Wszystko to za sprawą warsztatów studentów II roku studiów magisterskich kierunku Pedagogika wczesnoszkolna z terapią pedagogiczną Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Legnicy. Studentki realizowały w sposób praktyczny zajęcia z następujących przedmiotów: Teoretyczne podstawy terapii pedagogicznej, Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka oraz Metody terapii dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Zajęcia praktyczne były odpowiedzią na podpisane Porozumienie o Współpracy między dyrektor PORE w Jaworze dr Dorotą Domińską-Werbel a Wydziałem Nauk Społecznych i Humanistycznych Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Legnicy.
- Zajęcia o profilu praktycznym realizowane dziś w naszym ośrodku są dla studentek uzupełnieniem wiedzy zdobywanej na studiach i przygotowaniem ich do przyszłej pracy. Wiele osób nie może znaleźć pracy po studiach, a pracodawcy narzekają, że absolwenci nie są odpowiednio przygotowani. Dzisiejsze zajęcia mają to zmienić, gdyż zwiększą szanse wykorzystania umiejętności młodych ludzi oraz wyposażenia ich w doświadczenie zawodowe na przyszłość. Dziś studentki sprawdziły wiedzę zdobytą na studiach w zetknięciu z praktyką i nawiązały nowe kontakty z bardzo profesjonalną kadrą naszej poradni psychologiczno-pedagogicznej: z panią pedagog Bogumiłą Sokołowską, panią Ewą Bering, panią Martą Rodziewicz-Sośnicką, panią Małgorzatą Ziętek i ze mną - psychologiem - mówi dyrektor Dorota Domińska-Werbel.
Opiekunami studentów były: dr Wiesława Troszczyńska-Nakonieczny oraz dr Kornelia Hübscher z Wydziału Nauk Społecznych i Humanistycznych Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy. Obie panie doktor zauważyły, że praktyczne zajęcia w Powiatowym Ośrodku Rozwoju Edukacji w Jaworze dostosowują studentów pedagogiki do potrzeb i możliwości zgłaszanych przez pracodawców, a zatem dyrektor szkoły, zatrudniając studenta, nie musi martwić się o brak kompetencji zawodowych u przyszłego nauczyciela.
- Korzystając dziś z gościnności pani dyrektor dr Doroty Domińskiej-Werbel nasi studenci sprawdzili się w działaniu, uzyskali kompetencje pracownicze: nauczycielskie i pedagogiczne. Mamy nadzieję, że to nie jest nasza jedyna taka praktyka i kolejny raz przyjedziemy po cenne wskazówki praktyczne od pracowników PORE w Jaworze - podkreśla dr Wiesława Troszczyńska-Nakonieczny.
- Oglądając dziś najnowsze metody terapii pedagogicznej, jakimi dysponuje poradnia, jestem pełna podziwu dla działań podjętych przez kadrę pracującą w tutejszej poradni. To wymaga od pracowników wielkiej determinacji, ukończenia wielu kursów i szkoleń oraz studiów podyplomowych, aby teraz można było przekazać tę wiedzę nam, pracownikom naukowym uczelni oraz naszym studentom. Dziś przyszłe pedagożki mogły zobaczyć i sprawdzić na sobie terapię prowadzoną metodą Biofeedback, najnowszą Metodę Warnkego oraz podpatrzeć najnowsze narzędzia do diagnozy dzieci małych i dużych. Na uczelni podczas wykładów mogłyby jedynie posłuchać o tych metodach, a dziś mogły się bezpośrednio z nimi zetknąć i spróbować już operować tą całą aparaturą. Widziałam wielkie zadowolenie na ich twarzach i to mnie cieszy najbardziej. Wrócimy z Jawora pełne nowych umiejętności i nowej wiedzy - zauważa dr Kornelia Hübscher.
Także uczestniczki warsztatów nie ukrywały, że praktyczne zajęcia w jaworskiej placówce były bardzo cennym doświadczeniem.
- Na pewno wrócimy jeszcze do Jawora do pani dyrektor dr Doroty Domińskiej-Werbel, która tak ciepło nas przyjęła i przybliżyła nam profil pracy w poradni. Chciałybyśmy tu pracować, warunki do pracy są idealne, kadra bardzo życzliwa i profesjonalna, a metody pracy bardzo ciekawe. Pierwszy raz widziałyśmy Biofeedback, nawet miałyśmy możliwość spróbowania na sobie. Dowiedziałyśmy się, jak pracuje nasz mózg, jak bardzo jesteśmy zestresowane i że powinnyśmy zwiększyć swoją koncentrację uwagi. Poznałyśmy najnowsze Baterie do badania 6-7-latków, wypróbowałyśmy na sobie i okazało się, że to wcale nie jest takie proste. Miasto, w którym dziś jesteśmy, odwiedziłyśmy pierwszy raz w życiu i dołożymy wszelkich starań, aby tu jeszcze wrócić, poćwiczyć, posłuchać i się dużo nowego nauczyć - podkreślały studentki, które odwiedziły PORE.