Wtorek, 19.03.2024 369

 

Pliki cookies 10:15
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama
Baltic Home
Baseny ogrodowe, materace i akcesoria - sklep NajlepszeBaseny.pl

Jakub Malicki

Czy Dolny Śląsk będzie finansować In Vitro?

Przed kilkoma dniami do marszałka Województwa Dolnośląskiego trafił apel stowarzyszenia Nowy Wrocław. Autorzy wniosku chcą, aby władze województwa dopłaciły do programu In Vitro. Wstępnie mówi się o milionie złotych rocznie.

Fot. jawor24h.pl © jawor24h.pl

Niech Czytelnik pozwoli, że odpuszczę sobie ocenę samego In Vitro. Chętnie podzielę się swoimi przemyśleniami, tak jak robiłem to nie raz w innych „sprawach bio-etycznych”, ale teraz ważniejsze jest coś innego. 

Marszałkowi złożono właśnie propozycję, aby wspólne pieniądze wydał na czyjeś prywatne potrzeby. Nie jest po prostu uczciwie, gdy wspólne środki przeznacza się na osobiste sprawy niektórych. Niezależnie od tego, jakie to potrzeby. Każdy może prosić innych, aby mu coś kupili lub zapłacili za niego i każdy może dobrowolnie to zrobić. Sięgając po pieniądze publiczne kończy się dobrowolność i zaczyna się przymusowe finansowanie czyjegoś życzenia.

Nie ma znaczenia, czy uważamy tę metodę za dobrą czy złą. Jaka by nie była, nie powinna być finansowana z budżetu.

Pół biedy, gdy wszyscy się zgadzają. W tym jednak przypadku sprawa nie jest akceptowana przez część ludzi, którzy się na te wspólne pieniądze złożyli płacąc podatki. Jeśli województwo zacznie opłacać In Vitro, to również osoba sprzeciwiająca się tej metodzie będzie musiała ją współfinansować!

Nie chodzi więc tylko o to, że co to mogło pójść na wspólne cele (prawie bym zapomniał: milion dany na In Vitro oznacza brak miliona na budowę dróg, zbiorników retencyjnych, straż pożarną…) zostanie przekazane na osobiste potrzeby. Chodzi też o to, że ta decyzja uderza w taką zwykłą uczciwość. Czy wegetarianin byłby zadowolony, gdyby kazano mu dopłacić do budowy rzeźni?

Podobny pomysł był przedstawiony Radzie Miejskiej we Wrocławiu. Na szczęście projekt odrzucono, a przyczynili się do tego radni… Platformy Obywatelskiej. Klub się podczas głosowania podzielił i zwolennicy tej uchwały nie uzyskali większości. Jestem pozytywnie zaskoczony. Bardzo tym radnym dziękuję i biorę to jako naukę, żeby nie oceniać wszystkich przez pryzmat partii.

Pomysł jest jeszcze w fazie projektu, zatem stosunkowo łatwo go zatrzymać. Bo on jest - jak widać po powyższym - możliwy do zatrzymania. Trzeba się zastanowić, co można zrobić. I to zrobić.

