Wtorek, 19.03.2024 170

 

Pliki cookies 05:29
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama
Baltic Home
SofaMeble.pl - Eleganckie meble tapicerowane

Jaworzanie poparli zmianę nazw ulic

Ostatniego dnia lutego inicjatorzy nadania obecnym ulicom Adama Rapackiego i Zygmunta Berlinga nazw kard. Stefana Wyszyńskiego oraz rtm. Witolda Pileckiego złożyli w Biurze Obsługi Klienta podpisy poparcia dla wniosku.

Fot. jawor24h.pl © jawor24h.pl

Nazwy obu ulic podlegają obowiązkowej zmianie w związku z wejściem w życie ustawy o zakazie propagowania komunizmu lub innego ustroju totalitarnego przez nazwy budowli, obiektów i urządzeń użyteczności publicznej.

- Na początku grudnia złożyliśmy wniosek do burmistrza o przygotowanie uchwały zmieniającej nazwy dwóch jaworskich ulic - Adama Rapackiego i Zygmunta Berlinga. Zobligowani jesteśmy do tego zgodnie z ustawą z dnia 1 kwietnia 2016 roku. W naszym grudniowym piśmie zobowiązaliśmy się do przeprowadzenia szerokich konsultacji społecznych wśród jaworzan, dotyczących naszej propozycji. Proponowaliśmy zmianę nazwy ul. Adama Rapackiego na ul. Kard. Stefana Wyszyńskiego oraz zmianę nazwy ul. gen. Zygmunta Berlinga na ul. rtm Witolda Pileckiego - zauważa radny Jacek Wieczorek.

Pomysłodawcy proponując na patronów ulic uniwersalnych bohaterów oraz wychodząc do jaworzan z informacją o czekających nas zmianach, spotkali się z bardzo pozytywnym odzewem ze strony mieszkańców miasta św. Marcina.

- Tak jak zapowiadaliśmy przeprowadziliśmy szeroko zakrojone konsultacje społeczne i zebraliśmy blisko 1500 podpisów. Mieszkańcy byli mile zaskoczeni, że nie muszą osobiście odbierać ankiet. Składamy podpisy w BOK-u, by potwierdzić, że jaworzanie popierają zaproponowane przez nas nazwy ulic. Nie chcemy decyzji oddawać w ręce wojewody, tym bardziej, że mieszkańcy bardzo pozytywnie odebrali naszą inicjatywę. Mam nadzieję, że nie zostanie ona zbagatelizowana i odrzucona przez burmistrza Jawora i większość w radzie - mówi radny Krzysztof Detyna

- Wraz z radnymi i wieloma mieszkańcami Jawora, bezpośrednio brałem udział w konsultacjach, jakie podjęliśmy na rzecz zmiany nazw ulic, co jest koniecznością nie tylko dla Jawora, ale dla wielu miejscowości w całej Polsce. Cieszę się z podejścia mieszkańców, zrozumienia sytuacji i tego, że mają oni wpływ na nowe nazewnictwo - podkreśla radny Krzysztof Kowalczyk

- Przede wszystkim zależało nam na dotarciu do mieszkańców ulic Rapackiego i Berlinga. Wspólnie z radnymi odwiedziliśmy wszystkie mieszkania. Choć nie do wszystkich udało się dotrzeć, bo nie zawsze byli obecni w domu, chciałbym serdecznie podziękować mieszkańcom za udział w konsultacjach i wyrażenie swojej opinii na temat zmiany nazw ulic - mówi Robert Gierczyk

Wciąż trwa natomiast akcja społeczna "Zamień dezertera na bohatera". Dzięki jej inicjatorom udało się sprowadzić z Wiednia do I Liceum Ogólnokształcącego im. Księcia Bolka I w Jaworze wystawę poświęconą rtm. Witoldowi Pileckiemu, która uświetniła obchody Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych w placówce. W szkole prezentowana jest też wystawa poświęcona kard. Stefanowi Wyszyńskiemu. 

