Piątek, 29.03.2024 483

 

Pliki cookies 06:45
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama
Gaździcki Tomasz - kandydat do Rady Miejskiej w Jaworze
Baltic Home
SofaMeble.pl - Eleganckie meble tapicerowane

(FOTO) Będzie rondo zamiast sygnalizacji! - Sierpniowa sesja Rady Powiatu

30 sierpnia br. odbyła się kolejna sesja Rady Powiatu. Dodatkowym punktem obrad było przedstawienie wyników analizy ruchu na skrzyżowaniu ulic: Armii Krajowej, Piastowskiej, Szpitalnej i Strzegomskiej w Jaworze.

© materiał prasowy

30 sierpnia br. odbyła się kolejna sesja Rady Powiatu. Rozpoczęła się ona miłym i uroczystym akcentem. W imieniu Prezesa Zarządu Związku Powiatów Polskich Starosta Średzki Sebastian Burdzy wręczył Staroście Stanisławowi Laskowskiemu Honorową Statuetkę ZPP. Jednocześnie na mocy uchwały Związku Powiatów Polskich Staroście Jaworskiemu został przyznany tytuł Samorządowiec 20-lecia. Wyróżnienie to, jak podano w uzasadnieniu przyznano za szczególny wkład w rozwój lokalny, a także działalność na płaszczyźnie ogólnopolskiej.

Następnie radni po przyjęciu porządku obrad złożyli wnioski, interpelacje i zapytania. Rada przyjęła m.in. informację o przebiegu wykonaniu budżetu za I półrocze 2018 r. oraz podjęła uchwałę w sprawie zmiany w tegorocznym budżecie.

Dodatkowym punktem obrad było przedstawienie wyników analizy ruchu na skrzyżowaniu ulic: Armii Krajowej, Piastowskiej, Szpitalnej i Strzegomskiej w Jaworze, która powstała na zlecenie  Starostwa Powiatowego w Jaworze, celem znalezienia najbardziej optymalnego wariantu zarówno pod kątem płynności ruchu jak również zasadności i opłacalności inwestycyjnej.

Najważniejsze aspekty i wnioski omówił autor opracowania dr inż. Krzysztof Gasz - pracownik naukowy Politechniki Wrocławskiej, ekspert w dziedzinie inżynierii komunikacyjnej. W analizie uwzględniono aż 11 różnych wariantów możliwych rozwiązań. Najbardziej optymalnym i jednocześnie możliwym do realizacji został zaproponowany wariant budowy mini ronda. Badania dowiodły, że budowa sygnalizacji jest najgorszym rozwiązaniem, wydłuża 5 - krotnie  czas przejazdu pojazdów oraz 12-krotnie przejście pieszych.

Jak poinformował Starosta Stanisław Laskowski, wobec tak oczywistych wniosków, popartych naukową analizą, Zarząd Powiatu podjął decyzję o zleceniu opracowania dokumentacji technicznej na wykonanie mini ronda na tym skrzyżowaniu, tak aby rozpocząć jego budowę jeszcze w tym roku. Dodatkowo Zarząd Powiatu, wobec dość częstej awarii sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Kard. Wyszyńskiego i Poniatowskiego, podjął również decyzję o zleceniu opracowania dokumentacji potwierdzającej możliwości techniczne budowy mini ronda w tym miejscu.

Komentarze (70)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

regola
regola15 września 2018 o 12:51
Na tym rondzie - o ile zostanie zrealizowane - będzie więcej wypadków i problemów
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Prawnicy
Prawnicyregola17 września 2018 o 13:13
Będą wypadki bo polscy kierowcy to d****e, nie potrafią jeździć, piją i wsiadają za kółko. Gdyby kary były nie 500 zł a 5000zł to może, powtarzam MOŻE by się coś zmieniło, bo kara finansowa bardziej odstrasza niż kara więzienia. Tyle w temacie
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bezrobotny
bezrobotny13 września 2018 o 09:34
czy to prawda ,że Laskowski zarabia ponad 13 400 miesięcznie ???
