Zachęcamy do obejrzenia materiału.
(FILM) Skandal na sesji z prokuraturą w tle
Dobiegała końca sesja Rady Miejskiej w Jaworze, gdy na mównicę wszedł Krzysztof Detyna. Poruszony przez radnego temat był tak szokujący, że przewodniczący Daniel Iwański odebrał radnemu głos.
Reklama
Paweł Sasiela
własne
Ważny komentarz
wstyd•6 września 2018 o 08:08
Panie Danielu, cztery lata temu naobiecywaliście mieszkańcom gruszki na wierzbie (remont basenu, gminnych…
47
Komentarze (334)
Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.
???•20 sierpnia 2019 o 17:44
Na jakim etapie jest ta prokuratuta, bo już mamy drugą połowę 2019 r.? Może nasi radni podpytaliby w tej prokuraturze o szczegóły, bo coś cisza na tem temat?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
widz•17 sierpnia 2019 o 19:40
jak jestes taki odwazny Zbigniew to się przedstaw ! a to co piszesz o P. Burmistrzu to sa pomówienia, mam nadzieję że Burmistrz wystapi do odpowiednich organów żeby namierzyli Ciebie i skieruje sprawe do Sądu o pomówienia.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Zbigniew•12 sierpnia 2019 o 16:28
To wy mieszkancy Jawora jestescie winni tej wladzy ,ktora robi z Was kmiotkow i poslusznych pacholkow. Zobaczcie jak rzadza sie podobne gminy. Tylko burmistrz stoi przed aparatem i sie usmiecha opowiadajac brednie jakim jest gospodarzem. Ludzie obudzcie sie i zacznijcie byc prawdziwymi gospodarzami . Wezcie taczki i wywiezcie ten caly zarzad daleko za gory i lasy.
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
bolo•21 września 2018 o 01:15
Wszystko co nie jest zgodne z teoriami p.Detyny jest skandalem.Przecież skandale to pożywka tego radnego.Tym się żywi,sam je wywołuje i dzięki temu uchodzi za tzw".trybuna". Dajecie się kołować temu" turyście" który dla "srebrników" zrobi b.dużo.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Jaworzaninbolo•21 września 2018 o 17:38
Srebrniki to przytulają ludzie Emiliana, po 5-8 tysięcy miesięcznie. Drenują budżet Jawora ile wlezie. Złapią nas i pójdą pasożytować gdzie indziej. Staliśmy się Świdnicką kolonią.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
prawda boli?bolo•21 września 2018 o 07:31
Próbujesz zniszczyć mu reputację, bo boli Cię że głośno mówi prawdę-i bardzo dobrze, że tak robi, za to właśnie wyborcy go cenią. Pożywkę do skandali daje ten, kto działa nieprawidłowo, niezgodnie z prawem. Ludzie w końcu zaczęli mówić i na nic się zdadzą próby zamykania im buzi.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
obserwator•19 września 2018 o 00:22
katolik - z ciebie, jak ze mnie murarz, przecież to nie tajemnica, można sprawdzić oświadczenia wszystkich na bip. Jak sprawdzisz, to chyba bez stażowego, starosta miał mniej od burmistrza.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Wolontariusz•18 września 2018 o 10:54
Jeszcze o TOZ-ie. Szkoda ,że wybory są raz na 4 lata a teraz będą raz na 5 lat. Gdzie był Bera i jego poplecznik "Piłsudski" przez ostatnie 4 lata? Teraz tuż przed wyborami się pojawili a gdzie byli jak TOZ borykał się z wieloma problemami?.Nikt się tym nie interesował dopiero teraz. To tylko dzięki życzliwości wielu ludzi i ich oddania oraz nas wolontariuszy pozwala TOZ-owi funkcjonować i przynosić ulgę tym cierpiącym
i porzuconym zwierzakom. Nie władza, która potrafi się nawet "ubrudzić farbą" przy pracach, ale tylko wtedy, gdy jest w pobliżu kamera. A szkoda.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
PravdaWolontariusz•18 września 2018 o 12:15
Radni chodzą na smyczy władcy skwerków, bo jak jest afera to siedzą cicho ale jak jest lans to pierwsi rwą się by stać przy burmistrzu i zdjęcia cykać. Nic nie zrobią bez pozwolenia, ciekawe czy do toalety mogą sami chodzić...
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Brawo TOZWolontariusz•18 września 2018 o 12:13
Racja, dlaczego nie organizowali zbiórek? Dlaczego nie zaadoptowali po jakimś zwierzaku, wszak DT i przytuliska pękają w szwach, a coraz więcej "ludzi" zachowuje się jak potwory? Gdzie byli przez 4 lata i dlaczego nie pomagali czy informowali?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
protestant•18 września 2018 o 10:45
A wiesz ile zarabia Emilian? Mówią, że tyle ile wymieniłeś u starosty lub więcej. Mało?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
katolik•14 września 2018 o 19:11
czy to prawda ,że Laskowski zarabia ponad 13 400 miesięcznie ???
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Wyborca•12 września 2018 o 21:27
Daniel, PiS wygra wybory do sejmiku i już cię nie ma w Specjalnym ośrodku szkolno wychowawczym na legnickiej. Emil już nie będzie cię potrzebował, bo to egoista i zostaniesz z tą niechlubną przeszłością.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Ciekawski•12 września 2018 o 10:00
Ciekawe, jakie stanowisko zajmie nowa kandydatka PiS-u w sprawie polityki kadrowej w Urzędzie Miasta i poruszanego na sesji tematu? Będzie oficjalny protest? Czy jako kobieta zareaguje na ww problem?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Wyjaśnijcie to!•12 września 2018 o 09:56
I co sprawa ucichła? Jaworzanie żądają wyjaśnień!
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
info•10 września 2018 o 23:56
Zapoznanie opinii publicznej z działaniami obecnego burmistrza leży w interesie publicznym oraz służy potrzebom obywateli, którzy mają prawo wiedzieć, jak zatrudniony i opłacany przez nich burmistrz postępuje i kogo wybrali.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
mieszkaniec•10 września 2018 o 21:58
Pan Burmistrz obiecywał nowe chodniki na Przyjaciół Żołnierza, Alei Dębowej - i co ? skończyło się na obiecankach... no cóż - do zobaczenia przy urnie wyborczej...
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Mieszkaniec Kopernikamieszkaniec•11 września 2018 o 14:04
Dodam też Kopernika, dopiero interwencja mediów sprawiły by gmina robiła swoją robotę. Nic tu nie jest robione od dawna. Dodatkowo teraz mają problemy z rurami i robią prowizorki, które puszczają. Dlaczego wodociągi nie załatwią tej sprawy poprzez wymianę rur? Czyżby kaski brakowało, bo poszła na kampanię?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
też mieszkaniecmieszkaniec•11 września 2018 o 13:41
4 lata temu różne rzeczy obiecywał. Po 4 latach każdy widzi, jak wygląda gminny zamek, basen letni, konia z rzędem temu, kto znajdzie obiecaną halę widowiskową z kinem. Do tego jeszcze pozwalniani wieloletni fachowcy-jaworzanie, zatrudnione zamiejscowe osoby, przegrane procesy o bezzasadne zwalnianie i postępowanie prokuratorskie.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Skutek na twarzy•10 września 2018 o 16:09
Popatrzcie na Eweliny minę, chyba widzi oczami wyobraźni swoją ostatnią kadencję w tej Radzie.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
?Skutek na twarzy•28 stycznia 2019 o 09:38
Czy to prawda, że ma zostać zastępcą Bery?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Skandal•10 września 2018 o 12:37
Gdzie są oświadczenia majątkowe burmistrza i kierowników? Koniec roku niebawem, a nie można zobaczyć jakie majątki zgromadzili przez 4 lata.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
PublSkandal•14 września 2018 o 13:45
Bera,pokaz oświadczenia majątkowe!
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
bezEBradni•10 września 2018 o 12:24
Mam pytanie, czy gminna spółka "Inwestycje" trzyma rękę na zamiatarkach-zabawkach widmo kupionych, a raczej przepłaconych za ciężkie publiczne pieniądze i "darmowej" komunikacji? Ciekawe na czym jeszcze trzymają łapę i jakie przekręty tam są?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
nadzór nad spółkamibezEBradni•10 września 2018 o 14:27
Burmistrz oddelegował tam na prezesa swojego partyjnego kolegę (z Platformy Obywatelskiej), który wpierw nie dostał się do rady miejskiej z KWW EB Razem, a potem poprzez kilka zmian organizacyjnych zastąpił wieloletniego bezpartyjnego fachowca od inwestycji w gminie. Do spółki tej oddelegował też wspólniczkę świdnickiej kancelarii prawnej, którą po objęciu władzy wynajął do obsługi prawnej w gminie, a która udziela się też z ojcem obecnej sekretarzowej w świdnickiej wspólnocie, która wystawia ludzi do wyborów samorządowych.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
ooonadzór nad spółkami•17 września 2018 o 13:54
a kogo z rodziny zatrudnił i gdzie?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Obserwatornadzór nad spółkami•16 września 2018 o 20:40
Rodzinę też zatrudnia :)
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
przypadkinadzór nad spółkami•10 września 2018 o 15:37
podpytaj w Ratuszu
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Obserwator•9 września 2018 o 20:00
W przychodni też trwa ciężka walka pracowników nie ma tygodnia żeby ktoś tam nie był zalany łzami pod ciężkimi rządami obecnej kierownik... Wystarczy spojrzeć w kadry ilu pracowników się przez 3 lata zmieniło... Odeszli dobrowolnie bo mieli dość albo zostali umiejętnie usunięci.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
ZdrowyObserwator•10 września 2018 o 12:45
Akurat to nie prawda. Przychodnia robi fajną robotę dla pacjentów. Ciągle są badania dla ludzi. A kierowniczka jest fajna babka. Wymaga to co musi i powinna a jak ktoś nie potrafi .... to cóż....Nigdzie miejsca na dłużej nie znajdzie. Zycze wszystkim takue szefowej.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
ObserwatorZdrowy•10 września 2018 o 18:28
Mowa o wieloletnich pracownikach... Nowych oprócz stażystów nie ma. Więc argument na temat braku wiedzy pracownika nie na miejscu
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
autor•9 września 2018 o 15:52
Totalnie mdli już od pokazówek tych z EB. Dołączają do nich kolejni pajace (przyszli kandydaci na radnych) Teraz wymyślili pomoc dla TOZu. A ja chciałbym wiedzieć jakie koszty pochłonęła Gmina Jawor na Targach Chleba...? Ile za reklamę, hotele itd. To powinno być publicznie ukazane!!!