- Nazwy ulic mają swoją symboliczną wymowę. Poprzez swój przekaz oddają pewien sens aksjologiczny, pewien świat wartości, pewne cechy, które staramy się i chcielibyśmy uhonorować. Również ludzi. Postacią, chyba znaną wszystkim Polakom i nie tylko Polakom, jest rtm. Witold Pilecki. Bohater, o którym można by mówić bardzo wiele. Człowiek niesamowicie silnej woli i wielkiej odwagi, heroizmu i charakteru. Z drugiej strony mamy działaczy komunistycznych. Nawet, jeżeli jest to gen. Berling, to jednak osoba, która współpracowała z sowieckim aparatem przemocy. Aczkolwiek, która też poniosła konsekwencje czy zapłaciła cenę za pomoc walczącej Warszawie w roku 1944 w czasie Powstania Warszawskiego - mówił dr Tomasz Gałwiaczek, pracownik IPN, prowadzący wykład naukowy podczas miejskich obchodów Narodowego Dania Pamięci Żołnierzy Wyklętych w Jaworze.

Komentarze (85)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@jawor24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

Dude Wołowa
Dude Wołowa5 marca 2017 o 12:20
Jakim trzeba być debilem żeby pod postem o zmianie nazw ulic pisać o mercedesie i innych bzdurach. P.s. sprzedam opla...
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
open
openDude Wołowa5 marca 2017 o 23:04
wyluzuj...
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
czesiulek
czesiulekDude Wołowa5 marca 2017 o 17:11
kupie Ładę z LPG z małym przebiegiem
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
czesiek
czesiek5 marca 2017 o 10:16
do" Pani od klasy gratulujemy premii". Ludzie którzy czytają i piszą na tym portalu są jacy są , i dlatego żeby do nich dotrzeć musisz pisać jasno i dobitnie, a mianowicie ,że 15000 zł premii dostała poseł Witek za całokształt .Nie jest to pierwsza premia czy nagroda (jak zwał tak zwał , chodzi o kasiorkę) i że w ten sposób dobra zmiana realizuje program oszczędnego państwa.Pieniądze oczywiście pochodzą z budżetu , czyli są to pieniądze moje , twoje ,nasze.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
hurra...
hurra...czesiek5 marca 2017 o 23:09
na poziomie gminnym wynagrodzenia są finansowane prawie w 100% z lokalnych wpływów, z tym z lokalnych podatków
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
pogubiony
pogubiony5 marca 2017 o 08:20
Odnoszę wrażenie, że w Jaworze rozwija się jakiś dziwny kult niemieckiego koncernu samochodowego. To, że PR-owiec tego koncernu dba o promocje swojej marki, to dla mnie jest całkowicie zrozumiałe-do tego został zatrudniony i za to pobiera wynagrodzenie. Ale dziwi mnie zachowanie i "wkręcene" postronnych, publicznych osób, które robią niemalże za "żywą" reklamę. Najdziwniejszą dla mnie scenką, której chyba nigdy nie zapomnę, było namalowanie przez publiczne osoby, niezwiązane z tym koncernem, bombek z logiem niemieckiego koncernu, w ramach zajęć pielęgnujących polskie tradycje. Ta scenka uświadomiła, mi, że ta niemiecka firma ma naprawdę dobrego PR-owca.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
marketing i PR
marketing i PRpogubiony6 marca 2017 o 08:54
Mercedes ma swoją strategię marketingowo-pijarowską, którą realizuje od lat. Dziwi mnie natomiast zachowanie i "wkręcenie się" postronnych, publicznych osób, które robią niemalże za "żywą (chodzącą) reklamę" tego koncernu. Mam także wątpliwość, czy za publiczne pieniądze, z wykorzystaniem publicznego mienia można robić reklamę prywatnemu przedsiębiorcy. Takiego przedsiębiorcę raczej stać na wynajem powierzchni do reklamy swoich produktów. Reklama jest rodzajem komunikowania perswazyjnego obejmującym techniki i działania podejmowane w celu zwrócenia uwagi na produkt. Obecnie reklama spełnia funkcje: prezentacji, kształtowania popytu, tworzenia i utrzymywania rynków zbytu.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Marcinek
Marcinekpogubiony5 marca 2017 o 10:17
