Pi膮tek, 29.03.2024 539

 

Pliki cookies 09:00
Serwis korzysta z plik贸w cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do cel贸w statystycznych, realizacji us艂ug i reklamowych. Korzystaj膮c z naszych stron bez zmiany ustawie艅 przegl膮darki b臋d膮 one zapisane w pami臋ci urz膮dzenia. Wi臋cej informacji na temat zarz膮dzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatno艣ci.
Reklama
Ga藕dzicki Tomasz - kandydat do Rady Miejskiej w Jaworze
Baltic Home

Indywidualizacja nauczania w Gminie Bolk體

Listopad i grudzie to kolejne miesi眂e realizacji projektu edukacyjnego z udzia砮m 秗odków Europejskiego Funduszu Spo砮cznego w ramach Priorytetu IX: "Rozwój wykszta砪enia i kompetencji w regionach", Dzia砤nie: 9.1 "Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jako禼i us硊g edukacyjnych 秝iadczonych w systemie o秝iaty" Poddzia砤nie: 9.1.2 "Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dost阷ie do edukacji oraz zmniejszenie ró縩ic w jako禼i us硊g edukacyjnych".

Tytu projektu to Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szko硑 podstawowej w kontek禼ie wdra縜nia nowej podstawy kszta砪enia ogólnego.

W wyniku realizacji projektu, który obejmuje 3 szko硑 podstawowe na terenie Gminy Bolków do ko馽a grudnia zrealizowano 499 godzin zaj赕 pozalekcyjnych (SP w Bolkowie – 229 godzin, SP w Kaczorowie – 90 godzin, SP w Lipie – 180 godzin).

W ramach projektu do 31 grudnia odby硂 sie:
W Szkole Podstawowej im. II Armii Wojska Polskiego w Bolkowie:
  • 27 godzin zaj赕 logopedycznych dla dzieci z zaburzeniami mowy,
  • 60 godzin zaj赕 dla dzieci ze specyficznymi trudno禼iami w czytaniu i pisaniu w tym tak縠 zagro縪ne ryzykiem dysleksji,
  • 30 godzin zaj赕 z gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy,
  • 30 godzin zaj赕 dla dzieci z zaburzeniami komunikacji spo砮cznej,
  • 30 godzin zaj赕 rozwijaj眂ych zainteresowania matematyczne uczniów szczególnie uzdolnionych,
  • 22 godziny zaj赕 rozwijaj眂ych zainteresowania przyrodnicze uczniów szczególnie uzdolnionych,
  • 30 godzin zaj赕 umuzykalniaj眂ych dla dzieci z zaburzona koordynacja psychoruchowa;

W Szkole Podstawowej w Kaczorowie:
  • 30 godzin zaj赕 dla dzieci ze specyficznymi trudno禼iami w czytaniu i pisaniu w tym tak縠 zagro縪nych ryzykiem dysleksji,
  • 30 godzin zaj赕 dla dzieci z zaburzeniami komunikacji spo砮cznej,
  • 30 godzin zaj赕 dla dzieci rozwijaj眂ych zainteresowania j陑ykowe;

W Szkole Podstawowej w Lipie:
  • 60 godzin zaj赕 logopedycznych dla dzieci z zaburzeniami mowy,
  • 60 godzin zaj赕 komputerowych dla dzieci uzdolnionych,
  • 60 godzin zaj赕 dla dzieci rozwijaj眂ych zainteresowania j陑ykowe.

Zdolni matematycy na start!
W ramach projektu realizowane s przez Pani mgr Krystyn Janas zaj阠ia rozwijaj眂e zainteresowania matematyczne uczniów szczególnie uzdolnionych z 12 uczniami kl. III polegaj眂e na utrwaleniu i poszerzeniu wiedzy zdobytej w szkole oraz przekazaniu uczniom w nowy, atrakcyjny sposób tre禼i matematycznych spoza podstawy programowej. Celem realizacji zaj赕 jest wdro縠nie uczniów do samodzielnego, logicznego my秎enia, rozwijanie ich zdolno禼i i zainteresowa, a tak縠 przygotowanie do dalszej edukacji matematycznej, udzia硊 i osi眊ania sukcesów w konkursach matematycznych.