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Agent Tomek :)
Agent Tomek :)bezrobotny13 września 2018 o 18:23
Bezrobotny idz do pracy to tez będziesz zarabiał. Teraz pracy na każdym rogu pod dostatkiem a nie siedzisz na dupie i zerujesz na pracujących. Darmozjady nie maja racji bytu powinni mieć tez odebrane prawa wyborcze. Czasy bezrobocia skończyły się już dawno.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zwłaszcza
zwłaszczabezrobotny13 września 2018 o 12:54
ile zarabiają ludzie w promocji
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Promocyjna
Promocyjnazwłaszcza13 września 2018 o 14:34
I jak duży jest budżet przeznaczony na promocję...
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
sztab
sztabzwłaszcza13 września 2018 o 13:27
i ile tam siedzi ludzi
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jan
Janbezrobotny13 września 2018 o 12:02
To zobacz stawki w UM to się zdziwisz.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
J 23
J 2312 września 2018 o 10:39
niech geniusze ze starostwa wytłumaczą w jaki sposób będzie pokonywać to mini,mini rądeczko np. straż pożarna , która jeździ tędy kilka razy dziennie.Minimalny promień skrętu samochodów które użwają wynosi od 14,8 (lekki sprzęt) do ponad 24m ( narmalny wóz bojowy).Takich przykładow mógłbym wymieniać wiele , tylko po co? Dobrze napisał jeden z komentatorów, że póki w starostwie rzadzi Laskowski to świateł tam nie będzie !!!
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
borus
borusJ 2313 września 2018 o 19:12
Pojedzie prosto przez środek - bez wysepki. Jak posypie śnieg to nikt nie będzie jej widział i "na przełaj" :-)))
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Pogodynek
Pogodynekborus14 września 2018 o 09:36
Śniegu raczej nie będzie, a jeśli już to trochę popada to służby sobie poradzą z tym i wszystko będzie widać.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Puknij się
Puknij sięJ 2313 września 2018 o 11:10
Te liczby to chyba skręt o 90 stopni. Weź i myśl koleżko...
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
obserwator 2
obserwator 211 września 2018 o 23:27
Sceptyku, po co piszesz te brednie, jak nie masz najmniejszej wiedzy na temat finansów powiatu. A długi szpitala, prawie 20 mln zł to same się spłaciły. Temat ronda pojawił się dopiero rok temu, jak burmistrz wycofał się ze swojej deklaracji dotyczącej sygnalizacji, czyli spełnienia obietnic wyborczych swoich kolegów.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
inaczej niż gmina
inaczej niż gminaobserwator 212 września 2018 o 08:09
"Powiaty otrzymały zadania najtrudniejsze: zdewastowane szpitale, niedofinansowaną oświatę, zniszczone drogi i narastające bezrobocie." http://samorzad.pap.pl/depesze/wiadomosci_centralne/185983/20-lat-powiatow--Jubileuszowe-zgromadzenie-Zwiazku-Powiatow-Polskich
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Gregory
Gregory11 września 2018 o 16:34
Nie dość, że tutaj sygnalizacji nie wybudują, to jeszcze na Wyszyńskiego/Poniatowskiego chcą wyłączyć? Po***ło ich?!!!
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
sceptyk
sceptyk11 września 2018 o 16:31
Jak mini rondo jest takim niby super rozwiazaniem i starosta Laskowski już o tym wiedział 4 lata temu, to po kiego licha wydał pieniądze na dokumentację techniczną na budowę sygnalizacji świetlej i na siłę chciał burmistrza namówić do współfinansowania tej inwestycji? Przecież taka dokumentacja nie kosztuje 5 zł, a powiat biedny, oj biedny - sam za swoje żadnej drogi czy chodnika nie wyremontuje bez pomocy gmin lub rządu... A teraz nagle rondo jest super - hiper?! Czyżby niegospodarność była w powiecie?!
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Wyborca
Wyborcasceptyk12 września 2018 o 00:21
A co powiesz o działaniach gminy i milionie projektów na basen widmo? Ile to nas kosztowało?