Pieniądze na PR są i będą, w końcu polski niewolnik wykwalifikowany będzie tyrał za 500 euro a Niemiec nie ruszyłby palcem za mniej niż 2000. Take drugą Japonię nam zgotowali po 89. Co śmieszniejsze, dziś na sprzątaczkę trzeba mieć wyższe, język obcy i cv ze zdjęciem! No a w Jaworze to podobno trzeba jeszcze do tego znać kogo trzeba.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
potrzeby
potrzebyMarcinek5 marca 2017 o 10:40
Bogatemu nie zabronisz, zwłaszcza, gdy PR firmy ma za zadanie zwiększenie sprzedaży danego produktu, lub przynajmniej utrzymanie jej na dotychczasowym poziomie. Inaczej sytuacja wygląda w publicznych instytucjach, urzędach, które nie muszą zabiegać o sprzedaż swoich usług, bo mają na nie monopol, a ilość zadań, jakie muszą zrealizować i potrzeb lokalnej społeczności, jakie muszą zapewnić, to niewielkie publiczne środki, jakimi dysponują muszą 3x oglądać, zanim je na coś wydadzą.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
profesjonaliści
profesjonaliści4 marca 2017 o 14:36
Niewątpliwie Dr Ewa Łabno-Falęcka jest profesjonalistą od PR firmy, a czy miejski szef od PR-u gminy i współpracy z zagranicą zna biegle jakiś język obcy?
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
???
???profesjonaliści5 marca 2017 o 09:21
czy on w ogóle ma kierunkowe wykształcenie?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
PR
PR4 marca 2017 o 14:22
Dr Ewa Łabno-Falęcka jako dyrektor PR Mercedes-Benz Polska odpowiada za reklamę marki Mercedes i robi to od lat, w różnej formie, w tym także wystaw. Jaworska wystawa Mercedesa jest jedną z form promocji tej firmy. https://www.motofakty.pl/artykul/mercedes-strzelal-w-niebo.html http://www.motocaina.pl/artykul/dr-ewa-labno-falecka-z-mercedes-benz-nagrodzona-6938.html http://natemat.pl/148707,ewa-labno-falecka-z-firmy-mercedes-niemcy-podaja-nas-za-przyklad-polnisches-wirtschaftswunder Obecnie Dr Ewa Łabno-Falęcka - Dyrektor Komunikacji i Relacji Zewnętrznych w Mercedes-Benz Polska kandyduje do nagrody "Bizneswoman roku 2016" w kategorii "Sukces w korporacji". https://bizneswomanroku.pl/
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Reklama dźwignią handlu, czy manipulacji?
Reklama dźwignią handlu, czy manipulacji?PR4 marca 2017 o 20:41
Czym jest reklama? Rodzajem komunikowania perswazyjnego obejmującym techniki i działania podejmowane w celu zwrócenia uwagi na produkt. Obecnie reklama spełnia funkcje: prezentacji, kształtowania popytu, tworzenia i utrzymywania rynków zbytu. Jedną z form reklamy (jaki stosuje m.in. Mercedes-Benz) jest Neuromarketing. ,,Neuromarketing to nauka o tym, jak ludzie używają mózgu do podejmowania decyzji - która wykorzystuje nowe narzędzia, aby spojrzeć na to co dzieje się w głowach konsumentów."-Patrick Renvoise https://www.slideshare.net/symetria/neuromarketing-klucz-do-umysu-konsumenta
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ole
olePR4 marca 2017 o 14:27
tym razem jaworskie Muzeum udostępniło swoją powierzchnię dla PR-owskich działań tego koncernu
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
spaghetti
spaghetti4 marca 2017 o 13:12
Czy to prawda że ma być zmiana herbu Jaworskiego ? Prawdo podobnie koń św.Marcina ma mieć emblemat mercedesa !
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
już mnie nic nie zdziwi
już mnie nic nie zdziwispaghetti5 marca 2017 o 09:49
Przecież już świecący neon Mercedesa stał w okresie okołobożonarodzeniowym przy miejskiej choince w centrum rynku pod siedzibą urzędu gminnego.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kololo
kololospaghetti4 marca 2017 o 23:11
PRAWDA ! Zamiast krzyża na wieży kościoła św. Marcina ma być świecący neon Mercedes .
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kolo
kolospaghetti4 marca 2017 o 14:49
coś ci się pofertało
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Pani od klasy gratulujemy premii
Pani od klasy gratulujemy premii4 marca 2017 o 00:31