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
kampaniaautor•10 września 2018 o 11:16
Powywalali z pracy bezpartyjnych fachowców-jaworzan, pozatrudniali zamiejscową ekipę a przez 4 lata rządów nie potrafili nawet zrealizować swoich obietnic wyborczych (remont basenu letniego, budowa hali widowiskowej z kinem, remonty gminnych zabytków-zwłaszcza gminny zamek jest mocno zaniedbany, itp.). 4 lata czekali, aby pomów TOZ? Wszyscy wiedzą, że to okres kampanii wyborczej.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
?kampania•11 września 2018 o 14:25
ktoś sobie robi pijar na TOZ-ie?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Brawa dla TOZkampania•10 września 2018 o 21:37
Racja. TOZ potrzebuje pomocy nie tylko raz do roku tylko cały czas, bo "ludzie" atakują wolontariuszy, a nikt z tych "ludzi" nie pomoże zwierzakowi w potrzebie tylko gadają i atakują ludzi niosących pomoc. Mogli zrobić całoroczną pomoc a nie raz przed wyborami sobie przypomnieli o biednych zwierzakach... (widać poprzedni komentarz moderacja usunęło bo mówił prawdę)
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
nie dla 500+kampania•10 września 2018 o 14:50
Bob, ty chyba masz firmę 500+. narobiłeś dzieci i żerujesz na uczciwych obywatelach płacących na ten dobrobyt co masz, a sam nic nie płacisz.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
wątpiękampania•10 września 2018 o 14:39
"Bobie ...", raczej żaden z Ciebie właściciel firmy, a co najwyżej może kiedyś gdzieś pracowałeś. Raczej nie posiadasz też wystarczającej wiedzy, by oceniać kompetencje pracowników PUP.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Bob budowniczykampania•10 września 2018 o 14:13
Gościu w biurze pracy panuje totalne kumoterstwo od czasow Krola Artura. Kuzyni kuzynek, siostry i dzieci taka prawda. Brak jakichkolwiek kompetencji to kluczowy problem wielu ludzi tam zatrudnionych. Jezeli pisząc o specjalistach masz na mysli osoby, ktore przez 8 godzin nic nie robią to masz racje. W mojej firmie takie osoby nawet pierwszego etapu rekrutacji nie zdołały by przejść.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Informacje•9 września 2018 o 00:57
Czy zauważyliście, że bardzo pochlebne komentarze na profilu burmistrza w większości pisane są przez osoby, które w Jaworze nie mieszkają i nie znają jaworskiej rzeczywistości!
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
SztabInformacje•14 września 2018 o 13:48
Zobacz jaki sztab ludzi teraz siedzi w promocji
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
skandal•8 września 2018 o 19:42
radny powinien pójść do prokuratury i to wszystko, czego się dowiedział od pracowników tam opowiedzieć w trybie art. 304 k.p.k.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
świadomość•8 września 2018 o 16:34
Są sprawy, które trzeba nagłaśniać. Ja na mobbera ani tym bardziej na przestępcę nigdy bym nie zagłosował.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Jaworzanin•8 września 2018 o 14:18
Czekamy na bardziej rozsądnego burmistrza lub panią burmistrz. Jawor potrzebuje włodarza skonentowanego na pracy.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
katolik•8 września 2018 o 14:14
awantura w powiecie ze zwolnieniem vice starosty, awantura w mieście ze zwolnieniem sekretarza.Do tego dochodzi problem z NEPOTYZMEN i wszechobecne KOLESIOSTWO . Część spraw rozwiąże za nas prokurator.Ale to od nas zależy czy starosta i burmistrz dalej będą sprawować swoje funkcje czy nie.Na razie jest dużo szumu i krzyku. Ale jak kurz opadnie, to okaże się ,że frekwencja wyborcza znowu na poziomie 40%. Więc nie ma o co kopi kruszyć.( nie mój komentarz , ale 100% prawdy!!!)
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
były Pana Wyborca•8 września 2018 o 13:50
Panie Danielu - twarz ma się tylko jedną ....
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
obserwator 2•8 września 2018 o 12:27
Jaworzanin, a może jaworzanka - zastępcę nie wywalił starosta tylko odwołała rada. Chyba dlatego, że był takim wielkim fachowcem.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
współpracaobserwator 2•8 września 2018 o 16:40
Pan Arek jest kandydatem z ramienia PIS na prezydenta Legnicy. I dobrze, bo obecnie tam chyba rządzi człowiek z SLD i zmiany w Legnicy są potrzebne. Ma szanse pozyskać dla Legnicy wsparcie na rozwój i bardzo dobrze. Niech wygra, niech się dobrze dzieje w naszym regionie.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
nie dla PiSwspółpraca•10 września 2018 o 12:12
Baranowski? Nie rozśmieszaj mnie. Najpierw w Jaworze był, ale wywalili go, to przygarnęli go koledzy z PiS-u w Legnicy, dali ciepłą posadkę za grubą kasę i nagle przypomniał sobie, że jest legniczaninem...
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
rozsądny•7 września 2018 o 22:32
Nie macie szans na wygraną z Berą, to chwytacie się wszystkiego, żeby mu odebrać głosów, ale ludzie się nie nabiorą na te tanie sztuczki. Brawo Burmistrzu!!!
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Wyborcarozsądny•10 września 2018 o 01:09
Bera chwyta się filmików i fotek. Chyba myśli, że ludzie to pelikany i będą łykać te tanie zagrywki.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
ParodWyborca•14 września 2018 o 13:53
Model ustawia się przy cudzych inwestycjach i opowiada różne rzeczy.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
obiektywnyrozsądny•9 września 2018 o 21:28
Tą "tanią sztuczką" zajmuje się PROKURATURA, bo wiele osób zostało zwolnionych z niezgodnie prawem. Przez co wygrali sprawy w sądzie, a my Jaworzanie ponosimy koszty procesów i odszkodowań. To wszystko po to, żeby zrobić miejsce swoim.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 1
Wrr: 0
nie dopuszczanie do głosurozsądny•9 września 2018 o 09:23
Może w tej okoliczności radny powinien rozważyć, czy nie powiadomić prokuratury, że utrudniane jest mu sprawowanie mandatu przez przewodniczącego rady?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
RProzsądny•9 września 2018 o 09:21
Zgodnie z art. 24 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym, w wykonywaniu mandatu radnego radny ma prawo, jeżeli nie narusza to dóbr osobistych innych osób, do uzyskiwania informacji i materiałów, wstępu do pomieszczeń, w których znajdują się te informacje i materiały, oraz wglądu w działalność urzędu gminy, a także spółek z udziałem gminy, spółek handlowych z udziałem gminnych osób prawnych, gminnych osób prawnych, oraz zakładów, przedsiębiorstw i innych gminnych jednostek organizacyjnych, z zachowaniem przepisów o tajemnicy prawnie chronionej. Wystąpienie radnego, jak i zamieszczane opinie wynikają z konieczności poddania organów władzy kontroli mediów i opinii społecznej. Burmistrz bowiem nie zarządza prywatną firmą, a publiczną instytucją i w związku z tym jego działania są jawne i poddane szeroko rozumianej kontroli i opinii społecznej. Granica dozwolonej krytyki jest tu znacznie szersza, ponieważ gospodaruje on powierzonym mu do zarządu publicznym majątkiem, z którego ponoszone są wydatki publiczne, w tym także na politykę kadrową. Uniemożliwienie w tej sytuacji radnemu wypowiedzenie się na temat prowadzonej przez obecnego burmistrza polityki kadrowej, która finansowana jest z budżetu gminy uchwalanego przez radę gminy, jest niepokojącym zjawiskiem.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
oj rozsądnyrozsądny•9 września 2018 o 07:27
Boicie się bo Kowalczyk ma wielką szansę wygrać z Berą., Mamy dość zwalniania i fatalnego traktowania pracowników- JAWORZAN niezgodnie z prawem .Miarka się przebrała.Nie pomogą ekipie pana Bery już uśmiechy i tańce na różnych imprezach, obiecywanie i rozdawanie prezentów, nie pomogą zdjęcia robione wszędzie i wystawiane w internecie i w gazetach. Ja i cała moja rodzina na pewno zagłosujemy za p.Krzysztofem Kowalczykiem i trzymamy kciuki za Jego wygraną.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
do rozsądnegorozsądny•8 września 2018 o 23:53
szanse p.Bery na wygraną lecą w dół i to w szalonym tempie. no właśnie mam nadzieję że ludzie nie nabiorą się jak piszesz na tanie sztuczki . Piszesz brawo burmistrzu , ale pytam za co ma być to brawo , ?? Za zwalnianie Jaworzan i to w taki wstrętny sposób ,a zatrudnianie ludzi np.ze Strzegomia , za zadłużanie naszego miasta itd. Ja na pewno nie zmarnuję mojego głosu na p.Berę
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Kolega Ignacjorozsądny•8 września 2018 o 19:28
Bera jest już skończony, nie atakuje kampanią, bo wypstrykał się z funduszy i ma sprawy. On tonie kolego.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Moto komentrozsądny•8 września 2018 o 17:58
Brawo? Za ograniczanie wolności i mobbing? Powinniście pojechać na Białoruś albo lepiej do Korei Północnej. Ty "rozsądny" nadajesz się do jakiejś komunistycznej dyktatury. Komuna w Polsce dawno się skończyła i stosowane w niej metody.