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mi
mi11 września 2018 o 14:18
Pożyjemy, zobaczymy jak to będzie funkcjonować. Znaki poziome są tańsze niż sygnalizacja. Jeśli nie zda egzaminu trzeba będzie podjąć decyzję o powrocie sygnalizacji bez marudzenia.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
!!!!
!!!!11 września 2018 o 09:29
to jest jakieś szaleństwo !!! Maksymalny promień skrętu wikszości pojazdów to ponad 12 metrów ! Właściciele SUV ów ,pikapów,dostawczych itp będą zmuszeni ścinać to coś co na siłę chcecie nazwać mini mini rondem. A może geniusze ze starostwa wytłumaczą jak to coś pokona karetka czy autobus komunikacji miejskiej. I wszystko robi się po to żeby udowodnić ,że te ponad 3 000 osób które podpisało petycje w/s świateł nie miało racji !!!!!! ŻENADA!!!!!!!! Kończcie tą kadencję i oszczędźcie sobie i nam wstydu,
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
borus
borus!!!!13 września 2018 o 19:14
rondo bez wysepki - malowana lub z kostki wg foto 9jpg
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Wyborca
Wyborca!!!!11 września 2018 o 14:52
Zakończyć kadencję, to powinien burmistrz. Nagle sobie z klakierami przypomniał o tej części miasta zaniedbanej przez lata. Dziury na ulicach, krzywe chodniki, stare instalacje, a ten coś o światłach...
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
czytelnik
czytelnik!!!!11 września 2018 o 14:25
Jak jesteś mądrzejszy zrób swoją ekspertyzę i udowodnij, że się nie da jeździć twoim suvem, pikapem czy ciągnikiem. Albo po prostu przejedź się po tego typu rondach, których powstaje w całej Polsce coraz więcej. Jak ktoś woli stać parę minut na światłach przy pustym skrzyżowaniu, to chyba mentalnie pozostał w poprzednim systemie. To skrzyżowanie jest mocno obłożone tylko w 2 razy dziennie. Pozostałe godziny przejeżdża się błyskawicznie, więc światła mogą tylko zakorkować i pogorszyć sprawę.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
!?!?!
!?!?!!!!!11 września 2018 o 13:45
12 metrów? Dobry żart. Chyba TIR z naczepą. Ludzie którzy tu nie mieszkają namawiali i mamili ludzi, że światła ponad wszystko i teraz są efekty tej fałszywej propagandy.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bolo
bolo10 września 2018 o 11:31
Czy chodzi o przerób czy poprawę komunikacji? Tam gdzie duży ruch pieszych, to ronda się korkują.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
solo
solobolo10 września 2018 o 13:13
No tak, te tysiące jaworzan chodzących 24/7 po tym skrzyżowaniu by tylko doczepić się do powiatu... Nawet bolo widziałem cię tam... Żałosne...
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
niezależny obserwator
niezależny obserwator8 września 2018 o 10:11
według naszych geniuszy ze starostwa jeżeli występuje dość często na skrzyżowaniu awaria sygnalizacji świetlnej to należy tam wybudować rondo!! Mam prośbę do Laskowskiego i Lenkiewicza.Panowie odpuście sobie tegoroczne wybory samorządowe i dajcie szanse młodym ludziom.Tak będzie lepiej dla was i dla nas mieszkańców!!!
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do niezależnego obserwatora
do niezależnego obserwatoraniezależny obserwator11 września 2018 o 08:20
kiepski z ciebie niezależny obserwator, bo jak się okazało po wydaniu opinii eksperta to jednak starosta Laskowski i właśnie p.Lenkiewicz mieli racje , a nie radny Barański i burmistrz Bera którzy wystawiali namioty i zbierali podpisy , zrobili tylko szum ,a jak się okazało to prysła ich bańka. Pan Laskowski na pewno ma mój głos w zbliżających się wyborach , a na p.Barańskiego ani na p.Berę nie zagłosuję ani ja ani nikt z mojej rodziny.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
nie dla partii
nie dla partiido niezależnego obserwatora11 września 2018 o 14:00
Racja, nie interesowali się tą częścią miasta przez 4 lata i nagle im zależy. Tyle kasy wpompowywali i wpompowują w Przyrzecze, a reszta miasta w lesie...