http://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/podwojne-premie-dla-prymusow-z-rzadu/e3l5fbb Jeżeli to prawda - Pani od klasy gratulujemy premii 15 tys. zł z państwowej kasy
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
funkcjonariusz publiczny
funkcjonariusz publicznyPani od klasy gratulujemy premii4 marca 2017 o 08:08
Jawne są nie tylko nagrody i premie, ale i w ogóle wynagrodzenia funkcjonariuszy publicznych. Funkcjonariuszem publicznym w brzmieniu art. 115 § 13. polskiego Kodeksu Karnego jest: Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej, poseł, senator, radny, poseł do Parlamentu Europejskiego, sędzia, ławnik, prokurator, funkcjonariusz finansowego organu postępowania przygotowawczego lub organu nadrzędnego nad finansowym organem postępowania przygotowawczego, notariusz, komornik, kurator sądowy, syndyk, nadzorca sądowy i zarządca , osoba orzekająca w organach dyscyplinarnych działających na podstawie ustawy,  osoba będąca pracownikiem administracji rządowej, innego organu państwowego lub samorządu terytorialnego, chyba że pełni wyłącznie czynności usługowe (np. sekretarki, telefonistki, pracownicy obsługi technicznej), a także inna osoba w zakresie, w którym uprawniona jest do wydawania decyzji administracyjnych (np. we władzach samorządu zawodowego, izbach rzemieślniczych, organizacjach kombatanckich)3, osoba będąca pracownikiem organu kontroli państwowej lub organu kontroli samorządu terytorialnego (np. Najwyższej Izby Kontroli, Urzędu Kontroli Skarbowej, regionalnych izb obrachunkowych), chyba że pełni wyłącznie czynności usługowe, osoby zajmujące kierownicze stanowiska w innych niż administracja lub organ władzy instytucjach państwowych (np. w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, Krajowej Agencji Rynku Rolnego, publicznych szkołach różnych szczebli)4,  funkcjonariusz organu powołanego do ochrony bezpieczeństwa publicznego (np. Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Policja.), a także funkcjonariusze Służby Więziennej oraz „strażnik gminny (miejski)”5, osoba pełniąca czynną służbę wojskową (żołnierz), lekarz udzielający świadczeń w ramach pomocy doraźnej, zgodnie z nowelizacją ustawy o systemie oświaty i Karty Nauczyciela od maja 2007 roku, tytuł funkcjonariusza publicznego przysługuje nauczycielom placówek publicznych. Zgodnie z art. 115 § 19 k.k. osobą pełniącą funkcje publiczne jest funkcjonariusz publiczny a także: członek organu samorządowego (np. samorządu gospodarczego, lekarskiego, radcowskiego) funkcjonującego na podstawie ustawy, osoba zatrudniona w jednostce organizacyjnej dysponującej środkami publicznymi, chyba że wykonuje wyłącznie czynności usługowe, inne osoby, których uprawnienia i obowiązki w zakresie działalności publicznej są określone lub uznane przez ustawę lub umowę międzynarodową. W orzecznictwie Sądu Najwyższego za osoby pełniące funkcje publiczne, a tym samym mogące być uczestnikami projektu, uznaje się między innymi: Prezesa Spółdzielni, Dyrektora przedsiębiorstwa państwowego, lekarza (ordynatora szpitala), diagnostę samochodowego.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jawne nagrody
jawne nagrodyPani od klasy gratulujemy premii4 marca 2017 o 07:53
http://samorzad.pap.pl/depesze/wiadomosci_centralne/163379/Jawne-nagrody--Watchdog-transparentne-miasto-Rybnik--czyli-kto--ile-i-za-co http://serwisy.gazetaprawna.pl/praca-i-kariera/artykuly/721095,wysokosc-nagrod-dla-urzednikow-bedzie-jawna-transparentnosc-wyeliminuje-patologie.html http://samorzad.pap.pl/depesze/redakcyjne.edukacja/172537/Jawna-nagroda--Urzad-musi-udostepnic-informacje-o-pensjach-i-nagrodach-swoich-pracowników https://edgp.gazetaprawna.pl/artykuly/456025,jawne-nagrody-w-urzedach.html
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kto droższy?
kto droższy?Pani od klasy gratulujemy premii4 marca 2017 o 07:49