Super: 1
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
sądny dzieńrozsądny•8 września 2018 o 16:25
Śledztwo prokuratorskie nazywasz "tanimi sztuczkami"? Oj, widać, że komuś grunt pali się pod nogami.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
jaworzaninrozsądny•8 września 2018 o 15:40
Nie ty "rozsądny" zdecydujesz, kto ma szansę zostać burmistrzem, tylko jaworzanie. A tak się składa, że jaworzanie maja odmienne zdanie niż Ty.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
jarozsądny•8 września 2018 o 15:34
Masz rację, ludzie drugi raz już się nie nabiorą. Prawda wyszła na jaw.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Aniarozsądny•8 września 2018 o 14:38
Oj rozsądny to ty nie jesteś
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
obserwator•7 września 2018 o 14:54
A zatem z treści i liczby komentarzy można wysnuć wniosek, że dni Pana Bery jako Burmistrza Miasta Jawora są policzone. I dobrze, bo to najsłabszy Burmistrz Jawora od 1989 r. a może i jeszcze przed tym rokiem. Ale nie on jest tego do końca winien, tylko przepisy prawa, wedle których burmistrza wybiera się w wyborach bezpośrednich, bez możliwości odwołania go w referendum zwykłą większością głosów i bez wymaganego 50 % progu frekwencji. W takim to ustroju samorządu, rada miejska jest tylko organem, który teoretycznie sprawuje władzę w gminie. Każdy mądry burmistrz, czy wójt w pierwszej kolejności próbuje sobie podporządkować radę, dając np. intratne miejsca pracy radnym lub ich pociotkom albo osobom politycznie bliskim. Potem na sesji przewodniczący rady, wybrany z większości jaką posiada ugrupowanie burmistrza, zamyka pyski tym radnym, którzy pytają o sprawy niewygodne lub niepopularne. Dlatego największą ofiarą całego zamieszania i osobą, która naraża się na śmieszność nie jest burmistrz ale przewodniczący rady gminy. A burmistrz ?, a burmistrz czy też wójt już od następnego dnia po objęciu rządów zaczyna następną kampanię wyborczą a to Dni Jawora, a to Targi Chleba i Piernika, poskacze dziećmi (przymusowo doprowadzonymi na festyn przez dyrektorów podległych mu szkół i przedszkoli), posiedzi z emerytami, odwiedzi strażaków. A miasto? A miasto wygląda jak wygląda. Niewiele jest już w Polsce miast tak zaniedbanych jak Jawor.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
do obserwatoraobserwator•9 września 2018 o 12:46
Nigdy nie zgadzałam się, aby moje dziecko było wykorzystywane zwłaszcza do tanich wystąpień różnych urzędników z ratusza, pomimo to , a wcześniej przedszkole mieli to gdzieś. Dosyć, że zabierali dziecko na róże denne uroczystości, to jeszcze kazali kupować to bluzeczkę w odpowiednim kolorze, to spodenki, bez pytania czy mnie na to stać, byleby tylko jakiś urzędnik mógł trzasnąć sobie fotkę.Ddziwię się, że rodzice na to się godzą i tak lekceważąco podchodzą do udostępniania wizerunku swoich dzieci.
Co do stanu czystości miasta to prawda. Jeszcze nigdy nie było tak brudne i śmierdzące.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Kadry•7 września 2018 o 12:15
Takie praktyki dotyczące wymiany kadry były też za poprzedniego Burmistrza?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
prawdaKadry•8 września 2018 o 16:54
Łamanie prawa było za burmistrza Tomczaka z SLD. Wtedy też były postępowania sądowe i prokuratorskie. Skończyło to się dla p.Tomczaka wyrokiem.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 0
kalkulacjaprawda•10 września 2018 o 17:27
a im dłużej trwają procesy, tym więcej wyciągną pieniędzy, bezczynność i przewlekłość działają na ich korzyść
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 0
po toprawda•10 września 2018 o 14:20
Procesy sądowe i prokuratorskie toczą się latami. W tym czasie nowo zatrudnione osoby w miejsce zwolnionych pobierają z budżetu gminy wysokie wynagrodzenie i za publiczne pieniądze opłacani są drodzy prawnicy, którzy w zastępstwie chodzą do sądu.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 0
i po co?prawda•10 września 2018 o 12:24
z tego wynika , że prawo jest łamane przez obecnego burmistrza Berę z PO i było łamane przez burmistrza Tomczaka z SLD. Oj Panowie zła karma wraca , jeżeli ktoś zrobi się coś złego innej osobie to do niego na pewno to zło wróci.Czy zatem warto tak krzywdzić ludzi??
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
InkaKadry•8 września 2018 o 14:49
Za Urbańskiego było spokojnie.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
?Kadry•8 września 2018 o 08:41
Pytasz o mobbing, bezzsadne zwalnianie i łamanie prawa?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
JWR•7 września 2018 o 12:02
Postępowanie w toczy się w sprawie czy przeciw jakiejś osobie?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
pytanie•7 września 2018 o 11:07
czy ktoś wie w jakiej jaworskiej firmie pracuje Markiewicz, ojciec jaworskiej pierwszej sekretarz Żmijewskiej i co tam robi ???
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
urzędnik•7 września 2018 o 07:47
Nowa stosowana metoda pozbycia się pracownika, to zmiana warunków umowy o pracę i przeniesienie na inne stanowisko, takie "żeby nie dał rady", żeby go upokorzyć. Wszystko zgodnie z prawem, w ramach porozumienia lub aneksu do umowy. Nie podpiszesz, jest to równoznaczne z wypowiedzeniem umowy o pracę. Wpierw jednak zazwyczaj stosowany jest na takim pracowniku mobbing psychiczny i ekonomiczny, aby go "zachęcić" do samodzielnego odejścia lub aby w końcu popełnił jakiś błąd, za który będzie można go zwolnić, a dopiero jak to nie poskutkuje, to dostaje „propozycję” nie do odrzucenia.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 0
mobbingurzędnik•8 września 2018 o 16:59
Ponoć jest kolejna "ofiara" (jaworzanka), którą od początku chciano zwolnić i dociskano, żeby sama odeszła. Dziewczyna w końcu się poddała i od razu na jej miejscu pojawił się człowiek z powiatu świdnickiego.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Prokmobbing•14 września 2018 o 13:55
Kolejna osoba made im powiat świdnicki?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
wyborca1mobbing•10 września 2018 o 21:07
Inspektor danych osobowych UM to, to skąd?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
sceptyk•6 września 2018 o 20:44
A to są nowe metody na wygranie wyborów, takie obrzucanie kandydata błotem i pomówieniami, zamiast stanąć w uczciwej walce wyborczej? Sprawa jest w sądzie i obowiązuje domniemanie niewinności, pan radny Detyna jako społeczny kurator sądowy coś na ten temat powinien wiedzieć.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Luck luksceptyk•7 września 2018 o 21:43
Buahahah. Prawda boli. Skończy się błysk fleszy. Jak to pięknie itd. Dobrze że już nie długo wybory
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
efekt wowsceptyk•7 września 2018 o 13:50
no przecież burmistrz lubi szum medialny, czuje się w tym jak ryba w wodzie, niemalże nie ma tygodnia, aby mieszkańcy nie byli medialnie bombardowani jakimiś wydarzeniami z jego udziałem
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
publiczniesceptyk•7 września 2018 o 08:08
Sceptyku, nie pitol, bo ktoś, kto łamie prawo sam się wyklucza. Na co liczyłeś, że będzie milcząca akceptacja na tego typu działanie? I tak niestety za długo pracownicy zostali pozostawieni samym sobie, bez żadnego wsparcia, co ułatwiało stosowanie takich metod. Teraz każdy ruch będzie nagłaśniany, aby mieszkańcy o wszystkim wiedzieli.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 1
Wrr: 0
Agasceptyk•7 września 2018 o 06:48
Być może są to jednak nowe standardy zarządzania zasobami ludzkimi.... Skoro toczy się postępowanie prokuratorskie to sprawa musi być poważna, w przeciwnym wypadku prokurator odmówiłby wszecia postępowania.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Justasceptyk•6 września 2018 o 23:20
Sceptyku, szkoda, ze burmistrz nie stosuje zasady domniemania niewinności, tylko bezzasadnie i z naruszeniem prawa zwalnia ludzi bez wyjaśnienia im za co są zwalniani i bez umożliwienia złożenia wyjaśnień, po czym jeszcze do opinii publicznej trafia komunikat, że zwalniani są nieudolni pracownicy, a w ich miejsce zatrudniani ludzie kompetentni (czyt. swoi). Działania organów władzy publicznej są jawne, co oznacza, że o wszystkich działaniach burmistrza mają prawo wiedzieć mieszkańcy. I tak za długo wszyscy milczeli, udzielając na to milczącej aprobaty. p. Detyna jest przede wszystkim radnym i ciążą na nim związane z tym prawa i obowiązki.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
mieszkaniecsceptyk•6 września 2018 o 22:54
Jakie pomówienia?! Pracownicy zostali bezzasadnie zwolnieni i to jest prawda. Nie byłoby tego tematu, gdyby nie było łamania prawa. Jak ktoś nie chce, by o nim mówiono źle, to niech się tak zachowuje, aby nie było ku temu powodów, zwłaszcza że działania organów administracji publicznej są jawne i trzeba liczyć się z tym, że wszystko jest upubliczniane, a nie tylko te działania, które ładnie wyglądają PR-owo.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
borus•6 września 2018 o 18:58
http://www.wspolnota.org.pl/portal-dla-radnych/prawa-i-obowiazki-radnego/
...Radny wykonuje swoje obowiązki z myślą o wspólnocie samorządowej i mieszkańcach. Nie podejmuje działań mając na uwadze tylko swoją popularność i własne interesy. Radny wykonuje swoje obowiązki rzetelnie poprzez działalność na wielu płaszczyznach, a kontakty z mieszkańcami są tylko jedną z nich. Bardzo ważne są dobre relacje z pozostałymi radnymi, współpraca z wójtem, zarządem powiatu, aktywność podczas prac w komisjach, obecność na sesjach rady i składanie interpelacji.