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jurek
Jurekniezależny obserwator9 września 2018 o 09:06
Racja. Lepiej wyłączyć światła tak jak to zrobiła gmina na skrzyżowaniu Legnicka/Wrocławska/Kolejowa. To nie czasem działanie ludzi młodych?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
solo
soloJurek10 września 2018 o 12:33
Wyłączyli na stałe?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Yan
Yanniezależny obserwator8 września 2018 o 18:25
To nie oni tylko ekspert, ale teraz tylko wy jesteście na nie, wiele ludzi chciało rondo i to najlepsze wyjście niż jakaś sygnalizacja, która wydłuży tylko czas, bo nie będzie tam sterowania ruchem czy czegoś takiego to stosują bogate miasta, a Mercedesik nie płaci...
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
solo
solo5 września 2018 o 15:32
Średnica zewnętrzna ronda wg https://www.arslege.pl/wymiary-i-zakres-stosowania-rond/k360/a37768/ to " mini rondo" i mniejsza niż 22m to dla osiedli, a nie drogi miejskiej, a ile to rondo będzie miało średnicy ? Wg Rysunku to ok 12 m. Więc co jest grane? W tym przypadku "Wyspa środkowa przejezdna lub częściowo przejezdna."
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bolo
bolosolo5 września 2018 o 16:26
Ktoś chyba nie umie czytać średnica to 14,5 metra... A jak zobaczysz to środek nie jest podniesiony tylko płaski więc niech główka cię nie boli o większe pojazdy...
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
solo
solobolo10 września 2018 o 12:32
14,5 to proszę popatrzeć sobie na plan i nauczyć się rozróżniać cyferki... Gmina i Powiat to dwie różne rzeczy kochanieńki i mają różne budżety, tak więc jak widzisz 40 milionów zadłużenia w gminie jawor to jest to w obsłudze Króla Skwerkowego, który znacznie zwiększył ten dług przez swoje 4 lata panowania... Dla ciebie widać wszystko jest czarno białe, ze albo naprawić albo zbudować. A może jest tak, że naprawa wyniesie więcej niż budowa, ale budowa jest równie droga. Powiat nie robi jak Bera, że wywala sobie 21 milionów (na razie na szczęście nikt nie chce tej podejrzanej finansowo budowy ruszyć) choć dług sięga 40 milionów, bo tak naobiecywał.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
solo
solobolo10 września 2018 o 11:40
gdzie jest projekt założeniowy ? Czego oczekuje Ratusz od projektanta?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bolo
bolobolo10 września 2018 o 10:39
a gdzie jest te 14,5 m - zacytuj. Zarząd Powiatu podjął decyzję o zleceniu opracowania dokumentacji technicznej na wykonanie mini ronda na tym skrzyżowaniu, tak aby rozpocząć jego budowę jeszcze w tym roku. A gdzie są pieniądze? Może kredyt? Na ile jest zadłużony Jawor? Naprawić światła i są oszczędności
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec Jawora
mieszkaniec Jawora5 września 2018 o 15:04
czesiek, wiesiek, michał, maniek itd. - skończcie już z tym mąceniem, dla was nawet jakby 10 profesorów napisało ekspertyzę, to i tak będziecie się czepiać
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
andrzej
andrzejmieszkaniec Jawora5 września 2018 o 18:58
czy ci profesorowie z Wrocławia czy Świdnicy będą korzystać z tego skrzyżowania ?? Dostali polecenie ,że mają zrobić wszystko ,tylko nie światła, to wymyślili rondo. Wzięli kasę i się śmieją. A poza tym jesteśmy mieszkańcami Jawora i chcemy mieć wpływ na to jak żyjemy bo na tym chyba polega samorząd ? Chyba że się mylę drogi Michale ,bolo i tp.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Yan
Yanandrzej8 września 2018 o 18:26
A dlaczego na gminnych drogach są dziury? Dlaczego jedna strona jest zaniedbywana, a inna nie?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
andrzej
andrzejandrzej6 września 2018 o 16:14
a co mnie ten twój burmistrz obchodzi.Swoją drogą nieźle jesteś zakręcony na punkcie burmistrza.Zrozum ( o ile jesteś w stanie) ,że nam tylko chodzi o to ,żeby urzędasy ze starostwa nie utrudniali nam życia .Nic więcej.Jeżeli wyszło,że ma być rondo (mini) niech będzie.Tylko wytłumacz nam , dlaczego na rondo nie można wjechać z JPII i dlaczego Szpitalna dalej ma być jednokierunkowa.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bolo
boloandrzej6 września 2018 o 14:26
Zawsze jesteście na nie, bo nie. Zawsze wam źle, tylko wasz burmistrz krysztalowy ale wyszło że nie za bardzo...
