 09:55
Od 2021 r. szybciej z Legnicy do Dzierżoniowa

Celem projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 137 na odcinku Legnica – Dzierżoniów” jest zwiększenie dostępności kolei i rozwój społeczny i gospodarczy regionu. Na trasie pociągi pojadą szybciej i poprawi się obsługa podróżnych na stacjach i przystankach. Projekt obejmować będzie rewitalizację ok. 40 km linii kolejowej Legnica – Dzierżoniów (nr 137). Wykonane zostaną prace torowe, przy obiektach inżynieryjnych oraz związane z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym i energetyką. Poziom bezpieczeństwa zwiększy przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych. Poprawi się też obsługa pasażerów dzięki przebudowie peronów. Możliwe będzie również wybudowanie nowych przystanków. Czy będą potrzebne – wykaże studium wykonalności.

Wartość projektu to prawie 80 mln zł, a szacowany wkład UE 85% tj. ponad 55 mln zł. Również w tym przypadku studium wykonalności powstanie do roku 2019, a realizacja w trybie „Projekt i Budowa” potrwa do końca roku 2020. Projekty realizowane są w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020.Od 2021 r. szybciej z Legnicy do Dzierżoniowa

Celem projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 137 na odcinku Legnica – Dzierżoniów” jest zwiększenie dostępności kolei i rozwój społeczny i gospodarczy regionu. Na trasie pociągi pojadą szybciej i poprawi się obsługa podróżnych na stacjach i przystankach. Projekt obejmować będzie rewitalizację ok. 40 km linii kolejowej Legnica – Dzierżoniów (nr 137). Wykonane zostaną prace torowe, przy obiektach inżynieryjnych oraz związane z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym i energetyką. Poziom bezpieczeństwa zwiększy przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych. Poprawi się też obsługa pasażerów dzięki przebudowie peronów. Możliwe będzie również wybudowanie nowych przystanków. Czy będą potrzebne – wykaże studium wykonalności.

Wartość projektu to prawie 80 mln zł, a szacowany wkład UE 85% tj. ponad 55 mln zł. Również w tym przypadku studium wykonalności powstanie do roku 2019, a realizacja w trybie „Projekt i Budowa” potrwa do końca roku 2020. Projekty realizowane są w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/ponad-240-milionow-zl-na-dolnoslaska-kolej-bedzie-rewitalizacja-wielu-linii-79771.htmlhttps://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/ponad-240-milionow-zl-na-dolnoslaska-kolej-bedzie-rewitalizacja-wielu-linii-79771.html
1 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
czesiek
czesiek24 grudnia 2018 o 12:01
Mercedes, S-3,darmowa komunikacja,wyremontowany dworzec,Mercedes- baterie,odbudowa basenu itd. Przecież takich dobrych wiadomości nigdy nie było.Czuję się zaszczycony i szczęśliwy ,że jestem świadkiem tylu pozytywnych zmian dla mojego kochanego Jawora. To zostanie, będą korzystać z tego następne pokolenia. Kochani,mniej sarkazmu , więcej optymizmu .Naprawdę nie jest to trudne i tego Wam życzę.
3 Lubię to: 2
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
godra
godraczesiek27 grudnia 2018 o 09:22
a gdzie jest kapelusz na s[płatę długów Ratusza?
4 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Marynara
Marynaragodra28 grudnia 2018 o 11:16
Jak to, przeca była podwyżka podatku przez jasnieoświeconego już...
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
realista
realistaczesiek27 grudnia 2018 o 08:26
i zostaną mam po tej ekipie rządzącej długi do spłacania
4 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
Ela
Elarealista28 grudnia 2018 o 18:44
i dochody z podatków... A czy ty chciales zyc w dziurze???? jest ładnie, każde miasto inwestując zaciąga kredyty
2 Lubię to: 0
Super: 1
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
koszty
koszty22 grudnia 2018 o 13:50
Ja mam pytanie, w jakim stopniu czynsz dzierżawny obciąża gospodarke wodno-ściekowa i ma wpływ na ostania podwyżkę cen za wode i ścieki, którą przegłosowało EBRazem na sesji? Czy nie można było wynająć tych pomieszczeń prywatnemu podmiotowi, żeby nie tworzyć dodatkowych kosztów na wodzie i ściekach?