W Europejskim Kodeksie Radnych zwraca się również uwagę na rzetelne wykonywanie obowiązków w sferze budżetowej i finansowej, np. z zakresu kontroli gospodarki finansowej i wykonywania budżetu w ramach funkcjonujących komisji rady, przy udzielaniu absolutorium.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
taka rolaborus•6 września 2018 o 23:02
A zgodnie z art. 24 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym, w wykonywaniu mandatu radnego radny ma prawo, jeżeli nie narusza to dóbr osobistych innych osób, do uzyskiwania informacji i materiałów, wstępu do pomieszczeń, w których znajdują się te informacje i materiały, oraz wglądu w działalność urzędu gminy, a także spółek z udziałem gminy, spółek handlowych z udziałem gminnych osób prawnych, gminnych osób prawnych, oraz zakładów, przedsiębiorstw i innych gminnych jednostek organizacyjnych, z zachowaniem przepisów o tajemnicy prawnie chronionej.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
kktaka rola•10 września 2018 o 16:49
radny MA PRAWO, a skoro to prawo jest mu ograniczane, to znaczy że jest łamane
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
boloborus•6 września 2018 o 22:44
Absolutorium w Jaworze to formalność bo radni wykonują polecenia wiadomo kogo.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
solobolo•10 września 2018 o 11:34
Wybrani przez mieszkańców, więc komu służą????To jest służba a nie praca.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Janbolo•7 września 2018 o 15:47
No i co z tego? Jak burmistrz (nie tylko u nas tak jest) rządzi wszystkim i stoi nad radą a powinno być odwrotnie. To burmistrz załatwiał im miejsca na listach i ciepłe posadki dla nich i rodziny, więc nie będą kąsać reki, która ich karmi.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Jaworzanin•6 września 2018 o 17:04
Wstyd Panie Danielu. ' Wije się Pan jak wąż w pomidorach'. Wy tam jesteście dla nas, ale to już chyba niedługo. Ludzie mają prawo wiedzieć co wyprawiacie za pieniądze podatników. Proszę pamiętać, że Jawor to my- ludzie, a nie wy.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Pinokio•6 września 2018 o 16:39
Z kłamstwem jest jak z jamnikiem-jest długie, ale ma krótkie nóżki. Prędzej, czy później prawda zawsze ujrzy światło dzienne. Dzisiaj wszystko można zweryfikować.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Jaworzanin•6 września 2018 o 16:26
to jest skandal ??Jaja sobie robicie?? Podobny był w starostwie gdzie Laskowski wywalił swojego zastępce. I co zawaliło się coś?Naprawdę jest dużo ważniejszych spraw.Tylko się rozglądnijcie.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
MuslenieJaworzanin•14 września 2018 o 15:47
Vice starosta nie jest pracownikem na podstawie ustawy o pracownikach samorządowych. Jest powołany nie zatrudniony. Tak jak skarbnik. Czyli starosta salrbnik i vice są powoływani. I tu można mowic o dobieraniu sobie ludzi, reszta podlega wyborowi w naborach otwartych.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
drobny szczegółJaworzanin•7 września 2018 o 07:13
nie Laskowski, tylko radni (rada powiatu) podjęła uchwałę o odwołaniu
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Ehdrobny szczegół•14 września 2018 o 13:58
To prawda,ze starostwa ludzie nie wychodzą z płaczem,tam nie stosuje się mobbingu i nękania psychicznego
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
do jaworzaninadrobny szczegół•7 września 2018 o 20:33
jak piszesz to rada powiatu odwołała a nie starosta , bo to rada odwołuje i na pewno zrobili to zgodnie z prawem , i na pewno nie zamykali nikogo na klucz . I to jest ogromna różnica .
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
WKS•6 września 2018 o 16:04
Panie Krzysztofie dobra robota,Daniel I.sam strzelił sobie w stopę a rykoszet poszedł po siedzących obok,wstyd i chamstwo nie pozwlic wypowiedzieć się radnemu.Kochani Jaworzanie jeśli bliskie jest wam dobro miasta postarajcie się by coś się zmieniło w nadchodzących wyborach i nie chodzi tu o opcje polityczne,naprawdę proszę nie dajcie ma nic się jak Jawor niby kwitnie dzięki Emilianowi B.i jego świcie bo dzięki niemu Jawor jest zadluzany i kwitnie tzw. kolesiostwo
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
widz•6 września 2018 o 15:49
a może P. Detyna zapyta się byłego konserwatora w urzedzie miasta jak traktowała jego i innych ludzi P. Ewa - była sekretarz miasta ?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Aliwidz•6 września 2018 o 21:41
do Widz, powołana komisja nie stwierdziła stosowania mobbingu wobec byłego konserwatora, czy to prawda panie konserwatorze ?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
??widz•6 września 2018 o 16:45
skąd jesteś widzu od EB?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
asiawidz•6 września 2018 o 16:33
Widzu, zamiast siać ferment lepiej zapytaj pracowników (tylko zwykłych, nie tych "zasłużonych lojalnych", co to chętnie się wypowiadają na każdym kroku) jak są traktowani przez obecną sekretarz, czy zastępcę.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
o takwidz•6 września 2018 o 16:27
Niech zapyta, jaką nagonkę niektóre osoby dla korzyści materialnej lub osobistej urządziły na tą Panią, by ją zniszczyć, zniesławić, nastawić do niej wrogo pracowników i innych ludzi. Pomówienia, złośliwe plotki są elementem mobbingu. Jak ją prawie "zajechały" psychicznie. Te działania wyszły także poza mury urzędu, aby opinii publicznej jakoś "sprzedać" "dobrą zmianę" . Dziś są przedmiotem postępowania, bo nie tylko ta pani doświadczyła takich działań. Całe szczęście w dzisiejszych czasach są metody, by zweryfikować prawdę.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Polwidz•6 września 2018 o 16:14
Pomówienia, szkalowanie i zniesławianie m.in. przez tego pana jest elementem stosowanego wobec tej pani mobbingu, co też jest przedmiotem postępowania.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Widowniawidz•6 września 2018 o 16:12
Jakoś nie było spraw w sądzie...
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
mobbingWidownia•6 września 2018 o 19:51
No właśnie. Za to tej pani urządzono jakiś dziwny zakładowy sąd kapturowy, gdzie nawet nie dopuszczono jej do "akt sprawy", by mogła się bronić przed fałszywymi zarzutami i pomówieniami mobberów, a w tym czasie po urzędzie i na całe miasto rozpuszczono złośliwe plotki o niej. Dopiero po kilku miesiącach "postępowania" stwierdzono, że została pomówiona, ale oczywiście o tym, to już zapomniano poinformować ludzi.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 0
były uczeń•6 września 2018 o 15:47
Panie Danielu. Moja rada dla pana. Zrezygnuj pan póki jeszcze pan możesz. Twarz ma się tylko jedną.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
solobyły uczeń•10 września 2018 o 11:37
Jakie jest teraz zadłużenie miasta Jawora?? Czy zaciągnie kolejne kredyty?/Kto będzie je spłacał i do kiedy?