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bolo
bolomieszkaniec Jawora5 września 2018 o 16:33
Racja, jak zaczęła się afera za sprawą wiadomo kogo i jego klakierów, to słyszałem że każdy chce albo rondo albo światła. Jest rondo i według EKSPERTA, a nie ściągniętego kolegi ze Świdnicy to będzie najlepsze rozwiązanie. Narzekano, że nic się nie robi, a teraz jak pokazano plany i będzie coś zrobione, to jest nagle sprzeciw. A podobno to opozycja według burmistrza jest zawsze na nie, bo nie...
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
czesiek
czesiek5 września 2018 o 09:12
NIC O NAS BEZ NAS !!. Panowie Laskowski, Lenkiewicz. Pytam się jakim prawem podejmujecie tak ważne decyzje dla mieszkańców nie pytając ich o zdanie.Czy naprawdę tak trudno było zaprosić mieszkańców na sesję na której był poruszany temat skrzyżowania Piastowska , Szpitalna ?? Boicie się swoich wyborców , czy po prostu macie głęboko gdzieś ich zdanie na ten temat.
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bolo
boloczesiek10 września 2018 o 11:29
Lepiej przywrócić działanie świateł, bo za miesiąc ruszy S3 i ruch będzie dużo mniejszy. Udrożnić Szpitalną, żeby nie przeciskać się Kopernika. Chyba, że ktoś chce w Jaworze ruchu jednokierunkowego lub likwidacji parkowania na ulicy. Za wąskie ulice na ruch dwukierunkowy - zwłaszcza przy jedynym szpitalu. Czas najwyższy pomyśleć o kolejnych skrzyżowaniach ze światłami - jest wiele niebezpiecznych miejsc.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
zoha
zohabolo10 września 2018 o 14:09
Jako mieszkanka ulicy szpitalnej od kilku lat mam pewne przemyślenia. Szpital w 2006 roku został sprywatyzowany i niemal zaraz po tym zielony teren wokół szpitala został odnowiony (wyrównany, zrobiono alejki, wymieniono ławki). Nie mogę zrozumieć do tej pory dlaczego teren od strony ulicy szpitalnej nie został przekształcony na parking. Co stało na przeszkodzie? Sądzę że kwota jaką wydano na odnowienie terenów zielonych i utrzymanie ich (koszenie traw, pielęgnacja roślin, konserwacja ławek) na tym obszarze jest porównywalna z kwotą, która zostałaby wydana na utwardzenie powierzchni. Jeśli prezesi szpitala chcieliby jednak zrobić na tym biznes - bardzo proszę; większość niepublicznych zakładów opieki wprowadza opłaty za postój na swoich parkingach. A rezygnując z terenu zielonego (mówię o tym przy ulicy szpitalnej, nie kombatantów) na poczet parkingu, ruch dwukierunkowy mógłby zostać śmiało przywrócony (oczywiście gdyby postawiono zakaz parkowania na jezdni), skrzyżowanie na piastowskiej nie byłoby tak zawalone. I wtedy mamy win-win. Swoją drogą dorzucę jeszcze swoje trzy grosze w temacie ronda - choć nie podobała mi się akcja gmina vs powiat, osobiście bardziej byłabym za światłami. Rondo mi jako kierowcy kompletnie nie przeszkadza, jednak na tym skrzyżowaniu jest również bardzo dużo pieszych i właśnie z uwagi na pieszych, rondo może nie być aż tak dobrym pomysłem jak się wydaje. Jednak skoro zostały przeprowadzone badania w terenie i nie ma przeciwwskazań, to jako zwykły śmiertelnik mam, kolokwialnie mówiąc, gówno do gadania. Liczę tylko na to, że po stworzeniu ronda nie dojdzie tam do żadnego wypadku pieszy kontra auto.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Autore