11 Lubię to: 11
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Praca
Pracakoszty24 grudnia 2018 o 00:16
tam tylko swoich pozatrudniali w wydziale że nie mieszczą się i muszą gdzieś pracować
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec kolejowej
mieszkaniec kolejowej22 grudnia 2018 o 11:50
He he dwa otwarcia dworca 1 to było otwarcie uroczyste a to drugie trzech muszkieterów chcieli zaistnieć i pokazać Jaworzanom że to ich zasługa. Lepszej komedii nie widziałem wiadomo dzięki komu dworzec .ŻENADA 
16 Lubię to: 12
Super: 3
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
tercet
tercetmieszkaniec kolejowej22 grudnia 2018 o 15:49
pieszo przyszli czy na oklep?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec
mieszkaniec22 grudnia 2018 o 11:11
Pytam, co dla Jawora i jaworzan zrobił poseł Kropiwnicki, podczas gdy jego i p. Bery partia (Platforma Obywatelska) rządziła krajem? Gdzie byli, jak ich rząd przez lata odkładał budowę jaworskiego odcinka S3 i utworzenie przy niej strefy ekonomicznej, aby wyciągnąć Jawor z zapaści gospodarczej, a lokalni samorządowcy (burmistrz Urbański, starosta Laskowski) oraz lokalna posłanka Elżbieta Witek razem z mieszkańcami i lokalną grupą Reanimacja walczyli o realizację budowy S3, która była dla nas jedyną szansą na rozwój gospodarczy? Bywać na imprezach na koszt mieszkańców i wygłaszać przemówienia, to żadna sztuka. Podobnie jak urządzać briefingi i sesje zdjęciowe przy cudzych inwestycjach.
12 Lubię to: 11
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kropka
kropka22 grudnia 2018 o 11:01
Kiedy zostanie odbudowana linia do Malczyc z  Marciszowa  nr 248. Ta linia pozwoli na rozwój gospodarczy regionu.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e3/PKPpdzach1952-53.jpg 
http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103085,13323452,Kolej_w_PRL_i_dzisiaj___te_mapy_staly_sie_hitem_sieci_.html 
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Mieszkaniec Bolkowa
Mieszkaniec Bolkowakropka23 grudnia 2018 o 08:42
Chyba nigdy skoro nawet linia z Lubania do Jeleniej gory jest szykowana do zamkniecia. A infrastruktura w okolicach Bolkowa jest juz calkowicie zdemontowana. Koszty naprawy niebagatelne. A swoja droga skad takie koszty remontu? Tynk jest ze zlota?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
borus
borusMieszkaniec Bolkowa23 grudnia 2018 o 13:11
nie masz pojęcia o PKP
Obecnie trwa elektryfikacja linii kolejowej prowadzącej z Węglińca do Zgorzelca, a PKP przymierza się również do elektryfikacji oraz modernizacji linii ze Zgorzelca do Lubania, która ma być zrealizowana do końca 2022 roku. Projekt m.in przewiduje też na remont dotychczasowych dworców, a także budowę nowych przystanków kolejowych na tym szlaku, w tym dworzec kolejowy Lubań Miasto. 
Linia kolejowa nr 274 na odcinku Zgorzelec  – Lubań – Jelenia Góra, jest obecnie jedną z bardziej zaniedbanych linii kolejowych. Co prawda, na odcinku Jelenia Góra – Lubań jest ona zelektryfikowana, lecz tylko jedna para pociągów pasażerskich korzysta z sieci trakcyjnej. Jest to nocny pociąg IC „Karkonosze” z Jeleniej Góry przez Lubań, Węgliniec i Bolesławiec do Białegostoku, obsługiwany przez EZT Dart, zwany również polskim Pendolino. Oprócz tego pociągu, na linii   kursuje dziennie 7 par pociągów Görlitz – Zgorzelec – Lubań – Jelenia Góra (Jelenia Góra – Lubań –  Zgorzelec – Görlitz) obsługiwanych szynobusami Kolei Dolnosląskich serii SA135.
– Zgodnie z uzgodnieniami z Urzędem Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego elektryfikacja odcinka  Zgorzelec – Lubań jest w każdym z opracowywanych wariantów. Planowane efekty modernizacji, to prędkość maksymalna 120 km/h i czas przejazdu ze Zgorzelca do Jeleniej Góry na poziomie 60 minut.Planowanie jest także wykonanie dwóch nowych przystanków osobowych Lubań Miasto i Studniska – mówi Zbigniew Wolny.
