Czwartek, 10.10.2024 363

 

Pliki cookies 18:40
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama

Ogłoszono przetarg na wygrodzenie autostrady A4

GDDKiA ogłosiła przetarg na „Wygrodzenie autostrady A4 na odcinku Krzyżowa - Bielany Wrocławskie”. Zadanie będzie realizowane w dwóch częściach: od w. Krzyżowa do w. Budziszów Wielki oraz od w. Budziszów Wielki do w. Bielany Wrocławskie.

© Paweł Sasiela

Przedmiotem zamówienia jest budowa dwustronnego wygrodzenia wzdłuż odcinka autostrady A4 od węzła Krzyżowa (km 52+880) do węzła Budziszów Wielki (km 153+452). Ma ono zabezpieczyć użytkowników autostrady przed zakłóceniami ruchu, które mogą powstać na skutek wtargnięcia z bezpośredniego jej otoczenia – ludzi, zwierząt lub pojazdów.

Zamawiający wymaga, aby realizacja zadania odbywała się bez konieczności wprowadzania utrudnień na ciągu głównym autostrady A4 oraz węzłach autostradowych. W kryterium wyboru ofert zostanie wzięte pod uwagę: cena (60%), termin realizacji (20%; gdzie maks. czas realizacji umowy dla każdej części nie może przekroczyć 17 miesięcy od daty podpisania umowy. Do czasu realizacji robót wlicza się okres zimowy), okres gwarancji (20%)

Termin składania ofert wyznaczono na 10 kwietnia 2018 r. do godz. 9:30.