Jakby tak sprawdzić, ile w 2016r. "drużyna" lokalnego włodarza wzięła z budżetu gminy nagród i premii, to może się okaże, że Pani od klasy jest bardzo skromna osobą?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
opolak
opolak3 marca 2017 o 19:50
Spoko - tak jak węgiel będzie długo paliwem dla ciepła , tak benzyna paliwem do samochodów. Gdybyśmy chcieli wszyscy jeździć elektrycznymi, to w domu miałbyś świeczki i bez kompa i tv. Chyba , że na drogie baterie .Poczekaj tatka latka - zobaczysz jakie będą problemy przy dużych upałach - zabraknie energii elektrycznej bo coraz więcej klimatyzatorów kupują ludzie
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wielkie halo
wielkie halo3 marca 2017 o 18:29
W Jaworze maja być wytwarzane czterocylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne do samochodów osobowych Mercedes-Benz, a Daimler inwestuje już w samochody elektryczne http://samochodyelektryczne.org/chargepoint_pozyskuje_82_mln_usd_glownie_od_daimlera_na_ekspansje_w_europie.htm
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ostatni zgasi światło
ostatni zgasi światłowielkie halo4 marca 2017 o 09:52
Hmm czyli za parę lat Niemcy zamkną fabrykę a ludzie tam pracujący wylądują na bezrobociu
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
katoliczka
katoliczka3 marca 2017 o 15:54
bardzo mnie zawiedli ci radni i ten Pan w niebieskiej kurtce (kto to?). Wielokrotnie proponowałam ,żeby Przyjaciół Żołnierza zmienić na Przyjaciół Żołnierza Wyklętego.Wtedy będzie wiadomo co i jak.A tak ludzie mogą sobie pomyśleć np Przyjaciół Żołnierza Armii Ludowej , i co wtedy??
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Krul Lef
Krul Lef3 marca 2017 o 15:41
Papieża lewaka heretyka Franciszka! Ja tam go lubie! Kto jest za?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Jarząbek Stefan
Jarząbek Stefan3 marca 2017 o 10:57
Jak powszechnie wiadom obóz prezesa lubuje się w rozkopywaniu grobów. Dziwie się że Radny Detyna nie wpadł jeszcze na pomysł rozkopania wrażych sowieckich grobów na ulicy Rapackiego! Co to za porządki! Panie radny! Łopaty w dłoń bolszewika goń goń goń!
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Komentator
KomentatorJarząbek Stefan3 marca 2017 o 17:26
To komuniści równali i rozkopywali groby wokoło Kościoła Pokoju. Taraz jest park zamiast cmentarza.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
katolik
katolikKomentator3 marca 2017 o 21:26
nie wiedziałem , że ja i moi koledzy byliśmy KOMUNISTAMI !Ale będą się dziwić ,że jakiś *** tak ich nazwał.
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Wniosek logiczny
Wniosek logiczny3 marca 2017 o 10:38
Skoro burmistrz zarządził konsultacje społeczne, to przecież nie może zlekceważyć tych konsultacji. Gdyby było inaczej, to by się skompromitował dokumentnie.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
piwo EB :D
piwo EB :D2 marca 2017 o 23:18
Ulica Niespełnionych Obietnic Wyborczych. Ulica Naiwności Ludzkiej.
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
ach szkoda
ach szkoda2 marca 2017 o 20:01
Ulica nepotyzmu i kumoterstwa oraz ulica Mercedesa i byłoby idealnie.
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
+
+2 marca 2017 o 19:45
"Trakt pedofili w czarnych kieckach"
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
tk
tk+2 marca 2017 o 21:49
Najwyższy czas skończyć z lewactwem i b.komuchami zdrajcami mordercami oszustami i potomkami komuchów którzy krzyczą o braku demokracji bo dobiera im się do d.. py. A w Jaworze jest duża ilość takich potomków sekretarzy dyrektorów prezesów działaczy pzpr zms sb itp. Nawet są wsród samorządowców. Dobrze byłoby wskazywac takich na portalach z nazwiska i imienia i pełnionych funkcji partyjnych.
9 Lubię to: 9
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
-
-tk3 marca 2017 o 09:02
Najgorzej to jak sie plebs do władzy dopcha. Takie nic społeczne, bez szkoły, bez wiedzy, za to z przekonaniem że jest lepszy od innych bo sie urodzil w polszy. :D
