Czwartek, 25.04.2024 306

 

Pliki cookies 02:07
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama

Zaistniej w sieci z wasn stron internetow

Szacuje si, e ok. dwóch trzecich mikrofirm nie ma wasnej strony internetowej. Tymczasem tak elektroniczn wizytówk mona mie ju za kilkadziesit zotych miesicznie.

Ponad 40 proc. przedsibiorstw zatrudniajcych od 10 do 49 pracowników nie ma jeszcze wasnej strony internetowej – mówi dane GUS za 2010 rok. Urzd statystyczny nie podaje, jak sytuacja wyglda w mniejszych firmach, róne szacunki wskazuj jednak, e strony www nie posiada ok. 60 – 70 proc. drobnych przedsibiorców (zatrudniajcych do piciu osób). Odsetek ten róni si w zalenoci od rodzaju prowadzonego biznesu, a take jego lokalizacji.

Przedsibiorcy s wprawdzie coraz bardziej wiadomi potgi internetu, ale przed stworzeniem wasnej strony powstrzymuj ich albo koszty zwizane z jej zaprojektowaniem i serwisowaniem, albo problemy z dotarciem do wykonawców, albo po prostu brak czasu. Pamitajmy, e drobny przedsibiorca, oprócz tego, e zajmuje si samym wiadczeniem usug czy wytwórczoci, osobicie odpowiada za wszystkie sprawy administracyjne. Czsto nie ma nawet czasu dowiedzie si, e stworzenie wasnej strony wcale nie musi by drogie.

Odpowiednio zaprojektowana strona internetowa jest skutecznym narzdziem promocji i komunikacji z klientami i kontrahentami. Mona j porówna do elektronicznej wizytówki, na której oprócz danych kontaktowych znajduj si dodatkowe informacje, np. o produktach, usugach lub aktualnych promocjach. Strona internetowa zwiksza te wiarygodno. Przedsibiorstwa, które maj wasne witryny w sieci, s postrzegane jako solidne i stabilne. Interesujc si jak firm, zwykle na pocztku szukamy jej w internecie.

Przedsibiorca, który chce zaoy wasn stron www, powinien zacz od sprawdzenia, jakie s koszty samego projektu i ile kosztuje póniejsze serwisowanie strony. Stawki na rynku s bardzo zrónicowane. Zale od tego, jak bardzo skomplikowany jest to projekt w sensie struktury, jakie s wymagania co do grafiki i kto bdzie wykonywa prac. Oferty pochodz zarówno od studentów informatyki, jak i od profesjonalnych dostawców. Koszt stworzenia strony dla maej firmy moe waha si od kilkuset do kilku tysicy zotych. To wydatek jednorazowy. Posiadacz strony musi te raz do roku ponie koszt zwizany z rejestracj domeny. Stawki ksztatuj si w przedziale od 10 do 150 z. Kolejna pozycja kosztowa to usuga hostingu, czyli w uproszczeniu dostpu do serwera, na któr trzeba przeznaczy od kilkudziesiciu do mniej wicej 200 z rocznie.

Najtrudniej oszacowa opaty zwizane z serwisowaniem strony, czyli aktualizacj zawartych na niej treci. Stawki zale od wykonawcy, czstotliwoci dokonywanych zmian, a take tego, jak skomplikowane s to dziaania. Mona przyj, e wprowadzenie raz w miesicu nowej oferty produktowej (ok. 10 produktów – opis plus zdjcia) to wydatek rzdu 50 – 100 z.

Wasna strona to pierwszy krok do promowania przedsibiorstwa w internecie. Waciciele firm zwykle aktywnie wykorzystuj serwisy www jako kana sprzeday i w zwizku z tym podejmuj wiele dziaa marketingowych. Poczwszy od pozycjonowania strony w popularnych wyszukiwarkach, po zamieszczanie ogosze na branowych portalach. Zaczynaj si te interesowa bardziej zaawansowanymi formami reklamy jak wysyanie komunikatów promocyjnych za pomoc poczty elektronicznej. Na wybór tych rozwiza wpyw maj zazwyczaj zakres i specyfika dziaalnoci danej firmy. Inaczej bowiem bdzie pozyskiwa klientów firma o wskim charakterze dziaalnoci jak produkcja specjalistycznych maszyn rolniczych, a inaczej ta, która prowadzi dziaalno o charakterze bardziej masowym, np. usugi kurierskie.

Ekspert Piotr Marciniak

Komentarze (0)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.