Środa, 24.04.2024 182

 

Pliki cookies 01:29
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama

Mijanka za 20 mln zł ułatwi podróże i przewozy na linii Jawor – Legnica

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za blisko 20 mln zł odbudują mijankę koło Przybyłowic na odcinku Jawor – Legnica. Zwiększy się przepustowość i możliwość przewozu towarów. Sprawniej pojadą pociągi pasażerskie.

Zdjęcie ilustracyjne © plk-sa.pl

Dzięki inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększą możliwości przewozu towarów – szczególnie kamienia transportowanego z Dolnego Śląska. Poprawią się warunki obsługi transportem kolejowym zakładów w regionie Legnicy i Jawora. Koło Przybyłowic zostanie odbudowany kilometr toru. Przebudowany będzie sąsiedni tor. Wykonane zostaną prace odwodnieniowe i wzmocnienia podtorza i przepusty. Bezpieczeństwo ruchu zapewnią nowe urządzenia sygnalizacyjne. Pobliski przejazd kolejowo-drogowym zostanie wyposażony w nowoczesne urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej oraz monitoring.

Korzyści dla pasażerów przystanku w Przybyłowicach

Przebudowane zostaną 2 perony. Będą wyższe, co ułatwi pasażerom wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Dojścia zostaną przystosowane dla osób o ograniczonej mobilności. Perony będą wyposażone w nowe oświetlenie (typu LED). Nowe wiaty, ławki, gabloty informacyjne, system oznakowania dotykowego – ułatwią podróże. Przejście miedzy peronami w poziomie szyn, wyposażone będzie w pochylnię oraz labirynt, zabezpieczający przed bezpośrednim wejściem na tory.

Umowę na prac za 19876000 zł netto PLK podpisały 23 kwietnia 2018 r. Zakończenie planowane są do września br. Finansowanie jest ze środków budżetowych. Wykonawcą robót jest firma INFRAKOL Sp. z o.o. Sp. k. z Jawora. Nazwa zadania: „Odbudowa mijanki na linii kolejowej nr 137 na szlaku Jawor - Legnica realizowana w ramach projektu zwiększenie przepustowości wybranych linii kolejowych poprzez optymalizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i układów stacyjnych".

Komentarze (6)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

DT
DT26 kwietnia 2018 o 10:12
A w Jaworze perony sypią się na głowę podróżnych.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
borus
borus24 kwietnia 2018 o 19:43
Piękny dworzec w Przybyłowicach - Wrocław nie ma co się równać .
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
mieszkaniec Jawora
mieszkaniec Jawora24 kwietnia 2018 o 17:19
Jestem zawiedziony, a to nie jest zasługa naszego burmistrza ?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ktoś
ktośmieszkaniec Jawora25 kwietnia 2018 o 18:12
Zaczekaj, zaraz się pokręci i będzie że to on...
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
solo
solo24 kwietnia 2018 o 16:02
Odbudowa mijanki na linii kolejowej nr 137 na szlaku Jawor – Legnica Numer Projektu 9090/IREZA4/23714/08625/17/P Opis zamówienia (robocza nazwa - mijanka Przybyłowice): Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania w zakresie: a)Branża drogowa: odbudowa nawierzchni w torze nr 1; wymiana nawierzchni w torze nr 2; budowa dwóch żeberek ochronnych; zabudowa rozjazdów, b)Przebudowa odwodnienia liniowego, c)Branża srk: zabudowa urządzeń zewnętrznych na mijance sterowanych ze st. Jawor; zabudowa zewnętrznych urządzeń srk na stacji Jawor; zabudowa ssp dla kat. B; zabudowa urządzeń kat. A; zabudowa blokady na szlaku Jawor – Legnica Wschód, d)Zabudowa urządzeń Tv-u dla stwierdzenie końca pociągu, e)Branża energetyczna: oświetlenie peronów, przejazdu i głowic rozjazdowych; zabudowa eor, f)Rewitalizacja dwóch przepustów, g)Rewitalizacja peronu nr 1 i odbudowa peronu nr 2 , h)Roboty towarzyszące, i)Opracowanie dokumentacji projektowej, powykonawczej, certyfikacja. https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet...0798&expired=0 PFU przewiduje: a) zabudowę nowej nawierzchni torowej w torze nr 1 km 271,463-272,465 b) odbudowę toru nr 2 w km 271,40-272,520 c) zabudowę szyn przejściowych na obu końcach mijanki z podsypką (49E1 na 60E1) d) zabudowa 2 rozjazdów R=500 1:12, umożliwiających jazdę z prędkością 60 km/h na kierunek zwrotny. Bardzo potrzebna inwestycja, gdyż odcinek pomiędzy Jaworem a Legnicą od dawna był wąskim gardłem. Na tym odcinku pociągi towarowe mają do pokonania różnice wzniesień, akurat Przybyłowice znajdują się w najwyższym punkcie tego odcinka. Nachylenia może dla pociągów osobowych są mało odczuwalne, ale wydłużają czas jazdy pociągów towarowych, dlatego pociągi towarowe musiały oczekiwać wiele godzin na wolną drogę. Składy ładowne często mogły być wyprawione z Jawora dopiero po godzinie 22. Ponadto częste opóźnienia szynobusów wynikające m. in.z przebudowy stacji w Jaworzynie Śl. i innych okolicznych inwestycji powodowały opóźnienia w relacjach odwrotnych, gdyż z powodu braku mijanki nie mogły być skompensowane przez wykrzyżowanie szynobusów gdzieś po drodze. W obu torach szyny 60E1, podkłady PS94 z przytwierdzeniem SB, wzmocnienie i profilowanie ław torowiska, przebudowa 2 przepustów, budowa 2 peronów długości 150 metrów i wysokości 0,76 m. SSP i mijanka pozwoli na osiągnięcie prędkości do 120 km/h na wprost dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla towarowych. Sterowanie zdalne ze stacji Jawor, budowa 8 nowych semaforów, 4 napędy zwrotnicowe i urządzenia kontroli zajętości torów, nowa blokada półsamoczynna EAP na szlaku Jawor - Legnica Wschód. http://kolejpodsudecka.pl/portal-aktualnosci.html
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kamil
kamil24 kwietnia 2018 o 16:01
Niech jeszcze zrobią porządek z przejazdem koło metal jawor, porazką jest że w godzinach najwiekszego szczytu przepychane są wagony i to nie dwa, trzy tylko kilkanascie przez co na 20 min zamykany jest przejazd
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.