Podczas spotka, na zaj阠iach matematycznych uczniowie rozwi眤uj zadania pod kierunkiem nauczyciela, jak równie otrzymuj jako dodatkowa prace domowa – karty pracy. W czasie zaj赕 stosowane s metody aktywne, 鎤iczenia praktyczne, metoda problemowa oraz wykorzystywane pomoce dydaktyczne zakupione specjalnie w tym celu ze 秗odków unijnych. Aby uatrakcyjni ten trudny przedmiot uczniowie korzystaj z tablicy multimedialnej i komputerów.

Zaj阠ia dla dzieci z zaburzeniami komunikacji spo砮cznej realizowane w ramach projektu w Szkole Podstawowej w Kaczorowie i prowadzone przez Pani mgr Ewelin Gorzkowska s zaj阠iami innowacyjnymi w tej szkole.

W ramach programu, dzi阫i zaj阠iom socjoterapeutycznym, uczniowie maja mo縧iwo舵 podniesienia swojej samooceny i powi阫szenia wiary we w砤sne mo縧iwo禼i. Poprzez teatroterapie, inscenizacje oraz dram dzieci doskona砤 swoja ekspresje werbalna i niewerbalna. Ponadto uczniowie korzystaj z ró縩orodnych pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach projektu: kolorowych pacynek, strojów teatralnych, instrumentów perkusyjnych. Dzieci ch阾nie uczestnicz w tego typu lekcjach. S one dla nich pewnego rodzaju wyzwaniem, nowo禼i i daj mo縧iwo舵 realizowania sie oraz odnoszenia sukcesu. Dodatkowo rozwijaj swoja efektywno舵 s硊chania, maja mo縧iwo舵 odreagowania negatywnych emocji poprzez zaj阠ia relaksacyjne, arteterapeutyczne, muzykoterapeutyczne oraz choreoterapeutyczne (zaj阠ia ruchowe i taniec oparte na systemie Klanzy integruj uczestników, poprawiaj wspó硃race w grupie a tak縠 maja znacz眂y wp硑w na rozwój ekspresji niewerbalnej: mimiki, gestykulacji). W ramach tych zaj赕 uczniowie poznaj muzyk klasyczna oraz zostaj zapoznani z literatura bajkoterapeutyczna. Maja mo縧iwo舵 pozbycia sie ró縩ego rodzaju leków, szczególnie leku przed wyst眕ieniami publicznymi. Dostrzegaj problemy innych osób i wypowiadaj sie na ten temat, bogac眂 s硂wnictwo, ucz眂 sie argumentacji, wnioskowania i tworz眂 w rezultacie coraz bardziej rozbudowane i poprawne wypowiedzi.

Zaj阠ia dla dzieci z zaburzeniami komunikacji spo砮cznej pomagaj uczniom pokonywa nie秏ia硂舵, ucz samodzielno禼i my秎enia a tak縠 tworzenia komunikatów j陑ykowych, niezb阣nych w dalszej edukacji i 縴ciu.

Bogus砤wa Ka硊縩a
Dyrektor PCPP-P i DM w Jaworze

Komentarze (0)


Prosz臋 zachowa膰 komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami wsp贸艂偶ycia spo艂ecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, 偶e Administratorem poni偶szych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 M臋cinka. Dane osobowe zosta艂y przekazane dobrowolnie i b臋d膮 przetwarzane wy艂膮cznie w celu przes艂ania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyra藕nej zgody dane osobowe nie b臋d膮 udost臋pniane innym odbiorcom danych. Osoba, kt贸rej dane dotycz膮 ma prawo dost臋pu do tre艣ci swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj si臋, aby korzysta膰 ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz si臋 wi臋cej

Publikowane komentarze s膮 prywatnymi opiniami u偶ytkownik贸w portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialno艣ci za tre艣膰 opinii.