1 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
on-r
on-rborus27 grudnia 2018 o 16:33
borus weź leki lepiej
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kres
kreson-r27 grudnia 2018 o 21:31
oj bieda zagląda na prowincję - nie wszystkim dana umiejętnośc zbierania informacji, tym bardziej zainteresowania się swoim miastem
1 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Nigdy
Nigdykropka22 grudnia 2018 o 13:31
Nigdy, nie opłaca się za duże koszta
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kropka
kropka22 grudnia 2018 o 10:56
Ratusz działał  i :
Za rządów PO zlikwidowano 3000 km sieci kolejowej
Na początku transformacji ustrojowej Polska posiadała jedną z bardziej rozbudowanych sieci kolejowych w Europie. W 1990 r. nasz kraj był opleciony 26 tysiącami kilometrów torów kolejowych. Zarządcy III RP szybko uznali jednak, że taka sieć jest niepotrzebna i zaczęli jej stopniową likwidację. Proces ten nabrał tempa po przejęciu władzy przez PO-PSL. Wówczas to podjęto decyzję o likwidacji aż 3 tys. km połączeń. Efekt jest taki, że całkowita długość sieci zmniejszyła się do ok. 18,5 tys. km (2016), co jest ewenementem na skalę świata. Czesi nie zlikwidowali ani 1 km .

W 1990 roku na terytorium Polski funkcjonowała sieć kolejowa o łącznej długości ok. 26 tys. kilometrów. To oznacza, że statystycznie na 1 km/2 powierzchni naszego kraju przypadało 0,083 km torów kolejowych. W kolejnych latach decyzje w zakresie stopniowej likwidacji sieci kolejowej w Polsce spowodowały, że całkowita długość eksploatowanych torów zmniejszyła się do poziomu ok. 18,5 tys. kilometrów (na 1 km/2 przypada już tylko ok. 0,059 km torów).
W Niemczech funkcjonuje 43,5 tys. kilometrów sieci kolejowych (dane za 2014 rok). To oznacza, że na 1 km/2 niemieckiego terytorium przypada 0,120 km torów, czyli dwa razy więcej niż w Polsce. Mimo to nikt zza Odrą nie planuje masowej likwidacji sieci kolejowej.
W kontekście powyższego warto przypomnieć, że w czasach kiedy krajem rządziła koalicja PO-PSL, państwowa spółka odpowiadająca za zarządzanie siecią kolei w Polsce (tj. PKP Polskie Linie Kolejowe) wynajęła międzynarodową firmę doradczą McKinsey, która miała jej podpowiedzieć jakie linie kolejowe w Polsce powinny być zlikwidowane. Rezultat tego „doradztwa” był szokujący. Wg McKinsleya zamknięte miałyby zostać tory świeżo po modernizacji, np. wyremontowany za 50 mln zł w latach 2011–2012 odcinek Lublin – Lubartów. Do wycofania z ruchu została wytypowana także linia między Piłą i Ulikowem, która stanowi część reaktywowanego we wrześniu 2012 roku połączenia z Piły do Szczecina. Ten sam los miałby spotkać tory z Olsztyna do Szczytna, który są modernizowane kosztem 188 mln zł.
Jakby tego było mało na liście McKinseya znalazł się odcinek z Płocka do Sierpca, który stanowi łącznik rafinerii Orlenu z północną częścią kraju oraz linia z Małkini stanowiąca alternatywny dojazd transportów z węglem do elektrowni w Ostrołęce. Kolej miałaby także wycofać się z utrzymywania torów, m.in. do baz PGNiG w Barnówku i Rejowcu, kopalni węgla kamiennego w Bełchatowie i zakładów chemicznych w Policach. Całość transportu miałyby tam przejąć ciężarówki (sic!). Łącznie McKinsey chciało, aby w ciągu kilku lat w Polsce znikło dodatkowo 8 tys. km połączeń kolejowych!
Ostatecznie PKP PLK oraz rząd Tuska nie posłuchali „ekspertów” z McKinsey’a. Zamiast likwidacji 8 tys. km podjęli oni wówczas decyzję o likwidacji 3 tys. km sieci kolejowej, co też zostało oficjalnie ujęte w strategii PKP do 2015 roku. W tym kontekście jakże inaczej brzmią zapewnienia obecnych przedstawicieli resortu Infrastruktury i Budownictwa oraz kadry zarządzającej PKP PLK, aby w najbliższym czasie wybudować aż 1,5 tys. kilometrów zupełnie nowych linii kolejowych w związku z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
refleksja
refleksja22 grudnia 2018 o 10:52
Niestety, za rządów PO Jawor i jego potrzeby były "niewidzialne" na mapie Polski. Jedyna szansa na wyjście z zapaści gospodarczej, jaką była budowa S3 i utworzenie przy niej strefy ekonomicznej, przez lata była odkładana przez ówczesny rząd, pomimo, że lokalni samorządowcy (burmistrz Urbański i starosta Laskowski) oraz lokalna posłanka Elżbieta Witek o to mocno zabiegali i pisemnie interweniowali do rządu PO, razem z lokalną grupą Reanimacja. Podobnie jest z remontem dworca. Dopiero za rządu PIS uruchomiony został Program Inwestycji Dworcowych, na który zostały zabezpieczone odgórnie pieniądze i w którym znalazł się jaworski dworzec.  