Może oddać Jawor w arendę ?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
obiektywizmbyły uczeń•6 września 2018 o 20:13
Racja, ratuj gość swój honor, nie nadstawiaj głowy za działania innych. Czy Przewodniczący w ogóle pofatygował się i porozmawiał ze zwolnionymi pracownikami, czy tylko słucha tego, co mu wpuszcza do ucha kilka osób, które mają w tym prywatny lub kolegialny interes?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
suchybyły uczeń•6 września 2018 o 19:59
Twarz twarzą ale kredyty trzeba spłacać.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
borusbyły uczeń•6 września 2018 o 19:00
Radny nie jest związany tzw. instrukcjami wyborców ani partii politycznej, do której należy, ani też korporacji zawodowej czy organizacji, których jest członkiem. Niezwiązanie radnego instrukcjami wyraża się w niemożliwości jego odwołania przez wyborców z pełnionej funkcji przed upływem kadencji. Mandat radnego jest wolny, co oznacza, że w wypełnianiu tej funkcji społecznej nie jest on związany instrukcjami wyborców. Daje radnemu swobodę działania, która pozwala zajmować się wszystkimi inicjatywami na terenie gminy/powiatu, a nie tylko realizowaniem swojego programu wyborczego.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
takie czasy•6 września 2018 o 14:49
Widać przelała się już czara goryczy skoro ludzie głośno zaczęli mówić prawdę... i dobrze. Niestety zawsze znajdą się też osoby, którymi można manipulować, da się je zastraszyć lub które dla korzyści materialnej czy osobistej wejdą w rolę pomocnika lub poplecznika. Tak już ten świat jest ułożony. Dobrze, że w dzisiejszych czasach są technologie i metody, by zweryfikować prawdę.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 1
Wrr: 0
ośmiorniczka•6 września 2018 o 13:44
Czyżby hejterzy od czarnego PR na każdego, kto mówi prawdę zamierzali przepuszczać atak?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
czarny PR•6 września 2018 o 13:35
oho, teraz zaczął się atak na radnego, który śmie głosić prawdę
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
tyle i tylko tyle•6 września 2018 o 13:34
taka jest kolejność , że jak ktoś nie chce przestrzegać prawa pracy to będzie musiał zapoznać się z prawem karnym. I tyle na ten temat.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
odwaga•6 września 2018 o 13:16
Radny Detyna wziął na siebie olbrzymi ciężar ujawniania niepokojących rzeczy.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
obywatel•6 września 2018 o 13:06
BRAVO DETYNA !!!!
Mówić, mówić i jeszcze raz mówić. Sprawdzić przetargi i konkursy ofert oraz zakupy z wolnej ręki.
Bo tam musi być grubo.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
skala zjawiska•6 września 2018 o 13:01
To tylko czubek góry lodowej...
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
personel medyczny•6 września 2018 o 12:59
Dlaczego za tej kadencji tylu pracowników trafiło do poradni zdrowia psychicznego?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 1
Wrr: 0
?personel medyczny•7 września 2018 o 07:21
A czy personel medyczny mając do czynienia z taką skalą zjawiska powiadomił PIP?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
obiektywny•6 września 2018 o 12:55
Każdy szef ma prawo dobrać sobie takich ludzi z którymi chce pracować ( zobacz co zrobi PIS w spółkach, wymienił wszystkich) którzy gwarantują mu realizację jego zadań i ma do nich zaufanie. Obecny burmistrz jest najlepszym jakiego miał Jawor. Miasto zmienia się w oczach.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
puk pukobiektywny•6 września 2018 o 20:34
Puknij się w czółko "obiektywny" inaczej. Wszyscy mają prawnie zagwarantowane równe prawa przy naborze, nie może być mowy o faworyzowaniu kogokolwiek, ani tym bardziej podstaw do nieuzasadnionego braku zaufania do kogoś kogo się zna zna, bo nie "przyniosło się go w teczce". Tu nie ma miejsca na fobie, korupcję, nepotyzm, kolesiostwo.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
brednieobiektywny•6 września 2018 o 14:01
Głoszenie dyrdymałów, że każdy szef ma prawo dobierać sobie takich ludzi, jakich chce to jawne nakłanianie do łamania prawa, bo pracodawca samorządowy musi stosować przepis art. 11 ust. 1 ustawy o pracownikach samorządowych, a to oznacza, że wszystkim należy zagwarantować możliwość zatrudnienia, a nie tylko zaufanym osobom "szefa". Przestań więc opowiadać głupoty, bo przez takie właśnie myślenie i działanie niejeden już odpowiadał karnie.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
raczej nieobiektywnyobiektywny•6 września 2018 o 13:27
Mało z Ciebie obiektywny i opowiadasz bzdury, bo miasto zmienia się nie dzięki obecnemu burmistrzowi, a głównie dzięki realizacji działań przez pomioty całkowicie od niego niezależne (dzięki Bogu)-dzięki działaniom obecnego rządu w końcu ruszyła budowa S3, powołano przy niej podstrefę i ściągnięto inwestora; dzięki realizowanemu przez PKO Programowi Inwestycji Drogowych remontowany jest przez PKP budynek dworca. Dobierać ludzi, to burmistrz sobie może, ale tylko na stanowiska, na które nie obowiązuje konkurencyjny nabór (zastępca burmistrza, skarbnik, pomoc administracyjna i obsługa), nie na stanowiska urzędnicze. Nie wolno mu też bezzasadnie zwalniać i naruszać innych praw pracowniczych, łamiąc prawo.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
mamona•6 września 2018 o 12:45
Ja się dziwię niektórym bezpartyjnym radnym, że swoim nazwiskiem to firmują.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
yeti :)•6 września 2018 o 12:42
czytam i uwierzyć nie mogę, że tacy prawi ludzie jak Detyna tak potrafi nienawiść siać. a wszystko z zazdrości, bo sam nic nie potrafi, jako radny nie wykazał się niczym co wpłynęłoby na rozwój miasta. proponuję zrobić głęboki rachunek sumienia i nie rozsiewać jadu. co do polityki kadrowej to każdy bez względu na opcję robi to samo- wymienia kierowników którym ufa a przede wszystkim na których może liczyć kierując się kompetencjami. takie są zasady - wszędzie. tak jak teraz Jawor nigdy nie był znany. Inne miasta zazdroszczą nam szybkiego rozwoju Jawora za który, czy to się podoba czy nie , odpowiedzialny jest obecny Burmistrz. Mściwość jest obrzydliwa a ci którzy nią posługują się są mało wartościowi. Powodzenia Burmistrzu . Yeti :)
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
J23yeti :)•6 września 2018 o 21:33
niech każdy radny wykaże co zrobił dla miasta, większość z nich nie zrobiła nic!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Proszę czekamy na wykaz załatwionych spraw przez naszych poszczególnych radnych, czas zacząć wybory, a nie startować ponownie bo potrzebne pieniądze na naukę syna lub na spłatę kredytu!!!!!!!!!!!!!!!
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
suchyyeti :)•6 września 2018 o 20:04
Planowany deficyt 2018 to 13 milionów złotych. Za skwerki?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
masakrasuchy•7 września 2018 o 12:05
rządzić na kredyt, który ktoś inny będzie spłacał, to każdy potrafi
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Księgowysuchy•7 września 2018 o 10:24
To już zależy od spłacenia tego zadłużenia, bo sięga ono już 40 milionów. Według BIP-u prognozowane są spłaty, ale jak pokazuje praktyka ciągle jest dług zwiększany, a za obecnego burmistrza to już ogromnie się zwiększa.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
nie, dziękujęyeti :)•6 września 2018 o 14:14
Za Platformą Obywatelską w kraju już ciągną się liczne afery. Teraz i naszym miastem rządzi człowiek Platformy Obywatelskiej wespół z SLD i ludźmi ze świdnickiej wspólnoty i są afery z bezzasadnymi zwolnieniami i postępowanie prokuratorskie. Za taką popularność, to my dziękujemy.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Janyeti :)•6 września 2018 o 14:10
Co niby zrobił burmistrz? Jak rozwinął? Chyba tylko dług zwiększył.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
yupiyeti :)•6 września 2018 o 13:49
yeti, już wylałeś swój jad? Masz problem, bo ten człowiek tego Waszego hejtu się nie boi i będzie mówił prawdę, czy Tobie się to podoba, czy nie.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Yogiyeti :)•6 września 2018 o 13:47
Nie spinaj się tak Ewelinka, bo ciżyłka pęknie. Nudzisz się w pracy?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
KRZYSIEKyeti :)•6 września 2018 o 13:37
Trzeba być oderwanym od ziemi żeby pisać coś takiego. .Ty Yeti pomyśl ..........albo nie , bo to dla ciebie za trudne....