Autorebolo10 września 2018 o 13:31
Większy parking? Jestem za, tylko gdzie?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
inaczej
inaczejbolo10 września 2018 o 12:49
Czas najwyższy pomyśleć o większym parkingu na Szpitalnej i wtedy można wprowadzić zakaz parkowania na ulicy i przywrócić dwukierunkowy ruch
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
spotted
spottedczesiek5 września 2018 o 16:09
czytaj tu: https://www.facebook.com/spottedjawor/photos/a.474378369384099/876793289142603/?type=3&theater
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jawor
Jaworspotted5 września 2018 o 19:08
Wątpię, że przekonasz Andrzejów i innych Cześków oni wiedza lepiej... i zawsze są na nie, a to ktoś inny według wiadomo kogo miał być cały czas na nie z zasady...
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Nie, nie i nie
Nie, nie i nieczesiek5 września 2018 o 11:35
Przecież wypowiadali się ludzie chcą zmian na skrzyżowaniu i było że ludzie chcą ronda i jest. To teraz znów jest źle. Wy zawsze jesteście na nie, tylko wasza racja jest najlepsza...
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
andrzej
andrzejNie, nie i nie5 września 2018 o 12:48
nie wciskaj Misiu nam ciemnoty.Pokaż jakiekolwiek dowody ,że ludzie chcą tam ronda.Już dawno jeden z komentujących napisał ,że dopóki w powiecie rządzi Laskowski to będą same problemy z tym skrzyżowaniem. I niestety miał rację.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Gmina Jwr
Gmina Jwr4 września 2018 o 19:40
Świetna sprawa, a burmistrz niech dalej sobie biega razem z klakieram i robi zdjęcia, od których ilości aż niedobrze się robi, to widać tylko potrafi, bo zarządzać gminą to nie.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec kopernika
mieszkaniec kopernika4 września 2018 o 10:08
czyli dalej to samo. Szpitalna jednokierunkowa, a mieszkańcy ulic JP II, Słonecznej, Berlinga itd będą jeździć przez JP II, Szpitalną ,Kopernika żeby wrócić na skrzyżowanie Piastowska -Szpitalna. Po prostu brak słów i ręce opadają .Ta władza w powiecie zupełnie odjechała i jest głucha na to co mówią mieszkańcy. Arogancja i buta kroczy przed upadkiem.
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Prawdziwy mieszkaniec Kopernika
Prawdziwy mieszkaniec Kopernikamieszkaniec kopernika4 września 2018 o 11:38
Drogi mieszkańcu, a co powiesz o działaniach burmistrz? Nasza ulica w dziurach i dopiero interwencja mediów skłania gminę do działania, a rury wymieniają tylko na jednej połowie ulicy, a ta część miasta nie zmieniła się i jest olewana?
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Prawdziwy mieszkaniec Kopernika
Prawdziwy mieszkaniec KopernikaPrawdziwy mieszkaniec Kopernika5 września 2018 o 11:37
Misiaczku, ludzi wk***ia to, że ulica w dziurach, nic się tu nie robiło i nie robi i nie będzie, plac zabaw ogołocony, instalacje podziemne w tragicznym stanie...