Komentarze (9)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

jaworzanin
jaworzanin28 marca 2017 o 11:09
zła wiadomość dla Malickiego."marszałek województwa (ostatni nie PISowiec) zadeklarował pieniądze z budżetu województwa dla gmin, które chcą realizować programy dofinansowania zabiegów in vitro dla bezpłodnych par". Dalej z tekstu wynika że pomoc jest adresowana do tych par których po prostu na to nie stać.A może Jawor przystąpi do tego programu? Przecież ubogich u nas nie brakuje. A fundamentaliści katoliccy jak tego nie akceptują, to niech z tego programu nie korzystają.A od innych ,chętnych , niech się odczepią.
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jakub Malicki
Jakub Malickijaworzanin28 marca 2017 o 21:49
To może niech katoliccy fundamentaliści nie płacą podatków na ten program? Bo niestety muszą. A chętni do korzystania, skoro nie akceptują katolickich fundamentalistów, niech się odczepią od ich pieniędzy. Ale już tak poważnie: Proszę pomyśleć, jak pan by się czuł, gdyby ktoś wpadł na pomysł finansowania z pańskich pieniędzy czegoś, co pan ocenia negatywnie. I jak? Ci "katoliccy fundamentaliści" czują to samo. Wszyscy jesteśmy ludźmi, nie okradajmy się nawzajem przez takie coś jak finansowanie potrzeb niektórych przez wszystkich. Co pan na to?
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
czesiek
czesiek26 marca 2017 o 10:37
sądzę ,że moja miesięczna zaliczka na podatek dochodowy jest dużo większa jak roczny podatek płacony przez Pana Malickiego.Jednak mimo wszystko jestem zmuszony finansować fundusz kościelny, zachcianki milionera Rydzyka (majątek oceniany na 349 mln zł !!) i wszystkich uprzywilejowanych których w Polsce nie brakuje. Natomiast sądzę ,że państwo powinno pomagać ubogim w tym rodzinom które chcą mieć dzieci , a ich na to nie stać .Sądzę ,że Pan Malicki zmienił by zdanie gdyby problem dotyczył jego rodziny lub jego najbliższych.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jakub Malicki
Jakub Malickiczesiek28 marca 2017 o 21:40
Napisał pan o finansowaniu Kościoła, to się dobrze składa. Ciekawe, że gdy pan musi płacić na coś, czego nie chce, to uważa pan taką sytuację za coś niewłaściwego. Ale gdy to samo ma dotknąć innych, to już to panu nie przeszkadza, wręcz przeciwnie - nawet jest pan za! Ja jestem przeciwko finansowaniu z budżetu In Vitro oraz Kościoła - po prostu przeciwko finansowaniu prywatnych potrzeb z pieniędzy publicznych. Jestem chrześcijaninem, a jakoś nie domagam się, aby wszyscy płacili na moje. Niech więc i pan nie przymusza innych do płacenia na to, co pan popiera. Skąd pan wie, czy taki problem nie dotyczy kogoś z moich bliskich? Wyjątkowo mało empatyczny z pana człowiek, skoro sięga pan po ludzkie problemy jako argument w dyskusji. Być może wg pana należy naginać zasady, gdy rodzina potrzebuje, ale ja mam tu inne zdanie. I jeszcze tak na koniec: może tak pomógłby pan komuś, zamiast sądzić, że powinno to zrobić państwo pieniędzmi innych?
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wiesiek
wiesiekczesiek26 marca 2017 o 10:53
Prawdę piszesz, zgadzam się. Nie od dzisiaj wiadomo, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Gość
Gość23 marca 2017 o 09:10
Odbiegając od norm etycznych (autorowi do końca się nie udało) to w takim razie o finansowaniu z środków publicznych: większość społeczeństwa sprzeciwia się finansowaniu partii politycznych, część wypłacie 500+ (zamiast dawać durne pieniądze z naszych podatków to wystarczy znieść podatek pensji, będzie korzystniej dla obywateli, każdy dostanie więcej z wypłaty. Ale ludzie się cieszą, że dostają darowiznę z ich pieniędzy...), abonament RTV (za posiadanie odbiornika mam płacić? A co nie płace za satelitę? Państwo mi telewizor na raty kupiło, że muszę spłacać, czy co?). Rozdawnictwo naszych pieniędzy przez każdy rząd to jest zmora. A dlaczego mówię o naszych pieniądzach to pozwolę sobie zacytować Panią Margaret Thatcher: "Nie ma czegoś takiego jak publiczne pieniądze. Jeśli rząd mówi, że komuś coś da, to znaczy, że zabierze tobie, bo rząd nie ma żadnych własnych pieniędzy.".
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jakub Malicki
Jakub MalickiGość24 marca 2017 o 17:06
Jestem przeciwny finansowaniu ze wspólnych pieniędzy nie tylko In Vitro, partii politycznych również. Z dokładnie tego samego powodu. Jestem przeciwnikiem programu 500+, szerzej pisałem o tym tutaj: http://jawor24h.pl/powiat/wiadomosci/6942/dlaczego-500-zlotych-na-dziecko-polemika
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
aa
aaJakub Malicki27 marca 2017 o 08:25
A ja jestem za dofinansowniem tego typu zabiegów. Pisze Pan swoje przemyślenia nie znając ani specyfiki ani skali problemu. Równie dobrze może Pan napisać o adaptacji słoni na Antarktydzie. Ja nie zgadzam się także z różnymi rozwiązaniami ale również wiem, że są one potrzebne innym.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
czytelnik
czytelnikJakub Malicki24 marca 2017 o 19:45
Ja jestem przeciwny finansowaniu z publicznych pieniedzy mediów, bo to podważa ich wiarygodność. Dlatego czytam tylko takie portale jak jawor24h.pl
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.