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
bzdurayeti :)•6 września 2018 o 13:33
Bzdury opowiadasz, miasto rozwija się dzięki obecnemu rządowi, burmistrz nie ma nic do remontu DK-3, budowy S3, powołania przy niej podstrefy i ściągnięciu Mercedesa, bo to zasługa rządu, także budynek dworca realizuje jego właściciel, czyli PKP. Pozwalniał apolitycznych, kompetentnych jaworzan a w ich miejsce pozatrudniał swoich, którzy jak się okazało tacy dobrzy nie są, skoro nawet obiecanego remontu letniego basenu się nie doczekaliśmy przez 4 lata. Skończ więc z tym pijarem i zajmij się jakąś porządną pracą, o ile poza tym w ogóle coś potrafisz.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Janbzdura•7 września 2018 o 10:15
A co zrobił Bera? Też chce konkrety
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Yeti :)bzdura•6 września 2018 o 22:28
Tak, rząd PIS rozwija nasz biedny jeszcze kraj dając nierobom 500+ . Dlatego Ukraińcy muszą pracować , bo u nas jest Kraj Rad 😀 konkrety: co rząd w Jaworze zrobił?? I kto- konkretnie. Czekam na wiadomość.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
polityka kadrowa•6 września 2018 o 12:13
Po wymianie kierowników w jednostkach, którzy robią u siebie wymianę kadr, przeszedł czas na urząd. Zaczęto od sekretarza, aby móc iść w dół, bo sekretarz zgodnie z art. 5 ust.4 ustawy o pracownikach samorządowych odpowiada za realizowanie polityki zarządzania zasobami ludzkimi na polecenie burmistrza. Może poprzednia sekretarz nie chciała bezzasadnie zwalniać niewinnych wieloletnich pracowników-jaworzan i była "przeszkodą", którą trzeba było usunąć, a w dodatku na jej miejsce już czekał ktoś inny, bo stanowiska doradców burmistrza miały zniknąć?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 0
datypolityka kadrowa•6 września 2018 o 12:55
1 lutego 2016r. wpłynął do sejmu projekt zmiany ustawy o pracownikach samorządowych likwidujący tzw. "gabinety polityczne" (stanowiska asystentów i doradców (na którym zatrudniona była p. Żmijewska). http://orka.sejm.gov.pl/Druki8ka.nsf/0/7FEC33F5BF622E8AC1257F57002F891F/%24File/247.pdf Z tego, co mówi radny, to poprzednią sekretarz zamknięto i "przekonano" do rezygnacji ze stanowiska 10 marca 2016r. P.Żmijewska przeszła na stanowisko sekretarza 1 kwietnia 2016r. Sam nabór na to stanowisko ma wiele niepokojących aspektów.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 0
wymianapolityka kadrowa•6 września 2018 o 12:40
Po wymianie sekretarza, dokonano ostatecznej wymiany innych wieloletnich, apolitycznych pracowników urzędu-kierowcy, prawnika, informatyków, specjalisty od zamówień publicznych, pracowników kancelarii, sekretariatu, a na miejsce kierownika od wielu inwestycji w gminie po tzw. "reorganizacji" ostatecznie wszedł partyjny kolega burmistrza-Tomasz Panasiuk (członek Platformy Obywatelskiej, który bezzskutecznie kandydował z jego komitetu wyborczego do rady miejskiej). Potem dostał stanowisko Prezesa gminnej spółki "Inwestycje".
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Co jest?wymiana•6 września 2018 o 14:15
Czy to nie spółka "Inwestycje" trzyma rękę na zamiatarkach-zabawkach widmo kupione, a raczej przepłacone za ciężkie pieniądze i "darmowej" komunikacji? Ciekawe na czym jeszcze trzymają łapę i jakie przekręty tam są?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 1
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Ciekawe•6 września 2018 o 11:56
A ja się pytam gdzie są oświadczenia majątkowe burmistrza i kierowników? Koniec roku niebawem a tam pustki za 2018r
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
opinia społecznaCiekawe•10 września 2018 o 11:29
Panie burmistrzu i panie Przewodniczący Rady, czekamy aż burmistrz upubliczni oświadczenia majątkowe, które Wam złożono do 30 kwietnia b.r! Dlaczego nie są upublicznione, skoro ustawodawca tego wymaga?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Ania•6 września 2018 o 11:46
I to jest przewodniczący ? My mieszkańcy mamy prawo wiedzieć co się dzieje w końcu wynagrodzenia radnych są z naszych podatków i chcemy wiedzieć jak reagują na nieprawidłowości zgłaszane przez pracowników UM
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Paweł•6 września 2018 o 11:45
W Jaworze PO działa pod przykrywką EB Razem.Rozrywają mieszkańców miasta jak chcą razem ze spadochroniarzami z osciennych gmin. Zle się dzieje w naszym Jaworze czas to zmienić na "dobrą zmianę ".Czas wziąć się do roboty a nie lansować po mieście. A czyjeś zaslugi przypisywać sobie
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
czesiek•6 września 2018 o 11:14
awantura w powiecie ze zwolnieniem vice starosty, awantura w mieście ze zwolnieniem sekretarza.Do tego dochodzi problem z nepotyzmem i wszechobecne kolesiostwo. Część spraw rozwiąże za nas prokurator.Ale to od nas zależy czy starosta i burmistrz dalej będą sprawować swoje funkcje czy nie.Na razie jest dużo szumu i krzyku. Ale jak kurz opadnie, to okaże się ,że frekwencja wyborcza znowu na poziomie 40%. Więc nie ma o co kopi kruszyć.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
honor•6 września 2018 o 10:54
Daniel, kasę wydasz, władza minie, co Ci zostanie?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Szkoda•6 września 2018 o 10:39
A wczorajsza szopka na otwarciu biura stiwarzyszenia!! Stowarzyszenie powinno zmienić nazwę, na Damy Radnym. Cała świta ebowcow, i nikt więcej. Nikogo więcej nie zaproszono,?? Sprzedaliście się, władza dziś jest jutro nie ma, a twarz zostaje.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
prawda•6 września 2018 o 10:06
jaworznie zasługują na prawdę, powinni wiedzieć o wszystkim, by świadomie dokonywać wyborów
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
partia•6 września 2018 o 09:37
Czy był konkurs na Dyrektora JOK? Jak to się stało, że najpierw nim zostałam p. Borkowska-Jadrowska a potem p. Piotrowicz-Dębicka, która w 2014r. bezskutecznie kandydowała do rady powiatu z SLD Lewica Razem? http://www.spjawor-bip.pbox.pl/public/get_file_contents.php?id=155573
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Brawo dla p. DETYNY•6 września 2018 o 09:35
Niestety ale w taki sposób są zwalniani ludzie. Nie tylko poprzednią panią sekretarz to spotkało ale panią Darie z sekretariatu również, identyczna sytuacja.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
.Brawo dla p. DETYNY•6 września 2018 o 10:34
Daria również? Po tylu latach nienagannej pracy?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
władza mija•6 września 2018 o 09:10
Czy Ivan po wszystkim będzie mógł mieszkańcami powiedzieć prosto w oczy: "zachowałem się jak należy"?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
jaworzanin•6 września 2018 o 09:07
Panie Danielu, kiedy i jak dostał Pan intratną posadkę zastępcy p.Barańskiego (aktywnego członka Platformy Obywatelskiej) w podmiocie publicznym (Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w Jaworze)? Dlaczego zdecydował się Pan na kandydowanie do rady miejskiej akurat z list komitetu p. Bery (aktywnego członka Platformy Obywatelskiej)? Jaworzanie zastanawiają się, czym się Pan tak naprawdę kieruje zachowując się tak jak obecnie, bo się Pan mocno zmienił. Do dziś brzmią im w głowie Pana słowa wypowiedziane podczas jednej z sesji rady: "Można obiecywać wiele rzeczy, bo byliśmy zdeterminowani żeby się dostać ...". Ile jeszcze jest w Panu tej "determinacji"? Co się z Panem stało Panie Danielu? Każda władza się kończy, ta też się skończy. Skończą się też postępowania, prawda wyjdzie na jaw.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
etatowy świadek•6 września 2018 o 08:47
Pan Daniel zeznawał w Sądzie Pracy na wniosek burmistrza w sprawie o przywrócenie do pracy Pani Ewy. Pani Ewa sprawę wygrała, Sąd I instancji przywrócił ja do pracy, burmistrz się odwołał a trzyosobowy skład sędziowski utrzymał w mocy wyrok I instancji. Pan Daniel zeznawał na wniosek burmistrza także w innej sprawie z powództwa Pani Ewy. Jego zeznania są weryfikowane z innymi dowodami, jak zeznania pozostałych świadków.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
zmowa milczenia?•6 września 2018 o 08:41
Wariograf potwierdzi zeznania, prawda prędzej, czy później i tak ujrzy światło dzienne, to tylko kwestia czasu.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
kk•6 września 2018 o 08:36
Art. 239 Kodeksu karnego-Poplecznictwo.