5 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
dawna mieszkanka Jawora
dawna mieszkanka Jawora22 grudnia 2018 o 10:18
Nareszcie budynek przestał straszyć. Nareszcie. Teraz wygląda bardzo ładnie. Szkoda , że nie ma zdjęć wnętrza budynku.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
profesjonalizm
profesjonalizm22 grudnia 2018 o 08:59
Na to wygląda, że burmistrz korzysta z działań i programu PIS i na tym buduje swój wizerunek. Pani Elu, jakże wspaniały musi być z Pani człowiek, że pomimo rządów w naszym mieście ugrupowania opozycyjnego do obecnie rządzącej w kraju partii, Pani i tak robi wszystko, aby Jawor i jaworzanie jak najwięcej skorzystali z realizowanego w kraju programu PIS, zarówno w zakresie rządowego wsparcia regionów zagrożonych zapaścią gospodarczą poprzez uruchomienie od lat wstrzymywanej budowy S3, utworzenie przy niej strefy i ściągnięcie do niej zagranicznego inwestora (Mercedesa), jak i w zakresie krajowego programu remontów dworców i krajowego programu kolejowego na ożywienie komunikacyjne naszego miasta. Jaworzanie są Pani dozgonnie wdzięczni za to.
3 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 1
Lubię to! Udostępnij
gromol
gromolprofesjonalizm22 grudnia 2018 o 11:03
Nie widać tej wdzięczności tylko same pochwały dla wójta 
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
proste
prostegromol22 grudnia 2018 o 13:30
bo rzetelnych informacji jest za mało a za dużo face news-owego PR-u
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kres
kresproste27 grudnia 2018 o 21:32
trzeba wujść zza opłotków - popatrzeć po świecie 
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanin
jaworzanin21 grudnia 2018 o 21:15
Przecież wszyscy wiedzą, że to zasługa naszej posłanki pani Witek, bo dworców do remontu w Polsce jest multum, ale to dzięki staraniom pani Eli wyremontowany został jaworski dworzec.
8 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Anna
Anna21 grudnia 2018 o 20:14
SUPER taki dworzec w Jaworze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! trzeba pamiętać tylko że to nie zasługa ludzi z urzędu miasta !!!!!!!!!!!!!!!!!!! nie dajcie się nabrać 
8 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 1
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
program PIS
program PISAnna22 grudnia 2018 o 09:17
Realizowany obecnie Program Inwestycji Dworcowych, w ramach którego zmodernizowanych i wybudowanych zostanie łącznie około 200 dworców kolejowych w całym kraju, to największe tego typu przedsięwzięcie w historii polskiej kolei. Prace budowalne na części z nich już się rozpoczęły. Program Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 został przyjęty we wrześniu ubiegłego roku. To pierwsza tak duża inicjatywa, dzięki której unowocześnione zostaną dworce kolejowe w całym kraju. Na liście obiektów przewidzianych do przebudowy znalazły się nie tylko budynki służące pasażerom z największych polskich miast, ale także bardzo wielu mniejszych miejscowości. Większość inwestycji zakłada gruntowną modernizację, ale PKP S.A. planuje także budowę zupełnie nowych dworców. Polskie Koleje Państwowe realizują już – na różnych etapach – procesy inwestycyjne dla pierwszych 164 dworców ujętych w Programie. Najwyższy priorytet mają dworce zlokalizowane przy zmodernizowanych, będących w trakcie przebudowy lub planowanych do modernizacji liniach kolejowych, objętych rządowym Krajowym Programem Kolejowym. Dla PKP S.A. bardzo ważna jest współpraca z lokalnymi samorządami, dzięki której modernizowane dworce mają szansę stać się elementami węzłów przesiadkowych integrujących różne rodzaje transportu. Źródło: http://www.pkp.pl/pl/node/1649
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.