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
o
o+2 marca 2017 o 21:35
odezwał sie komuch pier......lony !
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
-
-o3 marca 2017 o 09:01
skoro to jest komuch pi...dolony to ty jesteś matko..biącym faszystą
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
g;v/.
g;v/.2 marca 2017 o 19:37
ul. wybotoksowanej oraz ul. ciepłego energetyka
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jep
jepg;v/.2 marca 2017 o 21:23
ku pamięci i ku przestrodze
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
wizjoner
wizjoner2 marca 2017 o 18:29
Ul. Lansu i Ul. PR-u Pasują do obecnej sytuacji.
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
za publiczne
za publicznewizjoner3 marca 2017 o 12:35
ale własnej osoby
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
?
?2 marca 2017 o 18:14
ul. "Laurka" i ul. "Barbie"
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
anty-sceptyk
anty-sceptyk2 marca 2017 o 18:14
ul. uwalnianej energii naszego miasta
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
DEWETF
DEWETF2 marca 2017 o 18:12
moje propozycje : ul. zasłużonych dla Jawora strzegomian i świdniczan ul. miłośnika selfie i facebooka
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bajkowo?
bajkowo?2 marca 2017 o 18:06
Króla Juliana i Cruelli de Mon
6 Lubię to: 6
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Mati
Mati2 marca 2017 o 17:58
Oj widzę, że teraz ci którzy liczyli na inne nazwy wylewają swoje żale... Dla przypomnienia zmiana jednego komunisty na drugiego komunistę jest niezgodna z prawem.
8 Lubię to: 8
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Pancia
Pancia2 marca 2017 o 16:45
Jestem rozczarowany, dlaczego nie bedzie ulicy o nazwie poleglych w katastrofie smolenskiej????
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
muzeum figur woskowych
muzeum figur woskowychPancia2 marca 2017 o 18:16
albo ulica uzależnionych od kosmetyki estetycznej?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
para mieszana
para mieszanaPancia2 marca 2017 o 18:00
jedna PO a druga SLD?
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
kochanków
kochankówPancia2 marca 2017 o 17:45
a może Leoncia i Isaury?
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
sceptyk
sceptykkochanków2 marca 2017 o 17:57
"Dwóch takich, co ukradli księżyc"???
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
sceptyk
sceptykPancia2 marca 2017 o 17:22
Albo Prezydenta Lecha Kaczyńskiego???
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
za wodę więcej
za wodę więcej2 marca 2017 o 15:09
burmistrz Bera podwyższył mieszkańcom opłaty za wodę , napiszcie coś więcej o ile to jest wiecej , bo na Jawor 24 nie znalazłem takiej informacji .
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
:D
:Dza wodę więcej2 marca 2017 o 18:34
Najlepiej przenajświętszego serca radnych z kukpisu :D
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
pisoff
pisoffza wodę więcej2 marca 2017 o 18:33
Od razu widać że newsa mózg z pisu :D To jest tekst o zmianie nazw ulic a nie o podwyżkach móżdżku :D
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
z czego wynika podwyżka?
z czego wynika podwyżka?za wodę więcej2 marca 2017 o 15:40
po ostatnich historiach z ościennymi gminami i bezpodstawną próbą podwyższenia im taryf za wodę i ścieki, mnie interesuje co jest w tej kalkulacji dla mieszkańców i przedsiębiorców z Jawora-czy zawarte w nich koszty są celowe i uzasadnione?
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
!!!
!!!za wodę więcej2 marca 2017 o 15:33
ooo, to będzie na pokrycie wydatków, w tym służbowych telefonów
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
500 lat reformacji ma aleję to czemu nie Wyszyńs
500 lat reformacji ma aleję to czemu nie Wyszyńs2 marca 2017 o 15:09