§ 1. Kto utrudnia lub udaremnia postępowanie karne, pomagając sprawcy przestępstwa uniknąć odpowiedzialności karnej, w szczególności kto sprawcę ukrywa, zaciera ślady przestępstwa albo odbywa za skazanego karę,
podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5. § 2. Nie podlega karze sprawca, który ukrywa osobę najbliższą.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
stołki•6 września 2018 o 08:20
gmina im za mało, szykują się jeszcze na powiat
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
z urzędustołki•6 września 2018 o 09:48
Niskie wynagrodzenia to pikuś z alternatywą utraty pracy. Pracownicy urzędu i gminnych jednostek też nie wierzyli, że aż tyle stołków będzie potrzebnych i ciągle jeszcze trwa wymiana pracowników, nawet na najniższych szczeblach.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
mieszkanka Jawora•6 września 2018 o 08:18
Naszym, miastem teraz rządzi Platforma Obywatelska w koalicji z SLD a do tego jeszcze ludzie ze świdnickiej wspólnoty, którzy stamtąd przenieśli się do nas po przegranych wyborach. Aż się nasuwa pytanie, ile jeszcze potrzeba stołków? Do tego radna Wojda-Elbrah i radny Michał Bander dostali etaty w gminnej Przychodni Rejonowej a żona radnego Macieja Pawlinowa dostała etat w Urzędzie.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
PO+SLDmieszkanka Jawora•6 września 2018 o 09:23
Jakim cudem p. Grajek została dyrektorem ZLK? P.Matkowski-obecny dyrektor OSiR bezskutecznie w 2015r. kandydował z Platformy Obywatelskiej do sejmu. https://www.wnp.pl/parlamentarny/sejm-2015/okw-1-legnica,2/kw-platforma-obywatelska-rp,5/ Zygmunt Grajek był w składzie Komisji rewizyjnej SLD, gdy jej przewodniczącą SLD w Jaworze została p.Rynkiewicz-obecna zastępczyni p.Bery. https://e-legnickie.pl/wiadomosci-z-regionu/jawor/6933-nowa-szefowa-lewicy
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
takie rzondy•6 września 2018 o 08:13
A co się dzieje w JOK i OSiR, jak tam są traktowani pracownicy?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
obserwatortakie rzondy•8 września 2018 o 08:50
Gdzie są pieniądze, które tak ciężko wypracowała Pani Leonowicz z załogą. Czasy świetności JOK już nie wrócą.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
JULEKtakie rzondy•7 września 2018 o 19:10
Moi koledzy zgłosili problem złego traktowania pracowników w OSIR do komisji rewizyjnej.Niestety, nie mogą się doczekać finału , sprawa jest ciągle przeciągana bo przeciez niewygodnie ukarać kolegę , oj biedna komisja , bezradna i posłuszna komu trzeba......
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
wstyd•6 września 2018 o 08:08
Panie Danielu, cztery lata temu naobiecywaliście mieszkańcom gruszki na wierzbie (remont basenu, gminnych zabytków, budowę hali widowiskowej z kinem, miejsca pracy dla JAWORZAN, itp.), żeby się dostać, a teraz co jest Pan w stanie zrobić, żeby zostać? Jak tak można Panie Danielu?!
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
?•6 września 2018 o 07:43
To co zrobili z kolejną osobą to ja wstydziłbym się być w jednym zespole z takim dowódcą. Ivan nie wstyd Ci? Dwa razy zeznawałeś? I powoedziałeś prawdę? Czy ttm razem łgaliście, nie żeby się dostać ale żeby zostać?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lucky Luck•6 września 2018 o 07:41
Niewygodna prawda przed wyborami???:)))
Panu dziekujemy błsyk fleszy itp
Czas na zmiany!!!!
A wy ludzie dalej bronicie naszą "jeszcze"władze
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
?•6 września 2018 o 07:39
dlaczego wymieniono informatyków?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
bliżej?•6 września 2018 o 11:24
Poprzedni informatycy byli całkowicie apolityczni i od lat (za różnych burmistrzów) informatycznie obsługiwali wybory w naszej gminie (podobnie jak poprzednia sekretarz, która była urzędnikiem wyborczym). Obecnie informatykiem jest p.Dawid Bania, który podczas wyborów samorządowych w gminie Strzegom zasiadał w Obwodowej Komisji Wyborczej nr 18 z ramienia Platformy Obywatelskiej (poz. 7). http://bip.strzegom.pl/public/get_file_contents.php?id=310118 Ciekawe, kto teraz zostanie urzędnikiem wyborczym w naszej gminie-skąd będzie ta osoba?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Poinformowany?•6 września 2018 o 10:56
Bo za dużo kłapali na mieście co się dzieje w UM
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
wyboryPoinformowany•6 września 2018 o 11:09
Nie prawda!!! Podpytaj lepiej jak obecni informatycy trafili do urzędu i dlaczego ich zatrudniono, zanim jeszcze ogłoszony został nabór na te stanowiska? Obecny informatyk (ze Strzegomia) Dawid Bania w 2014r. zasiadał w Obwodowej Komisji Wyborczej Nr 18 Gminy Strzegom z ramienia Komitetu Wyborczego Platformy Obywatelskiej RP. Informatycy w urzędzie jaworskim wykonują zadania wyborcze.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
zatrudnienie•6 września 2018 o 07:34
Przeprowadzony nabór na stanowisko sekretarza, w którym uczestniczyła p.Żmijewska budzi liczne wątpliwości, gdyż nie było to wolne stanowisko i naruszono zasadę konkurencyjności z art. 11 ust. 1 ustawy o pracownikach samorządowych, bezzasadnie ograniczając kryteria naboru do konkretnych studiów podyplomowych i certyfikatu, które jak się okazało zaskakująco pasowały do kwalifikacji posiadanych przez p. Żmijewską. Wybór p. Żmijewskiej na sekretarza (zatrudnionej w wcześniej bez naboru w gabinecie politycznym burmistrza na stanowisku jego Doradcy) w zaskakująco szybkim tempie przeprowadził 3-osobowy zespół w 100% składający się z ludzi politycznie powiązanych z obecnym burmistrzem-członkiem PO kandydującym z EB Razem: Agnieszka Rynkiewicz (koalicjant z SLD)-jako Zastępca Burmistrza, Tomasz Panasiuk (członek PO, niedoszły kandydat do rady miejskiej z EB Razem)-jako Kierownik utworzonego dla niego Referatu Gospodarki Mieszkaniowej i Daniel Iwański (radny miejski w EB Razem)-jako Przewodniczący Rady!, który nawet nie był pracownikiem urzędu. Dublerka p.Żmijewska została zatrudniona na zajętym stanowisku sekretarza z dniem 01.04.2016r. O innych naborach i konkursach też się rozmawia.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
pod dywan•6 września 2018 o 07:25
Ciekawe, czy Pan Przewodniczący też wyraził by zgodę na potwierdzenie swoich zeznań na wariografie, tak jak skrzywdzeni pracownicy.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Alan•6 września 2018 o 07:23
Skandal nigdy więcej takiego przewodniczącego rady .
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
niestety•6 września 2018 o 07:20
to nie jedyny przypadek, gdzie uniemożliwiono opuszczenie pomieszczenia, aby wymusić podpisanie niekorzystnych dla pracowników dokumentów
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Dzieciaki•6 września 2018 o 05:56
Zamknęli kobitę na godzinę, żeby wymusić na niej podpisanie rezygnacji??? Ale się uśmiałem :-) dziecinada :-) do piaskownicy! :-)
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
do dzieciakaDzieciaki•9 września 2018 o 00:02
od razu widać że jesteś przybocznym burmistrza , jak ci nie wstyd. Życzę ci abyś był tak traktowany przez swojego pracodawcę jak są traktowani pracownicy w urzędzie. Gwarantuję ci że zła i dobra KARMA zawsze wraca ,a więc zastanów się dobrze zanim coś napiszesz.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Stały czytelnik•6 września 2018 o 01:09
Tylko jeden radny stanął w obronie skrzywdzonych urzędników? Na pewno wszyscy radni o tym wiedzieli i udają że nie ma problemu? Jest jakaś zmowa milczenia?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Centrum uwagi•6 września 2018 o 00:52
Dobrze, że niedługo wybory, to pożegnamy tego przewodniczącego. Oby przegrał te wybory.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Oburzony•6 września 2018 o 00:00
Panie Krzysztofie zgodnie z zaleceniem pana Iwańskiego proszę zorganizować konferencję prasową i proszę nie ograniczać się tylko do mediów lokalnych.