Komentarze (6)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

solo
solo30 marca 2018 o 18:39
TIRy na tory 40 tonowy TIR tyle co 160000 sam. osobowych Ocena wpływu poruszania się pojazdów przekraczających dopuszczalne w Polsce naciski na oś na degradację sieci drogowej, opis systemu udzielania zezwoleń i pobierania opłat za przejazd po niedostosowanych odcinkach dróg oraz mapy obrazujące polską sieć drogową, na którą w latach 2004-2010 dopuszczone zostaną pojazdy o maksymalnym nacisku 11,5 tony/oś, z zaznaczeniem odcinków niedostosowanych, na przejazd którymi niezbędne będzie uzyskanie zezwolenia i uiszczenie dodatkowej opłaty Ocena degradacyjnego wpływu pojazdów przekraczających dopuszczalne obciążenie na oś na polską sieć drogową Podczas eksploatacji nawierzchnia drogowa ulega zużyciu i zniszczeniu, na co wpływają dwa podstawowe czynniki: ruch pojazdów i klimat, z czego główną przyczynę zniszczeń stanowi pierwszy z nich. Im większa masa (ciężar) pojazdu, tym większe oddziaływanie niszczące na nawierzchnię. Liczy się zatem nie tylko natężenie (liczba pojazdów w jednostce czasu), lecz także, a kiedy przede wszystkim, ich ciężar wyrażany obciążeniem osi. W Polsce dopuszczalne obciążenie osi wynosi 100 kN (10 T).Każde zwiększenie obciążenia pojazdu ponad dopuszczalny prawem limit przynosi wymierną stratę w postaci zwiększonych i narastających uszkodzeń nawierzchni drogowej. Jeśli stan nawierzchni sieci drogowej jest dobry, to zwiększenie zniszczeń wskutek przeciążenia pojazdów jest mniejsze niż wtedy, gdy nawierzchnia jest nierówna i charakteryzuje się złym stanem technicznym. W tym wypadku dochodzi bowiem zwiększenie agresywności obciążenia pojazdem wskutek efektu oddziaływania dynamicznego. Wziąwszy pod uwagę stan dróg w Polsce trzeba wyraźnie stwierdzić, że pojazdy o ponadnormatywnym obciążeniu przynoszą znacznie większe szkody niż w krajach Europy Zachodniej. Efektem jest dalsze pogarszanie stanu nawierzchni. W rezultacie dopuszczenie większego limitu obciążenia, które miało przynieść pożytek przewoźnikowi, działa przeciwko niemu, przyczyniając się do pogorszenia stanu nawierzchni, który staje się rzeczywistym zagrożeniem bezpieczeństwa ruchu. Nawierzchnia drogowa nie jest niszczona przez samochody osobowe z obciążeniem osi rzędu 5 kN (0,5 T), lecz przez samochody ciężarowe. Niszczące działanie pojazdu na nawierzchnię rośnie w funkcji potęgowej obciążenia. Z powszechnie przyjmowanego prawa czwartej potęgi wynika, że przejazd jednego samochodu ciężarowego normatywnego 100 kN/oś wywiera taki wpływ na nawierzchnię, jak przejazd 160 tys. samochodów osobowych. Natomiast pojazd ciężarowy o nacisku dwukrotnie większym – 200 kN/oś – powoduje 16-krotnie większe zniszczenie nawierzchni.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Staniislal Tur
Staniislal Tur27 marca 2018 o 09:45
Bolkowscy strazacy chca pomoc deklarowali nie raz pomoc w ramach programu samopomoc chlopska na lata 2018 a 2020 Oczywiscie musi dojsc do ponownego przetargu ze wzgledu na dlugi okres oczekiwania
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Piotr
Piotr27 marca 2018 o 09:05
Lepiej pomyśleć o przebudowie tej że drogi. Przy obecnym natężeniu ruchu dwa pasy w jedną stronę to zdecydowanie za mało. Wprowadzony zakaz wyprzedzania przez samochody ciężarowe nic nie dał. Wystarczy mała kolizja i (nie autostrada) jest zablokowana na parę godzin. Tylko jest mały problem :) obecne wiadukty i mosty nie są wybudowane z myślą o poszerzeniu o pas awaryjny, a co dopiero kolejny pas jezdni.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
solo
soloPiotr28 marca 2018 o 14:18
Projekt na "trzeci pas" jest gotowy od kilku lat, ale to wymaga uruchomienia inwestowania. Ale niestety : http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/zdjecia/3638368,wielka-przebudowa-autostrady-a4-beda-trzy-pasy-zniknie-8-wezlow-mapa,4459022,id,t,zid.html Zaczynają się przygotowania do wielkiej przebudowy autostrady A4. Trasa wreszcie będzie miała po trzy pasy ruchu. Zniknie aż osiem węzłów, powstaną za to trzy nowe. Droga na pewno będzie płatna. 8 węzłów na A4 do likwidacji Do likwidacji przewidziano 8 węzłów. Pokazujemy je na mapie (ZOBACZ MAPĘ A4 W POWIĘKSZENIU). - Węzły na A4 są zbyt blisko siebie. To niezgodne z przepisami. Autostrada to droga ograniczonego dostępu, głównie dla ruchu tranzytowego. Zbyt gęste rozmieszczenie węzłów może sprzyjać sytuacjom potencjalnie niebezpiecznym. Na węzłach, które przewidziano do likwidacji, ruch jest niewielki. Obsługują one głównie ruch lokalny - dodaje rzecznik GDDKiA. Powstaną też trzy nowe zjazdy. - Legnica II to połączenie A4 z budowaną niedługo trasą S3. Węzeł LSSE będzie stanowił dojazd do strefy ekonomicznej. W tej okolicy jest znaczny ruch ciężarówek - mówi Joanna Borkowska. W tej chwili przy LSSE znajduje się zjazd z A4, ale nie spełnia on wymogów węzła autostradowego. Natomiast zupełnie nowy węzeł Strzeganowice ma zastąpić zlikwidowany zjazd Pietrzykowice.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
solo
solosolo28 marca 2018 o 17:59
Jak widać na mapce znikna zjazdy w Pietrzykowicach,Jarosławiu, Udaninie,Wądrożu Wielkim, Mikołajowicach,Legnickim Polu, Lubiatowie i Jadwisinie. Oj biedne Wądroże W. , bo inwestorzy będą omijać te tereny bez zjazdów. Tutaj pole do działania dla Wojewody, bo zjazd to rozwój gospodarczy regionu. TIRy na tory.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
lumia
lumia26 marca 2018 o 21:18
To nie jest autostrada ale szosa szybkiego ruchu
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.