ostatnio rada miasta nadała nową nazwę jednej z ulic w Jaworze , a mianowicie al. Pięciuset lat Reformacji . Tak więc mniejszość "protestancka-reformowana" został należycie upamiętniona No to myślę, że rtm. Pilecki i Prymas Wyszyński też zasługują na upamiętnienie . Tym bardziej, że wydatnie walczyli o wolność wszelaką z tyranią niemiecką i komunistyczną. https://www.facebook.com/search/top/?init=quick&q=ko%C5%9Bci%C3%B3%C5%82%20ewangelicki%20w%20jaworze&tas=0.43675638794810967
4 Lubię to: 4
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jestem za
jestem za2 marca 2017 o 15:05
ja też jestem za , zresztą wiele osób z którymi rozmawiałem są za nazwami zaproponowanymi przez tych radnych. Nie chcą w Jaworze żadnej ul.Szmajdzinskiego ani Baumana .Tak trzymać
5 Lubię to: 5
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
historyk
historyk2 marca 2017 o 14:36
O ile jeszcze jakoś od biedy jestem w stanie zrozumieć, dlaczego nie pasuje Rapacki, to już Berlinga nie rozumiem zupełnie, ale organizatorzy tych zmian z pewnością uczyli się wraz z ich idolką o tym z przedwojennej prasy...
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
porażka
porażkahistoryk2 marca 2017 o 15:23
Poczytaj sobie o Berlingu i będziesz wiedział o czyją wolność walczył. W Polsce zapanował pokój i dostatek po 45 roku - istna sielanka, cała emigracja z zachodniej Europy i Ameryku znalazła tu ulgę po powojennej pożodze. Ludzie pchali się tu rękami, a chyba niestety wychodzili nogami do przodu jak "zaopiekowała" się nimi nowa władza. Ile jaworskich dygnitarzy, zasłużonych dla partii skorzystało z tego "dobrobytu" to wiemy bo znamy wiele nazwisk - teraz oczywiście są ofiarami zaistniałej sytuacji i wypisują po internecie jak im źle i ile na tym już ucierpieli.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jasiu
jasiu2 marca 2017 o 14:28
Zygmunt Berling https://pl.wikipedia.org/wiki/Zygmunt_Berling
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jasiu
jasiu2 marca 2017 o 14:26
Adam Rapacki - https://pl.wikipedia.org/wiki/Adam_Rapacki_(polityk)
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Szcze Pan
Szcze Pan2 marca 2017 o 14:22
Pardon z bruzdą Longchampsa :D
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Szcze Pan
Szcze Pan2 marca 2017 o 14:22
"Aleja dzieci z bruzdą in vitro" :D
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Nikodem
Nikodem2 marca 2017 o 14:18
Jest zdecydowanie więcej możliwości Panowie radni. Np "Pamięci wyabortowanych płodów" "Ofiar pigułki dzień po" "ofiar antykoncepcji" Może idźcie w tą stronę :D
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
opolak
opolak2 marca 2017 o 13:25
Nadać ulicom numery - wtedy nie będzie zmian w zależności od opcji . Teraz koszty wymiany wszystkiego. A tak to nazwy mogą byc jako podstawowe
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do opolak
do opolakopolak2 marca 2017 o 14:00
zmiany nazw dwóch komunistów to dla Ciebie wielkie koszty, ale wymiana wszystkich nazw w Polsce na same numery połączona zapewne z wielkim chaosem to za darmo by się odbyło?
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
marcel
marceldo opolak2 marca 2017 o 15:25
dokładnie, każda wymiana nieważne z czego na co i tak wiązałaby się z kosztami. Jest taki obowiązek i ja to szanuje, uznaje i nawet w tym przypadku popieram
3 Lubię to: 3
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
aleś wypalił
aleś wypaliłopolak2 marca 2017 o 13:34
jak w więzieniu albo obozie koncentracyjnym?!
1 Lubię to: 1
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
bezsens
bezsensaleś wypalił2 marca 2017 o 17:00
W ogóle zrezygnujmy z nazw własnych i ponumerujmy ludzi, ulice, góry, lasy, doliny, województwa, miasta, itp., to może świat będzie prostszy, ale czy piękniejszy? Wszystko stanie się anonimowe, bez klimatu, historii, itp.
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
opolak
opolakaleś wypalił2 marca 2017 o 16:53