To jest skandal !!! My wyborcy mamy prawo do informacji bo wydaje mi się że ktoś
ogranicza demokrację.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Obi•5 września 2018 o 23:55
Aż chce się parafrazować pewien cytat z filmu: "Ja jestem radą"
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Mieszkaniec•5 września 2018 o 23:52
Dlatego też czas na zmianę burmistrza na Krzysztofa Kowalczyka, który nigdy by nie dopuścił do takich sytuacji. JAWORZANIE mają jeszcze wybór
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Wyborca•5 września 2018 o 23:45
Wodzirej nie ma nic do powiedzenia? A to dziwne i ciekawe.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
kk•5 września 2018 o 23:37
Za tej kadencji to nie jedyna sytuacja, gdzie pozbawia się ludzi swobodnego wyboru miejsca pobytu, celem wymuszenia podpisania niekorzystnych dla nich dokumentów. Przestępstwo z art. 189 k.k. § 1 polega na podejmowaniu przez sprawcę takich działań, które pozbawiają człowieka możliwości swobodnego wyboru miejsca pobytu. Jest to np. zamknięcie człowieka w pomieszczeniu, zainstalowanie przeszkód uniemożliwiających wydostanie się z określonego miejsca. Przestępstwo może być też popełnione przez zaniechanie. Nie jest wymagany żaden minimalny okres pozbawienia wolności. Przestępstwo z art. 189 k.k. można popełnić tylko umyślnie (zamiar bezpośredni lub ewentualny). Pozbawienie wolności przez lekkomyślność lub niedbalstwo nie jest przestępstwem, chyba że wynika z niedopełnienia obowiązków lub przekroczenia uprawnień przez funkcjonariusza publicznego i wyrządza pokrzywdzonemu istotną szkodę (art. 231 § 3 k.k.). Jest to przestępstwo trwałe, dokonane jest z chwilą pozbawienia wolności pokrzywdzonego i trwa do czasu jego uwolnienia.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
?kk•6 września 2018 o 13:06
Jak doszło do zwolnień pracowników w JOK?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Król tonie jak tytanic•5 września 2018 o 23:35
Odebranie głosu i natychmiastowe zakończenie obrad? Co to ma być? To jest problem i zadaniem rady jest rozwiązywać problemy i nad nimi debatować.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Prawnik•5 września 2018 o 23:30
Tylko sesja nadzwyczajna i to od zaraz. Oj to może być tylko wierzchołek góry lodowej
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
!!!•5 września 2018 o 23:29
Poplecznictwo i pomocnictwo jest karalne.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
autochton•5 września 2018 o 23:27
Iwan, przegiąłeś. Zmieniłaś się chłopie. Władza uderzyła Ci do głowy? Daj sobie spokój.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
info•5 września 2018 o 23:25
Panie radny, co się Pan dowiedział o prowadzonej polityce kadrowej (zwolnieniach i naborach)?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
luk•5 września 2018 o 23:23
W jaki sposób burmistrz zatrudnił tą świdnicka kancelarię, która uczestniczy w ruchach kadrowych i ile pieniędzy za to dostaje ta kancelaria?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Michał•5 września 2018 o 23:21
Szanuję Krzysztofa Detynę. Radny co mówi prawdę prosto w oczy i się nie czai.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
pytaniaMichał•6 września 2018 o 07:58
Czy to przypadek, że wspólnik tej świdnickiej kancelarii działa razem z ojcem obecnej sekretarzowej w świdnickiej wspólnocie, która wystawia ludzi do wyborów w tamtym okręgu? Czy to przypadek, że ta obsługa prawna i obecna sekretarzowa pojawili się w Jaworze, jak ojciec obecnej sekretarzowej bezskutecznie starł się o reelekcję na fotel burmistrza Strzegomia? Czy to przypadek, że znalazł on zatrudnienie w jednej z jaworskich firm i że w ślad za świdnicką kancelarią i obecną sekretarzową zatrudnienie w jaworskim urzędzie znalazło jeszcze kilka osób, które z tej samej wspólnoty bezskutecznie kandydowały do samorządu lub czynnie działają w jej strukturach? Na jakich zasadach dobrani zostali ludzie do nadzoru nad gminnymi spółkami-był jakiś konkurs? Mieszkańcy mają jeszcze wiele pytań, które ich nurtują.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
jaka prawda?•5 września 2018 o 23:17
Dlaczego ludzie porezygnowali ze stanowisk-czy to była ich swobodna wola, czy czegoś się obawiali, co było motywem ich działania? Dlaczego bezzasadnie zwalniani są pracownicy?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Alajaka prawda?•6 września 2018 o 21:23
nowa metoda pozbycia się pracownika to zmiana warunków umowy o pracę i przeniesienie na inne stanowisko , takie "żeby nie dał rady" , żeby go upokorzyć, wszystko zgodnie z prawem w ramach porozumienia.nie podpiszesz ,jest to równoznaczne z wypowiedzeniem umowy o pracę. Czy to stosuje się w Urzedzie miasta?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
urzędnikAla•7 września 2018 o 07:43
samo sedno, tylko wpierw stosowany jest mobbing psychiczny i ekonomiczny, aby "zachęcić" pracownika do odejścia lub aby w końcu popełnił jakiś błąd, za który będzie można go zwolnić, a dopiero jak to nie poskutkuje, to propozycja nie do odrzucenia
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
zapytaj tych ludzijaka prawda?•6 września 2018 o 16:08
Pokaż mi osobę, która z własnej, nieprzymuszonej lub swobodnej woli przeszła by na gorsze warunki lub całkiem zrezygnowała z pracy nie mając innej propozycji. Takie irracjonalne zachowania podyktowane są przeważnie jakimiś negatywnymi bodźcami. Złośliwe i uporczywe naruszanie praw pracownika jest karalne. Już kiedyś za burmistrza Tomczaka (z SLD) dochodziło do wymuszania na pracownikach podpisywania niekorzystnych dla nich dokumentów, rezygnacji z przywilejów i naruszania innych praw pracowniczych. Tez były procesy sądowe i postępowanie prokuratorskie.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Titanic•5 września 2018 o 23:17
Ależ mi sensacja ... zwolnili jedną i drugą gdyż taka była potrzeba. Każdy ma jakieś zobowiązania wyborcze a te dwie były z poprzedniego rozdania. A, że jaworzanki ... ktoś musi opuścić statek.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
mylisz sięTitanic•5 września 2018 o 23:40
zwolnione osoby nie były z żadnego "rozdania", nie przyszły do urzędu razem z burmistrzem Urbańskim, to byli wieloletni pracownicy urzędu
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
jaworzankaTitanic•5 września 2018 o 23:34
Masz czelność tak pisać? Wstyd...
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
metodyTitanic•5 września 2018 o 23:27
samymi zwolnieniami prokuratura by się nie zajmowała
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
AferaTitanic•5 września 2018 o 23:23
To że się zwalnia i zatrudnia swoich to normalne, ale chodzi o sposób tu idzie o to że był stosowany mobbing by wykurzyć pracowników.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
jaka skala?•5 września 2018 o 23:08
co z tymi bezzasadnymi zwolnieniami? ilu pracowników bezzasadnie zwolniono?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
niewygodna prawda?•5 września 2018 o 23:06
to niestety nie są pomówienia Panie Przewodniczący...
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
?•5 września 2018 o 23:02
Poważna sprawa skoro dwa razy był przesłuchiwany przewodniczący a i od razu zakończył sesję. Ciekawe
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
?•5 września 2018 o 23:02
Co się stało z dotychczasowymi pracownikami kancelarii? Tak nagle zniknęli stamtąd.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
?•5 września 2018 o 22:59
Co się stało z dotychczasowa sekretarką? Wszyscy o nią się pytają.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Ania?•6 września 2018 o 11:31
A kto jest teraz w sekretariacie
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
dziwneAnia•7 września 2018 o 13:20
zniknęła stamtąd w okresie zwiększenia pracy w związku z organizacją największej imprezy miejskiej
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
polityka kadrowa•5 września 2018 o 22:55
Ta prawda już dawno powinna ujrzeć światło dzienne. Radny od początku kadencji zbiera informacje na temat polityki kadrowej w urzędzie i jednostkach podległych.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Agatonpolityka kadrowa•7 września 2018 o 22:30
Łolaboga, największy nie***b w powiecie interesuje się polityką kadrową! Ty się Panie Radny do roboty weź, bo fucha w Krzysztofa K. w Schronisku się skończy, chyba że za tą krecią robotę masz obiecaną posadkę. A swoją drogą to ciekawe - swoich znajomków i pociotków upychacie, gdzie się da, a burmistrza polityka kadrowa wam się nie podoba. Tak Schronisko niby cienko przędzie, a miejsce dla konkubiny radnego Madeja i dla radnego Detyny się znalazło! Faryzeusze, belki w swoim oku nie widzicie?!
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
fakty•5 września 2018 o 22:52
Ten temat ciągnie się od początku tej kadencji. Pracownicy szukali pomocy, aż w końcu trafili do prokuratury. Najlepiej tam zapytać o ustalenia. W każdym postępowaniu zeznania mogą być potwierdzone wariografem. Poszkodowani z pewnością wyrażają na to zgodę.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Nostradamus•5 września 2018 o 22:49
Z jednej strony rozumiem troszkę Iwańskiego Detyna zaczął z grubej rury i wszedł na drogę gdzie jest postępowanie sądowe, ale to nie powód by tak agresywnie się zachowywać. Z drugiej strony radny Detyna mógł spokojnie zacząć od przedstawienia sytuacji mobbingu (że takie coś ma miejsce) w urzędzie i wymiany kadry i mógłby to uzasadnić tym, że rada powinna kontrolować działania burmistrza (chyba, że chciał o tym powiedzieć później ale już nie mógł) i że odbieranie głosu godzi w te kontrolę. Miejmy nadzieję, że zostanie to co chciał powiedzieć radny zostanie opisane, bo jestem ciekaw nowości w tej sprawie.
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Waldi•5 września 2018 o 22:47
Taki wygadany Bera a siedzi jak trusia. Coś jest na rzeczy
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
D E M O K R A C J A !!!•5 września 2018 o 22:47
Co jest do jasnej cho...y? Gdzie jest wolność wypowiedzi? Już niedługo będziesz miał prawo odbierania głosu :/
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Bono•5 września 2018 o 22:46
Ja pier ...
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Herk•5 września 2018 o 22:43
Mógł mu już pozwolić dojechać do końca. A tak nie wiadomo o co chodzi
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Ja•5 września 2018 o 22:42
Panie burmistrzu proszę zdementować bo nie zagłosuję na pana wiecej
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Norbert•5 września 2018 o 22:41
Ja bym was wszystkich pogonił stamtąd. Nie zasługujecie na pełnienie jakiejkolwiek funkcji w samorządzie
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
?•5 września 2018 o 22:39
Nie no do nędzy! Co wy tam wyprawiacie?
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
ciekae•5 września 2018 o 22:36
zaraz, zaraz. Iwaski zeznawal w sprawie? jakiej? dlaczego pan zabral mu glos???
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Skandal!•5 września 2018 o 22:33
Iwański się kompromituje...
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Reklama
Popularne tagi
policja burmistrz bolkowa smolasty bednarek mirosław pustuła 750-lecie bolkowa bolków dni bolkowa owś
Najczęściej komentowane
Najnowsze komentarze
Reklama