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec kopernika
mieszkaniec kopernikaPrawdziwy mieszkaniec Kopernika4 września 2018 o 19:46
słuchaj MISIU !! Nie rozwadniaj tematu.Może ktoś głupi to kupi.A MY naprawdę jesteśmy wkur.ieni.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
brawo
brawo4 września 2018 o 09:51
brawo panie Starosto ,miał Pan rację , no i jak teraz czuje się radny Barański który robił dużo zamieszania i upierał się żeby były tam światła , gdy tymczasem opinia fachowca wykazała że starosta Laskowski miał rację i wyszło na to że szumne zbieranie podpisów za światłami , wystawianie namiotów przez radnych PO i SLD mijało się z celem, a był to chyba tylko element kampanii
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
solo
solo4 września 2018 o 09:25
Ciasne rondo to utrapienie dla kierowców oraz Straży Pożarnej, a tutaj mało miejsca - pewnie będzie "mini rondo". Gorsze od świateł z czujnikami ruchu.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Szkoda gadać
Szkoda gadaćsolo4 września 2018 o 11:13
Proszę popatrzeć sobie na plany i później gadać... Ale pewnie nie rozumiesz tych planów to co się dziwić...
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanie
jaworzanie4 września 2018 o 08:33
No to zbieramy na osobówki dla straży pożarnej.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kierowca
kierowcajaworzanie4 września 2018 o 13:11
Widać że nie jeździsz po Polsce i nie wiesz jak funkcjonuje tego typu rondo. Albo wiesz tylko szukasz dziury w całym. Jeśli chce się upłynnić ruch, to tylko rondo. Światła powodują niepotrzebne zastoje nawet gdy jest puste skrzyżowanie.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
solo
solokierowca4 września 2018 o 19:25
Od 2019 ruszy S3 i mnóstwo samochodów ominie Jawor . Na Piastowskiej , Szpitalnej, Armii Krajowej,Kościuszki będzie pusto, więc inwestycja niezbyt trafiona . Zapewne będzie realizowana po 2019 - budżet na 2020. Zarząd Miasta podjął decyzję o zleceniu opracowania dokumentacji potwierdzającej możliwości techniczne budowy mini ronda w tym miejscu.A realizacja w planach :-))))
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanka
jaworzanka3 września 2018 o 23:38
To najlepsze wyjście z sytuacji, bezwzględnie. Brawo za decyzję.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
światło
światło3 września 2018 o 21:29
i zamknie to usta w końcu krzykaczom i wichrzycielom, którzy za wszelką cenę chcieli skłócić społeczeństwo ....
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Klakierzy
Klakierzyświatło4 września 2018 o 09:24
Racja, i co Panie burmistrzu i wszyscy krzykacze? Nadal będziecie pikietować na skrzyżowaniu? Lepiej wzięlibyście się za swoje poletko, bo ta cześć miasta zaniedbana jest przez was. Rury wołają o pomstę do nieba, co z resztą widać jak zaczęli kopać na Kopernika...
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
solo
solo3 września 2018 o 19:28
Jeżeli mini rondo , to musi być zakaz przejazdu samochodów TIR lub z przyczepami.Bezwzględny bo zniszczą tak małe rondo. Radni : poczytajcie http://kongresdrogowy.pl/files/upload/SOP2018_AWolski.pdf § 75 Wymiary i zakres stosowania rond Dz.U.2016.0.124 t.j. - Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
solo
solosolo4 września 2018 o 08:50
https://www.arslege.pl/rozporzadzenie-ministra-transportu-i-gospodarki-morskiej-w-sprawie-warunkow-technicznych-jakim-powinny-odpowiadac-drogi-publiczne-i-ich-usytuowanie/k360/
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Autor
Autorsolo3 września 2018 o 20:54
Na tym odcinku jest zakaz ruchu samochodów ciężarowych, za wyjątkiem zaopatrzenia - czyli są to pojedyncze przypadki. Ponadto zostały wykonane pomiary ruchu w godzinach szczytowych na podstawie których przeprowadzono analizę ruchu. Wynika z niej, że ułamek procenta stanowią pojazdy ciężarowe, które dostarczają towar do jaworskich sklepów.
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Sceptyk
Sceptyk3 września 2018 o 18:08
I wszystkich hejterów powinno to uciszyć. Nie jest to fanaberia starosty, tylko analiza specjalisty, a nie jakiegoś znajomego jak to ma miejsce w UM....
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Bbb
Bbb3 września 2018 o 17:52
Nareszcie !!!
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.