Od urodzenia już masz swój dożywotni - niezmienny numer. I musisz go chronić, nie podawać byle komu :-))
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
trollek
trollekaleś wypalił2 marca 2017 o 15:50
przecież mają numery - pesele :p
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
do borus
do borusaleś wypalił2 marca 2017 o 15:44
myślę, że nowo narodzonym dzieciom też powinniśmy zacząć nadawać numery, to z czasem skatalogujemy wszystkich ludzi i nie będzie żadnych powtórzeń imienia i nazwiska-jak nauczycielka w szkole zawoła nr 567, to będzie wiadomo kogo wywołuje do tablicy
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
jaworzanka
jaworzankaaleś wypalił2 marca 2017 o 14:22
ale my mieszkamy w Polsce, w Jaworze, a tu są inne tradycje, które uważam warto pielęgnować
2 Lubię to: 2
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
opolak
opolakaleś wypalił2 marca 2017 o 14:15
Mądrzejsi o tym już dawno myśleli jak rozwiązać problem nazewnictwa ulic. Nie bawią się w zmiany, a NY załatwił to najlepiej , bo ma numery i tylko nieliczne mają nazwy. Ale nie wszyscy o tym wiedza , chociaż o tym w szkołach mówią. NY to nie wieś.
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
borus
borusaleś wypalił2 marca 2017 o 13:51
U ciebie na wsi to tylko numery ale w NY tylko numery Plan Nowego Jorku jest logiczny i prosty: poziomo znajdują się ulice (St), a pionowo aleje (Ave). Ulice i aleje nazywają się numerami. Numery ulic rosną od południa do północy (od dołu do góry), a numery alej rosną od wschodu w kierunku zachodu (od prawej do lewej). Po krótkiej chwili ogólnego chaosu, która czeka każdego, kto po raz pierwszy odwiedza Nowy Jork – orientacja w przestrzeni przestaje być problemem. Róg 1 ulicy i 1 alei jest w południowo-wschodniej części Manhattanu, a róg 153 ulicy i 7 alei to północno-zachodnia część Manhattanu, czyli Harlem. Są oczywiście ulice i aleje z nazwami własnymi – i te należy po prostu zapamiętać (nie jest ich wiele).
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Józef
Józef2 marca 2017 o 12:40
Brawo radni opozycyjni za inicjatywę ! popieram w 100 %
10 Lubię to: 10
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
brawo!
brawo!Józef2 marca 2017 o 13:07
jaworzanie znów stanęli na wysokości zadania, nie uda się komunistom wyprzeć z mentalności Polaków wartości patriotycznych, religijnych
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Pablo
Pablobrawo!3 marca 2017 o 12:01
Gdyby uwzgledniono prawdziwa rodzima wiare Polakow, to zrobiono by ulice Swaroga, a nie zadnego ksiedza
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
idee, postawa
idee, postawaJózef2 marca 2017 o 13:05
w końcu nazwa "miasto Św. Marcina" do czegoś zobowiązuje :)
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
Marek
Marek2 marca 2017 o 12:36
i dobrze że takie propozycje zostały przyjęte, bo jak słyszałem że jedna z bardziej dziwnych sugestii mówiły o ulicy "Saperskiej" zamiast Rapackiego, bo obok kiedyś była jakaś strażnica wojskowa z pruskich czasów, to myślałem że spadnę z krzesła. TO ma być ulica reprezentacyjna, a jakaś podrzędna uliczka na skraju miasta. Podziękowania radnym za czujność i determinację
7 Lubię to: 7
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
fan marii
fan marii2 marca 2017 o 12:20
Proponuje, żeby pójść śladem Starachowic, i jedną z ulic nazwać ulicą Marii Kaczyńskiej :D
0 Lubię to: 0
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij
dobra zmiana
dobra zmiana2 marca 2017 o 11:11
o rtm. Pileckim wczoraj niemalże wszystkie polskie media mówiły, oddawano mu cześć podczas obchodów Narodowego Dania Pamięci Żołnierzy Wyklętych, Prymasa Tysiąclecia zna nie tylko Polska ale i świat http://wyszynski.sej.pl/
11 Lubię to: 11
Super: 0
Ha ha: 0
Wow: 0
Przykro mi: 0
Wrr: 0
Lubię to! Udostępnij

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jawor24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.